ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Luc
04-08-2020

Fleece vest "Dan"

Recent dit fleece vest (genaamd: Dan) voor 80 euro bij de ANWB gekocht.

Na 3 maanden en nauwelijks gedragen te hebben blijkt het vest van zeer slechte kwaliteit te zijn. Grootste klacht, naden/stof laten los onder de oksel.

Mijn voorstel was een nieuw exemplaar, aangezien het hier duidelijk een fabricagefout betreft.

Volgens de ANWB komt dit echter omdat ik meerdere keren ergens achter ben blijven hangen of omdat ik veel een rugtas draag. Dit wat absolute onzin is.

Wat ben ik teleurgesteld in de ANWB.

Mensen wees gewaarschuwd, koop dit vest niet!

RJ
31-07-2020

Snelle vervanging defect artikel

Een e-reader, via de webshop aangeschaft, was binnen te korte tijd niet meer op te laden. Zelf konden we de rekening niet meer vinden. Door de ANWB toch snel en correct geholpen en binnen enkele dagen een nieuwe e-reader ontvangen! Zeer positief!

Ton
30-07-2020

Vreselijke hulp op vakantie

Wat een vreselijke ervaring met de ANWB.

we zitten in frankrijk met een klapband van de aanhanger achter de motor op weg naar huis.

vanaf dinsdag middag.

Anwb ingeschakeld gelukkig hebben we ons hiervoor verzekerd.

De garage heeft ons wiel meegenomen en vertelde dat hij wel even een nieuwe ging halen.

Woensdag naar de anwb gebeld die wisten nog niets .

Ze konden de garage niet bereiken , zelf de garage gebeld die vertelde dat de band niet te krijgen is (zelf gegoogld er worden er genoeg aangeboden op websites in frankrijk) dit verteld , ook aan de anwb maar die doen hier niets mee.

donderdag na veel telefoontjes zegt de anwb ja maar we hebben 48 uur de tijd.

ik vertelde dat ik de garage net weer heb gebeld en dat deze ze niet heeft.

Ja 48 uur hè wij zijn ook aan het zoeken.

En als de 48 uur verstreken zijn.

Dan nog wachten tot vrijdag om te horen of de aanhanger wel genoeg waarde heeft om terug naar Nederland te worden gebracht.

Waarde? Dit hebben ze niet gevraagd toen ik de verzekering ging afsluiten.

Kortom bureaucratie eerste klas

Weten dat het niet lukt,

maar ja 48 uur.

Wat een trieste bedoeling

Ton
29-07-2020

Wegenwacht topper

Zondag gebeld over nieuw fietsendrager die niet paste. Maandag wilden we op vakantie.

Perfect geregeld binnen drie kwartier door een zeer aardige deskundige wegenwachter.

In één woord klasse

TVR

Martine
28-07-2020

Na 44 minuten wachten: verbinding verbroken

Gebeld voor lekke band thuis ( je betaalt extra voor hulp in woonplaats), zoals eerder meegemaakt: NIET BEREIKBAAR. Na 44 minuten in wacht te hebben gestaan, wordt verbinding verbroken. Online een melding maken dan maar, je moet wel je lidmaatschapsnummer opgeven. Alsof de ANWB hiervan geen administratie heeft? Mijn eerdere ervaringen met monteurs: Positief, professioneel, kundig. Het is de onbereikbaarheid en logheid van de organisatie. Kan in vakantietijd geen extra (telefonisch ) personeel worden ingezet? Oorverdovende herrie ook als je in de wacht staat, en of je even geduld wil hebben. Ik stap graag over naar een concurrent.

Franklin
25-07-2020

Na 20 jaar lid te zijn laten ze je barsten.

Wij lieten onze zoon met mijn auto 2 verdwaalde personen ophalen die ook naar een feesje moest waar wij ook zaten. Hij kreeg auto pech onderweg en de anwb gebeld (anwb pas lag in de auto) die waren gekomen en zoon gaf aan dat auto van vader is. Toen zeiden ze als je vader niet erbij is geven wij geen hulp. Zoon belde mij op en was direkt naar hem gegaan. Zelf met anwb gebeld en die zeggen dat ik t maar moet uitzoeken omdat ze al een x geweest waren en ik was er niet bij want dat zijn de regels. Nou, bedankt ANWB ik moest met mijn hele gezin zien thuis te komen vanuit Dordrecht naar Rotterdam, auto daar achtergelaten en te koop gezet. Dit allemaal met een gouden ANWB card na meer dan 20 jaar trouwe lid.

Diny
24-07-2020

Je kan je voor van alles en nog wat verzekeren, behalve als je iets claimt.

We dachten goed verzekerd te zijn bij de ANWB. Bijna oververzekerd zelfs en daarvoor betaalden we dan ook een vrij hoge premie zonder eigen risico. Maar mensen pas op, maak er met kleine schades zoals glasschade bij bijvoorbeeld een telefoon geen gebruik van. Je wordt in een negatief daglicht gesteld. En komt bedrogen uit!

Agaath
24-07-2020

Fietspas ANWB

Ik had pech met mijn elektrische fiets. ANWB gebeld. Na 10 minuten kwam monteur Mike. Binnen 2 minuten had Mike het probleem verholpen.

Miranda
22-07-2020

Pffffff verschrikkelijk

Ik kan alleen maar zeggen: ze houden je continu een worst voor maar zich aan de afspraken houden ho maar. Ook wij hadden pech op vakantie in Frankrijk, de auto werd opgehaald en we moesten mee naar de garage, de anwb zou een taxi terug regelen maar na 1,5 u was er nog geen taxi. Garage was inmiddels dicht en wij maar wachten in de middle of no where. ANWB teruggebeld, de collega moest eerst de case lezen, na 25 min nog niet terug aan de lijn en zelf maar opgehangen. De enkele fietser die kwam aangesproken en die heeft de taxi gebeld ( spreek helaas geen Frans) de anwb belde wel terug met de mededeling dat zij geen taxi’s mogen bellen?

Vervolgen begon de ellende met de diagnose en de huur auto, het komt erop neer dat ze beloven te bellen maar niet doen, de huurauto zeggen te regelen maar vervolgens niet doen.

Ben nog steeds aan het wachten, de onzekerheid en steeds even hoop krijgen die vervolgens weer teniet wordt gedaan omdat het niet klopt.

Hj
22-07-2020

Waardeloos bedrijf dat je gewoon laat barsten

Als Belg in Nederland met pech gestaan

Niet lid van touring, nog van anwb godzijdank.

Na contact met centrale afgesproken €150,- te betalen aan de monteur voor hulp op lokatie. Nadrukkelijk gevraagd dat evt. Sleep kosten zijn inbegrepen naar dichtstbijzijnde dealer 8,2km mocht het niet ter plaatse opgelost kunnen worden. Ja hoor meneer, dit zit bij de kosten in geen probleem. Binnen 90min. Is de monteur bij u. Duurde veel langer maar goed, liever laat dan nooit.

Monteur kon 't niet oplossen en vroeg €150,-

Netjes betaald en gevraagd naar welke Ford garage hij ons ging slepen. Nee meneer dat mogen wij niet, u bent buitenlander en geen lid anwb. U moet zelf een takeldienst bellen. Fijn weekend tot ziens en weg was hij. Gebeld naar de centrale opnieuw en daar beweerden ze ineens dat 't slepen er idd niet bij inbegrepen is. Maar ze gingen het gesprek terug luisteren en zsm contact met ons opnemen om tot een oplossing te komen.

Dat contact moet er nog komen!

Never nooit dat wij lid worden van een slecht bedrijf als dit.

Omar
20-07-2020

Zeer slecht geholpen door ANWB

Slechte service. Medewerkers lieten ons lang wachten, maken valse beloftes en dan doen alsof ze er niks van weten. Ik raar iedereen zwaar af om bij ANWB lid te worden je betaalt jaren lang lidmaatschap en wanneer je ze nodig heb helpen ze je totaal niet. Ik hoop dat ze failliet gaan

Melissa
18-07-2020

Lekker niet helpen en wel betalen

Stonden vast in Duitsland, anwb kon niet doen? Stelt voor om nog een weekendje tot overnachten op eigen kosten en dan tot maandag te wachten tot de auto gemaakt is. Dit kan niet wegens chemo medicatie, hier hadden ze geen boodschap aan. Moeten maar een taxi nemen (€700,-) ?? Lang leve de anwb

Peter
16-07-2020

Slechte ervaring bij de ANWB

Gedurende 5 jaar klant te zijn bij ANWB 3 keer te maken gehad met ANWB. Twee keer mijn eigen auto en een keer mijn vrouw haar auto. Alle keren slechte ervaringen gehad. Eerste keer door mijn eigen schuld door lichten aan te laten. ANWB gebeld voor accu hulp en zou binnen een uur geholpen worden. Na 4 uur gewacht te hebben heb nogmaals proberen te bellen en is mij beloofd dat er iemand onderweg is en binnen een kwartier bij mij is. Dit heeft 3 uur extra gekost. zo te zien werken ze met prioriteiten.

Tweede keer weer een accu probleem en heeft 3 uur geduurd voordat ze er waren.

Derde keer viel mijn vrouw haar auto uit bij de stoplicht bij een heel druk gevaarlijk punt op de weg met 2 van onze kinderen erin. Antwoord van ANWB was dat we er van uit moeten gaan dat het anderhalf uur gaat duren op z'n minst. Dit was voor mij het einde om als klant nog bij ANWB te blijven. Heb een taxi laten komen met start kabels en die was er binnen 10 minuten en was nog goedkoper uit dan bij ANWB.

Wanneer ik mensen nu langs de weg zie vraag ik altijd of het misschien een accu probleem is of iets kleins waar ik bij kan helpen en wijs ze erop om hun abonnement te stoppen bij deze geld graaiers die hun werk niet op orde hebben

Nelleke
15-07-2020

Betalen voor opzeggen?!

Je betaald per jaar een bedrag. Als je half het jaar opzegt betaal je hetzelfde bedrag nóg eens. Gewoon 101 euro betalen puur omdat je opzegt. Ik neem aan dat je vooruit betaald? We hebben voor hem 65 euro betaald partner korting. Zogenaamd dus want Nu betaald hij én 65 euro én 101 euro en dat voor een half jaar. En hij heeft nog nooit gebruik hoeven maken van de ANWB!

Belachelijk de ANWB is echt ver gezakt in mijn waarde. Het liefst zeg ik ook op. Maar tja. Opzeggen kost dan weer 101 euro. Nu had alleen mijn man het opgezegd.

Benjamin
14-07-2020

Wanbeleid

Afspraken worden niet nagekomen. Helaas 1 jaar een betalende klant geweest. Met mooie praatjes overgehaald en onze verzekeringen bij de ANWB ondergebracht. De ellende begint al als je je contractsduur wilt wijzigen van jaarlijks na maandelijks betalen, wat een aanfluiting. Moet je nagaan hoe het is als je echt een probleem hebt! Na een betaling voor meerdere maanden alsnog de deurwaarder op je afsturen omdat intern gegevens niet worden bijgewerkt. Belachelijk. Mij kost het maar een paar tientjes, dus gezien de overige verhalen heb ik nog mazzel. Wil je een goede service? Wees wijs en kijk verder.

Arnout
12-07-2020

Hersenspoelende boodschappen op Tune-in

Deze hebzuchtige organisatie herhaalt hun boodschappen op een misselijk makende manier op Tune-in zodat ik er niet meer naar kan luisteren. Ze ontnemen me hiermee het democratische recht om me te informeren, een van de fundamenteel principes waarop onze vrije samenleving is gebaseerd. Asociaal, Nietsontziend, Walgelijk en Bot.

Renee
12-07-2020

Pech onderweg

Service die nergens op lijkt. Duurste pakket en moeilijk doen over een vervangende auto.

Carla
07-07-2020

Hoezo, snelle service anwb

Vandaag 07-07 zijn wij vanaf cote d'azur op doorreis naar chamonix.10 km onder Sisteron gaat er een lampje branden in dashboard. Wij zetten auto op de vluchtstrook en kijken in het boekje, motormanagement problemen, direct langs garage. Rijden met de auto nog 1 km naar de eerste afslag en bellen om 11.55 uur naar anwb alarmcentrale. Medewerker zegt ons dat hij een sleepbedrijf zal bellen, die ons naar de dichtsbijzijnde camping brengt. Na 4 keer bellen, horen wij rond 14.00 uur dat om half 3 een sleepauto en taxi voor ons ivm corona zal komen. Niets gezien. Om 14.45, 15.15 ,15.40 nog gebeld. Om 16.15 eindelijk een sleepauto die ons op de camping brengt en de auto naar garage. Betekent 4 uur en een kwartier staan wachten in de snikheette zon. Hoezo snelle service, bedorven vakantie kan je beter zeggen.

Milan
06-07-2020

Waardeloze klachtenservice

ANWB heeft zichzelf zo ingedekt met allerlei regels en middels het gebruiken van juristen dat het onmogelijk is om tot een passende oplossing te komen bij het indienen van een klacht. Hiervoor wordt om onmogelijke informatie gevraagd, waardoor ze er weer makkelijk vanaf komen. Meteen weg bij dit egoïstische bedrijf!

Adita
06-07-2020

Waardeloos

Al 15 jaar lid

Duurste pakket wat er is

Sta in Oostenrijk met pech ,klapband aanhanger

Contact met anwb ,die zeggen ooh jammer er is een vonkje vergeten voor de aanhanger (15 euro per jaar)dus we kunnen u niet helpen

Waardeloos advies bij anwb

Ik heb het afgesloten met een adviesseur van anwb en aangegeven het duurste pakket ,alles dekkend maar hij was vergeten om aanhanger aan te vinken ,met het gevolg dat alle voor eigen koste was (wegsleep dienst ,hotel ,reparatie band velg alles dus)

Ze ontvangen al 15 jaar flink bedrag per jaar

Als puntje bij paaltje komt dan is het gene waar je om vraagt net niet verzekerd dus mensen denk erom en verzeker je bij beter maatschappij dan anwb