ANWB reviews

4.0

04-10-2019

Ruitenwissers defect gratis gerepareerd

Ben al jaren lid van de ANWB inclusief partner abonnement. Heb zelden wat. Mijn dochter leent een auto van mijn zwager en krijgt in Apeldoorn problemen met de ruitenwissers. Het regent flink dus ze zijn echt nodig. ANWB bellen en in eerste instantie kreeg ze te horen dat ze niet geholpen kon worden. Ze zou terug gebeld worden. Na 5 minuten wordt ze terug gebeld en er zou een wagen langs komen. Na een uurtje komt de auto (ze had geen haast) en de monteur repareert de boel in 10 minuten en het kost haar niets. (Ruitenwissers terug in de kom plaatsen en wat was op de ruit als smering) Chapeau! Service van de zaak. Ik ben een gelukkig man, mijn dochter geholpen. ANWB bedankt.

Suayip
02-10-2019

Top service

Vanochtend deed mijn versnellingsbak het niet meer. ANWB gebeld ze zeiden aan de telefoon dat het 60-90 minuten zou duren, maar het duurde maar 15 minuten. De monteur keek ernaar en kon mijn versnellingsbak tijdelijk repareren tot ik naar de garage kon rijden. Hij reed ook met me mee (6 kilometer) mocht mijn versnellingsbak ermee ophouden. Bij de garage aangekomen reed hij ervandoor. Heb hem helaas niet kunnen bedanken.

Hierbij mijn dank en complimenten voor de monteur

Top service!

Maarten
01-10-2019

Waardeloos bedrijf

Ik ben van achter aangereden door een afslaande auto terwijl ik op een fietspad reed met mijn snorscooter.

ANWB weigerd contact op te nemen met de verzekering van de tegenpartij en mij te vertegenwoordigen omdat ik een WA-verzekering bij hun heb. Ongehoord! Ik raad ANWB ten zeerste af! Tenzij je graag niet geholpen wilt worden.

01-10-2019

Ga niet in zee met de ANWB

Stedentrip geboekt bij ANWB, Brussel. Week voor vertrek geprobeerd het weekend te verplaatsen naar later het jaar i.v.m. zorg voor (schoon)vader. Vier vrienden (ook platinaleden) met wie wij zouden gaan wilden niet zonder ons vertrekken. Het hotel ging akkoord met verplaatsing. De ANWB wilde echter niet meewerken. Daarom kon het hotel ook niets voor ons betekenen. Weg 675 euro.

Slechte klantenservice, bureaucratie i.p.v. meedenken. Dan maar opzeggen als ANWB -leden.

Nathalie
29-09-2019

Onprofessioneel, niet klant gericht, alles draait om geld

Mijn vader van 83 jaar had op 24 september jl 's middags ongeluk in frankrijk; val van 3 meter hoog terras waarbij hij een gecompliceerde heupfractuur links opliep. Hij werd opgenomen in het universitair ziekenhuis in nice waar de zorg beneden alle peil is. Meteen verzekeringen gebeld, dossier aangemaakt en we werden gerustgesteld dat we prima verzekerd waren en dat alles in orde zou komen. We hebben om repatriering gevraagd, aangezien we totaal geen vertrouwen in het ziekenhuis hadden en een operatie nodig was. Anwb alarmcentrale ging dat bekijken en het medisch team zou overleggen met de artsen van het ziekenhuis etc. Ze verschuilen zich achter allerlei regeltjes en excuses van medische aard die totaal belachelijk zijn. De dag erna krijgen we een mail van de anwb alarm centrale (vol nederlandse spelfouten.) dat ze de artsen van het ziekenhuis niet kunnen bereiken en het medisch team zonder enig overleg geen medische indicatie voor repatriëring ziet. Op zich al bizar dat ze dit oordeel kunnen geven zonder dat ze mijn vader of een arts gezien of gesproken hebben en niets van de medische situatie afweten. Vervolgens horen wij dagen niets, krijgen we bij herhaalde telefoons van onze kant geen antwoord op vragen of is niemand bereikbaar die over het dossier gaat. Terwijl ons beloofd is dat we snel worden teruggebeld.

Uiteindelijk heb ik (zelf chirurg) letterlijk en figuurlijk het heft in handen genomen en een prive repatrieringsbedrijf ingehuurd, ems 24/7. Wij vernemen van hen dat dergelijke verhalen blijkbaar schering en inslag zijn; de verzekeringspolis, de regeltjes en geld staan bij eurocross/anwb centraal in plaats van het belang en de gezondheid van de patient.

Bij dit prive bedrijf werken oa artsen die specialist zijn en adequaat kunnen oordelen. Op een paar uur tijd en na een paar telefoontjes was alles tot in de puntjes en zeer professioneel geregeld.

Mijn vader is vandaag 28 september gerepatrieerd en toen belde anwb alarmcentrale opeens om 11 uur op terug over de repatriëring die inmiddels niet meer nodig was.

Kortom slechte service, gebrek aan communicatie en totaal onprofessioneel. Meld meteen als je niets kunt doen, laat mensen niet in het ongewisse en communiceer met de klant. Vraag advies aan professionele bedrijven die blijkbaar moeten bestaan omdat jullie je verantwoordelijkheid niet opnemen. Dit kan mensen levens kosten. Gelukkig is het bij mijn vader goed afgelopen.

Mijn advies: geen lid worden van de anwb, ze laten je in de kou staan als het nodig is.

Gerda
27-09-2019

Website versus winkel

ANWB een bedrijf wat van je verwacht dat wat op de website staat actueel is .

We kijken op de website voor dichtstbijzijnde winkel blijkt in Amsterdam noord te zitten daar aangekomen zegt een dame . ANWB die is al een jaar weg mevrouw. Zo een kleine moeite om je site aan te passen.

26-09-2019

FFFF een startaccu nodig op P3 Schiphol

Na een verblijf van 10 weken buitenland voor werk kom ik terug op de P3 en uiteraard accu leeg ,

18.30 uur ik loop naar het gebouw daar van de ANWB niemand aanwezig daar dus dacht bel het nummer.

Na een keuze menu van 1en en 2en en oeverloos gelul over trainings doeleinden eindelijk iemand aan de lijn.

Hallo meneer waarmee kan ik u helpen ik zeg goedenavond mijn accu is leeg heb startkabels heb even een volle accu of auto erbij nodig om te starten.Dat is niet zo mooi meneer, wat is het kenteken ,ik geef hem dat en hij zegt doodleuk U bent geen lid ,,,ik zeg nee klopt ,dan moet u een lidmaatschap afnemen van 110Eur en/of 90 eur voor de hulp betalen ,,ik zeg man even serieus voor een startaccu of auto om door te starten die prijs is niet normaal ,heb zelfs eigen startkabels tis 2 klemmetjes en starten als antwoord .tja dan kunnen we u niet helpen belt u gerust terug als u zich bedenkt ,ik bedankte en eenmaal weer terug om 19.00 heb ik motorkap open gezet van mijn auto ,kabels klaar gelegd en daar kwam al een man van P3 met zo,n golfkarretje met een jumpstarter, ook stopte er nog een man met een Saab ( sorry weet zijn naam niet) en bood de nodige hulp aan ,U begrijpt al 2 minuten later auto starte draaide lekker en was ik op weg naar huis.

Ik denk ik een uur had moeten wachten op de ANWB en ruim 100eur lichter was geweest voor de service zeg maar.

Ik dank de behulpzame mensen op de P3 echt fijn dat mensen elkaar helpen zonder eigenbelang ,voor de ANWB zeg ik schaam je voor dit chantage beleid van mensen laten staan cq niet helpen onder druk van lid worden of stikken .

Mij als man maakt het niet uit maar als je als vrouw er staat met iets minder kennis van zaken met auto,s dan ben je de sjaak met de ANWB.

Ik groet de ANWB medewerker die misschien dacht die belt wel terug ,Ik was het met de RAM op P3

Mar
20-09-2019

Klantenservice

Totaal 7 keer door verbonden met een andere afdeling. En alle 7 met een wachttijd

Samira
19-09-2019

Goed geholpen

Ik heb vaker pech gehad met de auto! Maar gister weer een top hulp gehad! Ze doen altijd hun best en denken met je mee om weer te kunnen rijden!

Alice
16-09-2019

Echt een hele slechte service helaas!

Ruim 14 jaar lid, bijna elk jaar een buitenland verzekering afgesloten. Afgelopen jaar vergeten, dom van ons! In Duitsland kregen we pech, dus we belden op en legden ons verhaal uit. Onze vraag, of ze ons konden helpen met bijv een telefoonnummer waar we terecht konden en daarbij aangegeven dat we hier gerust voor willen betalen. Maar nee hoor, helemaal niks! Ongelofelijk vind ik dat, dat zou je niet moeten willen mijns inziens!

Mart G.P.
16-09-2019

Toch geholpen

Fijn dat de ANWB ook met je meedenkt en meeleeft als bepaalde hulp niet in de pakketten is opgenomen.

Bij mij werden in de afgesloten particuliere parkeergarage onder ons appartementencomplex alle banden van mijn auto en motor lek gestoken. ANWB geïnformeerd. Toen de vriendelijke man van de WW arriveerde werd hij hiermee geconfronteerd. Kon hier niets mee, was eerste reactie. Vandalisme! Na contact met hoofdkantoor werd besloten toch hulp te verlenen door mijn auto naar de garage te laten vervoeren door Logicx voor nieuwe banden. Hiervoor dank ik de ANWB en in het bijzonder degene die bij mij was en de medewerkster op kantoor. Hulde voor deze mensen, die zich menselijk opstelden. En dat is tegenwoordig helaas steeds meer uitzondering.

Yilmaz
14-09-2019

Marcel ze zouden je moeten klonen

Na iets meer dan een uur wachten kwam de anwb, ze hadden het druk en had daar natuurlijk wel begrip voor. Ten eerste de positieve houding van de anwb medewerker was top! Onder het werken nog gesprekje gevoerd en echt waar lang geleden dat zo vriendelijk ben geholpen, gelijk mij een goed gevoel gegeven en binnen no time probleem opgelost

P.S. marcel ze zouden je moeten klonen bij de anwb??

Arie
13-09-2019

Serrvicemonteur Johan Helfensteijn was geweldig! Klantenservice RUK!

De reden dat ik mijn lidmaatschap bij de ANWB niet heb opgezegd is Johan Helfensteijn.

Als deze geweldige monteur ons niet had geholpen hadden we ons lidmaatschap per direct opgezegd na 20 jaar lid te zijn geweest.

Wat is er gebeurd? Op 11 augustus 2019 zijn wij vervroegd naar huis gereden omdat mijn moeder overleden is tijdens onze vakantie en wij bij de uitvaart aanwezig wilden zijn. Na een tankbeurt in de buurt van Lyon hoorde ik een raar geluid onder de motorkap. Ik hoorde dat het geluid bij de v- snaar vandaan kwam die de bobine, waterpomp en aircopomp moet aandrijven. Ik heb mijn ANWB pasje gepakt en naar de klantenservice gebeld. Ze namen vrij snel op en vroegen wat het probleem was. Ik heb duidelijk verteld dat ik op een aire stond in de buurt van Lyon een dat ik een raar geluid hoor bij de V-snaar. De klantenservicemedewerker. wilde ons peilen aan de hand van een sms en dat was ook gelukt. Ze gaf aan dat de monteur zou worden ingelicht en dat het wel IETS langer kon duren dan dat we in Nederland gewend zijn. Na 2 uur wachten heb ik toch nog maar een keer de klantenservice gebeld en gevraagd hoe lang het nog duurt. Ze gaven aan dat de monteur onderweg is en dat we nog even geduld moesten hebben.Weer anderhalf uur gewacht, dus in totaal al 3,5 uur, nog geen monteur, dus maar weer de klantenservice gebeld. Deze klantenservice medewerker vroeg nog een keer waar ik stond (had ik al zeker 6 tot 7 keer aangegeven) Toen hij hoorde dat ik op een aire stond gaf hij plots aan dat ik daar niet geholpen kon worden maar weggesleept moest worden door een Franse sleepdienst en ik de politie moest waarschuwen omdat de ANWB daar niet mag komen. Zoals je kunt begrijpen begon ik nu toch wel te flippen. Ik kreeg een soort van ruzie met deze medewerker en zei tegen hem dat hij maar voor een oplossing moest zorgen. Na in totaal 4 uur wachten was ik best wel in een hopeloze staat, wat nu?

Toen werd er in 1 x op het raampje van de auto getikt, en daar stond Johan. Hij was over het hek geklommen van de aire, want de klantenservice had hem een verkeerde locatie doorgegeven ( er naast)

Nadat we het hele verhaal hadden verteld vroeg hij aan mij om naast het hek van de aire te gaan staan zodat hij aan de auto kon werken. Het was bloedheet, en de arme man moest zeker wel 10 tot 12 x over het hek klimmen. Een vraag aan een Franse ambulance die daar toevallig aanwezig was om het hek te openen werd niet gehonoreerd. Bleek dat de pully van de aircopomp kapot was en hij kwam op het idee om een kortere V-snaar te gebruiken zodat we dan verder konden rijden, maar dan zonder airco. Het werkte! geen raar geluid meer, wij Johan hartelijk bedankt en verder maar weer.

Na ongeveer 30 km een vreselijk geluid onder de motorkap. wat nu weer? wij stonden op de vluchtstrook en Johan maar weer gebeld. Hij zei. "niet verder rijden" (ik hoorde het vreselijke geluid namelijk niet meer) "ik vertrouw het niet, ik kom naar jullie toe, rij maar naar de eerstvolgende aire" Hij was wel 130 km van ons vandaan, maar dat vond hij niet erg, hij wilde ons helpen. Na weer 2 uur te hebben gewacht kwam hij er aan en constateerde dat de bout van de bovenste pully losgeschoten was. Een geluk bij een ongeluk was dat de bout in de wielkap is gevallen, dus daar kon hij gelukkig nog gebruik van maken. Hij heeft de bout vastgezet en ons wederom een goede reis gewenst. Omdat het inmiddels al laat is geworden en moe waren van hitte en stress hebben we maar een hotel opgezocht en de andere dag verder naar Nederland terug gereisd. Thuis nog contact opgenomen met Johan en hem nog hartelijk bedankt voor alles. Door hem waren we op tijd voor de uitvaart van mijn moeder, daar ben ik hem heel dankbaar voor. Een lang verhaal. maar wij willen Johan een heel groot compliment geven voor zijn behulpzaamheid, maar bovenal voor zijn menselijkheid.

De klantenservice daarentegen krijgt van mij een dikke 1. niet luisteren, denken niet in oplossingen, zeggen bij elk gesprek iets anders dan de vorige medewerker, zelfs onbeschoft op sommige punten en vertellen onzin aan de telefoon.

A.T. de Jager

Wilma
08-09-2019

Klachten Duitse rondreis zeer slecht afgehandeld door ANWB

Bij deze reis doe je 3 hotels aan. In Rudesheim hadden we een klein benauwd hokje waar de trein bijna letterlijk dag en nacht door je kamer denderde.

2 de hotel was in Otterberg in de middle of nowhere. Een zeer slecht hotel met veel achterstallig onderhoud. 2 oude houten 1 pers. bedden tegen elkaar aangeschoven met een ijzere spiraal matras en een matrasje van 5 cm. Slecht ontbijt, overdag is alles gesloten, geen drankje te ktijgen. Een gebied dat geen aanrader is voor oudere mensen. Echt niets gte beleven voor jongere mensen. 4 nachten niet kunnen slapen in je vakantie wegens slechte omstandig heden. 3de hotel in Ellenzs was nog het beste maar komt echt niet verder dan een 2 sterren hotel. het avond eten was slecht en raar geregeld en je kamer was ook weer in een achteraf gebouwtje.

Na alles op papier te hebben gezet als klacht bij de ANWB en telefonisch contact in de vakantie, kregen we te horen dat we er zelf wat aan hadden moeten doen! Uh. als ik een complete reis boekt dan had de ANWB er toch voor moeten zorgen dat alles in orde was? Ik kreeg als pleister op de wonden: €30,00 korting bij boeken op de volgende reis bij ANWB. En ze gingen zeker iets met mijn klachten doen. Volgens mij moet je eerst iets met de klachten doen, dan er op terug komen en inzien dat deze vakantie zijn geld zeker niet waard is.

En een volgende reis bij de ANWB komt er zeker niet.

Rene
05-09-2019

ANWB laat je aan je lot over

Op dinsdag 20 augustus 2019 vertrekken wij ’s morgens om 9.15 uur ongeveer van de camping in Argelés sur Mer richting Nederland. Na drie uur rijden begint er een oranje lampje permanent te branden met motorstoring en begint de auto te stotteren bij het geven van gas. Waarschijnlijk betekent dit dat de bobine kapot is en vervangen moet worden.

Vervolgens hebben wij de ANWB alarmcentrale gebeld, zij mogen vanwege de wetgeving in Frankrijk niks doen, zij sturen ons twee sms’jes, een met het telefoonnummer van de Franse Gendarmerie en een sms’je met een Franse tekst die je letterlijk moet opdreunen. Dit uitgevoerd en inderdaad er wordt een takelwagen gestuurd (wachttijd ongeveer 40 minuten) om onze auto op te halen en naar een dichtbij zijnde garage te brengen. Eenmaal toen de man van de takelwagen er was, overlegd wat de problemen waren, hij heeft de motorkap open gemaakt en gekeken, hij zei dat het idd de bobine wel zal kunnen zijn maar dat de auto bij de garage uitgelezen ging worden om vast te stellen wat het probleem was.

In de takelwagen hadden ze maar plek om twee personen mee te nemen. Uit noodzaak moesten wij met 5 personen in onze eigen auto zitten op de takelwagen, volgens mij mag dat in Nederland echt niet maar hier was het geen probleem. Uiteindelijk kwamen wij met de auto bij de garage, de auto werd vervolgens naar binnen gebracht, maar vervolgens gebeurde er niks. Inmiddels belde de ANWB mij om via mijn telefoon te overleggen met de garage, ze spraken geen woord Engels en alles ging in het Frans. Uiteindelijk kreeg ik de ANWB weer aan de telefoon, met de mededeling, de auto kan vandaag niet gemaakt worden, ze hebben geen tijd, regel maar een hotel. Wat een service. Zoek het maar lekker zelf uit. Wij waren niet blij, de auto moet gewoon gemaakt worden zodat wij verder kunnen met onze reis naar onze tussenstop. Uiteindelijk heeft de ANWB na veel gezeur en aandringen van onze kant een andere garage gevonden die wel tijd had. Over 45 minuten zijn ze bij ons. Het garagebedrijf was 10 minuten van ons vandaan. Na 1 uur en 45 minuten kwamen ze uiteindelijk eraan, ondertussen de ANWB gebeld waarom alles zo lang moet duren. Het tweede takelbedrijf was er uiteindelijk, uiteraard weer met 5 personen in een takelwagen. Deze persoon sprak totaal geen Engels. Met vertalingen duidelijk gemaakt wat er aan de hand was. Uiteindelijk kwamen wij hier bij de garage aan en werd de auto binnen in de garage gezet met de mededeling het is 6 uur, morgen wordt de auto gemaakt. ANWB heeft ons niet verteld wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek dat in ieder geval de zuurstofslang naar de turbo is vervangen

Daar sta je dan met je gezin midden in Frankrijk, gelukkig was dit autobedrijf meedenkend, vanuit de ANWB werd niks aangeboden. Zij hadden een hotel voor ons geïnformeerd waar wij heen konden gaan. De ANWB had ons verteld dat de auto morgen om 10.30 uur klaar zal zijn. Wij maar een familiekamer in het hotel geboekt, op straat slapen is geen optie, de volgende dag werden wij na het ontbijt door de ANWB gebeld met de mededeling, de auto is pas om 18.00 uur klaar. Succes. Dan sta je daar met je gezin van 5 personen in een klein dorpje waar niks te beleven is en moet je van 11.00 tot 18.00 uur wachten en vervolgens nog naar huis rijden. Uiteindelijk werden wij rond 16.00 uur gebeld dat de auto klaar was. Wij hebben de nota van 400 euro maar betaald en zijn naar huis gereden. Na al deze ellende wilden wij z.s.m. naar huis. 05.00 uur de volgende ochtend waren wij moe maar uiteindelijk thuis. Daarna een klacht ingediend en de het lidmaatschap opgezegd. Ook daarin zijn ze totaal niet klantvriendelijk. Gewoon einde van het jaar opzeggen en niks coulance.

Uiteindelijk is onze conclusie. de ANWB is er voor zichzelf. Je hebt er helemaal niks aan in het buitenland. Mijn advies aan alle ANWB leden opzeggen je lidmaatschap. Iedere klant, bekende die ik spreek, adviseer om niet met ANWB in zee te gaan. Wat een slechte service en klantvriendelijkheid!

04-09-2019

Op een oprit met. Alle gevolgen!

Ooit lid geworden van de anwb. 2 auto's ja meneer. Wat is uw naam. D. A.

Mijn vrouw belt, staat stil met een lekke band! op een oprit. Nee mevr. We komen niet. Het staat op naam van uw man.

Wat. Het is 23.30 en er komt niemand? ik ben zelf naar de oprit gereden. Mijn vrouw de andere auto meegegeven. En met alle risico van dien het reserve wiel vervangen.

Achteraf had ik de politie kunnen bellen voor ondersteuning.

Anwb je wordt bedankt!

Jasper
03-09-2019

Stank voor dank

Al jaren via de ANWB verzekerd geweest, platinum lid en ook een creditcard via ANWB. Op advies overgestapt naar de veilig rijden variant. Hierbij krijg je een computer-stick die je rijgedrag meet. Daardoor krijg je onzinnige meldingen van u rijdt te hard door de bocht etc, dit terwijl dit niet het geval is. De picanto is nou niet echt een strepentrekken. Na een jaar een belletje dat de ANWB ze de verzekering van hun kant opzeggen omdat er onveilig gereden wordt, complete onzin. Doe dan de normale verzekering dan maar, nee sorry dat doen we ook niet meer, succes en tot zien. Tot zo ver de klantvriendelijkheid naar een 20 jaar trouwe klant.

Tot ziens ANWB, alles opgezegd. Geen aanrader.

Karolyn
30-08-2019

Wat zijn we teleurgesteld in ‘onze’ ANWB!

We zijn eigenlijk altijd fan van de ANWB geweest. Platina lid, komen graag in de ANWB winkels en lezen graag de Kampioen. Totdat we dit jaar op de heenweg naar Frankrijk pech kregen met onze camper. Vol vertrouwen de ANWB gebeld. Dat was het begin van meer dan twintig telefoongesprekken met steeds andere mensen die weer niet wisten waar het precies om ging en ons steeds verder de stress in joegen. We zijn er de hele vakantie zoet mee geweest en hebben totaal niet kunnen genieten. Over elk dingetje moesten we ordinair strijden en de medewerkers blinken uit in onvriendelijke dooddoeners. Uiteindelijk is de camper op de dag van vertrek naar huis gerepareerd. Dat bleek een half uurtje werk te zijn. Wat een deceptie ANWB!

Koen
28-08-2019

Stopzetten!

Al sta je midden in een drukke Italiaanse stad met een koppeling die niet meer werkt en al 15 jaar lid bent, dan word je nog even glashard verteld dat je enige hulp kunt vergeten. Echt bij de ratten af.

28-08-2019

Ze helpen je niet in het buitenland

Ze hebben mij in turkije laten stikken ik sta al 5 dagen stil en nog steeds geen hulp terwijl ik het duurste pakket heb