ANWB reviews

4.0

16-11-2018

88 km van huis bij Malaga

Wij hebben een vakantiewoning nabij velez-malaga. Op 88 km van huis kregen wij pech. De "grua" vroeg ons waar welke garage de auto versleept diende te worden en wij hadden aangegeven "velez-malaga of eventueel malaga"

Een vervangende auto was niet voorradig maar wij konden een taxi nemen en de kosten tot € 150,-. Eerst zelf betalen en naderhand declareren. Men zou de volgende dag voor een vervangende auto zorgen.

2 dagen later zelf maar eens gebeld en kreeg te horen dat de auto naar granada was versleept?

Granada lag op 80 km afstand van de plaats waar de pech was ontstaan en velez-malaga lag 85 km vanaf deze plaats. Men had de auto dus zonder even overleg te plegen maar liefst 150 km verder het binnenland in versleept van de plek waar wij wonen.

Bij protest hierover kon men alleen maar aangeven dat men de auto naar velez-malaga wilden brengen maar dat ik dan af moest zien van mijn recht op een vervangende auto omdat het de anwb geld ging kosten de auto te verslepen van granada nasr velez-malaga.

Tientallen malen zelf gebeld om van de situatie op de hoogte te worden gebracht. Hulpdienst neemt domweg niet de moeite om iemand te informeren:(:(

Het pechgeval was op zaterdag. De auto is versleept naar granada op maandag. Omdat er een oplossing gezocht moest worden kon de auto pas versleept worden naar velez-malaga op woensdag. Op woensdag niet versleept. Donderdag was een nationale feestdag. Op vrijdag stelde de dochtermaatschappij van de anwb dat de garage dicht was. Zelf weer gebeld dat de garage gewoon open was en dat zij eventueel de auto ook nog op zaterdag zouden kunnen verslepen. Hiervan heb ik confirmatie ontvangen doch.niets gebeurd!

Pas op maandag (dus een volle week oponthoud) ontving ik bericht van de garage dat men mijn auto in velez-malaga hadden ontvangen. Omdat het een nogal gecompliceerd probleem was heb ik de auto pas de week erop op dinsdag terug ontvangen maar ja.dat was natuurlijk niet de schuld van de anwb. Als men echter had gecommuniseerd had het hele gebeuren niet te hebben plaatsgevonden.

Speciaal wil ik mijn ongenoegen kenbaar maken over een van hun medewerksters mevrouw van den boogaard.

Ik werd door de garage in granada gebeld met de mededeling dat zij het probleem niet konden vnden c.q. Oplossen en gaf dit telefonisch aan de anwb door. Ik werd werkelijk afgesnauwd met de mededeling dat men met mijn zaak bezig was zonder eerst af te wachten wat ik te melden had.

Toen ik haar een week later weer aan de lijn had werd ik afgesnauwd. Op het feit dat het door de schuld van de anwb zo lang had geduurd en men mij in ieder geval zouden kunnen compenseren omdat men geen huurauto ter beschikking hadden gesteld werd gereageerd dat deze zaak de anwb al veel geld had gekost en dat men verder niets voor mij konden betekenen.

Mevrouw van den boogaard. Staat klanten werkelijk onbeschoft te woord en is beslist niet capabel voor dit soort werk. Verschrikkelijk onklantvriendelijk!

Mijn leeftijd is 65 en heb in mijn leven al heel wat met klantonvriendelijk mensen te doen gehad. Mevrouw van den boogaard spant echter de kroon!

Esra
13-11-2018

Slechte afhandeling

Hallo, Ik ben naar de anwb gegaan over een product

waar ik ontevreden over was. Helaas komen deze mensen hun beloftes niet na en handelen ook de klachten heel slecht af. Ze beloven van alles maar uiteindelijk komen ze niks na. Gelukkig verloopt mijn anwb pas. Die ga ik dus niet verlengen en ook verliezen ze een klant. Want ik koop daar dus nooit meer wat!

Luai
11-11-2018

Anwb doet niet wat het beloofd

Volledig pakket hulp abonnement Europa. Mijn auto moet ik achterlaten, ik krijg geen vervangende auto terwijl ik er recht op heb. Ik krijg mijn auto niet terug in Nederland. Ze beloven mijn bagagekosten te betalen, ik kom op het vliegveld en krijg alleen een vliegticket. De bagagekosten moet ik zelf voorschieten, ze beloven het te vergoeden. Na 7 weken wachten willen ze niet betalen. Totaal ben ik mijn auto kwijt, veel geld kwijt aan bagage die ik moest achterlaten. Ze zeggen te helpen, daar heb ik bewijs van, ik heb alle telefoongesprekken opgenomen. Anwb beloofd hulp maar ze helpen echt niet!

Roland
08-11-2018

Binnen 20 minuten geholpen

Had onlangs een auto die niet wou starten, heb anwb en woonplaatservice en na 20 minuten kon ik alweer de weg op.

dikke prima.

een tevreden gold member

Ron Huizer
08-11-2018

De turny draaistoel

Gisteravond storing van de stoel gemeld bij de ANWB. Opdat moment waren wij in België. De ANWB meldt dit aan haar "zuster", de Belgische ANWB en die stuurt na twee uur wachten een takelwagen. Wij repareren niets, brengen de auto naar een depot, was hun reaktie. Vrouw rolstoelafhankelijk en nadat het Belgische relaas was doorgeleid stuurde de ANWB een rolstoeltaxi zodat wij weer naar huis konden. Fijn dat wij een ANWB hebben, geweldig

Klaas
06-11-2018

ANWB geeft nooit thuis!

E-mails worden nooit inhoudelijk behandeld,echter klachten worden zonder opgave van redenen afgewezen! De communicatie naar een pechmelding zeer gebrekkig en/of slecht.Foutieve informatie.Je moet zelf maar een oplossing zoeken en kritisch blijven,anders laten ze je in de kou staan!

Dick
05-11-2018

Wegenwacht levert geen transporthulp

Sta langs de kant van de weg; bel de wegenwacht, die komt. Monteur kan het probleem niet ter plekke oplossen. In principe zou de wegenwacht nu moeten aanbieden om de auto te vervoeren naar de dichtstbijzijnde garage (transporthulp), maar de monteur biedt dat helemaal niet aan. "Helaas ik kan niets meer voor u doen, meneer. Normaal zou ik de auto ook willen wegbrengen naar de garage, maar daar hebt u niet het juiste abonnement voor" (ik was ter plekke lid geworden van de wegenwacht). Wel moet ik het volle tarief betalen.

Klacht ingediend bij de ANWB. Ze hebben het nagekeken in het dossier en daar staat doodleuk een aantekening dat ze me wél de transporthulp hebben aangeboden. Dus ik krijg geen compensatie of wat ook. Volgens de ANWB lieg ik gewoon een mooi verhaal bij elkaar, alleen om wat korting te krijgen. Thanks for nothing, ANWB!

Nico
01-11-2018

Niet voor rede vatbaar!

Na 33 jaar lidmaatschap opgezegd! Mijn zoon is ook lid geworden, woont inmiddels elders. Hij kreeg bij mij voor de deur een lekke band, in alle hectiek van verhuizen was hij vergeten zijn nieuwe adres door te geven. Jammer dan, geen hulp, want hij stond nog geregistreerd op mijn adres! Geen enkel inlevings-gevoel! Kost de ANWB nu 3 klanten, en een discussie voor verjaardagen: "negatieve ervaring draagt verder dan positieve!" ANWB: "doei, doei"!

Lourentia
24-10-2018

Anwb is slecht

ANWB Afwachten maar anders ben ik er ook snel weg beter is de vga nooit geen probleem goed bedrijf ANWB problemen

Julia
20-10-2018

6 uur lang wachten met kind van 4

Jullie hebben ons vandaag 6 uur lang laten wachten voor we verder konden. Om 10.30 melding gemaakt en nu zijn we pas net met vervangend vervoer onderweg. We stonden met een kind van 4! uiteraard zelf vaak gebeld en er werd steeds beloofd dat jullie er binnen een kwartier zouden zijn waardoor we amper iets gegeten of gedronken hebben. En vanuit jullie is geen enkel telefoontje geweest over dat het langer zou duren. Anwb, never nooit meer! wij stappen over.

Nouredine
10-10-2018

Wat een ellende met de Anwb

Na 15 jaar lidmaatschap bij de ANWB, heb ik besloten om alles op te zeggen, ,mijn autoverzekering wordt geschorst voor 02 dagen met alle gevolgen van dien terwijl de maandpremie netjes op tijd betaald. na opzeggen krijg je als nog administratiekosten te betalen: het lijkt op een oplichterij en oplichters. weg en wegblijven van deze maatschappij!

28-09-2018

Van de regen in de drup

Auto uitgeleend aan dochters voor trip naar Kroatië. Ze kregen pech olielekkage. Ford Assistence gebeld die diensten inhuurt van de ANWB. Volgende dag werd auto weggesleept en zou direct diagnose worden gesteld. Diagnose gebeurde niet, men deed dat pas na VIJF dagen en dan kan men niet meer repareren. 20 dagen in Nederland op mijn auto moeten wachten. Huurauto moeten betalen. Probleem was een afsluitertje dat lekte, kostprijs € 3,86. Dank jullie wel Ford assistance en ANWB, vakantie van mij en mijn dochters bedorven voor een onderdeeltje van nog geen 4 euro. Klacht ligt al 4 weken bij ANWB, Geen reactie, op nieuwe klacht, dat men niet reageert op mijn klacht ligt er nu ook al anderhalve week, geen reactie. Ga mijn platinum lidmaatschap opzeggen en raadt iedereen dit ook te doen, wat een flutzaak

Erkan
21-09-2018

Slechte onbekwame mensen aan de hulplijn

Ik heb niet eens zin meer om mijn verhaal te vertellen. Alarmcentrale van de ANWB heeft mij 0,0 geholpen en alleen gelaten in het buitenland. Ik heb duizenden euro's kosten gemaakt. Nu terug in Nederland blijkt dat ze een grote fout hebben gemaakt. En recht had op hulp. tja

11-09-2018

Zeer slechte ervaring!

Tijdens onze reis naar Zuid Frankrijk hebben wij een beroep gedaan op de ANWB. Na ruim 30 minuten wachten en een tweede keer zelfs meer dan 50 minuten kregen we eindelijk iemand aan de lijn om te vertellen dat men niks voor ons kon doen. Na onze vakantie hebben we ons lidmaatschap (22 jaar) dat nog loopt tot eind dit jaar opgezegd. Vorige week kregen we helaas weer pech met de auto en hebben we de ANWB gebeld. Binnen een uur zou er iemand zijn werd ons verteld. Na ruim twee uur wachten hebben we zelf iets maar geregeld. Uiteindelijk belde er een monteur na meer dan 3 uur. Wat een ontzettend slechte service! Slechte communicatie en bereikbaarheid! Wij hebben een erg naar gevoel aan de ANWB overgehouden!

E.
08-09-2018

Professionele ervaringsdeskundige

Kort geleden de wegenwacht laten komen voor een mankement wat leek op een ontstekingsprobleem. De betreffende monteur was van andere mening en vond het interessant om de motor te checken op eventuele koppakking problemen, gezien de leeftijd en gelopen kilometers van de auto. Om mij een plezier te doen werd 1 bougiekabel en bougie gecontroleerd, maar de conclusie was om deze ouwe auto toch maar uitvoerig door een garage te laten analyseren, want hij had ook geen goed materiaal om te kunnen uitlezen. De volgende dag waren de problemen minder aanwezig en heb ik er een poosje mee door kunnen rijden. Na een paar dagen begonnen de problemen opnieuw. Terwijl ik zelf radeloos onder de motorkap stond te kijken naar waar ik het moest zoeken, kwam een bekende uit de buurt langs gewandeld. Een jongeman die nog maar kort geleden zijn opleiding tot monteur had afgerond. Hij luistert naar wat er aan de hand is en zegt, 'laten we bij stap 1 beginnen, alle bougies en kabels controleren. Binnen 5 minuten zag hij dat 2 kabels versleten waren, eentje zelfs gebroken. Ik vraag me dan echt af waarom de goed opgeleide monteur van de anwb niet deze stappen volgde en het zo snel had kunnen zien. Via internet een nieuwe kabelset besteld en de volgende dag vervangen. Motor loopt lekker rustig. Pluim voor deze jongeman, twijfel over de kunde van de anwb.

Lucky
07-09-2018

Snelle hulp

Vandaag met pech langs de a 12. Gelukkig bleek ik via de Knmv hulp te kunnen krijgen van de ANWB. Dat zit Iinbegrepen bij lidmaatschap van KNMV. Binnen 10 minuten kwamen er twee wagens (1 voor veilig stellen rijbaan) die daarna de motor konden bergen en in de garage ypenburg repareren.

Daisy
07-09-2018

Weken te wachten

Anwb heeft ons op vakantie 4 dagen laten wachten op een leenauto waardoor wij onnodig kosten hebben moeten maken met 3 kids omdat wij nog lang niet op onze bestemming waren. Helaas geeft anwb geen gehoor of reactie meer terwijl hier onderzoek naar gedaan zou worden kwa kosten, ook de rekening van onderzoekkosten of onze auto binnen 48 uur gemaakt kon worden is nog niet terug gestort. Een enorme koude douche voor de anwb.

06-09-2018

Gemiste kans

Bij de ANWB zijn ze niet zo gehecht aan trouwe leden wel aan euro's. Behalve als je het hoger op zoekt dan kan alles.

Davy
23-08-2018

Verzekeringspremie onterecht

Ik heb mijn premie altijd op tijd betaald. Nu stort ANWB teveel restitutie terug aan mijn ex en krijg ik de rekening. Wanneer ik hierover netjes bel zeggen ze dat ze het gaan oplossen en zonder dat ik het weet geven ze de vordering uit handen. Zit ik ook nog met extra kosten. Triest

20-08-2018

Mercedesdealer ingehaald door Wegenwacht

Na paar maanden stilstaan in parkeergarage bleek accu v mijn Benz 320cdi helemaal leeg. Geen reactie op elektr sleutel. Noodsleutel erin en ook dat werkte niet om deur te openen. Mercedes hulplijn gebeld. Geen techn kennis via centrale in Maastricht beschikbaar. Met Mercedes merkdealer in Hilversum doorverbonden, hetgeen dichtstbij mijn woonplaats is. Sleuteltje naar links en 2x snel achter elkaar aan deurhendel trekken. Gaat niet open. Advies van officiële Mercedesdealer: bent u lid vd Wegenwacht? Dan kunt u hen het beste bellen ? Wegenwacht binnen uur erbij. Luchtbalgjes tussen portier en dak. Hengelen met een draad en open! Accu bijgeladen en Benz rijdt weer. Wegenwacht erg bedankt!