ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Jan
29-07-2017

Pechhulp voor overledene?

In nov 2015 overleed een tante van mij die al meer dan 25 jr lid was van de ANWB. Door mij is de ANWB hierover schriftelijk mededeling gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens een brief waarin gevraagd werd of zich nog wilde bedenken. Hierop telefonisch contact gehad met ANWB duizend excuses men zou de gegevens verwijderen uit het bestand. Begin juli 2017 kreeg ik wederom een brief om weer lid te worden van de ANWB. Het toppunt van onbegrip. Een mail gestuurd, die weinig begripvol/zakelijk werd beantwoord. Een waardeloze instelling die zeer onzorgvuldig om gaat met de persoonsgegevens.

Marco
13-07-2017

Waardeloze service

Altijd excuses zoeken om niet te hieven repareren, onduidelijke pasjes regeltjes enz enz

Marjan
10-07-2017

Kenteken vergeten door te geven

Dikke vette rekening op de mat alleen maar omdat wij vergeten zijn het nieuwe kenteken door te geven! We kunnen aantonen dat de nieuwe auto met de pechhulp al van ons was maar ondanks dat crediteren ze niet de rekening! Einde lidmaatschap. Na jaren lidmaatschap is de echt heel slecht! Ben echt boos hierover. Gaat ook niet om een klein bedrag! € 181,50! Klaar met de ANWB!

Mart
24-06-2017

Pech in Zwitserland

Super geholpen. Leuke medewerkers. Niets op aan te merken. Klasse zo als ik geholpen ben. Is maar net hoe je zelf aan de Telefoon de ANWB GEDRAAGT.

Gerdien
20-06-2017

In de kou laten staan door de ANWB

Afgelopen zondag zijn we op de terugreis gestrand in Zwitserland door pech met de auto. Na 1,5 uur wachten was er een monteur ter plekke. Noodreparaties geprobeerd, maar dit was niet voldoende om verder te kunnen rijden. In overleg met het hoofdkantoor kregen we vervangend vervoer en werd onze auto naar een depot gebracht voor repatriëring. We zijn afgezet op een industrie terrein voor een vervangende auto. Daar hebben we uren gewacht, omdat de ANWB geen akkoord gaf voor het uitgeven van een vervangende auto. Nadat we zelf maar eens hebben gebeld, bleek dat onze auto naar een garage is gebracht om maandag beoordeeld te worden. Wij moesten maar zien hoe we thuis kwamen. Hierover zijn wij NIET geïnformeerd en eerdere toezeggingen werden teruggedraaid! De monteur heeft tweemaal de ANWB duidelijk gemaakt dat onze auto niet binnen 48 uur klaar was, maar hier had het hoofdkantoor geen boodschap aan. Er stonden drie betalende ANWB klanten in Zwitserland, maar we hebben op geen enkele manier hulp gekregen van de ANWB. Uiteindelijk heeft een andere reisverzekering van reismaatje (UNIVE) ons vervangend vervoer geregeld en repatriëring van onze auto. Uiteindelijk hebben we 8 uur stil gestaan. Als het aan de ANWB lag, stonden we er nog. Zonder schaduw, eten, drinken, toilet oid. en wisten we niet waar onze auto was.

I.K
19-06-2017

Medewerker van het jaar

Vrijdag ochtend 15-06-2017. Had ik pech, mijn auto had al enige tijd last van kapotte versnellingsbak heb er niet zoveel verstand van maar het was niet niets. Ik had de auto nog voor huis staan en ik wou er niet meer mee rijden. Zo gezegd zo gedaan anwb gebeld. Binnen een uur waren ze bij me even proberen. De auto kon echt geen meter meer vooruit. Het kraakte en rammelde best erg daar in die versnellingsbak. Het protocol is Een autougarage in uw dorp of stad. Mijn favoriete auto garaga is helaas 35 km verderop. Anwb er Louis Rosink kon na 1 belletje gelijk regelen dat mijn auto gewoon naar mijn favoriete garage kon gaan. Wat bleek dus versnellingsbak kapot. Om een lang verhaal kort te maken heeft deze heer (Louis Rosink) mij zomaar even €1000,- bespaart. Bij deze wil ik anwb en deze meneer van harte bedanken. Ik blijf voor altijd lid.

Femke
18-06-2017

Waar betaal ik voor?

Gisterenavond pech met de motor. Mijn man was op werk en ik stond met mijn motor op Scheveningen. Volgens de centralist zou ik geen recht hebben op hulp omdat enkel mijn man een pas zou hebben. Na verder zoeken bleek toch de partnerpas in het systeem te staan. In eerste instantie gaf mevrouw aan dat de pas niet kenteken maar naam gebonden te zijn, nu opeens de partnerspas in het systeem gevonden was was de pas blijkbaar opeens kenteken gebonden. Betaal al jaren lidmaatschap en heb nog nooit een beroep hoeven doen op hulp. Nu sta je een keer met pech en lijkt men er alles aan te doen om geen hulp te hoeven bieden. mijn motor staat nog steeds in Scheveningen, athans.dat hoop ik Waardeloze "service". ik zeg op!

JGA
12-06-2017

Anwb visa

Heb ruim half uur gebeld tot beltegoed op was niet bereikbaar, overweeg nu al mijn diensten daar op te zeggen na veertig jaar,

Bri
08-06-2017

Hulp in nood

Belde om hulp .kleinkind en sleutels in de auto .auto op slot vreselijk.ze waren er binnen no time geweldig Met pech ook altijd netjes geholpen

Danny
08-06-2017

LEES DIT AUB VOOR DAT U OOK MAAR IETS BIJ DE ANWB AFSLUIT !

Willen we onvermijdelijk laten betalen voor 12 auto's voor pechhulp wat niet eens meer op mijn naam staan ! ik was 12 dagen ja 12 dagen te laat met opzeggen en nu willen ze me een vol jaar laten betalen omdat je een zakelijke pechhulp niet (volgens hun midden in het jaar kan opzeggen) hallo anwb ik was 12 dagen en niet midden in een half jaar te laat

ze hebben zelfs een incasso bureau ingeschakeld ervoor

ik had ze al netjes een voorstel gedaan van luister meneer die auto's hoeven geen pech hulp meer ik ben best bereid om 1500 euro te betalen waar jullie eigelijk niks voor hoeven te doen die mensen bij de anwb of moet ik zeggen de bloedzuigers willen gewoon 3000 euro hebben voor iets waar ze niks voor hoeven te doen

EEN RAAD BLIJF HIER BIJ WEG !

Sander
03-06-2017

ANWB houdt niet meer van auto(mobilisten)

Sinds 1 dag heb ik een andere auto. Ik kwam met vermeende pech te staan: de schakelrobot wilde niet meer in de versnelling. Dus de ANWB gebeld en met verontwaardiging gezegd dat ik de auto net pas 1 dag had. DAT had ibeter NIET kunnen zeggen. 'Dan zijn de kosten van de vervolghulp voor uw eigen rekening' . HUH? DAAR heb ik nog nooit van gehoord. Daar wordt niet mee geadverteerd! En waar slaat dit op? Alsof ik EXPRES een auto koop die na 1 dag al stilvalt zodat ik 'lekker' de ANWB kan bellen! Denk toch eens na stelletje non-dienstverleners! En maar reclame e-mails sturen dat er weer truien in de aanbieding zijn. Wat zijn jullie in godsnaam voor club geworden?! Het wordt HOOG tijd dat de bezem door de bestuurskamer wordt gehaal en dat er weer wat mensen worden neergezet die WEL weten waar de NWB voor zou moeten staan.

Karel
31-05-2017

Gestrand in België met een oldtimer

Zaterdag 27 mei met mijn 62 jaar oude Citroën Traction Avant in België gestrand met een lekkende radiateur. Via de buitenlandhulp van de ANWB is de auto naar een garage in Zeeuws-Vlaanderen gebracht. Daar stond een huurauto voor ons klaar zodat wij zaterdagavond toch thuis konden komen. De defecte auto is dinsdag keurig bij ons thuis afgeleverd. De oldtimer is met extra zorg behandeld. Prima service!

Rita
29-05-2017

Repatriëren van mijn zoon vanaf Curacao liep perfect.

Mijn zoon heeft een ernstig auto ongeluk gehad op curacoa.

Na een maand kon hij vanuit het ziekenhuis daar naar het Erasmus in Rotterdam.

Hij moest op een brancard in het vliegtuig. Alles prima geregeld, wij hoefden nergens aan te denken. Uitstekende zorg voor mijn zoon tijdens de vlucht!

Ook kregen wij alle kosten zonder gedoe en snel vergoed

Carlijn
24-05-2017

Gestraft omdat ik vergeten ben een verhuizing door te geven

Doordat ik vergeten ben om een verhuizing door te geven ben ik voor ontzettend veel geld gestraft.

Het incasso bureau kan mij gelijk vinden door de telefoon te pakken en mij te bellen wat er aan de hand is echter doen ze dit pas nadat de boete maximaal is opgelopen. Ik heb ze gebeld met het verzoek om de boete kwijt te schelden omdat ze mij wel konden bereiken maar daarvoor niet de moeite willen nemen totdat de boete ontzettend is opgelopen. Kwijtschelden willen ze niet aan doen omdat ze voldoen aan de wet. Bah wat een bedrijf

Groeten Carlijn

Frank
24-05-2017

Jullie ook weer blij!

Bedankt ANWB voor het laten inzien dat jullie klanten alleen maar een nummertje in het systeem zijn. Dat er duidelijk geen inlevingsvermogen aanwezig is en dat een paar euro's binnen harken stukken belangrijker is dan een trouw en probleemloos lidmaatschap van 15 jaar.

Wees gerust, de paar euro's zijn betaald hoor. Het lidmaatschap is ook gelijk (nogmaals) opgezegd, aangezien dat bij jullie in het systeem natuurlijk niet goed verwerkt wordt.

Ik hoop voor alle andere leden dat jullie iets meer gevoel gaan creëren en wat minder eurotekens gaan zien. Dat zal jullie niet alleen maar mooier maken, maar zal er ook voor zorgen dat de andere leden niet zullen overlopen naar de concurrent.

Succes!

Fred
22-05-2017

Service met een Hoofdletter

Afgelopen zaterdag storing met onze oude Peugeot 205. Wegenwacht gebeld, keurig te woord gestaan door de centrale, de dame deelde ons mede dat er binnen een uur iemand zou komen. En dat gebeurde ook. Nette man, stelde zich voor en dook meteen in de motorruimte, binnen enkele minuten de storing gevonden en direct hersteld, motor afgesteld, de boel gereset, en hij liep weer perfect. Zo'n servicewagen ziet er ook perfect georganiseerd uit trouwens. Ik vond het altijd al een professionele organisatie, maar door deze gebeurtenis is dat alleen maar bevestigd. Nooit zou ik voor een paar tientjes verschil overstappen. Bij hen weet je gewoon dat het goed zit !

Ger
05-05-2017

Onvoorbiddelijk

Door een te late betaling geen voldoende saldo en net te laat betaald en ook nog eens een trage verwerking bij de bank een extra bedrag van 49,10 moeten betalen. Geen stijl, reden te laat is te laat bij de ANWB. Nee het moet eens anders om zijn met opzeggen bijv. Ook geen begrip voor mensen hun situatie alleen maar in hun eigen richting. Terwijl ik tot op heden wel erg tevreden was maar hierdoor wel zoiets heb opzeggen die boel regel het wel met mijn dealer die ook Europa zorg bied dan wel binnen 24 uur mij op weg helpt desnoods met vervangend vervoer! Lang leve de dealer die weet tenslotte ook wat het beste voor je auto is.

Hanneke
25-04-2017

Onbetrouwbaar

Alles waar ze zeggen voor te staan is gelogen. Liegen en geen service.

Caroline
20-04-2017

Ondanks lidmaatschap geen hulp

S morgens vroeg kwam ik met pech te staan. Bel de Anwb, geef het kenteken door en zeg dat ik in het bezit bent van een partnerpas. De centralist gaf aan dat ik geen hulp kon krijgen omdat de auto niet op mijn naam stond maar op die van partner. Er volgt een ellenlange discussie waarin ik probeer uit te leggen dat ik met mijn partnerpas wel recht heb op hulp, maar de centralist blijft onverbiddelijk. Naar aanleiding van een klacht die we vervolgens in hebben gediend werden we de volgende dag gebelders en deze man legt doodleuk uit dat we recht op hulp hebben voor de desbetreffende auto, dus hij begrijpt niet waarom er geen hulp is gestuurd. Hij weer contact opgenomen met de meldcentrale en naar een half uur belt hij terug en zegt doodleuk dat de auto niet op de naam van degene die het lidmaatschap heeft afgesloten. Het verhaal wordt dus steeds verwarrende. Het punt blijft echter dat we recht hadden op hulp en dat de wegenwacht hier niet heeft geleverd. Helaas worden er geen excuses aangeboden en een compensatie aangeboden voor de gemaakte kosten van wegslepen ed. Dus wij hebben ons lidmaatschap gauw opgezegd, want je mag wel jarenlang betalen voor je lidmaatschap, maar leveren ho maar. De zaak ligt inmiddels bij de rechtsbijstand

Bert
19-04-2017

Trieste ambtenarij

We wilden vorig jaar van ons ANWB lidmaatschap af, dus opgezegd. Helaas pindakaas. 1 maand te laat, dus weer voor een jaar lid (ik dacht dat daar inmiddels wetgeving tegen was, maar goed). Ik erover gebeld, maar er was niets mogelijk. Het waren de regeltjes. Direct maar even mijn adresgegevens gewijzigd per telefoon. Helaas was dit niet goed gegaan.

Ik was verhuisd, en werd er post gestuurd naar mijn oude adres. Ik had 1x een emailtje ontvangen dat er post was teruggestuurd over mijn lidmaatschap. Die had ik opgezegd, dus geen alarmbellen.

Totdat ik een emailtje ontving van het TPK. Er stond nog een bedrag open van € 5,24. Vanaf € 5,- gaat de ANWB incasseren. Hoewel ook de ANWB wel mijn emailadres had, vonden ze het makkelijker om het door te zetten naar dit incassobureau. Bam, € 25,- extra. Nou ANWB. Ik wens jullie veel files en nog meer autopech! En minder leden en ik hoop dat jullie falliet gaan. Want in het telefoongesprek kreeg ik te horen dat het weer de regeltjes waren. Ik had zelf.