Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
In april 2016 heb ik een mobiel abonnement + telefoon bij KPN aangeschaft. Tv, internet en vaste telefonie was al eerder bij KPN onder gebracht. Ik wilde per 1 juni een 2-jarig abonnement voor 29 euro per maand en zou op dit bedrag 5 euro korting krijgen omdat ik al een pakket had bij KPN. Telefoon aan huis bezorgd en 209 euro betaald voor het toestel, op het contract stond een 1-jarig abonnement vermeld met een maandbedrag van 34 euro voor de korting en een onjuist e-mailadres..
Gebeld met KPN, telefoon moest terug gestuurd worden en ik zou eenzelfde toestel krijgen met de correcte contractgegevens. Aldus terug gestuurd. Een paar dagen later het tweede toestel ontvangen. Moest opnieuw 209 euro betalen. Zelfde fouten in het contract, alleen e-mailadres was correct gewijzigd.
Sindsdien heb ik talloze keren met de KPN klantenservice gebeld en aangegeven dat ik een 2-jarig abonnement had besteld (dit kon ook vastgesteld worden aan de hand van het bedrag dat ik voor mijn toestel moest betalen) en verzocht of de gevraagde wijzigingen doorgevoerd en de 209 euro + de te hoge abonnementskosten gerestitueerd konden worden.
De Klantenservice heeft me steeds correct te woord gestaan maar de door melding naar de andere afdelingen bleef uit of werd daar niet gelezen.
Op een gegeven moment accepteerde ik maar dat ik een 1-jarig abonnement had met het hogere abonnementsbedrag, want dan kon ik per 1 juni 2017 overstappen naar een andere provider. Wel bleef ik bellen om het tweede toestel terug betaald te krijgen.
De factuur van augustus 2016 was een 'zooitje'. Opnieuw bellen en in de wacht hangen. Klantenservice gaf aan dat alle facturen hersteld zouden worden want er waren al veel klachten binnen gekomen. Dit is gebeurd.
Een paar dagen geleden zag ik bij mijn KPN dat mijn contract naar een 2-jarig contract was bijgesteld, maar nog steeds tegen het hogere abonnementsgeld dat bij een 1-jarig contract hoorde.
Opnieuw gebeld, bijna wanhopig en murw. Eindelijk werd ik doorgeschakeld met de afdeling die mijn klachten meteen kon aanpakken. De medewerker zegde toe dat ik m.i.v. september het lagere termijnbedrag op de factuur zou zien, de teveel ingehouden bedragen terug zou ontvangen en het bedrag van 209 euro meteen naar de afdeling Order (?) zou worden gestuurd ter verdere afhandeling.
Ik was erg opgelucht, maar na lezing van alle klachten reviews ben ik weer somber gesteld. Moet toch eerst september afwachten.
En 'last but not least' heb ik ook een klacht met de verbinding, zelfs met KPN. Toestel staat op de hoogste volume stand maar dan hoor ik de gebelde persoon nauwelijks. Zet ik het toestel op de speaker, dan hoor ik de beller niet of nauwelijks.
Ik heb momenteel geen behoefte meer om met KPN te bellen, maar heb spijt met ze in zee te zijn gegaan.
Ik heb 1 ster aan KPN gegeven, die is bedoeld voor de Klantenservice, want ze hebben me altijd correct te woord gestaan, maar de tekortkomingen liggen aan de organisatie en belabberde interne communicatie dat KPN zo slecht scoort.
Ik kan KPN dus helaas niet aan anderen aanraden. IK HEB GEZEGD!
Al 10 tallen (!) maanden verloopt de facturering bij KPN zeer slecht. Na een hinderlijk ellenlang menu kom je dan bij de afdeling die over de facturen gaat om opnieuw van de klantenservice aan te horen dat KPN (eindelijk) ook over gaat op facturering per e-mail. De meeste bedrijven in NL. doen dit, KPN krijgt dat nog steeds niet voor elkaar. Nu moet ik via een app-je mijn eigen factuur zien uit te printen, iets wat zeer omslachtig is. Dan moet je wel dit app-je traceren in de vele apps die dagelijks op je af komen! Een andere onoverkomelijke hindernis is "je factuur downloaden via mijn KPN." Wat een crime. Stel je hebt een bedrijf en je zou voor elke leverancier je eigen factuur moeten downloaden. En dat zo'n 30 x met evenveel verschillende wachtwoorden en inlogcodes. In dat traject moet je dan geen storing op internet hebben (zoals zo vaak bij KPN), want dan houdt het gewoon op. FRUSTRATIE! Nog meer frustratie wanneer je de klantenservice nodig hebt om te kunnen achterhalen waar de herinneringsfactuur van KPN op doelt. Hier staat namelijk niets op vermeld. Geen factuurnummer, niets. Alleen dat je binnen drie dagen moet betalen. Op welke factuur dan?! Zie dat maar eens te traceren, ook naast alle spookfacturen (fishing mails).
KPN is een bedrijf dat klanten maar lastig vindt. De klantenservice scheept je af. Ze lossen geen probleem op en geven niets door maar zeggen steeds 'er wordt aan gewerkt' terwijl dat helemaal niet zo is. Ze schuiven alles af op andere afdelingen om zo zelf niets te hoeven doen. Afspraken komen ze nooit na, gewoon nooit, niet, nooit. En ze behandelen jou alsof je uitschot bent. Ze gooien gewoon de hoorn erop als het je niet bevalt wat je vraagt. Bovendien werken alle afdelingen langs elkaar heen; ze weten niet van elkaar wat ze doen. Mijn probleem was eindelijk, na een hoop gezeur, opgelost en toen kreeg ik bericht van ze dat ze het gingen oplossen terwijl het dus al opgelost was. Dus de ene afdeling wist het wel en de andere niet. En zo gaat het steeds. Maar het interesseert helemaal niemand wat de klant vindt. Ze vinden de klant maar lastig.
Zowel in werk als prive heb ik met KPN te maken.
Prive zijn er extreem veel fouten gemaakt bij de overstap naar glasvezel internet.
En een extra digitenne kastje.
Verkeerde kaarten geleverd, verkeerde kastjes geleverd, teveel kastjes geleverd, te lang extra voor een kastje betaald die ik niet had( stond op de factuur 2 kastjes maar er bleek er al eentje in het alles in 1 pakket prijs te zitten, dus maandenlang voor 3 kastjes betaald terwijl ze wisten dat ik er maar 2 had.
De hoeveelheid keren dat je moet bellen naar de klamtenservece voor het product dat je afneemt en waarbij je keer op keer in de wacht gezet wordt en doorverbonden wordt of dat het gewoon extreem lang duurt voordat er oplossingen komen.
Kortom ongelooflijk prutserig allemaal en intens frustrerend wanneer je ze nodig hebt als je al een abonnement had afgesloten.
Doe jezelf een plezier en ga niet met KPN in zee
Zonder enige aankondiging en zonder een verzoek mijnerzijds heeft KPN op eigen richting mijn Digitenne 'intern' opgezegd. Na de gebruikelijke pogingen om contact te krijgen met levende wezens van vlees en bloed die ook hun best doen maar vastlopen in de ambtenarij en hun eigen incompetente organisatie wist de laatste desk medewerker mij te vertellen dat ik dan maar een nieuw abonnement moest afsluiten waarbij ik dan drie ontvangers moest huren voor 12 euro per maand terwijl ik eigen (gratis) koopontvangers heb. Een abonnement zonder modems bestaat niet meer. Hoezo gedwongen winkelnering !
Verhaal gaat verder .... na klachten over traag internet hebben we 2 weken terug een nieuwe modem ontvangen, maar dat leverde in ieder geval geen sneller internet op .... sterker nog .... we kregen op zaterdag nog (!) een modem ... en nu hebben er twee ... en nog steeds geen of een supertraag internet.
Lijkt wel of KPN suïcidaal is .... zo ga je toch niet met je klanten en je eigen medewerkers om ..... stel voor dat we dit waardeloze en hopeloze bedrijf uit haar lijden verlossen door het een spuitje te geven. Beesten in doodsnood gun je dit toch ook ? Wel eerst het predicaat 'Koninklijk' ontnemen want dit is een aanfluiting voor echte serieuze bedrijven die dit wel waard zijn.
Meerdere malen met deze partij aan de lijn gehangen. Krijg altijd de indruk dat het bedrijf uit heel veel afdelingen bestaan die niet goed met elkaar samenwerken.
Afgelopen vrijdag ik mijn nieuwe contract ingegaan voor mobiel en heb daarmee de voordelen van KPN compleet. Ik kreeg ook een hbo pakket dat in zou gaan op de eerste contractdag. Daarnaast heb in een verhuizing doorgegeven ( 1 september)
Wat blijkt nu: het hbo pakket kan niet geactiveerd worden omdat er een verhuizing in het systeem staat. Uiteraard is het twee mogelijk tegen betaling.
Dit soort onzin kom ik altijd tegen bij veranderingen van pakket. En dit laat zien hoe log het bedrijf is.
Ik ben al geruime tijd klant bij KPN en alles verliep naar wens. Totdat ik meerdere malen gebeld werd door een incassobureau (oudnummer van exklant). Dit was iedere dag voor een maand lang. Bellen naar KPN bleek geen uitkomst zij zeiden dat ik het zelf maar moest oplossen. Uiteindelijk had ik er zelf naar gebeld en is het gestopt.
NOOIT MEER KPN!
3 juli 2016 KPN Belvrij weekend abonnement opgezegd.Artikel 18.9 Algemene voorwaarden schrift voor een dat KPN een schriftelijke bevestiging van opzegging binnen 14 dagen toestuurt. Nou vergeet het maar.
19 juli 35 min met KPN gebeld. Bevestigt dat abonnement is opgezegd met ingang van 1 augustus maar weigeren een bevestiging te sturen. Wel word ik geacht abonnementskosten voor augustus en september over te maken. Dat zal dan rond 15 september wel terug gestort worden.
23 juli wederom 30 min gebeld met KPN. Reden nog steeds geen bevestiging van opzegging en na 4 dagen geen enkele reactie op ingediende klacht per email. Klantenservice zegt geen mogelijkheden te hebben om bevestiging opzegging toe te sturen en raadt aan 25 juli opnieuw te bellen.
25 juli wederom 35 min met KPN gebeld. Zeggen toe met spoed via email de bevestiging van opzegging te versturen. Zegt wederom dat ondanks geen contract meer voor augustus en september wel de abonnementskosten moeten worden betaald.
27 juli 8 dagen na indienen klacht probeert KPN eindelijk telefonisch contact op te nemen. Echter voordat ik de telefoon kan opnemen wordt al opgehangen nadat deze slechts een paar keer overgegaan is. Op bijna hetzelfde moment krijg ik een email dat ze mij niet telefonisch konden bereiken en dat ze er van uit gaan dat alles is opgelost en zo niet dan moet ik maar opnieuw contact zoeken.
28 juli, 25 dagen na opzeggen nog steeds geen bevestiging. Waarschijnlijk zijn ze bij KPN nog opzoek naar een postkoets en trekschuit om de email met spoed te verzenden. Wat een bedrijf en wat een abominabele service. Dat koninklijke mag er onderhand wel af.
Voor het eerst op mezelf gaan wonen, kpn alles in 1 pakket afgesloten (basis instap 47,50 p.m) waarvan de eerste 3 maanden 35,-
Bij het afsluiten van het contract werd duidelijk dat in mijn woning nog een verbinding/kabels moesten worden gelegd voor tv en internet, die tijdens een renovatie waren weggeknipt.
Bij het afsluiten van het contract was ook duidelijk uitgelegd dat rekeningen pas zouden komen op het moment dat het modem staat aangesloten!
Dit is dus niet waar! Jammer genoeg een enorm lakse huisbaas met als gevolg dat ik vanaf mei 2016 tot juli 2016, 3 rekeningen heb moeten betalen terwijl ik pas begin juli gebruik ben gaan maken van dit pakket.
Elke keer medewerkers aan de telefoon, misschien nu wel tientallen keren mijn situatie opnieuw uitgelegd. Mooie beloftes dat ik mijn geld terug krijg, maar blijf wel facturen krijgen en telkens als ik bel weten ze niet waar ik het over heb en begin ik dus weer bij het begin. Blijf niet steeds bellen, en ben zeker gestopt met betalen
Tevens ook helemaal geen gebruik kunnen maken van die actie (eerste 3 maanden voor 35 euro). Grootste oplichters van Nederland!
Ik betaal niks meer! (niet eens 1 ster waard!)
Al jaren klant bij KPN voor vaste telefonie en internet. Alles loopt soepel, vrijwel nooit problemen, en toen mijn oude modem niet goed meer werkte had ik binnen 24 uur een nieuwe thuis. Aansluiten was simpel, stelde niets voor. KPN is zeker niet de goedkoopste, maar mijn internet en telefoon doen het gewoon altijd. De Helpdesk, voor die doodenkele keer dat ik moet bellen, is snel, behulpzaam en terzake deskundig.
Nieuw modem gekregen ,op 5 juli geïnstalleerd door
een monteur. Hij heeft zijn werk netjes gedaan. Op 6 juli werkt de wifi goed met beloofde snelheid. Daarna opnieuw knudde.
Mijn huidige jaarabonnement zit erop dus zou ik weer kunnen verlengen met een nieuw toestel. Hoewel je overal om je heen ziet dat de tarieven flink omlaag zijn gegaan, vind KPN echter dat zij zich juist moet onderscheiden door absurde tarieven voor te schotelen.
Het idee was om weer voor een jaar te verlengen met een Lumia 950 maar via de website kwam ik er achter dat dit €64,- per maand zou gaan kosten. Dat is €19,- meer dan ik nu voor mijn eenjarig abonnement met Lumia 830 betaal en daar bovenop moet er ook nog eens eenmalig €219,- voor het toestel betaald worden.
Vergelijk leert dat ditzelfde toestel i.c.m. een vergelijkbare bundel door andere providers minstens €15,- goedkoper wordt aangeboden. Wanneer ik bij Vodafone hetzelfde bedrag voor het toestel neerleg, kost het abonnement me zelfs nog maar €39,- !
Toch maar even bellen met de verkoop dus, maar helaas; er kan hooguit een Euro of 2 à 3 per maand af.
Wat mij betreft is KPN dus volledig de weg kwijt en heeft het behouden van trouwe klanten geen enkele prioriteit. Kwalitatief is er weinig op KPN aan te merken maar na bijna 20 jaar klant te zijn geweest verwacht ik meer inspanning van een leverancier.
Begin van dit jaar kreeg ik veel klachten van klanten dat ik mobiel slecht bereikbaar was. Wat bleek? Volgens de KPN-website was er in mijn buurt slecht bereik omdat er in september 2015 een zendmast was weggehaald. Vanaf voorjaar 2016 zou het bereik weer goed zijn. Omdat ik in februari 2016 nog steeds klachten kreeg over mijn slechte bereikbaarheid, belde ik enkele malen met KPN-klantenservice.
Medewerkster 1 vertelde me dat er allang een nieuwe mast was geplaatst. Als ik desondanks nog steeds slecht bereikbaar was, lag dat aan een bouwkraan die vlakbij mijn huis stond en die het bereik van mobiele telefoons zou verstoren.
Medewerkster 2 vertelde me dat haar collega me onjuist had geïnformeerd. Er was nog geen vervangende mast geplaatst, maar dat zou op korte termijn wel gebeuren. Binnenkort zou ik – en de rest van de buurt - dus weer goed mobiel bereikbaar zijn.
Medewerkster 3 vertelde me dat haar twee collega’s mij onjuist hadden geïnformeerd. Er was inmiddels wel een locatie voor een nieuwe zendmast gevonden, maar het zou nog minstens een half jaar duren voordat alle vergunningen rond waren. Als alles meezat, zou er in mijn buurt pas vanaf begin 2017 weer goed mobiel bereik zijn.
Brieven en e-mails aan KPN met de vraag waarom 2 medewerkers mij hadden voorgelogen, zijn nooit beantwoord. Na maandenlang touwtrekken kon ik het contract met KPN tussentijds opzeggen en kreeg ik een kleine schadevergoeding (€ 90). Inmiddels ben ik voor de helft van het geld via een andere provider eindelijk weer goed mobiel bereikbaar.
Ik schrijf eigenlijk nooit reviews, maar wat een onwijs slechte klantenservice heeft kpn mobiel. De medewerkers zijn asociaal en verheffen soms hun stem als je iets heel normaal vraagt. Ook heb ik vaker meegemaakt dat ze zeggen je door te verbinden met een andere afdeling en dat je dan gewoon 20 minuten in de wacht staat en dan gewoon weer iemand van de zelfde afdeling aan de lijn krijgt. bah bah ik wil niet meer bellen met de klantenservice en na afloop van mijn abonnement stap ik over na 8 jaar trouwe klant te zijn geweest.
Het is 2016. ALLES gaat tegenwoordig via internet: onderwijs, skypen enz.
Het is dan ook SCHANDALIG van KPN om te denken dat ik met internet van een paar kilobyte per seconden genoegen neem.
KPN is zelf de schuldige Ze weigeren om een 30 jaar oude koperen kabel te upgraden zodat ik hier EINDELIJK eens fatsoenlijk internet heb. In 8 jaar tijd is hier de snelheid niet 1 keer omhoog gegaan!
Waardeloos bedrijf dit!
In oktober 2015 een alles in 1pakket bij kpn afgesloten (voor 1 jaar) waarbij je de 1e 6maand geen €45.- betaalde maar €35.- . Dit werd de 1e 6 maand ook netjes zo van de rekening afgeschreven. Totdat ik de rekening van juli voorbij zag komen, hier werd plots €47.50 van mijn rekening afgeschreven
Soms valt de wifi uit.
Ik betaal voor 50/50, vaak krijg ik net 20//10.
Bagger, bagger en gewoon complete shit.
Bedrijf heeft 0 oog voor de klant.
Ik heb mijn abonnement verlengt en wilde daarbij een verzekering afsluiten. Deze optie stond niet vermeld op de site. Ik ben naar de winkel gegaan en kan hem niet meer verzekeren omdat het binnen 2 weken moest. Dit terwijl mijn abonnement eigenlijk pas over
Vervolgens gaat mijn telefoon dus inderdaad kapot.
Ik heb hem opgestuurd voor reperatie waas hij 21 juni is ontvangen.
24 juni is de onderhoud gestart. Vervolgens heb ik 11 Juli 3,5 week later de prijsopgave gehad. Ik wil de kosten van de reperatie betalen en dit blijkt echter onmogelijk te zijn vanwege een niet werkende link. Nu is het weer een week verder, en de reperatie gaat nog minimaal 2 weken duren. Ik ben dus 6,5 week mijn telefoon kwijt. betaal 2 keer 55 euro maandelijkse kosten voor een dienst die ik nu dus niet ontvang. Van de telefoonservice moet ik naar de winkel, en van de winkel moet ik naar de telefoonservice bellen. ik wordt van her naar der gestuurd maar niet geholpen.
Zoals ik al zei waardeloos bedrijf dat geen ogen voor zijn klanten heeft.
naar een Nederlandse server gewoon een slechte verbinding. Ik heb dit overigens niet bij andere internetproviders
Ik was echt heel erg tevreden over KPN, tot dat ze zichzelf fantastisch begonnen te vinden!
Mijn ouders KPN geadviseerd... Ze hebben nu 13 dagen signaal, ze kunnen al 7 dagen daadwerkelijk KPN gebruiken, al 4 x aan de telefoon gehangen omdat dingen niet werkte.
Ze zijn niet consequent in hun uitspraken en beloftes, vinden het prima om dingen achter te houden, zodat je er na gebruik niet meer onderuit kan. En klantenservice is werkelijk bagger!