ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Pepe
16-01-2020

WERELDMONTEUR!

Vandaag 16-01-2020 met pech geraakt in vught met een bedrijfsauto was geen lid van de anwb telefonisch lid geworden kostte wel wat maar toen deze monteur eraan kwam waren de kosten snel vergeten, wat bleek, 1 tuimelaar van mijn kleppen was afgebroken alles had hij losgehaald, wat doet hij vervolgens: hij belt een aantal bedrijven op of die zo,n tuimelaar hebt, allemaal moesten ze nee verkopen, hij belt een sloperij in volkel en waarempel die heeft hem maar is wel zo’n 30 km verderop, wij erheen en het bleek de goede te zijn, wij weer 30km terug en hij zet die tuimelaar er weer in maar dat ging niet zonder slag of stoot hij moest natuurlijk ook afgesteld worden, uiteindelijk zat er ook een gat in de kleppendeksel, wat denk je? ook die heeft ie perfect gedicht, uiteindelijk kon ik de auto starten en hij liep als een zonnetje, ik heb deze monteur vriendelijk bedankt voor zijn perfecte inzet die hij voor ons bedrijf heeft gedaan, met deze monteur heeft de anwb goud in handen, deze monteur heet trouwens KEES uit den bosch komt ie, ik geef hem een andere naam

n.l WERELDMONTEUR die naam verdiend ie echt.Dank voor alles.

Rob
12-01-2020

Heel goed geholpen

Vandaag (Zondag) zeer goed geholpen door de ANWB wegenwacht in Roermond. Zeer vriendelijk, rustig en kundige vakman die onze auto snel weer gerepareerd heeft. Top service!

Arno
12-01-2020

Enkel positief gestemd !

Vandaag kennis mogen maken met Martijn van de ANWB pechhulp (auto 2874)

Kernwoorden: relaxed, ontspannen, vakkundig, de wil om je te helpen, net dat stapje meer te doen, jaren betalen zonder pech is zuur geld, zo'n ervaring als vandaag doet dat snel vergeten. Martijn bedankt!

Peter
10-01-2020

Reis-en Annuleringsverzekering

Ben tijdens mijn vakantie in Tunesie in het ziekenhuis terecht gekomen met een infectie.Mijn vrouw werd vanuit Nederland drie keer gebeld en gevraagd hoe de situatie met mij was.Ze stelden haar gerust en zeiden ,dat alles geregeld zou worden.Dat is ook gebeurt:ziekenkosten,advies bij goede medicatie en vervoer hotel naar vliegveld(taxi en rolstoel) en van Schiphol met taxi naar huis.Twee weken na thuiskomst heeft ANWB mijn kosten:taxi,telefoonkosten en niet genoten dagen op een zeer soepele wijze afgewerkt.Een dikke tien voor personeel ANWB.

Jurgen
08-01-2020

Onduidelijk probleem vakkundig opgelost!

Vanmiddag op weg van werk naar huis begon mijn Twingo plots te stotteren. Het motorstoringslampje ging branden en de auto hield het voor gezien. Met behulp van wat vriendelijke omstanders de auto bij een tankstation neergezet en de wegenwacht gebeld. Het was in de spits dus na een uur wachten arriveerde de medewerker vd wegenwacht. Tot zover het enige minpunt (de wachttijd). In de 20 tot 30 minuten die hier op volgden wist de medewerker het probleem, met enig geduld en speurwerk, vakkundig op te lossen. Met als resultaat dat ik mijn weg heb kunnen vervolgen en zonder verdere problemen thuis gekomen ben. Petje af en mijn complimenten voor de dienstverlening.

J.J. Franssen

Wijk bij Duurstede

Wendy
06-01-2020

Lief!

De nacht van 3 op 4 februari reed ik met de auto tegen een stoep aan in Assendelft. Band stuk! Een half uur gebeld voor hulp, allsecure, ANWB, renault garage niemand nam op! Na een half uur gelukkig iemand van de ANWB te pakken gekregen. Helaas waren zij nog bezig met een pech geval in Amsterdam. Na een uur was er iemand om ons te helpen (1 uur in de nacht) ik had het koud, was moe en wilde, zoals iedereen met pech, gewoon naar huis! We zijn heel goed geholpen en uiteindelijk veilig thuis gekomen! Niks over te klagen!

Vandaag 6 januari heb ik een super mooie bos bloemen gehad met daarbij een super lief kaartje: onze excuses voor het lange wachten op hulp. In het gesprek zei u al ; "Happy new year" ondanks deze pech avond hopen we dat het jaar verder voorspoedig voor u verloopt. Hoe lief is dit?!?!?! Super blij mee! Mijn dank is groot! Dikke 10 van mij!

Larissa
05-01-2020

Uitstekende service bij pechhulp.

Ik kwam stil te staan met een kokende motor. Na anderhalf uur kwam de ANWB ter plaatse. Ik werd geholpen door Jeffrey. Al snel wist hij mij te vertellen wat er aan de hand was. Omdat hij geen onderdelen bij zich had hiervoor is hij met mij naar de garage gereden en heeft hij mij netjes thuis gebracht. Ontzettend tevreden met deze service.

Ron
02-01-2020

Zelfs opzeggen is lastig

Jaren lang lid geweest van de ANWB

Ooit op Corsica na 25 jaar lidmaatschap geen vervangend vervoer gekregen en van het kastje naar de muur gestuurd.

2 weken in een caravan 20 km van het dichts bijzijnde dorp zonder auto!

We mochten door alle problemen op hun kosten uit eten . dus. hoe dan?

Lidmaatschap bij thuiskomst direct opgezegd want toen ik probeerde bij hun een vergoeding te krijgen omdat ze geen vervoer voor ons hadden geregeld was het dossier ineens weg!

Nu heeft mijn dochter langs de weg een klein probleem gehad moest ze wel direct ff lid worden , alles via pa geregeld inclusief de betaling! Alles loopt via mijn e-mail enz.

Maar opzeggen kan pa niet!

Echt geen woorden voor deze organizatie

Flessentrekkers alles om leden vast te houden!

Ze hebben zelf al verstand van het weer!

Mijn advies! Zorg dat je auto in orde is en word vooral geen lid van deze uitzuigers!

Maar ze zullen vanzelf op de fles gaan als iedereen elektrisch rijd.

Remco
01-01-2020

Geen klant geen hulp

Had lekke band gestrand kon geen kant op 3 uur voor autonieuw voorwerk vrijezone anwb kon mij iet helpen pas de volgende dag 10 uur en dan nog vragen of ik lid wil worden no way

Dick
31-12-2019

Door wegenwacht van de weg gereden.

Deze avond door WWbestelbus van de weg gedrukt op Harpelerweg in Vlagtwedde. Zette ook nog even lekker groot licht op vlak voor hij bij ons in de buurt kwam. ASO

Anoniem
31-12-2019

Reisverzekering

Voordat ik op vakantie ging naar midden en zuid-Amerika heb ik een reisverzekering afgesloten. In Panama kreeg ik ineens erge last van mijn rechter onder kies. Er bleek een heel groot gat in te zitten. Het was een helse pijn, dus moest ik wel naar aan tandarts. Die heeft het gat voor 90 dollar gevuld. Dit bedrag heb ik omgerekend binnen 2 dagen netjes op mijn rekening gestort gekregen. Prima service van de ANWB reisverzekering dus.

Rick
27-12-2019

1e klap is een daalder waard

Gister voor het eerst als nieuwe klant gebruik moeten maken van de anwb nadat ik een lekke band had gereden.

Schade melden via de app werkt prima, duurde 2uur voordat er een geel busje voor kwam rijden. Geen probleem, want hulp was onderweg op 2e kerstdag!

Helaas, aangezien ik geen reserveband had en de schade aan de band te groot was om te repareren werd mij advies gegeven de auto te laten staan en de volgende dag naar de kwikfit 25m verderop te gaan.

Tot nu toe nog niks negatiefs te melden betreft de service!

Vandaag naar de kwikfit gegaan, banden waren niet op voorraad en zou tot de 31e duren voor deze binnen zouden zijn.

Toen maar de dealer gecontact of zij iets voor me konden betekenen. Auto moest dan wel bij de dealer komen. Dus weer terug naar de anwb gebeld om te kijken of ze mij konden assisteren met repatriëring/berging richting de garage.

"u staat toch bij de kwikfit?" was het antwoord, "helaas kunnen wij niets voor u betekenen"

(*geluid van een ambulance, verbinding verbroken))

Dat was het. Nog geen succes, fijne dagen of wat dan ook. Dat de medewerker een kutkerst heeft gehad en er tegenop zag om te werken is niet mijn probleem. Ik betaal uiteindelijk om geholpen te worden of advies te krijgen. Meedenken wordt niet gestimuleerd bij de anwb blijkbaar.

Vooraf wordt er bij het telefoon gesprek aangegeven dat het gesprek "opgenomen kan worden, ten behoeve van trainings doeleinden."

Misschien maar eens beginnen bij die kwal die ik gesproken heb!

Ondertussen in samenwerking met dealer/heuts en ander autobedrijf geregeld dat ik nieuwe bandjes eronder heb, en service kreeg die mijn wensen overtroffen.

Anwb, dank voor de "service en klantvriendelijkheid", fijne dagen en al het beste voor 2020, hopelijk niet teveel werk voor jullie, aangezien (sommige) van jullie medewerkers er niet al teveel zin in hebben.

Eens kijken hoe lang ik dat abonnement door laat lopen, want dat geld kan ik ook voor iets anders gebruiken.

Danny
24-12-2019

Wel incasseren maar geen service

Een gouden pas, jawel 23 jaar lid! en nu stond ik 1x met een niet startende auto een half uur over de grens bij een hotel, klaar om te vertrekken, met een lege accu #%$* ? (achteraf bleek het parkeerlicht de avond ervoor per ongeluk aan gezet te zijn). Uiteraard de Anwb gebeld voor assistentie maar omdat ik geen verzekering voor buitenland had konden ze me niet verder helpen, niet eens de moeite nemen voor een locale mobiliteits services! Ik moest het maar in het hotel regelen.whtf

Gelukkig schoot me te binnen dat ik een pas van de VW mobiliteit servicedienst had en stond de service dienst binnen een halfuur bij m’n auto .toppie VW

Anwb, wat een flut service, ik ga m’n bijna kwart eeuw oude lidmaatschap opzeggen want zo ga je niet met je klanten om.

Doeterniettoe
21-12-2019

Dik tevreden

Ik begrijp niet waarom er zo’n lage gemiddelde score staat voor de dienstverlening van de ANWB. Wij hebben de afgelopen tientallen jaren behoorlijk wat keren gebruik gemaakt van de dienstverlening en deze was steeds uitstekend, wat mij betreft een 9+. Wellicht is het zo dat vooral de mopperaars zich op deze website melden, misschien een oproep aan mensen die tevreden zijn om ook eens een bericht te plaatsen.

Anton
20-12-2019

Slechte Service slechte adviezen

In Frankrijk had ik problemen met motorfiets. De motorfiets reed nog wel en ik had dus gewoon naar dealer kunnen rijden. Ik heb toch maar even ANWB gebeld. Deze meldde dat ik geen buitenland-service had. Mijn vrouw wel, wat heel bijzonder is omdat mijn vrouw nooit met eigen vervoer in buitenland komt.

Ik had dus geen service, maar ANWB advies was om Frans tel.nr. te bellen. Ik werd door sleepbedrijf opgehaald. Niet dat zij iets hebben gedaan, want mijn motor reed nog en euvel verhelpen konden zij sowieso niet.

Het komen van sleepbedrijf kostte mij 137 euro. Dank je wel ANWB. Geen Service. Wel jaarlijkse kosten lidmaatschap van kleine 200 euro.

In december ANWB opgezegd. Reden geen goede advied. Ook achteraf geen beklag mogelijk. Een lidmaatschap van enkele tientallen jaren is de ANWB niets waard.

Pat
16-12-2019

Ze weten zelf niet hoe of wat

Heb een platina kaatt. Jawel! 26jaar lid!

Partnerpas op de grote auto.

Kind heeft inmiddels ook rijbewijs. Maar mag voorlopig alleen in kleine auto. 2wkn geleden telefonisch kindpas geregeld op kleine auto. Inmiddels kleine auto ingeruild voor jonger model. En wil kindpas op nieuw kenteken.

Blijkt niet te kunnen. ik kan maar 1 nummer invoeren voor man en kind. Slaat toch nergens op? beide auto's staan op mijn naam! en zou je een kind niet gewoon mee moeten laten surfen op beide nummers?

Dat is niet eens wat ik vroeg. Gewoon kind op kleine auto was te veel gevraagd.

Ook 4maanden geleden al een akkefietje.

Om 1uur snachts werd ik niet geholpen omdat ik mn autopapieren niet bij mij had. wel mn rijbewijs en mn lidmaatschapkaart.

Mn sleutel lag in mn auto ingesloten dus ik kon er niet in. Maar ze kwamen niet zonder mn autopapieren.

Nieuwe leus voor ons.

Anwb klaar ermee.

Zo boos en teleurgesteld ben ik dus!

Job
16-12-2019

Afhandeling autoschade.

Review ANWB/Unigarant Autoverzekering

Op 20 september had ik een aanrijding van achter. Op 5 november zijn alle aspecten afgehandeld. De auto is economisch total loss verklaard, ingenomen en in geld uitgekeerd. Bij de afhandeling zijn vier partijen betrokken geweest: Unigarant zelf, Schadenet Jos van Boxtel uit Den Bosch, CED Schade Experts uit Rotterdam en Autobedrijf Succes uit Oud-Gastel. In verband met de samenhand mijn opmerkingen in de onderstaande volgorde:

1. Schadenet Jos van Boxtel: Met dit bedrijf een prima contact gehad. Ze zijn alle afspraken stipt nagekomen, ook waar een grote kans op miscommunicatie bestond. Als er nieuwe ontwikkelingen waren, namen ze prompt contact op. Ook de leenauto die ik twee dagen nodig had zag er verzorgd uit. Een keer reageerde men licht verongelijkt toen ik in verband met de vrijwaring extra controleerde of alles goed ging. Omdat ze ook dit punt voortreffelijk hebben afgehandeld, is dat iets dat een professional nu eenmaal wel eens overkomt. Ook kon men helaas niet ingaan op mijn verzoek bij inlevering van de beschadigde auto mij thuis te brengen. Met deze minpuntjes verdienen ze niettemin een ruime 9.

2. Autobedrijf Succes: Kocht de auto op. Begon goed met een minpuntje. Het duurde ongeveer een week sinds ik wist dat zij de auto opgekocht hadden voor ze belden. Toen ze belden boden ze aan de auto indien mogelijk thuis op te komen halen (deze was nog rijvaardig en in gebruik), en omdat ze zelf niet goed wisten wanneer ze konden, om mij terug te bellen. Helaas vergaten ze beide afspraken, dat bleek een week later. Dus de auto in overleg bij Schadenet Jos van Boxtel gezet, en zij daar de auto opgehaald en gevrijwaard. Dat alles gebeurde binnen een redelijke tijd. Alles bij elkaar een 6 1/2.

3. CED Schade Experts: Heeft de schade getaxeerd en het restant verkocht. Deze begonnen redelijk. Wel konden zij niet voor het begin van een afspraak tot herstel, hetgeen tot zorgen over eventuele miscommunicatie leidde. Dit heeft Jos van Boxtel vervolgens opgelost door herstel op mijn verzoek aan te houden. CED belde die avond vrij laat, maar de contactpersoon legde alle scenarios goed en begripvol uit en zegde toe om een schriftelijke bevestiging van alles op te sturen. En kwam vervolgens die afspraak niet na. Nadat ik deze op de afspraak gewezen had, kwam een heel vervelende reactie:

a. De contactpersoon reageerde verongelijkt dat hij het telefonisch had uitgelegd en ging niet in op het niet nakomen van de afspraak om dat schriftelijk te doen.

b. Het meeste heeft hij wel opgeschreven, maar enkele geruststellende conclusies voor een van de scenarios liet hij na te vermelden. Daarmee kwam hij andermaal zijn afspraak niet volledig na. Bovendien kreeg de mail een vervelende "als je niet met ons in zee gaat (om het restant te laten verkopen), dan. Dat moet je niet onnodig doen als professional, daar kom je nooit goed uit voor de dag. Als het per ongeluk is, is het dom, als het bewust is, is het verkeerd. In alle gevallen is het niet professioneel.

c. De contactpersoon eiste nog dezelfde dag een beslissing, wat dan weer telefonisch niet afgesproken was. Als je dan bedenkt dat ik verhinderd was om mijn mail te lezen tot s'avonds laat, bleef er bitter weinig tijd van die dag over. Een mogelijkheid die men had kunnen beseffen. Het raakte ook aan een de contactpersoon bekende gevoeligheid, namelijk de zorg een overbruggingsperiode zonder auto te komen zitten. En als je tot slot bedenkt dat CED vervolgens nog een week nodig had om het restant aan Succes te verkopen (en zij, zoals bovenstaand, door omstandigheden nog twee weken om die op te komen halen). Zo'n haast was er dus ook weer niet bij, dan zou het vervolg wel sneller zijn geweest. Alles bij elkaar gewoon zwaar onvoldoende.

Na deze misser en een geïrriteerde reactie herpakte CED zich wel en heeft hun gedeelte koel en zakelijk, maar wel correct, afgehandeld. Toch blijven zij steken op een 5.

4. Unigarant/ANWB Verzekeringen: Positieve en verbeterpunten:

Positief:

a. Men heeft de schade vlot afgehandeld en uitgekeerd, zelfs enigszins vooruitlopend op het moment dat het restant is opgehaald.

b. Het schadebedrag was groter dan de vermoedelijke inruilprijs als ik de auto onbeschadigd had ingeruild.

c. De eerste contacten, steeds met dezelfde contactpersoon, verliepen prettig, en ik kreeg de informatie die ik op dat moment nodig had vlot.

d. Inschakelen van de ANWB Wegenwacht voor een provisorische reparatie hielp de auto tijdelijk rijvaardig te houden.

Verbeterpunten:

a. Weten waar je aan toe bent en wat je kan verwachten aan mogelijke scenarios. Na de eerste prettige contacten ging dit niet goed. Het duurde enkele weken voor er weer contact werd opgenomen. Vervolgens kwam CED onaangekondigd uit de lucht vallen. Je weet op dat moment niet goed wat er speelt en dat is verontrustend.

b. Ik kreeg de indruk dat ze op een gegeven moment niet goed meer wisten wie van welke partijen wat aan het doen was. Daardoor kwam de belasting om die draden weer tot een samenhangend geheel aan elkaar te knopen bij mij te liggen.

c. Een keer had ik telefonisch contact met een andere contactpersoon. Deze was niet goed op de hoogte van het dossier en begreep ook de zorg (eventuele overbruggingsperiode zonder auto) niet goed. Dat contact liep niet, en die zorg is dan ook niet goed geadresseerd.

d. Email werd herhaaldelijk niet beantwoord.

e. Lange wachttijden aan de telefoon.

f. Uiteraard, als eindverantwoordelijke voor de onderaannemers, hebben zij een ongelukkige keuze van genoemde onderaannemers.

Al bij al blijft er wat te wensen over, maar het was niet alleen kommer en kwel. Een 6.

Anir
06-12-2019

Wegenwacht

Duurt bijne 3 uren.

Frits
06-12-2019

Prima service

Deskundig en goed geholpen.

Frank
06-12-2019

Pech onderweg.

Prima geholpen door de wegenwacht monteur Frank.

Netjes afgehandeld tot aan de voordeur thuis. Zwet vriendelihk en vakkundig. Ik ben 28 jaar lid. 2de keer dat ik hun hulp inriep. Dik tevreden.