ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Jaap
13-01-2017

Terug ivm sterfgeval

Afgelopen zomer terug moeten komen uit Frankrijk ivm een sterfgeval, heb een reisverzekering bij de anwb. deze stelden dat ik een schatting moest maken van de te maken onkosten ( via een online schadeformulier), gedaan en deze werden erg snel uitbetaald zonder dat ik ook maar een bonnetje hoefde te overleggen. prima afgehandeld.

W.
12-01-2017

Anwb lidmaatschap per bestuurder

Mijn echtgenote heeft zojuist haar ANWB bronzen lidmaatschapskaart voor 2017 ontvangen. Het blijft me verbazen: We zijn al 40 jaar lid van de ANWB, in al die jaren ook slechts 1 auto waar we allebei gebruik van maken. Het wil er bij ons maar niet in waarom we, sinds 2 jaar, ieder een eigen lidmaatschap moeten hebben en moeten betalen. Het zou reeel zijn als het lidmaatschap autogebonden is; een auto heeft toch slechts 1 bestuurder? Kortom een jaarlijks terugkerende ergernis als de passen/rekeningen op de deurmat vallen.

Tip: mocht u nog een pechhulpverzekering/lidmaatschap moeten afsluiten dan zou ik me nog eens achter de oren krabben of je dit wel bij de ANWB zou willen doen.

INGRID
06-01-2017

Koude douche!

Na jarenlang lid te zijn geweest bij de ANWB waren ze er niet toen ik ze een keer nodig had! Ongeveer 3km van mijn woonhuis vandaan sloeg de motor van mijn auto tijdens het rijden af. Noodgedwongen moest ik door rood rijden (het kon) om de auto nog net in de berm op een iets veiligere plek neer te kunnen zetten. Omdat er snel een bekende langs kwam ben ik opgelucht ingestapt zodat ik op die gevaarlijke plek weg was. Het gaat om een onverlichte N-weg waar je 80 mag en waar erg hard wordt gereden. Thuis aangekomen belde ik gelijk de ANWB, die zeiden dat ik terug moest fietsen (dat is dan ongeveer 3 km meer omdat je dan om moet fietsen, het was donker, min 4 graden en ik ben een vrouw alleen en daar zou ik ong 2 uur in het donker op de hulpdienst moeten wachten. Ik heb natuurlijk uitgelegd dat ik me daar niet goed bij voelde, dat dat geen veilige situatie is, en omdat ik nog geen 5 minuten van de plek waar mijn auto stond, woon (het verlengde van die doorgaande weg) had ik gevraagd of ze naar mijn huisadres konden komen. Maar nee, dat deden ze niet! Dat was teveel werk! dan moesten ze helemaal omrijden?!?! let wel ongeveer 3 km, dus nog geen 5 minuten! Dus van mij krijgt de ANWB EEN HELE KOUDE DOUCHE! EN KRIJGT IEDEREEN VAN MIJ HET ADVIES GEEN ANWB WANT ALS JE ZE NODIG HEBT ZIJN ZE ER NIET!

Bastiaan
28-12-2016

Duidelijke afspraken, slechte afhandeling

De ANWB. Na jarenlange lidmaatschap toch moeten bellen met pech. Leenauto die niet aan de afgesproken eisen voldeed. Eigen auto twee weken langer dan verwacht (totaal 6 weken) kwijt geweest. Duidelijk met de ANWB gecommuniceerd en dus de 4 weekse leenauto mondeling door ANWB twee weken langer toegezegd gekregen. Helaas is het bij praten gebleven want de verhuurder van de auto wist van niks wat resulteerde in een huursom van bijna 1200 euro voor mijn rekening en heeft bijna tot aangifte van diefstal geleid omdat de leenauto te lang weg bleef. ANWB houdt zich aan het originele contract en zegt dat ik fout was terwijl we mondeling via de telefoon overeenkwamen, dit moet op band zijn opgenomen maar wil de ANWB niet terugluisteren

Slechte, hele slechte service die geleid heeft tot een torenhoge rekening van de autoverhuurder.

Linda
21-12-2016

Dit is service met een *S*

Maandag 19 december in de kou en donker langs een drukke snelweg komen te staan, met een auto die er dus blijkbaar geen zin meer in had, is geen pretje. Na de wegenwacht te hebben gebeld, kwam er al binnen 12 min een takelwagen aanrijden. Een aardige en beleefde ANWB medewerker haakte mijn auto aan en gaf mij een warme plek in de cabine en reed ons naar en " veilige" plek, alwaar tot mijn stomme verbazing al een andere medewerker stond te wachten die mijn auto onderzocht. Helaas was het euvel niet 1,2,3 op te lossen, maar hier hield de service niet op. Hij sleepte mijn auto naar mijn garage (gelukkig dichtbij) en ging pas weg toen ik door anderen werd opgehaald. Mijn DANK en COMPLIMENTEN!

Johanna
14-12-2016

De ideale partner voor onderweg

Dashbordverlichting viel uit, acculampje brandde, koplampen geen goede verlichting.

ANWB wegenwacht monteur kwam, luisterde goed naar mijn verhaal, dacht na, concludeerde dat de dynamo stuk was, loste het probleem zodanig op dat ik veilig mijn garage heb bereikt voor reparatie.

Kortom,

Een man die goed luistert, nadenkt en handig is. De ideale partner ;)

Johanna

Ir
10-12-2016

Waardeloos

Sta met een lege accu en bel de ANWB. Nee mw uw man is lid en als hij daar niet is kunnen wij u niet helpen. Dus vraag ik als hij late op de dag belt of het dan alsnog geregeld kan worden? Nee de eerste melding is leidend en u heeft het al gemeld dus wij zullen niet meer komen. Alleen als hij nu komt en tegelijk met de monteur aankomt dan kan het wel. Succes mevtouw. Sta je dan met een kind met koorts!

Elvee
05-12-2016

Opzeggen lidmaatschap

Omdat ik tot de ontdekking kwam dat ik dubbel verzekerd was bij de ANWB en ook via mijn vaste autodealer wilde ik mijn lidmaatschap opzeggen bij de ANWB. Nou dat heb ik geweten.een spervuur van onrelevante vragen over het waarom was het gevolg. En wat ik ook probeerde, steeds maar weer; ja maar mijnheer als u een platte band enz. Toen ik kwaad werd en de persoon vertelde dat ik geen zin had in dit geouwehoer werd de verbinding verbroken omdat mijnheer zich beledigd voelde omdat ik zo kwaad reageerde. Geachte ANWB.ik wilde mijn lidmaatschap opzeggen en dan verwacht ik niet dat mij het hemd van het lijf wordt gevraagd over het waarom ! Ik heb opnieuw gebeld en toen iemand aan de lijn gekregen die de zaak gewoon heeft afgehandeld, waarvoor dank. Maar voor mij in ieder geval nooit meer ANWB pechhulp ! Is trouwens ook veel te duur en je kunt alleen af te sluiten op je naam. Dus als je vrouw ook in die auto moet rijden, moet zij zich ook lid maken voor een behoorlijk bedrag. Dus ANWB, ik zou als ik jullie was dat regeltje maar eens schrappen en het lidmaatschap op de auto zetten. Ook eens naar de hoogte van het bedrag voor het lidmaatschap kijken, want dat is ook behoorlijk aan de dure kant.

Sam
29-11-2016

ANWB rekening

Beste ANWB,

Vandaag wilde mijn trouwe auto niet starten. Het was zelfs voor mij duidelijk dat de accu weigerde. Netjes voor het eerst gebeld naar de ANWB. Na een ruime wachttijd kreeg ik een meneer van de ANWB aan de lijn. De auto konden ze wel maken, zonder uitleg waren ze al bekend met de oplossing. Het gesprek ging er over dat ik een rekening van 145 euro zou krijgen omdat ik geen lidmaatschap had voor ‘woonplaats’hulp van de ANWB. Ik heb mijn huidige lidmaatschap ruim 7 jaar geleden afgesloten, de ANWB heeft in oktober weer automatisch geïncasseerd. Ik ben al lid maar ik was me er niet meer van bewust welke keuze ik 7 jaar geleden gemaakt heb. Mijn fout, de rekening vind ik echter wel erg fors voor 2 minuten gebruik van de startkabels van de ANWB pechhulp. Het verschil tussen de pakketten op de ANWB site is slechts 30 euro. Ik heb nog snel even mijn vader gebeld die me adviseerde om de startkabels van de buurman even te lenen… maar ja, ik ben toch niet voor niets lid van de ANWB. Maar de ANWB bellen blijkt een onverstandige keuze. Graag betaal ik een bedrag voor het wijzigen van mijn lidmaatschap, de rekening van 145 euro extra voor een jaar verplicht lidmaatschap vind ik belachelijk. Het resultaat is dat ik nog een jaar lid zijn uitzit en dan direct mijn lidmaatschap opzeg en nooit opnieuw de keuze zal maken voor de ANWB. Inmiddels heeft mijn vader zijn lidmaatschap na 45 jaar opgezegd. De reactie van de ANWB is slechts: ‘meneer u mist uw DIAMANTEN kortingen’. Hij geeft aan dat u kansen mist. Beste ANWB, u heeft een korte termijnstrategie en bent star in een veranderende markt. Met klantvriendelijkheid en welwillendheid en meedenken komt u een stuk verder. Een klant van 45 jaar en een klant voor nog 45 jaar zomaar verdwenen.

Met vriendelijke groet,

S Jansen

Marc
24-11-2016

Jaren lid zonder problemen, wanneer nodig; geen service

Al jaren lid bij de anwb met meerdere auto's. Vlak voor een verhuizing een nieuwe auto gekocht en in alle hectiek vergeten het nieuwe kenteken door te geven. Bel voor een pechgeval; Jammer! Kenteken niet op tijd doorgegeven.

Ik kan bewijzen hoe lang de auto reeds op naam staat, hoe lang het andere kenteken reeds weken geleden overgeschreven is. Maakt allemaal niet uit. Jaren geld overmaken zonder pech geval en wanneer ze echt nodig zijn dus geen service!

Meedenken met de klant komt in de visie van de ANWB schijnbaar niet voor.

Hegazy
22-11-2016

Bagger

Bagger service. Om bij mijn afspraak te komen om 18:30 op een dinsdagavond startte mijn auto niet, heb mijn pasje en kentekenbewijs bij mijn zoon achtergelaten en gevraagd of hij de anwb kon bellen zodat zij de accu kunnen komen vervangen. Hij kreeg een NEE lid moet zelf aanwezig zijn. Dit met als gevolg dat ik de volgende ochtend de auto niet kan gebruiken omdat er geen tijd is om te wachten op de servicewagen. Bedankt al lid sinds 1982

Josine
21-11-2016

Warme douche!

Weer thuis na een gevalletje lekke band. Personeel is allervriendelijkst, behulpzaam, denkt mee en kundig! Bedankt!

Mari
20-11-2016

Super service van de Wegenwacht!

Zondagavond 13 nov. 2016, rond kwart voor 9, reden we over de A50 zuidwaarts richting Heteren. De motor van onze auto hield er plotseling mee op en het lukte nog net om hem op de vluchtstrook te zetten. Buiten stonk het behoorlijk naar benzine. Toen we de Wegenwacht belden, kregen we meteen enkele veiligheidstips, zoals de auto verlaten en in de berm gaan. Er werd binnen een half uur hulp toegezegd en daar heeft men zich keurig aan gehouden. We maakten kennis met een vriendelijke vijftiger die zich voorstelde als Rien. Hij probeerde eerst onder de motorkap de oorzaak op te sporen en vervolgens onder de auto. Daar bleek een benzineleiding losgeschoten te zijn. De auto had ong. 4 weken geleden een grote onderhoudsbeurt gehad. Misschien was er toen iets niet goed vastgezet. De auto werd naar een veiliger plek gesleept en in tweede instantie werd besloten door te rijden naar het naburige ANWB Wegenwachtstation om de auto daar op de brug te kunnen zetten. Onderweg had zich een tweede WW-auto aangesloten voor extra veiligheid. Bij aankomst kwam er al hulp aanlopen om mee te helpen de auto op de brug te duwen. We kregen koffie/thee aangeboden en terwijl we die opdronken en ons opwarmden, werd in korte tijd een afdoende noodreparatie uitgevoerd. Vervolgens konden we na een gezellig, afrondend praatje weer onze weg vervolgen. We zijn aangenaam verrast door de snelle, vriendelijke en professionele hulpverlening. Daar willen we Rien en zijn collega hier nogmaals hartelijk voor bedanken.

Suzan
06-11-2016

Lekke autoband

Vanmorgen een lekke autoband doordat we in een schroef hadden gereden. Anwb gebeld binnen twee minuten was de wegenwacht erbij en zijn we erg goed geholpen. Hierdoor konden we onze gezellige dag voortzetten. Nogmaals dank.

Johan
03-11-2016

Administratie oplichting

Er werd beweerd door ANWB dat zij 4 brieven heeft opgestuurd naar mijn Adres, met daarin de factuur. DIT IS NIET GEBEURT ! Ik heb direct een incasso brief ontvangen met daarop incasso kosten ik vind dit gewoon onvoorstelbaar dom en ongelofelijk. Na dat ik TKB hiervoor op heb gebeld, Vraagt een van de TKB medewerker om een bewijsmateriaal ? HOE MOET IK DIT BEWIJZEN ? zo een vraag ga je toch niet stellen als je de antwoord al weet. Zo te zien hebben jullie een manier gevonden om geld te verdienen. Dit is namelijk mensen in de maling nemen en hun in jullie spel sleuren verdienen op incasso kosten. Mijn mening over dit onherstelbare organisatie is, dat dit bedrijf Geen mensen zijn maar Dieren of te wel Duivels want een verstandige goed/normaal persoon zou in iedere geval een beetje na denken een redelijke beslissingen nemen. Zo te zien werken hier mensen die totaal niks van zijn leven kunnen maken, Die alleen maar op 1 doel zijn gericht. En dat is centen verdienen op de rug van goede burgers. Ik vraag mij af of één van de medewerkers die voor zo een bureau werkt überhaupt kan slapen. Ik zou dat niet kunnen nadat ik geld van andermans rug pluk. In dit geval zou ik mijn eer en mijn menselijke gevoelens kwijt raken. Na deze tragedie voel ik mij hierbij zeer teleurgesteld over ANWB Inclusief de dochteronderneming TKB Incasso. Na deze vervelende ervaring wil ik mijn abonnement opzeggen van ANWB, En ik raad mensen aan voordat het te laat is om dit ook te overwegen.

Bert
02-11-2016

Aanvraag visa card

Met verbijstering de reactie van de ANWB gelezen dat mij geweigerd wordt een visa card toe te wijzen op grond van geen vast inkomen. Sinds 1987 een WAO-uitkering en inmiddels ook pensioenuitkering uit een pensioenverzekering. Mijn maandelijks inkomen ligt daarmee hoger dan het maximale kredietbedrag. Maar de ANWB ziet een WAO-uitkering niet als vast inkomen. Schande en pure discriminatie!

Frans
28-10-2016

Medewerkers unigarant dom

Sluit een reisverzekering af bij de ANWB en vervolgens moet je na een diefstal uit de auto uit gaan leggen wat het verschil is tussen een koffer en een 5e deur bij een auto ,omdat er in de polis staat koffer! valt de diefstal , als je een 5e deur hebt dit niet onder de dekking advies , gewoon ergens anders een reisverzekering afsluiten wordt tenminste niet belazerd ! gelijk m'n platina lidmaatschap ook opgezegd

Hans
19-10-2016

Pech met de camper in zwitserland

Ben dit jaar met de camper gestrand in st. moritz in zwitserland kan wel zeggen dat ik alleen positieve ervaringen heb met de pechhulp in het buitenland camper gerepatrieerd naar nederland vervangend vervoer vlot geregeld en de financiën ook vlot afgehandeld. dus chap po voor de anwb

Adriënne
10-10-2016

Wat een vakman!

Maandag 9 oktober 16.15 uur

Een gezellige filmmiddag bij Euroscoop met mijn moeder gehad in Tilburg. Toen ik uit de parkeergarage reed en na 50 meter mijn auto ineens uitviel dacht ik dat het de accu was. Nog geprobeerd om de auto weer te starten met startkabels. Helaas lukte dat niet! Toch maar de ANWB gebeld en het wachten begon. Zei tegen mijn moeder, nou dat kan wel een uurtje duren als we pech hebben. Echter na vijf minuten stond Marcel al bij de parkeerplaats. Wat een geweldige hulp heeft hij gegeven. Marcel is ongeveer anderhalf uur met de auto bezig geweest om de oorzaak te vinden. Wat een vakman. Hij heeft gevonden wat de oorzaak was en er voor gezorgd dat ik weer kon rijden. Heeft alles opgeschreven en uitgeprint wat er nagekeken moet worden in de garage waar mijn auto altijd naartoe gaat. Helaas mogen deze vakmannen geen fooi aannemen en heb hem toen beloofd dat ik een review zal schrijven op de site over hem. Dus Marcel, bij deze, bedankt voor je geweldige hulp die je hebt gegeven aan mijn VW Polo op de parkeerplaats van de Euroscoop in Tilburg! Hopelijk krijg je dit bericht te lezen.

Jasper
09-10-2016

Zoek het zelf maar zelf uit.

Onlangs met mijn Ford Transit busje en caravan erachter met vakantie naar Frankrijk geweest en onderweg op de snelweg een klapband linksachter van mijn busje gekregen. Zo snel mogelijk de combinatie aan de kant gezet en mijn vrouw ging de ANWB bellen. Die vertelden dat ze op de snelweg, GEEN tolweg, niets mochten doen en ze moest maar telefoonnummer 17 (de politie) bellen en voor hen hield het hier op.

Na een tiental malen geprobeerd te hebben kreeg mijn vrouw steeds geen gehoor. Wij hadden het 'geluk' dat er een Poolse jongeman met een klein vrachtwagentje met een lege tank op zo'n 100 meter voor ons stond. Hij stond al twee uur op de depannage te wachten. We stonden bloedgevaarlijk op een zeer smalle vluchtstrook en de band was ook nog eens linksachter, de rijbaankant dus, geklapt. Zeer druk en 38 graden, sta je daar. Na een kwartiertje kwamen de jongens van de depannage aan en zagen wat er aan de hand was. Om kort te gaan, ze hebben erg geholpen het wiel te vervangen.

Voor de volledigheid (wat de situatie toch wel smakelozer maakt), ik ben meervoudig rugpatient, met een deels aangepast busje en dito caravan, dus kan zelf vrijwel niets. Zo heeft de ANWB ons aan ons lot over gelaten.

Op de klacht die ik thuis stuurde naar de ANWB kreeg ik een laconieke reactie van 'mooi dat die depannage er aan kwam en weer verder kon rijden'. Het is dat ik internationaal vrachtwagen chauffeur geweest ben, dus ervaren in het rijden, anders had dit heel anders kunnen aflopen. Toen ik wederom reageerde kreeg ik geen reactie meer van de betreffende ANWB medewerker, de 'heer' Pardede. Dit had hij mij bij een ander gevalletje ook al eens geflikt dus totaal ongeschikt voor deze functie.

Ontving ik vorige week van de ANWB een mail dat ik een klacht ingediend had die ik WEER moest beschrijven. Denk je dat ik nu WEL een reactie kreeg? Nee hoor, niets.

Ik zie de Wegenwacht, zeker als invalide, als een noodzakelijk kwaad, maar wel beter dan de anderen dus overstappen is niet aan de orde.

Jammer', want dit kan toch niet door de beugel.