Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
ANWB/Unigarant laten je aan je lot over, beantwoorden geen e-mail en de algehele dienstverlening en specialisme mbt mijn schade afhandeling van de auto is ver beneden de maat. Ronduit teleurstellend.
21-07-2017 Met een APK gekeurde auto op weg naar Duitsland. Door Luxemburg gereden en net onder Luxemburg stad gaat het display aan. STOP anders kans op grote moter schade. We reden in de file en zijn naar de vluchtstrook gereden , driehoek neergezet en de ANWB in Ned. gebeld. We zijn gestrand wat nu, de koelvloeistof loopt er aan de onderkant uit en de motor stoomt. Zij zouden de wegenwacht te plaatse bellen, na 2,5 uur wachten werden wij opgehaald door 2 Frans sprekende mannen { wij verstaan geen woord Frans} ze gebaarde ons dat wij in hun auto moesten gaan zitten, onze auto werd opgeladen en de caravan erachter aan de trekhaak en wij naar de garage in de stad Luxemburg. Daar aangekomen werden wij aangesproken door de Bali medewerker, maar ja, dat verstonden wij niet. Dus weer naar ANWB Ned. gebeld, wij staan hier, maar spreken jullie Frans, vloeiend was het antwoord. ik zei: leef je uit, ik geef de Bali medewerker de telefoon, als hij klaar is hoor ik graag van u wat er gaat gebeuren. en dat ging prima. het was vrijdagavond, dus het personeel was naar huis. volgende week zouden zij weleens kijken naar onze auto. Dus er werd een taxi gebeld, die bracht ons naar een depo van leen auto`s. Daar kregen wij een Volvo XC60 mee van 2mnd. oud. en konden onze caravan op gaan halen bij de garage en om s`avonds 21.30 uur waren wij op de camping in Duidsland. Onze auto bleek achteraf een kapotte oliekoeler te hebben. De ANWB medewerker Casper uit Nederland krijgt van ons een 10 , Hij heeft alles voor ons geregeld. Wij hadden en goede reis verzekering en het heeft ons niets gekost. Jullie verdienen een Lintje
Een aantal dagen geleden reed ik s'avonds laat richting mijn bestemming. Voor een kruispunt met verkeerslichten moest ik af remmen omdat het licht op rood stond, maar vlak voor dat ik stil stond werd het groen en wilde gas geven. Tot mijn grote schrik hoorde ik een alarm afgaan en merkte ik dat ik totaal geen vermogen meer had in mijn raspaardje (fiat). Auto aan de kant en even nadenken. De anwb bellen, ik ben lid dus het nummer was snel gevonden. Het duurde maar even en werd op een vriendelijke en begripvolle manier door de dame van de alarmcentrale te woord gestaan. Wij proberen binnen een uur bij u te zijn vertelde ze mij na afloop van de informatie die ik haar had verstrekt. Kort daar op kreeg ik een 2 tal smsjes. Binnen het uur zoals de dame aan de telefoon had gezegt kwam er een bus van de anwb voorrijden. De man (ik weet zijn naam niet meer) stelde zich voor en controleerde mijn pas. En ging gelijkmet de computer aan de slag om een diagnose te kunnen stellen. Ik zei nog vroeger zou je gelijk onder de motorkap zijn gedoken wat even later ook gebeurde. Ik had nog steeds in mijn hoofd dat het een hoop geld zou gaan kosten en was er niet gerust op. Na wat kappen te heben verwijderd kwam de monteur er achter dat er een stekkertje van de oliedruk meter los was getrild. Na deze vast gezet te hebben nog een keer de boordcomputer uitlezen van de auto en het probleem was verholpen. We hebben nog een rondje gereden en de auto deed het weer zoals het hoord. Met dank aan deze vriendelijke en sympatieke en kundige monteur van de anwb rij ik nu al weer een aantal dagen rond zonder storing en heb ik weer vertrouwen in mijn raspaadje.
Anwb (Utrecht) heel erg bedankt voor de super service.
Ik heb ontzettend lang moeten wachten totdat er iemand kwam. Echt belachelijk.
Lekke band om 24:00 s'nachts in Polen, ANWB centrale gebeld, 20minuten naar muziek geluisterd, en melding we wachten op verbinding met een vrije service medewerker. Na 20 minuten heb ik maar opgegeven, en heb volvo assistance gebeld wat binnen 10seconden opnam en mij verder geholpen heeft. ANWB waardeloos.! en dat eerste keer in 8 jaar dat ik klant ben, bah.
Vanmorgen had mijn broer pech langs de weg in zuid Duitsland, ANWB gebeld en toen duurde het eerst 3 uur voordat er eindelijk een vrachtwagen kwam om de auto op te laden en te laten vervoeren naar een garage.
Eenmaal bij de garage lag er helaas geen waterpomp op voorraad en dat hij pas dinsdag klaar is.
ANWB weer gebeld om een huurauto te laten regelen. laten ze vanaf 14:30 tot 20:30 met 2 kleine kinderen wachten om je vervolgens duidelijk te maken er is geen huur auto beschikbaar vandaag. Waarschijnlijk morgen.
Daar sta je dan een uur van het vakantie park.
Uit eindelijk heeft hij maar een taxi gebeld. zeer slechte service van de ANWB.
Op de heenweg naar Spanje kregen we pech met onze auto, ongeveer 500 km verwijderd van onze eindbestemming. Wij, geheel gerust, want we zijn tenslotte al jaren lid van de ANWB, belden direct de ANWB alarmcentrale. We kregen snel iemand aan de lijn die vertelde dat wij het nummer 17 moesten bellen. Ik dacht nog dat we dan iemand van de ANWB aan de lijn zouden krijgen, maar er werd opgenomen met: gendarmerie .bonjour.Gelukkig heb ik vroeger een paar jaar Frans gehad op school dus ik vroeg of deze meneer Engels praatte. Natuurlijk niet! Dat was onze eerste ervaring met het 'ontzorgen' van de ANWB. Kleine moeite om voor ons even met de Franse Gendarmerie te bellen, toch? Het kostte nogal wat moeite om uit te leggen waar we stonden, maar goed, we zijn weggesleept. Het was 11.30 uur toen we de 1e keer de ANWB belden, het was 16.00 uur toen we hen maar zelf hebben teruggebeld. We werden inmiddels het restaurant, waar we afgezet waren door de depannage wagen, uitgezet omdat het ging sluiten. 3 km lopen naar de garage, langs de provinciale weg waar het verkeer met 80 langs je heen raast, troffen we onze auto bij de garage. Doordat wij hen belden, heeft ANWB met de garage gesproken en hebben wij een hotel geboekt en spraken we af dat we de volgende dag om 11.00 uur bij de garage waren. Toen we per taxi (40 euro) arriveerden om 10.50 uur, vroeg de garagehouder wat we kwamen doen. Hij had die ochtend al met de ANWB gebeld om te zeggen dat de onderdelen niet waren aangekomen en dat we niet hoefden te komen. Pas om 11.10 uur belde de ANWB ons, maar toen waren we er al. Vervolgens tot 16.00 uur gehangen bij de garage, in de veronderstelling dat de ANWB dingen voor ons ging regelen. Afijn, ze bellen jou niet terug dus toen we hen belden en hierover klaagden zei de meneer: je bent echt niet de enige die met panne langs de weg staat hoor! Wij hebben een auto gehuurd en zijn naar Spanje gereden. Vervolgens zou op 2 augustus, na een (veel te) dure reparatie, de auto klaar zijn. Op 31 juli belden we nog naar de garage, en kregen de bevestiging dat hij 2 augustus echt klaar zou zijn. We moesten tenslotte 500 km terug naar Frankrijk. Onze kinderen achtergelaten in Spanje, we hadden tenslotte de offerte van de ANWB en de bevestiging dat hij echt klaar zou zijn, en papa en mama even naar Frankrijk de auto ophalen. 30 km voordat we er waren, om 11.55 uur kregen we een telefoontje van de ANWB dat de auto niet klaar was, ze hadden net met de garage gebeld. Toen ik hierop erg boos reageerde, zeiden ze dat ze opnieuw met de garage zouden bellen. Uiteindelijk hebben we zelf rond 14.00 uur maar weer met de ANWB gebeld, kregen weer de opmerking dat we niet de enige zijn met pech, en spraken we onze klacht uit dat we weer niet waren teruggebeld en dat de ANWB niet proactief werkt maar puur reactief. Op onze vraag wat we nu moesten doen, wist de meneer aan de telefoon, ene Gerrit, alleen te zeggen dat we dat maar zelf moesten bedenken. Moesten we een hotel boeken, was de auto morgen wel klaar? Hij ging morgen opnieuw met de garage bellen en zou ergens in de loop van 'morgen' ons terugbellen. Woest waren we. Uiteindelijk besloten we de huurauto voor de resterende vakantie te huren, hebben de garage gevraagd ons te berichten wanneer de auto klaar was en zijn terug naar Spanje gegaan. 1.000 km gereden, voor niks! De week erop, 9 augustus, belde de garage s ochtends op dat de auto klaar was. Op 10 augustus s middags belde de ANWB dat de auto klaar was.gewoon weer reactief in plaats van proactief. Daar ben je dan al jaren lid voor, en ook al hadden we geen vervangend vervoer, we hadden wel de illusie dat de ANWB alles voor je regelt als je met panne staat in het buitenland. Niets is minder waar. Ze laat je gewoon barsten!
Na dat ik de deur dichtgooide kwam ik er achter dat ik de sleutels in de auto had zitten. Ik moet wel eerlijk zijn het was een gejaagde dag en ik had alles thuis gelaten pas rijbewijs id. Ik had via telefoon alle gegevens door gegeven maar ze kwamen niet het kon zijn dat ik n auto aan t stelen was jaja dat kan natuurlijk maar toch na alle gegevens te hebben gegeven kwamen ze niet. p,s Als ik de rest van de reviews leest is dit maar t topje van de ijsberg.
Onderweg naar Nederland kregen we in de nacht pech met onze auto. We waren in een stadje nabij Istanbul. Het was 3uur in de nacht en je staat ergens stil. Ik overdrijf niet het was eng. Met 4 andere inzittenden. We hebben gebeld met ANWB alarmcentrale die zou dan kijken hoe en wat en dat hij ons terug zou bellen. Echter is dit nooit gebeurd rond 9 uur hebben we weer gebeld en wat er toen ons werd verteld was dat ze van niks afwisten en dat er geen dossier was aangemaakt. Dus we moesten alles opnieuw voorleggen. We hebben zelf een takelwagen ingehuurd om onze auto naar een garage te brengen daar aangekomen konden ze niks meer betekenen auto was kapot en kon niet meer gemaakt worden. Rond 17 uur in de middag had de ANWB contact gezocht met de garage en geconcludeerd dat de auto uitgeschreven moest worden van mijn paspoort. Dus ik moest mijn auto daar laten en wat moet ik dan met al mijn spullen in de auto? Dat wisten ze allemaal niet. Ven de garage eigenaar moesten we 18uur de auto naar buiten verplaatsen want zij zouden gaan sluiten in die tussentijd is er niemand geweest bij ons contact met de garage was dan ook telefonisch gegaan. En moesten we weer in de auto met 5 man overnachten. En dit terwijl we een ANWB reisverzekering hebben. Het is nu 8:15 uur en we zitten nog in de auto en weten niet wat er gaat gebeuren. Eerst werd ons een vervangende auto beloofd en toen konden ze dat niet doen omdat de auto er slecht aan toe was. Dit is dus hoe ANWB met zijn leden omgaat. Ik weet niet hoe we terug moeten komen. Geld is nu ook een probleem want na al deze gebeurtenissen vragen ze allemaal de volle pond zoals de takelwagen de garage eigenaar en we zijn geen millimeter vooruitgegaan.
Op de terugreis van Kroatie naar Nederland met auto en caravan, ging onze auto kapot. Na contact met de alarmcentrale was alles in korte tijd geregeld. Vervoer van auto en caravan naar het dichtsbijzijnde servicepunt. Auto in raparatie en vervolgens de caravan naar dichtsbijzijnde camping vervoerd. Wat een top organisatie. Mijn lidmaatschap dubbel en dwars waard.
Jarenlang lid van de ANWB maar koop aub niets via de webwinkel! Ik heb een autovignet voor Oostenrijk betaald maar nooit ontvangen. ANWB zegt doodleuk om dan maar een nieuw vignet aan te schaffen en schuiven de schuld af op de bezorging van Post NL. Schandalig! Op deze manier houdt de ANWB geen klanten meer over. Ik heb meteen mijn lidmaatschap opgezegd.
Al meer dan 30 jaar lid van de ANWB en in die tijd slechts 1 keer gebruik gemaakt van de service wegenwacht, mede doorat ik altijd de auto goed laat onderhouden mbt tot service beurten. Onlangs met het gezin een aantal dagen naar Frankrijk (Parijs Disneyland) we verbleven in een van de Hotels. de volgende ochtend wilde ik de auto openen en had direct in de gaten dat er iets mis was. jaar hoor de achterklep van de auto wilde niet openen. Te lage accu spanning. (bij aankomst vergeten de verlichting van de auto uit te schakelen. Balen natuurlijk, eerst via de receptie van het hotel en een medewerker die zijn Auto en start kabels beschikbaar stelde geprobeerd het probleem te verhelpen. helaas zonder succes. Toen de wegen wacht gebeld. Blijkt dat de ANWB gedurende ons 30 jarig lidmaatschap ergens in de tijd de voorwaarden heeft aangepast. en blijkt dat je allen recht hebt op hulp in Nederland. "en als ik er extra voor betaal" sorry mijnheer wij kunnen u niet helpen. Sorry ANWB niet raar opkijken dat ik per 1-1-2018 niet langer lid ben van dit verbond!
Na een fantastische vakantie in Italië gingen wij met volle moed naar huis met de auto op zaterdag 29 juli 2017. Eenmaal de Brennerpas gepasseerd te hebben, constateerden wij in de buurt van Innsbruck, dat onze auto (Fiat Stilo) met het kenteken 39-PF-DT het lampje van de accu ging branden. Wij hebben opgezocht in ons boekje van de Fiat. En constateerden dat we snel contact op moesten nemen met een Fiat dealer. Uiteindelijk viel onze radio, stuurbekrachtiging, tomtom, gevarenlichten en als laatste onze motor uit, ter hoogte op de A12 bordje 18.5 (later bleek vlakbij het plaatsje Völs). Gelukkig waren we lid van de ANWB! We hebben onze meisjes van 5 en 8 jaar en onszelf een veiligheidsvestje aangetrokken en achter de vangrail hebben we om 13.30 uur contact opgenomen met de ANWB-Centrale. Na ongeveer een half uur kwam de wegenwacht aan. Volgens de wegenwacht was onze generator (dynamo) kapot. We konden niet verder rijden. Onze accu liep leeg. Hij heeft ons naar een veilige plek geloosd. Bij de garage Meisinger in Völs. Hij heeft het adres opgeschreven waar we waren, met een telefoonnummer van de garage en een taxicentrale. Wij moesten de ANWB bellen, want in het weekend is de garage gesloten. Na dat de man weg was gegaan, hebben we de ANWB gebeld om circa 14.30 uur. We kregen een dame aan de telefoon , we hebben haar verteld dat we voor een dichte garage stonden en de verdere situatie uitgelegd. En de situatie betekende sowieso dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd ging worden, aangezien de garage pas weer op maandagochtend open ging en dan nog de diagnose gesteld moest worden, de onderdelen besteld en reparatie uitgevoerd moest worden. We vroegen haar wat we moesten doen. Zij had 2 opties voor ons. 1 . Zij zou een huurauto regelen en onze auto kan op transport naar Nederland. 2. Wij konden tot maandag wachten. De auto door de garage laten maken en de ANWB zou dan 50% vergoeden. Het was voor ons duidelijk dat de 50% vergoeding ter compensatie was voor het feit dat de ANWB dan niet aan zijn verplichting hoefde te voldoen om een huurauto en transport naar Nederland te regelen. De dame in kwestie had immers aangegeven dat dit een probleem ging worden i.v.m. de drukte. Wij wilden natuurlijk zo snel mogelijk weg en kozen voor optie 1. Wij hebben onze gegevens zoals thuisadres, autogegevens inclusief de gegevens van ons garagebedrijf in Herwijnen doorgegeven. Onze autosleutel moesten we in een envelop doen met de tekst Transport Nederland en er werd ons ook verteld dat het wel 3 weken kan duren eer onze auto in Nederland was. De envelop konden we in de desbetreffende brievenbus deponeren bij Meisinger. Wij zouden door de ANWB teruggebeld worden betreft de huurauto. Na 4 uur wachten in onze auto op een industrieterrein werden we eindelijk gebeld door de ANWB. Wij blij! Want we dachten dat er vervangend vervoer was. Dat bleek echter niet zo te zijn. De ANWB-Centrale zei dat dit niet de voorwaarden waren. Alleen als het garagebedrijf de diagnose stelt dat de auto niet binnen 48 uur gemaakt kon worden, hadden we recht op vervangend vervoer. Onzin natuurlijk, aangezien het tijdstip (zaterdagmiddag) per definitie inhield dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden. De kosten waren ook voor onszelf, zei hij. In een normale situatie, ja, maar wat de eerste dame bedoelde, was dat die 50% ter compensatie was voor het feit dat de ANWB niet instaat was zijn verplichtingen na te komen. Alles werd nu in een keer terug gedraaid. Deze heer liet ons niet uitpraten, praatte intimiderend en probeerde ons duidelijk te overbluffen. Hij slaagde achteraf gezien in die opzet. Als laatste beloofde hij om het uit te zoeken en om een oplossing te vinden. Hij zou ons daarover terugbellen. Geheel volgens het beeld wat wij van deze meneer hadden gekregen tijdens het onplezierige gesprek, gebeurde dit niet. Na 2 uur wachten, met jonge kinderen die steeds meer in paniek raakte, heb ik uiteindelijk zelf terug gebeld. Ik kreeg weer iemand anders aan de telefoon. Hij vertelde me dat zijn collega aan het uitzoeken was wie ons optie 1 had beloofd. Inmiddels was het al avond en we zaten nog steeds op een industrieterrein bij de gesloten garage in Völs. Deze laatste meneer adviseerde ons, om toch een een slaapplaats te regelen en tot maandag te wachten. Ze zouden nog contact met ons opnemen. Uiteindelijk hebben we onze overnachting in Frankfurt gecanceld. En zijn we op zoek gegaan naar een overnachting. Alle hotels en pensions in de omgeving waren vol. Lokalen van het plaatsje Völs hebben ons geholpen en uiteindelijk kwamen we in Unterperfass terrecht bij een mevrouw die 100 euro per nacht rekende. Dat hebben we gedaan, wat moet je dan? Met 2 kleine kinderen moet je wel. We kunnen namelijk niet met hen in de auto slapen op een verlaten industrieterrein. Uiteindelijk zijn we op maandagochtend om 8 uur teruggekeerd naar Meisinger in de veronderstelling dat de ANWB contact met hen heeft gehad. Eerst had de garage geen tijd, het zou pas volgende week worden. Maar zagen toch wel in dat wij met 2 kleine kinderen geholpen moesten worden. Maar het zou wel 974 euro kosten (plus 200 euro voor de overnachting, die we niet hadden gehad als de ANWB aan zijn verplichtingen had voldaan) In totaal 1174 euro in 3 dagen tijd. Daar kunnen we een week voor op vakantie. En die 974 euro was pure oplichting, misbruik makende van het feit dat mensen wanhopig zijn en naar huis willen. Navraag in Nederland leerde ons dat zo'n reparatie niet meer dan 450 euro mag kosten; waarschijnlijk minder. Dat was ook één van de redenen dat we wilde dat onze auto naar Nederland werd gebracht door de ANWB. Wij hebben nooit meer wat van de ANWB gehoord. En blijkbaar heeft de ANWB ook nooit contact gehad met Meisinger terwijl de ANWB wist waar we stonden en waar de auto gemaakt kon worden. Uiteindelijk hebben we zelf de rekening betaald met de ANWB Visa Card. ANWB pech in het buitenland? Laat stilstaan met pech je zomer niet verpesten! Kies voor wegenwacht! Hiermee adverteren jullie? Ik ben sinds 1999 lid bij de ANWB (goud). In de ANWB-winkel in Gorinchem hebben ze mij ook gezegd dat ik mij bij eventuele pech in het buitenland geen zorgen hoeft te maken en dat de ANWB ons altijd helpt bij pech. Nou niet dus! Wij voelen ons heel erg in de steek gelaten en aan ons lot overgelaten. Wij hebben veel te hoge kosten gemaakt door nalatigheid van de ANWB. In eerste instantie omdat we onze auto niet in Nederland konden laten repareren. En later omdat de ANWB ons had overgeleverd aan de wolven en niet heeft geprobeerd te onderhandelen met Meisinger over de prijs, of voor ons een garage heeft gezocht die wel normale prijzen hanteert voor moedeloze toeristen.
Samenvattend: De ANWB heeft nagelaten aan zijn verplichting te voldoen onze auto naar Nederland te transporteren, terwijl direct duidelijk was dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden. We zijn belogen en geïntimideerd door een tweede persoon die het ook duidelijk voor dat doel had overgenomen van de dame die ons in eerste instantie had geholpen en zaken had beloofd. Moederziel alleen op een verlaten industrieterrein zijn we niet teruggebeld, zoals wel beloofd. We hebben buitensporige kosten moeten maken omdat de ANWB niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
In nov 2015 overleed een tante van mij die al meer dan 25 jr lid was van de ANWB. Door mij is de ANWB hierover schriftelijk mededeling gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens een brief waarin gevraagd werd of zich nog wilde bedenken. Hierop telefonisch contact gehad met ANWB duizend excuses men zou de gegevens verwijderen uit het bestand. Begin juli 2017 kreeg ik wederom een brief om weer lid te worden van de ANWB. Het toppunt van onbegrip. Een mail gestuurd, die weinig begripvol/zakelijk werd beantwoord. Een waardeloze instelling die zeer onzorgvuldig om gaat met de persoonsgegevens.
Altijd excuses zoeken om niet te hieven repareren, onduidelijke pasjes regeltjes enz enz
Dikke vette rekening op de mat alleen maar omdat wij vergeten zijn het nieuwe kenteken door te geven! We kunnen aantonen dat de nieuwe auto met de pechhulp al van ons was maar ondanks dat crediteren ze niet de rekening! Einde lidmaatschap. Na jaren lidmaatschap is de echt heel slecht! Ben echt boos hierover. Gaat ook niet om een klein bedrag! € 181,50! Klaar met de ANWB!
Super geholpen. Leuke medewerkers. Niets op aan te merken. Klasse zo als ik geholpen ben. Is maar net hoe je zelf aan de Telefoon de ANWB GEDRAAGT.
Afgelopen zondag zijn we op de terugreis gestrand in Zwitserland door pech met de auto. Na 1,5 uur wachten was er een monteur ter plekke. Noodreparaties geprobeerd, maar dit was niet voldoende om verder te kunnen rijden. In overleg met het hoofdkantoor kregen we vervangend vervoer en werd onze auto naar een depot gebracht voor repatriëring. We zijn afgezet op een industrie terrein voor een vervangende auto. Daar hebben we uren gewacht, omdat de ANWB geen akkoord gaf voor het uitgeven van een vervangende auto. Nadat we zelf maar eens hebben gebeld, bleek dat onze auto naar een garage is gebracht om maandag beoordeeld te worden. Wij moesten maar zien hoe we thuis kwamen. Hierover zijn wij NIET geïnformeerd en eerdere toezeggingen werden teruggedraaid! De monteur heeft tweemaal de ANWB duidelijk gemaakt dat onze auto niet binnen 48 uur klaar was, maar hier had het hoofdkantoor geen boodschap aan. Er stonden drie betalende ANWB klanten in Zwitserland, maar we hebben op geen enkele manier hulp gekregen van de ANWB. Uiteindelijk heeft een andere reisverzekering van reismaatje (UNIVE) ons vervangend vervoer geregeld en repatriëring van onze auto. Uiteindelijk hebben we 8 uur stil gestaan. Als het aan de ANWB lag, stonden we er nog. Zonder schaduw, eten, drinken, toilet oid. en wisten we niet waar onze auto was.
Vrijdag ochtend 15-06-2017. Had ik pech, mijn auto had al enige tijd last van kapotte versnellingsbak heb er niet zoveel verstand van maar het was niet niets. Ik had de auto nog voor huis staan en ik wou er niet meer mee rijden. Zo gezegd zo gedaan anwb gebeld. Binnen een uur waren ze bij me even proberen. De auto kon echt geen meter meer vooruit. Het kraakte en rammelde best erg daar in die versnellingsbak. Het protocol is Een autougarage in uw dorp of stad. Mijn favoriete auto garaga is helaas 35 km verderop. Anwb er Louis Rosink kon na 1 belletje gelijk regelen dat mijn auto gewoon naar mijn favoriete garage kon gaan. Wat bleek dus versnellingsbak kapot. Om een lang verhaal kort te maken heeft deze heer (Louis Rosink) mij zomaar even €1000,- bespaart. Bij deze wil ik anwb en deze meneer van harte bedanken. Ik blijf voor altijd lid.
Gisterenavond pech met de motor. Mijn man was op werk en ik stond met mijn motor op Scheveningen. Volgens de centralist zou ik geen recht hebben op hulp omdat enkel mijn man een pas zou hebben. Na verder zoeken bleek toch de partnerpas in het systeem te staan. In eerste instantie gaf mevrouw aan dat de pas niet kenteken maar naam gebonden te zijn, nu opeens de partnerspas in het systeem gevonden was was de pas blijkbaar opeens kenteken gebonden. Betaal al jaren lidmaatschap en heb nog nooit een beroep hoeven doen op hulp. Nu sta je een keer met pech en lijkt men er alles aan te doen om geen hulp te hoeven bieden. mijn motor staat nog steeds in Scheveningen, athans.dat hoop ik Waardeloze "service". ik zeg op!