ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

William
16-03-2016

Altijd Naar Waarde Beoordelen

Platina Anwb lid, zeer tevreden over afwikkeling !

Chris
15-03-2016

Meest trieste organisatie!

Na een gebroken knieschijf te hebben opgelopen op vakantie, contact gezocht met de ANWB. Hangen en wurgen om wat te kunnen regelen. Wij hadden al slechte ervaringen met de ANWB vanwege hun afsleepservice (eigen autobedrijf), weet niet waar zij monteurs vandaan halen maar auto's hebben ze nooit gesnapt maar goed.

Je ziet dat het hen alleen maar om het geld gaat en het belangen van de klant totaal niet centraal staat. Totaal niet aan te raden, meeste slechte organisatie ooit!

Vooral het meedenken en het net even verplaatsen in de situatie van de klant kan je juist zo goed maken als organisatie. Maar dit helaas te triest voor woorden!

Appie
15-03-2016

Hopeloos

Ik heb ANWB zakelijk. Al na een week bleek 't abbo overbodig ivm overgaan zakelijke auto naar prive. Dus even bellen om te vragen of ik 't dan kon oversluiten naar anwb prive. Geen doorkomen aan. Email gestuurd. Duurt weken. Je krijgt een antwoord zonder echt een antwoord te geven zegmaar. Dus naja, laat maar. Ik wil m'n contract opzeggen. Ik stuur een email. Geen reactie. Weer paar keer bellen, ruim half uur in de wacht, niemand neemt op. Dan maar per post m'n opzegging gestuurd. Geen reactie. Weer een email (een boze) en gelukkig na 2 weken een antwoord (zo he!). Dat ik er een jaar aan vast zit en pas na een jaar opzegging mogelijk is. Ja dag, ik kan toch alvast opzeggen die dan na een jaar afloopt? %^^$# Weer een half antwoord waar je dan 2 weken op wacht. En moet ik zelf in de gaten gaan houden hoe ik een dienst die ik niet zal gebruiken na een jaar kan opzeggen. Terwijl ik dat prima nu al kan doen. Ik zou niet eens van hun dienst gebruik kunnen maken gezien hun response time. Wat een amateuristisch zooitje. Stelletje nazi's zijn 't hoe ze met je omgaan. NOOIT meer ANWB voor mij.

Joepdehaas
11-03-2016

Anwb verzekering

2 motoren verzekerd ,waarvan 2 motoren een vermogen boven de 50 kw en boven de 0,20 kw per kilo. ik heb geprobeert een 4e te verzekeren met 41 kw. deze is per email afgewezen op combinatie van vermogen ,leeftijd en schadevrije jaren.

Piet
04-03-2016

Veel slechte reviews

Ik twijfel aan mijn pech lidmaatschap

Henk
01-03-2016

Echt om te huilen!

Op de terug weg van vakantie gestrand met onze auto.

na het contact kwam er een afsleep wagen,onze auto is een automaat en stond in de pakeer stand en wou daar niet meer uit omdat de motor het niet meer deed.

wij hebben de man van de sleep wagen er nog op gewezen dat de auto in de n moet staan voordat hij er op gesleept werd (dat is een speciale handeling)maar daar had deze man geen zin aan hij was zelfs te lui om het sleep oog er in te draaien gewoon een spanband om de draagarm en door trekken!(hopelijk heeft onze auto hier door geen schade op gelopen). Na een paar uur nog niks gehoord en weer gebeld naar de ANWB bleek er nog niks geregeld te zijn. Het was een druk weekend. Weer een uur later gebeld nog steeds geen huurauto geregeld. Het was sneller als we die zelf zouden regelen. Sta je daar met 3 kinderen te wachten in Duitsland bij een afgelegen autobedrijf. Na zelf de huurauto geregeld te hebben zijn we naar huis gereden. Volgende dag contact met ANWB gehad en de auto zou op transport richting Nederland gaan. 4 dagen later worden we door het autobedrijf gebeld dat ze die auto daar weg willen hebben. Ik neem contact op met de ANWB om te horen wanneer hij daar weg gaat blijkt er wederom nog niks geregeld te zijn en is er nog geen akkoord gegeven dat de auto op transport gaat. Terwijl dat 4 dagen terug toch duidelijk gezegd is. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. Ik zou niemand de ANWB aanraden want als er iets is staan ze niet voor je klaar. Heel erg jammer na zoveel jaar al klant te zijn en dan heb je ze een keer nodig en dan laten ze je letterlijk en figuurlijk in de KOU staan.

Sam
07-02-2016

Andriijfas uit versnellingbak.

ANWB heeft de auto weggetakeld naar de garage.

Martijn
01-02-2016

Geen contact.

Het afgelopen jaar slechte ervaring opgedaan. Niet met de service van een wegenwachter. Die keren dat ze er moesten zijn ( niet vaak) deden ze hun werk prima. Daar kunnen ze op het hoofdkantoor nog wat van leren. klachten worden totaal niet behandeld. Nadat ik er een had ingediend heb ik heel lang niks gehoord. Uiteindelijk werd ik gebeld of ik tevreden was over de afhandeling waarop ik aangaf niet gehoord te hebben. Daarover zou ik teruggebeld worden. En drie maal raden wat er gebeurde.... Niks. Toen een email gestuurd en ook nooit wat van gehoord. Vervolgens begin dit jaar een rekening gekregen via de post en via mijn omgeving. De opbouw van de rekening was anders waardoor ik het niet begreep. Call center meerdere malen niet te pakken gekregen. Wederom maar een mail gestuurd en weer niks gehoord. Gelukkig heb ik bij mijn net aangeschafte auto een eigen mobiliteitservice want met de anwb strand je vanzelf, althans in ieder geval bij het hoofdkantoor

Ben
10-01-2016

Pech in Frankrijk met de camper

woensdag 6-1-16 vertrokken uit Nederland richting Portugal

Maar in Frankrijk een wild zwijn onder de auto gekregen waardoor de bumper stuk en deels door de radiateur was geklapt en deze leeg liep, Meteen de ANWB alarm centrale gebeld en ons verhaal verteld, die heeft meteen een sleep dienst gebeld en anderhalf uur later was deze bij ons.

Deze heeft ons met de camper en aanhanger naar een garage gebracht waar wij in de camper hebben geslapen, s'morgens heeft de monteur naar de schade gekeken en door gebeld naar de ANWB die daarop ons weer belden dat de auto daar niet gemaakt kon worden. Kortom er moest vervoer komen om ons en de camper terug te brengen naar Nederland, dit werd keurig geregeld door de ANWB voor ons werd er een bus geregeld zodat wij de aanhanger zelf mee konden nemen met onze spulletjes.

wij werden regelmatig gebeld door de ANWB met de stand van zaken( goeie communicatie)

wij kunnen alleen maar zeggen veel lof voor de ANWB

pech afd. voor alle hulp en begrip die zij ons hebben geboden.

ANWB Hartelijk bedankt

Hans
07-01-2016

De ANWB ; om te huilen.

Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen.

Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden.

Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen ! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd.

Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee.

De ANWB :

ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan.

KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben.

Jullie worden bedankt !

Mark
28-12-2015

Pech met de PECHHulp.

Lid sinds 1989. Dus Platina. Om een lang verhaal kort te maken: Sleutel in het contactslot laten zitten. Deuren dicht. De auto sloot zichzelf af. Stom en dikke PECH.

GEEN hulp van de ANWB, want geen kentekenbewijs op zak. Daar sta je dan. Geen enkele hulp; geen enkele bereidheid mee te denken in een oplossing. Deur ging dicht een het beeld op zwart. Waarom nog lid van de ANWB als ze je niet helpen bij PECH. Ja, PECH bij PECH bij de ANWB. Vooral GEEN hulp.

Dit was het laatste jaar.

A.
23-12-2015

Slechte klantenservice

In augustus dit jaar een reisverzekering afgesloten en tegelijkertijd een basislidmaatschap aangevraagd. Ik was in de veronderstelling dat een lidmaatschap een jaar duurt vanaf het moment dat je lid geworden bent. ANWB echter biedt lidmaatschappen aan die per kalenderjaar worden afgesloten. Dat werd mij pas duidelijk toen ik de tweede nota kreeg en ik hierover telefonisch contact zocht met de klantenservice.De medewerker vertelde mij dat ik dubbel pech heb, omdat ik nét drie dagen te vroeg lid ben geworden. Vanaf september geldt namelijk: wie nu nog lid wordt, hoeft geen lidmaatschap meer voor 2015 te betalen, wel voor 2016. En ik ben lid geworden op 28 augustus. Wat een afknapper! Dat deze actie er aan zat te komen stond natuurlijk nergens vermeld, zodat mensen tot op de laatste dag van augustus zich lid zouden maken en de volle pond moeten betalen. Vervolgens zegt de medewerker er niks aan te kunnen doen.Waarom heeft ze het dan überhaupt aangekaart? Met deze nieuwe informatie heb ik de klantenservice gemaild. Ik kreeg in de eerste mail een ongeïnteresseerd antwoord hierop en na twee weken kreeg ik in de tweede mail uiteindelijk een tegoedbon aangeboden. Helaas voor ANWB had ik mij intussen al afgemeld als lid.

Manus
23-12-2015

Geen communicatie

Wij kregen vanochtend om 02:00 een lekke band op de snelweg in Spanje dichtbij San Sebastian. De medewerker van de ANWB wilde van me weten welke weg dat was. de E-nummer had hij niet op zijn system. Hij vroeg me om te lopen naar de dichstbijzijnde SOS paal en ook een kilometer naar de dichstbijzijnde hmp. Hij zei dat hij me zou terugbellen, maar helaas moest ik terugbellen. Ik belde 6 keer naar de ANWB alarmcentrale om te vernemen naar de volgende stappen. Ze beloofden allemaal terug te bellen maar dat gebeurde niet. Ik moest in alles zelf bellen en zelf regelen. De band was kapot en de Euromaster kon geen band vinden in de maat van mijn Mercedes. Ik kreeg 2 keuzes. Of 4 nieuwe winterbanden kopen (ik heb net een dag van tevoren 4 nieuwe zomerbanden erop gezet) of een huurauto nemen en mijn auto na mijn vacantie in Portugal ophalen. Ze hadden geen begrip voor het feit dat ik een aanhanger had en dus niet zonder de aanghanger naar mijn vacantie kon gaan. Het hotel waar ik verbleef belde een paar keer namens ons naar Euromaster om te vernemen naar de status.

Pechhulp van de ANWB is het geld niet waard. Als je die nodig hebt, dan zijn ze er niet voor je. Nooit weer.

Jan Schepers
06-12-2015

Pech onderweg uitstekende dienstverlening van de medewerker van de ANWB Wegenwac

Na een gezellig weekend doorgebracht in Sittard ( Fitland ) tevreden en voldaan richting huiswaarts. Onderweg als afsluiting een bezoekje aan Roermond. In Roermond een melding op het dashboard storing in het motorblok. ANWB wegenwacht gebeld correct geholpen door de telefoniste. Uurtje gewacht en daar kwam de bekende gele auto aangereden. Zeer vriendelijke en begripvolle medewerker van de ANWB.

heeft ons uitstekend geholpen. De storing bleef terugkomen maar gelukkig bleef de medewerker van de ANWB achter ons rijden. Wederom de storing verholpen en wederom bleef de medewerker achter ons aanrijden. Kortom wanneer je de ANWB nodig hebt dan zijn ze er. Al vanaf 1981 lid van de ANWB. Vaak zijn Nederlanders over verzekert! Maar wanneer je pech hebt en ver van huis bent dat ben je blij dat je lid bent en verzekert van hulp.

Ons fijne werkend kon niet meer stuk. Complimenten voor de vakkundige en klantvriendelijk medewerking van de ANWB Wegenwacht.

Irene Krinkels
21-11-2015

In één woord een fantastische reisverzekering

Volkomen onverwacht kreeg mijn man in Spanje een blindedarm ontsteking en moest geopereerd worden in Benidorm. Omdat mijn man een dag of vijf in het ziekenhuis moest blijven heb ik de eerste dagen heen en weer gereden maar dat was gewoon niet prettig dus heb ik in Benidorm een hotel genomen zodat ik overdag bij hem kon zijn. De ANWB heeft echt alles in record tijd terugbetaald, het hotel, de benzine het tolgeld het is echt ongelooflijk. De medewerkers zijn allemaal even behulpzaam en vriendelijk. Wij zijn al zeker 20 jaar verzekerd bij de ANWB, hebben het nodige meegemaakt en ook dit werd fantastisch geregeld. ANWB bedankt, jullie zijn regelmatig een redder in nood geweest!

Kia
17-11-2015

Monteurs met geen verstand van zaken.

Het begon allemaal in juli, mijn auto kreeg het controlelampje op het dashboard en viel uit rijdend op de snelweg. Auto kon niks meer, ook niet aandrukken. Een uur op de anwb gewacht, want ik stond ook nog gevaarlijk.

Diagnose apparaat vind van alles wat er kapot moet zijn, wat zeer onlogisch is. De monteur kan er niks van maken en besluit mij af te slepen naar een tankstation om beter te kunnen kijken, 2 uur van alles geprobeerd auto start nog steeds niet, uiteindelijk hebben mijn vader en ik een poging gedaan om aan te drukken en hij starte meteen. Anwb monteur opgelucht en ging snel weg en ging er van uit dat het is opgelost. Later thuis met de auto deed hij het weer niet, weer aangedrukt doet weer probleem heeft zich niet meer voor gedaan, tot september dat jaar. Ik had de auto stilgezet en ja hij start niet meer. anwb er bij zelfde liedje ligt aan van alles, monteur had het druk en geen tijd, mijn auto werd afgesleept naar een terrein van een autodealer. terwijl mijn huis nog geen 10 km verder op was. later die avond ben ik terug naar mijn auto gegaan. en toen kwam ik er achter, je kon de sleutel er uithalen als hij liep en dus herkende hij de sleutel dus niet voor het starten. volgende dag zelf auto aan de praat gemaakt, naar eigen garage gereden en nieuw contactslot in laten zetten. Anwb monteur had dit toch moeten opmerken bij het starten van mijn auto? Probleem opgelost, maar niet voor lang.

2 Weken na dat mijn auto bij de garage geweest is, wil hij weer niet starten, weer bijna 2 uur op anwb wachten, halve motor uit elkaar slopen, en probleem nog niet verholpen, licht overal aan en moet maar na garage. Ze gaan ook altijd maar van dat uitlees apparaat uit!

Ik kreeg zelf het idee dat het aan de boordcomputer of relais lag van de auto. Heb zelf op de sloop een paar relais gehaald en verwisseld en en oude doorgemeten, en wat blijkt; die van de main toevoer, dus ook het starten schakelde slecht. Vervangen door een andere, en nooit meer problemen gehad! auto loopt en start perfect. 2 min werk, dat de anwb niet hier in gezocht heeft, en maar naar de garage sturen, terwijl er haast niks aan de hand is. Ongelooflijk dat ik zelf voor monteur moet spelen.

Bert koelman
18-10-2015

Sinds 1973 lid en geen hulp

Op zondag bedrijfsauto meegegeven aan personeelslid. Hij krijgt pech. Ik adviseer: bel de anwb en vermeld mijn lidnummer, ik ben lid sinds 1973. Ik heb nog nooit een beroep op de anwb gemaakt. Dat lukte niet omdat hij geen lid is. Daarna heb ik gebeld, maar de eerste melding geldt. Ik kon alleen ter plekke een 3e lidmaatschap (mijn vrouw is ook al lid) afsluiten ad € 245,--. Zwaar teleurgesteld en ik ga mijn lidmaatschap, ook van mijn vrouw opzeggen. Na +/- € 4000 lidmaatschap te hebben betaald zonder iets terug te vragen had ik dit veel eerder moeten doen. Externe indicentele hulp is veel goedkoper.

Bert koelman

Hanno
28-09-2015

Toch geen vergoeding van reparatiekosten

Tijdens onze vakantie kreeg onze camper in Frankrijk te maken met een jankende ventilatorriem. Dit hebben we telefonisch gemeld bij de ANWB Alarmcentrale en er werd door hun monteur aangegeven dat we hiermee naar een garage moesten gaan. Een afspraak bij een garage is door de ANWB ingepland. Aldaar is de ventilatorriem vervangen. De rekening voor arbeid heb ik gedeclareerd omdat in de voorwaarden van mijn ANWB Europa Compleet pechhulpverzekering het volgende staat: "Sleutelhulp — Het ter plekke door een (nood)reparatie proberen uw auto weer aan het rijden te krijgen of ervoor zorgen dat rijden weer verantwoord is. Niet in alle landen binnen het dekkingsgebied is het mogelijk om langs de weg sleutelhulp te verlenen (bijvoorbeeld in Frankrijk). U wordt dan voor sleutelhulp afgesleept naar de dichtstbijzijnde garage. De kosten van sleutelhulp door een hulpverlener in het betreffende land worden door ons vergoed." Mijn camper kon nog wel rijden, dus ben ik naar de garage gegaan bij wie de ANWB een afspraak had gepland (1 1/2 uur rijden!). De kosten voor arbeid heb ik gedeclareerd bij de ANWB. Wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een brief terug waarin staat dat mijn declaratie niet onder de dekking valt. Waarom het niet onder de dekking valt, wordt niet vermeld.

Saldi Heerman
15-09-2015

Misleidende website

Voor het afsluiten van een Lidmaatschap (Europa standaard) was een mooie aanbieding. Korting voor het resterende jaar. Maar bij het afsluiten krijg je dar geen bevestiging van per mail. 123,- euro was de rekening. Voor een heel jaar betalen. Geheel tegen de afspraak in. Gebeld en bij het onbeschofte af behandeld door de dame aan de andere kant van de lijn. Mijn klacht werd aangehoord en het enige wat ik kreeg te horen was:, vaak zegt men het lidmaatschap meteen weer op en alleen voor de vakantie lid willen zijn en dat zij het verder niet weet: "maar u moet wel betalen". werd wel een keer of drie medegedeeld. Daar sta je verwart. Eem bedrijf (vereniging) met een geschiedenis en reputatie. Ik kon en kan het bijna nog niet geloven. Ik zal wel moeten betalen daar ik schriftelijk geen bewijs heb gekregen voor wat ik op hun site heb afgesloten.Maar ik ga wel direct aangetekend deze zwendel opzeggen.

Ja, aangetekend. Het kan ook op de site van de anwb maar lijkt mij niet verstandig dit te doen. Ik vindt dit allemaal zeer misleidend en vind dat de reclame code commissie hier wel eens serieus naar mag kijken.

Peter.1983
10-09-2015

Klacht verzekering snorfiets

- Per april 2015: 5 jaar snorfiets verzekerd bij oude verzekeraar; laatste 4,5 jaar geen schade; overgestapt naar ANWB; opgave 4 schadevrije jaren

- ANWB vraagt bewijs; Roydata n.v.t. bij snorfiets; royementsverklaring nodig

- Oude verzekeraar benaderd: commerciële jaren n.v.t.; er wordt geen royementsverklaring verstrekt (monopolie?)

- ANWB telefonisch benaderd: schriftelijke verklaring van oude verzekeraar met looptijd verzekering en historie schade wordt ook geaccepteerd; polis en premie blijven dan behouden

- Na veel pijn en moeite de schriftelijke verklaring ontvangen

- Doorgestuurd naar ANWB: acceptatie door Unigarant

- Unigarant: we kennen 0 schadevrije jaren toe

- In eindeloze maildiscussie meerdere malen toegelicht dat ik aanlever wat ANWB aangeeft en dat aantal schadevrije jaren is aangetoond

- Unigarant: We kennen 0 schadevrije jaren toe; je kan geen royementsverklaring overhandigen; wat ANWB telefonisch toezegt interesseert ons niet