ANWB reviews

3.6
Positief25%
Neutraal2%
Negatief73%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Ida
13-09-2016

Vooroordelen!

Maandag 12 september 2016, onze eerste vakantiedag, wilde onze camper niet meer starten. Vanaf de camping in Eerbeek de ANWB gebeld. Vriendelijk te woord gestaan en er zou een monteur langskomen. Driekwartier later is hij ter plekke. Een hele jonge man stapt uit, begin twintig schat ik. Mijn man kijkt naar onze camper uit 1993 en ik zie hem denken: die camper is ouder dan de monteur. Gaat dat wel goedkomen? Je verwacht toch een oudere ervaren man. Onze monteur duikt onder de motorkap en checkt van alles. Vervolgens vraagt hij of we de camper willen starten. Er gebeurt niets. Even later nog een keer, weer niets. Ik dacht, ja hoor, zie je wel, dit wordt niets. Toen nog een keer starten en ja hoor, de camper deed het weer. Hij heeft alles onder de motorkap gecheckt en aangegeven dat de massakabel niet meer goed werkt (hij vergeleek het met een knik in een tuinslang). Hij belde een garage dichtbij en regelde dat we daar direct terecht konden voor een nieuwe kabel. Aangekomen bij de garage hielp een oudere monteur ons die de kabel op aanraden van de wegenwachtmonteur verving. En inderdaad de kabel was voor een deel verbrand. Na een uurtje waren we weer klaar en kunnen nu verder genieten van onze vakantie. Wat een geweldige jonge monteur van de wegenwacht. Vanaf nu hebben wij geen vooroordelen meer over leeftijd.

Seniz
03-09-2016

ANWB moeten vertellen hoe het werkt in Duitsland

Vannacht per ongeluk benzine getankt ipv diesel. Stom! ANWB gebeld en na 20 minuten in de wacht wilde ANWB door de ADAC laten wegslepen en vandaag (zaterdag) eens kijken welke garage geopend zou zijn om dit op te lossen.

Telefoniste verteld dat de ADAC zelf en direct de middelen heeft om dit op te lossen. Na inpraten op de telefoniste was ze bereid om contact op te nemen met ADAC. Het enige wat ze echter heeft geregeld was het wegslepen.

Onderweg met de ADAC viel me de bek open. De meneer van de ADAC was in staat om de benzine eruit te pompen en te vervangen door diesel maar "er hat keine lust".? En wat was ervoor nodig om "lust" te creëren? We moesten het wegslepen direct aan hem betalen. Gelukkig had ik al geïnformeerd bij de ANWB: het wegslepen is voor rekening van anwb, de reparatie zou voor onze rekening zijn. Als ik het wegslepen niet zou betalen, zou hij het probleem sowieso NIET verhelpen was het dreigement van de meneer van de ADAC. Kortom: meneer probeerde even wat extra geld te verdienen en ons op te lichten.

In bijzijn van deze meneer heb ik ANWB weer teruggebeld en mijn ervaringen gedeeld. De telefonist die ik nu aan de lijn kreeg was bereid om de ADAC uit te leggen wat ik direct aan de ADAC zou betalen en wat de ADAC via de ANWB zou krijgen. Tevens heb ik de ANWB gevraagd om de ADAC heel duidelijk de opdracht te geven het probleem zsm te verhelpen aangezien zij de middelen daarvoor tot hun beschikking hebben.

Na 4 uur stress konden we gelukkig weer onze reis hervatten. Dit gedoe had voorkomen kunnen worden als de ANWB in eerste instantie beter geïnformeerd was geweest over de reparatiemogelijkheden van de ADAC en direct de afspraken voor ons had gemaakt.

Catharina
02-09-2016

Uitstekende service!

Zondag 28 augustus in Amsterdam heeft mijn accu het plotseling begeven en kon ik niet meer starten. De ANWB was na 15 minuten ter plaatse en zei dat de accu vervangen moest worden. Op dat moment was het niet heel druk dus de monteur heeft uit de opslagplaats een nieuwe accu gehaald. Hij is een half uurtje weggeweest en heeft hem ter plekke er in gezet. Fantastisch, wat een service, mijn dag kon niet meer stuk! Catharina Haim

Jantje
02-09-2016

Pas op

Vanaf juli zit ik te wachten op terugstorting van mijn geld ivm niet geleverde en/of geretourneerde goederen.

Mohammed
30-08-2016

Autopech in Spanje

Op de terug weg van vakantie stond ik met mijn gezin in Burgos Spanje ik moest zaterdag en zondag in een hotel overnachten via medewerker ANWB zou mijn auto maandag heel snel gemaakt worden maar maandag heb ik echt ruzie met de garage eigenaar moeten maken om mijn auto te repareren anders moest ik nog twee dagen in Burgos overnachten de garage eigenaar was zo agressief en onbeschoft dat mijn kind van 6 jaar huilend achter zijn moeder ging schuilen en haar niet meer durfde los te laten wij worden uitgescholden en bedreigt de auto pech was een gas kabel die vervangen moet worden de renault dealer was op 3,5 klm afstand van de garage

Peter
27-08-2016

Geweldige service

Afgelopen donderdag ochtend (6.30) in de buurt van Eindhoven knapte de leiding van de diesel toevoer en lieten wij een flink spoor aan diesel achter op de snelweg. Binnen 5 minuten stond er iemand van Rijkswaterstaat, binnen 10 minuten de afsleepdienst en binnen 20 minuten was de ANWB ter plaatse, dhr van der Rijden (nr 62) Slang was lek werd snel geconstateerd maar vanwege de plaats in de motor ging dat te lang duren. Afsleepdienst gebeld contact met de Landrover garage in Eindhoven en er werd een leenauto geregeld :-)))) Binnen 1,5 uur waren wij weer onderweg en na een dag auto weer gehaald. Geweldig allemaal geregeld!

Kees
26-08-2016

Knipperlichten en ruitenwissers doen het niet.

Plotseling deden mijn richtingaanwijzers en ruitenwisser het niet meer. Hele vreemde storing dus. ANWB gebeld. Uur bezig geweest maar de beste man gaf het op. Wist niet meer wat hij nog meer kon doen. Kon niets vinden ondanks veel inspanningen, dat moet ik wel zeggen. Halve dashboard uit elkaar, van alles doorgemeten enz. Storing dus uiteindelijk niet verholpen. Daarna met gevaar naar de garage. Die trekken er een stekker uit en alles werkt weer. 3 minuten werk. Tja.

Mike
25-08-2016

Pech in buitenland

Lang verhaal kort: reis en kredietbrief met de hoogste graad. ANWB, vertrouwd. Dat denk je.

gestrand in Zweden wo 24 augustus 12 uur. Weggesleept naar garage net binnen de 2 uren wachttijd. Dan begint écht de ellende: de communicatie via de jongens van de "helpdesk". Reparatie langer dan 48 uur, vervangende auto is de regel bij de ANWB. Onze reparatie gaat langer duren dan 48 uur, dit werd bevestigd bij de merkgarage en doorgegeven aan de ANWB. Dan begint het smeren, rekken, lange telefoontjes, onkunde, etc, etc. Vrijdag 26 staat er nu dan een auto klaar (2 dagen later) voor ons is ons meegedeeld. We moeten zelf zien hoe we daar komen. Zeker minimaal 10 telefoontjes gepleegd aangevoerd door ons zelf. Zeer populaire zinnen van de zeer jonge onervaren ongeïnteresseerde telefoonboys: "ik ga kijken", "misschien", "een collega is bezig", "waarschijnlijk". Er worden geen concrete toezeggingen gedaan, op de vraag mij schriftelijk te bevestigen wordt geen gehoor aan gegeven, telefonische toezeggingen worden niet nageleefd. Ik bel u zo weer terug. We hebben een dossier met tijden en namen van zeker 5 verschillende medewerkers van de ANWB genoteerd. Als er dan passend vervangend vervoer moet worden geregeld (V70) komt de beste knul met: "u krijgt een Audi". Grappig worstje -mij interesseert het geen moer, als de baggage van 4 personen er maar ingaat- na 3 telefoontjes krijg je de mededeling dat het druk is en zeer weinig auto's beschikbaar. Dan komt de aap uit de mouw, het wordt een Audi A1/A3 waar u uit mag kiezen. Op aandringen onzer zijde is het nu een Skoda Oktavia geworden. Belt ie 18:00 op dat ie klaar staat 65 km verderop, regel maar een taxi. "Tot hoe laat is het kantoor open?" vraag ik, "ow, dat moet ik even navragen, ik bel u zo terug.".!? Zo kansloos en triest partijtje geworden die: Algemene Nederlandse Wielrijdersbond. Winstmodel is verworden tot het urenlang aan de lijn laten hangen en tot het zo lang mogelijk laten uitsmeren van toezeggingen en acties. Het mist daadkracht en vertrouwen die worden nageleefd. Het verplicht moeten "dealen" met te jong en onervaren omhooggevallen boys van de callcenter is de "bonus" van je reis. Bah. Lidmaatschap: skip.

Jan
23-08-2016

Klachtenafhandeling

2 x een klacht ingediend. Geen enkele reactie. Reden voor mij om - na meer dan 40 jaar - graag weg te gaan bij de ANWB. Blijkbaar zit de manager "Leden" - I. Kruijer - er meer voor haar eigen belang dan voor de leden of voor de ANWB als organisatie.

Cerkez
18-08-2016

Pech in buitenland!

Pech in buitenland op 9juli 2016 gebeld naar anwb

Kon kiezen ticket of onderdeel uit NL.

Heb voor onderdeel uit NL gekozen omdat ze zeiden dat het met vliegtuig zou komen en uiterlijk op 11 juli bezorgd zou worden bij de garage!

Nu 10 dagen later nog steeds geen onderdeel en opeens ook geen recht op ticket terug!

Wel 20 keer gebeld elke keer krijg je te horen dat ze terugbellen maar wordt niet nagekomen! Soms heel veiendelijke mensen aan de lijn die begrip hebben voor de situatie maar soms ook mensen die totaal niet daar horen zoals janny van de .....!

Edwin
17-08-2016

ANWB alarmcentrale

Op de terugreis van onze vakantie in Italie kregen we pech met onze auto. Het begon met het uitvallen van de radio , airco,lichten en toen gingen de ramen niet meer open. Toen besloten we toch maar, 1 km voor de top van de Brennerpas te stoppen op een parkeerterein. De auto wilde niet meer starten. Daarom de ANWB alarmcentrale gebeld. Doordat het erg druk was kon het wel 2 uur duren voordat er hulp kwam. Deze waren er dan ook naar 2 uur. De monteur deed de motorkap open en ik draai de sleutel 1 keer om en hij zei. Kaput. En erg snelle conclusie vond ik. Maar goed ik ben geen automonteur. We werden meteen weggesleept. Was overigens een leuke ervaring . We mochten in de auto blijven zitten boven op de sleepwagen. Ondertussen had ik weer contact met de ANWB. Om nog wat gegevens uit te wisselen. Aangekomen bij de garage werd onze auto van de sleepwagen gehaald er werd verder niets tegen ons gezegd. Heb toen weer met de ANWB gebeld om te vragen hoe verder. Er werd gezegd dat ik geen recht had op vervangend vervoer, omdat ze nog niet weten of de auto binnen 48 uur gemaakt kon worden. De melding was op Zaterdag 23 Julli om 11:55 uur. De garage was al dicht en konden dus niets aan mijn auto doen. Maandag konden ze kijken wat er aan was. Dus daar stonden we. Nou zou de dame van de ANWB dan kunt u een leenauto krijgen met het risico dat u auto Maandag om 11:55 uur klaar is en dan moet u de kosten van de huurauto betalen en u moet de huurauto terug brengen naar de garage en dan kan u u eigen auto weer meenemen ? Dus ik rij met de huurauto naar Nederland en moet dan de komende week met de huurauto terug naar Italie om de huurauto terug te brengen ? Mijn vraag als mijn auto niet gemaakt kan worden? ANWB. Dan moet u ook de huurauto terug komen brengen ?

Ik was boos. Maar we wilde zo snel mogelijk naar huis.

Na dit gesprek werd ik terug gebeld door Silvia van de ANWB alarmcentrale. Ze zei dat ze mijn dossier had gelezen en ik helemaal verkeerd was ingelicht. De dame die ik eerder aan de lijn had werkte er pas .

Silvia zei we beginnen helemaal opnieuw. Ze zei toen dan gaan we kijken of we u caravan ergens neer kunnen zetten ( dit hadden de vorige dame genoteerd). Ik zei caravan ? die heb ik helemaal niet heb een vouwwagen. Silvia zei uh oke dan tel ik even tot 10 ik zei ik doe mee. Naar de 10 tellen gingen we verder. Ze wilde me door de fouten tegemoed komen. Een hotelovernachting bood ze aan, ik heb de standaard verzekering dus ben niet voor alles gedekt. of ik ga een huurauto voor u regelen . Dit wilde we heel graag. Zo snel mogelijk naar huis. Silvia heeft gezorgd dat ik een huurauto kreeg, ondanks dat het heel erg druk was. En ik hoefde zeker niet op en neer naar Italie te rijden. Ze zou zorgen dat mijn auto gewoon naar Nederland komt.

Wij zijn door de hele goede en fijne hulp van Silvia toch naar huis kunnen gaan en mijn auto is ook inmiddels terug. SILVIA nogmaals bedankt.

Groetjes,

Edwin

Pascal
16-08-2016

Perfect geholpen (pech op vakantie in kroatie)

Bij aankomst op onze vakantie adres begon een lampje te branden in het dashboard. Contact gehad met de ANWB, plaatselijke monteur gebeld en het probleem opgelost dacht ik. De volgende ochtend brandde het lampje weer ANWB stuurde mij naar een garage waar ze buitenboord motoren maakten. Dit was wel effe lachen, weer gebeld met de ANWB dezelfde dag werd de auto opgehaald een leenauto gebracht. Drie dagen laten kon ik mijn eigen auto ophalen en de leenauto bij de garage achter laten. Als je gewoon doet en iedereen behandeld zoals jij ook wilt worden behandeld dan wordt je enorm goed geholpen. Ik wil iedereen bij de ANWB die ons heeft geholpen bedanken voor de goede service. Mensen die hier lopen te klagen moet eerst goed naar hun zelf kijken, mensen van de ANWB kunnen geen wonderen verrichten. Lid worden omdat je auto kapot is op vakantieplek is ook geen optie, zorg er dan voor dat je auto vakantie klaar is

ANWB bedankt voor de goede service

CLau
14-08-2016

Veel beloven, niks waarmaken.

Slechte ervaring met ANWB pechhulp in het buitenland.

In de 10 dagen dat we in Spanje verbleven zeker 20 verschillende mensen aan de lijn gehad, sommige heel kundig, maar ook enkele absoluut niet. Pech gekregen met onze auto in Frankrijk, leenauto gekregen na lang smeken/zeuren voor 10 dagen, dit mocht eigenlijk pas na 48 uur maar het was al snel duidelijk dat onze eigen auto (Volvo) niet gemaakt kon worden, zou pas na het weekend worden het was toen donderdag.

Veel contact gehad met de ANWB alarmcentrale omdat wij de boel goed geregeld wilden hebben voor de terugreis (de ANWB heeft zeker 10 dagen de tijd gehad om voor ons een vervangende auto te regelen voor de terugreis naar NL omdat later bekend was geworden dat de Volvo helemaal niet op tijd gerepareerd kon worden, niet binnen die 10 dagen) iedere dag zelf gebeld, want ze beloven je na ieder gesprek weer terug te bellen maar dat gebeurt absoluut niet, Dus veel verschillende mensen gesproken van de ANWB, er zijn ons om precies te zijn 5 verschillende auto's beloofd die klaar zouden staan in Frankrijk voor de terugreis naar NL, bij het verhuurbedrijf waar we de geleende auto moesten inleveren die wij de 10 dagen naar Spanje mee mochten nemen. Bellen, bellen, bellen om maar zeker te zijn voor een vervolg leenauto voor de terugreis naar NL.....Er zou klaar staan een Volvo v60 werd ons verteld, s' avonds werd het een Volvo v40, 2 dagen later zou er een VW golf sport klaar staan, (terwijl wij hadden aangegeven zelf met een grote auto met dakkoffer te zijn gekomen) dat gaat niet passen, maar wij zijn de beroerdste niet en waren blij dat we naar huis konden met een leenauto, maar toen ging dat achteraf ook niet door, de VW golf werd een Seat Leon, en op het laatste moment (uur van te voren) veranderde het nog naar een Suzuki Baleno.... Nou ik mag hopen voor de Anwb dat al deze auto's niet echt door ze gereserveerd zijn voor ons, maar hoe ze dan toch iedere keer met nieuwe auto's op de proppen komen is mij een raadsel, dit moet toch ook in ons dossier staan (die volgens een mijnheer van de Anwb zeer uitgebreid was) ja ja...wat wil je met al deze mooie beloftes waar wij niks van hebben gezien, verzinnen ze dit soms ter plekke om maar zo snel mogelijk van je af te zijn aan de telefoon....Maar het moment van de terugreis was aangebroken,

...Geen enkele leenauto stond er voor ons klaar, alles dicht zelf het bedrijf waar wij deze auto moesten inleveren, stonden we dan in een uitgestorven dorpje in Frankrijk met 2 kinderen op de achterbank, waarvan er al eentje erge buikpijn kreeg en misselijk werd van de spanningen. een taxi zou er voor ons klaar staan, om ons naar het volgende verhuurbedrijf te brengen, nou die taxi moet nog steeds komen....en de huurauto dus ook, nou...maar weer achter de Anwb aangebeld, voor de 20e keer die week, het heeft nu dus vanaf onze kant na veel gescheld, gevloek en heeeeel boos te zijn geworden eindelijk geholpen en mochten met hele hoge uitzondering de eerste leenauto mee nemen naar NL, terwijl wij het vanaf dag 1 netjes hadden willen oplossen en ze ruim de tijd hebben gegeven om een oplossing te zoeken, na dagelijks hier achter aan hebben moeten bellen is het ze niet op een normale manier gelukt om een klant tevreden te houden, we hebben geprobeerd het ze zo makkelijk te maken door alles ruim op tijd aan te geven maar ze pikken het niet op omdat er zoveel mensen met jou dossier bezig zijn, de ene heeft het beste met je voor, de ander doet je loze beloftes en hoopt het telefoongesprek zo snel mogelijk af te kappen door je van alles te beloven, Dit heeft onze vakantie absoluut geen goed gedaan.

Wlg.hanssen
12-08-2016

Uitstekende service, iedereen gauw lid worden

Auto van mijn moeder startte gisteren niet meer. Anwb gebeld. Kwamen binnen een uur. Snel diagnose gesteld: nieuwe startmotor. Auto werd opgesleept door dezelfde anwb monteur naar anwb centrum in Geldrop. Zelfde middag gemaakt voor 130 euro (!)

Moeder is al dertig jaar lid, nooit Anwb nodig gehad. Maar als je ze nodig hebt, dan zijn ze er. Vakkundig en vriendelijk. Wat een service.

Maar natuurlijk moet je dan wel lid zijn. Je betaalt jarenlang contributie om een organisatie overeind te houden. En ja, dat heeft ons veel geld gekost. Maar als je ze nodig hebt, dan zijn ze er! Complimenten.

Hans
11-08-2016

Als niet-lid geen hulp ANWB bij pech

Vorige week 's avonds ANWB gebeld na pech met auto in Frankrijk (iets met startmotor of accu, dachten we zelf). We zijn geen lid, maar hoopten toch terplekke lid te kunnen worden (dan maar tegen meerprijs), zodat we toch wel geholpen zouden worden. Telefoniste ANWB vertelde echter, dat niet-leden bij voorbaat niet geholpen worden. Hele slechte service, ANWB! Jullie laten een gezin met kinderen dus gewoon met pech in Frankrijk aan hun lot over..... Belachelijk!

Edwin
10-08-2016

Pech met auto

Op 3-aug 2016 vertrokken wij vanaf de camping in Ardes richting huis na honderddertig kilometer begon de auto te schrokken in lage toeren alsof de motor op een cilinder minder liep motor had wel zijn kracht maar zo nu en dan schrokte de auto dus met de auto bij benzinepomp langs de péage gestopt en de ANWB Alarmcentrale gebeld dat was om 12.00u een vriendelijke medewerker vertelde ons dat we daar niet geholpen konden worden omdat de péage een privé weg is(een wet in Frankrijk) dus hij raadpleegde iemand van de technische afdeling die bijgevoegd werd in ons gesprek om te beluisteren of het verantwoordt is om naar de volgende afslag te rijden buiten de péage zodat ze ons konden helpen, dat was geen probleem volgens de technische afdeling dus zo gezegd zo gedaan.

Toen weer de ANWB Alarmcentrale gebeld om door te geven waar we ons bevinden.

Na drie uur(15.00u) sinds de melding kwam er een sleepwagen met twee mannen spraken alleen frans één van de twee mannen(achteraf denk ik dat dat de eigenaar van de garage was) trapte een paar keer goed het gas is en zei Turbo, waarop ik een raar gezicht trok want die is nog niet zolang geleden vervangen(twee jaar), gelukkig stonden we bij een hotel en daar was iemand zo vriendelijk om voor ons de vertaling te doen.

Dus hij zei dat de turbo nog aardig nieuw was waarop de garage man zei nee niet de turbo maar waarschijnlijk een slang van de turbo en dat het goed kwam.

Om 15.20u reed de sleepwagen weg met daar achter onze auto.

Wij een kamer geregeld bij het hotel en afwachten maar uur later werden we gebeld door ANWB Alarmcentrale gebeld met de mededeling dat de turbo stuk is en dat ik nu moet zeggen akkoord voor reparatie met de kosten van €1260,- zodat ze de turbo gelijk konden bestellen en misschien zou dat de auto de volgende dag gereed kan zijn, door de tijds druk die daarmee bij ons werd neergelegd deed me besluiten om ja op de reparatie te zeggen al had ik me twijfels erbij.

De volgende dag werden we gebeld om 16.30u dat de auto gerepareerd is en gereed staat en dat ik hem op kon komen halen, wist niet dat dat de manier van zaken was om een taxi te bestellen om naar de garage te gaan maar taxi geregeld daar aangekomen taxi betalen €124.60.

Rekening betaald en weer 60km terug met auto naar het hotel, tijdens deze rit merkte ik al dat het probleem niet was opgelost dus direct ANWB Alarmcentrale gebeld en de bevindingen verteld deze mevrouw zei dat ik beter kan omkeren en terug kan gaan naar garage, heb afgesproken dat ik verder rij naar hotel en de volgende ochtend met caravan om 8.00u bij de garage op de stoep zal staan zodat een monteur met mij een proefrit kon maken, zo gezegd zo gedaan.

Monteur meegereden en ze gingen op onderzoek uit de computer werd aangesloten en daaruit bleek dat er een compressie probleem in cilinder2 was(hé dat verklaard het schrokkerige rijden) dus niet de turbo want immers de auto had nog steeds kracht, ik ging er nog steeds vanuit dat ze dit gingen oplossen dat wilden ze ook maar dan moest ik wel €1068.- betalen en toen viel bij mij de puzzel stukjes inéén en mijn argwaan was op volle toeren. Als ze de computer de dag ervoor hadden uitgelezen dan was de turbo niet vervangen maar de pompverstuiver en had ik met eigen vervoer de reis kunnen voortzetten.

Dus weer ANWB Alarmcentrale gebeld om hun het voorval voor te leggen, de persoon(weet zijn naam niet maar dat is voor jullie makkelijk te achterhalen) die ik toen aan de lijn kreeg was alles behalve klantvriendelijk!

Hij voerde het gesprek tussen mij en de garage.

Ik wilde dat de garage dit probleem ging oplossen met gereduceerd bedrag omdat ze iets vervangen hadden wat het probleem niet was waarop de garage vertelde “het probleem is turbo en pompverstuiver”

De ANWB medewerker kon ons daarbij niet helpen omdat we geen rechtsbijstand service in ons pakket hebben zitten.

Gezien dat de 48u voor vervangende vervoer bijna af liep zei ik tegen de ANWB medewerker dat hij maar beter een vervangende vervoer kon gaan regelen, want bij al deze reparaties heb ik geen vertrouwen en de zekerheid dat het opgelost zou zijn en dat er geen garantie op de gerepareerde onderdelen en wilde toch wel snel naar huis omdat onze kids alleen thuis waren(aangegeven tegen ANWB medewerker).

De ANWB medewerker drong erop aan om dit maar te doen want dan zou de auto na het bestellen van het onderdeel die middag om 17 of 18u klaar zijn, want zo zei hij het is nu niet mogelijk bij vervangende vervoer dat de eigen auto naar NL gebracht kan worden omdat ze hem wel kunnen maken.

Daar kreeg ik persoonlijk een gevoel van dat ik tegen de muur werd gezet.

Hij kwam wel met een paar opties:

1.Laten repareren en reis verzetten

2.Mijn vrouw op het vliegtuig zetten en ik daar blijven wachten, ik zei dat dat geen optie is waarop de medewerker vroeg…waarom niet!

Belachelijk zeg!

3.Dat hij gaat proberen voor vervangende vervoer te regelen en terug brengen van auto naar NL maar dat zou lastig zijn en moet die vraag speciaal aan gaan vragen.

Uiteindelijk was het vervangende vervoer geregeld en dat de auto ook op transport kan naar NL.

Wij konden onze thuis reis om 16.15u voortzetten.

Mijn conclusie:

1.Aantal ANWB alarmcentrale medewerkers aan de lijn gehad

2.Lange wachttijd aan telefoon

3.Medewerkers klantgericht behalve degene die mijn terugreis heeft geregeld(respect- en begrip-loos)

4.Onnodige kosten gemaakt

5.Slechte geselecteerde garage bedrijf

6.Slechte tot geen hulp bij mening verschil reparatie.

Bosroy
09-08-2016

Zeer slechte hulp in het buitenland.

Ik ben al 28 jaar lid van de anwb met het meest complete pakket. Dan sta je met pech in het buitenland en denkje dat je goed geholpen wordt. Helaas......was het maar waar!

Totaal geen hulp gehad!

Bertine
09-08-2016

Fijn dat ze er zijn

Ik ben drie maanden lid en heb ze twee keer nodig gehad. De eerste keer was mijn auto na een kwartier gefixt, op een Fries accent na was alles daaraan top.

De tweede keer wilde we rond de Botnische zee rijden. Helaas in Duitsland al pech. ANWB zorgde ervoor dat de Duitse wegenwacht kwam en dat ik bij een garage kwam. Veel gedonder met de garage en de ADAC stelde teleur, maar daar kan de ANWB niets aan doen.

De monteur heeft de ANWB verteld wat het probleem was en die vertelde dat vervolgens aan mij in het Nederlands. Kortom, ik kreeg vervangend vervoer bij de garage en heb 6000 km daarin gereden. Helaas mocht het vervangend vervoer Rusland niet in maar al met al: Dik tevreden!

Fhakkel
08-08-2016

Alles gaat fout

Na 3 keer niet terug bellen van Anwb nu 4 e keer Vandaag Vandaag langs garage gelopen om 15.00 uur vlak bij hotel en vertelden dat ze rond 17.00 tijd hadden of anders morgen.Bel gelijk want voor dit probleem was hij twee dagen eerder ook in garage geweest in la France Anwb zegt waarschijnlijk vervangend vervoer.Alle gegevens opgenomen voor vervangend vervoer en zou garage bellen en gelijk terug bellen Om 17.13 zelf gebeld Er stond een belafspraak met garage om 17.30 want die ging om 18.00 uur dicht Bel uw gelijk daarna terug Vraag nog weet je het zeker.Is al 3 keer fout gegaan Nee hoor bel terug. Om 19.53 zelf maar weer gebeld Was slordig niet gebeld was Bleek garage dicht te zijn want ze hadden pas om 18.30 gebeld Vroeg om supervisor maar ging niet Er staan nu twee belafspraak in voor ons om 09.00 morgen 9 augustus. Ben benieuwd? Beste Anwb als je dit leest Shame op you Frans

John
08-08-2016

Lege winkels en webshop

Was zaterdag in de winkel van de ANWB in Zoetermeer. Geen enkele herenbroek meer aanwezig. Ook geen wandelschoen in de gangbare maten te krijgen. Toen maar via de webshop besteld. Krijg nu bericht dat artikelen niet leverbaar zijn.

Slechte sortering en voorraad.