ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Pi
27-07-2021

Waarom verzekeren

Na schade te hebben gereden (t.w.v. 600 eurp) vervielen onze schadevrije jaren en moesten wij ineens 150 euro per maand extra betalen. En dat zou de komende 4 jaar zo zijn. Voor 600 euro schade rijden zouden wij dus meer dan 4000 euro aan anwb moeten betalen.

Uiteindelijk hebben wij 3 uur aan een telefoon gehangen om dan te besluiten dat wij zelf de schade betaald. Zodat wij de teveel betaalde premie terug zouden krijgen.

De volgende maand werd er ineens weer 150 euro extra afgeschreven. Weer 3 uur wachten en doorsturen via de telefoon verder was er een foutje in de administratie. Ze zouden dit allemaal z.s.m. regelen.

Weer een maand later betalen wij gelukkig weer de normale prijs voor een schandalige verzekeringsmaatschappij. Maar tot op de dag van vandaag hebben wij niet onze teveel betaalde premie terug (ook weer 600 euro).

Ik zou zeker oriënteren naar een andere verzekering.

Peter
09-07-2021

ANWB laat je in een noodsituatie stikken

In de nacht van 12 op 13 mei jl hebben wij motorstoring gehad in Duitsland. Er was een redelijke noodsituatie want er was aldaar geen vluchtstrook.

Aangezien wij al heel lang lid zijn (ruim 20 jaar) hebben wij de ANWB gebeld. Maar het bleek dat wij geen buitenland in ons pakket hebben. En dus kon men niets voor ons doen. We hebben toen aangegeven zelf alle kosten te willen betalen als we maar uit de benauwde situatie geholpen zouden worden.

Maar ook dat hielp niet. We moesten maar zelf 112 bellen en de verbinding werd verbroken. Zo ging het letterlijk. Mijn vrouw belde in lichte paniek, maar de ANWB medewerkster zei gewoon 'ik verbreek nu de verbinding'.

Ik begrijp heel goed dat als je iets niet in je pakket hebt dat je daar geen recht of zo op hebt. Maar ik ben wel lid, als ruim 20 jaar. En op deze geholpen worden door 'onze' ANWB vind ik echt ongehoord.

Vroeger gaf lid zijn van de ANWB een veilig gevoel. Wat er ook gebeurd er was altijd hulp, hoe dan ook. Nu laten ze je gewoon stikken.

Later bleek dat wij verzekerd zijn voor hulp via de merkdealer. Die hebben ons fantastisch geholpen.

En delen van die hulp zoals vervangend vervoer en repatriëring van onze auto, werd in opdracht van hen gewoon uitgevoerd door de ANWB. Met een klein beetje extra aandacht had de ANWB ons gewoon uit onze benaderde situatie kunnen helpen.

Natuurlijk heb ik al een klacht ingediend maar ze wuiven het gewoon weg.

Carl
08-07-2021

Goede dekking maar verborgen kosten

ANWB biedt in principe een prima dekking, maar ze hebben allerlei verborgen kosten en kleine lettertjes. Bijvoorbeeld als ze zeggen dat een doorlopende reisverzekering €50 kost: dan klopt dat niet, dan kost het namelijk €66,80. Je moet namelijk €8,80 administratiekosten betalen voor het afsluiten en ook nog eens €8,00 betalen om op te mogen zeggen. Ja u leest het goed: als je contract van een jaar voorbij is en je wil er vanaf per einddatum contract: dan moet je een verborgen boete betalen aan de ANWB. De reisverzekering is dus ruim 33% duurder dan waarmee ze adverteren en die opzegkosten zijn ook nog eens nergens vermeld bij het afsluiten. Dat is bijzonder klantonvriendelijk en gewoon een erg smerige tactiek van de ANWB om de kosten flink op te drijven voor de consument, zonder dat die zich daar bewust van is.

Daarnaast weigert ANWB voor haar reisrechtsbijstand te specificeren wat ze precies bedoelen met "kans van slagen", je weet dus als je deze dekking afsluit nooit of je daadwerkelijk gedekt bent of niet; want de voorwaarden zijn extreem vaag. Pas daar dus heel erg mee op als je deze module afsluit.

Gerben
06-07-2021

Dramatische klantenservice!

Dramatische klantenservice bij de anwb! mij werd een korting toegezegd in 2020 die ik zou ontvangen in 2021. Nu kreeg ik alsnog dezelfde te hoge factuur! nu ik ook wel die negatieve recensies zit zie ben ik blij dat verreweg de meerderheid de anwb uitkotst! ik zou teruggebeld worden door een leidinggevende omdat ze het bandje terug zouden luisteren waarop de medewerker te horen zou zijn ( van 1 jaar geleden) die mij deze korting toegezegd had. ik zei dat ik het bandje ook wilde horen. Ze zouden me vrijdag terugbellen! het is nu dinsdag. de anwb heeft lak aan klanten die ruim 20 jaar lid zijn.

Ik ben er klaar mee!

Alle
03-07-2021

Duurt erg lang

We hebben een melding gemaakt van een pechgeval. Beloofd binnen 90 minuten. Gebeld door ANWB met de mededeling dat het nog langer gaat duren. Heel aardig maar geen tijd dus we schieten er niet mee op.

Twee keer gemeld dat mijn partner aan het werk moet in de zorg We staan nu meer dan twee uur te wachten.

Jannes
29-06-2021

Accu garantie

Vergeet het! Eerst bij betaling anders komen ze niet.

Mark
28-06-2021

Verzekeringen verkopen 'ja', flexibiliteit 'nee'

Hoewel wij alle grote verzekeringen bij ANWB hebben ondergebracht is ANWB blijkbaar niet in staat mee te denken met hun klanten. Flexibiliteit is niet mogelijk voor klanten die tijdelijk (en dit is het kernwoord) een verzekering bij de ANWB willen afsluiten. Ik vind het ronduit schandalig dat men hierin niet meedenkt en adviseer dan ook zeker niet om de ANWB naar flexibiliteit te vragen.

AvdH
27-06-2021

Prima pechhulp

Als je ze nodig hebt bij pech zijn ze er

Het word indien mogelijk goed gemaakt maar ze zijn geen rijdend magazijn en hebben niet alles bij.

Daarom word het vaak een noodreparatie zodat je naar de garage kan.

Nic
27-06-2021

Problemen met mijn kopenlingpendaal

Blijk dat je 3 hulpverlening krijg per jaar zit er 1 over heen maar die oplichters schrijven 2 keer op moest 50 euro betalen nu moet ik 100 euro betallen ik zit hier al 27 jaar en dat dit soort praktijken gebeurd enoplichters en nog iets anwb zij probeer het gaat het niet bel dan en ga daarna naar de garage ik gedaan dag later niet goed en daarvoor willen ze die 1 keer teveel in mijn maag douwen eikels

Xander
25-06-2021

Online opzeggenb

Niet mogelijk half uur gewacht aan de telefoon voor 1 min gesprek. ga aub beetje met de tijd mee

Anoniem
24-06-2021

Na 20 jaar lidmaatschap opgezegd

Als je in het jaar van auto wisselt en je hebt 2 kentekens , dan jij je dus tot het jaar erop wachten omdat er gesproken wordt over een derde kenteken

Dat je inmiddels 1 kenteken niet meer in bezit hebt doet er niet toe

Nou ja men wil wel komen tegen betaling van 150 euro

Vandaag dus na 20 jaar mijn lidmaatschap opgezegd

John
16-06-2021

Pech in Duitsland

In Keulen wil mijn auto niet uit de P stand (automaat). ANWB gebeld en gevraagd om hulp. Na enige tijd komt een afsleep dienst van ADAC. Ik had een Duitse wegenwacht verwacht. Na enig bellen met anwb begrepen dat in Duitsland deze service niet zo goed is als in Nederland. Afslepen niet geaccepteerd. Intussen op internet gegoogled en begrepen dat er een unlockknopje moet zijn. Technische man van anwb heeft op afstand geprobeerd om me te helpen. Lukte niet. Uiteindelijk mijn eigen monteur gesproken die me de oplossing heeft gegeven. Was eigenlijk een simpele handeling.

De moraal van het verhaal. Duitse wegenwacht bestaat niet. Ze kunnen alleen afslepen met alle gevolgen van dien. Wat wij verwachten van eigen wegenwacht is niet logisch in buitenland. Dát wist ik nog niet.

Anoesjka
12-06-2021

Mijn reddende engel!

Was met de motor touren, scheurde de slang van de koelvloeistof. ANWB gebeld, waren er vrij snel. Omdat de slang bij mijn motor een heel aparte slang is, moest hij provisorisch iets maken met een andere slang, maar dat kreeg hij voor elkaar! Ik kon in ieder geval veilig naar huis rijden. Helemaal geweldig! Dikke pluim voor de monteur!

Christel
09-06-2021

Geholpen door wegenwacht

Vanmiddag om 15.23 uur gebeld met pech aan mijn auto.

Om 16.05 uur had wegenwacht Henk hem al gemaakt.

Henk en ANWB bedankt voor de snelle service in Zuidlaren!

Sipke
03-06-2021

Contactsleutel in de (motorkoffer).

Tijdens een toerrit naar Lauwersoog had ik op een gegeven moment mijn contactsleutel in de motorkoffer gelegd en jawel: de motorkoffer dichtgegooid met de sleutel er nog in. Via de mobiele telefoon van een vriend, die meereed, de pechhulpdienst van de ANWB gebeld. Het viel uiteindelijk erg mee, Jorrit van de wegenwacht was er binnen 25 minuten en nog een kwartier later konden we onze toerrit voorzetten.

Jorrit (wagennummer 2860), je bent een kei! Ik ben bijzonder tevreden met de relaxte hulp die je bood!

Angelien
31-05-2021

Fantastisch geholpen

Was gestrand in Amstelveen met een kapotte dynamo. De WW was er met een uur en heeft mij én de auto naar Utrecht gebracht. Ik werd thuis afgezet en de auto is naar het anwb servicecentrum gebracht. Daar wordt de dynamo vervangen tegen kostprijs. Morgen kan ik hem weer ophalen.

Hele fijne vriendelijke wegenwacht en goede communicatie vooraf. Chapeau!

Marjolein
31-05-2021

Terug betaling annulering

Wat een goede service zeg!

Na een annulering van onze tickets ivm een operatie hadden wij binnen 24 uur ons geld op onze rekening staan.

Ook een zeer vriendelijk telefonisch contact via de telefoon.

Mark
22-05-2021

Niet assertieve medewerkers

Na het starten van de auto hoorde ik al wat gebonk en 200 meter verder viel het achterwiel er bijna af. Het stond helemaal schuin. Dit om 23:45. Meteen de ANWB gebeld. Ze zouden de takelTanja sturen om de auto op te halen maar het was druk. Een uur later weer even gebeld. Ik was al zeer tevreden over het snelle handelen maar vond de medewerkster in het geheel niet assertief. Niks van het gebruikelijke "u moet maar even wachten" en "u vraagt naar de bekende weg" maar vooral mij als klant als koning behandelen. Weer een uur later was de takelTanja er nog steeds niet . Weer gebeld. Assertief ho maar. Maar wel heel tevreden over het snelle handelen en mij als klant / koning behandelen. Ik hoefde ook totaal geen begrip te hebben dat het wat langer duurde. Dat was allemaal hun schuld, de drukte, gebrek aan takelTanja's enz.Totaal niet assertief. De medewerkster vond het vooral haar fout dat ik moest wachten. Uiteindelijk om 03:45 arriveerde de takelTanja (het was overigens een takelTinus) prima gast, goed geholpen. Nog even gesproken over de medewerkster van de alarmcentrale en hun gebrek aan assertiviteit. We concludeerden dat de dames er alles aan hadden gedaan om mij tevreden als klant en koning te houden maar ANWB. alsjeblieft zeg. geef deze medewerkers eens een assertiviteitstraining!

Jan
22-05-2021

NIET klaar voor jou

50 jaar lang lid, mijn dochter leent mijn auto en wil hem terugbrengen accu leeg. "Anwb" zeg ik, vergeet het maar "eigenaar moet bij de auto zijn" "Als die er bij was dan was het geen probleem geweest om te helpen" hahaha, dan niet geweldig. Aan een goede buurman die uit zijn bed wil komen heb je meer dan aan de ANWB!

Pech dat ik bij de ANWB was, ga nu bij andere pechhulp.

Chelle
16-05-2021

Niet Doen!

Met pech stonden mijn arme vader, mijn zoon en ik boven in de parkeergarage. Jammer genoeg had mijn vader lief de lampen van zijn auto aan laten staan waardoor de auto niet wou starten. ANWB gebeld. De ANWB stelde mijn vader gerust om toezeggen dat ze z.s.m kwamen! In de tussen tijd zijn er drie uurtjes verder nog geen ANWB! Mijn vader met suiker probleem beld weer met knikkende knieën ANWB op om te vragen waar ze bleven?! Service medewerker antwoord daarop ze zijn onderweg. Na anderhalf uur kwam hij uit eindelijk! Totale wachttijd vier en een half uur gewacht! Is dat je geld waard? Nee ik ga hem ergens anders aanmelden. Belachelijk SLECHT!