ANWB reviews

4.0
Positief30%
Neutraal2%
Negatief68%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid
Linda
22-10-2023

Onze Wegenwacht monteur was er in een kwartier en heeft heel erg zijn best gedaan en er voor gezorgd dat we verder konden rijden naar ons vakantie adres!

Evelina
28-09-2023

Vanavond stil komen te staan midden op druk kruispunt.

Auto sloeg uit deed niks meer .

Met hulp van medmens auto veilig geparkeerd .

Manlief belt netjes de anwb .

Wat blijkt met onze gouden kaart was en ben ik dus niet verzekerd omdat ik alleen in auto reed.

En kwamen ze niet .

Nou ja zeg al jaren getrouwd ,al jaren lid en dan gebeurd dit.

Belachelijk gewoon.

Nu na werk zelf maar de auto gesleept naar huis .

Zit te denken om alles maar op te zeggen .

Slaat nergens op .

Daar betaal je dan premie voor .

Pietje
28-09-2023

Melding gedaan over accuprobleem. Alles keurig via app bevestigd, met juist adres …. Alleeen……… staat er dan dat er aanvullende informatie nodig is en dat je moet bellen? Vervolgens hang je 15 minuten aan de lijn waarop steeds een stem aangeeft dat je ook via de app kan melden, maar als je liever iemand spreekt je moet blijven hangen. Ik wil niet iemand spreken, ik krijg je opdracht te bellen. Volslagen zinloos. Ook de dame die ik uiteindelijk sprak, deed niets anders dan melding doorzetten. Vorig jaar zelfde ervaring, en kreeg toen te horen dat ze bezig waren dit op te lossen. Niet gelukt dus 🫣🫣🫣🫣

Ton
26-09-2023

Even het volgende, ik betaal netjes ANWB LIDMAATSCHAP.

mijn dochter die zelfstandig woont, heeft al paar keer anwb gebeld omdat haar scooter niet start.

Blijkbaar is het moeilijk om even wat verder te kijken, als antwoord krijg je shoke is kapot, hoezo , er moest alleen een nieuwe bougie in .

En de scooter doet het weer, dit is niet de eerste keer , ook bij mezelf meneer er moet een nieuw kontakt slot in, bleek echter een koolborstel te zijn.

Ik vraag me af wáarvoor we lid zijn.

Want de anwb kan gewoonweg simpele dingen niet eens oplossen .

Joyce
25-09-2023

Vanmiddag ontzettend goed geholpen door de ANWB. Uiteindelijk bij Service Centrum Maroastraat 50 heel gastvrij behandeld. Veilig thuis gekomen. Bedankt allemaal. Mvg Joyce Hoekstra-van Amelsvoort

Tanja
22-09-2023

In Amsterdam geweldig geholpen door de wegenwacht pechhulp. Hij kwam op de motor en zijn naam is Rob. Super service.

Casenummer is 23091552533.

Henk
19-09-2023

Gisteren kwamen we tijdens onze vakantie met de camper met pech stil te staan in winterswijk , anwb gebeld en kevin kwam ons helpen.

In eerste instantie leek het erop dat kevin ondanks dat hij alle opties had uitgezocht het probleem niet kon verhelpen. Toch bleef kevin speuren en vond uiteindelijk het probleem wat alleen door een garage verholpen kon worden, nadat hij verschillende garages had gebeld was er uiteindelijk toch een garage (garage gunnewiekhelmers) in groenlo die kevin vertelde dat hij ons wilde helpen.

Een dag later waren we weer op reis en dat dankzij kevin van de anwb

En die zelfde avond belde kevin nog even als het allemaal gelukt was, wat netjes!

Bij deze nog een dikke dankjewel kevin!

Wim
19-09-2023

Mijn dochter met haar man en 2 kinderen van 1 en 2 jaar kregen pech in Frankrijk met mijn auto op 14-9-23.

Zij hebben toen op mijn advies de anwb gebeld , niet wetende dat de verzekering op naam staat ipv op kenteken.

Wel zijn ze via de anwb naar een garage in Frankrijk gebracht. Geen Opel dealer.

Toen bleek datzij geen recht hadden op bijstand heeft de anwb ze aan hun lot over gelaten.

Ze stonden op ongeveer 150km van de camping waar ze 2 dagen later vanaf moesten om de vakantie erop zat.

Met een taxi (€ 355)die ze op het laatst nog via iemand konden regelen naar de camping gebracht.

De anwb wilde ze niet meer verder helpen.

Nu gaat het niet om een financiele hulp omdat ik begrijp dat we daar geen recht op hebben , maar moet je daarom een gezin met 2 kleine kinderen aan hun lot overlaten?

Ik ben 31 jaar lid van de anwb waarbij ik nauwelijks om assistentie gevraagd heb. Kortom we moesten zelf maar zien thuis te komen uit Frankrijk

Miek
13-09-2023

Klantenservice is ontzettend slecht. Je wordt om niets 5 minuten in de wacht gezet, je krijgt geen bevestigingsmail zoals afgesproken etc.

Zeer onervaren meisjes aan de lijn

Sanne
11-09-2023

Tijdens de terugreis autopech. Bel anwb sta met 3 kinderen met 31 graden 2 uur lang op hulp te wachten. Anwb zegt regel maar een hotel en wacht op vervangend vervoer. Het kan vandaag zijn dat we er een hebben maar het kan ook aantal dagen duren voor we een auto ter beschikking hebben😳Zorg dat je onderdak hebt, dan bellen ze eindelijk dat er vervangend vervoer gevonden is, maar zie hoe je bij de garage komt. Want vervangend vervoer komt niet meer op plaats zoek hem zelf maar op 70 km verderop. Dus zo betaal je €200 voor de taxi €600 voor het hotel en de anwb zegt ja u krijgt €70 vergoed.

Jos
04-09-2023

We hadden vandaag plotseling pech met de auto.Maar we hadden ook geluk toen we de Wegenwacht belden en een monteur ons kwam helpen.Die monteur was Bart Verhagen en die deed dat gewoon fantastisch: technisch zeer vakkundig want het was nog niet zo eenvoudig toen bleek dat een massariem kapot was.Maar Bart loste het allemaal voortreffelijk op en hij deed dat op een zeer plezierige manier waarbij hij ons precies uitlegde wat er fout was.

We kunnen alleen maar zeggen: Bart,geweldig bedankt!

Jos en Bertie Peeters

Beek en Donk

Alwin
03-09-2023

Helaas de ervaring meegemaakt om benzine i.pv. diesel te tanken. Auto niet gestart en naar een veilige parkeerplaats geduwd. Na een melding via de site te hebben gemaakt terug gebeld om meer gegevens door te geven. Wachttijd was gelukkig niet heel erg lang. Bij aankomst van de hulp eerst een bakkie aangeboden, terwijl er gelijk werd begonnen. Tijdens het leegpompen bijgepraat over van alles en nog wat. Zo werd een lange avond toch nog een bijzondere (gezellige)avond, en is alles weer perfect in orde gemaakt. Wens ik de hulpverlener nog een zeer mooie vakantie in Rome toe. En ben ik blij dat ik ANWB lid ben.

Met vriendelijke groet

A.hirschfeld

Eugene
01-09-2023

De ANWB is gek geworden.

Ze Spammen tegenwoordig hun klanten.

Echt heeeel slecht.

Blijkbaar willen ze echt heeel graag dat ik hun manier van navigeren gebruik.

Ik heb nu mail ontvangen op 1-9, op 30-8, op 27,-8, op 26-8 en op 22-8. Allemaal "Navigeren: slim je route bepalen"

Zijn ze vergeetachtig geworden? Weten ze niet meer dat ze die mail al gestuurd hebben?

Echt heeeeeel slecht dat ze op deze manier klanten lastig vallen.

Frans
01-09-2023

Hoewel veel problemen gehad hebbende met mijn auto op de middenbaan van de ring te Antwerpen (erger kan niet) , blijkt de afwikkeling van de schade door de jonges en meisjes bij de ANWB reuze mee te vallen.

Mary
31-08-2023

Ben al jaren gouden lid met auto en sinds 4 jr ook met scootmobiel. Helaas kreeg ik pech met scootmobiel om half 12 s avonds op Centraal station Den Haag. Sta je dan, slecht ter been met 3 jr oude scootmobiel ( dealer onderhouden) die niks meer doet. Na ruim 30 minuten, werd verteld dat ik niet in het systeem stond. Ik opnieuw lid moest worden plus boete en later maar klacht indienen. Of 270 euro gelijk contant betalen. Drie dubbel betalen of niet geholpen worden. Schandalig, deze slechte service en manier. Ik zeg mijn anwb lidmaatschappen op.

David
28-08-2023

ANWB zakelijk wat een verschrikkelijke incompetente klerezooi totaal niet voor de zakelijke markt Misleidende verkoop praatjes. Sta je met je gezin pannen in het buitenland laten je ze met de pechauto/bedrijfswagen half spanje doorrijden voor dat ze een vervang auto inzetten. Storing is bekend dat deze niet in 48 uur gemaakt kan worden. De reis naar huis moest met volle snelheid anders haalden we het inleveren van de vervang auto niet. Enz.

Bedrijfswagen is nog steeds niet bij mijn dealer afgeleverd. Kortom ze luisteren niet sms werkt niet persoonlijke zakelijke pagina op de website werkt niet.

Wat een klerezooi daar.

Bunyamin
21-08-2023

Op 14 Augustus 2023 hoorden wij tijdens onze terugreis met de auto in Servie een rare geluid vanuit de motor komen. Meteen ANWB gebeld, van dat wij een rare geluid horen en niet verder willen rijden met dit geluid. Zij hebben binnen een uur een takelwagen naar ons gestuurd. Deze heeft ons vervolgens naar een garage gebracht wat naar onze zeggen wel aangesloten is of bekend is bij ANWB. Nu hadden ze de probleem gevonden. De airco compressor was stuk en deze moest samen met de V-riem vervangen worden. Nou dachten wij dat dit niet erg duur zou zijn aangezien een compressor richting de 250 euro kost voor ons auto en de v-riem 50 euro. Laten we zeggen dat de compressor 400 euro kost en de vriem 100 en dat er 100 euro arbeid kosten is. Dan zouden het 600 euro moeten kosten. En 200 euro voor de takeldienst. Dan komen we uit op 800 euro wat redelijk is. Maar nee hoor, raad eens wat de garage vroeg. 1750 euro!?!. Meteen ANWB gebeld van dat ze 1750 euro vragen en die zouden een andere garage vo

Ml
21-08-2023

Ontzettend slecht geholpen, onvriendelijke medewerkers met belachelijke opmerkingen.

Je moet alles zelf regelen.

Watceen flut bedrijf!

Johan
21-08-2023

Wat een enorm strikt en volgens de regeltjes bedrijf. Als je niet precies aan de voorwaarden voldoet kun je naar de service en pechhulp fluiten. Het is mij duidelijk gemaakt dat ik de eerste 24u/48U geen recht heb op hulp in het buitenland. Vervolgens er alles aan gedaan (zelfs een nieuwe overnachting/vakantie geboekt) om in Nederland te komen met de auto om aan de voorwaarden te voldoen en dan nog naar een eerdere melding verwijzen. Alleen als ik een nieuwe melding maak dan heb ik recht op hulp wat dus zou betekeken dat ik beter mijn auto kan vernielen om hulp te krijgen. Menselijkheid ver te vinden bij de ANWB.

Pietje
21-08-2023

Je word gewoon de gek aangestoken, zelfs om 3 uur s nachts is het extreem druk en alle medewerkers in gesprek.