Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Na zaterdag na dagje weg in Duitsland op vakantie terug bij appartement maakte auto een raar geluid. Na wat googelen toch ANWB gebeld . Na uitleg over de klacht adviseerde de man aan telefoon de adac langs te sturen. Die kwam netjes op de afgesproken tijd op locatie aan. Slepend geluid bleek de airco compressor te zijn. Deze was stuk. Adac vertelde me netjes dat beste optie was mee rijden auto afzetten bij de Mazda dealer en bij adac ( zelfde industrieterrein ) een vervangende auto mee te nemen zodat ik met mijn gezin daar in regio toch vervoer zou hebben. Ik belde waar adac medewerker bijstond de ANWB weer op met het verdict en de ge oden oplossing. Daarmee werd ik zeer onbeschoft onderbroken en werd me doodleuk verteld dat er in Dld geen auto meer beschikbaar was. Nou mooie onzin want volgens de adac medewerker wel dus. Maandag auto naar garage gebracht en daar na diagnose gelijk ANWB gebeld. Kreeg toen een dame aan de lijn en zij zouden de garage nog bellen en ik zou ook nog gebeld worden ( mooi niet dus ) ik heb haar verteld over de onbeschofte manier waarop ik met mijn gezin dus zonder oplossing van ANWB maar moest zien hoe ik überhaupt bij een winkel kom 6 km vanaf dorp . Waarop de medewerkster doodleuk zei vraag de garage maar een auto en declareer later maar. Nou ANWB lekker makkelijk wel 150 euro innen al ruim 20 jaar en geen zak regelen. Daarbij werd er ook vaag op mijn vraag gereageerd wat evt repatriëring naar Nederland kostte kreeg alleen maar te horen als reparatie en repatriëring meer is als dagwaarde is auto Total löss en komt ie niet terug naar Nl maar ze kunnen niks zeggen over de kosten hiervan? Verdict de ANWB is een waardeloze organisatie . Ik voelde me in de steek gelaten en er is totaal geen inlevingsvermogen bij de telefonische medewerkers ja lekker overdreven vriendelijk reageren maar met oplossing komen waar ik dik voor betaal ho maar. Ik snap best dat er niet gelijk iets geregeld kan worden maar de adac medewerker snapte totaal niet dat ik niet gelijk mee kon naar hun steunpunt want er staan auto’s genoeg. I.p.v. daarvan hebben we dus 2 dagen extra moeten verblijven en konden we lopend naar de winkel. Als ik mijn mountainbike niet mee had was het eigenlijk niet te doen. Ik overweeg serieus om samen met adviseur te gaan bekijken of ik mijn lidmaatschap terug kan vorderen aangezien ANWB haar afspraken niet nakomt. Wij hebben na 48 uur recht op vervangend vervoer en druk of niet dat is niet mijn zaak maar dan moet de ANWB de zaken beter voor elkaar hebben. Dus een 1 is eigenlijk nog teveel .
Hierbij de eerste review tijdens het voor de 2e keer een uur aan de telefoon te hangen. Het is nu half twaalf s avonds en krijg de anwb niet aan de lijn. Ik ben sinds 17.30 bezig. Inmiddels auto weggesleept en wij moesten maar taxi belllen, ergens in zuid Frankrijk in de middel of ergens. Totaal onduidelijk wat er verder gebeurt. Ook aangegeven dat ik diabetes patient ben ivm wachten. Hier werd totaal niet op ingegaan, maar kreeg als reactie, ja, melding is gemaakt, succes verder. Einde gesprek!. Gelukkig is mijn vriendin 3 kwartier heen en 3 kwartier terug gaan lopen om iets eten te regelen. Auto was toen nog steeds niet opgehaald. Pas na ongeveer 3 uur kwam er iemand. Alleen weggesleept. Punt. Op dit moment nog steeds aan het wachten op.contact, nog steeds in de wacht. Dit wordt opzeggen en wat anders regelen hierna. Volgende review volgt.
Op 31 juli 2018 op de terugreis van Le Mont Saint Michel naar onze (ik, mijn zus, haar 2 kinderen en mijn zoontje) camping in courseulles sur mer. Om 16:00 rijden we op de snelweg wanneer het motorolie lampje begint te branden en piepen en er witte rook vanachter de auto vandaan komt. Direct gestopt op de vluchtstrook, we reden op de snelweg. ANWB gebeld, na een half uur wachten iemand aan de lijn gekregen. Hij vertelde dat de ANWB niet op snelwegen in Frankrijk ter plaatse mogen komen (wat ons van te voren niet is verteld). Vervolgens kreeg ik een nummer dat ik moest bellen en een smsje waarin in het Frans stond wat ik moest zeggen en als de sleepdienst ter plaatse was moet ik weer terug bellen naar het terugbel nummer van de ANWB. Na 3 kwartier was de sleepdienst ter plaatsen en op het moment dat wij in het voertuig zaten en de auto erop stond, het terugbel nummer gebeld, waar ik weer eerst een half uur moest wachten. Iemand aan de lijn gekregen die zei dat wij een hotel moesten gaan zoeken en niet te lang bij de garage moesten blijven rondhangen omdat het geen gezellige plek is. Laten weten dat ik het er niet mee eens was om een hotel te zoeken en dat dat geen doen is met kinderen. Na al meer dan een uur bij de garage te hebben gewacht, bleek dat de garage niet eens naar de auto ging kijken. Nadat mijn vader vanuit Nederland contact heeft gehad (na weer een half uur wachten) konden wij een taxi laten bellen, die wij in eerste instantie zelf moesten betalen (230 euro). Dit bedrag zal later vergoed worden werd gezegd. Wanneer onze eigen auto niet in Frankrijk gemaakt kan worden, krijgen wij een leenauto met kinderstoelen/ zitjes voor de kinderen. Na nog een poos wachten, omdat de garage de ANWB aan de lijn wilde om zeker te weten dat zij de sleep kosten zouden vergoeden en wij weer een half uur moesten wachten voordat er bij de ANWB iemand aan de lijn kwam, kon de taxi gebeld worden. 6 uur na het pech geval waren wij om 22.00 wij eindelijk op.de camping. 1 augustus 2018 Kwamen er sms’jes binnen op mijn telefoon dat de auto naar een andere garage is gebracht en er een diagnose is gesteld. Er waren grote problemen met de auto die ze aan ons wilden toelichten. Die dag daarvoor vertelden ze dat ze ons zouden BELLEN wanneer er meer bekend was over de auto. Maar in plaats van bellen kreeg ik dus een SMS. Zelf weer gebeld dus, na weer een half uur wachten weer iemand aan de lijn die vertelde dat er op 2 augustus een vervangende auto naar de camping gebracht zal worden en wij daar eerst op 2 augustus over gebeld zouden worden en dan ook meer uitleg zouden krijgen over wat er met onze eigen auto aan de hand is en wat er gaat gebeuren. Nogmaals. Aangegeven dat we 3 kinderen bij hebben en we dus zeker wilden zijn dat er zitjes in de auto zaten en nogmaals werd bevestigd dat deze aanwezig zullen zijn. 2 augustus Om 12.15 word ik gebeld door Engels sprekende ANWB, wij moesten zelf de auto ophalen bij een garage (wat niet de afspraak was). Zij zouden een taxi bellen, die om 14.00 ons zou komen ophalen en de rit zou ons niks kosten. Helaas om 14.00.geen taxi. Om 15.00 weer bellen, weer heel lang wachten. Ondertussen belt de ANWB mijzelf, eigenlijk om ons meer informatie te geven over onze eigen auto, maar ik begon over het feit dat de taxi al een uur opzich liet wachten en dat alles ons begon te frustreren en het geen manier van doen is zo met die kinderen.Hij zou erachteraan gaan en nog terugbellen (ook over de eigen auto). Weer terug gebeld door de Engelse ANWB die lieten weten dat de taxi binnen 20 minuten zou komen. 2 uur en een kwartier later, om 16.15 kwam de taxi. Taxi rit verliep zonder problemen, en we hoefden inderdaad niks te betalen. Aangekomen bij de garage, na alles geregeld te hebben lopen we naar de auto. Bij de auto aangekomen, blijken er dus helemaal geen zitjes in te zitten. Toch maar naar de camping gaan rijden (40 minuten) en ondertussen de ANWB gebeld, omdat wij als wisten dat we toch weer een half uur moesten gaan wachten. Een aantal keer werden wij eruit gegooid. Inmiddels kookte het bij ons van binnen en was ons geduld echt op. In het keuze menu gekozen voor Nederland waar wij na een paar minuten al iemand aan de lijn gekregen die ons zou doorverbinden. Gelijk kregen wij iemand aan de lijn, De ANWB laten weten dat er dus geen zitjes in de auto zaten zoals ons wel meerdere malen beloofd was. Het dringende verzoek gedaan om dus autostoelen naar de camping te brengen, omdat wij dat stuk naar de camping noodgedwongen onverantwoord moesten rijden en dat wij de service van de ANWB op deze manier zat zijn. Totaal geen begrip tonend voor de situatie en de kinderen. Weer een andere vrouw aan de lijn, die ons verteld dat er valse beloftes zijn gedaan en dat zij daar niks aan kan doen, want ze is ook maar iemand die de telefoon aanneemt. En dat wij de autostoelen van ons zelf Maar moesten gaan halen bij een garage 1.5 uur verderop, terwijl de kinderen nood gedwongen onverantwoord in de auto zaten. Omdat wij ons geduld waren verloren en met verheven stem spraken, wilde ze niet verder met ons praten en ze gooide zo de hoorn erop. Dus nog steeds geen oplossing voor de autostoelen. Inmiddels als 3 dagen bezig met telefoontjes en wachten. Bovendien nog steeds geen telefoon terug gehad over onze eigen auto. ANWB ‘het hele jaar verzekerd van de beste hulp op reis’. Hebben wij dus totaal niet ervaren. Onze vakantie voor de kinderen is niet geworden waar wij juist zo.op gehoopt hadden. Het had een leuke en onvergetelijke vakantie moeten worden, maar dit is het niet.
Gewoon oplichters. Ze zijn waardeloze bedrijf met asociale medewerkers.
Pech in Frankrijk. Alles wat met de remmen te maken heeft lichtte op in het dashboard. Dan durf je toch niet te rijden. Bellen met de wegenwacht en vriendelijk geholpen. Echter van de 7000 wegenwacht hulpen in Europa wordt geen gebruik gemaakt. Er wordt alleen afgesleept naar een garage, en dat gebeurt morgen. Tja, je hebt geen keus. Op de vraag wat in mijn doorlopende reisverzekering vergoed zou worden, we zitten 80 km van de camping en moeten dus of een taxi nemen of een hotel regelen, werd verteld dat we daarvoor de verzekering van de ANWB moeten bellen. Oké, polis erbij gepakt en het tel.nr. gebeld wat volgens deze polis 24/7 bereikbaar is. Wat schetst mijn verbazing:hetzelfde nummer als de pechhulp. De juffrouw wist mij te vertellen dat de verzekeringsafdeling alleen op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar is.?! Hulp nodig bij de ANWB voor verzekering buiten kantooruren? Vergeet het maar. Dus deze verzekering gaat er uit. Morgen komt het vervolg. Ben benieuwd of ik alles moet gaan opzeggen of dat ik blij wordt van de ANWB (alsnog). Toch jammer dat van de 7000 wegenwacht hulpen niemand kan komen, al zou het de volgende dag worden. Ik zie het somber in voor de ANWB.
Ik stond 3 dagen na aankoop van mijn auto al met startproblemen bij een tankstation op de parkeerplaats. De vorige eigenaar had mij gewezen op het feit dat de auto een handleiding heeft wat betreft starten. Maar nu reageerde de auto serieus nergens meer op. Ik was nog geen lid van de ANWB dus ik moest bij mijn belletje gelijk lid worden tegen hoger tarief helaas. Maar goed als ik daar maar weg kom. De ANWB-man was snel ter plaatse en is anderhalf uur bezig geweest. Uiteindelijk bleek het in de zekeringen kast te zitten. Door de kast flink te schudden resette de boordcomputer en kon er weer gestart worden. Sindsdien heb ik totaal geen startproblemen meer gehad en die starthandleiding van de vorige eigenaar kon ook de prullenbak in. Volgens de ANWB-man moest ik zo snel mogelijk naar de garage vanwege onbetrouwbaarheid maar dat bleek dus niet nodig. De auto moest toch voor de APK en ik heb het toen wel verteld aan de garage over het starten. Die besloten om er niet eens naar te kijken. Als hij nu goed start waarom zou je er dan naar kijken? Trouwens de auto is goedgekeurd. :) Fijn en pluim voor de ANWB.
Na 30 jaar lid te zijn, met maar1x hulp gevraagd te hebben.lidmaatschap wat ik heb is zonder Woonplaats. Problemen met auto gehad in woonplaats, net op de rand van mijn woonplaats . Anwb gebeld komen pas als ik de woonplaats lidmaatschap accepteer. Deze lidmaatchap gaat me honderd euro meer kosten. Na 30 jaar lidmaatschap te hebben betaald vind ik dit asociaal. Conclusie je kunt beter geen lidmaatschap pakken , dan kun je bellen voor autopech dan kun jenaar 1 jaar het lidmaatschap opzeggen. Zo betaal je niet meer dan nodig, want nou heb ik 30 jaar voor de bok zijn kloten betaald. Anwb bedankt
Gisteren bij het starten van de auto Volvo XC90 kreeg de melding koelvloeistof laag. De ANWB ( al 27 jaar lid maar 1 keer gebeld in al die jaren) gebeld. De monteur die langs kwam heeft zelf een Volvo en wist waar het aan lag. ( de tractie riem of zoiets) Hij heeft zelf ook een Volvo en ging enthousiast bellen. Er was een aandrijf rol kapot en hij ging bellen voor de kosten. 60 euro voor de rol en hij deze zelf monteren. De auto werd afgesleept naar de garage van waaruit hij het klusje zou klaren en ik hoefde alleen 60 euro te betalen voor de nieuwe rol en de auto weer ophalen. Na uren van stilte zelf eens gebeld met deze voor ons onbekende garage in eigen woonplaats. De man wist me te vertellen dat de ANWB monteur s' avonds om 19:00 de auto zou komen maken, top service. De volgende dag werd ik gebeld door de monteur dat er een tegenslag was en dat ook het distributie schild defect is. Kosten voor het schild 370 euro. kosten rol 60 euro en het is minimaal 10 uur werk a 50 euro per uur. Ik vroeg uiteraard of de ANWB de auto naar mijn eigen dealer kon brengen. Immers de ANWB had dit in gang gezet en niet ik. Nee dat kon niet de auto stond nu bij een garage waar de reparatie kon worden uitgevoerd en dat was het wat hem betreft. Na bellen met de ANWB werd mij verteld dat ik recht had op 1 verplaatsing en dat daar de kous mee af was. Dat ik mij onterecht behandeld en dit voelde mijn inziens als oplichting , kon ik een klacht indienen. En tot ziens. Schandalig ik voel bij belazerd door de monteur van de ANWB en zal formeel een klacht indienen.
Wij reden een georganiseerde tocht met ongeveer 200 auto’s dor europa. We stranden in de apenijnen in Italie met een kapotte motor bij 37 graden. Ik bel de ANWB - of ze een manier weten d auto te bergen en wij in een hotel ergens kunnen komen. Ik ben platina lid! Hoera! Je zou denken dat komt wel goed. Ik heb nog nooit van ee anwb gebruik hoeven te maken. Nou mooi niet! Ze konden niks voor ons doen. We moesten het allemaal zelf maar uitzoeken omdat we aan een georganiseerde tocht meereden. Wat is dat voor flauwekul? Kleine lettertjes mw. Staat in de voorwaarden. de tocht is geen wedstrijd! Ik kon ze niet overtuigen. Die jongen die mij tewoordstond vond het zooo vervelend voor ons. nou fijn hoor! Helemaal klaar met de anwb. Ik had ook geen autohulp in mijn reisverzekering. ik heb toch buitenlanddekking van de anwb dus dacht dat niet nodig te hebben. ik weet inmiddels beter.
Afgelopen maandagochtend nam ik de rotonde iets te ruim en raakte een betonnen rand. Gevolg twee banden lek. ANWB gebeld. Mevrouw aan de telefoon die vroeg of ik geen reservewiel had. Het blijkt dat de ANWB wel komt voor 1 lekke band maar niet voor 2. Die logica ontgaat mij natuurlijk. Komt erop neer dat ze je gewoon laten staan met je probleem. Zoek het maar uit, de ANWB gaat je niet helpen. Zelfs niet eens meedenken wat je dan moet of kunt doen. Niet eens zeggen welk bergingsbedrijf je kan ophalen. De ANWB lijkt wel een commercieel bedrijf dat aan winstmaximalisatie doet. Ik ben helemaal klaar met deze club! Ze hadden ooit een reclameslogan met de tekst "hebben wij u ooit laten staan?" Ja dus!
Problemen gehad met de auto, de bobine bleek stuk te zijn.anwb gebeld en tot mijn verbazing arriveert er autoservice Gelderland.Deze heeft de bobine vervangen, echter wel dubbel zo duur als bij de reguliere wegenwacht.Uiteraard klacht ingediend en wat schets mijn verbazing " dan kan gebeuren " .werkelijk anwb onwaardig.wees dus Allert.men kan geholpen worden door ketenpartner van de anwb die hun eigen prijzen hanteren voor de vervangen onderdelen.en de anwb doet niks.
In 2016 laten de vrienden van de ANWB me staan. vervolgens na dagen erkennen ze de fout . staat zwart op wit.niet te min zeg ik me lidmaatschap op. en daar begon het gezeik. Tot gerechtelijke stappen gaan ze. en hulp ho maar. ze lossen niets op, ze sleuren iemand door de bekende hoop . str.t en zeggen nu kunnen niets doen ligt niet meer bij ons. Ik wil mensen vragen met de slechte ervaringen zich te melden bij radio dracarys en sings . Ik ( wij ) gaan hier eens goed aandacht voor maken, dit wangedrag van deze malafiede k.te organistaie is beneden alle peil
Krijg totaal niet waar je recht op hebt. Had lekende thermostaathuis. Hijheeft koelvloeistof ingegooid terwijl hij weet dat,dat blijft lekken en zeg je doodleuk kan je nog mee naar garage rijden op vrijdag middag. Zo stom geweest dat te accepteren dus 3 uur bij garage gewacht tot gemaakt was. Zeer vervelend maar ja weer gemaakt ik geholpen en anwb goedkoep uit. Plaats van wegslepen en vervangende auto te geven waar ik voor betaal. alleen beetje koelvloeistof heeft dat hun gekost. Nee wat denk je sturen ze me rekening 22euro dacht dat ik gek werd. Gebeld en gemaild maar kon niks aan gedaan worden. 25 jaar lid geweest nooit problemen gehad maar hoe ze nu werken is het niet waard .Heb gelijk per direct opgezegd. Maar naar all secure.
Afgelopen week via website ANWB buitenspiegel caravan (DUO) gekocht maar een dag later zag ik exact dezelfde spiegel € 13,00 goedkoper, namelijk slechts voor € 11,95 ipv € 24,95. Dat is nogal een verschil en dat kun je niet compenseren door €2,- ledenvoordeelkorting. ANWB wilde mijn reviews bij de spiegels niet plaatsen. Ga naar Automotive Internet en Vrijbuiter Sport. Daar stond afgelopen week exact dezelfde caravanspiegel € 13,00 goedkoper dan op de ANWB website.
Op 16 mei begaven wij ons met onze caravan vanuit Sliedrecht naar het plaatsje Zeeland in Noord-Brabant. Op de A2 ter hoogte van hectometerpaal 104.5 Re attendeerde een medeweggebruiker ons op het feit dat onze caravanstekker los hing. De stekker bleek dusdanig versleten dat hij niet meer functioneerde. De ANWB gebeld en binnen een half uur arriveerde een monteur, de heer R.Broeders, autonr. 9120. De heer Broeders begeleidde ons via de afrit Hedel naar een pompstation, alwaar hij de stekker verving door een nieuwe. Vol lof over de heer Broeders: besluitvaardig, deskundig en communicatief sterk. Overigens vorig jaar in Frankrijk met een kapotte waterpomp ook al prima ervaringen met de ANWB. Hulde voor de ANWB en voor de heer Broeders in het bijzonder. W.J.Philipse Sliedrecht
Vandaag na jaren geen probleem te hebben gehad met mijn auto c1 uit 2009. Mijn auto wilde vanmorgen niet starten, hij deed niks. ANWB gebeld, snel geholpen, vooral de vraag staat u veilig vond ik grappig in de zin ik sta op parkeerplaats er kon weinig gebeuren maar toch. ANWB snel ter plaatse (20 minuten) monteur kreeg eerst ook geen leven erin. Later de accu getest die bleek kapot! Ok mevrouw ik zorg dat u vandaag gewoon kan rijden en wij regelen voor eind van de dag een nieuwe accu. Zo gezegd zo gedaan! Auto startte alleen 300 meter verder stoptte de auto er weer mee, gelukkig stond de ANWB man zijn administratie te doen en kwam naar mij toe, mevrouw het is denk toch echt klaar met de accu. Aan de kapels shock toegediend auto had er weer zin in, hij zij ik rij achter u aan naar het werk en daar regelen we een nieuwe accu. Ok top. Anwb achter mij aan! (Waarschijnlijk bang dat ik weer zou stil komen te staan) op het werk heeft hij de accu eruit gehaald. Bij dichts bijzijnde garage accu gehaald! Ik kon aan het werk hij belde later mevrouw hij is klaar. Testje gedaan! Klaar gefixt. Al met al paar uurtjes met mij bezig geweest. Maar alles top geregeld! Super bedankt voor de hulp. Hopelijk tot niet snel
Zondagavond 6 mei koppelingspedaal in onze camper blijft hangen, oliedruk koppeling valt weg, wegenwacht gebeld wij staan 1 km voor de Vlaketunnel in Zeeland, na 1 uur komt wegenwacht, deze vriendelijke man probeert het probleem op te lossen, lukt niet, regelt netjes een takelwagen, die neemt ons mee, maar moet de camper veilig stellen in Goes , in opdracht van het wegenwacht kantoor moet hij ons afzetten bij het NS station in Goes, de behulpzame chauffeur belt nog een keer met kantoor WW of dit klopt, maar hij wordt verplicht ons daar te droppen, dit terwijl wij in ons wegenwachtpakket recht op vervangend vervoer hebben staan, ik heb familie geregeld die ons is komen ophalen, wat mij betreft krijgt het kantoor van de wegenwacht de koude douche, zeer klant onvriendelijk, de andere morgen moest dezelfde takelwagen de camper naar de door ons opgegeven garage brengen, de chauffeur is zeer verbaasd, waarom niet dezelfde avond?, kunnen wij gelijk meerijden, onbegrijpelijk en kostbaar, ik verwacht compensatie van de wegenwacht voor de gemaakte benzinekosten voor het inschakelen van familie die ons is komen ophalen in Goes, nogmaals wat een service.
Als klant heb je totaal niet te zeggen nadat je een verzekering hebt aangesloten. Zij bepalen alles voor je of dat in jou voordeel is of niet niemand luistert naar je als klant. Ze zijn bot , onvriendelijk en ongeschoold en heel arrogant. Wil je geen hoofdpijn ga niet naar ANWB want ze zijn dieven. Een medewerker van ANWB zei tegen me ah, we hebben al klanten genoegd, dus interesserend ons niet van! Onmenselijk.
Vandaag stond ik met mijn zojuist ingevoerde auto onderweg van de haven naar de garage voor keuring. Helaas oververhitting van de motor dus anwb gebeld. "We kunnen u alleen helpen als er een NL kenteken, apk en verzekering op de auto zit". was het antwoord van anwb. "Dit zijn onze voorwaarden, dus het is zoals het is". Ik was tot vandaag 28 jaar lid van anwb, maar dit is onacceptabel! Wat een slechte service!
Zowel het opzeggen van lidmaatschap als adreswijzigingen worden niet goed verwerkt als je dit telefonisch regelt. Vervolgens sturen ze een incassobureau op je dak omdat ze rekeningen naar je oude adres hebben gestuurd.