ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

M L
30-12-2014

Ze hebben op het laatste moment mijn wegenwacht service gewijzigd; top gedaan!

Op 30 december belde ik met de ANWB omdat ik mijn Wegenwacht Service wilde wijzigen. Dit omdat ik Nederland eigenlijk nooit uitkom. (Ik had Europa Service, en die wou ik omzetten naar Nederland Service.) Eigenlijk was de deadline 15 november, maar na overleg ging de meneer uit coulance toch mijn service wijzigen, wat mij 48 euro scheelt op jaarbasis. Heel erg bedankt, ANWB!

Marcel Meesters
21-12-2014

Slechte administratie en waardeloze klacht afhandeling

Ik heb een jaar geleden een proef abonnenment genomen op de ANWB Kampeer en caravan kampioen. Bij dat abonnement was expliciet aangegeven dat abonnement automatisch zou stoppen. Dit is echter niet gebeurd, er werden zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven nog een tiental nummer gestuurd. Toen ik in de gaten kreeg dat in in een "normaal" abonnement was terecht gekomen, heb ik direct opgezegd en aangegeven dat ik geen toestemming heb gegeven voor dit abonnement. Hier hebik wel een opzeg bevestiging van gekrgen, maar geen reactie wat hier fout gelopen is.

Vervolgens heb ik een klacht bij de ANWB ingegediend, en reactie daar was dat de klacht naar juiste afdeling is doorgestuurd, en verder geen enkele reactie !

Inmiddels is er wel 96,02, ongevraagd dus, van mijn rekening afgeschreven.

Ik houd hier een machteloos gevoel aan over, en gevoel van een arrogante ANWB die denkt alles maar te kunnen maken.

Dus advies: ga NOOIT in op zogenaamde automatisch te stoppen proefabonnementen bij de ANWB !

Hopelijk voor jullie niet te laat !

Marcel Meesters

Eindhoven

Mark Nestelaar
18-12-2014

Klantonvriendelijk en arrogant

In september 2014 mijn annuleringsverzekering per post opgezegd en toch factuur en herinnering ontvangen. Gereageerd per e-mail en aangegeven de verzekering te hebben opgezegd, geen reactie!

Vervolgens via incassobureau TBK aanmaning ontvangen. Wederom reactie naar ANWB per e-mail en weer geen reactie. Uiteindelijk een reactie ontvangen waaruit duidelijk bleek dat mijn correspondentie niet was gelezen. De ANWB verschuilt zich achter het incasso bureau en neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Blijkbaar hecht de ANWB weinig waarde aan het behoud van haar leden. Jammer maar nu - na 35 jaar lid te zijn geweest - voldoende reden het lidmaatschap op te zeggen!

Met beste groet, Mark Nestelaar

Vogel
17-12-2014

Belachelijke opzegtermijn

Al ruime tijd lid van de ANWB, een paar keer succesvol geholpen met goede service. Maar zodra ik mijn abonnement wil wijzigen of opzeggen kan dat alleen per heel kalenderjaar. Ik wil in december 2014 opzeggen, maar moet betalen tot 31 december 2015. Idiote geldklopperij

Jarno
17-12-2014

Kan niet opzeggen

Ik baal van het feit dat ik niet kan opzeggen.. 1 maand opzegtermijn moet gewoon gelden.

De diensten zijn netjes.. maar niet kunnen opzeggen is gewoon bagger

Roy
16-12-2014

Ontevreden voornamelijk omdat je verplicht een jaar eraan vast zit.

Aangezien ik een nieuwe auto heb aangeschaft is de ANWB voor mij overbodig geworden. (aangezien ik via de dealer een jaar lang wegenwacht heb gekregen) Helaas kreeg ik de mededeling dat ik voor 15 november 2014 de ANWB had moeten opzeggen. In mijn ogen is dit volstrekt belachelijk en ik heb hierbij ook per direct mijn lidmaatschap opgezegd voor 2016. Nu betaal ik 86 euro voor Jan met de korte achternaam en daar ben ik niet blij mee.

Voor een professioneel bedrijf zou dit toch echt anders geregeld moeten worden. Ik ben nog maar 20 jaar oud en zal vanaf eind 2015 dus 3 jaar lid zijn van de ANWB. Daarna zal ik geen lid meer worden van jullie. Het word tijd dat jullie jezelf eens gaan aanpassen want het is volstrekt onlogisch dat je moet betalen voor iets waar je geen gebruik meer van wil maken.

Ik was graag terug gegaan naar jullie bedrijf maar op deze manier hoeft het van mij niet meer.

Groetjes.

Michel
11-12-2014

Oplichters

Met pijn en moeite de auto thuis gekregen en daarna de ANWB gebeld. De auto deed dus niets meer. Nu blijkt (12 jaar lid) dat ze mij niet wilde helpen omdat de auto voor de deur stond (moet je dus weer een extra verzekering voor afsluiten). Ik had dus de auto de wijk uit moeten duwen om wel geholpen kunnen worden.

Ik ga direct mijn lidmaatschap opzeggen.

Nancy
09-12-2014

De dupe van slechte administratie

Ik heb in juni 2014 een abonnement genomen ivm onze vakantie naar Amerika. Ik heb direct in de winkel verzocht om het abonnement ook weer te beëindigen. Dat werd ter plaatse geregeld. Tevens heb ik in de winkel betaald om acceptgirokosten te voorkomen. De lidmaatschapskaart zou thuisgestuurd worden. Het eerste wat ik ontving was een acceptgiro met de lidmaatschapskosten, die had ik dus al in de winkel betaald. Daar moest ik dus zelf weer achteraan om het recht te zetten. De lidmaatschapskaart hebben we wel net op tijd voor de reis ontvangen. Tot mijn verbazing krijg ik even na 15 november een acceptgiro voor de kosten van het lidmaatschap van volgend jaar. De opzegging was dus blijkbaar ook niet doorgevoerd. Ik heb hierover contact opgenomen maar het lidmaatschap kan ik niet meer opzeggen. Ik vind deze service echt schandalig. ANWB zo ga je niet met je klanten om!

Renata
06-12-2014

Oplichters

Ik ben inmiddels 14 jaar lid van de ANWB. als ik er in al die jaren 5 keer gebruik van heb gemaakt is dat veel geweest. Gisteren ging mijn vader, die geen auto heeft naar Schiphol mijn moeder ophalen. Op de terugweg kreeg hij pech met mijn auto. Hij belt met de anwb en kreeg een arrogante Truus aan de lijn waar de honden geen brood van lusten. Hij moest zelf wegenwacht afsluiten en 150 euro betalen, dat stond in de algemeen voorwaarden. Voorwaarden die mijn vader uiteraard op dat moment niet voorhanden had. hij kon met geen mogelijkheid gebruik maken van mijn kaart. Ik belde zelf met de arrogante Truus en inderdaad hij mocht niet op mijn kaart. Ik stelde voor er zelf heen te gaan om vervolgens weer te bellen maar ook dat mocht niet. Inmiddels was het 1 uur 's nachts mijn ouders waren moe en wisten niet zo goed wat ze moesten doen, ze wilde naar huis en zijn op dat moment akkoord gegaan, niet goed wetende wat het inhield. De monteur ter plaatse gaf aan zelf aan dat als er een kaart in de auto aanwezig is dat het dan voldoende zou zijn. Hij adviseerde de volgende dag contact op te nemen met klanten service. Zowel mijn vader als ik liepen tegen een muur van burocratie op en bellen had geen enkele zin. We moesten maar een klacht indienen. Mijn vader heeft nu wegenwacht voor een jaar zonder dat hij überhaupt een auto heeft. Wat een kromme wereld. Kortom liegen is gewenst als je je auto uitleent en je krijgt pech onderweg. Eerlijk zijn loont bij de anwb NOOIT. Er wordt met algemene voorwaarden gegooid waar je als klant niet eens bij kunt als je langs de kant van de weg staat en flexibiliteit en vriendelijkheid is ver te zoeken bij deze stugge organisatie. Sluit nooit wat af via de anwb maar sluit pechhulp via je autoverzeking af, die is namelijk auto gerelateerd en niet persoons gerelateerd. Ze maken misbruik van de onwetendheid en radeloosheid van personen in nood en dat vind ik smerig.

Post
05-12-2014

Heel blij met deskundigheid.

Midden in het hete Nice hield onze Volvo er plotseling mee op; op de startmotor naar een veilig plekje gereden en gebeld. Heel gauw kwam een Nederlands sprekende Wegenwachter die onder de motorkap dook. Na veel testen wist hij het: kortsluiting in de moeilijk bereikbare stationairregelaar. Geen probleem, hij wurmde hem eruit, isoleerde de kabeltjes en wij konden weer rijden en wij hebben er nog 50 000 km mee doorgereden. Compliment voor het vinden van het euvel. Wij halen volgend jaar 50 jaar lidmaatschap, met veel plezier!

Ans
05-12-2014

Heel goede hulp

gelukkig bijna nooit nodig gehad

Winy vermazeren
05-12-2014

Ik ben in het buitenland uitstekend geholpen door de ANWB

enkele jaren geleden waren we op de thuisreis vanuit Italie toen ik hevge buikpijn kreeg. Uiteindelijk ben ik in Ettenheim in het ziekenhuis beland met een blindedarm.Daar ben ik toen direct geopereerd. Ondertussen verbleef mijn vrouw alleen op de camping in Ettenheim. Al die tijd (6 dagen) heeft de ANWB voortdurend contact gehouden met mijn vrouw en haar uitstekend geholpen. Ook het thuisbrengen van onze caravan is prima verlopen. Naar onze mening een pluim voor de ANWB.

Jcebuijs-gijswijt
05-12-2014

Al 75 jaar lid - commentaar overbodig, toch?

Altijd prima hulp en met charme - bovendien goed opgeleid en kundig.

M C.Bekius
05-12-2014

ANWB altijd paraat

Gelukkig in 57jaar lid maar 1xnodig gehad, maar tot volle tevredenheid

Henk
05-12-2014

Ii ben bijzonder tevreden over de anwb

toen wij problemen hadden met de auto in de morgen0700 h nog in nl werden we netjes geholpen door de ANWB er werd door hun iemand gezocht om de auto te repareren.

reparatie begon om 0900h en was ong 12.30 afgerond zodat we de reis weer konden voortzetten.de garage verdiend ook een pluim dat hij ons zo snel wilde helpen met een duidelijke reparatienota

M j van der weijden
05-12-2014

Zeer goede hulp onderweg maar ook thuis.

gelukkig alleen maar nodig gehad voor kleine hulpverlening maar wel heel belangrijk voor een vrouw die alleen is hartelijk dank daarvoor.met vriendelijke groet.

J.went
05-12-2014

Veilig gevoel

nog geen ANWB nodig gehad

Theo van der Zalm
05-12-2014

Geweldig die anwb service

Al heb je een lekke band een telefoontje en je word geholpen

Altena,H>P>
05-12-2014

Als je pech hebt, ideaal als je lid bent.

Ben al vaker goed geholpen

L.Sprong
05-12-2014

Een Uitkomst

Allang geleden één keer nodig gehad. 100% tevreden.