ANWB reviews

4.0

07-01-2021

Pechhulp en kwaliteit huidige wegenwacht monteurs

Ten eerste erg laat verschijnen na ruim 2 uur en vervolgens krijg je monteur die totaal niet eens de moeite wilt doen om zijn handen uit de mouw te steken en bijvoorbeeld zekering kastje wilt controleren vind de laatste 3/4 jaar wel de kwaliteit erg slecht van de wegenwacht pechhulp

05-01-2021

Supersnel geholpen met een spijker in mijn babd

Vandaag stond ik op een parkeerplaats in het centrum van rijssen na ongeveer kwam.er een zeer vlotte monteur met de naam bas voor rijden. Ik had de reserveband al uit de kofferbak gehaald . Maar bas vond een spijker in de band en schoot zelf.een propje.in de band. Dit bespaarde mij weer een rit naar euromaster heen. En een propje in de band schieten kost al gauw 25 euro terwijl het bij bas gratis was. Bas enorm bedankt voor je hulp je hebt ons ontzettend goed geholpen!

Liesbeth
02-01-2021

Supersnel vakkundig geholpen

In de stromende regen stil komen te staan vanwege defecte ruitenwissers. ‘ het is druk het kan wel 90 minuten duren’ zei de telefonist. Binnen kwartier kwam de ww aanrijden, kapotte zekering vervangen en een reserve mee voor het geval dat. superservice!

Miki
21-12-2020

ANWB

Ik ben 22 jaar lid van ANWB geweest. Vandaag alles diensten opgezegd.

Na een autopechmelding kreeg ik van medewerkers van ANWB te horen dat ik niet geholpen word.

Volgens ANWB heeft mijn vrouw de eerste pechmelding via app doorgegeven aan de alarmcentrale. Zij is geen lid van ANWB en het lidmaatschap is persoonsgebonden.

Ik heb weer een melding op mijn naam gedaan en dan werd ik weer geweigerd omdat de eerste melding door mijn vrouw is al gedaan. Extra kosten lidmaatschap van mijn vrouw en de pechhulp is € 165,-

Bedankt ANWB:

NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!NEVER AGAIN!

Ela
19-12-2020

Je kunt geen review plaatsen

Vreemd zélfs de klanten service weet niet hoe je een review in de webwinkel kunt plaatsen. Ook de chat assistent kent het woord niet.

Dus waar komen al die reviews vandaan?

Gekocht?

18-12-2020

Platina lid.maar op geen enkele manier geholpen.

Ik verloor mijn sleutel van mijn yaris, geen reserve had helemaal niets meer, De auto stond 30 km van mijn woonplaats, dus ja ANWB om hulp vragen.nou nee hoor,,,we kunnen niets voor u doen.advies dan?.geen idee meneer, goed naar huis gelift. de ANWB techneuten gebeld.geen nr. bekend.oh dan maar een mail sturen.geen antwoord, naar een week nog maar een keer ANWB gebeld.nee hoor, Toyota gaaf ook niet thuis.ja voor een paar duizend euro, maar mijn yaris is maar 3 duizend waard.veel bedrijven om raad gevraagd, niemand kon (wilde) mij helpen. Na 7 weken heb ik illegale joepie laten komen, die kraakte alles, en maakte een set nieuwe sleutels, voor 500 euro kon ik weer de weg op.bedank ANWB

Grieteke
11-12-2020

Nooit zelf onder begeleiding naar garage sukkelen

Altijd erg tevreden over de wegenwacht. Respect voor hun werk. Platina kaart, 40 jaar lid.

Echter, in de spits alvast door rijkswaterstaat van een gevaarlijke plek op de vluchtstrook gehaald in de spits. Prima hulp op de parkeerplaats van de medewerker wegenwacht.

Aangezien de auto weer startte, maar de meerdere error meldingen bleven, onder begeleiding van de wegenwacht heel langzaam via binnenwegen naar de garage gereden. Hij zou me slepen als het nodig is. Gaf aan dat er een serieus probleem was.

Het was per slot van rekening erg druk in de spits en dan ben je behulpzaam.

NOOIT DOEN!

ik had recht op 5 dagen vervangend vervoer.

Krijg je niet! De auto is rijdend bij de garage aangekomen.

Dat hebben ze me niet gemeld.

De reparatie is complex en duurt meer dan een week.

Ik verlies in dit rampjaar mijn laatste weken omzet, omdat ik niet naar mijn klanten kan.

Gebeld en nog eens gebeld.

Allemaal getraind in het zeggen dat ze je begrijpen. Nou, niet dus. Zij krijgen salaris.

Manager krijg je niet te spreken. Niet omdat het niet kan, maar het is protocol.

EN BEDANKT!

In het vervolg gewoon op transport EN vervangend vervoer.

Agaz
09-12-2020

Pech zonder hulp

Te lang in de koud wachten op pechhulpdiensten en daarna word ik alleen geslepen zonder advies of geholpen.

Pascal
08-12-2020

Scooter verzekering

Beste,

Wij kochten een scooter en kozen ervoor om die bij de anwb te verzekeren. Wij hebben dat online gedaan en er werd gevraagd hoe lang we schade vrijen jaren hadden! Aangezien we altijd auto hebben gereden en 19 jaren schade vrij zijn hebben we dat ingevuld.

Oke de rekening komt voor een heel jaar omdat we dat gekozen hadden ook. En er volgt gelijk een rekening achteraan met een herberekening want de schadevrije jaren

Klopte niet! Omdat wij ook een gehandicapten zoon hebben en die een operatie onder moest gaan hebben wij iets later contact opgenomen met de anwb en gevraagd waarom onze schadevrije jaren op

0 stond. Antwoordt omdat we nog nooit een bromerzekering hadden gehad. Beetje raar met 25 jaar een rijbewijs en 19 jaren schade vrij gereden dat het bij een bromfietsverzekering dan ineens op 0 staat. Oké toch na twee en halve maand scooter verkocht en krijg een nieuwe rekening met €50,- euro boeten vanwegen te laat betalen terwijl wij nooit een brief hebben gekregen

Over een boeten. En nu nog steeds enkelt een rekening van de premie waar de boeten niet wordt vermeld maar wel in het ideal linkje verwerk zit. Tot conclusie weer gebeld maar ze zeggen had je het maar beter moeten regelen. Ik betaal het maar :(

Bij deze is de website anwb ruk! en kijk uit wat je doet.

Christel
30-11-2020

Pech hulp onbereikbaar

Tel nr. van pech hulp is onbereikbaar omdat het te druk is. De verbinding wordt gewoon verbroken, daar sta je dan met pech. Al jaren lid, nooit gebeld, en de 1e keer pech geen hulp omdat het te druk is pfff.

Marloes
22-11-2020

Tot 2 keer toe niet geholpen

Ik ben nog niet lang lid van de ANWB maar heb nu in 1 jaar al 2 hele slechte ervaringen met de ANWB, dat is toch heel erg knap van ze. Zojuist niet geholpen omdat de auto niet op mijn naam staat, maar op die van het bedrijf van mijn ouders. Ik ga zeer zeker mijn lidmaatschap opzeggen, wat een ballentent.

19-11-2020

Klantonvriedelijk

Hierbij mijn verhaal, wij zijn al vanaf het moment dat wij ons rijbewijs in bezit hadden (19 jaar en wij zijn nu 63 ) lid van de anwb.

Hadden deze club nauwelijks of nooit nodig, onze wagens en motoren zijn altijd in topconditie.

Ikzelf heb 5 jaar gereden in een dodge nitro en het werd tijd voor een nieuwe auto, dit is geworden een nieuwe dodge ram 1500 waar ik gelijk een hippe dashcam had laten inbouwen.

De dachcam heeft de accu van mijn 2 dagen oude ram leeggemaakt (parkeerstand) dus moest ik de anwb bellen ik had die club nog nooit nodig gehad dus het protocol was mij eenigzins onduidelijk.

Nadat ik met de pechhulp had gebeld kreeg ik te horen dat het kenteken niet bekend was en dat ik het kenteken van de nieuwe auto moest overzetten.

Dus stress ( ik moest die ochtend naar een nieuwe klant) snel het kenteken overgezet.

De pechhulp is toen toch gekomen en had het probleem binnen 5 minuten opgelost (startkabel)

Na een aantal weken kreeg ik een factuur van € 181,50 voor hulpverlening ongeregistreerd kenteken.

Na een klacht te hebben ingediend was het antwoord dat er op de website staat dat je 2 dagen geen gebruik mag maken van de pechhulp.

Mensen dit is een bedrijfsauto die geld voor mijn bedrijf moet verdienen.

Tewijl ik bij het overschrijven een half uur aan de lijn heb gezeten is er met geen woord gerept over kosten, dus totaal geen informatie van die club.

Wij hebben meteen de abonnementen van alle prive en zakelijke voetuigen opgezegd en wij hopen dat vele ons voorbeeld zullen volgen er zijn n.l. Beter en goedkopere alternatieven voor deze logge klantonvriendelijke geld graaiende fossiele toko.

Ik dank u allemaal voor het aanhoren van mijn nare ervaring met die anwb.

Verder ga ik deze ervaring zoveel mogelijk delen met mijn vrienden, familie en zakenrelaties.

Thea
10-11-2020

Wegenwacht

Gisteren moest ik de wegenwacht inschakelen ivm een ronkende geluid. 2 enthousiaste mensen kwamen kijken.

Conclusie: uitlaat is niet in orde.

Ik kon mijn reis vervolgen zonder problemen.

De garage concludeerde dat de remklauwen los zaten.

Ik had een zwaar ongeluk kunnen veroorzaken aldus de garage.

Vandaar mijn 1 ster en kan ik het nog navertellen.

Aukje
07-11-2020

All risk . maar je hoort niks

Alle verzekeringen lopen bij een tussen persoon

Bij deze auto ( we hebben er 3) kiezen we allrisk voor de ANWB

We zijn twee keer dupe binnen anderhalve week zonder zelf de schade te hebben veroorzaakt

Hebben de keus uit 5 bedrijven om naar toe te gaan voor de schade in het Noorden.

We zijn nu bijna een week verder . rijden met de auto verder ( afgetaped want water loopt naar binnen)

Men kan ons nog niets vertellen over de expertise en de eventuele totallos waar men het over heeft? Communicatie gaat via sms .

Opnieuw naar onze hoofdstad van het Noorden met se auto nu komt er iemand van Unigarant die de auto moet beoordelen en het aanbied? Aan wie wat hoe .? Heb ik ook wat te zeggen? If te vinden? Arrogantie ten top!

Ondertussen naar onze garage geweest die schrikken van deze reperatieprijs als ik vraag het expertise rapport in te zien en vraag door te sturen naar mijn email adres!

Het kan voor de helft volgens een ander bekend schade bedrijf . zeg dat je de auto mogelijk wilt houden

We moeten maandag maar weer afwachten .

De verzekering zeggen we op als alles achter de rug is. Helemaal klaar mee met Uniarrogant ( als je je schade formulier meld en op stuurt) krijg je alleen maar ren mail dat het druk is en het 5 werkdagen duurt voor reactie ) en misschien ook wel na 35 jaar met de ANWB

We gaan terug naar onze vertrouwde tussen persoon .,

Cees
12-10-2020

Fiets verzekering

Men had geprobeerd de elektrische fiets van mijn vrouw te stelen. Kennelijk hebben ze daar lopers voor. Die maakt het slot verder onbruikbaar.Maar het extra kabelslot werd ze te veel. Tot mijn verbazing kost het vernieuwen van zo'n slot maar ongeveer 100 Euro.en dat bij een fiets van 3400 Euro. De reparatie van het slot werd vlot betaald, maar om weer een tracker op de fiets te krijgen was een hele lange stront vervelende ervaring

Net als we van de belastingdienst horen, is men er bij de ANWB alleen op uit om een probleem snel van het bureau te krijgen,.heeft niks met oplossen te maken.steeds doorverbinden.lang wachten.en als je geluk heb krijg je een standaard antwoord per mail die nergens op slaat.

Eenzelfde ervaring nu zaterdag de fiets gestolen is. Ik heb direct via de ANWB site het formulier wat daar voor gestolen fietsen te vinden is ingevuld.en kreeg de melding dat men 48 uur gaat zoeken.daarna wordt de verzekering uitbetaald.Niks gehoord.krijg je een arrogante dame aan de lijn die verteld dat je ongeveer achterlijk bent, want diefstal hoor je te melden via de ANWB app.en dat was ons kennelijk bij de polis te kennen gegeven.

Nu bewaar ik die info.en niet dus.Ten eerste , als het melden anders moet, verwijder dan die verouderde methode van je site.ten tweede , als dat te duur is, verwijs dan in die oude methode naar de app.dan kan iemand als ik gaan zoeken en kom ik er heus wel uit

Stijn
11-10-2020

Prop in loopvlak gezet terwijl canvas zichtbaar was.

De man zet zonder het wiel eronderuit te halen een prop in het loopvlak, gelukkig moesten we niet weg. de band stond een uur later weer leeg, zelf eronderuit gesleuteld en aan de binnenzijde was het canvas zichtbaar. Had een mooie klapband geweest als we toch waren gaan rijden. Wat een slechte service voor dat geld.

Mar
09-10-2020

In de stromende regen door de ANWB in de steek gelaten

Ik ben een vrouw van 60 jaar en al 32 jaar lid met het duurste pakket. Ik heb ze nooit nodig gehad tot gisteren. Ik was met mijn hondje naar het bos en toen begon het enorm te gieten. Dus snel naar de auto. Op het donkere bospad het autootje keren met het autootje en toen pats! Autootje sloeg af. Bleek ik over een steen gereden te zijn en de auto was met de bumper over de steen terecht gekomen en kwam niet meer los. Op dat moment was ik blij met mijn lidmaatschap, kwam dat eindelijk een keer van pas. Maar nee, ik kreeg te horen dat ze niet kwamen, want het was niet iets mechanisch. Sta je daar in de stromende regen midden op een bospad. andere auto's konden er niet langs. Maar ik kon het schudden. Ik moest maar met mijn verzekering bellen. Hoe ik aan hun telefoonnummer moest komen? Geen idee. Het enige wat ik nodig had, was 1 sterke man die even dat voorkantje hielp optillen. Gelukkig kwam er uiteindelijk een bosarbeider in een busje, die me geholpen heeft. Kleine moeite, maar mijn dank was zo groot, deze man was echt een held! Maar dat abonnement, dat zeg ik op.

Ingeborg
08-10-2020

Zeer onvriendelijk klantenservice.

Sta je daar met kapotte raam mechanische van je auto. In storm & wind. Ik doorweekt, auto doorweekt. Mijn echtgenoot is Platina lid & wij betalen 109€ per jaar. Nooit hebben we hulp nodig. Kreeg ik te horen dat ik een ledenpas af moest sluiten voor 5€.

Als je wat met harde stem vraagt waarom krijg je te horen dat je moet dimmen en dat je geen hulp krijgt. Mijn man was op zijn werk. Tja u staat bij de auto. Toen ik zei " Nou doen dan maar" had ze de verbinding al verbroken. Digitaal hulp gevraagd. Daarop kreeg ik bericht. U moet eerst lid worden anders helpen wij u niet.

Er is maar 1 auto in ons gezin & zo ga je niet met je trouwe leden om.

Schandalig ANWB.

Cees
08-10-2020

Wisselende ervaringen maar gemiddeld goed

Al sinds 1970 lid. ANWB verzekeringen: ronduit slecht in alle opzichten. Er zijn goedkopere en betere alternatieven. Zoals Centraal Beheer of Inshared. Wegenwachters: super.vakkundig, klantgericht in regen storm of vrieskou. Laten jou niet in de steek. Visitekaartjes voor de anwb. Winkels: wisselend. Soms goed tot zeer goed en dan ronduit slecht. In Deventer vroeg ik om de anwb. Campinggids. "Die zijn op." was het antwoord. Na even zoeken trof ik een giga stapel camping gidsen in de winkel aan. In Den Bosch weer goede ervaringen.

Alarmcentrale: bel ze nooit, maar die ene keer in 15 jaar onbeschoft behandeld. Klacht ingediend. Gesprek werd uitgeluisterd. Klacht gegrond verklaard. Netjes afgehandeld.

Abdullah
06-10-2020

Auto transport heel slecht.

Mij auto transport een dag later garage,dan nu worden twee dag,hoop ik morgen brengen;-(