ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Wim
23-05-2018

ANWB top !

Op 16 mei begaven wij ons met onze caravan vanuit Sliedrecht naar het plaatsje Zeeland in Noord-Brabant. Op de A2 ter hoogte van hectometerpaal 104.5 Re attendeerde een medeweggebruiker ons op het feit dat onze caravanstekker los hing. De stekker bleek dusdanig versleten dat hij niet meer functioneerde. De ANWB gebeld en binnen een half uur arriveerde een monteur, de heer R.Broeders, autonr. 9120. De heer Broeders begeleidde ons via de afrit Hedel naar een pompstation, alwaar hij de stekker verving door een nieuwe. Vol lof over de heer Broeders: besluitvaardig, deskundig en communicatief sterk. Overigens vorig jaar in Frankrijk met een kapotte waterpomp ook al prima ervaringen met de ANWB. Hulde voor de ANWB en voor de heer Broeders in het bijzonder. W.J.Philipse Sliedrecht

Diana
14-05-2018

Pech

Vandaag na jaren geen probleem te hebben gehad met mijn auto c1 uit 2009. Mijn auto wilde vanmorgen niet starten, hij deed niks. ANWB gebeld, snel geholpen, vooral de vraag staat u veilig vond ik grappig in de zin ik sta op parkeerplaats er kon weinig gebeuren maar toch. ANWB snel ter plaatse (20 minuten) monteur kreeg eerst ook geen leven erin. Later de accu getest die bleek kapot! Ok mevrouw ik zorg dat u vandaag gewoon kan rijden en wij regelen voor eind van de dag een nieuwe accu. Zo gezegd zo gedaan! Auto startte alleen 300 meter verder stoptte de auto er weer mee, gelukkig stond de ANWB man zijn administratie te doen en kwam naar mij toe, mevrouw het is denk toch echt klaar met de accu. Aan de kapels shock toegediend auto had er weer zin in, hij zij ik rij achter u aan naar het werk en daar regelen we een nieuwe accu. Ok top. Anwb achter mij aan! (Waarschijnlijk bang dat ik weer zou stil komen te staan) op het werk heeft hij de accu eruit gehaald. Bij dichts bijzijnde garage accu gehaald! Ik kon aan het werk hij belde later mevrouw hij is klaar. Testje gedaan! Klaar gefixt. Al met al paar uurtjes met mij bezig geweest. Maar alles top geregeld! Super bedankt voor de hulp. Hopelijk tot niet snel

Lieke
09-05-2018

Slechte service ANWB wegenkantoor

Zondagavond 6 mei koppelingspedaal in onze camper blijft hangen, oliedruk koppeling valt weg, wegenwacht gebeld wij staan 1 km voor de Vlaketunnel in Zeeland, na 1 uur komt wegenwacht, deze vriendelijke man probeert het probleem op te lossen, lukt niet, regelt netjes een takelwagen, die neemt ons mee, maar moet de camper veilig stellen in Goes , in opdracht van het wegenwacht kantoor moet hij ons afzetten bij het NS station in Goes, de behulpzame chauffeur belt nog een keer met kantoor WW of dit klopt, maar hij wordt verplicht ons daar te droppen, dit terwijl wij in ons wegenwachtpakket recht op vervangend vervoer hebben staan, ik heb familie geregeld die ons is komen ophalen, wat mij betreft krijgt het kantoor van de wegenwacht de koude douche, zeer klant onvriendelijk, de andere morgen moest dezelfde takelwagen de camper naar de door ons opgegeven garage brengen, de chauffeur is zeer verbaasd, waarom niet dezelfde avond?, kunnen wij gelijk meerijden, onbegrijpelijk en kostbaar, ik verwacht compensatie van de wegenwacht voor de gemaakte benzinekosten voor het inschakelen van familie die ons is komen ophalen in Goes, nogmaals wat een service.

Peter
09-05-2018

De grootste dief-ANWB

Als klant heb je totaal niet te zeggen nadat je een verzekering hebt aangesloten. Zij bepalen alles voor je of dat in jou voordeel is of niet niemand luistert naar je als klant. Ze zijn bot , onvriendelijk en ongeschoold en heel arrogant. Wil je geen hoofdpijn ga niet naar ANWB want ze zijn dieven. Een medewerker van ANWB zei tegen me ah, we hebben al klanten genoegd, dus interesserend ons niet van! Onmenselijk.

Robin
04-05-2018

26 jaar lid? Dus? Nee we helpen tóch niet.

Vandaag stond ik met mijn zojuist ingevoerde auto onderweg van de haven naar de garage voor keuring. Helaas oververhitting van de motor dus anwb gebeld. "We kunnen u alleen helpen als er een NL kenteken, apk en verzekering op de auto zit". was het antwoord van anwb. "Dit zijn onze voorwaarden, dus het is zoals het is". Ik was tot vandaag 28 jaar lid van anwb, maar dit is onacceptabel! Wat een slechte service!

Lester
25-04-2018

Zeer slechte administratie

Zowel het opzeggen van lidmaatschap als adreswijzigingen worden niet goed verwerkt als je dit telefonisch regelt. Vervolgens sturen ze een incassobureau op je dak omdat ze rekeningen naar je oude adres hebben gestuurd.

Pascal
20-04-2018

Anwb voor rolstoelfiets

Geachte, Wil even kwijt dat ik na telefonisch contact met vrouwelijke medewerker zeer correct en vriendelijk geholpen ben. Ik had een vraag of een elektrische rolstoel fiets onder een gewone elektrische fiets valt daar dit eigenlijk een soort driewieler is. Hier had de medewerker nog nooit over gehoord en advies was dan ook om contactformulier in te vullen met desbetreffende foto van fiets. Smiddags werd ik teruggebeld met de mededeling dat zij het uitgezocht had en dat dit geen probleem is om fietshulp af te sluiten. Ik werd teruggebeld zodat ik niet omslachtig het formulier hoefde in te vullen met eventuele wachttijd, je wilt immers graag geholpen worden als je met je gehandicapte zoon langs de weg staat. Dus bij deze een pluim voor het meedenken. Met vriendelijke groet

Alex
13-04-2018

Drama tot de laatste dag echt een afrader

Ervaring met hun niet goed over auto verzekering zogenaamd heb ik niks door gegeven en dan gaan ze mij zeggen dat ik enkele maanden niet betaald had terwijl ik een andere auto had en een andere verzekering omdat ik ANWB verzekering zeer slecht vindt.

R.
11-04-2018

Zakelijk

Ik had vorig jaar nov 2017 aangemeld bij anwb telefonisch € 150 euro 2 weken later komt er een faktuur € 150 ex btw dit werd er niet bij verteld (tot heden nog geen pas ontvangen april 2018). Nog iets particulier heeft 1 lidmaatschappas met 3 a 4 verschillende auto s en betaald 1 bedrag per jaar. Bij zakelijk wordt je hard genaaid. 2 lidmaatschapassen voor 2 bestelbussen en 2x € 150 ex btw betalen + nog eens servicekosten betalen van € 67 euro intotaal € 430 betalen voor 2 tyfuspassen die NIET eens de moeite waard zijn. Wij ondernemers worden HARD belazerd en de rechters doen ook geen ene moer die werken mee met ANWB. Bestaat er nog een andere pech hulp diensten

Tam
01-04-2018

Zakken vullen gaat sneller dan hulp bieden

2 uur wachten om vervolgens te horen te krijgen dat het vervelend is om nog langer te wachten. Maak vooral geen statements dat je binnen 1 uur bij je klant bent als je hier niet aan kan voldoen. En dan ook nog eens een arrogante wijf aan de telefoon die de telefoon ophangt. Goed bezig anwb, jullie diensten zijn echt klant gericht! Als je +2 uur in de kou wilt blijven staan moet je hier vooral lid worden. Want we bellen om hulp omdat we toch niks beters te doen hebben.

Artvien
27-03-2018

Toch geen recht op mijn 2 transport ritten per jaar

Ik heb recht op pech hulp, maar die krijg ik niet.

2 weken terug hoorde ik een geluid bij het intrappen van de koppeling. Ik bel dus de anwb, koppeling lijkt versleten, maar ik kan er mee rijden. Ik moet wel een afspraak maken bij een garage om er naar te kijken. Ik besluit vanwege veiligheid niet te rijden en maak netjes een afspraak bij een garage gemaakt. De afspraak kon alleen 2 weken later. (dit is heel belangrijk voor het besluit van de ANWB). 2 dagen voor ik naar de garage ga, stap ik in de auto om te kijken of nog kan rijden. Je raad het al, ik kan niet meer schakelen, onder auto ligt een plas rem/koppeling vloeistof. Ik Bel de ANWB en zij geven aan dat ze niks voor me kunnen betekenen omdat ik te lang heb gewacht. De staat van de auto is veranderd.

Dit is toch raar? Of ben ik gek? of ik nou gebruik had gemaakt van het transport (waar je als lid recht op heb) op de dag zelf of 2 weken later, moet toch niet uitmaken. Wat gebeurt er nu met de 2 transporten waar ik recht op heb? Maar een belangrijkere vraag moet ik nu mijn lid-maatschap opzeggen?, ik ben dit nu echt aan het overwegen.

AARRGHHH toch!

Tina
25-03-2018

Laten staan midden in de nacht -4 en kind van 2

Bedankt ANWB, NOT! jaren lang verzekerd geweest en nooit heb ik jullie nodig gehad. Nu we midden in de nacht (3 uur zaterdag 24 maart 2018) met onze zoon, van 2 jaar in de auto, pech hadden in Duitsland hebben jullie ons gewoon laten staan. Het was koud het was -4gr. We vertelden jullie dat we onze zoon van 2 jaar bij ons hadden en dat het erg koud was. Dat onze auto het helemaal niet meer deed en we in de middel of no where stonden. Wat kregen we van jullie te horen.

"Ja we kunnen niks voor u doen, bel maar een taxi en boek een hotel. Thats it! "

we zeiden nog wat? dus jullie doen niks? Laten jullie ons staan?

Daar ben je dan voor verzekerd. Wisten jullie of onze telefoon het goed deed, wisten jullie wel hoe koud het was midden in de nacht? Wisten jullie wel dat wij geen idee hadden hoe wij midden in de nacht een hotel moeten boeken, waar we heen moeten en hoe we de taxi uit moeten leggen waar we staan? ECHT ONGELOFELIJK en weet je als we nog alleen waren maar met een kind in de auto. Die laat je toch niet zo staan. We waren tenslotte verzekerd! . ANWB je begrijpt ik zeg mijn abonnement gelijk op bij jullie en jullie horen hier zeker nog meer van. Gelukkig hadden we ons goed verzekerd via onze reisverzekering. Die hebben ons midden in de nacht wel geholpen en opgehaald. We hadden het na 2 uur zo koud. Door hun zijn we goed thuis gekomen. Die hebben ons niet laten staan. ANWB ik ben al meer dan 25 jaar lid en verzekerd en zo gaan jullie met ons om? En met een jongen van 2 jaar? Echt ongelofelijk. Ik raad iedereen aan, zeg de ANWB maar op, daar heb je niks aan, sluit een goede (reis)verzekering af, dan wordt je beter geholpen, weet je zeker dat ze je helpen als je ze nodig hebt en ben je nog goedkoper uit ook. #zoboos #ANWBwegenwachtzoslecht

Daan
17-03-2018

Geen hulp, te dure verzekeringen.

Gister avond is mijn achterruit gesprongen. Ik belde carglass. Zeggen ze dat ze mijn ruit niet mogen vervangen omdat de anwb de verzekeringspapieren niet in orde hadden. Werd ik door verwezen naar de pechhulp. Ik hun bellen zegt mevrouw dat ze niks kunnen doen en dus het uit moet zoeken. Ik werd daar boos om krijg ik het antwoord: wat wilt u dat wij doen? waarop ik antwoorde: mij helpen sta met een kapotte ruit langs de weg hingen ze op omdat ik een “te grote” mond had. Ik betaal me helemaal blauw aan de verzekering van ze ben voor ruitschade vergoed. Ik carglass weer gebeld moet ik zelf even 650 euro voorschieten wegens dat de anwb niks op orde heeft. Helaas nog een jaar aan ze vast zeker geen aanrader voor als auto verzekaar. Ik betaal 140 pm terwijl bij centraal beheer precies dezelfde verzekering voor 90 erop staat. (kwam ik later achter) en dan betaal ik ook nog 60 euro lidmaatschap voor de pechhulp die je niet krijgt echt bagger slecht!

Dick
27-02-2018

Telt niet mee

Weer even stoom afgeblazen met mail naar de ANWB klanten service, waar je als zakelijke klant in de winkel schijnbaar niet mee telt. Alles is te veel en over heb je een pas voor nodig en omdat ik mijn passen digitaal heb niet altijd bij me. Ook folie is van pas af maar nieuwe is te moeilijk. Als je particulier lid bent kan digitale pas wel maar zakelijk dus niet wat heeeeel vreemd is. Discussie hierover in de ANWB winkel en zeggen ze dood leuk dat is nou eenmaal verschil van benadering en kosten tussen zakelijk en particulier. Kosten zeker, betaal namelijk bijna 2x zoveel en krijg 10x zo weinig service. Stik in jullie zooi ANWB Dus ik opzeggen maar heb je pas voor nodig die niet meer te lezen is . Denk ook maar niet dat ze je proberen na 20 jaar lidmaatschap te overtuigen om je opzegging te heroverwegen. Wat een slecht zakelijk inzicht ANWB

Frederique
26-02-2018

ANWB

Pech langs de weg. lid geworden van de ANWB €150 En vervolgens niet geholpen! Dus zeker geen aanrader als ze je gewoon langs de weg laten staan en niks doen en wel laten betalen.

Joris
15-02-2018

Snel, adequaat en servicegericht

Vandaag helaas gestrand. ANWB was vrij snel ter plaatse. Wachttijd was < 30 minuten. Bleek een defecte brandstofpomp. Snel en vakkundig geconstateerd. Met een provisorische tik op de juiste plaats de brandstofpomp toch weer even werkend gekregen om de auto bij de garage te kunnen afleveren voor definitieve reparatie. Vanaf garage zelfs naar huis gebracht door de ANWB! Topservice mensen! groet, Joris

Cor
08-02-2018

Klant is koning.maar niet heus

Jarenlang hebben wij een ANWB lidmaatschap. Op naam van mijn man ( die heeft al 29 jaar geen auto meer op zijn naam, auto staat op mijn naam, echtgenote) Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat de auto dan gewoon verzekerd was. Nooit de hulp van de ANWB ingeroepen tot vandaag. Lekke band.De dame aan de telefoon vertelde dat mijn man zelf moest bellen en dat de auto niet verzekerd was omdat deze op mijn naam staat. Mijn man is ziek en kan niet zelf telefoneren. Ik kon de verzekering omzetten en ook de pech hulp in Nederland er bij nemen ( wegenwacht was alleen voor het buitenland ( waar wij nooit komen.) Lid sinds 1987! kosten voor het omzetten€ 198,- daarbij nog een extra kaart voor mij kopen. Alles wordt automatisch afgeschreven dus kijk nooit naar de gegevens. Beetje coulance had geen kwaad gekund.

Gebeld om de verzekering op te zeggen maar dat kan ook niet. Mijn man moet dat doen. serieus.hoe dan? Zelf kan hij de telefoon niet meer bedienen. Nooit meer een verzekering van de ANWB. 30 jaar betaald voor niets.

Rina
19-01-2018

Abonnement

Zijn ruim 24jaar lid van de ANWB, het lidmaatschap stond op mijn naam van mijn man, hij reed het meest in onze auto. Omdat mijn man ernstig ziek is en niet meer rijdt wilde ik het lidmaatschap op mijn naam zetten. Dit kon niet, ik kon wel een partnerkaart nemen voor €5,00 per jaar extra. Ik heb niets aan twee kaarten, ik wil alleen het lidmaatschap op mijn naam zetten. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk ik moest voor mijzelf een nieuw abonnement afsluiten en weer van voor af aan beginnen. Ik ben zeer teleurgesteld over deze gang van zaken en vind dit weinig klantvriendelijk. Ik heb het lidmaatschap opgezegd.

Mark
17-01-2018

Declaratie

Heb 3 weken geleden na pech in Duitsland mijn onkosten ingediend. Krijg gisteren een mail dat het 4 tot 6 weken duurt voor uitbetaling. Wat is dit, waarom moet dit zolang duren.

Thea
16-01-2018

Accu kapot

Op 15 januari met veel regen en wind wilde mijn VW Up niet meer starten. ANWB gebeld, binnen 30 minuten was hij er. Het beste was een nieuwe accu erin. Gelukkig had hij die bij zich, dus de garage bellen was niet nodig. Heel goed geholpen door meneer Shanti. Nogmaals bedankt!