ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Frank
09-01-2018

Verkoop AREA tolbadge

ANWB verkoop de tolbadge van AREA in Frankrijk. Maar opzegging van deze badge kan je niet bij de ANWB doen maar moet je bij AREA zelf doen. Dat is een ramp. We gebruiken de badge al 2 jaar niet meer en krijgen wel steeds jaarlijkse kosten ad 9,50 geïncasseerd en opzeggen lukt niet. AREA reageert gewoon niet op de opzeggingen. De ANWB zou de verantwoordelijk moeten nemen, omdat ze deze tolbadge verkopen, om de opzeggingen ook door te geven

MPJ
04-01-2018

Klantenservice

Zojuist gebeld over een aantal relatief simpele zaken. De medewerkster aan de andere kant van de lijn stond mij zeer slecht te woord en leek niks te begrijpen. Er werd antwoord gegeven op dingen waar ik niet naar vroeg.

Misschien maar een training, voordat de klantenservice mensen te woord staat?

Caroline
03-01-2018

WAT EEN PRUTSERS!

Enige zondagen geleden hebben mijn ouders pech gehad met hun auto. Hierbij hebben we de wegenwacht ingeschakeld. Omdat ze geen lid waren, zijn ze op dat moment ook lid geworden. Echter zijn ze zeer onkundig geholpen, sterker nog, achteraf zijn ze niet geholpen. De monteur ter plaatse heeft even proefgereden met de auto. Ongeveer 2 kilometer. Hij gaf aan dat hij dacht dat er roest in de turbo zat. Hij deelde mijn vader mede dat hij veilig naar huis kon rijden. Mijn vader gaf nog aan dat hij zelf aan het brandstoffilter dacht, maar hier was geen sprake van zei de monteur. Het brandstoffilter was volgens hem in orde. Een eventuele storing moest mijn vader bij de garage laten uitlezen, maar voor dat moment kon mijn vader in ieder geval veilig naar huis. De wegenwacht is weer vertrokken en mijn vader van ruim 70 jaar is onderweg gegaan naar huis. Onderweg na zo’n 5 kilometer weer dezelfde problemen. Mijn vader heeft de auto weer 10 minuten stilgezet. Daarna weer verder gereden. Na een kleine 5 km weer hetzelfde… Op deze manier heeft hij 4 keer stilgestaan. Uiteindelijk bij mensen aangebeld en gebeld naar mij (ik was inmiddels met mijn moeder onderweg naar een afspraak waar mijn ouders naartoe onderweg waren voordat ze pech kregen) De mobiel van mijn vader was leeg. Ik heb een kennis kunnen regelen die mijn vader en auto op een auto-ambulance opgehaald heeft. Vertrouwen in nogmaals de anwb bellen was er inmiddels niet meer.

Ik ben ook van mening dat de monteur zeer slecht gehandeld heeft. vind het een zeer onprettig gevoel dat mijn vader door de anwb weer op pad gestuurd is met de boodschap dat hij veilig naar huis kon rijden. Nou, niet was minder waar! Inmiddels staat de auto bij onze eigen monteur: van enige vorm van roest bij de turbo is geen enkele sprake! sterker nog, technisch niet eens mogelijk. Het brandstoffilter bleek volledig dicht geslibd te zitten. als de monteur het brandstoffilter gecontroleerd had, had dit meteen moeten opvallen.

Voor kundige wegenwachthulp willen wij uiteraard betalen en lid worden. wij zijn zeer zeer teleurgesteld in deze gang van zaken. Vooral het feit dat jullie monteurs iemand 'veilig' weer op weg sturen wat dus absoluut niet veilig was!

Na een klacht ingediend te hebben, kreeg ik uiteindelijk een verschrikkelijke arrogante bal aan de lijn, die kennelijk zich verschool achter de regels. Het bedrag voor pechhulp werd van de rekening afgehaald, maar lid worden, dat kon niet ongedaan gemaakt worden.

Nou, tussen kunnen en willen zit een verschil! Bovendien op directe vragen n.a.v. Dat die prutser van een monteur verzaakt had t.a.v. Het brandstoffilter kreeg ik geen rechtsteeksantwoord. Ik moest de rechtsbijstand er maar op zetten!

Mensen wordt geen lid van de anwb! alleen al gezien de service, het vinden dat ze gewoon 'gelijk' hebben en daar heb je je als consument maar naar te schikken. Een stel oplichters zijn het!

Mena
16-12-2017

Sneeuw laarzen

Ik heb een tijd geleden sneeuw laarzen gekocht de sneeuw was over dus ze in de verpakking naar de zolder gedaan ,heel dommmmm had ze na moeten kijken nu sneeuwden het van de week en dacht he ik heb nog nieuwe laarzen op zolder ,wat scherts mijn verbazing 1 laars maat 42 en 1 maat 37 mijn maat dus helaas door een inbraak in ons huis is onze computer gestolen waar onze aankoop bonnen in stonden anwb gebeld en hun konden de bonnen niet meer terug vinden , wat ze wel voorstelden wij konden wel 15 euro korting op nieuwe laarzen krijgen want ze stonden nu te koop voor dat bedrag als ze goed hun balans na kijken hebben hun ook 1laars 37 en 1laars 42 over toch? als ze voor 15 euro te koop staan kunnen ze ons toch een paar nieuwe geven? jammer hoor al 40 jaar lid te zijn van de anwb had ik toch wel een beetje meer mede werking verwacht

Roxane
15-12-2017

Goed geholpen, maar duurde erg lang.

Toen ik vanavond naar mijn auto liep en erachter kwam dat ik mijn lampen aan had laten staan (domdomdom) en dat de accu dus leeg was, begon de ellende. Ik heb de accu proberen op te laden door middel van startkabels (met 2 auto's, omdat het na de eerste keer niet werkte). Ondertussen stond ik al een kwartier in de wachtrij om de pechhulplijn te bereiken. Toen er eindelijk iemand opnam zei de mevrouw dat het 60-90 minuten kon duren voordat de wegenwacht er was. Om kwart over 8, na 2 uur en een kwartier wachten in de kou kwam er een (erg vriendelijke) medewerker. Deze had de accu binnen 2 minuten opgeladen. Daar sta je dan 2 uur en een kwartier voor te wachten in de kou. Belachelijk. Daar ben je dan lid voor. Zet gewoon meer personeel in, dan hoeven je leden niet zo lang te wachten!

Richard
13-12-2017

Platina lidmaatschap kost je meer

Ben je platina lid dat betekent een trouwe ANWB lid dan betaal je meer voor je lidmaatschap! ik belde hierover. een medewerker vertelde geïrriteerd toen ik de vraag stelde waarom die verschillen. ze begon te lachen. en vertelde meneer je heb al heel veel korting op gebouwd met uw lidmaatschap. toen vertelde ik maar waar blijk dit dan uit. nou je kan heel veel dingen kopen bij ons met korting. en als je pas lid bent heb je dat niet. Maar ik zij moet ik dan eerst geld uitgeven om 10% korting te krijgen. Ik koop nooit wat bij de ANWB echter alles is veel duurder bij hun dan in de gewone winkel. en dit camoufleren ze met zogenaamd eigen merk etc. Dus nieuwe leden betalen 72 euro en platina 96 euro voor wegenwachtservice in Nederland. Wat een scheven verhouding. mw bood mij een schrale troost een bon voor 10 euro te besteden in de ANWB shop net genoeg voor de verzendkosten. Dus het loont op tussen tijd je lidmaatschap op te zeggen.

Patreze
06-12-2017

Lidmaatschap geld niet terug

Beetje jammer dat als je wild stopzetten van de wegenwachtservice en een paar maanden geleden extra service heb afgesloten nu niks meer van de resterende contractperiode retour krijgt bij je afmelding. Aan de telefoon krijg je dus te horen u contract loopt tot july 2018 en u krijgt niets retour terwijl je er een half jaar geen gebruik maakt van de 'service' ook de basis niet! GELDKLOPPERIJ

BJ
04-12-2017

Waardeloze verzerkeringsmaatschappij

Zeer slecht geholpen bij schade afhandeling. Er wordt slecht gecommuniceerd en je moet telkens achter alles aanbellen.

Monique
02-12-2017

Dank je wel Ersin /2873 regio Arnhem

Anwb hulp ingeroepen. Doordat ik zelf de hele dag mijn alarmlichten had aangelaten, kwam ik na sluiting van de winkel bij mijn auto die zei die het zelf maar. Binnen 3 kwartier kwam Ersin. Met alle egards en uitleg heeft hij mij geholpen en is zelfs meegereden naar Planken Wambuis om mij op dezelfde avond nog van de juiste accu voor mijn auto te voorzien. Klantvriendelijk en meedenkend! Ersin dank je wel voor jouw fantastische hulp.

M.C.
27-11-2017

Goed geholpen Spanje

Flinke autopech in Spanje met Spaanse auto in enigszins afgelegen bergachtig gebied. Adequate hulp bij wegslepen, regelen van vervangend vervoer en contact met de garage, autoverhuur, taxi ed. Goed overleg. Zeer blij met de hulp, we hadden er zelf niet makkelijk uitgekomen. ( ANWB pechhulp totaal).

Robbert
24-11-2017

ANWB laat mij in de kou staan

Na een lange dag bruiloft kregen wij pech in Tilburg,als lid gebeld kreeg te horen dat het ruim een uur zou duren voordat er hulp kwam. Hebt besloten mijn zoon bij de auto achter te laten en ben meegereden met familie terug naar Wateringen ben nl; hart patiënt. Anwb heeft besloten om niet te helpen omdat ik persoonlijk niet bij was, heb enkele keren telefonisch contact hierover gehad en de situatie voorgelegd van een te langedag voor mij en was ook tijd voor mij medicijnen , maar bleef bij zijn besluit. Vervolgens vroeg mijn zoon, ik sta hier in een industrie terrein in het donker en is ook koud, wilt u mij bij een benzinepomp afzetten zodat ik daar wordt opgepikt, antwoord van de anwb was; dat gaan we ook niet doen.

Een dienstverlenende instantie toch?

Bianca
21-11-2017

Minder motivatie bij slecht weer?

Daar stond ik dan. stromende regen op een drukke N weg een onveilige plek en de ruitenwissers deden het niet meer. Wegenwacht maar bellen! Ben tenslotte lid. Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon. Situatie uitgelegd, mevrouw u krijgt voorang want u staat op een gevaarlijk punt! 30 minuten zijn we er! Een uur en een kwartier later ja! Daar is ie! Monteur pakt een zaklampje doet de moterkap open en weer dicht. Mechanisme moet vervangen worden zegt ie. Ik kan niks voor u doen! Wacht maar tot het droog is en rij dan voorzichtig verder. Verbaasd blijf ik achter maar doe wat hij zegt. Eenmaal thuis open ik de moterkap, haal ik de beschermkap weg en zie ik dat de arm er alleen maar uitgeschoten is! In 10 minuten had ik het zelf weer gemaakt! (Als vrouw zonder technische achtergrond) Dit had hij dus in 5 minuten kunnen maken! Wat was het dat hij niet de moeite nam om even te kijken? Gebrek aan ervaring? Was mn auto te oud? Regende het te hard? Was ie te laat voor het eten? Ik weet het niet maar brn zeer teleurgesteld in de service! Vraag me serieus af waarom ik eigenlijk lid ben

B.
20-11-2017

Slechte service

Helaas was de garantieperiode van onze wandelschoenen en laarzen en een jack, gelijktijdig gekocht bij de ANWB, net verlopen. Het klittenband op de jas functioneerde na een paar weken al niet meer en heb het erbij laten zitten, 'beetje dom". Nadat het schoeisel niet meer waterdicht te krijgen was, was de maat vol. Van de ANWB zou je toch enige coulance verwachten maar helaas het antwoord was " helaas, uw garantieperiode is verstreken. Voortaan gewoon weer Meindl schoeisel iets duurder in aanschaf maar veel betere kwaliteit en gaat daardoor ook veel langer mee.

Martin
15-11-2017

Wat een slechte service!

Mijn auto stond met pech in Schoorl (koppeling werkte niet meer) en ik heb de wegenwacht gevraagd de auto naar mijn monteur in Wormerveer te brengen. De wegenwacht was alleen breid de auto naar de dichtstbijzijnde (dure) garage te vervoeren. Wat een slechte service! Mijn vriend (lid sinds 1985) en ik hebben per direct het lidmaatschap bij de ANWB opgezegd. Je betaalt ieder jaar maar als je ze nodig hebt geven ze niet thuis. Niet doen!

Kees
14-11-2017

Geweldig

Vandaag de ANWB gebeld omdat ik met pech langs de weg stond! Ben al een jaar lid en heb gelukkig nog nooit de ANWB nodig gehad. Na 5 min was dhr. Serge Trentelman van de ANWB Badhoevendorp aanwezig om mij weg te slepen. Deze heeft mij vanuit Amsterdam naar Volendam gebracht naar mijn garage en vervolgens heeft hij mij thuis afgezet. Hij gaf nog aan dat hij het geen probleem vond als ik mee reed naar mijn kantoor in Amsterdam om daar mijn privé auto op te halen! Een geweldige eerste ervaring en ik zal zeker weten aan iedereen aanbevelen lid te worden van de ANWB! Gr een tevreden lid

Ragnhild
12-11-2017

Iedere keer perfect geholpen

Vanavond de wegenwacht moeten bellen omdat de auto die altijd perfect loopt ineens niet wil starten. Binnen een uur ter plaatse, handig dat ze je bellen als ze er bijna zijn omdat ik op een wat lastig te vinden plaats stond. Na enig zoeken was het euvel gevonden en verholpen en werd ik weer helemaal blij van de wegenwacht. Iedere keer weer zeer vriendelijke en vooral ook kundige mensen. Dit was mijn 4e ervaring met hen en ik kan de wegenwacht alleen maar van harte aanbevelen!

Bas
10-11-2017

Eerste bestelling als klant van ANWB

Kort geleden zijn mijn vrouw en lid geworden van ANWB. Dit omdat je dan tegen ledenkorting in de ANWB winkel en op hun webshop kon kopen. Ik wilde graag bergschoenen die ik al eerder had gehad. Alleen online te krijgen, met een ledenkorting van 40 euro en 5 euro voor het inschrijven op de nieuwsbrief. Goede actie dus, op de site stond geschreven dat het artikel de volgende dag geleverd zou worden. En zo de volgende dag het bericht (met barcode) dat de bestelling was afgegeven bij PostNL. Alleen wist PostNL van niets (aangemeld maar nog niet in het sorteerproces opgenomen).

Even vragen via Facebook of het wel goed gaat, heb tenslotte niet voor niets de dag gereserveerd. Kreeg keurig het volgende antwoord: "Ik heb je bestelling er even bij gepakt maar zie dat wij hem gistermiddag rond 14 uur al hebben overgedragen aan Post.Nl. Misschien dat het vanavond komt . met vriendelijke groet, Karin ANWB Webcare"

Maar ook "s avonds nog steeds het zelfde antwoord van PostNL en geen pakket.

Volgende dag nog eens geïnformeerd. Toen volgde een totaal ander antwoord: "Wij hebben het nagekeken, het pakje was wel op tijd aangemeld maar er was te weinig ruimte in de wagen om het eerder mee te nemen waardoor het later wordt geleverd. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Leonie ANWB Webcare.

Op mijn antwoord dat dit niet correct was zei deze dame " Ik snap je teleurstelling. Er kan altijd iets mis gaan met het leveren. Ik hoop dat dit een éénmalige ervaring is. Nogmaals excuses. Met vriendelijke groet, Leonie ANWB Webcare"

Hoezo mis gaan!, bewust achterhouden zonder de klant te informeren noem ik niet misgaan, dat is de klant belazeren, AWB heeft beloofd de volgende dag bezorgen, zonder bericht wordt daar van af geweken.

Voor mij dus een slechte ervaring met mijn 1e bestelling bij ANWB. Erg jammer

Bert
10-11-2017

Niet betalen!

Tijdens vakantie erge pijn in onderrug gehad. Door een arts direct voor foto's naar een radiologiecentrum verwezen. Menzis betaald alleen het Ned. Tarief en volgens hun had dit kunnen wachten tot in Nederland. adviseerde kosten in te dienen bij reisverzekering. Deze hebben wij al meer dan dertig jaar! Unigarant betaald echter niets omdat Menzis zegt dat het wel had kunnen wachten. ?

Pierre
26-10-2017

Prijsdiscriminatie nieuwe leden

Ik stond met pech langs de weg, ANWB gebeld terwijl ik nog geen lid was, dit was geen probleem dan moest ik dit even telefonisch afsluiten. Nou geen probleem want ik wil graag geholpen worden. Mij wordt verteld dat het abonnement 96 per jaar kost en ik moet 90 euro betalen omdat ze me komen helpen terwijl ik nog geen lid was. Na mijn inschrijving zie ik een uur later dat op de website dat er meerdere abonnementen mogelijk zijn. De instap van 54 euro is voor mij al voldoende maar ik ben hier niet van op de hoogte gesteld. Wat me nog meer opviel is dat nieuwe klanten bij een standaard abonnement van 96 euro per jaar 1 jaar 25% korting krijgen. Dus ik navragen of ik dat ook kreeg. Maar nee dat krijg ik niet want ik heb me telefonisch aangemeld. IK vind dit ronduit oneerlijk. en niet klantvriendelijk. Het gesprek dat ik met een chatmedewerker heb gehad lost niks op. Zij zegt dat dit de procedure is en dat het eerlijk is dat ik geen korting krijg maar andere nieuwe klanten wel. Nouja dit wou ik even kwijt. Let dus goed op.

Job
23-10-2017

ANWB nostalgie

Jaren lang lid van ANWB. nooit pech. vandaag start mijn auto niet meer terwijl ik er 10 min geleden nog een half uur mee gereden heb. ziet er naar uit dat startmotor niet rond wil en de accu niet genoeg lading. Ineens bedenk ik me de ANWB eens te bellen. De man verteld me niet te gaan helpen omdat ik in mijn eigen woonplaats ben. verbaasd was ik. de man begon mij duidelijk te maken dat ik dit had moeten weten waren het niet dat ik zelf ooit eens dit abonnement afgesloten heb. tja ik houd mijzelf niet dagelijks bezig met ANWB fanclub en pechhulp in het algemeen. Vervolgens begint de man mij te vertellen dat ik dan maar een ander abonnement moet nemen en nog meer bijkomende kosten. Voor mij voelt dit al een soort van chantage. Jaren lang lidmaatschap betaald aan de ANWB fanclub en als je ze echt nodig hebt, moet je nog maar meer betalen. Betalen voor dingen die je niet echt wil zoals, een tijdschrift wat ik nooit lees. blijkbaar verzekeringen winkels enz. Ik heb de man van de ANWB verteld dat ik even moest nadenken wat ik hier nu van vind. vervolgens stap ik uit en vraag een andere man met een auto of hij mij wil helpen starten van mijn auto. Dat wilde hij en 5 min later waren we beiden weg. dat is menselijkheid en vriendelijkheid op zijn top. hij vroeg geen geld. De ANWB teert gewoon op dat nostalgie gevoel en is zeker geen menselijk bedrijf meer. Het gaat ook bij de ANWB om geld. Daarom ben ik gaan kijken voor alternatieven. war een ontdekking de ANWB heeft grote concurrentie die hetzelfde doet voor minder geld ;-) . bedankt helpdesk medewerker van de ANWB. nu ben ik mijzelf bewust geworden van de bovenstaande feiten en ga bekijken bij welke concurrent van de ANWB ga aansluiten