Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Sinds jaren ontvang ik mijn tv signaal via KPN digitenne. Dat ging altijd redelijk goed: meestal goede ontvangst. Betalingen werden maandelijks automatisch afgeschreven.
5 jaar geleden heb ik een adreswijziging doorgegeven maar die heeft KPN niet verwerkt. Toch bleven de betalingen goed gaan. Tot ik mijn bankrekening wijzigde. Met de bijbehorende overstapservice worden alle automatische afschrijvingen goed verwerkt, alleen die van KPN niet. Toen ik zelf maar eens bij de klantenservice van KPN ging informeren bleek dat er inderdaad nog een aantal maanden openstond.
Bovendien waren er incassokosten in rekening gebracht. Dus omdat KPN mijn adreswijziging niet heeft verwerkt moet ik incassokosten betalen.
De klanten-"service" is de naam niet waard want ze waren niet bereid om een specificatie van de openstaande bedragen en incassokosten de e-mailen of via de post (naar het juiste adres) te sturen, want daar deden ze niet aan. Kennelijk alleen als ze je willen lastig vallen met irritante reclames waar je niet op zit te wachten.
Mijn abonnement is opgezegd.
Na toezegging op toezegging wacht ik nog steeds op een opzegging. En de facturen blijven maar doorkomen.
Ik begrijp dat het een immens grote organisatie is, maar dat geeft nog geen reden tot slechte klantenservice. Dan moet je eerste je organisatie op orde krijgen en vervolgens pas nieuwe diensten leveren.
Eerder probeerde ik een tenaamstelling te wijzigen, heb hier LETTERLIJK 5 keer over gebeld, maar 5 jaar later klopt deze nog steeds niet.
Absurd van deze Koninklijke organisatie!
Door een fout van kpn ivm verhuizing al een maand geen tv en internet. Vandaag zou een monteur eindelijk alles komen aansluiten, komt er niemand opdagen! Gaat alle aandacht alleen naar het binnenhalen van klanten? Eenmaal binnen is vergeten? En waarom kan ik niet onder het contract uit als kpn niets levert?
KPN, ooit was ik tevreden met hun dienstverlening. Dit is het geval wanneer je ooit iets aanschaft bij ze en daarna niets meer wilt wijzigt.
Maar oh wee, mocht je iets willen wijzigen of opzeggen. Dan merk je waar een groot bedrijf als KPN klein in kan zijn.
Op dit moment heb ik al drie jaar geen services meer van KPN en heb ik alles opgezegd. Echter is het mij nooit gelukt om mijn automatische incasso opgezegd te krijgen. Na vele telefoontjes met KPN en email wisselingen hebben alle medewerkers mij gelijk gegeven en ik heb zelfs en credit mogen ontvangen. Echter het opzeggen dat bleek voor elke medewerker lastig om een reden die ik zelf nog steeds niet begrijp. Ik hou het op een te grote organisatie met te veel vakjes die niet weten wat de collega van een andere afdeling allemaal doet. Uiteindelijk heb ik na 2,5 jaar (best lang vind ik zelf) besloten om dat kleine bedrag wat nog steeds maandelijks van mijn rekening werd afgeschreven stop te zetten via mijn bank.
Een maand later ontving ik mijn eerste aanmaning, nu 3 maanden verder en ontvang ik nu elke maand een nieuwe aanmaning.
Ik vind het ongelooflijk dat zo'n professionele organisatie als KPN zo slecht is in het digitaal ondersteunen van de klanten en het door interne logge processen bepaalde zaken gewoon niet eens mogelijk lijken. En dan vooral zoiets simpels als opzeggen.
Het enige wat ik kan zeggen, KPN ziet mij nooit meer zo gauw terug.
Eind januari 2x contact gehad met KPN over mogelijk overstappen van Ziggo naar KPN glasvezel. Alle opties doorgesproken. Bestaande kabel (coax) zou geen probleem zijn, uiteinden worden afgeknipt en vervangen en kabels kunnen blijven liggen. Aldus vriendelijke juffrouw van KPN. Ik ben in zee gegaan en alles verder geregeld Afspraak gemaakt voor gratis monteur op 19 februari. In tussenfase ben ik getipt door kennis dat er wel degelijk een datakabel moet komen. Opnieuw contact gezocht met KPN en deze meneer bevestigde dat er datakabel door het huis moest komen of alternatief draadloos pakket. Ik koos voor het laatste en hoefde dit niet te bestellen; wacht eerst bevindingen monteur af, hij heeft trouwens altijd voldoende draadloze pakketten bij zich. Op 19 febr. kwam monteur en je raadt het al: geen draadloos pakket bij zich, of ikzelf deze in Tiel of Gorinchem wilde ophalen (25 km van mijn huis). Vervolgens mocht ikzelf tegen de afspraken in de kruipruimte in. Hierna geen binnenkomst signaal van glasvezel. Na 1,5 uur heen en weer bellen moest er iemand van Reggifiber komen: wachttijd 3 tot 4 uur. Kpn-Monteur ging weg met alles in puinhoop achterlatend. Niets geïnstalleerd, dozen en kabels lagen overal, meubels van zijn plek etc. Na 3 uur kwam monteur van Reggifiber, controleerde alles en ging in centrale kast in de woonwijk polshoogte nemen. Hij kwam weer terug: alles was in principe in orde, hij keek naar glasvezel kast en drukte deze iets aan en ja hoor....... verbinding. KPN-monteur had kastje niet goed aangedrukt, ook niet na vervanging door ander kastje. Reggefiber monteur boos en daar stond ik dan. Puinhoop. KPN gebeld en gevraagd om monteur: nee, niet meer mogelijk!. Daar zit je dan. Geprobeerd zelf maar e.e.a op te lossen. Beneden TV en internet lukte maar email was drama, ook na 2x bellen met KPN. Ik heb 's avonds om 19.00 uur (dus 10 uur Later!) handdoek in de ring gegooid. Volgende dag draadloos pakket opgehaald in Gorinchem, dit kostte me 3 uur en geprobeerd zelf alles in de 2 slaapkamers aan te sluiten. Dit lukt uiteindelijk na 2x bellen met kPN en weer een paar uur verder. Het opstarten van email heb ik via een kennis moeten doen.
Kortom; lang leve de gratis monteur van KPN en de gedane beloften van klantenservice. Ik weet in ieder geval 1 ding zeker wat goed zal gaan: de maandelijkse afschrijving van mijn bankrekening. Hier lees ik nooit negatieve ervaringen over!
WiFi van KPN is uitermate teleurstellend. Eerste verdieping is nog nooit in verbinding geweest met WiFi. Geen enkel apparaat heeft hier internet.
Oplossingen zijn er niet. Klantenservice geeft aan dat we het beste een kabel aan kunnen leggen.
Los van deze provider lees ik bij alle bedrijven slechte recensies. Nemen ze de klanten nog wel serieus of gaat het puur om het binnenharken van nieuwe klanten?
Op de KPN website wordt geadverteerd met "voor 23:59 besteld, morgen in huis". Dit was in mijn geval erg belangrijk omdat mijn telefoon kapot is gevallen en ik dringend een vervangend toestel nodig had voor mijn vakantie. Door een fout van KPN en slordige klantenservice (kastje naar de muur) heb ik twee weken op vakantie geen mobiele telefoon kunnen gebruiken. We zijn in totaal 2x bij de KPN winkel geweest, 3x naar PostNL gebeld en 5x naar de klantenservice van KPN gebeld. Telkens werden wij doorverwezen. Een ERG slechte zaak, vinden wij.
Benaderd door een verkoper van KPN. Overgestapt op voorwaarde dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen. Verkoper vertelde dat ik ze eerst moest betalen en dat deze daarna gecrediteerd zouden worden. Helaas kan ik dit vergeten, want er is niets vastgelegd! Mijn contract kan ik ook niet meer annuleren, want inmiddels is de zichttermijn van 14 dagen om! KPN mag je dus gewoon lokken met valse beloften en daarna mondelinge overeenkomsten naast zich neerleggen. Belachelijk en volksverlakkerij!
Wij hadden geen internet.
KPN gebeld. Afspraak voor storingsmonteur gemaakt. Kon dezelfde dag.
Monteur was mooi op tijd in het aangegeven tijdvak. Nieuw en sneller modem geplaatst.
Alles gestroomlijnd en snel. TOP.
Ik ben al vele jaren tevreden klant bij KPN, (alles in een abonnement), klacht die ik in verleden had, snel en naar tevredenheid opgelost. Zelfs zo dat degene die ik aan de telefoon had bij de klacht, mij een korting op mijn abonnement aanbod als tegen presentatie.Daar heb ik gebruik van gemaakt.Nu gaan we verhuizen, en ik bel om mijn abonnement tijdelijk stop te zetten voor een maand of 2 a 3. Waar ik tijdelijk woon heb ik geen KPN nodig. Maar dat gaat niet ! ik heb contract. Overal kan het, ook met contract, behalve bij KPN. Ik wilde niet opzeggen, maar tijdelijk stopzetten. Volgens klantenservice medewerkster kan dat echt niet, en wat ik nu zeg komt van de medewerkster : (mevrouw waar moet dat signaal van u dan blijven, dat kunnen wij niet zomaar wegdoen)!
Mijn vraag aan haar,,waarom kan het wel als ik geen contract heb?,, viel niet goed. Ze werd bazig en zei me, dat zij het wel wist, en wat ik nu eigenlijk wilde! Vooral de manier waarop zij mijn te woord stond, daar ben ik behoorlijk van geschrokken. ik heb als antwoord gegeven, als dat op de manier moet zoals zij tegen mij praat, dat ik dan geen antwoord meer wil. Daarna contact verbroken. Ik dacht dat een klantenservice er voor de klant was! Is het zo dat ik mijn abonnement niet tijdelijk kan stopzetten? Wie heeft er een antwoord?
Vandaag werd ik geconfronteerd met een hoge telefoonrekening. In gesprek met KPN wordt duidelijk dat ik ergens per ongeluk een link heb aangeklikt voor een sms dienst. Dit grapje kost €90. De diensverlenende medewerker heeft mij gewezen hoe de dienst te blokkeren. Tevens krijg ik de €90 terug! Hulde!
Overstap ondernemerspakket naar alles in 1 is alles fout gegaan waar het maar kan. Eerst 1,5 week zonder telefoonverbinding, daarna monteur geweest wel tel. maar geen pin en internet, derde keer goed. Zou 3 februari overstappen op alles in 1 maar monteur kon pas 9 februari. Heb nog nagebeld of ik dan 3 februari niet in de problemen zou komen, dit was volgens KPN niet het geval. Vandaag dus toch geen tel.verbinding. Medewerker gaf aan dat ik zelf moest installeren heb heb dit gedaan. Vervolgens krijg ik mededeling dat tel. verbinding nog hele dag kan duren voordat deze geactiveerd wordt. Dit is mij vooraf niet medegedeeld en waarom pas monteur op 9 februari, zou betekenen dat ik week zonder zit en of voor niets komt? Vandaag tot op heden nog geen telefoonverbinding, dit is zakelijk een kostenpost en slechte reclame voor mijn salon. De medewerkers zijn vriendelijk maar het systeem is ronduit zachtgezegd tenenkrommend
Sinds 1 week aangesloten bij KPN alles in 1pakket, hellemaal tevreden, supersnel internet door heel het huis, met glasvezel, goede tv en gebruiksvriendelijk met een goede kwaliteit. Een heel groot verschil met Ziggo, ziggo was kommer en kwel met tv storingen en 2 tot 5 keer per week internet storing.
Een bedrijf wat afspraken niet nakomt. Totaal geen coulance heeft bij een een maand te laat betalen. Hoge bedragen voor een papieren herinnering, storingen of traag internet.Maand opzegtermijn zelfs zonder levering van diensten.ze stelen dus €45 Slechte klantenservice ...al met al een flopbedrijf. Blij dat ik ervan af ben!
Snel internet , vriendelijke klantenservice, alles werkt zo als het zou moeten , bij Ziggo kunnen ze hier van leren
KPN doet er inmiddels bijna vier weken over om een activeringscode Spotify aan te maken.
Komen hun afspraken (binnen 10 dagen) niet na, ook niet na bellen en mailen over mijn klacht.
Wat een flutbedrijf!
Eindelijk geen paniek meer omdat snachts weer het internet uitvalt en ik niet meer kan gamen. Mooie gratis 24u service en de monteur nam de tijd om alles rustig uit te leggen. Kpn levert mij kwaliteit en mijn stress is weg.
18-11-2015 overstap naar Alles-in-1 van KPN telefonisch geregeld. KPN medewerker was zo stom om mijn naam verkeerd te noteren. Haar stomme fout heeft me direct aan het begin al veel ellende opgeleverd. De e-mails van KPN met informatie over de overstap kwamen niet bij mij aan, maar bij een meneer in Amersfoort. Omdat mijn naam overal verkeerd geschreven stond heeft het corrigeren veel tijd en energie gekost, allemaal onnodig als de medewerker van KPN nauwkeurig gewerkt had. Ook de datum van de overstap heeft hierdoor vertraging opgelopen.
Eerst was de datum van de overstap 21-12-2015. Dus die dag vrij genomen. Toen werd het 22-12-2015. Dus die dag vrij genomen. Vervolgens werd het 04-01-2016 en kort daarna werd het 31-12-2015, de uiteindelijke datum. Dit heeft geen professionele indruk gemaakt, maar een rommelige en heb ik als erg vervelend ervaren, omdat ik verschillende dagen voor niets heb vrij moeten maken voor KPN. Daar komt bij dat ik er door KPN niet over geïnformeerd werd, maar dat ik er zelf achter moest komen door te gaan bellen. De indruk die ik toen al van KPN kreeg was: onverschillig.
Over de monteur bij installatie: hij had haast. "De monteur gaat pas weg als alles het doet". Deze mooie slogan slaat helemaal nergens op en is helemaal niet waar! Ik had toen al moeten zien hoe onbetrouwbaar KPN is! En ook hier weer: onverschillig. De tv haperde bij aanzetten, soms ging hij wel aan, soms niet. De vaste telefoon deed het helemaal niet, die heb ik uiteindelijk pas op 13-01-2016 gekregen. Toch ging de monteur weg, gauw naar de volgende klant.
De problemen met de tv hebben weken geduurd. Ik heb inmiddels heel veel gebeld met KPN en zeker 35 medewerkers gesproken en iedereen zegt iets anders, daar word ik ook heel moedeloos van. Op 22-01-2016 eindelijk de storingsmonteur in huis. Hij is 5 minuten binnen geweest, volgens hem werkt de tv-ontvanger niet goed, moet vervangen worden. Maar hij had natuurlijk geen nieuw exemplaar bij zich om dat gelijk even te doen! Hij had ook haast, net als zijn collega. Resultaat van zijn bezoekje:geen beeld. Nog erger dan voordat hij hier was, want toen had ik af en toe nog wél beeld. Sinds 22-01-2016 16:30 uur heb ik dus geen tv-beeld meer. En de monteur nergens meer te bekennen. Die avond weer gebeld met KPN en een nieuwe tv-ontvanger besteld. Ook een nieuwe monteur besteld voor 25-01-2016. Ik heb er geen vertrouwen meer in, dat dit goed gaat komen zonder een gedegen monteur die zich er niet van af maakt.
Diezelfde avond bleek ook mijn vaste telefoon het niet meer te doen. Dus weer gebeld naar KPN en van een medewerker gehoord, dat mijn vaste telefoonnummer is afgesloten, omdat het is opgezegd. Het is niet door mij opgezegd, door wie dan wel?! Maar daar kreeg ik geen antwoord op, dat kon de medewerker "niet zien". Weer een verbijsterende stomme fout van een medewerker? Niet de eerste fout! Resultaat van bijna 4 weken Ales-in-1-pakket van KPN: ik zit zonder tv en zonder vaste telefoon.
Op 23-01-2016 een nieuw tv-ontvanger gekregen. De koerier bij wie ik mij beklaagde zei me "KPN zeker, ja, dat is bekend!" Het installeren is niet gelukt. Vier keer gebeld met medewerkers, alles geprobeerd, niet gelukt. Mededeling: "Ook deze tv-ontvanger is kapot, meneer!" De tweede in 4 weken tijd?! Wanneer houdt deze kwelling op? Er moet een nieuwe tv-ontvanger gestuurd worden? "Dat kan niet meneer, want u heeft een afspraak met de monteur ingepland staan". "En heeft de monteur dan a.s. maandag een nieuw kastje bij zich? Anders komt hij voor niets en maak ik voor niets een afspraak". Antwoord: "Dat durf ik niet te zeggen, meneer". Ik kijk nergens meer van op.
Over de betaling van de factuur: op 12 januari 2016 heb ik een medewerker van KPN telefonisch gesproken. Ik heb geen naam genoteerd. Stom van mij, dat moet je natuurlijk altijd doen bij een onbetrouwbaar bedrijf als KPN. (Inmiddels schrijf ik direct de naam van een medewerker van KPN op als ik die aan de telefoon spreek, met de datum erbij). Deze medewerker vertelde mij, dat ik de maand januari 2016 geen abonnementskosten hoef te betalen, als tegemoetkoming. Een paar dagen later is het bedrag wél van mijn rekening gehaald. Over betrouwbaar gesproken...
Mijn geduld is op en mijn vertrouwen is weg.
KPN is een heel slecht bedrijf dat mij volledig in de steek laat.
Na op 31 december 2015van 9:00 tot 10:30 aan de telefoon gezeten te hebben en van kastje naar de muur gestuurd te worden tussen de afdelingen stuitte ik op een van uw medewerkers die mij wel gedegen wilde helpen.
Er speelt namelijk bij mij het volgende. Ik heb al ongeveer 8 jaar het alles-in-1 Instap abonnement van KPN, maar mijn verbinding op koper is overdag goed voor ongeveer 16 Mbit, maar het is een verbinding welke ’s avond nogal veel gebruikt wordt aan het einde van de verbinding van de straat vanaf de centrale woon ik. Dat resulteert dat ik ’s avond voor mijn televisie regelmatig moet overschakelen naar het Digitenne signaal omdat er dan nog maar 4 MBit beschikbaar is. Dat is voor mij nog net voldoende om op internet te surfen. De afgelopen jaren zijn hier diverse monteurs voor over de vloer geweest
De afgelopen jaren kreeg ik hier als compensatie: De tweede HD ontvanger en het Opnemen Pakket gratis en 10 euro korting per maand voor. ik betaalde voor de dienstverlening dus een vast bedrag van € 35,- per maand. Dit moet ik jaarlijks weer opnieuw regelen omdat dit niet langer dan voor 12 maanden in het systeem toegekend kon/kan worden.
Nu echter werd ik van het kastje naar de muur gestuurd omdat dit niet in het systeem toegekend meer kan worden. De maximale korting welke ik nu ineens kan krijgen is € 10 voor 6 maanden en een extra zenderpakket naar keuze, alleen daar heb ik niets aan want ’s avond moet ik veelal kijken met Digitenne.
Uw collega adviseerde mij om dit verhaal op papier te zetten en aan u te sturen zodat het vastgelegd kan worden in het systeem en ik niet elk jaar opnieuw alles op alles en aardig wat tijd erin moet stoppen om het weer te regelen. Hij zou vanaf zijn zijde ook de onderbouwing vastleggen in uw systeem.
Vandaag heeft KPN met mij contact opgenomen en wordt de lijdensweg weer langer.
Ik krijg namelijk een aanbod 6 maanden € 12,5 korting + een pakket naar keuze voor 3 maanden. “Wat een verrassing.” Verder kan er niets worden gedaan. Kutbedrijf.
Het wordt tijd voor een overstap.
Zie eerder verhaal van Kees,
ik had dit verhaal kunnen schrijven. Identieke ervaring. Ook ik heb belabberd internet en kan daardoor geen HD TV en Netflix gebruiken. KPN is erg sterk in "aan het lijntje houden". De ene medewerker doet een belofte of uitspraak waar de volgende medewerker van zegt dat dit onmogelijk is.
Je merkt duidelijk dat de medewerkers er snel vanaf willen zijn en je dan met een kluitje in het riet sturen omdat ze ich in de omvang van het bedrijf kunnen verschuilen.
Verschrikkelijke service. Ik kan niet wachten tot ik kan overstappen!