Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Na 33 jaar lidmaatschap opgezegd! Mijn zoon is ook lid geworden, woont inmiddels elders. Hij kreeg bij mij voor de deur een lekke band, in alle hectiek van verhuizen was hij vergeten zijn nieuwe adres door te geven. Jammer dan, geen hulp, want hij stond nog geregistreerd op mijn adres! Geen enkel inlevings-gevoel! Kost de ANWB nu 3 klanten, en een discussie voor verjaardagen: "negatieve ervaring draagt verder dan positieve!" ANWB: "doei, doei"!
ANWB Afwachten maar anders ben ik er ook snel weg beter is de vga nooit geen probleem goed bedrijf ANWB problemen
Jullie hebben ons vandaag 6 uur lang laten wachten voor we verder konden. Om 10.30 melding gemaakt en nu zijn we pas net met vervangend vervoer onderweg. We stonden met een kind van 4! uiteraard zelf vaak gebeld en er werd steeds beloofd dat jullie er binnen een kwartier zouden zijn waardoor we amper iets gegeten of gedronken hebben. En vanuit jullie is geen enkel telefoontje geweest over dat het langer zou duren. Anwb, never nooit meer! wij stappen over.
Na 15 jaar lidmaatschap bij de ANWB, heb ik besloten om alles op te zeggen, ,mijn autoverzekering wordt geschorst voor 02 dagen met alle gevolgen van dien terwijl de maandpremie netjes op tijd betaald. na opzeggen krijg je als nog administratiekosten te betalen: het lijkt op een oplichterij en oplichters. weg en wegblijven van deze maatschappij!
Auto uitgeleend aan dochters voor trip naar Kroatië. Ze kregen pech olielekkage. Ford Assistence gebeld die diensten inhuurt van de ANWB. Volgende dag werd auto weggesleept en zou direct diagnose worden gesteld. Diagnose gebeurde niet, men deed dat pas na VIJF dagen en dan kan men niet meer repareren. 20 dagen in Nederland op mijn auto moeten wachten. Huurauto moeten betalen. Probleem was een afsluitertje dat lekte, kostprijs € 3,86. Dank jullie wel Ford assistance en ANWB, vakantie van mij en mijn dochters bedorven voor een onderdeeltje van nog geen 4 euro. Klacht ligt al 4 weken bij ANWB, Geen reactie, op nieuwe klacht, dat men niet reageert op mijn klacht ligt er nu ook al anderhalve week, geen reactie. Ga mijn platinum lidmaatschap opzeggen en raadt iedereen dit ook te doen, wat een flutzaak
Ik heb niet eens zin meer om mijn verhaal te vertellen. Alarmcentrale van de ANWB heeft mij 0,0 geholpen en alleen gelaten in het buitenland. Ik heb duizenden euro's kosten gemaakt. Nu terug in Nederland blijkt dat ze een grote fout hebben gemaakt. En recht had op hulp. tja
Tijdens onze reis naar Zuid Frankrijk hebben wij een beroep gedaan op de ANWB. Na ruim 30 minuten wachten en een tweede keer zelfs meer dan 50 minuten kregen we eindelijk iemand aan de lijn om te vertellen dat men niks voor ons kon doen. Na onze vakantie hebben we ons lidmaatschap (22 jaar) dat nog loopt tot eind dit jaar opgezegd. Vorige week kregen we helaas weer pech met de auto en hebben we de ANWB gebeld. Binnen een uur zou er iemand zijn werd ons verteld. Na ruim twee uur wachten hebben we zelf iets maar geregeld. Uiteindelijk belde er een monteur na meer dan 3 uur. Wat een ontzettend slechte service! Slechte communicatie en bereikbaarheid! Wij hebben een erg naar gevoel aan de ANWB overgehouden!
Kort geleden de wegenwacht laten komen voor een mankement wat leek op een ontstekingsprobleem. De betreffende monteur was van andere mening en vond het interessant om de motor te checken op eventuele koppakking problemen, gezien de leeftijd en gelopen kilometers van de auto. Om mij een plezier te doen werd 1 bougiekabel en bougie gecontroleerd, maar de conclusie was om deze ouwe auto toch maar uitvoerig door een garage te laten analyseren, want hij had ook geen goed materiaal om te kunnen uitlezen. De volgende dag waren de problemen minder aanwezig en heb ik er een poosje mee door kunnen rijden. Na een paar dagen begonnen de problemen opnieuw. Terwijl ik zelf radeloos onder de motorkap stond te kijken naar waar ik het moest zoeken, kwam een bekende uit de buurt langs gewandeld. Een jongeman die nog maar kort geleden zijn opleiding tot monteur had afgerond. Hij luistert naar wat er aan de hand is en zegt, 'laten we bij stap 1 beginnen, alle bougies en kabels controleren. Binnen 5 minuten zag hij dat 2 kabels versleten waren, eentje zelfs gebroken. Ik vraag me dan echt af waarom de goed opgeleide monteur van de anwb niet deze stappen volgde en het zo snel had kunnen zien. Via internet een nieuwe kabelset besteld en de volgende dag vervangen. Motor loopt lekker rustig. Pluim voor deze jongeman, twijfel over de kunde van de anwb.
Vandaag met pech langs de a 12. Gelukkig bleek ik via de Knmv hulp te kunnen krijgen van de ANWB. Dat zit Iinbegrepen bij lidmaatschap van KNMV. Binnen 10 minuten kwamen er twee wagens (1 voor veilig stellen rijbaan) die daarna de motor konden bergen en in de garage ypenburg repareren.
Anwb heeft ons op vakantie 4 dagen laten wachten op een leenauto waardoor wij onnodig kosten hebben moeten maken met 3 kids omdat wij nog lang niet op onze bestemming waren. Helaas geeft anwb geen gehoor of reactie meer terwijl hier onderzoek naar gedaan zou worden kwa kosten, ook de rekening van onderzoekkosten of onze auto binnen 48 uur gemaakt kon worden is nog niet terug gestort. Een enorme koude douche voor de anwb.
Bij de ANWB zijn ze niet zo gehecht aan trouwe leden wel aan euro's. Behalve als je het hoger op zoekt dan kan alles.
Ik heb mijn premie altijd op tijd betaald. Nu stort ANWB teveel restitutie terug aan mijn ex en krijg ik de rekening. Wanneer ik hierover netjes bel zeggen ze dat ze het gaan oplossen en zonder dat ik het weet geven ze de vordering uit handen. Zit ik ook nog met extra kosten. Triest
Na paar maanden stilstaan in parkeergarage bleek accu v mijn Benz 320cdi helemaal leeg. Geen reactie op elektr sleutel. Noodsleutel erin en ook dat werkte niet om deur te openen. Mercedes hulplijn gebeld. Geen techn kennis via centrale in Maastricht beschikbaar. Met Mercedes merkdealer in Hilversum doorverbonden, hetgeen dichtstbij mijn woonplaats is. Sleuteltje naar links en 2x snel achter elkaar aan deurhendel trekken. Gaat niet open. Advies van officiële Mercedesdealer: bent u lid vd Wegenwacht? Dan kunt u hen het beste bellen ? Wegenwacht binnen uur erbij. Luchtbalgjes tussen portier en dak. Hengelen met een draad en open! Accu bijgeladen en Benz rijdt weer. Wegenwacht erg bedankt!
Had donderdag 16/8/2018 scooter pech, perfect geholpen door monteur Frans van de ANWB. Deze man ging in Ypenburg een aandrijf riem voor mijn halen, en heeft deze gedemonteerd, een zeer toffe gast deze man ,en ANWB ik vind jullie top.
Toen we op vakantie waren aan de andere kant van de wereld overleed een familielid. De ANWB heeft ons bijzonder goed bij gestaan. 2 dagen later zaten wij in een directe vlucht naar huis toe, we kregen 2 aparte stoelen achterin het vliegtuig en men had duidelijk oog voor ons. We hebben hier zelf niets voor hoeven regelen. We zijn erg tevreden over de ANWB reisverzekering!
Zo kom je s'middags bij je bedrijfswagen en zie je dat je een lekke band hebt. Hierop de anwb gebeld om te vragen of zij dit kunnen komen oplossen. Dat was geen probleem en ze zouden met een uur bij me zijn, een uur later wordt ik gebeld dat er geen monteur naar me toe komt aangezien die het niet normaal vind te moeten uitrijden om mijn band van lucht te voorzien ofwel te verwisselen. Gelijk lidmaatschap maar opgezegt en opzoek naar een Wegenwacht die ze klanten wel serieus neemt. uiteindelijk nu een compressor moeten kopen en zelf me band opgepompt. DANKJEWEL ANWB
Ben je al 25 jaar lid en rij je toevallig in een auto op grijs kenteken dan heb je ineens een zakelijk abonnement nodig , dan kan je eerst een nieuw abonnement afsluiten á € 98,- wat je vervolgens dan wel zelf nog moet omzetten in een zakelijk abonnement en zit je mooi aan 2 abonnementen vast. 0,0% meedenkwerk van de helpdesk behalve de euros uit je zak kloppen. Mijn huidige abonnement (van 25 jaar) overzetten naar zakelijk was onmogelijk, ook niet als ik daarvoor de extra kosten zou vergoeden.
Bij de ANWB zijn ze niet zo gehecht aan trouwe leden wel aan euro's. Heel triest daar gaat een trouw lid
Woensdag 1 augustus 9.30 de auto stottert en geeft motorstoring aan. Gestopt ANWB gebeld en er komt na 1.5 uur iemand van adac. Motor uitgelezen geeft afwijking aan sluitstuk maar kan geen kwaad. We rijden weer tot 11.30 in tussentijd is de motor 3x uitgevallen tijdens rijden. Er komt een sleepwagen en we worden afgesleept naar een garage. Dan komt het.het is inmiddels 14.30 en we horen niets meer van de anwb. Paar keer gebeld kregen reactie we zijn er mee bezig. Half 5.weer gebeld dat ze vaart moeten maken want 18.00 gaat garage dicht. 17.00 17.30 17.45 gebeld. Niets.18.30 weer gebeld inmiddels licht geïrriteerd nu zit garage dicht caravan staat op onbewaakt terrein. Ach mevrouw u mag naar een hotel 250 euro wordt vergoed zijn sowieso voor u. Duh.zondet bon? Ik kan mn caravan niet onbewaakt laten staan en heb ook nog eens 2 kleine kinderen. We staan inmiddels 7 uur stil. Ik bel u morgen terug over de diagnose. Heb gedreigd als dit niet gebeurt ik opzeg. Uiteindelijk moeten we 3 uur wachten smorgens op een leenauto maar die moeten we zelf ff ophalen in Karlsruhe.en.moet maandags 10.00 terug zijn bij europcar in desbetreffende plaats. Maar we moeten alle twee werken. Jammer is uw probleem. En dat terwijl we 3 weken moeten wachten tot onze auto weer in Nederland is en gemaakt wordt hier. Schandalig. We moesten zelf continue achter de zaken aanlopen. Laatste woord is nog niet gezegd.
Nadat we pech kregen aan de multiriem in kroatie heeft de door de zuster organisatie van de anwb een garage geregeld. Ik moest de anwb echter 's ochtends herinneren aan de afspraak. De garage was een erg fijn bedrijf waarbij het snel klaar was. Ze hebben hier echter per abuis een slang van mijn turbo los getrokken. En deze viel na een kilometer uit. Ik wilde echter doorrijden naar mijn volgende camping is Slowakije maar omdat ik een garage tegen kwam toch maar hulp gevraagd. Ze gaven aan dat de turbo vervangen moest worden. Ik naar de dichtstbijzijnde Mac Donalds gereden omdat daar eten, drinken, wc en oplaadpunten zijn en de anwb om 13.23 gebeld met het gehele verhaal. De jongen maakte nog grapjes over een dichtbijzijnde bioscoop en de hond die mee was. Ik zou twee uur moeten wachten en dan zou er zeker iemand zijn. Ik had twee uur gewacht en nog niemand dus ik belde opnieuw volgens de afspraak. Dezelfde jongenman die zegt, 'sorry meneer maar de hulp is naar Kroatië gestuurd en daarna naar Servië'. terwijl we duidelijk in Slowakije stonden. Hij zou alles regelen en nagaan wat er fout ging en het zou goed komen. Wij weer twee uur wachten, weer niets dus wij weer gebeld, kreeg ik een vrouw aan de lijn die het niet echt snapte en die zou overleggen en terugbellen. Na drie kwartier wachten nog geen reactie dus ik terug gebeld. 'ja meneer ik zie alleen een melding van half vijf maar die zijn naar kroatie' 'Maar u staat in Servië'? Ik uitleggen dat we niet in Servië maar in Slowakije stonden en dat het inmiddels bijna vijf uur later was. Ze ging overleggen en kwam terug dat ik een bon kreeg van 50 euro omdat het allemaal fout ging maar hiermee was nog niets geregeld. Het was inmiddels 6 uur en ik gaf aan dat door hun toedoen ik verplicht moest overnachten, ze keer vervolgens naar de verkeerde verzekering waarna ik haar moest vertellen dat ik toch echt maximaal verzekerd was. Ze vertelde me vervolgens dat de auto waarschijnlijk niet meer terug naar Nederland gebracht zou worden en dat de kosten voor een nieuwe turbo erg duur zouden zijn. Ze zouden me dan de dagwaarde plus reparatiekosten uitkeren. Maar m'n spullen waren daarmee niet thuis en ik had dan alsnog geen auto. Na het ophangen heb ik een bevriende monteur gebeld met het verhaal en een paar foto's gemaakt, zelf gekeken en gezien dat er een vacuümlijn los zat, tegelijk met het monteren kwam de autoambulance om de hoek gereden om 7 uur. Bijna 6 uur later! Maximaal verzekerd voor maximaal wachten en minimale hulp.
Na zaterdag na dagje weg in Duitsland op vakantie terug bij appartement maakte auto een raar geluid. Na wat googelen toch ANWB gebeld . Na uitleg over de klacht adviseerde de man aan telefoon de adac langs te sturen. Die kwam netjes op de afgesproken tijd op locatie aan. Slepend geluid bleek de airco compressor te zijn. Deze was stuk. Adac vertelde me netjes dat beste optie was mee rijden auto afzetten bij de Mazda dealer en bij adac ( zelfde industrieterrein ) een vervangende auto mee te nemen zodat ik met mijn gezin daar in regio toch vervoer zou hebben. Ik belde waar adac medewerker bijstond de ANWB weer op met het verdict en de ge oden oplossing. Daarmee werd ik zeer onbeschoft onderbroken en werd me doodleuk verteld dat er in Dld geen auto meer beschikbaar was. Nou mooie onzin want volgens de adac medewerker wel dus. Maandag auto naar garage gebracht en daar na diagnose gelijk ANWB gebeld. Kreeg toen een dame aan de lijn en zij zouden de garage nog bellen en ik zou ook nog gebeld worden ( mooi niet dus ) ik heb haar verteld over de onbeschofte manier waarop ik met mijn gezin dus zonder oplossing van ANWB maar moest zien hoe ik überhaupt bij een winkel kom 6 km vanaf dorp . Waarop de medewerkster doodleuk zei vraag de garage maar een auto en declareer later maar. Nou ANWB lekker makkelijk wel 150 euro innen al ruim 20 jaar en geen zak regelen. Daarbij werd er ook vaag op mijn vraag gereageerd wat evt repatriëring naar Nederland kostte kreeg alleen maar te horen als reparatie en repatriëring meer is als dagwaarde is auto Total löss en komt ie niet terug naar Nl maar ze kunnen niks zeggen over de kosten hiervan? Verdict de ANWB is een waardeloze organisatie . Ik voelde me in de steek gelaten en er is totaal geen inlevingsvermogen bij de telefonische medewerkers ja lekker overdreven vriendelijk reageren maar met oplossing komen waar ik dik voor betaal ho maar. Ik snap best dat er niet gelijk iets geregeld kan worden maar de adac medewerker snapte totaal niet dat ik niet gelijk mee kon naar hun steunpunt want er staan auto’s genoeg. I.p.v. daarvan hebben we dus 2 dagen extra moeten verblijven en konden we lopend naar de winkel. Als ik mijn mountainbike niet mee had was het eigenlijk niet te doen. Ik overweeg serieus om samen met adviseur te gaan bekijken of ik mijn lidmaatschap terug kan vorderen aangezien ANWB haar afspraken niet nakomt. Wij hebben na 48 uur recht op vervangend vervoer en druk of niet dat is niet mijn zaak maar dan moet de ANWB de zaken beter voor elkaar hebben. Dus een 1 is eigenlijk nog teveel .