ANWB reviews

4.0

Arjan
29-07-2019

Camper defecte radiator .

Sta op camping met kapotte radiator , bij een garage aangekomen . ANWB heeft niks voor mij betekend ,, geen vervangend vervoer , moest ca 10 km lopen om naar mijn camping lopen met 34 graden . ik zeg mijn lidmaatschap op na 25 jaar

Fabian
29-07-2019

Mankementen gevonden, laten nakijken bleek onzin

Wilde onze auto verkopen bij de ANWB autoverkoop service icm met BCA auctions.

Nadat de medewerker van de proefrit terugkwam, welke hij alleen deed (vonden we al verdacht) waren er mankementen gevonden die later op de dag (zijn meteen naar de garage gereden) onzin bleken te zijn, wij snappen dat er verdient moet worden aan de auto’s die ingeleverd worden, maar om nu extra mankementen te gaan zoeken en daarna met een fikse prijs verlaging komen, lag in de lijn van de verwachting (aangezien de reviews dit vaker melden) maar toch nog steeds schokkend als het je zelf overkomt.

Laat eerst de auto bij de garage nakijken, zodat je zeker weet wat er speelt.

Dus voor iedereen die dit leest, pas op voordat je je iets op de mouw laat spelden.

En ga niet akkoord met het aangeboden bedrag.

Met vriendelijke groet,

Fabian

Eva en Sjalling
24-07-2019

Zeer tevreden met Frans

Pech met nagel in het weel - gebeld, Frans Schoorl (Auto 9281) heeft alles snel opgelost, - was extra vriendelijk rustig, behulpzaam, zodat onze nervositeit verdween als sneeuw in de zon. Een tien voor Frans, maar we moeten toch iets langer vanwege drukte wachten. Goed was, dat we op de hoogde gehouden werden hoe lang het nog zal duren tot hij kon aankomen.

Caroline
24-07-2019

ANWB pechhulp voor de fiets

Had een lekke band met mijn elektrische fiets en bij mijn verzekering zat pechhulp dus gebeld en ze zouden binnen het uur komen.binnen een half uur was Mark er een supervriendelijke man. Mijn band keurig geplakt en kosten 0!

Ik was super blij dat ik zo snel ,netjes en vakkundig geholpen ben . TOP!

Agnes
21-07-2019

Achtergelaten bij een tankstation in NL vanuit Duitsland

Mijn zoon kreeg pech met de auto in Duitsland. Zijn startmotor en dynamo waren kapot. Hij moest de auto steeds aan laten en dus niet uitdoen en om de haverklap een klap op de dynamo geven. Dat heeft hij vanuit Budapest gedaan, maar in Duitsland was het dus over en uit. Hij stuurde in de nacht de vluchtstrook op, en knalde over een geklapte autoband van een vrachtwagen, die de radiator lek sloeg. ANWB gebeld.

Vanuit Duitsland is hij met de auto gerepatrieerd door ADAC naar het eerste tankstation over de grens in NL. Daar moest hij de ANWB bellen. Monteur van ANWB komt eraan en constateert een radiatorlek door schade. Dus mijn zoon wordt niet geholpen en moet de verzekering maar bellen. Maar de schade is een gevolg van de pech! Kortom, als men eronderuit kan om service te verlenen, dan doet de ANWB dat. Direct weer opzeggen dus!

Remco
16-07-2019

Als je strand in het buitenland

Pech op de weg in frankrijk

Je word dan weg gesleept

Vervolgends niet geholpen 5 uur later vertelt dat ik maar een hotel moet pakken en me voertuig achter moet laten daar

En dan weer niet geholpen worden

Om vervolgends derna weer niet geholpen worden

Vervangend vervoer is ook een dingentje

48uur na het stranden recht op een vervangende gelijkwaardig vervoer . Bij mij kreeg ik op de dag van weggaan een leenbus die uit nederland is aan komen rijden ruim 10 dagen later

Kwart tank eruit en de chauffeur moest ik wegbrengen 40 minuten rijden en 40 minuten terug

Deze kwam uit nederland omdat frankrijk geen busje kon leveren

Mijn vervoer is terug getransporteerd vanuit een garage in bellac (nogaret) . Ik heb de bus terug gekregen waarnaar blijkt dat me bus is leeg gerooft .

Uiteindelijk krijg ik helemaal niets en zit ik met een transport schade en diefstal van materialen uit mijn bus (aantoonbaar) kortom betaal ik voor een dienst wat en te laat is me niet helpt en ook nog eens met schade laat zitten . Los van het feit je 300 telefoontjes moet plegen en je elke dag moet bellen . Want via de ap zoals ze het beschrijven werkt het niet

En hulp bieden geen probkeem wegslepen is zo gedaan kost 175 a 200 euro . Maar verder helpen

Gelijkwaardig voertuig krijgen was ook al een drama

Maar goed ik ben thuis . 4000 euro lichter aan materiaal diefstal .

2000 euro aan transport schade

Een hele zure nasmaak qua vakantie

En op het moment nog steeds bezig met verzekering om alles te fixen .

Oom agent vertelt dat zei verder niets kunnen doen behalve aangifte aannemen maar dit is enkelt voor verzekering want zei doen er niets mee want het is in frankrijk gebeurd .

Thanks anwb . Voor de zure nasmaak van me vakantie me hobby en me auto .

daar het alleen een rubbere leiding was die uiteindelijk gescheurd was .en geen 45 minute werk was om te vervangen maar in frankrijk was alles moeilijk moeilijk moeilijk

Een 700 euro aan reparatie kosten werd gerekent voor een pomp en 50 euro diagnose kosten

Waar dit niet eens de daadwerkenlijke probleem is en was

Gelukkig is dit niet gedaan daar

Want hier was ik 75 euro kwijt inclusief montage en olie

En als je anwb nu belt zichzelf maar van de domme houden want ook hiermee kunnen ze niets voor je betekenen

En dat als vaste klant en elk jaar weer trouw betalen .

Maar thanks heb weer zoveel meer vertrouwen in jullie gekregen dat ik nu een aparte reisverzekering heb afgesloten waarbij pech en hulp ook zit

Zodat ik eind dit jaar anwb zeker ga opzeggen

Josiane
15-07-2019

Pech met scootmobiel

26 Juni j.l., het was al erg warm die ochtend, kwam ik terug van het ziekenhuis en merkte ik op een gegeven moment dat de voorband van mijn scootmobiel, ik noem hem mijn scooter, dat klinkt vriendelijker leeg liep. Meteen gestopt, en toch maar een stukje achteruit gereden zodat ik in de schaduw onder een brug stond. Dit was al de derde keer in korte tijd. Die andere twee keren was hij leeg gelopen bij mij thuis en heeft mijn man hem gemaakt. Maar nu was ik op weg en mijn man was werken, dus. de wegenwacht van de ANWB gebeld, daar ben ik gelukkig verzekerd. Een hele aardige mevrouw stond mij te woord. Ze was bezorgd om mij omdat ik op een scootmobiel onderweg was, de temperatuur flink aan het stijgen was en ik geen water bij me had. Ze bood mij hulp aan binnen een uur, hier kwam ze meteen op terug. Ze zou mijn " geval " naar voren halen. En jawel hoor binnen 20 minuten werd ik geholpen door een even aardige vriendelijke jongeman die al even bezorgd was vwb de stijgende temp. en het gebrek aan iets te drinken. Meteen haalde hij uit zijn wagen een heerlijk koel flesje water, en zei, eerst drinken mevrouw en dan gaan we kijken wat we gaan doen. Vervolgens pompte hij lucht in mijn voorband. Ik kreeg van hem de instructie mijn weg naar huis te vervolgen en als de band weer leeg liep mijn hand op te steken en te stoppen. Hij reed over het fietspad mee tot aan mijn woning waar hij , in de schaduw, mijn band plakte. Ik ben zo goed geholpen door jullie, dat ik dit even met anderen wil delen. ANWB wegenwacht jullie hebben door je manier van optreden een hele dikke PLUIM verdiend en nogmaals heel hartelijk bedankt voor jullie snelle, vriendelijke en bezorgde manier van afhandelen.

Josiane

Echtalles
14-07-2019

Slechtste service ooit

Gestrand in frankrijk. Auto wordt weggesleept, achteraf blijkt naar een garage 100km verderop waar vervolgens niks gebeurd. Herhaaldelijk bellen en na 2 dagen mag er dan een huurauto komen. Die staat ook weer 100 km verderop. Taxi wordt gedeeltelijk vergoed omdat het te ver weg is. Na de vakantie moet de auto worden ingeleverd, dan moet de caravan daar blijven staan, dan moeten we met een taxi onze auto halen en dan terugrijden naar de caravan. Serieus? Vraag ik nog, ja meneer dat zijn de regels. Regels gaan blijkbaar voor klantgevoel. Ik ga mijn abonnement opzeggen na 40 jaar en zal iedereen aanraden hetzelfde te doen. Anwb bedankt voor het verpesten van onze vakantie

Nick
14-07-2019

Onprofessionele en slechte service

Vandaag een all risc verzekering afgesloten, meteen een kapotte scooter dus ik zag een mooie kans om hier gebruik van te maken. Op het moment dat ik met ene Ana aan de telefoon zat werd er tegen mij gezegd dat ik opnieuw een abonnement af moest sluiten omdat ze “het niet kon vinden” in het systeem en we dan maar maandag zelf terug moesten bellen om deze dubbele inschrijving recht te zetten, dit zou zij niet voor mij kunnen doen. Erg bijzonder maar oké. Vervolgens een pick up willen regelen maar daarvoor moest dan wel cash betaald worden, anders was niet mogelijk “dacht ze”. Ook was ze niet in staat om ons te verzekeren van enige hulp. Wachttijd 60 minuten maar ook dit zou langer kunnen duren. Eindstand? Geen hulp gekregen en leek ze zich te irriteren aan onze vragen. Super geregeld hoor ANWB ;)

Mart
10-07-2019

Wat een slechte service!

22 jaar lid, nooit hulp ingeroepen. Nu een keer hulp nodig, maar helaas sta ik in mijn eigen woonplaats en daar ben ik niet voor verzekerd. Als ik nu EUR 150,00 betaal, zullen ze wel helpen!? Helemaal gek geworden die lui! Snel opzeggen en nooit meer terug.

Petra
07-07-2019

Jarenlang lid en niet geholpen worden door verkeerde informatie in winkel

Dank je wel anwb voor de verkeerde informatie over partnerpassen waardoor ik nu niet geholpen wordt met mijn pechmelding. Schaamteloos! Zelf een gouden pas mijn ouders een platina en meerdere verzekeringen bij jullie lopen. Maar op het moment dat je er een keer gebruik van moet maken geven jullie niet thuis en zitten er medewerkers bij de centrale die je continue onderbreken omdat ze de standaard tekst oplepelen en niet horen wat er gezegd wordt. En het meest onbeschofte. de verbinding verbreken wanneer je om hun naam vraagt. Volgend jaar dan maar samen met mijn ouders voor alles een andere firma zoeken!

Bram
03-07-2019

Top service En erg klantvriendelijk

Meerdere malen geholpen door de ANWB bij pech, lekker band, kapotte versnelling en een kapotte accu. Altijd zeer vaardig en klantvriendelijk geholpen. Er werd goed meegedacht en meegezocht naar een passende oplossing als het probleem ter plekke al niet verholpen werd. 1 van de fijnste en betrouwbaarste bedrijven in Nederland!

Patricia
02-07-2019

Na 26 jaar is het tijd op te zeggen!

Na een drukke avondienst als verpleegkundige zat ik in mn auto en bedacht dat ik mijn mobiel in het ziekenhuis was vergeten. Ik gooide gehaast de deur van de auto op slot met mn sleutel er nog in en ben mn mobiel gaan halen op mn afdeling. Terug bij mn auto kon ik er natuurlijk niet in vanwege de sleutel die nog in de auto lag. Het was inmiddels half één snachts. De anwb app geraadpleegd, ik moest volgens de app bellen met mijn probleem.

Ik heb dus gebeld en heb het probleem aan de starre dame voorgelegd. Of ik mijn auto papieren bij mij had. Helaas ben ik mn autopapieren uit mn andere tas vergeten over te hevelen naar mn werktas,dus nee die lagen thuis. Sorry dan kunnen wij u niet helpen was alles wat die dame kon zeggen. Ik vertelde dat ik wel mn rijbewijs had dus mij kon legitimeren maar ook dat hielp niet. 10 meter voorbij mijn auto stond de politie bij een plaats delict er was geschoten of zo met een vuurwapen. Ik zei tegen die mevrouw dat de politie in de buurt was dus dat zij het kunnen controleren dat de auto op mijn naam stond, maar die mevrouw was niet van plan mij tegemoet te komen. Ik opperde dat ik thuis direct een copy van mn papieren kon mailen/faxen, maar die mevrouw was onverzettelijk!

De tram reed niet meer dus ik kon geen kant op! ik voelde me zo dom,klein, nietig en machteloos maar ook vooral heel erg moe. Het liep al tegen enen snachts.

Ik ben naar de politie gelopen en heb het verhaal uit gelegd. Hij vond het ook belachelijk en heeft aan takel collega's die in de buurt waren, gevraagd om even langs te rijden en mij te helpen. Een kwartier later was de deur van mn auto open. Ik ben de agenten zeer dankbaar.

De anwb daar en tegen kan mijn opzegging verwachten. Na 26 jaar had ik wel wat hulp verwacht! ik ga naar een ander pechhulp organisatie, misschien zijn ze wel coulanter dan wat ik nu heb ervaren!

Anwb? nee! ik kap ermee!

Irene
01-07-2019

Klanten "service"

Twee weken geleden hebben wij uit de ANWB kampioen een arrangement Ardennen geboekt (29 juni t/m 1 juli). Helaas ontvingen wij vorige week bericht van het overlijden van een zeer goede bekende en de uitvaart zou laat op zaterdagmiddag 29 juni bij Haarlem (Driehuis Westerveld) zijn. Omdat het na kantoortijd op donderdag was en de ANWB klantenservice niet meer bereikbaar, heb ik meteen contact opgenomen met het hotel en daar alvast gevraagd of het mogelijk was om het arrangement een dag op te schuiven, aangezien het vanuit Haarlem naar Dinant wel een uur of vier reistijd zou vergen. Het hotel vond dat geen enkel probleem, we moesten het alleen nog even met de ANWB opnemen. De volgende ochtend heb ik meteen de klantenservice gebeld en daar bleek dat er geen sprake van was dat ze twee data konden veranderen. De wijzigingstermijn van 28 dagen was overschreden! Ook toen ik hierop reageerde met: maar wij hebben het pas 14 dagen geleden geboekt en het hotel vond het geen enkel probleem, werd er letterlijk gezegd: "Regels zijn regels, voorwaarden zijn voorwaarden." Nogmaals het argument gebruikt dat het hotel toch degene was die ons zou verzorgen en daarop zei de mevrouw pinnig dat ze wel een hartig woordje met het hotel zou spreken, zij hadden dit nooit mogen toezeggen. Ik was uitgepraat (en diep teleurgesteld). Meer dan VEERTIG jaar lid en in al die jaren EEN keer wegenwachthulp moeten inroepen en dit is de non-service die je krijgt. Het feit dat je het onmogelijk vindt om het getal 29 in 30 en 1 in 2 te veranderen in de computer, gaat mijn verstand te boven (buiten het feit dat je geen enkele coulance kunt opbrengen als mensen naar een uitvaart moeten, we wilden niet naar de kermis!). Platina lid, het stelt hoegenaamd niets voor.

Geertje

Zeer goed geholpen

Mijn ouders stonden met pech langs de weg en zijn perfect en snel geholpen. Zelf ook altijd super goede ervaringen met ze gehad. Zowel in binnen als buitenland. Dank je wel ANWB.

Patricia

Zeer slechte service

Wij hadden gisteren een geklapte remleiding.

Enge ervaring maar goed afgelopen Gelukkig!

En we zijn al jaren lid van ANWB dus het zou vast snel opgelost zijn.

90 minuten gewacht op de anwb op zich geen probleem het was druk.

Omdat het zaterdagavond was was er geen slang meer te krijgen.

We zouden dus naar huis worden gesleept. Maar ook daar was geen wagen voor beschikbaar.

Nouja ok dat lossen we op, we komen wel thuis en de auto zou zondagochtend thuis gebracht worden. Hij stond redelijk veilig.

Zondagochtend wachten. wachten . wachten geen ANWB.

Blijkt de auto naar een berging in Hellevoetsluis gebracht en hij word Dinsdag pas bij ons gebracht.?

Dit is geheel tegen de afspraak, er is zelfs al een monteur door ons geregeld die de slang komt repareren hier.

Heel vreemd deze gang van zaken, er is met geen woord gerept over Hellevoetsluis en de bus staat nu achter slot en grendel waardoor wij ook de monteur niet daarheen kunnen laten komen.

Er is geen oplossing volgens ANWB , wachten tot Dinsdag.Voor een kapot remslangetje ?

Erique
30-06-2019

Pas na 22 minuten contact 3 uur s nachts.

Dan de mededeling krijgen dat Je goldmember card ( meer dan 20 jaar )

Persoonsgebonden is , maar slechts voor 1 voertuig . Bijbetalen 50 euro om me nog 1,5 uur te laten wachten .

Andere aanbieder heeft me uiteindelijk voor 15 euro geholpen zonder lid te zijn .

Goldmember card tot ziens .

zelden zo'n arrogante benadering gehad .

Jef
29-06-2019

Verschil in oude en nieuwe abonnementen, geen coulance

Na 15 jaar trouw lid te zijn wordt geen hulp geboden op grond van kleine lettertjes. Ik had namelijk nog een oud abonnement. Het abonnement heeft dezelfde naam alleen zijn de voorwaarden anders.

Het huidige Europa standaard heeft wel "Pechhulp in de woonplaats" maar mijn oude Europa standaard abonnement niet. Ik betaal bijna net zoveel als het nieuwe abonnement. Resultaat, zie voorwaarden, we gaan je niet helpen, punt.

Juzis
28-06-2019

Huis verzekering ANWB doet niks

Er was een lekkage bij mij thuis gebeurd meer dan half jaar geleden. Hij kwam van boven door het plafond dus lijkt op dat dit komt van bovenbuurman. We hebben schade gemeld en met onze buurman gesproken ook. Na 4 manden gebeurde helemaal niks. Er was alleen 1 automatische antwoord van verzekering binnen. Niemand belde of schreef. In die tijd er is weer een lekkage op het zelfde punt gebeurd. We hebben weer ANWB aan het lijn gehad. Weer geen actie. Uiteindelijk wou ik alles naar mijn advocaat geven en alles beginnen op het hoge niveau doen en pas dan zijn ze wakker geworden. Nu nog steeds niks is opgelost en ze blijven pingpongen met ons zo dat dit is niet ze ding om wat te regelen richting onderzoek en oorzaak vinden. Dus zitten we bijna klem in dit situatie maar premie wordt natuurlijk lekker afgetrokken van mijn bankrekening.

28-06-2019

Hulp in het buitenland

Hulp in Frankrijk werd niet op de juiste manier gegeven.met motor in Barcelona ,,,accu stuk van mijn Harley.gevraagd om een nieuwe accu , omdat ik met de boot uit Marokko kwam.dus twee dagen daarvoor al gevraagd , zogauw ik in Barcelona aankom , kan U dan zorgen voor een nieuwe accu, zodat ik van boord kan.

Nee helaas dit is niet ons protocol.als U aankomt kunt U ons bellen en wij hebben dan 48 uur de tijd om uw motor naar een garage ter controle te brengen en de herstellen.

NEE.ik wil gewoon dat U me helpt met een nieuwe accu .ik ben op doorreis met een groep .helaas dit is ons protocol.

Dank U wel ANWB.U wilt mij gewoon niet helpen.