ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Myrte
05-12-2019

Vandaag lekke band ,na 3uur wachten eindelijk daar kwam de anwb

Ze laten je veels te lang wachten , 3 uur voor een lekke band

Annette
27-11-2019

Redder in nood

De ANWB heeft mij al heel vaak uit de brand geholpen met pech onderweg.

Altijd vriendelijk en snel.

Vorige week stond ik midden in de nacht en duurde het wat langer dan normaal doordat er een incident was op een nabijgelegen snelweg.

Maar na wat geduld zijn we door een zeer vriendelijke en kundige monteur weer op weg geholpen.

Krijg ik tot mijn verrassing vandaag een excuusbriefje (voor het lange wachten) en een cadeaubon om het goed te maken!

Wat een geweldig bedrijf is dit.

Bas
26-11-2019

Slechte ervaring met sneeuwkettingen via anwb webwinkel

In 2014 sneeuwkettingen gekocht op de website van de anwb. op basis van de configurator gekozen voor pewag van 99 euro. afgelopen januari 2019 voor het eerst gebruikt en toen bleek het een heel slecht product te zijn. Ze gingen er wel op, maar om ze los te krijgen, zijn we meer dan een uur bezig geweest en moesten we uiteindelijk met de hand de ketting stuk maken. Zowel ANWB alsook Pewag doen geen enkele moeite om dit probleem op te lossen. ze verschuilen zich achter een verlopen garantietermijn.

Wil
22-11-2019

Auto start niet mee

Prima geholpen door monteur. Maar 2,5 uur wachten met klein kind wat naar bed moet vind ik wel erg lang. Abonnement is duur zat. Ben daar niet blij mee

Ron
22-11-2019

Rekening van 17 euro incassokosten 48 euro

Ik kreeg een brief dat ik niet verzekerd zou zijn als ik niet zou betalen.

Dat vond ik prima.

Wat ze bedoelden was je moet nog steeds betalen maar je bent niet verzekerd.

Kom op zeg.

Wuring
20-11-2019

9 jaar lid en ANWB laat mij letterlijk in kou staan.

10 november, had ik met mn vriendin een dagje uit gepland in antwerpen. Echter 5 km voor de belgische grens begon onze volvo plotseling te trillen op de snelweg. De auto op snelweg bij een tankstation aan de kant gezet. Bleek er een vlam te zijn bij cilinder 2. Gelukkig dit vlammetje kunnen doven met een doek bougie kabel bleek gesmolten te zijn.

Ik was behoorlijk geschrokken door de situatie en belde gelijk anwb op ben daar hoger verzekerd met vervangend vervoer en 9 jaar lid (zilver)

Het complete verhaal uitgelegd. Echter weigerde anwb langs te komen. (ik stond 120km van mn huis en stond op een snelweg) omdat er een vlam bij de auto was geweest dit zou vallen onder schade. Vervolgens hingen ze op. Stond letterlijk en figuurlijk in de kou.

Ik wist serieus niet wie ik kon bellen. Heb uiteindelijk de unive wegenwacht alarm centrale gebeld waar ik niet lid van was. Deze mensen snapte mij helemaal en toonde zeer veel begrip voor de situatie. Hebben gelijk transport geregeld en een taxi voor ons om weer thuis te komen. Dit allemaal kosteloos betaald door unive waar ik dus niet lid van was.

De auto is afgelopen week opgehaald door een sloopbedrijf. Die zeiden heel vrolijk dat anwb het probleem terplekke had kunnen oplossen.

Unive was zeer verbaasd hoe anwb hiermee om is gegaan. Heb een klacht ingediend bij anwb echter is hier niets uit gekomen.

Ronduit zeer slechte organisatie. Ik rade voorheen iedereen aan lid te worden van de anwb. Ik heb inmiddels anwb opgezegd en ik ga naar de unive wegenwacht overstappen.

Belangrijk om te weten. Hou je altijd van de domme bij anwb! ik was eerlijk. Vertelde t hele verhaal tot detail. Dit was voor anwb genoeg reden om mij te laten staan. Had ik niet gezegd dat er een vlam was bij de cilinder 2 dan had ik met na een uur mn rit kunnen vervolgen. En mn auto nog gehad.

Anwb kan komende dagen tienallen opzeggingen verwachten. Alle mensen die ik adviseerde en lid zijn geworden stappen nu bijna allemaal over naar unive wegenwacht

Ali.osman
18-11-2019

Ik ben brons pakket van anwb en komen ze niet eens helpen

Anwb is een oplichters bedrijf ‘

Waar ik lid ben ‘en ik heb en bros lid padje van anwb’en lekker 100€ p/m laten betalen en komen ze mijn auto niet weg slepen ‘(omdat ) hun rijden toevallig andere kant van de staf of zo ‘ vaag verhaal ‘van anwb’duuus lekker opgelicht door ANWB

Lucinda
17-11-2019

Super goede en snelle service

Super goede en snelle service gehad!

Binnen 15 minuten was er al iemand.

We werden netjes meegenomen na een anwb punt, waar ze vervolgens de auto gingen bekijken en met 20 minuten was alles geregeld en kregen we kosteloos vervangend vervoer mee. De man die ons hielp was super vriendelijk en behulpzaam met onze zoon van 11 maanden en onze hond die ook mee was.

Sabine
12-11-2019

Super service, en nog snel ook!

Via de Anwb een annuleringsverzekering afgesloten voor een citytrip. Helaas bleek dit een goede investering, want we moesten de trip annuleren. Via de site lukte het niet helemaal om de declaratie juist in te voeren, dus daarom een berichtje via messenger gestuurd. Dit deed ik laat in de avond en de volgende ochtend had ik al bericht terug waarin stond dat alles geregeld was en het geld onderweg was naar mijn rekening. Bedankt Anwb en in het bijzonder de vriendelijke medewerkster achter het messenger bericht!

Dennis
04-11-2019

Autoverzekering

Contact gehad nav een schade aan de auto om te achterhalen hoe lang de procedure gaat lopen. Antwoord: nadat alles door iedereen ingeleverd is. Nogmaals gevraagd hoe lang het dan daarna zal duren. Dhr Buur (schadeafhandelaar) blafte me af dat ik op moest houden met drammen. Zeer onprettig en zeer onprofessioneel.

Ies
04-11-2019

Klacht afhandeling ANWB reizen

Na meer dan 40 jaar lid, uiteindelijk moeten besluiten om mijn lidmaatschap op te zeggen. Reden hiervan is een zeer slechte service tijdens een ANWB reis naar Corfu. Boottocht werd op moment van vertrektijd geannuleerd en geen alternatief geboden, Ook huurauto kon niet geregeld worden. Boottocht was onderdeel van de reis. Voorstel ANWB was een korting van 50 euro voor een volgende reis of 25 euro op bankrekening, terwijl de trip aangeboden werd voor 95 euro (2 personen) Door klachtenafhandeling afdeling zeer formeel op gereageerd en geen discussie mogelijk

Sahand
21-10-2019

Meer dan 10 jaar lid en schofterig behandeld

Gisteren met pech in Amsterdam. Heb de pechhulp gebeld en die gaven aan ernaar te streven om er binnen een uur te zijn. Heb meteen mijn vrouw gebeld om mij met ons andere auto op te komen pikken, omdat ik niet zeker was dat de auto ter plekke gemaakt kon worden en wij op tijd bij een afspraak moesten zijn. Komt de wegenwacht aan en zien ze ons andere auto achter ons (kapotte auto) geparkeerd staan. Zegt de beste meneer u kunt niet in twee auto's tegelijk rijden, dus ik kan niks doen. Mijn handen zijn gebonden en dit zijn de regels die ik heb opgekregen van de baas. Ik vroeg hem of hij mij wel kon helpen als mijn vrouw niet was gekomen. Hij antwoorde, ja dan kon ik u helpen, maar nu kan ik niks doen. Grote onzin dus. Je betaald iedere jaar netjes je lidmaatschap en als je ze een keer nodig hebt dan vinden ze een smoes om je in de kou te laten staan. Mensen trap niet in deze onzin. Je betaald voor een waardeloze service. Heb een klacht neergelegd bij de ANWB. Ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen, maar heb er erg weinig vertrouwen in.

Karin
17-10-2019

Denigrerend, klantonvriendelijk: laten iemand gewoon in de polder staan

Al bijna 10 jaar lid van de ANWB, nooit mot gehad met ze. Tot vandaag één van ons pech krijgt en de ANWB belt. Nooit ook maar iets gehoord van dat een lidmaatschap op naam staat; altijd (dus echt al die bijna 10 jaren, niet gelogen!) hebben we samen profijt gehad van het lidmaatschap. Niet dat we elke week belden natuurlijk, maar één lidmaatschap was voldoende om 2 mensen te helpen. Zo niet vandaag; man staat met pech ergens in een verdwaald gebied tussen niks en nergens. Belt ANWB. ANWB komt niet want meneer is geen lid. Ok zegt meneer, dan word ik wel lid. Dat kan niet want een kopie van uw rijbewijs telt niet. GvD denk ik dan. Je laat toch iemand niet zomaar staan? Maar jawel hoor. ANWB nogmaals gebeld, uitgelegd. Zeer denigrerend te woord gestaan door een mens wat me niet eens liet uitspreken, wat me voortdurend in de rede viel alsof ik degene was die iets heel simpels maar niet begreep. Toen ik de conclusie trok dat ze iemand dus gewoon met pech laten staan vond zij dat helemaal niet. Nee hoor mevrouw we willen meneer graag helpen. Maar dan moet hij wel eerst zijn originele rijbewijs of ander ID gaan halen. Natuurlijk. Met een kapotte auto eerst naar huis en dan weer terug wachten op de Wegenwacht. Geen woord over een gedeeld lidmaatschap, geen creatief meedenken met 'hoe kunnen we wél van dienst zijn', niets. Helemaal niets. Had gewoon mijn lidmaatschap als onderpand gebruikt denk ik dan. Als ANWB zo bang is dat iemand voor de lol midden in de polder gaat staan wachten om de Wegenwacht es ff een loer te draaien dan hadden ze prima dat kunnen verhalen op mij. Maar nee. Het kan ze niets schelen. Als vaste klant word je gewoon in de modder getrapt. Ze verschuilen zich plots achter regels en wetten, en dan vooral achter de letter van de wet. Handelen in de geest van de wet en iemand te hulp schieten is er niet bij. Het zal best waar wezen dat een kopie als legitimatie officieel niet mag. Maar er is volgens mij geen wet op aarde die zegt: o meneer wat vervelend u bent ontzettend hard gevallen met uw fiets en u heeft zo'n beetje al uw ledematen gebroken. Maar ik zie dat u een kopie van uw legitimatie bij u heeft dus helaas. Loop eerst even naar huis en haal het origineel. Dan brengen we u daarna naar het ziekenhuis.

Wat een kutorganisatie die ANWB. Walg.

Niek
17-10-2019

ANWB Apeldoorn vermijden!

Bij het retourneren van producten doen ze erg moeilijk. Klanttevredenheid kennen ze niet. Hebben er een kapot product gekocht en werden vervolgens beschuldigt dat we dat zelf hadden gedaan, Niet van deze tijd. Bespaar u zelf een nare ervaring en blijf weg bij de ANWB in Apeldoorn.

Ali
14-10-2019

Hondenkopee!

Ze wouden me niet helpen omdat ik me zelf niet kon legitimeren op dat moment En wouden niet mee werken(oplossing zoeken) ze doen er super moeilijk over het zijn racisten ben wel 6jaar lid bij hun en heb nooit om hulp gevraagd en de eerste x na 6jaar hulp nodig gehad en niet gekregen(maar wel 100€ p jaar innen)

Hursit
12-10-2019

Anwb Europapakket in werkelijkheid WAARDELOOS!

Tijdens onze rit door servie hebben wij pech gehad met onze auto (doorrijden tot een hotel was nog mogelijk). Na aankomst bij het hotel contact opgenomen met de anwb alarmcentrale en om hulp gevraagd. Voor de rest netjes geholpen door de telefoniste en die vertelde dat er hulp onderweg is. Na ongeveer een kleine uur wachten is er een takelwagen de parkeerterrein opgereden en vervolgens ook meteen weggereden zonder te stoppen of uit te stappen. Hierna weer gebeld met de alarmcentrale en die hebben verteld dat de chauffeur ons niet zag en de auto ook niet! terwijl de auto pal voor de ingang van de hotel stond en wij op het balkon naast ingang zaten (ca. 5m. Van de auto). Goed!ze hebben verteld dat er een tweede takelwagen onderweg was. Na ongeveer anderhalf uur wachten was de tweede takelwagen aangekomen. Zonder ook maar te luisteren wat er met de auto aan de hand was probeerden ze onze auto de takelwagen op te zetten en te gaan slepen. Waarschijnlijk hadden de heren nog al wat alcohol op want de alcohol lucht was te ruiken van bijna 2meter afstand. Ik heb ze uitgelegd wat de probleem was en wat mijn auto mankeert( ik kom zelf uit de automobielbranche), ik vertelde ze dat mijn auto rijdt en niet weggesleept hoeft te worden. Ik kreeg de melding dat mijn accu niet volledig werd opgeladen , en in 99% van het gevallen ligt het aan de dynamo, dit is simpel te meten met een apparatuur van ca. €10,-. Maar de chauffeur bleek maar aandringen dat mijn auto wordt gesleept. En ik vertelde ze ja dat is prima, maar dan wel naar de merkdealer. En die vertelde mij ‘ja ja we slepen de auto naar de merkdealer’ (na navraag bij de hotel en raadplegen van google bleek dat dichtstbijzijnde merkdealer op ca. 300km afstand ligt).

Blijkt dat hun gewoon samenwerken met de lokale universele autogarages en dat ze mensen die onderweg pech hebben naar hun toe slepen en de rekeningen flink omhoog gooien en omdat je uiteindelijk geen keus hebt en verplicht bent om te betalen wordt je eigenlijk ‘gegijzeld’. Want je blijft er totdat er betaald is. Dit verhaal is ook bevestigd door het hotel personeel.

Ik heb besloten om mijn auto niet te laten slepen naar 1 van die garages en heb er voor gekozen om de volgende ochtend zelf naar een erkende garage te brengen en te repareren. Er was een garage in de buurt en de hotelpersoneel adviseerde mij om de auto in de ochtend daar naar toe te brengen. Dat garage zorgt ook voor de onderhoud van de auto’s van het hotel. Na overleg met de anwb ben ik de volgende ochtend naar het garage gaan rijden en de auto laten maken. Vervolgens konden we weer doorrijden.

Dezelfde dag in de avond kregen we helaas een klapband in hongarije bij de wegwerkzaamheden. Na ongeveer anderhalf uur wachten zijn we weggetakeld naar een garagebedrijf en daar achter gelaten op een industrieterrein (ca. 23.00u/23.30u) na ongeveer een uur wachten in de auto kwam de garage eigenaar om te kijken of hij ons kon helpen en bleek dat er een scheur in de velg zat en deze de volgende dag gemaakt kan worden. En op loofafstand was er een kleine hotel dus daar konden we volgens hem overnachten. Hotelpersoneel sprak helaas enkel hongaars dus communiceren was onmogelijk. We hebben een kamer gekregen en gevraagd om een betaalbewijs, na een moeizame nauwelijks verstaanbare gesprek werd ons duidelijk gemaakt dat we deze met het uitchecken in de ochtend kunnen krijgen. ‘s ochtends was onze auto gemaakt en klaar om weer te gaan rijden , we gingen uitchecken maar kregen geen betaalbewijs en degene die ons ‘s nachts geholpen had was er niet omdat die enkel nachtdienst had.

Eenmaal terug in nederland contact opgenomen met de anwb en alles uitgelegd en blijkt nu dat we geen vergoeding krijgen omdat we betaalbewijzen hebben, waarschijnlijk moesten we volgens de anwb niet in dat hotel gaan overnachten maar een ander hotel gaan zoeken met een kind van 1 jaar oud.

Conclusie: de anwb werkt samen met een wegenwacht in servie die dronken chauffeurs hebben en nauwe banden heeft met stelletje malafide autogarage die je proberen leeg te plunderen door de kosten met 5 of 10 te vermenigvuldigen, want als je auto eenmaal daar staat kan je toch geen kant (denken ze)

In hongarije word je midden in de nacht in een industrieterrein achtergelaten en omdat je de dichtstbijzijnde hotel neemt is dat een grote fout omdat je geen betaalbewijs krijgt.(volgens de anwb dan!)

Mensen let op voor dit soort praktijken en informeer goed voordat je lid wordt van de anwb!

Want wij hebben er absoluut niks aan gehad en gaan ons lidmaatschap niet meer verlengen.

Petra
12-10-2019

7,5 uur zonder hulp, geen excuses van van de ANWB

Deze zomer kwamen wij met pech te staan in Hongarije. In de brandende zon hebben we zonder water met mijn oude vader en de kinderen 7,5 uur staan wachten omdat de ANWB niet om het bedrijf wilde denken waar ze een contract mee hebben.

Ze bleven dus maar mailtjes en faxen sturen naar een bedrijf dat niets las of terugstuurde. Ons lieten ze maar wachten. NA 7,5 uur kwam de takelwagen, deze man wist pas 1 uur van de opdracht. Hij zei dat ze hem ook rechtstreeks hadden kunnen bellen. ANWB wees creatiever, denk niet alleen aan de goedkoopste oplossing voor jullie! Dit was schofterig en niet eens een sorry, alleen de mededeling dat er verder niets voor ons gedaan kon worden. Slechte zaak!

Petra K

Evert
11-10-2019

30 jaar lid en behandeld worden door de ANWB

Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.

Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal het ANWB lid voorop stelt.

Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en met geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.

En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.

Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.

Dag ANWB.


Update van 11/10/2019:
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal NIET het ANWB lid voorop stelt.

Josefina
07-10-2019

Leugenachtig tuig die anwb

Volgens de pechhulp vd anwb kon ik gewoon van Almere naar Groningen rijden omdat de turboslang lekte. De auto naar de garage gebracht de volgende dag, bleek de intercooler te lekken en de radiator ook kapot te zijn. Ik attendeerde de pechhulp dat de auto lekte, werd zo van tafel geveegd. Dien ik een klacht in bij de anwb over de verkeerde diagnose, word ik effe de les gelezen dat de pechhulp mij heeft medegedeeld dat de intercooler lekte en de radiateur kapot was. Niet dus. Wat een leugenachtig tuig die lui vd anwb

Jeroen
06-10-2019

Pechhulp

Een aantal anwb autopechhulp ervaringen gehad: allen even slecht. Hele lange wachttijden, en met een kluitje in het riet gestuurd.Niet luisteren naar de klant, zodat het niet 2, maar 3 x zoveel tijd kostte!

Een voorbeeld: stond op vluchtstrook snelweg, vlak bij afrit, gevaarlijk dus. Dit gaven ze GEEN prioriteit, en naar later bleek, was het een zekeringetje!

De ANWB is geen STICHTING, maar een VERDIENMODEL!