Recente ANWB Autoverzekering ervaringen

Jan
09-11-2024

Stonden met een lege accu. ANWB bus kwam voorbij rijden.

Gevraagd om even starthulp te geven.

Ik wel lid (platinum) maar eigenaar van de auto niet.

Weigerde alle hulp. Moest via de meldcentrale.

Naar mijn idee verliezen we de menselijkheid hier uit oog. Alles draait om verdienmodel geloof ik.

Jammer dat het weer mis gaat. 3e slechte ervaring met de ANWB.

Birol
08-11-2024

Meer dan 25 jaar lid pech met auto moest online melding indienen van pech. ik wist niet hoe dat moest dus werd ik doorverbonden met een medewerker. had aantal vragen en begreep

Het niet zo wat ze bedoeld. en vroeg ik

Of ze iets duidelijker kon uitleggen

Zegt ze ja ik heb het als 2x verteld en blijf niet bezig

En hangt zo op… per direct mij abonnement opgezegd

Onbeschoft gedrag alle personeel met .service

Niek
11-10-2024

"Veilig rijden" app voor nieuwkomers tot gemiddelde ervaring in auto rijden. Ervaren rijders met bv 25+ schade vrije jaren ergeren zich dood aan de manier hoe de verzekering in elkaar zit. Bijvoorbeeld "even" door omstandigheden 'niet rijden' betekent dat je géén korting krijgt (begrijpelijk) maar dat je evenzo de zogenaamde al gekregen korting van 10% moet terugbetalen. Dit is werkelijk dubbel winst voor Unigarant-ANWB! Inmers 0% risico is méér premie betalen! Is spekken van het verzekeringsbedrijf Neigt naar misleiding. Dit is dus echt iets voor de ACM.

Giel
11-09-2024

Ze beloven na 48 uur vervangend vervoer te regelen, maar zit al 3 dagen zonder auto op vakantie met 2 kleine kinderen. De garage zegt elke dag morgen klaar dus dan willen ze geen auto regelen.

Gerwin
30-08-2024

Pech in Oostenrijk, auto afgesleept naar garage, uren moeten wachten op telefoon van anwb naar garage, wordt van kastje naar muur gestuurd. Slechte zaak

Yarno
28-08-2024

Slechte service

Volgens reclames komen ze zsm, ook al ben je nog geen lid kan je direct lid worden. Ik neem een lidmaatschap omdat ik met pech langs de weg sta. Wordt ik gebeld nadat ik een pechmelding maakte over dat ik 133,50 euro moest betalen omdat ik niet langer dan 48 uur lid was. Dit geven ze niet aan in reclames! ook was de vrouw erg onbeleeft van de anwb, toen ik vervolgens meteen belde om weer te stoppen bij de anwb werd ik wel door een lieve vrouw geholpen.

Jolanda
22-08-2024

Pechhulp

Na 1e betaling toch niet geholpen met pech.

Ik wilde zelfs zelf betalen, alle kosten, als ze me maar uit zware pech situatie wilde helpen.

Zelfs geen suggestie wat ik dan moest doen!

Wat een afknapper en vetrouwen beschadigd.

Regels ok maar het gaat over mensenlevens.

Daarna kon ik mijn lidmaatschap niet opzeggen want ze hadden me een keer telefo isch te woord gestaan!

Ja, eerst iets beloven om daarna geen hulp te bieden. Bedankt anwb.

TX
13-08-2024

Ik dien hierbij een dringende klacht in over de onacceptabele behandeling door de ANWB en de door u ingeschakelde incassobureaus.

Op 13 oktober 2021 leverde ik de ANWB-leenauto in bij Marcaostraat 50 in Amsterdam. Uw medewerker beschuldigde mij ten onrechte van een vieze auto. Foto’s tonen aan dat de auto in dezelfde, zo niet betere staat verkeerde dan bij ontvangst. Ondanks mijn protesten werd ik bedreigd met extra kosten. Ik heb een opname van 1 minuut en 44 seconden waarin duidelijk blijkt hoe onbehoorlijk de medewerker was.

Kort daarna ontving ik een factuur, ondanks bevestiging van uw klantenservice dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht. Deze kwestie is blijkbaar volledig misgelopen, wat ertoe heeft geleid dat ik onterecht werd overgedragen aan het incassobureau TKB.

Op 12 mei 2022 ontving ik een dagvaarding via De Klerk Vis Niekus, ondanks eerdere kwijtschelding van de kosten door ANWB. Dit zijn malafide praktijken.

Yordan
07-08-2024

Vier dagen wachten dat ANWB iets doe met onze auto en toch niets gedaan.

We moesten ook een vervangende auto hebben.

Krijgen we het ook niet.

Heel slechte bedrijf

Ze vertellen alleen maar leugens

Denise
04-08-2024

Dinsdag ging onze auto kapot donderdagochtend kon de auto pas naar de garage en blijkt dat de motorkapot is. De dagwaarde van onze auto js te laah waardooor onze auto niet meer naar nl word gebracht door de anwb . terwijl wij nog een garantie hebben bij de verkoper. Gelukkig konden wij vervoer vooronze auto terug regelen zodat onze auto gemaakt kan worden. Wij wachten al sinds donderdag op vervangend vervoer. Wij zijn met 6 personen 2 volwassenen en 4 kids in de leeftijd van 3,3, 7 en 10. 1 medewerker beloofde mij dat hij zou kijken voor andere opties zoals het openbaar vervoer. Ik vind het heel erg jammer en teurstellend dat ik een verzekering heb bij de anwb en dan blijkt dat er geen auto voor ons gezin geregeld kan worden! De hotel kosten hebben we 3 dagen vergoed gekregen door unive reisverzekering. Heel fijn. Daarna waren de kosten voor onszelf. Anwb ik ben enorm teleurgesteld

Mary
20-07-2024

Halverwege de berg richting Fiss, stopte onze auto met draaien. Olie lekte aan alle kanten. Zelf, automonteur zijnde, kom ik het lek niet vinden. Met horten en stoten de berg op gereden, tot stilstand gekomen vlak voor ons pensioen en direct de wegenwacht gebeld. Hulp kwam snel en leek veelbelovend. Echter nadat de auto afgevoerd werd naar de dichtstbijzijnde garage (wat we overigens zelf hebben moeten betalen) ging het mis. We konden pas na 5 dagen vervangend vervoer krijgen, waardoor onze hele vakantie (want we waren slechts op doorreis in Oostenrijk) in het geding zou komen. De eventuele reparatie met diagnose zouden pas na 10 dagen in gang gezet kunnen worden in de plaatselijke garage, wat niet binnen de termijn van onze vakantie zou vallen. Dus transport naar NL van de auto zou een volgende stap zijn. Echter ANWB vond de waarde van de auto lager dan de waarde van het transport en verklaarde de auto Total loss. Na advies gevraagd te hebben bij een NL autodealer, bleek dit onwaar.

Marthy
12-07-2024

Ik heb een ANWB veilig rijden autoverzekering.

Ik houd me keurig netjes aan de verkeersregels .dat staat ook telkens in mijn reviews van de ANWB.

Doordat het beacon telkens niet voldoet en er een nieuwe aangevraagd moet worden (niet mijn fout) krijg ik allerlei dreigbrieven dat ik niet aan hun voorwaarden voldoe.

Drie keer achteraan gebeld en gevraagd of ze een aantekening maken zolang ik mij beacon niet heb.Helpt niets!

Waardeloos met hoofdletters

Karima
05-06-2024

Slechte hulp, monteur schrijft het verkeerd in zijn contact journal waardoor mijn auto niet meer weg geslepen kan worden.

Met pech langs de kant van de weg gekomen. Een auto getrokken met een busje 200 meter en daarna werd er gezegd binnen twee maanden kan de wegenwacht mijn auto wegslepen naar eindbestemming want zo lang kan de hulpvraag actief blijven. Nu zegt anwb telefoon centrale nee dat doen wij niet want er staat hier niets over in de contact journaal? En ik word doorverwezen naar een klachten formulier. Echt belachelijk dit bedrijf kijk naar alternatieven voordat je een verzekering afsluit. Want service is er niet meer als ze inmiddels een van de grootste zijn. Voor mij nooit meer anwb

Bas
30-05-2024

Heb 2 oldtimers er verzekerd die elke 3 jaar getaxeerd moeten worden. zonder waarschuwing en dat dit zo is worden de bussen tegen dagwaarde verzekerd en moet je wel de volle premie betalen. wanneer je aangeeft dat je direct binnen 4 weken een nieuw taxatierapport aanleverd is er niks mogelijk. een reminder vooraf zou klantvriendelijker zijn! en coulance voor 4 weken uitstel zou klantvriendelijker zijn! nu maar hopen dat de garage niet afbrand anders wordt het een heel duur geintje! bedankt ANWB!

Saskia
16-05-2024

Daar stond ik dan met pech met 3 kleine kinderen. Ik heb geregeld dat ik werd opgehaald want de kinderen moesten naar bed en hadden eten nodig. Daarna contact opgenomen met de anwb, ze gingen mij niet helpen want ik had geen lidmaatschap die staat op naam van mijn man. Hetgeen ik kon doen was zelf een lidmaatschap afsluiten dan zouden ze mij wel helpen… zeer bijzonder maar dat zijn blijkbaar de spelregels. Een andere optie was dat mijn man bij de kapotte auto aanwezig moest zijn dan konden ze helpen. Eind van de dag gebeld en een afspraak gemaakt dat mijn man vanaf 20u bij de auto kon zijn. Ineens waren ze er 40 minuten eerder en wij waren op dat moment niet bij de auto. Toen wilden ze niet meer komen alleen als ik lid werd want ik had de melding gedaan… het volstond niet meer als mijn man bij de auto was. Dus mijn man weer naar huis en ik naar de auto. €207 verder. Zegt de anwb monteur: o ik controleer niet wie bij de auto is ik help gewoon. ANWB wegenwacht= mes op de keel!

Rachel
23-04-2024

Auto pech in Duitsland, en op advies van hun gauw de verzekering veranderd naar EU we zijn al lid. Ze konden ons niet helpen en moesten het allemaal zelf uitzoeken op een snelweg in duitsland. Uiteindelijk hebben de Duitsers ons wat meer geholpen wel moesten we ander halfbuurnlopen naar een hotel met een kind van 2 jaar om de volgende dag naar de grens gesleept te worden. De stress en angst wat ik heb ervaren wil ik nooit meer meemaken. Nee Dankje anwb! Ook waren de telefonisten compleet brutaal en het kon hun gen bak schelen ook was het eigenschuld dikke niks

Maurice
02-04-2024

Bij aankoop en onze camper verzekerd bij de anwb. Bij opwaarderen van de camper keurig gebeld en dit was geen probleem. Echter dit jaar met moter pech blijken we niet verzekerd te zijn omdat die opgewaardeerd is camper is 3250 leeg en mag beladen worden tot 4250. Enkel werd de sleep vergoed geen onderkomen geen vervangend vervoer. Zeer triest! Volgens anwb zijn we een groot vrachtwagen camper terwijl dit een gewone doorsnee camper is. Met ophalen kwamen ze zelfs met een kleine vrachtwagen waar die gewoon oppaste. voor ons nooit meer anwb

Frans
02-04-2024

Kreeg lekke band. Had ANWB-wegenwacht gevraagd om assistentie. Na eerst check bij ANWB alles goed, .dus naar volgende loket. Kreeg daar te horen dat ik geen lid was. Meneer zou even checken bij administratie. Na 10 minuten werd lijn verbroken door ANWB. Heb zelf band moeten wisselen, met gebrekkig gereedschap. 1 uur in de regen gestaan! Bij thuiskomst toch maar even gecheckt en gebeld met ANWB. Ik was dus WEL lid ( al sinds 1978) Ik heb maar 1 advies blijf ver van de ANWB-wegenwacht en neem een andere organisatie die je wel helpt.

Ay
27-02-2024

Ik heb deze week 2x contact opgenomen met anwb.

Gisteren heb ik voor de 2e x contact opgenomen en wat een topper was hij zeg. Gaf niet snel op en deedt uiterlijk zijn best! en legde alles zo goed uit en was heel vriendelijk.

Wim van den boven nogmaals heel erg bedankt!

Dennis
22-02-2024

15 jaar lid en altijd alles in 1 x betaald nu netjes een regeling van 4 x ik loop een termijn voor en word gewoon niet geholpen of ik moet eerst het volledige factuur betalen! Schande

Meer ANWB Autoverzekering reviews