ANWB reviews

4.0

Diederik-jan
13-09-2021

Zeer slechte zaak

Zeer slechte partij. ANWB lokt je met een mooie kortingsactie van 50% over het eerste jaar. Vervolgens factureren ze wel het hele bedrag, dit doen ze bewust na de opzegtermijn zodat je niet meer af kunt zien van je lidmaatschap. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, die vertelde mij dat ik geen recht had op de korting omdat ik ooit lang geleden al lid ben geweest van de ANWB. Zeer slechte zaak dit, voor mij nooit meer ANWB

11-09-2021

Maakt een klein probleem 30 keer zo erg.

Mijn motor starte niet in de ochtend bij mijn hotel. Niet een mega probleem, maar zit bij de ANWB, dus toch maar gebeld. Komt na 4 uur een gast aan, die laadde mijn accu kort op, hij starte maar later niet meer. Hij nam hem mee naar een kleine garage. ANWB verzekerde die motor wordt terug gebracht. Garage kon Motor niet maken, hij moest naar een specialist. De eerste garage gaf een onmogelijke diagnosis, duidelijk om geld af te troeven.ANWB heeft de motor 200 km over de Donau (geen bruggen hier) naar Bucharest gebracht. Grap is dat ze niet bepaald om geven hoe ik ooit in Bucharest kom, het is te ver weg om motor terug te brengen.

Krijg ik een telefoontje van de Motorzaak in Bucharest: “Ja, we hebben allemaal rondjes gereden op je motor. Wat is eigenlijk het probleem?” Kennelijk had de eerste garage de accu opgeladen wat de motor laat maken. Desondanks had de ANWB de motor afgevoerd (200 km). Ben achtergelaten in een uithoek, bankautomaat in het dorp is kapot. Heb één Roemeense Lei in cash over en geen eten en drinken. Moet nu onmogelijk in Boekarest komen met al mijn bagage.

De grap is dat een motorrijder langskwam toen mijn moto werd afgevoerd. Hij wou graag de accu opladen voor me, ik dacht ANWB doet dat nu wel. ANWB heeft een klein probleem 30 x zo groot gemaakt. Ben nu gestrand zonder eten, alle taxi bedrijven gebeld maar niemand wil komen. Moet nu liftend weg komen met alle bagage zonder geld. Terwijl de motor het gewoon doet. Ondertussen liet ANWB niet eens weten dat ze de motor helemaal naar Boekarest hebben geloosd. Een week in een hotel en straks als ik vervoer kan vinden echt een hoofdprijs betalen om naar Bucharest te gaan; terwijl de motor het gewoon doet!

In kort: laat je motor aanduwen (mensen helpen altijd) en vind iemand die je accu oplaad en rij zelf naar een stad met moto garage! ANWB bedankt voor me achterlaten zonder iets.

10-09-2021

Binnenhalen? Graag. Je helpen? Liever niet!

Wil je een nieuw abonnement afsluiten? Sta je met pech langs de weg in Nederland? Wil je info over de nieuwste reclamefolder? De ANWB is je beste vriend, alhoewel ik voor het vervangen van een band wel bijna 2 uur moest wachten voordat er iemand was.

Wil je je afmelden? Heb je klachten? Sta je met pech in het buitenland? De ANWB is nergens te bekennen als het even niet hoeft. Als je iets vervelends hebt, kun je ook alleen bellen, niet mailen of op de site benaderen. In het weekend of buiten kantoortijden zijn ze natuurlijk slecht bereikbaar.

Ik heb een hekel aan bedrijven die snel zijn als er geld valt te verdienen, maar traag en moeilijk doen als het besteed moet worden. 1 van de 10 is dan ook het beste wat ik er van kan maken.

Jan van der Weerd
10-09-2021

Boeven zijn het

In juni een nieuwe accu gekregen van de ANWB. In september blijkt de accu niet deugdelijk. Op de aankoopkosten staat welk bedrijf de garantie bepaalt. Als ik die bel verwijzen ze me door naar de ANWB. Als ik die bel krijg ik te horen dat er geen garantie wordt gegeven als iemand aan de accu gezeten heeft. Dat staat nergens vermeld op de aankoopbon en is ook niet door de wegenwachtmonteur verteld. Afgesproken wordt dat we de wegenwacht mogen oproepen zodat die zelf kunnen constateren dat de door hen geleverde accu in aanmerking komt voor garantie. Voorwaarde is wel dat ik persoonlijk aanwezig ben als de monteur komt checken. Maar ik zit nu in Maastricht en de auto staat in Venlo. Het zal de ANWB worst wezen dat ik tijd en geld moet spenderen om naar Venlo te reizen om aanspraak te kunnen maken op garantie. Ze maken zich ervandaan met een beroep op hun regeltjes. Wat een stijfkoppige klantonvriendelijke en onterechte afhandeling van een claim om garantie te krijgen op een door de ANWB geleverde ondeugdelijke accu.

Gerda
09-09-2021

Hulde aan de Anwbman in Anduze

Onze complimenten voor de Anwbman in Anduze.

Op zondag 22 augustus stonden we met kokende motor langs de weg tussen Ganges en Anduze bij een temperatuur van 38°. Melding gemaakt bij de Anwb. Na verloop van tijd de koelvloeistoftank zelf bijgevuld met water en verder gereden. Melding stopgezet. Even later stonden we weer stil. Toch maar weer Anwb gebeld. De opdracht was al ingetrokken, kon erg lang gaan duren. We leggen de telefoon neer en daar is de man van de Anwb. Hij had zelf gedacht: ik ben nu in de buurt en ga toch maar even kijken. Ons super geholpen en is achter ons aan blijven rijden tot de camping. Vond het waterpeil toch te veel gezakt en we zijn nog een stukje gaan rijden. Uiteindelijk het water aangevuld met K-seal en we konden de volgende dag naar huis (1200 km zonder problemen) Geweldig bedankt, Anwbman in Anduze.

Priscilla
09-09-2021

Onmenselijk bedrijf 🤬😖😡

Kapotte auto spanje .

Vervangend vervoer pas na 48 uur? op een berg zit je met je gezin?

800 euro kosten terwijl je weet dat het niet gemaakt kan worden

Behandeld worden als stront

Tyfus herrie aan de telefoon wachtttoon

Wie heeft in godsnaam bedacht om een hardrock nummer als wacht muziek te uploaden …. Wachttijden van 45 minuten tot 1,5 uur

Onprofessioneel ( 16 jaar oud aan de telefoon )

En dan na een week zeggen u heeft maar recht op 21 dagen vervangend vervoer dus u zoekt maar uit hoe u in nederland komt 🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡

Art
08-09-2021

Pech geval Frankrijk

Wij zijn met pech komen te staan in Frankrijk en zijn daarbij fantastisch geholpen door de ANWB. Door voorzichtig te rijden konden we op eigen kracht nog net bij een door de ANWB aanbevolen garage komen die toevallig open was op zaterdag (dingetje in Frankrijk). De reparatie duurde meer dan 48 uur (want de volgende dag was de garage gesloten)en we kregen een super fijne leenauto zodat we onze reis door konden zetten. Eigen auto weer opgepikt op de terugweg. Onze ervaring is dat de ANWB vooral regelt en zorgen weg neemt, maar in het buitenland evengoed afhankelijk is van de situatie ter plaatse. (Onze leenauto stond 80km verder op, en we moesten soms lang wachten op antwoorden; achteraf begrijpelijk op het moment zelf stresvol en alles is dicht in het weekeinde). Daarnaast moesten wij zelf ook aan de bak om een extra hotelovernachting te regelen. Wij zijn vol lof en super tevreden met de afhandeling van onze schade. Er staan hier veel negatieve reacties, welllicht om dat mensen niet goed op de hoogte zijn van wat er wel en niet in hun pakket zit. Het loont om voor je vakantie de voorwaarden goed door te nemen, niet alle pakketten omvatten bijvoorbeeld vervangend vervoer, dat moet je bij problemen dan zelf regelen.

07-09-2021

Digitaal afpoeieren.

Recentelijk een kortlopende reisverzekering afgesloten van 1 week. Na de vakantie miste we een onderdeel in de bagage. Via schademelding website geprobeerd te melden. Polisnummer wordt niet herkend en de schade kan niet meer worden geclaimd. Telefonisch contact lukt niet. Via chat melden ook niet je wordt doorverwezen naar de website. Na telefonisch contact met Unigarant in Hoogeveen en de menu keuze auto ongeval kregen we te horen dat dit een tekortkoming is van het systeem. Ik denk dat de meeste het maar opgeven. Digitaal afpoeieren noemen ze dit. Ohra doet het beter.

04-09-2021

Mooie beloften en praatjes ?

Stel , je rijdt samen met je vriendin die in Rotterdam woont , in haar auto die geregistreerd is in Rotterdam naar Purmerend, je zet haar even af en rijdt vervolgens even naar iemand voor bezoek .

Vervolgens stopt de auto ermee door een brandstofpomp probleem , geen probleem denk je , ben al lid van de anwb sinds 1984 met een platinum card , bel en ze laten iemand komen , auto helaas niet direct te repareren , nu komt het , omdat ik zelf in Purmerend woon en ik de melding gemaakt heb wordt de auto naar de dichtstbijzijnde garage gesleept in Purmerend, die ik zelf nog moest bellen vrijdagavond , probeer maar eens , en werd vervangend vervoer aangeboden voor 1 dag! Ik heb uitgelegd dat de auto in Rotterdam bij een garage in onderhoud is , daar geregistreerd en dat ik hem toch liever daar had , de eigenaresse was vervolgens ook bij de auto gearriveerd , ook platina card van 40 jaar , maar anwb onverbiddelijk , bovenstaande is wat we konden krijgen and thats it!

Gelukkig , hebben we de auto een paar maanden geleden gekocht bij een vakgarage en daar kregen we een gratis jaarabonnement op pech hulp , deze gebeld , binnen 15 minuten een sleepwagen , auto wordt naar Rotterdam gebracht , gratis vervangend vervoer voor 5! dagen .

Top service!

Wat ik geleerd heb is dat de ANWB niets anders is dan een bedrijf met mooie praatjes maar die als het erop aankomt alleen maar bezig is de finacieele schade voor zichzelf zo goed mogelijk proberen te beperken!

Maandag worden er 2 anwb lidmaatschappen opgezegd , 2 maal autoverzekering , 2 maal visa card .

Voor deze service wil ik niet betalen!

Roman
13-08-2021

ANWB Ticket Service: Geen aanrader

Tickets via de ANWB besteld om een paar Euro te besparen. Nu is ons kind ziek geworden en als reactie op het verzoek de reservering te verplaatsen: "[.]Verwijzend naar onze voorwaarden is het niet mogelijk een deel van een order te annuleren.[.]".

Les geleerd: Volgende keer de voorwaarden lezen. In dit geval goedkoop = duurkoop en zeker de laatste keer dat wij via de ANWB tickets hebben besteld.

Demir
12-08-2021

Heel slecht!

Ik wacht op bij A67 bijna 4 uur! 3 keer gebeld "wij zijn druk"

heel slechte

11-08-2021

Niet meedenkend en star - Monopoliepositie

We gaan op wereldreis en hebben daarvoor een internationaal rijbewijs nodig. Dit is simpelweg niets anders dan een officiele vertaling van je eigen rijbewijs. Ons eigen rijbewijs is bijna 10 jaar nog geldig (net opnieuw verlengd), maar de vertaling wil de ANWB maar voor 1 jaar geven. Om deze dan via mail te verlengen, of door iemand die door ons gemachtigd is kan niet. Je moet in persoon weer langskomen. Ze zeggen simpelweg dat we dan maar retour vanuit Chile naar Nederland en weer terug naar Chile moeten vliegen alleen om een vertaling van ons rijbewijs te verlengen met weer 1 jaar. Er wordt ook geen oplossing geboden, slechts medegedeeld dat dat is wat het is. Op die mail kun je dan niet meer antwoorden (no-reply).

Een monopoliepositie waarin ze mega star zijn. We kunnen toch niet de enige NLers zijn die langer dan 1 jaar weg gaan? En dat anno 2021, na corona, waarin ongeveer alles digitaal gaat (eventueel beveiligd via DigiD).

Foeiiiiiiiii ANWB

Foeiiiiiiiii anwb 90% van de klanten zijn op trustpilot boos tot woedend over uw gedrag naar de klanten toe die u in nederland en buitenland in de kou laat staan en alleen maar aan het zakkenvullen denkt zoals ook rtl5 uw programma verkeerd belicht met de kwal van een presentator die zichzelf alleen maar belangrijk vindt. Dit programma laat alleen de heldendaden zien maar niet de ellende die de anwb achterlaat in de kou ergens midden in de rimboe en de raad geven, zoek het maar zelf uit!

Ik heb het duurste europa pakket van…

Ik heb het duurste europa pakket van hun en sta stil met auto omdat de sleutel geen reactie meer geeft en ik de auto sleutel moest bestellen bij peugeot wat mij bijna 500 euro kostte omdat de anwb mij als zwaar invalide persoon niet wilde helpen om de auto naar de garage te kunnen krijgen omdat ik hem niet kon starten.

Let wel? dit gebeurd alles in nederland en niet eens in het buitenland. Het kon de anwb niets schelen en ik moest het maar zelf uitzoeken en een sleepauto bestellen voor 168 euro want voor een niet functionerende sleutel komen ze niet terwijl ik per jaar ruim 250 euro betaal voor hun waardeloze wegenwacht. Als ik gezond was, kon het me niet schelen, maar als zware hartpatiënt en ook nog eens vol met reuma ben ik aangewezen op mijn auto, maar daar hebben ze bij de anwb geen oren voor, maar wel voor, mag ik even vangen van u?

Een hele grote foeiiiiiiiiiiii voor jullie en jullie moeten zich echt schamen voor wat jullie de klant aandoen met jullie grote fantasie beloftes

Irene
10-08-2021

Hulde aan AUTO 425 Jan Verhoef.

Deze man verdiend een vermelding, Tijdens onze trip naar Maastricht kregen we problemen met onze auto, van de snelweg af naar een binnen weg, daar een alleraardigste mevr aan de lijn, die ons netjes en snel gerust stelde, na plm 10 min kwam AUTO 425 aan gereden ,Jan stelde zich netjes voor en ging meteen ad slag, na wat handelingen vertelde hij os dat de injector vd 1e cilinder defect was, en hij ons wel even nd dichtstbijzijnde dealer zou brengen, daar eenmaal aangekomen regelde hij in VIANEN vervangend vervoer en konden wij onze reis toch nog voortzetten.Nogmaals Top service

Fred en Irene.

Betsy

Hulp in Frankrijk

We hadden op zaterdagavond laat ineens geen remmen meer op de camper. Zondagochtend gebeld, we moesten maar wachten tot maandag. We hadden de camper heel voorzichtog naar een peugeotgarage gereden, sochtends om 6 uur met weinig verkeer op de weg.

Maamdagocjt2nd bleek sit een schade herstel garage te zijn, dus daar hadden we niks aan. Anwb weer gebeld , die zouden contact opnemen met collegas in Lyon en de melding uitzetten om ons naar een andere peugeotgarage te slepen. Wij zouden van hen bericht krijgen. 3 uur later, geen bericht. Weer gebeld, de melding werd nogmaals uitgezet naar Lyon. Een uur later: niks gehoord. Weer bellen en nu kregen we iemand van Lyon aan de telefoon, een Nederlandse medewerker. Zij zegt dat de mensen in den Haag bij de anwb helemaal niet weten hoe het in Frankrijk gaat, je word daar gesleept door een garage die samenwerkt met de anwb! Zij heeft nogmaals de melding uitgezet en een uur later werden we opgehaald en geholpen door een topgarage.

Savonds om half 10 wordt nog een keer door de anwb alarmcentrale in den Haag gebeld of we ook weggesleept zijn.beetje laat, niet?

Al met al niet zo'n beste ervaring dus, maar je bent blij dat je geholpen wordt, in Frankrijk is namelijk niet zoiets als de anwb.

Reza
09-08-2021

ANWB in Europa komt zijn afspraken niet na

Zeer onprofessioneel , ze laten je stikken in Europa .word niet lid bij anwb.je hoeft niet op ondersteuning te wachten in Europa ookal heb je een volledig pakket lopen bij hun.

Bespaar je hoofdpijn en ga met een ander bedrijf in zee

Je bent gewaarschuwd

Marielle
06-08-2021

(Geen) hulp bij autopech in Europa

Hulp in buitenland (Europa) bij auto-pech is absoluut niet gegarandeerd! Ik werd van kastje naar de muur gestuurd, werd niet teruggebeld (hoewel dat wél toegezegd was), 2 x vervangend vervoer toegezegd gekregen, wat bij het volgende telefoontje (door een andere medewerker) weer werd afgezegd… Zeer teleurgestelde ervaring na jarenlang (>20 jaar!) de vereiste contributie te hebben betaald … de ANWB komt de afspraken in de polis niet na en gaat bij de ‘ondersteuning’ zeer onprofessioneel te werk. Dit heb ik overigens al eerder gehoord van andere reizigers …

06-08-2021

De auto niet terug naar Nederland

Onze zoon is heel blij met zijn Volkswagen Polo, maar kreeg afgelopen week stukken aan zijn auto in Basel Swiss.

het kon gemaakt worden ruim 600 chf, alleen na 2 dagen wachten op een onderdeel bleek er meer stuk te zijn, ANWB maar weer gebeld om zijn auto naar Nederland te brengen. kreeg hij te horen dat de auto te oud was(eerst op verzoek van anwb laten maken)

16 jaar is te oud. zat een nieuwe motor in.

gelukkig had zijn vriend vervangend vervoer bij zijn verzekering(ZLM) afgesloten.

nu staan er een auto in Basel en nu ANWB?

kortom vroeger stond de anwb als betrouwbaar bekend LET OP ze laten je in de steek.

Berend
02-08-2021

Ramp om na schade iemand aan de lijn te krijgen

Nadat er schade aan ons voertuig is veroorzaakt door een ander .Geprobeerd. contact te krijgen telefonisch. Niet mogelijk na half uur in de wacht te hebben gestaan contact zomaar verbroken . Heel de dag weer geprobeerd wat een fiasco bedrijf is dit , zal heel snel de verzekering om laten zetten .

EEN SCHANDE is het .

Esther
31-07-2021

Na 4 uur pas echt helpem

19.15 gebeld vanuit Italië. We staan in onze zwemkleding boven op een berg en hebben geen eten. Er zit een scheur in de radiator.

Om 23.00 weer gebeld. Blijkt dat de melding pas 20.00 is gemaakt.

We moeten nog een uur wachten, dan worden we pas geholpen.

Ons hotel is 1,5 uur verderop.

Na de vraag wat er gebeurt als er over een uur geen hulp is krijgen we te horen: Dan pas gaan we achter de melding aan bellen.

Bedankt, duur lidmaatschap! Ik zit bovenop een berg in the middle of nowhere met stervende honger.