ANWB reviews

4.0

Moon
02-10-2020

Perfect geholpen

Na alle ervaringen werd ik toch wel bang omdat onze auto met fietsen erop nog gerepatrieerd moest worden.

Vorige week vrijdag auto kapot langs snelweg in Duitsland, afgesleept en kon daar niet snel gemaakt worden. Wij kregen een leenauto om naar huis te rijden, deze moesten we elders ophalen met taxi, helaas zonder trekhaak, dus de e-bikes moesten met de auto terug komen. Natuurlijk duurde het regelen een aantal uren, maar we werden constant op de hoogte gehouden, ook gedurende afgelopen week met transporteren van auto en vanmorgen het bericht dat de auto met fietsen afgeleverd was bij onze garage. Taxigeld hebben we ook al terug. Echt top geregeld.

Het kan dus ook goed gaan, gelukkig.

29-09-2020

Geen inspanning

Op vakantie sputterde mijn Opel vivaro en en hield een beetje in.

Op een gegeven moment gebeurde het 2x achterelkaar dat de motor bijna uitviel ( Toerental viel naar 0 en reageerde niet meer op gas geven), gelukkig ging ook gelijk daarna de storing weer weg maar bleef vermogen missen.

Gelukkig lid van de wegenwacht en deze laten komen.

De "monteur" sloot zijn meter aan en stonden op dat moment geen foutcodes in en duwde met zijn hand het gaspedaal in en verzekerde me dat er niets aan de hand was en het waarschijnlijk vuil in de brandstoffilter was. Ik vroeg hem nog om een stukje te rijden zodat hij het sputteren en inhouden kon merken, maar dat vond hij niet nodig want er stonden geen fouten in de computer.

Ik kon hier makkelijk mee naar huis. Sputterend en een paar keer uitgevallen ben ik thuis gekomen en heb hem naar de garage gebracht.

Deze constateerde eigenlijk dat de 1e verstuiver het niet deed.

Nadat ik mijn klacht bij de ANWB had neergelegd kreeg ik te horen dat de monteur mij naar de dichts bij zijnde garage had verwezen. Nou dat is dus zeer zeker niet waar.

Zeer teleurgesteld ben ik in de ANWB

Maryam
24-09-2020

Perfecte service en ook verrassend cadeautje

Ik was met mijn partner op weg naar het OLVG ziekenhuis voor bevalling. Rondom het ziekenhuis zijn er hoge vervelende drempels en de onderstel van de auto kreeg klappen van de grond waardoor de dempingsplaat los raakte. Nou, dat was geen goed moment om pech te krijgen, vlak voor de geboorte van je kind terwijl jij dan de auto nodig hebt om weer terug te gaan naar huis. Ik heb gebeld en het verhaal verteld. Medewerkster was aardig en wenste mij eerst alle goeds ivm bevalling. Zij heeft mij verteld dat ik het beste even kan wachten tot het kind geboren is. Daarna neem ik weer contact en zij zullen komen helpen. Rond 7 uur ochtend was het kind geboren en om 8 uur belde ik naar wegenwacht. Binnen 30 minuten stond de ervaren man in de parking en heeft het probleem binnen 10 minuten opgelost. Dagje later ontving ik verrassend een post van ANWB Wegenwacht met een kleine mooie pop erin als felicitatie voor de geboorte van ons kind.

Dat waarderen wij heel erg.

Hartelijk dank ANWB, bedankt Wegenwacht.

Veel succes.

Maryam

Sophia
21-09-2020

Giga misverstand

Vanmiddag wilde mijn auto niet starten op zandpad langs de Schipbeek in Diepenheim. Auto maakte geen enkel geluid. Had hetzelfde euvel een paar dagen geleden ook gehad. Dat kon toen verholpen worden met een andere bobinekabel van de sloop. Puur geluk geweest. Ik wist niet dat een motor met één kabel minder nog steeds geluid maakt. Als de wegenwacht DAT meteen had gezegd was er geen enkel misverstand geweest. In ieder geval dank voor het slepen van mijn auto zodat de auto weer startte en ik in ieder geval naar huis kon. De startmotor etc. wordt deze week nog gecontroleerd. De Wegenwacht was supersnel ter plaatse! Chapeau!

Marelon
21-09-2020

Ze laten je gewoon staan

Ik was tot vandaag al jaren lid van de ANWB mede omdat we veel motor rijden in het buitenland. Ook vorige week gingen we naar Oostenrijk met onze wagen met aanhanger en de motoren erop. Op de snelweg in Duitsland kregen we alleen een groot probleem bij een noodstop die we moesten maken knikte de dissel van de aanhanger en we hebben toen de motoren er nog wel af kunnen halen en ter plekke hebben we de aanhanger met spanbanden kunnen stabiliseren zodat we nog wel naar het hotel konden rijden om daar contact op te nemen met de ANWB of misschien de aanhanger daar gemaakt kon worden. Ze hebben de volgende ochtend de aanhanger opgehaald en we kregen na 3 dagen te horen dat deze hier niet te maken was en dat hij ook niet terug ging naar Nederland omdat de dagwaarde niet hoog genoeg zou zijn. Ik heb een van Vossen aanhanger die nieuw meer als 3500 heeft gekost. Er is niet eens een schade-expert bijgeweest. Ze lieten me dus gewoon staan. Ik heb direct het lidmaatschap opgezegd. Mijn aanhangerverzekering maakt nergens een probleem over en zorgt dat hij terug komt. Ik zou veel mensen erop wijzen dat de ANWB er alles aan doet om ergens onderuit te komen. Zelfs de dagwaarde keren ze niet uit. Ik ben er klaar mee

GR M. Geissler - Haaksbergen

Janna
16-09-2020

Wegenwacht uitstekende service!

Senén Gonzalez Fernandez heeft ons echt super goed geholpen! We stonden met de camper langs de weg in Portugal en we werden super snel geholpen! Er werden zelfs meerdere opties aangeboden voor onze terugreis, gezien de camper total loss was.

Iris
15-09-2020

Corona meivakantie 2020 Spanje

Ik heb een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering bij de ANWB. Onze meivakantie dit jaar kon niet doorgaan vanwege de Corona. We hadden een villa geboekt in Spanje en losse tickets bij Ryanair. Gelukkig hebben we van Ryanair het vliegticketbedrag teruggekregen maar de kosten van de Villa hebben we niet terug gekregen. Niet van de Spaanse tussenpersoon maar ook niet van de ANWB. Super slechte service!

14-09-2020

4x te dure accu

Op zondag accu kapot. Wegenwacht monteert nieuwe accu. Zei dat het start stop accu moest zijn. Ik zei dat er op de Twingo geen start stop systeem zat. Hij zegt deze moet erin. Na montage zei hij de prijs. €188. Ik schrok maar ben vrouw en niet technisch. Start auto en radio en cruise control werken niet. Was mijn probleem zei hij. Maandag naar Renault garage geweest en die zei dat de accu belachelijk duur was. Bij hun €45 incl vervangen. En de Wegenwacht had even bruggetje moeten maken bij aansluiten nieuwe accu en dan had alles gewoon gewerkt. Dus ik klacht ingediend bij ANWB. Antwoord; is goede accu volgens vastgestelde prijs en op juiste manier gemonteerd. En dan de toon van deze man. Nee dit is einde ANWB. Zo ga je niet met klanten om. Daaaag ANWB

09-09-2020

Slechte service winkelpersoneel

In de ANWB winkel in Assen heb ik een polo gezien die ik een uur later op wilde halen. Het rek van de aanbiedingen was inmiddels leeg gehaald om retour te sturen. Ze wilde absoluut geen moeite doen om de uit het magazijn te halen van de retourgoederen. Ze moeten dan wel in 10 dozen gaan zoeken wat ze waarschijnlijk net in een doos hebben gedaan. Zeer slechte service jammer genoeg.

Rey
08-09-2020

Als klant wordt je niet geluisterd.

Ernstig teleurgesteld in de “service” van de ANWB. na een klacht te hebben ingediend ben ik gebeld door de klantenservice. Deze persoon wist wél dat mijn klacht is afgewezen maar had niet eens de moeite genomen om de klacht te lezen. Nadat ik dit heb aangekaart heeft ze pas de klacht bekeken om hem vervolgens weer meteen af te wijzen.Mijn gevoel na het gesprek is dat al heb je gelijkt ANWB zal een reden zoeken die ook niet klopt om op hun standpunt te blijven. Wat is dit voor klantenservice die niet eens naar je luistert of meedenkt?

Seb
20-08-2020

Wegenwacht meneer zoals in de reclame

Auto wilde niet meer starten, voor m'n deur. Gebeld, binnen 30 minuten stond Leon voor de deur met een grote glimlach. Hij heeft in 1,5 de auto gemaakt en zo veel extra kleine dingetjes gemaakt, echt geweldig. Wat een top service!

Ela
17-08-2020

AUTO KAPOT IN PARIJS

Onze auto is kapot en we worden niet geholpen midden in Parijs vragen we nu u laat ons hier staan; En ze antwoord rustig ja slechte service niet aan beginnen.

Hugo
17-08-2020

In een woord, perfect

Ineens begon de auto op drie pootjes te lopen.Compressie weg. Via de app een afspraak gemaakt, binnen drie kwartier was de wegenwacht ter plekke. De bobine bleek defect. Uit het magazijn werd een nieuwe gehaald en gemonteerd. Zeer sympathiek geholpen, alle lof!

13-08-2020

Slechte behandeling klant

ANWB staat niet achter ons als klant ik overweeg jaren langlidmaatschap te beëindigen. Had ik niet verwacht van de ANWB maar de feiten liegen er niet om.

Joke
11-08-2020

Waardeloze hulp

Het is een te lang verhaal om hier te schrijven, maar het komt er op neer dat wij op de heenweg van vakantie pech hadden met de auto. Onze auto bij de eerste garage is weggesleept door de ANWB. Naar een garage is gebracht die op vakantie ging, toen naar een andere garage (300 km van onze camping). Elke dag bezig met bellen, medewerkers die het dossier niet lezen, die zelfs zeggen "goh wel een lang dossier", beloftes dat we teruggebeld zouden worden, wat keer op keer niet gebeurde etc. 2,5 week na onze pech kregen we bericht dat onze auto klaar stond. Met twee kleine kindjes naar de garage in 40 graden. Auto was niet klaar, sterker nog: er was zelfs nog geen diagnose gesteld. We konden dus niet naar huis. Nog een dag in het hotel, vele telefoontjes (door ons) later, ANWB die ons behandelde alsof wij lastig waren en ingewikkeld deden en zeiden dat ze ons zouden bellen als de diagnose gesteld was. Aangezien we naar huis moesten ivm werk en het weekend eraan kwam en we dan geen vervangend vervoer konden regelen, toch zelf nog maar een keer gebeld. De diagnose was al een tijd binnen. Een vaag verhaal met een veel te hoog bedrag. Het enige wat we konden doen was de auto total-loss laten verklaren en achter laten in Frankrijk. ANWB wilde de auto niet repatriëren, terwijl de dagwaarde van de auto incl schadekosten hoger was dan de repatrieringskosten.

Een hele bittere nasmaak aan onze vakantie, veel onnodig gedoe gehad en een totale teleurstelling in de ANWB. Wij dachten echt dat het een betrouwbare, degelijke club was, maar wij kunnen niet anders concluderen dat het een stel prutsers zijn. Je betaalt jarenlang je lidmaatschap voor het moment dat je hulp nodig hebt en dan dit. het liefst zou ik al mijn geld terugwillen.

Abc
11-08-2020

Wel pech, geen hulp

Auto kapot op vakantie, gelukkig wel verzekerd dachten wij. ANWB reageert niet, moeten steeds zelf bellen. Om 12u komt er iemand, wordt de volgende dag. Auto blijkt niet te maken, dus ANWB gaat op zoek naar andere garage.Na een dag gebeld” sorry, we zijn er nog niet aan toegekomen’

We zitten met 3 kinderen en bagage al 4 dagen vast en hebben nog geen duidelijkheid!

Bij geen enkel verhuurbedrijf is een auto beschikbaar. Ook tegen betaling wil de ANWB ons niet helpen.wat moeten we nu?

Verzekering opzeggen, nog nooit nodig gehad en al sinds 1997 lid, waardeloos!

09-08-2020

Pech onderweg.

Nou ik heb vorig jaar veel pech gehad onderweg iin Frankrijk. Gelukkig was ik goed verzekerd dankzij medewerkers ANWB. Ik ben er al 28 jaar klant.Ik ben heel heel erg goed geholpen door de ANWB. Ze hebben veel meer gedaan dan ze hadden hoeven doen. Verzeker je goed, en ik draag de ANWB al die jaren al een warm hart toe.maar ik kan niet zeggen dan dat ze heel erg behulpzaam LYON en Nederland. Groeten, Derk-Jan Bruil en Dousjka mijn Duitse Dog.

05-08-2020

Gebruiksaanwijzing ANWB Touring Plus 2

Er zat geen gebruiksaanwijzing bij.

Daarom maakte ik voor anderen dit filmpje:

Laura
05-08-2020

Zware teleurstelling, de ANWB laat je in de steek

Na twee weken Italie bleek dat onze aandrijfas van de auto rammelde. Plaatselijke garage bezocht; was volgens deze garage zeer onveilig om terug te rijden naar Nederland op deze manier.

Aangezien we kinderen en dieren bij ons hebben de ANWB ingeschakeld. We moesten telkens zelf terug bellen en na drie dagen kregen we te horen dat de auto moest worden afgevoerd. Niet helder wanneer er vervangend vervoer zou zijn en ook niet wanneer onze auto weer klaar zou zijn omdat het in Italie vakantie is.

Als we gaan rijden met de auto kan de ANWB ons bij pech onderweg ook niet meer helpen want ze weten nu dat er iets mis is met de auto dus gaan ze ons onderweg niet meer helpen in geval van nood.

Heel snel opzeggen de ANWB.

04-08-2020

In de kou laten staan

Sinds 1994 ben ik lid van anwb, In al die jaren een enkele keer gebruik gemaakt van de service maar over het algemeen gewoon lid geweest vanwege het veilige gevoel. Dat bleek echter wel heel erg tegen te vallen. Plots stonden we met een lekke band langs de kant van de franse snelweg. Geen probleem, even de anwb bellen. Dus niet, we hadden blijkbaar een vinkje gezet bij camper ipv caravan, hebben dus jaren 25 euro betaald ipv 15 euro maar hebben volgens de ANWB geen recht op hulp. Sta je dan met je gezin achter vangrail, bedankt anwb. Nu weet ik dat ik al jaren meer dan 200 euro heb weggegooid.