Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zojuist is mijn kapotte accu vervangen door de ANWB. Zeer snel en goed geholpen door Jennifer. Een prima accu ook, standaard Mercedes en BMW. 3 jaar garantie en de prijs 132 euro (60ah) valt me hartstikke mee.
Wintersport met twee kleine kids achterin. Voorlamp kapot. En we reden in de nacht op pikkedonkere stukken. Zelf vervangen kon niet volgens het boekje. Een erkende monteur wel. Al jaren lid en maar gebeld. Uiteindelijk konden ze niet echt wat betekenen. Of twee dagen wachten tot er een geschikte lamp binnen was volgens de monteur want bij een Mazda 5 is dat blijkbaar nogal complex. Toch maar verder gereden met 1 goede koplamp. Voelde niet fijn maar we zijn over. Na thuiskomst direct naar mijn eigen garage. Het blijkt gewoon een H7 lamp te zijn die een universele monteur gewoon kan inzetten. Ik moet zeggen, ik ben toch teleurgesteld in de anwb! Ze hadden meer kunnen doen en weten. Aan de telefoon wordt gewoon verteld dat ze eigenlijk niet veel kunnen doen. Jaren geleden ook hulp nodig gehad en toen kwam ik vanwege de drukte niet tussen. Tja, kan gebeuren maar het is niet fijn.
Ouders zijn 25 jaar lid bij de ANWB en nooit gebeld. Vandaag een klapband gehad met de caravan en opgebeld en zeggen die oplichters dat het niet verzekerd is en rijden zo weg. Nergens wordt het aangeven. Zou iedereen aanraden om niks te doen bij dit bedrijf. Altijd betalen/lid zijn en als er wat is doen ze niks.
Gisteren pech gehad met mijn auto van 2012 al meer dan 16 jaar klant bij anwb maar ook mijn laatste jaar !
Als je auto binnen 48 uur in het buitenland gemaakt kan worden draai je lekker zelf op voor alle kosten ook van de vervangende auto.
Garage mag je niet zelf kiezen want anwb vertrouwt niet iedereen wel moet jij iedereen vertrouwen !
Van te voren zeggen ze niks over de 48 uur beleid en achteraf verwijzen ze naar de algemeene voorwaarden.
Garage werkt voor 110 euro ex btw per uur een sensor wat bij de dealer 8 euro is kost bij hun van febi niet eens mercedes 38 euro in de btw kost. De reparatie ong 70 tot 80 euro excl btw bij de merk dealer van mercedes ruttchen kost bij meneer de beun zonder naambord buiten zijn gebouw en nergens een vermelding in google of waar dan ook 380 euro. Anwb zegt we hebben er niks mee te maken garage rekent op zondag meer dan normaal en wij willen de auto binnen 48 uur rijdend hebben. Wij werken samen met de garage zodat jij binnen 48 uur je auto hebt en nu meer dan 1000 kosten voor iets wat 10% had gekost. Dus beter niet verzekeren en lekker iemand daar om hulp vragen. En in veel landen word je gratis weggesleept naar een merkdealer.
Op het moment dat ik anwb nodig had, gaven ze niet thuis. Nadat ik 12 min in de wacht stond, was de juffrouw achter de lijn alles behalve huplvaardig, begripvol.uiteindelijk hing ze tijdens get gesprek gewoon op! Waarop ik voor mezelf wist dat Anwb het nooit voor mij zou worden! Ik bel liever de concurent!
Voor mij de allereerste keer dat ik een slechte referentie over een bedrijf schrijf. Ik ben niet zo van het negatieve, maar ditmaal kan ik toch echt niet anders. Vorig jaar februari heb ik geprobeerd mijn lidmaatschap op te zeggen via de telefoon in verband met het verkrijgen van een auto van de zaak. Via de telefoon werd mij gemeld dat dit aan het eind van het jaar kon en dat ik er sowieso nog een jaar aan vast zat. Ik heb daarop via een brief mijn lidmaatschap opgezegd. Aangezien ik geen enkele bevestiging waar ik om vroeg kreeg heb ik voor de zekerheid een memo in mijn agenda gezet voor november. In November gebeld, men wist van niets, telefonisch abonnement opgezegd, kreeg de tip om het om te zetten in een gewoon lidmaatschap van 15eu per jaar zonder wegenwacht service aangezien wij al lid waren sinds 1998. Dit gedaan, tot mijn grote verbazing krijg ik in januari een aanmaning voor mijn wegenwacht abonnement. Hierover gebeld, tot 3 keer toe zou ik teruggebeld worden, niet gebeurd. Hierop contact formulier ingevuld, mail sturen blijkt onmogelijk bij de ANWB. Wederom geen enkele reactie, hierop weer gebeld, na 4 x doorverbonden een persoon die mij zijn verontschuldigingen aanbiedt na het horen van mijn verhaal en aangeeft het abonnement om te zetten en het kan niet anders dan dat ik het wegenwacht bedrag voor de maand januari moet betalen. Met tegenzin akkoord. Tot overmaat van ramp ontvang ik nu gisteren een aanmaning op de factuur van december lidmaatschap met een boete van 6 euro eroverheen. Nu maar een mail gestuurd om te melden dat ik deze betaal en nooit meer wat met de ANWB te maken wil hebben. Uiteraard nog geen enkele reactie, wat een verschrikkelijke organisatie die ook nog eens zegt voor de belangen van consumenten op te komen.
Ik had een mobiele verzekering afgesloten en hoorde na een aantal jaren deze verzekering te hebben gehad dat ik wel elk jaar hetzelfde bedrag moet voldoen maar niet de nieuwwaarde krijg verzekerd. Dat lijkt mij ethisch niet verantwoord en zou op zijn minst duidelijk moeten worden gecommuniceerd (niet in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden!). ANWB is een verouderd bedrijf en zou hen ten zeerste afraden.
Super vriendelijk en goede hulp. Hij was er heel snel. Dik tevreden
Wederom stond ik met een lege z.g.a.n accu, na doormeten en en onderzoek door de wegenwacht schakelde hij een collega in voor materiaal hulp, beide heren hadden een incorrecte verbinding in het laadsysteem ontdekt en ter plekke verholpen. De heren Ron van wagen 968 en Pascal van wagen 9878 nogmaals reuze bedankt.
Vandaag werd ik voor de tweede keer in twee maanden goed geholpen door de wegenwacht. Beide keren waren ze binnen een uur aanwezig en hebben ze ervoor gezorgd dat ik thuis kon komen. Ofwel door mijn auto tijdelijk te repareren, ofwel door het slepen van mijn auto naar een vertrouwde garage. Ik zou zeker aanraden een ANWB abonnement te nemen, al is het maar een instap!
Ik stond vanmorgen met pech met onze enige auto, anwb lidmaschap staat op mijn vrouws naam. Ik beld naar anwb wat zeggen ze, maar ja wij kunnen jou helpen alleen als jou vrouw bij de auto staat. Natuurlijke, ik laat toch mijn vrouw niet in de kou staan. helaas goud kaart was niks waard. Ik beld mijn autoverzekering gelijk opgelost, blijkt dat ik eigelijk anwb niet nodig had. Dus voor dat Je lid word bij de anwb kijk eerst naar jou autoverzekering.
Het tussentijds aanpassen van het lidmaatschap is niet mogelijk, opzeggen wel! ANWB heeft liever geen klant dan een betalende klant! ONBEGRIJPELIJK!
Had problemen met de accu, waardoor ik de deur niet meer open kon krijgen met de sleutel (op afstand bediend). Ook mijn reservesleutel was afgebroken, dus kon de auto niet meer in, dit ook om de accu uit de auto te halen voor te herladen. Auto stond voor onze deur en had ANWB gezegd dat er niet zoveel haast mee was, waarmee de monteur erg blij was, achteraf. Deze persoon heeft echt heel erg zijn best gedaan en is echt wel een dikke pluim waard, dit aangaande vriendelijkheid, bereidheid en actie. Was heel erg tevreden en ben blij met zulke personen bij de ANWB. John Bartens, Hof van Blois 85 te Zaandam.
Afgelopen zomer terug moeten komen uit Frankrijk ivm een sterfgeval, heb een reisverzekering bij de anwb. deze stelden dat ik een schatting moest maken van de te maken onkosten ( via een online schadeformulier), gedaan en deze werden erg snel uitbetaald zonder dat ik ook maar een bonnetje hoefde te overleggen. prima afgehandeld.
Mijn echtgenote heeft zojuist haar ANWB bronzen lidmaatschapskaart voor 2017 ontvangen. Het blijft me verbazen: We zijn al 40 jaar lid van de ANWB, in al die jaren ook slechts 1 auto waar we allebei gebruik van maken. Het wil er bij ons maar niet in waarom we, sinds 2 jaar, ieder een eigen lidmaatschap moeten hebben en moeten betalen. Het zou reeel zijn als het lidmaatschap autogebonden is; een auto heeft toch slechts 1 bestuurder? Kortom een jaarlijks terugkerende ergernis als de passen/rekeningen op de deurmat vallen.
Tip: mocht u nog een pechhulpverzekering/lidmaatschap moeten afsluiten dan zou ik me nog eens achter de oren krabben of je dit wel bij de ANWB zou willen doen.
Na jarenlang lid te zijn geweest bij de ANWB waren ze er niet toen ik ze een keer nodig had! Ongeveer 3km van mijn woonhuis vandaan sloeg de motor van mijn auto tijdens het rijden af. Noodgedwongen moest ik door rood rijden (het kon) om de auto nog net in de berm op een iets veiligere plek neer te kunnen zetten. Omdat er snel een bekende langs kwam ben ik opgelucht ingestapt zodat ik op die gevaarlijke plek weg was. Het gaat om een onverlichte N-weg waar je 80 mag en waar erg hard wordt gereden. Thuis aangekomen belde ik gelijk de ANWB, die zeiden dat ik terug moest fietsen (dat is dan ongeveer 3 km meer omdat je dan om moet fietsen, het was donker, min 4 graden en ik ben een vrouw alleen en daar zou ik ong 2 uur in het donker op de hulpdienst moeten wachten. Ik heb natuurlijk uitgelegd dat ik me daar niet goed bij voelde, dat dat geen veilige situatie is, en omdat ik nog geen 5 minuten van de plek waar mijn auto stond, woon (het verlengde van die doorgaande weg) had ik gevraagd of ze naar mijn huisadres konden komen. Maar nee, dat deden ze niet! Dat was teveel werk! dan moesten ze helemaal omrijden?!?! let wel ongeveer 3 km, dus nog geen 5 minuten! Dus van mij krijgt de ANWB EEN HELE KOUDE DOUCHE! EN KRIJGT IEDEREEN VAN MIJ HET ADVIES GEEN ANWB WANT ALS JE ZE NODIG HEBT ZIJN ZE ER NIET!
De ANWB. Na jarenlange lidmaatschap toch moeten bellen met pech. Leenauto die niet aan de afgesproken eisen voldeed. Eigen auto twee weken langer dan verwacht (totaal 6 weken) kwijt geweest. Duidelijk met de ANWB gecommuniceerd en dus de 4 weekse leenauto mondeling door ANWB twee weken langer toegezegd gekregen. Helaas is het bij praten gebleven want de verhuurder van de auto wist van niks wat resulteerde in een huursom van bijna 1200 euro voor mijn rekening en heeft bijna tot aangifte van diefstal geleid omdat de leenauto te lang weg bleef. ANWB houdt zich aan het originele contract en zegt dat ik fout was terwijl we mondeling via de telefoon overeenkwamen, dit moet op band zijn opgenomen maar wil de ANWB niet terugluisteren
Slechte, hele slechte service die geleid heeft tot een torenhoge rekening van de autoverhuurder.
Maandag 19 december in de kou en donker langs een drukke snelweg komen te staan, met een auto die er dus blijkbaar geen zin meer in had, is geen pretje. Na de wegenwacht te hebben gebeld, kwam er al binnen 12 min een takelwagen aanrijden. Een aardige en beleefde ANWB medewerker haakte mijn auto aan en gaf mij een warme plek in de cabine en reed ons naar en " veilige" plek, alwaar tot mijn stomme verbazing al een andere medewerker stond te wachten die mijn auto onderzocht. Helaas was het euvel niet 1,2,3 op te lossen, maar hier hield de service niet op. Hij sleepte mijn auto naar mijn garage (gelukkig dichtbij) en ging pas weg toen ik door anderen werd opgehaald. Mijn DANK en COMPLIMENTEN!
Dashbordverlichting viel uit, acculampje brandde, koplampen geen goede verlichting.
ANWB wegenwacht monteur kwam, luisterde goed naar mijn verhaal, dacht na, concludeerde dat de dynamo stuk was, loste het probleem zodanig op dat ik veilig mijn garage heb bereikt voor reparatie.
Kortom,
Een man die goed luistert, nadenkt en handig is. De ideale partner ;)
Johanna
Sta met een lege accu en bel de ANWB. Nee mw uw man is lid en als hij daar niet is kunnen wij u niet helpen. Dus vraag ik als hij late op de dag belt of het dan alsnog geregeld kan worden? Nee de eerste melding is leidend en u heeft het al gemeld dus wij zullen niet meer komen. Alleen als hij nu komt en tegelijk met de monteur aankomt dan kan het wel. Succes mevtouw. Sta je dan met een kind met koorts!