15-03-2016

Meest trieste organisatie!

Na een gebroken knieschijf te hebben opgelopen op vakantie, contact gezocht met de ANWB. Hangen en wurgen om wat te kunnen regelen. Wij hadden al slechte ervaringen met de ANWB vanwege hun afsleepservice (eigen autobedrijf), weet niet waar zij monteurs vandaan halen maar auto's hebben ze nooit gesnapt maar goed.

Je ziet dat het hen alleen maar om het geld gaat en het belangen van de klant totaal niet centraal staat. Totaal niet aan te raden, meeste slechte organisatie ooit!

Vooral het meedenken en het net even verplaatsen in de situatie van de klant kan je juist zo goed maken als organisatie. Maar dit helaas te triest voor woorden!

Irene Krinkels
21-11-2015

In één woord een fantastische reisverzekering

Volkomen onverwacht kreeg mijn man in Spanje een blindedarm ontsteking en moest geopereerd worden in Benidorm. Omdat mijn man een dag of vijf in het ziekenhuis moest blijven heb ik de eerste dagen heen en weer gereden maar dat was gewoon niet prettig dus heb ik in Benidorm een hotel genomen zodat ik overdag bij hem kon zijn. De ANWB heeft echt alles in record tijd terugbetaald, het hotel, de benzine het tolgeld het is echt ongelooflijk. De medewerkers zijn allemaal even behulpzaam en vriendelijk. Wij zijn al zeker 20 jaar verzekerd bij de ANWB, hebben het nodige meegemaakt en ook dit werd fantastisch geregeld. ANWB bedankt, jullie zijn regelmatig een redder in nood geweest!

Herman
02-09-2015

Waardeloze service

We hadden op de terugweg uit Hongarije pech in Duitsland (Magdeburg). Ernstige olielekkage. Anwb gebeld nog niks aan de hand want de ADAC was binnen een uur ter plekke. Toen begon het. Weer gebeld met de ANWB alarmcentrale om te vragen om een leenauto daar ben ik voor verzekerd via de reisverzekering van de ANWB. Zegt die meneer dan moet u uw reisverzekering bellen waarop ik zeg de telefoonnummer die op de polis staat is van de ANWB alarmcentrale waar ik nu toch mee bel. Wat krijg ik als antwoord WE KUNNEN DOOR EEN COMPUTER STORING niet in het systeem kijken of u daar voor verzekerd bent. En daar sta je dan in het buitenland. Die meneer van de ADAC heeft een taxi en hotel voor ons geregeld NIET de ANWB. Volgende ochtend weer gebeld met de ANWB of er een leenauto onderweg was antwoord was ze konden mondjesmaat weer in het systeem inloggen om te zien of ik recht heb op een leenauto ze zouden binnen een half uur terug bellen ( niet dus). Ik heb zelf na anderhalf uur wachten gebeld en ja hoor ze konden inloggen en zien dat ik recht had op een leenauto. Die was er dan ook binnen twee uur. Onze auto komt niet terug moeite niet meer waard maar er stonden nog spullen in ben ik ook voor verzekerd dat ze dat terug brengen. Vragen ze aan mij of ik dat zelf even wil ophalen. Ik zeg daar ben ik toch voor verzekerd. Na lang praten gaan zij de spullen ophalen. CONCLUSIE: de ANWB doet niks voor jou moet veel dingen zelf regelen. Je moet ook nog aangeven waar je voor verzekerd bent terwijl zij dat in een oogopslag moeten kunnen zien. Ze stellen je helemaal niet op je gemak door zeggen "wij gaan voor u aan de slag" .

W. bult
24-07-2015

Waardeloos geholpen door telefoniste

Ik was op reis en werd aangevallen en had ernstige diepe steekwonden. Ik belde de ANWB alarmcentrale. Ze stelde 50 vragen op mijn belkosten en bood geen enkele hulp. Ze gaf het niet door aan mijn reisverzekering en het enige antwoord dat ik kreeg was: U kunt uw kosten declareren op de website.

Vossen
23-03-2015

Arrogant en vooral er alles aan doen om de client het zo lastig mogelijkn te mak

Ben al ruim 2 weken bezig mijn terugvlucht te regelen ivm medische redenen. Alles maar dan ook alles doen ze om de client te ontmoedigen. @ dr. verklaringen zijn niet genoeg, moet maar weer terug naar het ziekenhuis. Ik heb wel over de 20 mails geschreven dat ik naar huis wil, maar helaas mijn dossier wordt dikker en dikker en de burocratie slaat nergens op. Een arts die zijn naam niet zegt, heeft de fiat om mijn medisch dossier in te kijken, terwijl ik niet eens de naam van de arts mag weten.

Ik waarschuw iedereen met een anwb reisverzekering, stop het abbonement onmiddelijk en neem unigarant of andere verzekeringen. Ik ben mentaal helemaal stuk, door de arrogante hulpverleners die op onmogelijke tijden bellen, dan weer emailen, dan weer met andere voorstellen komen. Ik waarschuw iedereen, een doorlopende reisverzekering van de anwb staat gelijk aan heel veel emails telefoontjes en ander geplaag. U wordt niet geholpen, u wordt verder in de ellende geduwd....en dit alles om maar zo weinig mogelijk te betalen.

Mark Nestelaar
18-12-2014

Klantonvriendelijk en arrogant

In september 2014 mijn annuleringsverzekering per post opgezegd en toch factuur en herinnering ontvangen. Gereageerd per e-mail en aangegeven de verzekering te hebben opgezegd, geen reactie!

Vervolgens via incassobureau TBK aanmaning ontvangen. Wederom reactie naar ANWB per e-mail en weer geen reactie. Uiteindelijk een reactie ontvangen waaruit duidelijk bleek dat mijn correspondentie niet was gelezen. De ANWB verschuilt zich achter het incasso bureau en neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Blijkbaar hecht de ANWB weinig waarde aan het behoud van haar leden. Jammer maar nu - na 35 jaar lid te zijn geweest - voldoende reden het lidmaatschap op te zeggen!

Met beste groet, Mark Nestelaar

À. Bleeker
04-12-2014

Slechte service.

als platinalid (al vele jaren geen beroep op de ANWB gedaan ), een reis ,met korting via ANWB/pharos op het laatst moeten annuleren,wegens een onverwacht overlijden van een intieme vriend. Geen familielid, dus geen vergoeding van de reisverzekering. Maar ook geen enkele vorm van compensatie van de ANWB,zelfs geen reactie van enig begrip. Zelfs het hotel werd niet vergoed,hoewel dat doorgaans tot daags ervoor kan worden geannuleerd.."Een cadeauarrangement van de organisatie ! Kosten ruim 550 euro.

Overweeg sterk om mijn lidmaatschap nu op te zeggen.,het wordt zeer gewaardeerd dat ik 39 jaar lid ben.Ja Ja.

Ben
04-12-2014

Goede organisatie

Heb met auto nooit wat gehad, maar met de reisverzekering wel en dat is fantastisch afgehandeld!

r slotema

Michel
29-08-2014

Slechte hulp alarmlijn

afgelopen vakantie hebben twee keer alarmhulp moeten bellen en wat werden we daar bot geholpen.

eerste keer ging om spoed ehbo bezoek.We belden om het aan te melden en te vragen waar we heen konden.We waren in San Diego werdt half zuchtend verteld dat dit niet uitmmakte.

Week voor onze terugkomst is onze kat ontsnapt bij de gene die voor de kat zorgde.

Terug gevonden na aanrijding met auto.

We belden of we terug konden.Man was uiterst behulpzaam en zou in de ochtend terug bellen na dierenarts gebeld te hebben.

Pas uren later weden we gebeld met een kille mededeling.Dit gaat niet gebeuren want we waren vergeten dat je je hier apart moet verzekeren.

Zo bot en kil heb ik nog nooit meegemaakt belachelijk.

We hebben een afschuwelijke week gehad.Moesten de beslissing nemen om te blijven omdat we de operaties van de kat anders niet konden betalen.Kat is bij tweede operatie een dag voor we terug kwamen overleden.Vreselijk dat we het beestje niet meer konden zien.

Betaal je je scheel we hebben zelfs een luxe annuleringsverzekering maar huisdieren tellen niet mee als familie.

Ergste vondt ik het korte kille tweede telefoontje.Sterkte had al heel anders geklonken.

Zeg meteen alles bij ANWB op ook mijn auto.

23-08-2013

Ja, ANWB is inderdaad erg groot, log en bureaucratisch.

Nadat ik mijn betaalrekening had opgeheven waarvan de automatische incasso plaatsvond voor de premie van mijn doorlopende rekening, kreeg ik een rekening en aanmaning van de ANWB. Dus meteen telebankieren en betaald aan de ANWB, ik heb (had inmiddels) immers een verzekering afgesloten bij de ANWB. Na een maand een incassoopdracht namens Unigarant. Verbazing, ik had toch betaald. Blijkt ANWB zonder enig bericht het premiebedrag teruggestort te hebben. Ik had niet moeten betalen aan de ANWB maar aan Unigarant (terwijl al mijn contacten toch gewoon via de ANWB lopen) nou ja, even bellen. Niks aan te doen meneer, wij zijn unigarant en bij ons staat en betalingsachterstand. Natuurlijk meteen verzekering opgezegd en voor andere dingen als pechhulp of kopen wat je in handen hebt nooit meer ANWB, zeker niet voor verzekeringen. Ben ik blij dat mijn watersportverzekering daar niet loopt.

06-05-2013

Zojuist online via de website van ANWB een reis- en annuleringsverzekering afgesloten. Ondanks dat we deze weken na boekingsdatum willen afsluiten, totaal geen probleem ondervonden. Direct na afsluiten kreeg ik een e-mail met de polis en de factuur en is het allemaal geregeld.

Ook nog even voor de zekerheid gebeld met de ANWB over aanvullende voorwaarden omdat we zo laat alsnog een annuleringsverzekering willen afsluiten, maar dit was verder ook geen probleem (tenzij je nu al weet dat je gaat annuleren natuurlijk).

Dus tot nu toe erg positief! Nu maar hopen dat we geen aanspraak op de verzekering hoeven te doen. De afhandeling van claims kan ik dus niet beoordelen.