Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Het was een hele opluchting dat de Wegenwacht zo snel de storing wist op te lossen.. We werden geleid naar het service station in de buurt van Arnhem. Bij uitval zouden wij anderzins geholpen worden. Dat gaf al rust. Aldaar werd ons koffie aangeboden en de auto op de brug geplaatst. Het euvel verholpen. "Goede reis "
Fiets ongeluk gehad juli 2013
Moest plotseling remmen voor auto die recht op ons af kwam , die daarna achteruit moest inparkeren .
Heb mijn pols gebroken , knie lag kraakbeen los en een scheurtje in mijn meniscus en een pijnlijke elleboog.
Fiets aardig in de kreukels maar door ANWB werd alles weer goed verholpen en gemaakt.
Ben zeer tevreden over ANWB bedankt
zeer goed
op vakantie met de camper ging mijn huishoud accu kapot met een telefoontje stond binnen een half uur een wegenwacht op de camping.
omdat het al laat was kon hij niet om een nieuwe accu hij heeft er een nieuwe van hun zelf tijdelijk in gezet .
na vervanging door mij zelf heb ik de leen accu netjes afgeleverd in assen op het hoofd kantoor zo kan het ook.
j prince
Heb met auto nooit wat gehad, maar met de reisverzekering wel en dat is fantastisch afgehandeld!
r slotema
mijn vrouw en ik hadden een fijne vacatie gehad in spanje maar om dat ik benzine had getankt in plaats van dieselolie ging het niet goed anwb heeft ons tot drie keer geholpen want die spanjolen hadden het niet goed gedaan dus met begeleiding van de anwb is het in frankrijk nog goed gekomen
Mijn schoonmoeder (J. Vernooij-Van Schie, bijna 80 jaar) is al sinds decennia lid van de ANWB en daar ook verzekerd. Na een doorgegeven verhuizing in september stuurt de ANWB de post nog steeds naar het oude adres waardoor zij nu 400 euro boete moet betalen aan de RDW omdat de verzekering niet betaald kon worden. Top! Als de post op het juiste adres was bezorgd was er niks aan de hand geweest. Al haar hele leven lang betaalt ze alles op tijd en toen het incassobureau, dit keer wel op het juiste adres, haar vond heeft ze gelijk betaald. Incl een boete waar zij niet schuldig aan was.
En denk maar niet dat de ANWB schuld bekent. Twee keer aan de telefoon gehangen, maar ja regels zijn regels..... Terwijl wij gelijk hebben. Fraai hoor.
Ik ben op 30 juli 2014 lid geworden van de wegenwacht. Ik heb in een van de anwb winkels de contributie voldaan, voor een heel jaar, dacht ik. Nu krijg ik een rekening voor de nieuwe contributie periode 1.1.2015 t/m 31.12.2015. Kort samengevat, in 2014 ben ik 5 maanden lid maar moet ik voor 12 maanden betalen. Via de site heb ik een klacht ingediend en een restitutie gevraagd voor 7 maanden waarin ik niet lid was. Ik kreeg snel een reaktie, sneller dan het tempo waarop ze de telefoon aannemen. Ze gingen niet akkoord, want ik had getekend en daarmee de algemene voorwaarden geaccepteerd. Denken ze bij de anwb nou echt dat ik in een drukke winkel hun algemene voorwaarden ga lezen? Als ik hierover geinformeerd was door het personeel, dan had ik op 1.1.2015 lid geworden. Ik vind dit zeer kwalijk en in het geheel NIET klantvriendelijk.
F. Sangiorgi
Al 16 jaar ben ik lid van de ANWB, nog nooit hulp nodig gehad tot afgelopen zomer.
Maar tevergeefs, die hulp liet lang op zich wachten en uiteindelijk nooit gekomen ook! Daar zat ik dan met mijn auto in een onbekend land met twee kinderen.. 2 weken heeft het mij gekost om mijn auto te laten repareren en om verder te kunnen gaan, door rijden naar mijn eindbestemming had geen zin want mijn vakantie was al bijna afgelopen. Toen maar weer terug naar huis gereden.
Nu kan ik mijn lidmaatschap niet stop zetten omdat dit voor 15 november had gemoeten. Ik ben 10 dagen te laat, raar is het niet want ik wist het niet. 172 euro betalen voor een dienst die ik niet krijg !
Vorig jaar eind november/begin december 2013 heb ik getracht mijn lidmaatschap en het partner lidmaatschap voor 2014 op te zeggen. Dit was toen niet (meer) mogelijk daar het al 15 november was geweest. (Zo belachelijk: vóór 15-11 opzeggen voor het komende jaar!) Ik heb toen telefonisch afgesproken dat BEIDE abonnementen voor 2015 gestopt zouden worden. Echter, vandaag (precies15-11 zodat mensen niet eerder kunnen bedenken hun lidmaatschap te stoppen) ontving ik een factuur voor lidmaatschap voor 2015!
Vervolgens duurde het 10 minuten en 32 seconden(!) voor ik iemand van klantenservice aan de lijn kreeg. Wat blijkt: het partner lidmaatschap is gestopt, maar mijn lidmaatschap niet. Vervolgens kon zij mij geen steek verder helpen, omdat "ze daar niet bevoegd voor is" zoals ze zelf aangaf. Wat is dan het nut van klantenservice vraag ik mij af? Het komt er nu dus op neer dat ik 2 jaar vast ga zitten aan een dienst waar ik in 2013 al mee wilde stoppen. Lijkt mij niet de bedoeling toch?
Ik heb vorig jaar telefonisch toezegging gehad dat BEIDE abonnementen gestopt zouden worden voor 2015.
Mijns inziens is dit dus een fout van hun kant, zij hebben immers maar 1 lidmaatschap gestopt ipv beiden!
Als ik telefonisch toezegging krijg dat beide abonnementen gestopt zullen worden, dan neem ik ook aan dat dat geregeld wordt!
Ik ben zeer ontevreden over de (klanten) service van ANWB en ik vind het beschamend dat hun zulke spelletjes spelen met hun klanten!
open net post van ANWB (ja, het lag er al even) en nu moet ik meer gaan betalen voor een wegenwacht pakket dat ik vorig jaar heb opgezegd. Helaas was ik toen net te laat, maar het zou worden verwerkt voor dit jaar. Krijg ik nu dus een accept giro voor 199 euro! Nigeriaanse internetoplichters zijn er niets bij. Nu maar kijken of er nog iets bekend is van mijn opzegging bij die organisatie, maar vrees het ergste
Ik belde net naar anwb om mijn lidmaatschap en die van mijn vader op te zeggen omdat ze overdreven prijs hebben verhoogd. Ook ben ik eerder op mijn vakantie in het buitenland niet geholpen het enigste wat ze voor mij konden doen was mijn auto laten slopen. Ik moest meer dan 20 minuten in de wacht staan.
Eindelijk iemand aan de lijn en dan probeerde mevrouw van anwb om mij nog over te halen om net te zeggen. Toch was ik duidelijk dat ik geen zin had in haar pogingen om mij over te halen. Eindelijk opgezegd! maar dan wou ze die van mijn vader niet opzeggen dus moest ik maar weer opnieuw bellen en meer dan 30 min in de wacht staan! anwb nooit meer en dit geef ik aan iedereen mee!
Ik had pech in Hoorn mijn auto had geen vermogen meer boven de 80kmh. Dus had ik de ANWB gebeld voor hulp. Na een verhoring althans zo leek het kreeg ik te horen dat ik niet geholpen kon worden want ik had geen woonplaats service. Ik vertelde dat ik al een tijd geleden verhuist was maar het had vergeten om het door te geven. Er komt immers zoveel kijken bij een verhuizing dus ja dat kan gebeuren. Vervolgens bood ik aan om bewijs door te mailen dat ik al een tijdje niet meer in Hoorn woonde. Maar dat maakte niks uit want ik stond in de computer als woonachtig in Hoorn. Ik vond dit belachelijk en vroeg haar of het werkelijk alleen maar om de regeltjes ging en niet meer om de klantvriendelijkheid. Zij vertelde mij letterlijk dat het om de regeltjes gaat en dat klantvriendelijkheid er niet aan toe doet. Er werd mij ook nog verteld dat ik wel geholpen zou worden als ik 30 euro zou betalen voor woonplaats service haha wat een grap. Ik was van plan om in 2015 het volledige pakket te nemen wegens auto vakanties etc. Dus voor die schrale 30 euro lopen ze iedere jaar nu 150 euro mis want ik heb mijn lidmaatschap opgezegd. Wat een klantonvriendelijke organisatie zeg en ben er nu ook achter dat het allemaal veel goedkoper kan dan in plaats van de ANWB.
ANWB HIGH PRICES LOW SERVICE
Beste allen. Bij deze een tip mbt het opzeggen van uw ANWB abonnement.
Onder het telefonisch menu vindt u 'opzeggen'. Deze wachttijden zijn ABSURT lang.
Kies daarom voor bijvoorbeeld 'aanmelden'. Deze werd meteen beantwoord. Zij kunnen uw opzegging ook verwerken. Succes !
Dit kun je lezen in wat al die anderen al voor mij schreven. Was 20 jaar lid, nu doen ze het zonder mij en hopelijk ook zonder vele anderen. Misschien wordt het dan weer DE ANWB.waarvoor het ooit bedoeld was.
31-10-2014
Opzeggen moeilijk, website langzaam en niet accuraat. De brief deed de emmer overlopen, wie dit bedacht heeft zal niet meer voor de ANWB werken.
Al 12 jaar elk jaar opzeggen en zo rond juni/juli een nieuw abo-the op naam van een gezinslid vragen, scheelt de helft! Altijd voor 1 November opzeggen!
Vanavond heeft de wegenwacht mijn kat die klem zat in de wielkast van een auto binnen drie kwartier bevrijdt.Dus anwb ook behulpzaam bij dieren in nood, bedankt!
Vandaag na het ontvangen van hun flutvoorstel (standaard naar compleet)met daaraan gekoppeld een lidmaatschap verhoging waar je u tegen zegt,na 27 jaar lid en een uur aan de telefoon gehangen,een zeeeer arrogant persoon aan de lijn die mij vroeg waarom gaat u weg?gewoon omdat dit de spuigaten uitloopt die verhoging en met mijn My Renault pas al genoeg dekking heb,en uit reakties van anderen op deze site ben ik zeer zeker niet de enige!
ik heb gisteren mijn lidmaatschap opgezegd na 27 jaar. Een club die altijd loopt te blerren tegen lastenverzwaring van de automobilist te zijn, en nu met vernieuwd lidmaatschap zijn eigen klanten de nek omdraait. Pasjes worden op naam en op kenteken gesteld en iedereen lekker betalen. Waarvoor eigenlijk, moet er binnenkort weer afscheid worden genomen van een topbestuurder die dan ons geld meekrijgt. Denk je de idioterie eens in mijn vrouw rijd in mijn auto en krijgt pech maar ze word niet geholpen omdat het pasje op mijn naam staat. Voor mijn kinderen zou hetzelfde gelden. De ANWB wil de hele wereld een pasje aansmeren voor 5 euro per stuk. Het spijt me maar hier loop ik op stuk. Er zijn betrouwbaardere clubs. Ik stap denk ik over op allianz daar betaal je minder ondekte ik en pas staat op kenteken en wie er op dat moment rijdmaakt niet uit. Ik hoop dat vele hun lidmaatschap opzeggen om ze te laten voelen dat het zo niet werkt.
Meerdere keren advies gevraagd over auto en caravan bij 45 jaar lidmaatschap. Niet een keer een fatsoenlijk antwoord gekregen of een flutantwoord. De prijsverhoging nu is walgelijk. Ga nu alles opzeggen.