ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Wlg.hanssen
12-08-2016

Uitstekende service, iedereen gauw lid worden

Auto van mijn moeder startte gisteren niet meer. Anwb gebeld. Kwamen binnen een uur. Snel diagnose gesteld: nieuwe startmotor. Auto werd opgesleept door dezelfde anwb monteur naar anwb centrum in Geldrop. Zelfde middag gemaakt voor 130 euro (!)

Moeder is al dertig jaar lid, nooit Anwb nodig gehad. Maar als je ze nodig hebt, dan zijn ze er. Vakkundig en vriendelijk. Wat een service.

Maar natuurlijk moet je dan wel lid zijn. Je betaalt jarenlang contributie om een organisatie overeind te houden. En ja, dat heeft ons veel geld gekost. Maar als je ze nodig hebt, dan zijn ze er! Complimenten.

Hans
11-08-2016

Als niet-lid geen hulp ANWB bij pech

Vorige week 's avonds ANWB gebeld na pech met auto in Frankrijk (iets met startmotor of accu, dachten we zelf). We zijn geen lid, maar hoopten toch terplekke lid te kunnen worden (dan maar tegen meerprijs), zodat we toch wel geholpen zouden worden. Telefoniste ANWB vertelde echter, dat niet-leden bij voorbaat niet geholpen worden. Hele slechte service, ANWB! Jullie laten een gezin met kinderen dus gewoon met pech in Frankrijk aan hun lot over..... Belachelijk!

Edwin
10-08-2016

Pech met auto

Op 3-aug 2016 vertrokken wij vanaf de camping in Ardes richting huis na honderddertig kilometer begon de auto te schrokken in lage toeren alsof de motor op een cilinder minder liep motor had wel zijn kracht maar zo nu en dan schrokte de auto dus met de auto bij benzinepomp langs de péage gestopt en de ANWB Alarmcentrale gebeld dat was om 12.00u een vriendelijke medewerker vertelde ons dat we daar niet geholpen konden worden omdat de péage een privé weg is(een wet in Frankrijk) dus hij raadpleegde iemand van de technische afdeling die bijgevoegd werd in ons gesprek om te beluisteren of het verantwoordt is om naar de volgende afslag te rijden buiten de péage zodat ze ons konden helpen, dat was geen probleem volgens de technische afdeling dus zo gezegd zo gedaan.

Toen weer de ANWB Alarmcentrale gebeld om door te geven waar we ons bevinden.

Na drie uur(15.00u) sinds de melding kwam er een sleepwagen met twee mannen spraken alleen frans één van de twee mannen(achteraf denk ik dat dat de eigenaar van de garage was) trapte een paar keer goed het gas is en zei Turbo, waarop ik een raar gezicht trok want die is nog niet zolang geleden vervangen(twee jaar), gelukkig stonden we bij een hotel en daar was iemand zo vriendelijk om voor ons de vertaling te doen.

Dus hij zei dat de turbo nog aardig nieuw was waarop de garage man zei nee niet de turbo maar waarschijnlijk een slang van de turbo en dat het goed kwam.

Om 15.20u reed de sleepwagen weg met daar achter onze auto.

Wij een kamer geregeld bij het hotel en afwachten maar uur later werden we gebeld door ANWB Alarmcentrale gebeld met de mededeling dat de turbo stuk is en dat ik nu moet zeggen akkoord voor reparatie met de kosten van €1260,- zodat ze de turbo gelijk konden bestellen en misschien zou dat de auto de volgende dag gereed kan zijn, door de tijds druk die daarmee bij ons werd neergelegd deed me besluiten om ja op de reparatie te zeggen al had ik me twijfels erbij.

De volgende dag werden we gebeld om 16.30u dat de auto gerepareerd is en gereed staat en dat ik hem op kon komen halen, wist niet dat dat de manier van zaken was om een taxi te bestellen om naar de garage te gaan maar taxi geregeld daar aangekomen taxi betalen €124.60.

Rekening betaald en weer 60km terug met auto naar het hotel, tijdens deze rit merkte ik al dat het probleem niet was opgelost dus direct ANWB Alarmcentrale gebeld en de bevindingen verteld deze mevrouw zei dat ik beter kan omkeren en terug kan gaan naar garage, heb afgesproken dat ik verder rij naar hotel en de volgende ochtend met caravan om 8.00u bij de garage op de stoep zal staan zodat een monteur met mij een proefrit kon maken, zo gezegd zo gedaan.

Monteur meegereden en ze gingen op onderzoek uit de computer werd aangesloten en daaruit bleek dat er een compressie probleem in cilinder2 was(hé dat verklaard het schrokkerige rijden) dus niet de turbo want immers de auto had nog steeds kracht, ik ging er nog steeds vanuit dat ze dit gingen oplossen dat wilden ze ook maar dan moest ik wel €1068.- betalen en toen viel bij mij de puzzel stukjes inéén en mijn argwaan was op volle toeren. Als ze de computer de dag ervoor hadden uitgelezen dan was de turbo niet vervangen maar de pompverstuiver en had ik met eigen vervoer de reis kunnen voortzetten.

Dus weer ANWB Alarmcentrale gebeld om hun het voorval voor te leggen, de persoon(weet zijn naam niet maar dat is voor jullie makkelijk te achterhalen) die ik toen aan de lijn kreeg was alles behalve klantvriendelijk!

Hij voerde het gesprek tussen mij en de garage.

Ik wilde dat de garage dit probleem ging oplossen met gereduceerd bedrag omdat ze iets vervangen hadden wat het probleem niet was waarop de garage vertelde “het probleem is turbo en pompverstuiver”

De ANWB medewerker kon ons daarbij niet helpen omdat we geen rechtsbijstand service in ons pakket hebben zitten.

Gezien dat de 48u voor vervangende vervoer bijna af liep zei ik tegen de ANWB medewerker dat hij maar beter een vervangende vervoer kon gaan regelen, want bij al deze reparaties heb ik geen vertrouwen en de zekerheid dat het opgelost zou zijn en dat er geen garantie op de gerepareerde onderdelen en wilde toch wel snel naar huis omdat onze kids alleen thuis waren(aangegeven tegen ANWB medewerker).

De ANWB medewerker drong erop aan om dit maar te doen want dan zou de auto na het bestellen van het onderdeel die middag om 17 of 18u klaar zijn, want zo zei hij het is nu niet mogelijk bij vervangende vervoer dat de eigen auto naar NL gebracht kan worden omdat ze hem wel kunnen maken.

Daar kreeg ik persoonlijk een gevoel van dat ik tegen de muur werd gezet.

Hij kwam wel met een paar opties:

1.Laten repareren en reis verzetten

2.Mijn vrouw op het vliegtuig zetten en ik daar blijven wachten, ik zei dat dat geen optie is waarop de medewerker vroeg…waarom niet!

Belachelijk zeg!

3.Dat hij gaat proberen voor vervangende vervoer te regelen en terug brengen van auto naar NL maar dat zou lastig zijn en moet die vraag speciaal aan gaan vragen.

Uiteindelijk was het vervangende vervoer geregeld en dat de auto ook op transport kan naar NL.

Wij konden onze thuis reis om 16.15u voortzetten.

Mijn conclusie:

1.Aantal ANWB alarmcentrale medewerkers aan de lijn gehad

2.Lange wachttijd aan telefoon

3.Medewerkers klantgericht behalve degene die mijn terugreis heeft geregeld(respect- en begrip-loos)

4.Onnodige kosten gemaakt

5.Slechte geselecteerde garage bedrijf

6.Slechte tot geen hulp bij mening verschil reparatie.

Bosroy
09-08-2016

Zeer slechte hulp in het buitenland.

Ik ben al 28 jaar lid van de anwb met het meest complete pakket. Dan sta je met pech in het buitenland en denkje dat je goed geholpen wordt. Helaas......was het maar waar!

Totaal geen hulp gehad!

Bertine
09-08-2016

Fijn dat ze er zijn

Ik ben drie maanden lid en heb ze twee keer nodig gehad. De eerste keer was mijn auto na een kwartier gefixt, op een Fries accent na was alles daaraan top.

De tweede keer wilde we rond de Botnische zee rijden. Helaas in Duitsland al pech. ANWB zorgde ervoor dat de Duitse wegenwacht kwam en dat ik bij een garage kwam. Veel gedonder met de garage en de ADAC stelde teleur, maar daar kan de ANWB niets aan doen.

De monteur heeft de ANWB verteld wat het probleem was en die vertelde dat vervolgens aan mij in het Nederlands. Kortom, ik kreeg vervangend vervoer bij de garage en heb 6000 km daarin gereden. Helaas mocht het vervangend vervoer Rusland niet in maar al met al: Dik tevreden!

Fhakkel
08-08-2016

Alles gaat fout

Na 3 keer niet terug bellen van Anwb nu 4 e keer Vandaag Vandaag langs garage gelopen om 15.00 uur vlak bij hotel en vertelden dat ze rond 17.00 tijd hadden of anders morgen.Bel gelijk want voor dit probleem was hij twee dagen eerder ook in garage geweest in la France Anwb zegt waarschijnlijk vervangend vervoer.Alle gegevens opgenomen voor vervangend vervoer en zou garage bellen en gelijk terug bellen Om 17.13 zelf gebeld Er stond een belafspraak met garage om 17.30 want die ging om 18.00 uur dicht Bel uw gelijk daarna terug Vraag nog weet je het zeker.Is al 3 keer fout gegaan Nee hoor bel terug. Om 19.53 zelf maar weer gebeld Was slordig niet gebeld was Bleek garage dicht te zijn want ze hadden pas om 18.30 gebeld Vroeg om supervisor maar ging niet Er staan nu twee belafspraak in voor ons om 09.00 morgen 9 augustus. Ben benieuwd? Beste Anwb als je dit leest Shame op you Frans

John
08-08-2016

Lege winkels en webshop

Was zaterdag in de winkel van de ANWB in Zoetermeer. Geen enkele herenbroek meer aanwezig. Ook geen wandelschoen in de gangbare maten te krijgen. Toen maar via de webshop besteld. Krijg nu bericht dat artikelen niet leverbaar zijn.

Slechte sortering en voorraad.

Onno
29-07-2016

Veel pech onderweg!

Onzer auto ging kapot bij Colmar (FR), daar we op de Péage stonden moest ik de Politie bellen. Heb eerst de ANWB gebeld en de pech gemeld. Ze hebben vervolgens netjes de zaak gevolgd en gecheckt of de garage waar mijn auto heen gebracht werd betrouwbaar was.

Een hele dag gewacht op een relatief kleine reparatie, de ontvanger van de koppeling. Wel gepeperde rekening van €340,- voor zoiets.

Daarna koers gezet naar Italië, daar namen we de ferry naar Corsica.

Helaas ging de auto weer kapot en nu leek het de versnellingsbak.

Prima contact gehad en sleper bij Bastia was er zo. Natuurlijk duurde het lang voordat de diagnose er kwam ivm 14 juli maar we konden wel binnen een dag een auto ophalen.

Veel communicatie en allemaal netjes,wel heel vervelend als je de hele tijd je telefoon in de gaten moet houden en je toch een plons neemt, heb je 'm natuurlijk gemist.

Met de leenauto terug kon niet dus kampeerspullen in de terug te brengen auto aan het eind van onze trip en wij, een ouder en twee kinderen mochten terug vliegen. Echt een domper omdat we in Italië ook nog wat zouden bezichtigen en de boot terug was ook al betaald, geen refund.

Best stres omdat onze eigen auto ergens stond op een terreintje en we dat allemaal moesten regelen,huurauto terug(schoon!) eerst alle kampeerspullen in de eigen auto doen en naar de luchthaven.

Allemaal gelukt....totdat er blijkt dat er maar één ticket is en we bijna het vliegtuig zien vertrekken. Uitgespeld heb ik de namen voor de terugvlucht, de tickets zouden klaar liggen waar ging het mis? Ik moest op de valreep nog twee tickets kopen,dank aan de aardige medewerkers van Air France.

Maar in Parijs waar we over zouden stappen was de vlucht naar A'dam vol....geen mogelijkheid om extra tickets te kopen dus. U gaat verder met de trein,oké?

Vijf en een half uur op C. de Gaulle vastgezeten, dan naar Brussel van daar uit naar Antwerpen waar we ons hebben laten ophalen om Half een 's nachts.

Ik ben dankbaar dat we thuisgekomen zijn ANWB, maar ik ben teleurgesteld en ik heb zeker niet onbezorgd van mijn vakantie verder kunnen genieten.

Ik ben lid omdat ik vertrouw op de kundigheid en niet bij de een of andere autoverzekering ook hulp krijg...

Bijka
28-07-2016

ANWB fiets service

Vandaag helaas een lekke voorband opgelopen. Ik kon direct zien wat de oorzaak was: een klein nietje. Omdat ik de fiets pechhulp van de ANWB heb, heb ik gebeld. Ik werd direct vriendelijk te woord gestaan. Ze zouden er naar streven om er binnen 60 minuten te zijn. Jammer dat er geen nauwkeuriger indicatie kan worden gegeven. Maar al na ruim een half uur kwam de ANWB. Op zich een vriendelijke monteur. En een lekke band, waarbij de oorzaak van het lek direct al zichtbaar was, is toch niet zo moeilijk. Maar helaas. De monteur legde mij 3 opties voor: 1. Hij zou de band plakken maar meestal mislukte dat (!), 2. Hij zou de band vullen met een spuitbusje. Een noodoplossing waarbij ik zelf later naar de fietsenmaker moet gaan. Of 3. Een nood binnenband plaatsen. Die mag je niet houden, maar moet je bij de fietsenmaker laten vervangen en dan moet je de nood binnenband terug sturen. En dat terwijl een binnenband maar een paar euro kost, dus optie 3 begrijp ik niet. Ik zou er graag ter plekke een paar euro voor over hebben want de fietsenmaker is ook niet gratis (het lidmaatschap vd ANWB natuurlijk ook niet).

Omdat het gaatje zo klein was, wilde ik optie 1. Ik heb weleens grotere lekken gehad die ook makkelijk te repareren waren. De monteur deed er wat lijm op, maar dit was volgens hem te snel droog, waarna hij het eraf haalde en er een nieuwe, veel dikkere laag op deed. Vervolgens pakte hij een grote plakker. Na circa 10 minuten droogtijd ging hij testen of het lek gedicht was. Maar helaas sloot de plakker niet goed af. Hij haalde de plakker eraf, en deed alles weer overnieuw met een kleinere plakker. Helaas wilde toen de lijm niet echt plakken. De plakker schoof er zo weer af. Dus nog maar een nieuwe poging. Lijmresten eraf halen, nu een dunnere laag, een kleine plakker en dik 10 minuten drogen. Toen met een aansteker (?) er langs zodat de lijm nog beter/sneller zou drogen. Inmiddels zijn we ruim een half uur verder. Volgens de monteur zou het ook aan de lijm kunnen liggen, de ANWB had nu andere lijm. Maar de band lijkt nu goed geplakt, ik ben er mee thuis gekomen (10 km), en ben benieuwd of hij de komende dagen alsnog hard blijft. Verbazingwekkend dat de ANWB, ooit als Fietsersbond begonnen, zoveel moeite heeft met het plakken van een klein lek in de voorband.

M.g.adriaans
27-07-2016

Nooit meer een bestelling uit de anwb webshop

Ik heb bij ANWB een reisgids en een wegenatlas besteld. Bij levering blijkt er de verkeerde wegenatlas in te zitten. Dan maar even bellen want we gaan over een week op vakantie. Na ruim een uur in de wacht te hebben gezeten, krijg ik iemand aan de lijn die beloofd dat het goede product binnen een paar werkdagen aanwezig zal zijn, gelukkig op tijd voor de vakantie. Maar helaas we zien dat weer het verkeerde wordt gestuurd, dus maar even bellen. Nu 1 uur en 15 min in de wacht. Tja nu moet even overlegd worden wat te doen ( ik wacht nog eens 10 min.). Helaas het product kan niet meer op tijd aanwezig zijn, maar ik krijg mijn geld terug volgens deze mevr. Nadat ik een beetje boos ben krijg ik voor al het ongemak ook de verzendkosten terug. Maar ook deze belofte wordt niet waargemaakt. Het bedrag van de atlas wordt verrekend maar de verzendkosten niet! Ja en bellen heeft niet zoveel zin want dat maakt het geheel nog duurder, nee voor mijn nooit geen bestellingen meer bij ANWB.

Kuijpers
23-07-2016

Problemen met elektronica na extreem onweer

Contact opgenomen met hulpnummer wegenwacht. Boardcomputer van de auto was namelijk volledig ontregeld door onweer.

Zeer vakkundig geholpen en goede instructie gehad om accu lost te koppelen voor reset.

Volgende ochtend stond zelfs de anwb op onze camping om het probleem te controleren en na te lopen!.

Top service en zeer vakkundig geholpen!

Dikke pluim voor de ANWB!

Premo
22-07-2016

Anwb waardeloos

Waardeloos in het buitenland slechte ervaring niet normaal in het binnen land is anwb goed in het buitenland zijn ze zeer slecht dat weet te ze heel goed

Marjolein
22-07-2016

Goede en snelle service, kundige aanpak, probleem opgelost....

.....en dit alles binnen een uurtje tijd. Dikke pluim voor ANWB!

Barbara
20-07-2016

Wachten

altijd heel vriendelijk, maar duurde wel lang: ongeveer 35 minuten.

Alex
15-07-2016

Hulde voor de anwb

Afgelopen maandag na een een overnachting nabij Chambery toch de tol gepakt richtng montpelier. 10 minuten onder weg opeens en een kort vreemd geluid maakte plaats voor vrolijk motor gesnor. en meteen deed helemaal nix het meer! airco uit, stuur bekrachtiging weg, motor uit. damn dacht ik das niet goed.

dit alles gebeurde vlak voor een afrit en kon zo letterlijk de peage afrollen. voor de tol poort kwamen we tot stilstand naast de gedarmarie en een sleep bedrijf die overigens geen woord engels sprak (natuurlijk).meteen de anwb gebeld en mijn telefoon aan de sleper gegeven omdat ik geen woord frans spreek, en omdat sleper de auto al op de truck aan het slepen was

. na wat minuten en 150 meter verder stonden we bij de vw garage waar de sleper al bellende de wagen liet zakken om mij daarna vervolgens mijn telefoon in mijn handen terug duwen. ik kreeg de zelfde meneer weer aan de lijn hij was duidelijk boos en zei dat de sleper een hork was en mij de volle 152euro wou laten betalen voor nog geen 150 meter slepen. dat moest ik niet doen zei hij, maar toch gedaan omdat ik mijn vakantie letterlijk in het water zag vallen. hij gaf aan dat dit te declaren was en ik een bon moest vragen.

mijn auto bleek een gebroken distributuie riem te hebben en blijkbaar vonden ze dat wel leuk bij die garage want ze stonden me met zijn 3en mij en mijn zoon heel smerig uit te lachen zeker toe er betaald moest worden. maar goed mijn familie heeft ons opgepikt daar en wij hebben de nog een goede 4 dagen kunnen genieten van onze vakantie en vrijdag een vlucht terug naar rotterdam gepakt. de anwb heeft er voor gezorgd dat min auto binnen 4 dagen terug was in nederland bij de door mij aangeven garage!

ik ben er zeer over te spreken! hulde voor de anwb!

Fred
14-07-2016

Prijzen op de site zijn bedriegelijk

Ik heb via de website een partnerlidmaatschap afgesloten. De aanbieding is 57,00 euro voor het door mij gekozen lidmaatschap. Op de factuur staat een aanzienlijk hoger bedrag. Telefonisch klagen heeft geen zin want de ANWB is volstrekt onbereikbaar. Een klacht via het formulier op de website wordt pas na ruim een week beantwoord en biedt geen oplossing. Antwoorden op de mail blijkt niet mogelijk. Mij bekruipt het gevoel dat de ANWB ofwel steeds dubieuzer wordt of steeds incompetenter. De klacht is in elk geval nog niet opgelost

Leo
14-07-2016

5 artikelen besteld slecht 1 leverbaar

Uit een recente folder bestel 4 blouse en een paar sandalen.

Alleen 1 blouse te leveren. Navraag geeft een standaardmail. tot na 3 weken nog steeds geen verrekening. Nu meer dan 30 MINUTEN in de wacht nadat de mail, incl. klachten niet op wordt gereageerd!

Laatste keer dat ik wat bestel bij de ANWB!

Jiska
13-07-2016

Slechte webwinkel

In de folder stond een tent in de aanbieding, hartstikke leuk want ook nog leuk geprijsd dus meteen besteld. De levertijd was 5 dagen. Na 7 dagen maar gebeld na eerst een half uur in de wacht te staan. De tent werd niet geleverd, fouten in hun systeem en opnieuw bestellen werd afgeraden. Op de vraag wanneer ik mijn geld terug krijg kon geen antwoord gegeven worden behalve dat het langer dan 10 dagen kon duren. Slecht hoor, eerst moet ik achter mijn bestelling aanbellen om te horen dat ik ondanks dat betaald is het artikel niet geleverd krijg maar vervolgens moet ik dus weet ik hoe lang wachten op mijn geld en krijg ik het advies maar ergens anders een tent te kopen...

Arie
09-07-2016

Na meer dan twee uur wachten komt de anwb

na twee uur wachten kwam de anwb, alleen om te zeggen dat hij hem niet kon repareren maar dat er wel een sleepwagen gebeld werd. hij keek niet eens! waarom regelen ze niet gelijk een sleepwagen en laten ze me eerst meer dan twee uur wachten? gewoon ergens in de tandart randstad. De sleepwagen kwam wel binnen half uur men was een aardige man.Maar die zijn niet vd anwb.. Eigenlijk wel ik helemaal geen ster geven maar dat kan niet ik moet persé een halve ster geven!

Esther
08-07-2016

Nog nooit zulke slechte service meegemaakt!

Bestelde 2 paar laarzen in de aanbieding voor € 60,00 per paar. Ladylaars Pien. 3 dagen later kreeg ik een mailtje, dat een of meerdere bestellingen niet geleverd kunnen worden en dat ik binnen 10 dagen mijn overgemaakte geld terug gestort zou krijgen. Een mail gestuurd met een klacht, waarom staat er niet welke maat niet geleverd kan worden (want nu ben ik een week verder en weet nog steeds niet of ik nu wel of niet nieuwe laarzen moet gaan zoeken) en waarom moet ik 10 werkdagen wachten op MIJN geld? Nu een week verder nog totaal geen reactie gehad dus weet nog steeds niets. Daarnet maar eens geprobeerd te bellen met de webshop maar heb het na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan maar opgegeven. Ik was lid maar heb dit maar opgezegd. Die namen wel op waarna het weer 20 min duurde voor het eindelijk rond was. En het trieste is nog dat de laars nog steeds online te bestellen is?!?!?!?! Echt heel slecht ANWB