ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Wim
05-10-2016

Vervangen defecte accu

1 okt.j.l was de dag van vertrek na een vakantie in Bretagne.'s Morgens om 06.30 u wilden we wegrijden,maar helaas,de auto startte niet. 06.45 u de ANWB pechhulp buitenland gebeld, vanwaar men hulp zou regelen.We moesten rekening houden met 11/2 a 2 uur wachttijd.Rond 07.30 u een sms-je van de ANWB: de depanneur kan over 50 min bij u zijn.Deze arriveerde met een autotransporter, heeft onze accu doorgemeten.Conclusie: kapot. Onze auto op de transporter en naar de garage,waar een nieuwe accu werd geplaatst. Om 09.45 u waren we al op weg naar Nederland,dankzij de hulp van de ANWB en het Franse garagebedrijf Du Fremu in Henansal.

Atty en Wim

Marcel
03-10-2016

ACCULAMPJE

Op 29-09-2016 was ik op weg naar mijn werk in Den Bosch. Rijdend over de A59 ging ter hoogte van tankstation Labbegat mijn acculampje branden en vrijwel direct was mijn stuurbekrachtiging verdwenen. Mijn multiriem bleek gesprongen. Ik ben ontzettend goed geholpen door een vriendelijke jonge wegenwachter. Hij verving na en kort telefoontje met een leverancier van auto onderdelen in Waalwijk mijn riem ter plekke. Dit was ruim een uur werk. Niks dan lof over deze sympathieke vakkundige medewerker met wagennummer 2807.

J. Visser
23-09-2016

Waar is mijn geld

Begin juni een jas besteld. Paste niet dus retour gestuurd. Eerst in de winkel geprobeerd maar daar was een storing dus maar opgestuurd via de post. Bevestiging gehad, creditfactuur maar nu, bijna 4 maanden later nog steeds geen geld terug. Schandalig!

Kim
18-09-2016

Super service van Peter in A'dam

Daar stonden we dan vorige week vóór het rijksmuseum in a'dam. De auto viel uit en wilde niet meer starten. ANWB gebeld. Na een kort en duidelijk telefoongesprek met een aardige medewerkster zijn we lid geworden en zou er iemand langskomen binnen een uur. Peter was al binnen het half uur bij ons. Hij wist niet alleen de motor aan de praat te krijgen hij ging even kijken waar het door kwam: we mochten de accu laten vervangen bij zijn verzamelpunt/opslag. Eenmaal daar aangekomen wist hij na nog een controle dat het niet de accu was maar het startblok. Prima! Wij wisten waar we aan toe waren en konden die thuis laten vervangen. Super leuke vent. Niet te lui om er even wat werk van te maken en snelle service van de hele wegenwacht. En ja.Dat ook nog op Zondag. Zullen we eens stoppen met klagen allemaal?

RRA
15-09-2016

Misleidende reclames op de site

Vanwege buitenlandvakantie pakket aangepast naar 'Europa'. Dan wordt dus ook gelijk het contract met een jaar verlengt. op site staat meerprijs van 3 tientjes maar de accept die je krijgt is 100 euro. Ook staat op de de site: opzegbaar per maand. Maar wat er niet bijstaat: pas na een jaar opzegbaar per maand. ik heb gelijk mn lidmaatschap weer opgezegd want het is altijd gezeur met de ANWB. Overigens mag je bij 'snelwegpech' gewoon 112 bellen. Wordt je gratis weggesleept.

Ikke
15-09-2016

Uitkering niet genoten vakantiedagen is belachelijk laag

Hebben wegens medische noodzaak de reis moeten afbreken op advies van de Ggd in Nederland. Waren al paar dagen bezig en de inzet van anwb hulplijn heeft wel ontzettend hun best gedaan. Alleen ging alles zo traag en werdt ik meerdere keren gebeld.Dan weer uit Spanje of een telefoonnummer uit Amerika.Zeer verwarrend. Zeker omdat er niks concreets uitkwam.Ze me naar ziekenhuis stuurde die niet kon helpen.Door lieten gaan naar Bali omdat daar wel een vaccin met Marig aanwezig zou zijn.Tijdstippen waarop telefoontjes kwamen en tijdsduur waarop gewacht moest worden op een antwoord waren erg vervelend.Jammer dat anwb niet met tijd meegaat en een app heeftvwaarop vlot gereageerd kan worden. Bali had vaccin niet. Dag moeten wachten op waar we dan heen moesten.Werdt gewoon niet teruggebeld en kon zelf via google een goed ziekenhuis zoeken voor 2e rabies shot.Gevraagd aan de ggd of ze het voor me over konden nemen.Marig moest binnen 7 dgn na eerste rabies shot maar liefst zo snel mogelijk.Anwb vondt het niet prettig dat ik dat gedaan had.Maar ze gaven zelf aan geen ervaring te hebben deze situatie.Volgende dag wilden ze me naar Bangkok sturen.Onder tussen was het dag 5 na eerste rabies shot.Had zelf gegoogled en gelezen dat Marig zeer zeldzaam is in Azie.Heb ze gevraagd om alsjeblieft terug reis te regelen.Dat was nog heel gedoe omdat ministerie van volksgezondheid ook toestemming moest geven.Paar uur later vlucht voor zelfde dag.Bij thuis komst lag door de uitstekende hulp van Ggd ,Marig klaar bij de apotheek. Wel goed geholpen door de anwb uiteindelijk.Alleen duurde alles erg lang.Waren er veel protocollen waar op gewacht moest worden.Talloze telefoontjes soms ook met gaat het goed hoe voel je je?Waarbij geen rekening werdt gehouden met het tijdsverschil en we uitgeput thuis kwamen.Laatste dagen waren erg zenuwslopend. Domper was echter de uitbetaling op mijn declaratie. Telefoon en taxi kosten naar ziekenhuis netjes betaald.Niet genoten reisdagen voor 2 personen over 10 dagen was 15 euro per dag.Met zijn tweeen.Ik wou dat ik daarvoor op vakantie kon.Geen vergoeding van betaald hotel,laatste nacht in Kuala Lumpur hotel wat niet meer te annuleren was.Vlucht naar Langkawi ook niet. Gevraagd of de vergoeding wel correct is en waarom dit niet vergoed wordt.Tot op heden nog geen antwoord.Zodra er werkelijk schade is krijg je dus maar een minimale vergoeding. Toch zou ik het niet anders gedaan hebben als ik dit van te voren wist.Met Rabies neem je geen risico.Dus mensen ent je preventief in voordat je naar Zuid-oost Azie gaat.Zwerfhonden zijn erg lief daar.Maar puppies zijn enthousiast ,en als ze je bespringen terwijl je in bikini loopt kan je lelijke bloedende krabbels over houden.

Ben
14-09-2016

Ga met de ANWB op pad of weg waar jij staat met pech.

Al die keren dat wij van de ANWB gebruikt hebben gemaakt was de geleverde service uitstekend. Het lidmaatschap van de ANWB bevelen wij dan ook ieder aan.

Ida
13-09-2016

Vooroordelen!

Maandag 12 september 2016, onze eerste vakantiedag, wilde onze camper niet meer starten. Vanaf de camping in Eerbeek de ANWB gebeld. Vriendelijk te woord gestaan en er zou een monteur langskomen. Driekwartier later is hij ter plekke. Een hele jonge man stapt uit, begin twintig schat ik. Mijn man kijkt naar onze camper uit 1993 en ik zie hem denken: die camper is ouder dan de monteur. Gaat dat wel goedkomen? Je verwacht toch een oudere ervaren man. Onze monteur duikt onder de motorkap en checkt van alles. Vervolgens vraagt hij of we de camper willen starten. Er gebeurt niets. Even later nog een keer, weer niets. Ik dacht, ja hoor, zie je wel, dit wordt niets. Toen nog een keer starten en ja hoor, de camper deed het weer. Hij heeft alles onder de motorkap gecheckt en aangegeven dat de massakabel niet meer goed werkt (hij vergeleek het met een knik in een tuinslang). Hij belde een garage dichtbij en regelde dat we daar direct terecht konden voor een nieuwe kabel. Aangekomen bij de garage hielp een oudere monteur ons die de kabel op aanraden van de wegenwachtmonteur verving. En inderdaad de kabel was voor een deel verbrand. Na een uurtje waren we weer klaar en kunnen nu verder genieten van onze vakantie. Wat een geweldige jonge monteur van de wegenwacht. Vanaf nu hebben wij geen vooroordelen meer over leeftijd.

Seniz
03-09-2016

ANWB moeten vertellen hoe het werkt in Duitsland

Vannacht per ongeluk benzine getankt ipv diesel. Stom! ANWB gebeld en na 20 minuten in de wacht wilde ANWB door de ADAC laten wegslepen en vandaag (zaterdag) eens kijken welke garage geopend zou zijn om dit op te lossen.

Telefoniste verteld dat de ADAC zelf en direct de middelen heeft om dit op te lossen. Na inpraten op de telefoniste was ze bereid om contact op te nemen met ADAC. Het enige wat ze echter heeft geregeld was het wegslepen.

Onderweg met de ADAC viel me de bek open. De meneer van de ADAC was in staat om de benzine eruit te pompen en te vervangen door diesel maar "er hat keine lust".? En wat was ervoor nodig om "lust" te creëren? We moesten het wegslepen direct aan hem betalen. Gelukkig had ik al geïnformeerd bij de ANWB: het wegslepen is voor rekening van anwb, de reparatie zou voor onze rekening zijn. Als ik het wegslepen niet zou betalen, zou hij het probleem sowieso NIET verhelpen was het dreigement van de meneer van de ADAC. Kortom: meneer probeerde even wat extra geld te verdienen en ons op te lichten.

In bijzijn van deze meneer heb ik ANWB weer teruggebeld en mijn ervaringen gedeeld. De telefonist die ik nu aan de lijn kreeg was bereid om de ADAC uit te leggen wat ik direct aan de ADAC zou betalen en wat de ADAC via de ANWB zou krijgen. Tevens heb ik de ANWB gevraagd om de ADAC heel duidelijk de opdracht te geven het probleem zsm te verhelpen aangezien zij de middelen daarvoor tot hun beschikking hebben.

Na 4 uur stress konden we gelukkig weer onze reis hervatten. Dit gedoe had voorkomen kunnen worden als de ANWB in eerste instantie beter geïnformeerd was geweest over de reparatiemogelijkheden van de ADAC en direct de afspraken voor ons had gemaakt.

Catharina
02-09-2016

Uitstekende service!

Zondag 28 augustus in Amsterdam heeft mijn accu het plotseling begeven en kon ik niet meer starten. De ANWB was na 15 minuten ter plaatse en zei dat de accu vervangen moest worden. Op dat moment was het niet heel druk dus de monteur heeft uit de opslagplaats een nieuwe accu gehaald. Hij is een half uurtje weggeweest en heeft hem ter plekke er in gezet. Fantastisch, wat een service, mijn dag kon niet meer stuk! Catharina Haim

Jantje
02-09-2016

Pas op

Vanaf juli zit ik te wachten op terugstorting van mijn geld ivm niet geleverde en/of geretourneerde goederen.

Mohammed
30-08-2016

Autopech in Spanje

Op de terug weg van vakantie stond ik met mijn gezin in Burgos Spanje ik moest zaterdag en zondag in een hotel overnachten via medewerker ANWB zou mijn auto maandag heel snel gemaakt worden maar maandag heb ik echt ruzie met de garage eigenaar moeten maken om mijn auto te repareren anders moest ik nog twee dagen in Burgos overnachten de garage eigenaar was zo agressief en onbeschoft dat mijn kind van 6 jaar huilend achter zijn moeder ging schuilen en haar niet meer durfde los te laten wij worden uitgescholden en bedreigt de auto pech was een gas kabel die vervangen moet worden de renault dealer was op 3,5 klm afstand van de garage

Peter
27-08-2016

Geweldige service

Afgelopen donderdag ochtend (6.30) in de buurt van Eindhoven knapte de leiding van de diesel toevoer en lieten wij een flink spoor aan diesel achter op de snelweg. Binnen 5 minuten stond er iemand van Rijkswaterstaat, binnen 10 minuten de afsleepdienst en binnen 20 minuten was de ANWB ter plaatse, dhr van der Rijden (nr 62) Slang was lek werd snel geconstateerd maar vanwege de plaats in de motor ging dat te lang duren. Afsleepdienst gebeld contact met de Landrover garage in Eindhoven en er werd een leenauto geregeld :-)))) Binnen 1,5 uur waren wij weer onderweg en na een dag auto weer gehaald. Geweldig allemaal geregeld!

Kees
26-08-2016

Knipperlichten en ruitenwissers doen het niet.

Plotseling deden mijn richtingaanwijzers en ruitenwisser het niet meer. Hele vreemde storing dus. ANWB gebeld. Uur bezig geweest maar de beste man gaf het op. Wist niet meer wat hij nog meer kon doen. Kon niets vinden ondanks veel inspanningen, dat moet ik wel zeggen. Halve dashboard uit elkaar, van alles doorgemeten enz. Storing dus uiteindelijk niet verholpen. Daarna met gevaar naar de garage. Die trekken er een stekker uit en alles werkt weer. 3 minuten werk. Tja.

Mike
25-08-2016

Pech in buitenland

Lang verhaal kort: reis en kredietbrief met de hoogste graad. ANWB, vertrouwd. Dat denk je.

gestrand in Zweden wo 24 augustus 12 uur. Weggesleept naar garage net binnen de 2 uren wachttijd. Dan begint écht de ellende: de communicatie via de jongens van de "helpdesk". Reparatie langer dan 48 uur, vervangende auto is de regel bij de ANWB. Onze reparatie gaat langer duren dan 48 uur, dit werd bevestigd bij de merkgarage en doorgegeven aan de ANWB. Dan begint het smeren, rekken, lange telefoontjes, onkunde, etc, etc. Vrijdag 26 staat er nu dan een auto klaar (2 dagen later) voor ons is ons meegedeeld. We moeten zelf zien hoe we daar komen. Zeker minimaal 10 telefoontjes gepleegd aangevoerd door ons zelf. Zeer populaire zinnen van de zeer jonge onervaren ongeïnteresseerde telefoonboys: "ik ga kijken", "misschien", "een collega is bezig", "waarschijnlijk". Er worden geen concrete toezeggingen gedaan, op de vraag mij schriftelijk te bevestigen wordt geen gehoor aan gegeven, telefonische toezeggingen worden niet nageleefd. Ik bel u zo weer terug. We hebben een dossier met tijden en namen van zeker 5 verschillende medewerkers van de ANWB genoteerd. Als er dan passend vervangend vervoer moet worden geregeld (V70) komt de beste knul met: "u krijgt een Audi". Grappig worstje -mij interesseert het geen moer, als de baggage van 4 personen er maar ingaat- na 3 telefoontjes krijg je de mededeling dat het druk is en zeer weinig auto's beschikbaar. Dan komt de aap uit de mouw, het wordt een Audi A1/A3 waar u uit mag kiezen. Op aandringen onzer zijde is het nu een Skoda Oktavia geworden. Belt ie 18:00 op dat ie klaar staat 65 km verderop, regel maar een taxi. "Tot hoe laat is het kantoor open?" vraag ik, "ow, dat moet ik even navragen, ik bel u zo terug.".!? Zo kansloos en triest partijtje geworden die: Algemene Nederlandse Wielrijdersbond. Winstmodel is verworden tot het urenlang aan de lijn laten hangen en tot het zo lang mogelijk laten uitsmeren van toezeggingen en acties. Het mist daadkracht en vertrouwen die worden nageleefd. Het verplicht moeten "dealen" met te jong en onervaren omhooggevallen boys van de callcenter is de "bonus" van je reis. Bah. Lidmaatschap: skip.

Jan
23-08-2016

Klachtenafhandeling

2 x een klacht ingediend. Geen enkele reactie. Reden voor mij om - na meer dan 40 jaar - graag weg te gaan bij de ANWB. Blijkbaar zit de manager "Leden" - I. Kruijer - er meer voor haar eigen belang dan voor de leden of voor de ANWB als organisatie.

Cerkez
18-08-2016

Pech in buitenland!

Pech in buitenland op 9juli 2016 gebeld naar anwb

Kon kiezen ticket of onderdeel uit NL.

Heb voor onderdeel uit NL gekozen omdat ze zeiden dat het met vliegtuig zou komen en uiterlijk op 11 juli bezorgd zou worden bij de garage!

Nu 10 dagen later nog steeds geen onderdeel en opeens ook geen recht op ticket terug!

Wel 20 keer gebeld elke keer krijg je te horen dat ze terugbellen maar wordt niet nagekomen! Soms heel veiendelijke mensen aan de lijn die begrip hebben voor de situatie maar soms ook mensen die totaal niet daar horen zoals janny van de .....!

Edwin
17-08-2016

ANWB alarmcentrale

Op de terugreis van onze vakantie in Italie kregen we pech met onze auto. Het begon met het uitvallen van de radio , airco,lichten en toen gingen de ramen niet meer open. Toen besloten we toch maar, 1 km voor de top van de Brennerpas te stoppen op een parkeerterein. De auto wilde niet meer starten. Daarom de ANWB alarmcentrale gebeld. Doordat het erg druk was kon het wel 2 uur duren voordat er hulp kwam. Deze waren er dan ook naar 2 uur. De monteur deed de motorkap open en ik draai de sleutel 1 keer om en hij zei. Kaput. En erg snelle conclusie vond ik. Maar goed ik ben geen automonteur. We werden meteen weggesleept. Was overigens een leuke ervaring . We mochten in de auto blijven zitten boven op de sleepwagen. Ondertussen had ik weer contact met de ANWB. Om nog wat gegevens uit te wisselen. Aangekomen bij de garage werd onze auto van de sleepwagen gehaald er werd verder niets tegen ons gezegd. Heb toen weer met de ANWB gebeld om te vragen hoe verder. Er werd gezegd dat ik geen recht had op vervangend vervoer, omdat ze nog niet weten of de auto binnen 48 uur gemaakt kon worden. De melding was op Zaterdag 23 Julli om 11:55 uur. De garage was al dicht en konden dus niets aan mijn auto doen. Maandag konden ze kijken wat er aan was. Dus daar stonden we. Nou zou de dame van de ANWB dan kunt u een leenauto krijgen met het risico dat u auto Maandag om 11:55 uur klaar is en dan moet u de kosten van de huurauto betalen en u moet de huurauto terug brengen naar de garage en dan kan u u eigen auto weer meenemen ? Dus ik rij met de huurauto naar Nederland en moet dan de komende week met de huurauto terug naar Italie om de huurauto terug te brengen ? Mijn vraag als mijn auto niet gemaakt kan worden? ANWB. Dan moet u ook de huurauto terug komen brengen ?

Ik was boos. Maar we wilde zo snel mogelijk naar huis.

Na dit gesprek werd ik terug gebeld door Silvia van de ANWB alarmcentrale. Ze zei dat ze mijn dossier had gelezen en ik helemaal verkeerd was ingelicht. De dame die ik eerder aan de lijn had werkte er pas .

Silvia zei we beginnen helemaal opnieuw. Ze zei toen dan gaan we kijken of we u caravan ergens neer kunnen zetten ( dit hadden de vorige dame genoteerd). Ik zei caravan ? die heb ik helemaal niet heb een vouwwagen. Silvia zei uh oke dan tel ik even tot 10 ik zei ik doe mee. Naar de 10 tellen gingen we verder. Ze wilde me door de fouten tegemoed komen. Een hotelovernachting bood ze aan, ik heb de standaard verzekering dus ben niet voor alles gedekt. of ik ga een huurauto voor u regelen . Dit wilde we heel graag. Zo snel mogelijk naar huis. Silvia heeft gezorgd dat ik een huurauto kreeg, ondanks dat het heel erg druk was. En ik hoefde zeker niet op en neer naar Italie te rijden. Ze zou zorgen dat mijn auto gewoon naar Nederland komt.

Wij zijn door de hele goede en fijne hulp van Silvia toch naar huis kunnen gaan en mijn auto is ook inmiddels terug. SILVIA nogmaals bedankt.

Groetjes,

Edwin

Pascal
16-08-2016

Perfect geholpen (pech op vakantie in kroatie)

Bij aankomst op onze vakantie adres begon een lampje te branden in het dashboard. Contact gehad met de ANWB, plaatselijke monteur gebeld en het probleem opgelost dacht ik. De volgende ochtend brandde het lampje weer ANWB stuurde mij naar een garage waar ze buitenboord motoren maakten. Dit was wel effe lachen, weer gebeld met de ANWB dezelfde dag werd de auto opgehaald een leenauto gebracht. Drie dagen laten kon ik mijn eigen auto ophalen en de leenauto bij de garage achter laten. Als je gewoon doet en iedereen behandeld zoals jij ook wilt worden behandeld dan wordt je enorm goed geholpen. Ik wil iedereen bij de ANWB die ons heeft geholpen bedanken voor de goede service. Mensen die hier lopen te klagen moet eerst goed naar hun zelf kijken, mensen van de ANWB kunnen geen wonderen verrichten. Lid worden omdat je auto kapot is op vakantieplek is ook geen optie, zorg er dan voor dat je auto vakantie klaar is

ANWB bedankt voor de goede service

CLau
14-08-2016

Veel beloven, niks waarmaken.

Slechte ervaring met ANWB pechhulp in het buitenland.

In de 10 dagen dat we in Spanje verbleven zeker 20 verschillende mensen aan de lijn gehad, sommige heel kundig, maar ook enkele absoluut niet. Pech gekregen met onze auto in Frankrijk, leenauto gekregen na lang smeken/zeuren voor 10 dagen, dit mocht eigenlijk pas na 48 uur maar het was al snel duidelijk dat onze eigen auto (Volvo) niet gemaakt kon worden, zou pas na het weekend worden het was toen donderdag.

Veel contact gehad met de ANWB alarmcentrale omdat wij de boel goed geregeld wilden hebben voor de terugreis (de ANWB heeft zeker 10 dagen de tijd gehad om voor ons een vervangende auto te regelen voor de terugreis naar NL omdat later bekend was geworden dat de Volvo helemaal niet op tijd gerepareerd kon worden, niet binnen die 10 dagen) iedere dag zelf gebeld, want ze beloven je na ieder gesprek weer terug te bellen maar dat gebeurt absoluut niet, Dus veel verschillende mensen gesproken van de ANWB, er zijn ons om precies te zijn 5 verschillende auto's beloofd die klaar zouden staan in Frankrijk voor de terugreis naar NL, bij het verhuurbedrijf waar we de geleende auto moesten inleveren die wij de 10 dagen naar Spanje mee mochten nemen. Bellen, bellen, bellen om maar zeker te zijn voor een vervolg leenauto voor de terugreis naar NL.....Er zou klaar staan een Volvo v60 werd ons verteld, s' avonds werd het een Volvo v40, 2 dagen later zou er een VW golf sport klaar staan, (terwijl wij hadden aangegeven zelf met een grote auto met dakkoffer te zijn gekomen) dat gaat niet passen, maar wij zijn de beroerdste niet en waren blij dat we naar huis konden met een leenauto, maar toen ging dat achteraf ook niet door, de VW golf werd een Seat Leon, en op het laatste moment (uur van te voren) veranderde het nog naar een Suzuki Baleno.... Nou ik mag hopen voor de Anwb dat al deze auto's niet echt door ze gereserveerd zijn voor ons, maar hoe ze dan toch iedere keer met nieuwe auto's op de proppen komen is mij een raadsel, dit moet toch ook in ons dossier staan (die volgens een mijnheer van de Anwb zeer uitgebreid was) ja ja...wat wil je met al deze mooie beloftes waar wij niks van hebben gezien, verzinnen ze dit soms ter plekke om maar zo snel mogelijk van je af te zijn aan de telefoon....Maar het moment van de terugreis was aangebroken,

...Geen enkele leenauto stond er voor ons klaar, alles dicht zelf het bedrijf waar wij deze auto moesten inleveren, stonden we dan in een uitgestorven dorpje in Frankrijk met 2 kinderen op de achterbank, waarvan er al eentje erge buikpijn kreeg en misselijk werd van de spanningen. een taxi zou er voor ons klaar staan, om ons naar het volgende verhuurbedrijf te brengen, nou die taxi moet nog steeds komen....en de huurauto dus ook, nou...maar weer achter de Anwb aangebeld, voor de 20e keer die week, het heeft nu dus vanaf onze kant na veel gescheld, gevloek en heeeeel boos te zijn geworden eindelijk geholpen en mochten met hele hoge uitzondering de eerste leenauto mee nemen naar NL, terwijl wij het vanaf dag 1 netjes hadden willen oplossen en ze ruim de tijd hebben gegeven om een oplossing te zoeken, na dagelijks hier achter aan hebben moeten bellen is het ze niet op een normale manier gelukt om een klant tevreden te houden, we hebben geprobeerd het ze zo makkelijk te maken door alles ruim op tijd aan te geven maar ze pikken het niet op omdat er zoveel mensen met jou dossier bezig zijn, de ene heeft het beste met je voor, de ander doet je loze beloftes en hoopt het telefoongesprek zo snel mogelijk af te kappen door je van alles te beloven, Dit heeft onze vakantie absoluut geen goed gedaan.