ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Els
15-05-2021

Check lidmaatschap en kijk voor alternatieven

Na 15 jaar trouw lidmaatschap werden wij niet geholpen omdat onze auto in onze woonplaats stond.

Onvriendelijk door telefoniste te woord gestaan.

Wij zijn klaar met de ANWB.

Zoek net als ons naar andere betere en goedkopere alternatieven!

Johan
15-05-2021

Goede organisatie

Goede service, duidelijke informatie.

Bij nodig hebben van Wegenwacht ook uitstekend geholpen.

Natuurlijk, soms moet je wat langer wachten, dat is niet te vorkomen en zeker niet de schuld van de wegenwachter.

35 jaar lid, nog geen enkele klacht te melden.

Midas
10-05-2021

Zijn er niet voor je als je de nodig hebt.

Zijn er niet voor je als je de nodig hebt. Kunnen alleen via protocollen werken. Telefonisten snappen niets.

Ruud
07-05-2021

Snel en goed weg bij de A4

OP de A4 begaf mijn koppeling het, 4000 toeren en max nog 70-80 km/H. Op p-plek de auto aan de kant gezet (plus 3 kinderen, plus bomvol bagage) Wegenwacht was er binnen een uur. Diagnose binnen 2 minuten: deze auto kan niet verder. Oplossing binnen 5 minuten: auto wordt opgehaald door berger, en die brengt meteen ook een vervangende auto mee. Na 3 kwartier was de berger er. Hij nam de volle auto mee achterop naar ons huis, de bagage kon er gewoon inblijven. Wij reden met 5 in de Leenstra dezelfde route. Thuisgekomen auto uitgepakt, vervangende auto ingeleverd in Zaanstad. Totaal maar 2,5 uur vertraging, en 100 euro te betalen. Zowel de Wegenwacht, als de Berger als de autoverhuurder hadden die dag hun vriendelijkste en meeste behulpzame mensen in het rooster. Heel fijn.

Salem
28-04-2021

Super slechte hulp en onvriendelijke wegenwacht

Super slechte hulp en onvriendelijke wegenwacht en hulpdesk. Waardelooos

Dianel
27-04-2021

Niet komen opdagen!

Ik ben heel ontevreden over de service. Je vraagt pechhulp aan en vervolgens komen ze gewoon niet opdagen, met een excuus dat ze zijn langsgeweest en ons niet hebben aangetroffen. Terwijl ze echt niet langs zijn gereden, hebben ze afgemeld. Uren lang laten ze een zwangere vrouw wachten. Ik hoop dat ze nog wel komen!

Laura
21-04-2021

Ze hebben mijn klacht naar tevredenheid opgelost. Ik ben content met de uitkomst.

Deze klacht is opgelost

ANWB Gold membership : Na 15 jaar geen hulp zonder bijbetalen !

Ik ben sinds 2006 lid van de ANWB. Gold member. Gelukkig nog nooit pechhulp hoeven vragen. Vandaag voor het eerst pech, bleek dat ze mij niet wilden helpen omdat mijn man in mijn auto reed en niet ikzelf. Zij wilden alleen hulp bieden als ik direct 150 Euro wilde bijbetalen. Wat een shit organisatie. Ga ik dus echt niet doen. Ze hebben in al die jaren zo'n Euro 1000,- aan mij verdiend, nog nooit een hulpvraag ingediend. Ik betaal nog liever 300 Euro aan Roadguard, dan nog 150 Euro extra aan ANWB. Nooit meer ANWB!

Tjalling
18-04-2021

Kermit Lite needed help

Ik reed vandaag in de gifgroene peugeot 207 van een kennis. Geeft de informatica allerlei verontrustende informatie. Dus veilig aan de kant gezet. Ik was erg onder de indruk van de communicatie met ANWB. Geweldig om te zien wat er gebeurt via de digitale snelweg. Super deskundige medewerker, Gerard uit Ede. Wat een geweldige kerel. Super bekwaam, trots op zijn werk en het bedrijf. Tijdens computer uitlezing etc. leuk gesprek ook gehad met hem. Case 21041850731

Loes
13-04-2021

Erg goed geholpen door de ANWB! ?

Twee keer in 21 jaar pech gehad in Frankrijk en tot twee keer toe perfect geholpen! Afgelopen Januari kreeg ik autopech in Frankrijk, de ANWB gebeld en binnen no time kwam er een bergingsbedrijf en werd ik naar een industrieterrein afgevoerd waar vervolgens een volgende berger mij kwam ophalen. Helaas was de garage al dicht toen we aankwamen. Veel contact gehad met de ANWB, de eerste nacht in mijn campertje doorgebracht en de dag erop in het hotel geslapen aangezien mijn campertje binnen bij de garage stond. Alles goed geregeld door de ANWB en ik had het geluk dat er een Engels sprekende man aanwezig was in de garage was de communicate een stuk makkelijker ging aangezien ik weinig Frans spreek. De ANWB heeft mij goed geholpen en ben erg blij met hun service. Hopelijk hoef ik geen gebruik meer te maken van hun service ??

Nogmaals dank aan de empathische dames en heren van de ANWB wegenwacht!

Chris
13-04-2021

Geweldige mensen

Afgelopen zaterdag was ik even op weg met de auto toen deze een bonkend en schurend geluid maakte. Ik zette hem meteen aan de kant en deed alarmlichten aan. Raakte een beetje in paniek, want mijn man die twee dagen eerder een operatie had gehad, was alleen thuis.

ANWB gebeld en de situatie uitgelegd. Ondanks de drukte was de monteur er binnen een kwartier. Hij heeft mij super geholpen en is achter mij aan naar huis gereden omdat hij het euvel niet kon verhelpen en ik erg bang was voor wat er zou kunnen gebeuren.

Zo geduldig en behulpzaam!

Super dat er zulke mensen zijn.

Dank je wel , ivo uit Echt.

Remi
13-04-2021

Fantastisch geholpen door ANWB medewerker

Fantastisch geholpen door ANWB medewerker

Afgelopen zaterdag een probleem gehad met de remblokken van de auto. De anwb hiervoor gebeld. De jongeman uit de regio Den Bosch heeft mij uitstekend geholpen. Zelden zo iemand behulpzaam meegemaakt. Van het begin tot het eind fantastisch geholpen. De monteur uit De regio Den Bosch verdient een pluim voor zijn werkzaamheden. Hier zouden vele mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Hans
08-04-2021

Ondanks 30 jaar lid extra kosten vragen.

Moest naar ziekenhuis Heerlen. Na behandeling van 45 minuten accu leeg bij terugkomst. ANWB gebeld voor doorstarten.

Heb platina kaart (33 jaar lid) met Nederland dekking. Blijkt dat als je hulp nodig hebt in dezelfde woonplaats, ook al ben je 20 minuten rijden van huis, met dit abonnement geen dekking hebt. Halve km verder ben ik in Kerkrade en dan was het wel goed! Absurd hoe ze bij de ANWB met hun klanten omgaan. Moest eerst ander abonnement kiezen +€50 extra. Hulp geannuleerd en familielid opgebeld. Zeg nu ook per direct mijn lidmaatschap op. Heb je ze eens een keer nodig.

Marinus
07-04-2021

Digitale communicatie

Recentelijk heb ik de ANWB pechhulp - per telefoon - ingeroepen. Met het zweet achter mijn oren heb ik mij op mijn telefoon door de digitale vragen geworsteld. Dit komt mede doordat ik bijna niet eerder de ANWB heb ingeroepen. Wat mij daarbij bijna boos maakte was het feit dat er stellig van word uitgegaan dat e.e.a. routine is. Het beantwoorden van mijn hulpvraag verliep over veel te veel schijven. Naar mijn inzicht zou het veel eenvoudiger kunnen en moeten. Steeds vaker wordt vergeten dat het inroepen van een hulpvraag door oudere personen - in het bijzonder langs digitale weg - zeker niet als eenvoudig wordt ervaren. Ik ben overigens op voortreffelijke wijze geholpen.

Ik bedankt U voor het ontvangen van mijn opmerking.

Nicole
05-04-2021

Sluit nooit iets af bij de ANWB

Echt schandalig, deze zogenaamde service van de ANWB. Ben je 20 jaar lid, nooit schade gemeld, komen ze niet als je auto niet start. De persoon moet zelf bij de auto aanwezig zijn, zo gezegd zo gedaan. Persoon was aanwezig bij de auto maar omdat de eerste melding vanuit een ander familielid is gemaakt, wilden ze toch niet komen. Alleen als we dus een nieuw lidmaatschap afsloten en meteen 90 euro extra betaalden. We bleven netjes aan de telefoon, maar de medewerker vond het nodig om de telefoon op te hangen. Dat kan toch niet als klantenservice? ANWB profiteert van hun naamsbekendheid, maar sluit pechhulp (of elke andere verzekering) ergens anders af!

Abdel
04-04-2021

ANWB armoede

Ben jaren lang een trouwe klant geweest, had een grijze pas. Had een lekke band. Nee we komen niet want je hebt de afgelopen jaar 2x je kenteken gewijzigd en als je wilt dat wij komen betaal je 150 euro cash er bij. Stelletje armoedzaaiers. Geld is waarschijnlijk op. Bij de gemeente kon ik kosteloos en eindeloos kenteken wijzigen. Alleen ANWB vraagt geld. Meteen opgezegd en zal het nooit meer

Stephanie
26-03-2021

Geen hulp ondanks 2 abbonementen

Ik en mijn man hebben alletwee een abbonement van de anwb. Hij een zakelijk, ik een prive abbonement. Omdat hij op mijn motor heeft gereden en een klacht heeft ervaren, kunnen ze geen hulp bieden. Zelf niet als ik eenmalig een groter bedrag om de klacht op te lossen wil betalen. Ongekend. Wij zeggen onze abbonementen op. In 2 jaar 1000 euro betaald, maar op hulp is niet te rekenen.

Simon
18-03-2021

Service ongekend

Stond met pech werd uitstekend geholpen,ook bij vervangend vervoer.Een tien voor de ANWB

Henk
10-03-2021

Lekke band

Midden in Brabant(platteland) uitstekend geholpen, binnen 20 min kwam al hulp

Ben
02-03-2021

Geheime adviezen?

Leden kunnen bij de ANWB vragen stellen, die op een platvorm openbaar gemaakt worden wanneer het onderwerp van belang is voor andere ANWB leden.

Het onderwerp van mijn vraag betrof het voortijdig uitvallen van de display van mijn Fiat 500. Een euvel dat veel vaker voorkomt bij de ruim 60.000 auto's van dit type in Nederland.

De dealer in Baarn vertelde mij dat reparatie volstrekt onmogelijk was. Algehele vervanging nodig. Kosten 680 euro. Ik kwam echter tot de ontdekking dat een gespecialiseerd bedrijf in Apeldoorn wel kon repareren. Kosten 200 euro, exclusief BTW.

Ik vroeg advies aan een expert van de ANWB. Zijn reactie: reparatie prima mogelijk. De reactie van de dealer zal te maken hebben met de aantrekkelijke marge.

ANWB bij herhaling gevraagd dit onderwerp op het platvorm te zetten in verband met het belang ervan voor leden. Wordt geweigerd. Ook wil de ANWB niet motiveren waarom plaatsing achterwege blijft.

Carlo
28-02-2021

Chagrijnige monteur

Monteur had behoorlijk zn dag niet. Auto heeft tijdens de vorst stil gestaan, accu leeg. Om een lang verhaal kort te maken: monteur vond het dom dat ik dit niet wist te voorkomen ('dat weet zelfs een 3 jarige') en zou melding tegen mij maken zodat ik niet meer geholpen zou worden bij een volgende pechmelding.