Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
In de wervingsteksten staat de gratis aankoopwaarde garantie beschreven, die kun je uiterasrd tegen betaling zelfs uitbreiden naar 3-jaar! geweldig toch!
Zou je denken, maar pas op!
Dit is 'n geweldige misleiding!
Lees eerst de kleine kettertjes! en de
De bijkomende voorwasrden, in de achteraf naar jou toegezonden polis.
Dan blijkt het allemaal wat anders te zijn, en heb je met je "wa beperkt casco en diefstal verzekering met "gratis aankoopwaarde garatie" helemaal geen aanschafwaarde garantie! maar ja dan heb je de polis al afgesloten he' :-( lekker puh!
Had je maar op moeten letten.
Bah! wat 'n walgelijke verkooptruc van die z.g. Betrouwbare anwb. echt schandig!
Auto gestrand en de desbetreffende monteur kon de storing niet uitlezen zei hij.
Op maandag gebeld met VW en zeiden dat dit onzin was.(het niet uit kunnen lezen)
De monteur heeft wel gekeken en een dieselleiding losgedraaid en de hele motor zat onder de dieselolie en niet schoongemaakt, maar niets opgelost.Hij stelde voor de auto meteen al weg te slepen naar een garage zodat hij niets hoefde te doen.Het onbeschofte gedrag van de monteur en call center was voor mij een verklaring dat ze niets meer repareren ter plekke maar alleen de mensen afschepen met wegslepen.Erg jammer.Ik heb spijt als haren op mijn kop dat ik als goud "membership" ooit lid ben geworden. Ik heb helaas geen hoge verwachtingen meer van de ANWB pech hulp.erg teleurstellend!
Vakantie 2 maanden Bali, na 6 weken kreeg ik voedselvergiftiging, soort huisarts langs geweest, na onderzoek met ziekenauto naar ziekenhuis gebracht, te kennen gegeven dat ik naar een Australië ziekenhuis vervoerd wilde worden.
1telefoontje naar Alarmcentrale ANWB en alles was geregeld. Volgende dag hebben ze nog terug gebeld om te vragen hoe het ging.
Perfect geregeld allemaal!
Ik stond voor het eerst met pech aan de snelweg op de A28 voor Amersfoort. ANWB gebeld, die waren er in no- time, bergingswagen gebeld die zeer snel kwam en mij naar een parkeerplaats reed. Daar door de zeer kundige monteur geholpen. Hij ontdekte dat er een relais stuk was, iets wat we voor die tijd niet boven water konden krijgen bij de garage. Hij knutselde 2 draadjes aan elkaar zodat ik binnen no time mijn weg weer kon vervolgen. Ik ben ondertussen al gouden lid bleek, want had er onderweg nog nooit gebruik van gemaakt. Ik ben zeer tevreden over de snelle en kundige behandeling. De monteur kreeg dus niet alleen het 'lek' boven water maar wist mij ook weer snel op weg te helpen. Complimenten aan de ANWB!
Allereerst had ik een hele aardige mevrouw aan de telefoon die oprecht meedacht en adviseerde wat voor mij nodig en het beste was. Toen ik echter de tweede keer belde kreeg ik een man aan de telefoon, ik geloof ene Maurice, die niet goed naar mij luisterde en enkel het advies gaf waar hij voordeel uit zou halen en ik extra zou betalen. Hij gaf geen goed antwoord op mijn vraag en dacht niet mee. Jammer
Krijg ineens een email dat ik een doorlopende reisverzekering bij de Anwb zou hebben afgesloten. Dus nooit afgesloten. Ik verwijt de anwb aan onzorgvuldigheid van verificatie van de indentiteit van degene die een verzekering afsluit. Indien je de gevens van iemand kent dan kan je zomaar een verzekering online afsluiten op naam van een ander. Zo in mijn geval. Ik ben 61 jaar en chronisch ziek, ben aan een rolstoel gebonden en moet 3x in de week naar het ziekenhuis voor nier dialyse. Een doorlopende reisverzekering is niet nodig om af te sluiten omdat ik gewoon niet in staat bent te reizen. Daar ben ik gewoon te ziek voor. Volgens de anwb zou ik deze verzekering online hebben afgesloten. Mijnvrasg waz dan ook hoe ze mijn identitteit hebben vastgesteld? Heb ik een kopie legitimatie moeten op sturen of heb ik een passport nr moeten doorgeven? Het schijnt heel eenvoudig te zijn, gewoon de gevens van iemand invoeren en die persoon is verzekerd.
Ik heb ook nooit een polis mogen ontvangen. Nu wil de anwb dat ik 40 euro betaal en heeft inmiddels een deurwaarders ingeschakeld. De klerk vs niekus gerechtsdeurwaarders en I casso. ik weiger deze 40 euro te betalen omdat ik simpelweg geen verzekering hebt afgesloten. I middels ben ik gedaagvaard en de deurwaarderskosten zijn opgelopen naar 229,78. Ik snap ook niet waarom een deurwaarder zo'n zaak aannemen. Het is gewoon eigen belang en een verdien model tenkoste van een zieke burger met een ziekte uitkering. Ook de anwb gaat hier over lijken. Men vroeg mij ook of ik aangifte had gedaan over identitteit fraude. Als ik een rolstoel taxi moet bestellen heen en weer naar het dichts bijzijnde politie bureau ben ik ook 40 euro kwijt. Dus ik ga geen kosten maken. Ik laat deze zaak ook gewoon voor komen as woensdag in Rotterdam. Indien de rechter in mijn nadeel beslist ben ik financieel helemaal genaait door de anwb door onzorgvuldigheid en onvoldoende vaststelling van persoonsgegevens, identiteit teneinde bescherming persoonsgevens. Ook de deurwaarderskantoor komt mij hier over als niet belangenloos. Schandalig wat hier gebeurt. De uitslag rechtspraak zal ik hier publiceren.
Het lijkt wel of de ANWB in de jaren steeds slechter wordt in service and klantvriendelijkheid. 18 Jaar lid. In her verleden nooit problemen gehad. Afgelopen 5 jaar krijg ik monteurs die je nergens mee helpen. Je aankijken of ze alles te veel is. Van te voren al beginnen te roepen dat doe ik niet. Terwijl een band plakken toch echt bij hun service hoort as je geen reserve band hebt en still staat met lekke band. Rubber brandstofslang van de injectie motor kunnen ze ook niet vervangen waar ingebeten is door een marter en bezine lekt.Moet ik maar mee naar een garage rijden zegt de monteur ter plekke. Terwijl de benzine eruit spuit en de auto in brand kan vliegen tijdens het rijden. Lampje vervangen verdommen ze ook al etc. Waarom ben ik dan ANWB verzekerd? Voor elke keer een klant onvriendelijke, bijna brutale en met rare instelling van monteurs langs te krijgen die nooit helpen met pech? Ik denk dat de ANWB schijnbaar klanten teveel heeft. Dus ik zal mijn abonnement gaan opzeggen en overstap naar de concurentie.
Ik bel de ANWB omdat mijn auto steeds afslaat en daardoor was op die bewuste dag ook de accu leeg gestart, vervolgens komt de WW kijkt en constateert dat de dynamo niet goed is, ik leg hem nog uit dat het mij gaat om het uitvallen van de motor tijdens het rijden, en dat het steeds vaker voorkomt. Hij komt met een verhaal dat de borsteltjes van de Dynamo steeds meer zullen slijten en het dus niet vreemd is dat de motor tijdens het rijden steeds vaker afslaat en volgens hem zou het vervangen van de dynamo opgelost zijn. Ik laten hem vervangen a 300€, maar het probleem is niet opgelost ga naar de dealer om op advies van ANWB uit te laten lezen, zij lachen nog om de ANWB actie, omdat de Dynamo als functie heeft Accu opladen die zal wel slecht zijn, maar niet de oorzaak van het door mij aangeven probleem. Het uitlezen van de computer geeft aan dat de oorzaak het Roetfiler en Turbodrukregelaar zijn. Dus ik ga naar het klachtenbureau van de ANWB om die onterecht vervangende Dynamo te claimen, zij doen dit af met de opmerking dat de Dynamo ook slecht was en bijdraagt aan het probleem, en dus geen creditering, ik heb verschilende monteurs geraadpleegd en zelfs de Man in het Service Center van ANWB beweerd dat het Dynamo niet kon zijn en adviseerde mij juist dit te claimen, maar het klachtenbureau beslist anders. Ik heb inmiddels geinformeerd bij Bosch Car Services, want het vertrouwen in de ANWB is weg, want dit is geen correcte service.
Ga meteen abonnement opzeggen al jaren lang lid dus mijn vrouw en ik ,mijn vrouw heeft ook woonplaats service ik niet. Mijn vrouw rijd weg met haar auto omdat ze een afspraak heeft maar kont terug met de auto omdat hij raar doet en een lichtje gaat branden! ik breng haar vervolgens met haar auto van haarlem naar beverwijk en merk idd dat hij in de noodloop gaat en vermogen verliest. Vervolgens rijd ik voorzichtig terug en bedacht nog zal ik in beverwijk bellen . Maar het weer is slecht en er brand een kacheltje dus denk ik rij maar naar huis en bel dan de anwb en ja hoor u heeft geen woonplaats service vervolgens komen ze niet die hufters of je moet ff €50 betalen en je abonnement uitbreiden omdat ik als partner die service niet heb! waarop ik zeg dan rij ik de auto wel ff 1500 mtr verder dan staat hij niet meer in haarlem , waarop ze zeggen de melding staat geregistreerd dus dat kunt u wel vergeten! 20 jaar lid twee keer kleinigheidje gehad in 20 jaar en zegt de anwb fuck you! waarop ik zeg fuck you anwb einde lidmaatschap!
Ben al 35 jaar lid en gister had ik ze nodig omdat ik een lege accu had ,gebeld en zei dat ik niks bij me had.maar me dochter had de id kaart bij d'r en woon op het zelfde adres.geen hulp hoor . ANWB dit is het laatste jaar.
Ben nu 13 jaar lid, meest uitgebreide abo, heb ik ze eindelijk een keer nodig, omdat ik met de auto over de A16 over iets ben gereden, komen ze niet. Ik moet mijn verzekering maar bellen.? ik sta stil op een hele smalle vluchtstrook, levensgevaarlijk? niet helpen. Waar zijn ze dan voor.
Sta je op een heuvel voor de verkeerslichten, slaat je automaat af! Wat normaal en R of A is, is nu een F. Foutje dus. En nu?! Geweldig geholpen door 2 mannen achter mij (pionnen en vestje) en ANWB gebeld. Martijn van de ANWB was er supersnel. Dank! Eerste keer ANWB voor mij. SUPER! Ben blij dat ik lid ben.
Groetjes, Lydy
Januari 2019, wintersport kaltenbach
En daar lig je dan, midden in de nacht, in een hotelkamer in oostenrijk met een man die wakker wordt met een hartritmestoornis.
Hartritmestoornissen waar we bekend mee zijn hoor maar niet in het buitenland!
En ja, wat doe je dan?
Het enige wat je moet doen op zo’n moment,
En dat is bellen met de alarm centrale van de anwb!
De meneer aan de andere kant van de lijn(ik ben jammer genoeg zijn naam vergeten) stelde ons een aantal vragen en vertelde wat de mogelijkheden waren.
Wij kozen ervoor om zelf met een taxi naar het ziekenhuis te gaan en hij ging de rest in gang zetten,
Contact met onze zorgverzekering voor medische informatie voor het ziekenhuis, de eerste hulp op de hoogte brengen van onze komst etc.
Per sms stuurde hij ons nog het complete adres van het ziekenhuis.
Toen wij in het ziekenhuis aankwamen zei de dame achter de balie
“aah, die hollander” en we konden gelijk doorlopen.
De man aan de telefoon zei niet alleen dat hij de rest in gang zou zetten, maar heeft werkelijk alles gedaan om ons onze zorgen weg te nemen.
‘s middags werden we nog teruggebeld of alles goed gegaan was!
Wat een kanjers bij die alarm centrale, we hopen het nooit meer nodig te hebben maar mocht er nog eens wat gebeuren weten we nu ook dat we ons geen zorgen hoeven maken!
Anwb alarm centrale ontzorgt echt!
Vriendelijke groet
Lydia en cock van drunen
Woerden
Zojuist mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik zeer zelden de auto gebruik. Gebeld met de klantenservice en de reden genoemd van opzegging vraagt de medewerkster twee maal door wat de eventuele gevolgen kunnen zijn als ik mijn lidmaatschap opzegt. Alsof mijn leven ervan afhangt. Heb afgelopen 1,5 jaar twee keer de wegenwacht moeten bellen. In eerste instantie om een lekke band waarvoor ik 6 uur heb moeten wachten vanwege een incompetente medewerker die de locatie niet kon vinden en niet de juiste gereedschap in zijn bezit had. Uiteindelijk in totaal 8 uur verder met wegslepen etc. en een dag later pas een nieuwe band. Tweede keer een gerekte koppelingskabel. Twee uur wachten voor een controle van 2 minuten. Altijd dezelfde praatjes. De jaarlijkse contributiekosten haal ik met deze service er nog geeneens uit.Nee bedankt ANWB. Droevig zooitje.
Ik kwam vast te zitten in Portugal omdat de versnellingsbak van mijn auto op was. Het contact met ANWB was heel goed en vriendelijk, ze hebben me door het hele proces heen fijn geholpen. Het was een ietwat ingewikkelde case geworden doordat ik ook nog mijn rijbewijs was kwijtgeraakt en ziek werd, maar de ANWB was altijd goed bereikbaar, geduldig en meedenkend in alle mogelijke oplossingen. Ook goed contact na afloop toen ik eenmaal thuis was om alles netjes af te ronden. Heel blij mee.
10 jaar lid geweest van de ANWB, vervolgens na een verhuizing adreswijziging doorgegeven en blijkbaar hebben ze alles naar het oude adres gestuurd. Na een tijdje wordt er contact opgenomen door TKB incassobureau dat er per ommegaande betaald moet worden. Nooit een brief ontvangen, geen telefoontje van de ANWB, maar mag wel het dubbele betalen. Vervolgens ANWB gebeld om het op te zeggen, af te handelen en een klacht in te dienen. Ook daar niks meer van gehoord. Ik heb de dubbele kosten betaald, maar ANWB nooit meer! Klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken.
Ik heb vauit frankrijk op zaterdag gebeld vorige jaar om hulp te vragen ik werdt niet geholpen 25 jaar lid en met gold pas toch .betalen voor niks
slecht ervaring ik waarschiw iedereen niet met anwb gaan beginnen hoe dan ook.
Ze zijn zakkenvullers.
Als je geen klant meer bent halen ze je ervaring weg
Op 5 januari ben ik voor 2 maanden naar Spanje vertrokken.
Daar mijn auto bij de plaatwerker in Amsterdam stond en niet op tijd klaar was heb ik mijn zoon gevraagd mijn auto bij de plaatwerker op te willen halen.
Dit heeft hij op 14 januari 2019 gedaan en is daarmee naar Hoofddorp gereden. Onderweg heeft hij een lekke band gekregen en daar ik geen reserveband in mijn auto heb, heeft hij de WW moeten bellen. Hij heeft toen te horen gekregen dat hij geen lid was en dus 190.00 euro moest betalen om MIJN auto te repareren. Hier ben ik het volstrekt niet mee eens daar ik zelf niet in de gelegenheid was mijn auto op te halen.
Ik ben reeds 33 jaar lid van de ANWB en kan mij niet herinneren
wanneer ik hiervan gebruik heb gemaakt. Daar mijn zoon voor mij een dienst heeft gedaan en daarvoor op deze manier gestraft wordt, voel ik mij dan ook verplicht deze kosten voor mijn rekening te moeten nemen ondanks ik lid van jullie ben.
Ik hoop dan ook dat hiervoor een regeling getroffen kan worden en dit bedrag kwijt gescholden wordt wat ik wel redelijk zou vinden. Indien wij hier niet uitkomen zal ik toch overwegen mijn lidmaatschap na 33 jaar op te moeten zeggen. Hopende op een goede afloop van deze zaak verblijf ik,
Als reactie van de ANWB kreeg ik te horen dat de 190.00 euro gewoon betaalt moet worden waarop ik mijn lidmaatschap wilde opzeggen. Bij dat servicenummer kreeg ik te horen dat ze mij niet als lid kwijt wilde raken en mij daarom 25% korting op mijn lidmaatschap van dit jaar wilde geven daar ik hier niet mee accoord ging wilde ze mij daarnaast nog een bloemetje aanbieden maar ook dat heeft mij niet over de streep kunnen trekken. Al met al moet ik dus de 190.00 euro gewoon over maken. Als ik op de site van Allsecur kijk was mijn zoon 95,00 euro kwijt geweest. In de toekomst zal ik de ANWB dus met een grote bocht omzeilen en voor Allsecur kiezen. Aldus een teleurgesteld EXLID van de ANWB
We hadden een opel astra die op een goede morgen niet meer wilde starten.
Zodoende heb ik heb ik toen de ANWB gebeld.
Die zouden over drie uur komen, wat ik erg lang duren vond.
Omdat we aan de Duitse grens wonen en mijn viendin ook Duits is hebben we de ADAC gebelt, waarvan zij lid is.
Die zouden meteen komen.
Een half uur later staat er een auto van de ANWB voor de deur.
Ik ging naar buiten om te vragen waarvoor ze kwamen.
De monteur zei dat hij gestuurd was door de duitse ADAC.
Dus dan kan het wel snel!
Kun je zien dat je als lid niet echt voorrang hebt.
wij zijn overigens erg tevreden met de service van de duitse ADAC.
Die doen echt gekke dingen om je te helpen als je pech hebt.
Daar kan de ANWB zich nog een puntje aan zuigen.