Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Kpn lijkt een prima provider en in veel gevallen zal het ook allemaal prima zijn . Echter.hoe moeilijk kun je het maken. Eerst maken wij online een afspraak met de winkel in emmen omdat ik en mijn vriendin beide een nieuw sim only abonnement willen afsluiten bij kpn.
Bij aankomst blijkt de afspraak niet te bestaan en moet ik gaan discuteren met een wat te opstandige medewerker. Uiteindelijk mochten we na veel gedoe dan eindelijk met z'n twee aan de balie staan. De jonge man helpt mij netjes en probeert er natuurlijk het maximale uit te halen. Dat is prima echter ik wil 2 keer een sim only. Omdat ik weg ga bij mijn werkgever waar het abonnement ook bij kpn loopt en mijn nummer al 25 jaar in mijn bezit is verwacht ik een simkaart te kopen met nr behoud. Ik ben op dat moment al afgesloten van telefonie. Na ook hier lange discussies wordt het alleen maar ingewikkelder en complexer gemaakt. De afboeking van het geld is in 1 seconde geregeld maar ik zit nu nog altijd zonder telefonie terwijl ik midden in belangrijke sollicitaties zit en afspraken moet kunnen maken. Het is nu stil en een oplossing lijkt nog ver weg. Kpn een klein maar belangrijk advies -> zorg voor leiderschap en luister naar je klanten en lees aub de feedback en vooral -> doe er iets mee!
Vooropgesteld dat ik tevreden ben over de afgenomen diensten van KPN. Stabiel en waar voor mijn geld. Waar ik me mateloos aan stoor is de onbereikbaarheid van grote bedrijven met hun verstopte telefoonnummers want de klant zou toch eens echte vragen hebben.Stuitend en al helemaal voor een telecombedrijf als KPN.
Ivm wisseling van provider wordt gevraagd om spullen retour te sturen. De ontvangen brieven van KPN corresponderen niet met de spullen die ik heb. Na goed zoeken kom je een telefoonnummer tegen en na wat keuzemenu’s wordt je weer afgewimpeld richting de website waar ik al was. Een onbereikbaar telecombedrijf.
1jaar geleden besloten om van Ziggo naar glasvezel KPN te gaan. Installeren met € bezoek monteur prima gegaan. Inmiddels >10 x tv ontvanger moeten opstarten ivm synchronisatie.dus 1x p/mnd. Zenders staan bijna doorelkaar en onmogelijk voorkeur in te stellen. Tussendoor besloten om toch ook over te stappen van T-Mobile naar KPN mbt telefonie. Spijt spijt en nog eens spijt. Wel vriendelijke mensen die je willen helpen maar die heel erg afhankelijk zijn van wellicht de KPN kantoorklerken. Overname van mobiele contracten ging 4x fout. Hierdoor heel veel tijd verloren! Je staat maar telkens in de wacht. Omdat het fout geregistreerd werd daardoor extra rekening ontvangen. Moet toegeven dat KPN dit keurig terug gedraaid heeft maar zij niet bij stil willen staan dat dit vreselijk irritant en niet nodig is geweest. Zoveel tijd en energie in gestoken. KPN is dan geen servet maar zeker geen tafellaken en zullen zij moeten realiseren dat de weg die zij inslaan alsnog doodlopend is. Aangeboden KPN apps om zaken zelf te regelen en de iTV app is ondermaats. Ergens de gedachte gehad diensten van KPN in deze tijden te gebruiken maar zodra contract afloopt.nog 1 jaar, zal de overstap meteen gezet worden. Blijdschap in KPN is omgezet naar teleurstellingen.
Inmiddels 15 keer aan de telefoon gezeten (bijna 6 uur!) om onze aansluiting rond te krijgen, we moeten gewoon wachten tot 1 juni (een willekeurige datum gezet door KPN zelf) omdat dit in het systeem staat en de verhuis datum niet kan worden vervroegd. De mensen die ik gesproken heb op het algemene nummer zijn aardig en professioneel maar kunnen niets in de systemen. De "leveringsafdeling" gaat hier over, moet nog iets afmelden, en die is niet te bereiken door de "gewone betalende klant"! Ik wacht nog steeds op hun telefoontje. Klachten-afdeling aan de telefoon gehad en die heeft een harde huid, geen meedenken, en kort-af.nog nét niet brutaal. nog geen excuus ontvangen of enig begrip! Zeer slechte service! Wij zijn er klaar mee en stappen over! Jammer voor hen want we zijn al zeer lang klant en hebben veel geduld gehad.
Als je erover belt wordt gelogen en ligt het natuurlijk aan de klant en aan de nieuwe provider. Van de huidige nieuwe provider (Ziggo) inmiddels begrepen dat KPN de overstap weigerde.
Verhuisdag doorgegeven ( 16e) en hierover bevestiging gekregen middels mail. Nu 29e en nog geen internet. Meermaals gebeld maar nog geen oplossing. Afspraken die ze maken worden niet nagekomen. Ongelooflijk slechte service en advies is dan ook niet met zo’n onbetrouwbare partij in zee te gaan
Dat lazen mijn contacten als ik belde. Van de ene dag op de andere. Tig malen gebeld met de helpdesks van Samsung en KPN, maar niemand kon mij helpen. Tot vandaag. Super slimme en behulpzame Quirina van KPN: Bedankt! Probleem opgelost!
Heb onlangs glasvezel aansluiting gekregen, monteur heeft alles goed aangesloten maar het internet is gewoon BAGGER. Alleen beneden bereik, boven en op zolder valt ales geregeld weg.
Van Telford over naar KPN.
ZZP monteur is zelfs nog een keer teruggeweest. (hoeft hij helemaal niet te doen) Alles nagekeken en een test gedaan. Op zolder totaal geen bereik en op de slaapkamer minimaal.
Met de "koper" aansluiting nooit problemen gehad.
Wil ik eigenlijk wel terug, want nu wordt ik verplicht om kabels te trekken of dure WIFI repeaters te kopen.
Zeer slechte service, zorg dat je overal (zoals ze adverteren) gewoon bereik hebt! Zonder extra kosten!
Al jaren klant bij KPN en hierbij wisselende ervaringen gehad.
Korte tijd terug een nieuwe telefoon besteld bij KPN, dit omdat mijn oude telefoon binnenkort niet meer zou werken, deze was nog 2G.
Vrij snel na bestelling kwam er een KPN bezorger met nieuwe telefoon. Mijn paspoort werd in de "opbouw" van een tablet gestopt. De bezorger keek en vertelde mij dat hij het pakketje niet mocht afleveren omdat er een andere geboorte datum in de bestelling stond als op mijn paspoort. Op mijn vraag hoezo een onjuiste geboorte datum, dit soort fouten maak ik niet. Hij, de bezorger zei dat dit vrij vaak voorkwam, bij de KPN voeren ze de geboorte datum opnieuw in en maken hierbij veel fouten.
Kortom, nog geen nieuwe telefoon.
KPN gebeld, ik dacht dat herstellen ze direct, buiten de burocraten van de KPN gerekend.
Meneer, dit gaat zomaar niet, eerst moet de telefoon door de bezorger teruggebracht worden, dan wordt de bestelling geannuleerd en kan er een nieuwe bestelling worden gedaan.
Mijn weerwoord dat het heel simpel is, corrigeer jullie fout, bel de bezorger, deze is waarschijnlijk nog kort in de buurt en laat hem de telefoon afleveren. Dit was dus te simpel gedacht.
Toen heb ik zelf de bestelling geannuleerd en dezelfde telefoon bij t-mobile besteld. De volgende dag had ik een nieuwe mobil, direct werkend met met oude t-mobile nummer.
De ellende met KPN bleek nog niet voorbij. Er verdwenen weer e-mails, al de derde keer dat dit gebeurde. Ik probeerde via de klantenservice te regelen dat ze weer terug kwamen. Contact met KPN is moelijk te krijgen. Daarna via het KPN-forum tot een oplossing geprobeerd te komen.
Een reeks smoezen werd geuit, verkeerde instellingen, er is "ergens" nog een andere e-mail programma wekende, u bent gehacked etc.
Toen heb ik aangifte per internet (corona!) tegen KPN gedaan wegens diefstal. De politie wil overigens dat ik dit persoonlijk kom toelichten.
Na deze aangifte kreeg ik plots weer een groot aantal verdwenen mailtjes terug. Wonderlijk genoeg zijn er twee (mischien wel meer) bij die bewerkt zijn, niet door mij.
Ik ga nu mijn aangifte uitbreiden met een aangifte wegens schending van het brief geheim.
Betaling van de factuur moet elke maand handmatig en erg omslachtig omdat KPN en mijn bank het er niet over eens worden waar de kink in de kabel precies zit bij het afschrijven van de automatische incasso. Klantenservice bij KPN benaderen lost niks op behalve het onmiddellijke probleem, waardoor ik al jaren elke maand hetzelfde riedeltje moet door maken.
De "handige" KPN-app is een lachertje; een gelikte app die weinig meer kan dan doorlinken naar de website.
Begin januari 2021 komt in opdracht van kpn een monteur aan de deur om in mijn woning glasvezel te installeren. Er was met de kpn opnemer afgesproken dat deze niet in de meterkast maar naast de kabelaansluiting zou komen. dit was inderdaad ook bekend bij de monteur en deze begint naast de kabelaansluiting ongeveer 5cm uit de plint een gat in laminaatvloer te boren. Na een kwartier komt hij met de mededeling dat er iets niet goed is en dat hij waarschijnlijk in de fundering zit.
Nu ben ik zelf meerdere malen onder de vloer geweest en de (ziggo) kabelaansluiting is zichtbaar tegen de fundering en deze zit strak tegen de muur. hierop krijg ik geen reactie en gaat de monteur gewoon verder met zijn werk. Vervolgens verteld hij dat het gat toch niet goed zit omdat de aangeleverde kabel te kort is en de aansluiting toch in de meterkast moet komen. hetzelfde verhaal bij de meterkast. Het eerste gat boort hij weer op 5 cm vanaf de muur. ook nu komt hij met de mededeling dat er weer iets niet goed is en dat hij waarschijnlijk in de fundering zit. hierop boort hij een tweede gat door het laminaat, deze keer verder uit de muur (10-15cm). nu lukt het wel en sluit hij de kabel aan.
De situatie is dat de kabel op 15cm uit de wand omhoog komt en vervolgens met een flauwe bocht naar de muur loopt waar hij met kabelclips word vastgespijkerd. op mijn aangeven dat dit niet acceptabel is omdat tegen die muur normaal kratten staan en dat zijn kabel op deze manier geen lang leven beschoren zou zijn werd ook niet gereageerd.
Vervolgens een mail naar kpn gestuurd over het verloop van de aansluiting, de schade en het in mijn ogen prutswerk, inclusief foto's. dit leidde tot onderstaande reactie van kpn:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik snap helemaal dat dit heel erg vervelend is en de schade zo spoedig mogelijk moet worden opgelost.
Ik ga contact met de uitvoerder opnemen voor het herstellen van de schade en zal ze vragen dit zo snel mogelijk op te pakken.
Met vriendelijke groet,
Fleur
Vervolgens komt dezelfde monteur langs en knipt de verbinding door, trekt de kabel uit de woning en gaat weer.
Enkele dagen later onderstaand bericht:
Geachte heer,
Wij hebben vanuit onze aannemer het bericht gekregen dat er een passende oplossing is gevonden voor de ontstane schade. Wij zijn erg blij om dit te horen! ik hoop uiteraard dat alles naar behoren is hersteld. Mocht dit niet het geval zijn, kom dan gerust weer bij ons in de lucht met een nieuwe foto en omschrijving van de huidige situatie. Dan zullen wij onze aannemer nogmaals aansturen.
Met vriendelijke groet,
Valerie
Hierop heb ik onderstaand bericht gestuurd:
Geachte valerie,
hoezo een passende oplossing voor de ontstane schade? er is dezelfde monteur geweest die de aansluiting heeft aangelegd met de mededeling dat hij de aansluiting kwam verwijderen. hierop heeft hij de bestaande kabel afgeknipt, onder de vloer gedrukt en het gat dichtgesmeerd. volgens hem was er geen andere mogelijkheid omdat hij anders in de fundering uitkwam. Nu ben ik bij verschillende buren wezen kijken en tot mijn verbazing was daar alles keurig langs de muur aangesloten. Blijkbaar hebben de mensen daar geen fundering, het zijn echter wel precies dezelfde rijtjeswoningen?
Ook lopen de overige aansluitingen van de meterkast keurig lang de muur naar beneden.
Dus de kabel is verwijderd maar ik zit nog steeds met 3 dichtgesmeerde witte gaten in mijn laminaat. Twee in de bergkast en 1 in de woonkamer (foto reeds eerder meegestuurd) het minste dat ik had verwacht, de beschadiging kan niet meer ongedaan gemaakt worden, is toch wel dat e.e.a. In een enigszins passende kleur zou worden afgewerkt.
Volgend antwoord ontvangen:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben uw mail doorgestuurd naar de uitvoerende partij met het verzoek uw schade weer onder de aandacht te brengen. Zodra hier meer over bekend is neemt de uitvoerende partij uiteraard contact met u op. Het is helaas afwachten totdat de uitvoerende partij contact met u opneemt.
Met vriendelijke groet,
Carlos
Ook toen werd het weer stil!
01-04-2021 (geen aprilgrap) volgende mail verstuurd:
Geachte kpn,
Zie onderstaand bericht. ik wacht nog steeds op een bericht van uw uitvoerende partij. is het bij u gebruikelijk dat klanten 2 maanden op een reactie moeten wachten?
Antwoord kpn:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik snap helemaal dat dit heel erg vervelend is en de schade zo spoedig mogelijk moet worden opgelost. Ik ga contact met de uitvoerder opnemen voor het herstellen van de schade en zal ze vragen dit zo snel mogelijk op te pakken.
Met vriendelijke groet,
Fleur
Inmiddels gewend geraakt aan de (glasvezel) snelheid van kpn vandaag onderstaand bericht verstuurd:
Geachte kpn,
Vorige week is er na 2 maanden iemand van u komen kijken. Hij heeft foto's gemaakt en beloofd zo snel mogelijk maar zeker die week of iemand langs te laten komen of anders zelf te komen.
Ook deze keer heeft kpn mij niet teleurgesteld, het blijft weer stil. ik ga hier melding van maken via ervaringen.nl en klacht.nl in de hoop andere mensen deze vertragingstactiek en ellende te besparen.
Gr,
Ik hoop oprecht het glasvezel van kpn sneller is dan hun klachtoplossing!
Hoe een ooit bijzonder gerespecteerd en vertrouwd bedrijf zichzelf kan degraderen tot deze methoden. voor mij nooit meer kpn!
Wat een waardeloos begin. Kabel wordt gelegd, stoep slecht teruggelegd, kabel door de muur, onervaren types, webiste om afspraak te bevestigen werkt niet, klantenservice slechter kan niet. Ga zo door en we stappen zeker niet over. Nederlandse taal wat is dat? Dat is de nieuwe KPN. Te triest voor woorden.
Heb een kan zakelijk abonnement afgesloten maar er staat geen btw op de factuur. Als ik hierover contact wil wordt ik doorverwezen naar pagina's waar mijn antwoord niet op staat. Als ik bel sturen ze me een sms met vragen over de factuur, waar mijn vraag niet bij staat. Ik wil contact, een telefoonnummer of emailadres. Ben nu al meer dan een half uur bezig om te zoeken waar ik mijn vraag kan stellen.
Vorige week hadden we spontaan geen internet van KPN . De hele buurt lag eruit en contact gehad met KPN en ze wisten ook niet wat het precies was . Ze kon me vertellen dat er wel een engineer onderweg was!. De medewerker vroeg of we nog mobiel hadden via KPN en dat hadden we en we kregen voor alle nummers 100 GB per nummer, zodat ik thuis nog kon doorwerken en de kids verder konden met school die middag. Na 20 uur in de avond hadden we weer internet . Het bleek achteraf dat er een glasvezel kabel kapot was gegaan door graafwerkzaamheden (bouw van huizen) aan het begin van onze wijk. De hele storing had iets meer dan 6 uur geduurd, maar was enorm geholpen door de extra data.
Heel slechte ervaringen. Zeer klant onvriendelijk en regels aanpassen kaar meten met twee maten.
Dit kan echt niet en heeft niets met Covid te maken.
Veel ellende met WiFi
Eerst krijg je stappenplan om door te lopen en dit een paar keer gedaan te hebben en dan nog niet gelukt is contact gezocht.
Nergens op de site staat het nummer.
Toen had ik een nummer en had ik contact gekregen met kpn dit nummer helaas een paar keer moeten bellen. Helaas was dit nummer niet gratis en heb ik een toren hoge rekening nu. Dit wil kpn niet vergoeden.
Personeel is vriendelijk maar de servers is waardeloos.
Heb me super WiFi laten aanpraten, waar ik voor moest betalen, maar het WiFi valt nog altijd uit.
Ik ben al aan het kijken naar een ander bedrijf, heb al jaren kpn maar ik ga daar mee stoppen.
Ze proberen de klant de schuld te geven, en hebben veel smoesjes van wat de oorzaak is.
KPN heeft geen glasvezel bij mij, maar ander bedrijven wel, en ze zijn nog goedkoper ook.
Ik hoop dat er veel mensen zijn die alles opzeggen bij de kpn.
Groetjes Eugéne
Op 8 maart schreef KPN dat mijn contract bijna af zal lopen. Om niet voor verrassingen komen te staan kreeg ik de nieuwe prijzen. Er stond bij dat ik 2 kortingen zou behouden. Dit bleek dus bij de eerste factuur niet eraf gehaald te zijn. Na 10 medewerkers gesproken te hebben en bijna 10 uur aan de telefoon heb gehangen hielden ze het op een miscommunicatie.
Ze konden niets voor mij betekenen.
Wat een vreselijk bedrijf!
Al jaren klant, belde afgelopen september dat m’n tv ontvanger stuk is, kreeg na drie dagen een nieuwe die het niet doet, knopje lam, belde opnieuw ,zou een nieuwe krijgen toegestuurd. Heb daarna verschillende malen gebeld, word beloofd dat ik word teruggebeld .heb een nummer van kpn maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet vinden wan we zijn nu zeven maanden verder. Betaal voor twee ontvangers maar heb maar 1 werkende. KPN. Schandalig.
H.korte Almere
Slechtste monteur ooit. 10 minuten binnen, zeggen dat hij het gemaakt heeft en vervolgens niks gemaakt!
3x gebeld en 2x lijn opgegooid en via chat willen ze niet helpen