Pietje
28-09-2023

Melding gedaan over accuprobleem. Alles keurig via app bevestigd, met juist adres …. Alleeen……… staat er dan dat er aanvullende informatie nodig is en dat je moet bellen? Vervolgens hang je 15 minuten aan de lijn waarop steeds een stem aangeeft dat je ook via de app kan melden, maar als je liever iemand spreekt je moet blijven hangen. Ik wil niet iemand spreken, ik krijg je opdracht te bellen. Volslagen zinloos. Ook de dame die ik uiteindelijk sprak, deed niets anders dan melding doorzetten. Vorig jaar zelfde ervaring, en kreeg toen te horen dat ze bezig waren dit op te lossen. Niet gelukt dus 🫣🫣🫣🫣

Jorik
25-07-2023

Betalen ja zeker!

Hulp nee!

Ze laten ons al meer dan 30 uur in de kou staan met alleen een onderbroek en tandenborstel.

Van het kastje naar de muur. Dit is geen service dit is geld klopperij.

Marcos
06-07-2023

Pech gehad, ANWB pech hulp gebeld, ik rij 2 kentekens zoals ANWB zegt dat het kan.

Ze komen niet helpen omdat de kenteken van de wagen is zakelijk….volgens ANWB moet ik een extra lidmaatschap hebben die kost tussen 200 en 300 euro….Nergens staat dit vermeld.

Ik heb per direct mijn lidmaatschap gestopt, ik betaal natuurlijk geen oplichters.

Bij Pech Hulp Nederland gebeuren deze acties niet. Dus ik ga klant worden bij hun, transparant en geen misleidende hoekjes.

Jammer voor de mensen die gaan nog slechte ervaringen beleven met ANWB

Stephen
23-06-2023

Ongelofelijk slechte hulpverlening! Gestrand in het buitenland en ANWB liet ons dagenlang letterlijk stikken in de brandende zon met honden. De garage voelde zo erg met ons mee dat ze ons hielpen met het regelen van een arts en een hotel! We betalen ANWB dekking voor wat?

Mirjam
31-08-2022

We zitten op een D-weg in Frankrijk en krijgen door een tegenligger een steen op de voorruit. Vooruit volledig aan diggelen zonder gezichtsveld. ANWB zegt dat ruitschade niet wordt geholpen. Dat moet Carglass doen. Carglass doet geen Campers, vrachtwagens en klassieke wagens. We hebben een Klassieke brandweer omgebouwd tot camper. Een Mercedes Benz waarvoor de ramen nog steeds te koop. Dus van kastje naar de muur en terug. Aan ANWB gevraagd of ze ons in ieder geval van de weg konden halen, nee, we doen niks met ruitschade. Dus zoek het maar uit. Ruim 30 jaar lid nooit iets gehad. Uiteindelijk zelf ruit eruit geslagen en zonder ruit verder gereden. ANWB laten weten dat er glas op de weg lag. Waardeloze hulpverlening en hokjesdenken.

04-08-2022

Met pech in het buitenland gestaan.

We zijn voor vakantie netjes lid geworden maar uiteindelijk kunnen ze niks voor je doen.

Vind 1 ster nog teveel.

4 mensen aan de telefoon gehad en iedereen zegt wat anders, voor mij nooit meer een reisverzekering bij de anwb. Heeft me hele vakantie verpest.:(

Tim
27-07-2022

Wat een verschrikking

Wat een verschrikking, zondag weggesleept van de snelweg in Duitsland, hulp van de ANWB voelde nog aardig goed. Alles met de garage zelf geregeld, 1x een SMS je van de ANWB met de vraag of ze iets konden doen. Na 2 dagen reis richting Kroatië kunnen hervatten. Na 250 km weer pech. Volgens een bevriende monteur 99% zeker gevolg van het eerste pechgeval. Contact gezocht met ANWB, er is inmiddels een nieuwe case aangemaakt. Vorige geval is afgesloten en wordt niet meer geopend. Zo denk je recht te hebben op vervangend vervoer (ruim 48 na eerste melding) maar helaas zitten we nu midden in de nacht op een industrieterrein met 2 kleine kinderen in onze caravan te wachten op een pechhulp. Inmiddels 2x de politie gebeld omdat er rondom ons al 2 auto's zijn opgeladen door mensen die zeker niet de eigenaar zijn van deze voertuigen. Het is hier behoorlijk warm maar wij voelen ons behoorlijk in de kou staan

Yvonne
12-07-2022

Wij hebben de ANWB doorlopende annuleringsverzekering. Door een uitvaart misten wij een nacht vakantie en hadden extra reiskosten.

We kregen niets vergoed.

Hendrik
24-02-2022

We zijn verzekerd via de anwb waar we een doorlopende reisverkering hebben. Mijn vader werd tijdens onze busreis ernstig ziek waardoor wij onze vakantie moesten afbreken. Doordat wij een aanvullende annuleringsverz. hadden werd onze terugreis helemaal verzorgd en gepland. Ik moest er niet aan denken dat ik dit ook nog moest regelen. Alles is werkelink perfect geregeld. Wat een service em wat waren we blij met de.anwb verzekering. Veel andere verzekeringen zijn zo onder allerlei voorwaarden innde kleine lettertjes omschreven dat mem weer veel zaken uitsluit. De anwb niet. Grote klasse.

Oguzhan
24-01-2022

Klote verzekering. Door een kleine smoes willen ze helemaal NIKS vergoeden. Ze pakken je wel ergens zodat ze niks hoeven te betalen. Oplichters zijn zij voor mij.

Marleen
26-09-2017

Reisverzekering

Zodra je een reisverzekering afsluit ben je niet per definitie ook verzekerd voor je bagage. Dit is toch synisch, aangezien je altijd bagage meeneemt als je op reis gaat en juist DAT net de reden is dat je een verzekering neemt (uitzonderingen uitgesloten).

Rita
29-05-2017

Repatriëren van mijn zoon vanaf Curacao liep perfect.

Mijn zoon heeft een ernstig auto ongeluk gehad op curacoa.

Na een maand kon hij vanuit het ziekenhuis daar naar het Erasmus in Rotterdam.

Hij moest op een brancard in het vliegtuig. Alles prima geregeld, wij hoefden nergens aan te denken. Uitstekende zorg voor mijn zoon tijdens de vlucht!

Ook kregen wij alle kosten zonder gedoe en snel vergoed

Ad
29-03-2017

Reisverzekering

Een langer verblijf verzekering afgesloten bij de ANWB. In januari via de dokter in Benidorm naar het ziekenhuis doorverwezen , mijn zorgverzekeraar gebeld en dit doorgegeven , nummer blijkt echter ook van de ANWB te zijn, eerste verwarring , met wie spreek je nou. Bleek om een schaduw op mijn rechterlong te gaan , doorverwijzing longarts en daarna in een razend tempo de onderzoeken ( compliment Kliniek Benidorm) , uitslag , tumor kwaadaardig in de long , gelukkig nog geen uitzaaiingen. Advies gevraagd bij de zorgverzekering , advies , daar laten opereren en second opinion huisarts. Huisarts heeft uitgezocht hoe snel ik en Nederland geholpen kon worden en jawel , Nederland doet nog eens alle onderzoeken opnieuw , duur +/_ 8 weken, advies huisarts , daar laten opereren. Nu komt het : ANWB alarmcentrale: De operatie kan ook in Nederland dus wij vergoeden niets , op mijn respons van het risico van uitzaaiingen , jammer , is niet ons probleem , dit zijn de voorwaarden. Menselijkheid is ver te zoeken bij deze organisatie.

Jaap
13-01-2017

Terug ivm sterfgeval

Afgelopen zomer terug moeten komen uit Frankrijk ivm een sterfgeval, heb een reisverzekering bij de anwb. deze stelden dat ik een schatting moest maken van de te maken onkosten ( via een online schadeformulier), gedaan en deze werden erg snel uitbetaald zonder dat ik ook maar een bonnetje hoefde te overleggen. prima afgehandeld.

28-10-2016

Medewerkers unigarant dom

Sluit een reisverzekering af bij de ANWB en vervolgens moet je na een diefstal uit de auto uit gaan leggen wat het verschil is tussen een koffer en een 5e deur bij een auto ,omdat er in de polis staat koffer! valt de diefstal , als je een 5e deur hebt dit niet onder de dekking advies , gewoon ergens anders een reisverzekering afsluiten wordt tenminste niet belazerd ! gelijk m'n platina lidmaatschap ook opgezegd

RRA
15-09-2016

Misleidende reclames op de site

Vanwege buitenlandvakantie pakket aangepast naar 'Europa'. Dan wordt dus ook gelijk het contract met een jaar verlengt. op site staat meerprijs van 3 tientjes maar de accept die je krijgt is 100 euro. Ook staat op de de site: opzegbaar per maand. Maar wat er niet bijstaat: pas na een jaar opzegbaar per maand. ik heb gelijk mn lidmaatschap weer opgezegd want het is altijd gezeur met de ANWB. Overigens mag je bij 'snelwegpech' gewoon 112 bellen. Wordt je gratis weggesleept.

Ikke
15-09-2016

Uitkering niet genoten vakantiedagen is belachelijk laag

Hebben wegens medische noodzaak de reis moeten afbreken op advies van de Ggd in Nederland. Waren al paar dagen bezig en de inzet van anwb hulplijn heeft wel ontzettend hun best gedaan. Alleen ging alles zo traag en werdt ik meerdere keren gebeld.Dan weer uit Spanje of een telefoonnummer uit Amerika.Zeer verwarrend. Zeker omdat er niks concreets uitkwam.Ze me naar ziekenhuis stuurde die niet kon helpen.Door lieten gaan naar Bali omdat daar wel een vaccin met Marig aanwezig zou zijn.Tijdstippen waarop telefoontjes kwamen en tijdsduur waarop gewacht moest worden op een antwoord waren erg vervelend.Jammer dat anwb niet met tijd meegaat en een app heeftvwaarop vlot gereageerd kan worden. Bali had vaccin niet. Dag moeten wachten op waar we dan heen moesten.Werdt gewoon niet teruggebeld en kon zelf via google een goed ziekenhuis zoeken voor 2e rabies shot.Gevraagd aan de ggd of ze het voor me over konden nemen.Marig moest binnen 7 dgn na eerste rabies shot maar liefst zo snel mogelijk.Anwb vondt het niet prettig dat ik dat gedaan had.Maar ze gaven zelf aan geen ervaring te hebben deze situatie.Volgende dag wilden ze me naar Bangkok sturen.Onder tussen was het dag 5 na eerste rabies shot.Had zelf gegoogled en gelezen dat Marig zeer zeldzaam is in Azie.Heb ze gevraagd om alsjeblieft terug reis te regelen.Dat was nog heel gedoe omdat ministerie van volksgezondheid ook toestemming moest geven.Paar uur later vlucht voor zelfde dag.Bij thuis komst lag door de uitstekende hulp van Ggd ,Marig klaar bij de apotheek. Wel goed geholpen door de anwb uiteindelijk.Alleen duurde alles erg lang.Waren er veel protocollen waar op gewacht moest worden.Talloze telefoontjes soms ook met gaat het goed hoe voel je je?Waarbij geen rekening werdt gehouden met het tijdsverschil en we uitgeput thuis kwamen.Laatste dagen waren erg zenuwslopend. Domper was echter de uitbetaling op mijn declaratie. Telefoon en taxi kosten naar ziekenhuis netjes betaald.Niet genoten reisdagen voor 2 personen over 10 dagen was 15 euro per dag.Met zijn tweeen.Ik wou dat ik daarvoor op vakantie kon.Geen vergoeding van betaald hotel,laatste nacht in Kuala Lumpur hotel wat niet meer te annuleren was.Vlucht naar Langkawi ook niet. Gevraagd of de vergoeding wel correct is en waarom dit niet vergoed wordt.Tot op heden nog geen antwoord.Zodra er werkelijk schade is krijg je dus maar een minimale vergoeding. Toch zou ik het niet anders gedaan hebben als ik dit van te voren wist.Met Rabies neem je geen risico.Dus mensen ent je preventief in voordat je naar Zuid-oost Azie gaat.Zwerfhonden zijn erg lief daar.Maar puppies zijn enthousiast ,en als ze je bespringen terwijl je in bikini loopt kan je lelijke bloedende krabbels over houden.

Julia
25-05-2016

Geeft niet optijd alles aan zonde van je geld .

Wat betreft reisverzerking is het hartstikke zonde van je geld .

Vorige maand een bedrag van 37,20 betaald volgens factuur naar hun overgemaakt ik van te voren voor de betaling gebeld of het akkoord was, en het bedrag het zelfde bleef ivm betaling wat later was dan de datum zelf . Volgens hun geen probleem was . Met daarin vermeld naar de polisnummer en rekeningnummer .

Vervolgens wordt ik gebeld vandaag door unigrant dat er bedrag open staat 85,72 ANWB reisverzerking .

15-03-2016

Meest trieste organisatie!

Na een gebroken knieschijf te hebben opgelopen op vakantie, contact gezocht met de ANWB. Hangen en wurgen om wat te kunnen regelen. Wij hadden al slechte ervaringen met de ANWB vanwege hun afsleepservice (eigen autobedrijf), weet niet waar zij monteurs vandaan halen maar auto's hebben ze nooit gesnapt maar goed.

Je ziet dat het hen alleen maar om het geld gaat en het belangen van de klant totaal niet centraal staat. Totaal niet aan te raden, meeste slechte organisatie ooit!

Vooral het meedenken en het net even verplaatsen in de situatie van de klant kan je juist zo goed maken als organisatie. Maar dit helaas te triest voor woorden!

Irene Krinkels
21-11-2015

In één woord een fantastische reisverzekering

Volkomen onverwacht kreeg mijn man in Spanje een blindedarm ontsteking en moest geopereerd worden in Benidorm. Omdat mijn man een dag of vijf in het ziekenhuis moest blijven heb ik de eerste dagen heen en weer gereden maar dat was gewoon niet prettig dus heb ik in Benidorm een hotel genomen zodat ik overdag bij hem kon zijn. De ANWB heeft echt alles in record tijd terugbetaald, het hotel, de benzine het tolgeld het is echt ongelooflijk. De medewerkers zijn allemaal even behulpzaam en vriendelijk. Wij zijn al zeker 20 jaar verzekerd bij de ANWB, hebben het nodige meegemaakt en ook dit werd fantastisch geregeld. ANWB bedankt, jullie zijn regelmatig een redder in nood geweest!

Meer ANWB Reisverzekering reviews