ANWB reviews

4.0

Christian
04-07-2020

Slecht geholpen. Auto defect, geen hulp

Ben zelf 1e monteur apk inclusief hybride monteur.

Auto defect in Duitsland, Adac bij geweest conclusie. auto defect. naar garage geweest en laten kijken. Weten het niet precies. Anwb helpt niet want moet door garage houder erkent worden dat auto niet te repareren valt.

Oftewel. 20 jaar lid. Geen hulp sta met 2 kids in Duitsland en geen hulp. Regel is regel zeggen ze. Nu zelf mensen geregeld die met 2 autos en auto ambulance me komen ophalen. Gelukkig sta ik maar 350km vanaf de grens.

Hoop dat ze snel failliet gaan.

Clifford
03-07-2020

3,5 uur wachten terwijl telefonisch een uur werd belooft

Telefonisch werd een uur wachttijd belooft, na anderhalf uur gebeld word er verteld dat die om de hoek staat. het is nu 3,5 uur later en heb nog maar even gebeld. 20 min word er gezegd.

Geen woorden voor.

Liesanne
29-06-2020

Bedankt voor deze goede service!

Mijn gaskabel was geknapt, en stond te wachten op mijn vriend! Ineens stond de ANWB wegenwacht naast mij, en vroeg of ik hulp nodig had. Deze meneer heeft mijn gaskabel vervangen en kon naar 15 min weer rijden! Wat een service & dat terwijl ik niet heb gebeld!

Meneer van de wegenwacht, bedankt! 10+

LiBu
21-06-2020

AWNB verzekeren

Na parkeren kwamen we terug en vonden we een briefje op de auto. Op het briefje stond, dat er iemand bij het parkeren schade aan onze auto heeft veroorzaakt. (Inclusief telnr getuige, nummerplaat dader)

Na aangifte bij de politie en een melding bij ANWB, heeft het onderzoek in totaal meer dan een jaar geduurd. Eindstand, ANWB kon de getuige niet bereiken?! De zaak is gesloten en wij zitten met de gebakken peren. Echt jammer dit!

Rex
20-06-2020

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen

Heb erg goede ervaringen met de wegenwacht en vooral hun medewerkers binnen postcodegebied 3200. Heb het afgelopen jaar meerdere malen met pech gestaan met mijn BMW E39 en ben altijd heel netjes, professioneel en vriendelijk geholpen. Eerst keer een gebroken brandstofpomp, monteur heeft een tijdelijke constructie gemaakt waardoor de auto naar de garage gereden kon worden. Hij bleef achter mij rijden voor de veiligheid en regelde vervolgens nog een mooie huurauto voor me, een splinternieuw Crossland X. Altijd leuk om zoiets te mogen rijden. Hebben mij ook 2 keer afgesleept, 1 keer naar de garage en 1 keer naar huis. Door alle problemen de auto nu wel eruit gegooid :) hopelijk dit jaar geen anwb nodig met mijn nieuwe auto.

Ivg
16-06-2020

Als partner geen hulp

Mijn man is al dik 25 jaar lid van de ANWB. Vandaag voor de eerste keer moeten bellen ivm een kapotte band. Vrouw aan de telefoon vertelde dat ik 5 euro per jaar extra moet betalen omdat de naam van mijn man op de pas staat! En om dat te moeten aanpassen kwam er 50 euro aanpassings/administratie kosten bovenop! Wij hebben maar 1 auto en ik vind het van de zotte dat ik 5 + 50 euro zou moeten betalen voor iets waar wij al dik voor betalen voor onze ENIGE auto. En dan zou ik nog niet eens dezelfde hulp kunnen krijgen. Als mijn man zelf zou bellen dan kon het allemaal wel. Die was er niet bij (werk) en niet bereikbaar dus dat ging niet. Maar dit slaat toch nergens op?! Ik vind het een grote schande dat ANWB hier nog extra geld voor vraagt. En vooral die extra kosten. Ik heb het uiteindelijk maar anders opgelost want dit slaat echt nergens op. Vanavond gaan wij ook gelijk kijken naar een alternatief. Want als ANWB je zo behandeld bij de eerste keer dan zoeken ze het maar uit.

Drift
13-06-2020

Anwb schandalig bedrijf

Ik raad dit ieder zwaar af, zeer slechte service

Mensen wees gewaarschuwd

11-06-2020

Pechhulp op IKEA dak (juni 2020)

Tegen sluitingstijd op dak IKEA Amsterdam.

Renault Megane start niet en lekt benzine.

ANWB gebeld. Binnen half uur aanwezig.

Met 2 man gekeken on de de motorkap.

Uiteindelijk storing ontdekt maar was niet ter plaatse te verhelpen.

Ikea ging sluiten dus met behulp van 2 man ANWB de auto buiten de poort gesleept.

Daarna takelwagen gebeld.

Prima service en zeer behulpzame en vriendelijke ANWB-mannen.

Mooi vak hebben jullie en ik zal zeer zeker lid blijven.

Peter Bierens. Hilversum

Willy
09-06-2020

Afspraak niet nakomen

Na hulp gevraagd ivm pech met mijn electrische fiets (lekke band) werd door de monteur ter plekke verteld dat hij daar geen verstand van had , en niet het juiste gereedschap daarvoor bij zich had; hierop een klacht ingediend bij de pechhulp centrale, die beloven dat de volgende dag alles geregeld wordt en dat er in het dossier vermeld werd dat de fiets ter plekke door een kundig iemand gerepareerd zou worden, wat gebeurd er: monteur komt vandaag bij de fiets,en verteld dat hij hem naar de fietsenmaker gaat brengen,omdat hij het niet ter plekke kon oplossen ( het gaat om een lekke band). hierop hebben wij verteld dat dat niet de afspraak was en hem verteld dat hij maar even moest terugkoppelen naar de alarmcentrale. dit gedaan hebbende werd ons doodleuk verteld dat de oplossing was, en niet anders. hierop maar weer met de pechhulp centrale gebeld; resultaat is dat het blijft zoals het is, fiets zou weg gebracht worden door de monteur naar een fietsenmaker. op mijn vraag of ze het bandje even af wilden luisteren dat volgens altijd alles opneemt voor,,trainingsdoeleinden"gaf de telefoniste aan dat ze dit niet kon terwijl ze met mij in gesprek was. hierop heb ik de discussie maar gestaakt, want teveel onnozele antwoorden in 10 minuten aangehoord hebbende was ik klaar mee. ik moest maar een klacht indienen bij het ANWB hoofdkantoor . hierop heb ik direct mijn 35 jarig lidmaatschap opgezegd , en ga de verzekeringen die we hebben lopen bij de ANWB allemaal opzeggen.

07-06-2020

Slecht ontzettend Slecht

Slechte klantenservice, hopelijk snel de faillissement in.

Layla
07-06-2020

Geen Pechhulp

Al na jarenlang lid te zijn geweest, wordt mij geen hulp aangeboden omdat ik niet even bij de auto kon zijn. Niemand maar ook niemand moet ooit lid worden van dit malafide bedrijf! Oplichters zijn het.

Sem
06-06-2020

Al 4x achter elkaar 1.5u+ gewacht

Vroeger altijd binnen 1 uur hulp, nu al 4x achter elkaar meer dan 1.5u gewacht. Er gaat intern echt wat mis, vind het schandalig.

Yasemin
04-06-2020

Afschuwelijk geen klanttevredenheid

Afschuwelijk hoe de medewerkers van de zakelijke afdeling omgaan met klanten.

02-06-2020 pech in Belgie, voertuig wordt naar een garage in Brussel gebracht. ANWB geeft aan dat het de volgende ochtend gerepareerd zal worden, dus dat betekend dat het binnen 48 uur voorwaarden valt.

Wat gebeurd er achteraf:

Ik bel 4 juni om extra informatie, medewerker belt de begeleider die geeft aan dat indien de voertuig voor 16.00 uur is gerepareerd alle kosten die ik hebt gemaakt voor mij is. Maar indien het na 16.00 uur zal ik het declareren bij ANWB.

Ik zou nog hierover teruggebeld worden, maar geen gehoor.

Rond 16.00 uur heb ik zelf gebeld, en de medewerker wilt er niet meer over spreken en zegt dat zij zulke beloftes niet kunnen aangeven en dat de medewerker nieuw is en waarschijnlijk de werkwijze niet weet.

Zij geeft aan dat ik haar niet laat uitpraten, maar ow nee zij laat mij mijn woord niet doen. En hangt onbeschoft de telefoon op. Dat vind ik zeker niet kunnen.

ANWB al jaren zakelijk klant, en op deze manier je klanten behandelen?

Yasemin

Erica
04-06-2020

Geweldige hulp ANWB

Afgelopen maandag 2de pinksterdag om 16.10 uur belde ik met de ANWB alarmcentrale. Mijn man was afgereisd naar Belgie en was uren nadat hij zou moeten aankomen niet op de plaats van bestemming. Ben toen zo geweldig geholpen door de medewerker bij de ANWB. Inlevend en hulpvaardig en zo blij voor me dat hij uiteindelijk toch gearriveerd was. Zo fijn om zo geholpen te worden! Dikke 10 sterren en nogmaals bedankt.

23-05-2020

De coulance van de ANWB

Gisteren (22-05)ging ik met mijn vriendin shoppen in Amersfoort samen lekker op de scooter, erg gezellig, maar de deceptie kwam toen bleek dat mijn achterband leeg stond,ik ben 74 jaar en wist niet goed wat te doen.

Nu ben ik al mijn halve leven lid van de ANWB, dus besloot ik maar om hen te bellen,en hoewel ik geen pakket had voor de scooter besloot de medewerker aan de telefoon ons toch te helpen,beloofde dat er snel een monteur zou komen.

Die kwam inderdaad,zijn naam was Rick,een ontzettende aardige man,hij haalde het wiel er uit ,maar zag toen dat de band niet goed was,hij stelde voor om te proberen een band voor ons te regelen, hij ging dus weg met het wiel naar Zwartebroek.

Toen hij terug kwam had hij inderdaad een nieuwe band kunnen regelen, wat waren wij er ontstellend gelukkig mee,zo konden wij dolblij onze weg weer vervolgen naar huis.

Wij zijn de medewerkers van de ANWB, maar vooral de supermonteur Rick ontzettend dankbaar voor deze geste,want hoewel de ANWB ons niets verplicht was regelde zij dit tot in de puntjes.

Hartelijk dank voor deze voortreffelijke geste,mijn vriendin en ik vergeten dit nooit meer.

Wim en Roos.

20-05-2020

ANWB weigert te helpen

Ik ben al 29 jaar lid van de ANWB en de Wegenwacht en heb 2 auto's. Voor mijn partner heb ik een partnerkaart. Zij stond met pech voor stoplicht. ANWB weigert te helpen omdat zij niet in de gezinsauto(?) rijdt.

13-05-2020

Slecht service

Nooit meer bij anwb.

Telefonisch nooit bereikbaar of je moet 1uur aan de blijven. Slecht service en ik raad niemand aan om bij anwb auto te verzekeren.

09-05-2020

Nooit geen ander dan de ANWB. Zijn echt top als wat op doet.

Al in mijn jonge jaren, ruim 40 jaar geleden, gezien hoe goed de ANWB was als je ze nodig had. Sinds mijn volwassen jaren altijd bij de ANWB verzekerd geweest, en nog. Zelden heb ik ze nodig gehad. De laatste twee vakanties toevallig wel. En ja, ze zijn er nog steeds voor je. Schade wordt netjes afgehandeld en ik kan je vertellen dat onze medereizigers elders verzekerd waren en niks vergoed kregen, terwijl wij alles vergoed kregen. Voor mij echt nooit geen andere verzekeraar! En raad eens waar onze medereizigers zich nu gaan verzekeren. Precies!

Bob
05-05-2020

Reisrecensie ANWB dochter Pharos

Reizen met Pharosreizen, bezint eer ge begint.

Ons gezin verheugde zich erg op de rondreis naar IJsland, die begon op vrijdag 7 februari en zou eindigen op vrijdag 14 februari. Dat onze eerste accommodatie reeds drie maanden daarvoor gesloten was en ook dat wij ergens anders zelf in een meterkast de stroomknop moesten omzetten, elke keer als de stroom in onze kamer eruit klapte, namen we voor lief. De hotels waren verder wisselend van kwaliteit maar acceptabel op hooguit een na.

Onze terugvlucht stond gepland op 14 februari 2020, in de ochtend. Deze werd helaas geannuleerd, vanwege een storm die code rood meekreeg. Snappen we. De volgende mogelijkheid op 15 februari, werd eveneens gecancelled. Dat zagen we toen we op het vliegveld aan het wachten waren. Van Pharosreizen hoorden wij vervolgens helemaal niets, daarom hebben we zelf contact met hen gezocht. De desbetreffende medewerker wist niets van een geannuleerde vlucht. Het leek haar het beste wanneer wij contact op namen met de luchtvaartmaatschappij. Ons argument dat wij onze reis bij Pharosreizen hadden gekocht en van hen actie verwachtten, bewoog haar niet tot een andere dynamiek.

De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat de volgende vlucht pas op 19 februari ’s avonds zou vertrekken.

Vervolgens hebben wij weer contact met Pharosreizen gezocht. Van de alarmcentrale werden we doorgeschakeld naar dezelfde medewerker. Onze eerste zorg was het vinden van een accommodatie, waar we de wachtdagen noodgedwongen konden verblijven. De medewerkster zei dat we dit maar het beste zelf konden regelen, want dat werkte sneller, omdat haar contactorganisatie in IJsland in het weekend onbereikbaar was, en zelf werkte zij ook maar tot vijf uur. Wat de medewerker wel bereid was te leveren was de informatie, dat we alle bijkomende kosten konden verhalen op de luchtvaartmaatschappij.

Ook de dagen daarna bleef Pharosreizen stil, met uitzondering van een app op 17 februari, die op dat moment geen enkele functie had.

Met de juiste tegenwoordigheid van geest, had Pharosreizen ons probleem kunnen voorkomen. Daags voor de storm werd een echtpaar, dat eveneens via Pharosreizen op pad was, maar op dezelfde dag als ons terug zou vliegen met een andere luchtvaartmaatschappij, op initiatief van die luchtvaartmaatschappij reeds gerepatrieerd. Bij Pharosreizen is er toen geen belletje gaan rinkelen dat dit wellicht ook een geschikte uitweg voor de overige reizigers kon zijn.

Vijf dagen extra vast zitten op een eiland lijkt voor anderen misschien een buitenkansje, maar wij vonden dit alles behalve grappig. Sterker nog, wij vonden dit een hele traumatische gebeurtenis, ergens zijn waar je de regie volkomen hebt verloren. Nog los van het financiële aspect. IJsland is een extreem duur land. Dit extra verblijf heeft ons een enorme klap geld gekost, terwijl wij echt geen rare uitspattingen hebben gedaan.

Wat ons ongelofelijk heeft teleurgesteld, is dat Pharosreizen niet een keer heeft geïnformeerd of alles met ons in orde was, zelfs niet of we er in waren geslaagd een opvang voor de tussenliggende dagen te vinden. We hebben veel tijd gehad om na te denken en ons hardop afgevraagd wat de meerwaarde van Pharosreizen nu eigenlijk is geweest. Wat wij hebben ervaren is, dat zij in tijden van nood geen enkele betrokkenheid voelen en verantwoordelijkheid het liefst doorverwijzen naar anderen of bij de reiziger zelf neerleggen. In elk geval nooit bij zichzelf. Kortom, men heeft er echt alles aan gedaan om dit ons probleem te laten zijn.

Wij horen op de televisie in consumentenprogramma’s de medewerkers van de ANWB (Pharosreizen is de reistak van de ANWB), regelmatig omstandig uitleggen waarin en waarom veel reisorganisaties tekortschieten en dat er vaak een ruimhartige compensatie nodig is om reizigersleed te verzachten. In plaats van concurrenten op deze pedante wijze de maat te nemen, zou de ANWB misschien ook eens naar het functioneren van haar eigen organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening moeten kijken.

Pharosreizen heeft ons intussen laten weten dat zij 3 overnachtingen willen compenseren. Dit lijkt ons een, volstrekt willekeurig gekozen oplossing. Kennelijk gaat men er van uit dat gestrande reizigers 5,5 extra reisdagen met 3 nachten bedrust, zonder verdere ravitaillering wel doorkomen. Het is naar onze mening een ridicule opvatting.

Familie Olgers

22-04-2020

Super service

Ik stond bij de supermarkt met me elektrische fiets met een lekke band ik ze gebelt werd binnen 1 minut tewoord gestaan aan de telefoon en netjes geholpen en nog geen half uur later was de monteur eral en binnen 15 kon ik weer fietsen met dit mooie weer dus echt super toppie service een echte aanrader voor dat relatief lage tarief ze krijgen van mij een dikke 10+