Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Beste ANWB,
Vandaag wilde mijn trouwe auto niet starten. Het was zelfs voor mij duidelijk dat de accu weigerde. Netjes voor het eerst gebeld naar de ANWB. Na een ruime wachttijd kreeg ik een meneer van de ANWB aan de lijn. De auto konden ze wel maken, zonder uitleg waren ze al bekend met de oplossing. Het gesprek ging er over dat ik een rekening van 145 euro zou krijgen omdat ik geen lidmaatschap had voor ‘woonplaats’hulp van de ANWB. Ik heb mijn huidige lidmaatschap ruim 7 jaar geleden afgesloten, de ANWB heeft in oktober weer automatisch geïncasseerd. Ik ben al lid maar ik was me er niet meer van bewust welke keuze ik 7 jaar geleden gemaakt heb. Mijn fout, de rekening vind ik echter wel erg fors voor 2 minuten gebruik van de startkabels van de ANWB pechhulp. Het verschil tussen de pakketten op de ANWB site is slechts 30 euro. Ik heb nog snel even mijn vader gebeld die me adviseerde om de startkabels van de buurman even te lenen… maar ja, ik ben toch niet voor niets lid van de ANWB. Maar de ANWB bellen blijkt een onverstandige keuze. Graag betaal ik een bedrag voor het wijzigen van mijn lidmaatschap, de rekening van 145 euro extra voor een jaar verplicht lidmaatschap vind ik belachelijk. Het resultaat is dat ik nog een jaar lid zijn uitzit en dan direct mijn lidmaatschap opzeg en nooit opnieuw de keuze zal maken voor de ANWB. Inmiddels heeft mijn vader zijn lidmaatschap na 45 jaar opgezegd. De reactie van de ANWB is slechts: ‘meneer u mist uw DIAMANTEN kortingen’. Hij geeft aan dat u kansen mist. Beste ANWB, u heeft een korte termijnstrategie en bent star in een veranderende markt. Met klantvriendelijkheid en welwillendheid en meedenken komt u een stuk verder. Een klant van 45 jaar en een klant voor nog 45 jaar zomaar verdwenen.
Met vriendelijke groet,
S Jansen
Al jaren lid bij de anwb met meerdere auto's. Vlak voor een verhuizing een nieuwe auto gekocht en in alle hectiek vergeten het nieuwe kenteken door te geven. Bel voor een pechgeval; Jammer! Kenteken niet op tijd doorgegeven.
Ik kan bewijzen hoe lang de auto reeds op naam staat, hoe lang het andere kenteken reeds weken geleden overgeschreven is. Maakt allemaal niet uit. Jaren geld overmaken zonder pech geval en wanneer ze echt nodig zijn dus geen service!
Meedenken met de klant komt in de visie van de ANWB schijnbaar niet voor.
Bagger service. Om bij mijn afspraak te komen om 18:30 op een dinsdagavond startte mijn auto niet, heb mijn pasje en kentekenbewijs bij mijn zoon achtergelaten en gevraagd of hij de anwb kon bellen zodat zij de accu kunnen komen vervangen. Hij kreeg een NEE lid moet zelf aanwezig zijn. Dit met als gevolg dat ik de volgende ochtend de auto niet kan gebruiken omdat er geen tijd is om te wachten op de servicewagen. Bedankt al lid sinds 1982
Weer thuis na een gevalletje lekke band. Personeel is allervriendelijkst, behulpzaam, denkt mee en kundig! Bedankt!
Zondagavond 13 nov. 2016, rond kwart voor 9, reden we over de A50 zuidwaarts richting Heteren. De motor van onze auto hield er plotseling mee op en het lukte nog net om hem op de vluchtstrook te zetten. Buiten stonk het behoorlijk naar benzine. Toen we de Wegenwacht belden, kregen we meteen enkele veiligheidstips, zoals de auto verlaten en in de berm gaan. Er werd binnen een half uur hulp toegezegd en daar heeft men zich keurig aan gehouden. We maakten kennis met een vriendelijke vijftiger die zich voorstelde als Rien. Hij probeerde eerst onder de motorkap de oorzaak op te sporen en vervolgens onder de auto. Daar bleek een benzineleiding losgeschoten te zijn. De auto had ong. 4 weken geleden een grote onderhoudsbeurt gehad. Misschien was er toen iets niet goed vastgezet. De auto werd naar een veiliger plek gesleept en in tweede instantie werd besloten door te rijden naar het naburige ANWB Wegenwachtstation om de auto daar op de brug te kunnen zetten. Onderweg had zich een tweede WW-auto aangesloten voor extra veiligheid. Bij aankomst kwam er al hulp aanlopen om mee te helpen de auto op de brug te duwen. We kregen koffie/thee aangeboden en terwijl we die opdronken en ons opwarmden, werd in korte tijd een afdoende noodreparatie uitgevoerd. Vervolgens konden we na een gezellig, afrondend praatje weer onze weg vervolgen. We zijn aangenaam verrast door de snelle, vriendelijke en professionele hulpverlening. Daar willen we Rien en zijn collega hier nogmaals hartelijk voor bedanken.
Vanmorgen een lekke autoband doordat we in een schroef hadden gereden. Anwb gebeld binnen twee minuten was de wegenwacht erbij en zijn we erg goed geholpen. Hierdoor konden we onze gezellige dag voortzetten. Nogmaals dank.
Er werd beweerd door ANWB dat zij 4 brieven heeft opgestuurd naar mijn Adres, met daarin de factuur. DIT IS NIET GEBEURT ! Ik heb direct een incasso brief ontvangen met daarop incasso kosten ik vind dit gewoon onvoorstelbaar dom en ongelofelijk. Na dat ik TKB hiervoor op heb gebeld, Vraagt een van de TKB medewerker om een bewijsmateriaal ? HOE MOET IK DIT BEWIJZEN ? zo een vraag ga je toch niet stellen als je de antwoord al weet. Zo te zien hebben jullie een manier gevonden om geld te verdienen. Dit is namelijk mensen in de maling nemen en hun in jullie spel sleuren verdienen op incasso kosten. Mijn mening over dit onherstelbare organisatie is, dat dit bedrijf Geen mensen zijn maar Dieren of te wel Duivels want een verstandige goed/normaal persoon zou in iedere geval een beetje na denken een redelijke beslissingen nemen. Zo te zien werken hier mensen die totaal niks van zijn leven kunnen maken, Die alleen maar op 1 doel zijn gericht. En dat is centen verdienen op de rug van goede burgers. Ik vraag mij af of één van de medewerkers die voor zo een bureau werkt überhaupt kan slapen. Ik zou dat niet kunnen nadat ik geld van andermans rug pluk. In dit geval zou ik mijn eer en mijn menselijke gevoelens kwijt raken. Na deze tragedie voel ik mij hierbij zeer teleurgesteld over ANWB Inclusief de dochteronderneming TKB Incasso. Na deze vervelende ervaring wil ik mijn abonnement opzeggen van ANWB, En ik raad mensen aan voordat het te laat is om dit ook te overwegen.
Met verbijstering de reactie van de ANWB gelezen dat mij geweigerd wordt een visa card toe te wijzen op grond van geen vast inkomen. Sinds 1987 een WAO-uitkering en inmiddels ook pensioenuitkering uit een pensioenverzekering. Mijn maandelijks inkomen ligt daarmee hoger dan het maximale kredietbedrag. Maar de ANWB ziet een WAO-uitkering niet als vast inkomen. Schande en pure discriminatie!
Sluit een reisverzekering af bij de ANWB en vervolgens moet je na een diefstal uit de auto uit gaan leggen wat het verschil is tussen een koffer en een 5e deur bij een auto ,omdat er in de polis staat koffer! valt de diefstal , als je een 5e deur hebt dit niet onder de dekking advies , gewoon ergens anders een reisverzekering afsluiten wordt tenminste niet belazerd ! gelijk m'n platina lidmaatschap ook opgezegd
Ben dit jaar met de camper gestrand in st. moritz in zwitserland kan wel zeggen dat ik alleen positieve ervaringen heb met de pechhulp in het buitenland camper gerepatrieerd naar nederland vervangend vervoer vlot geregeld en de financiën ook vlot afgehandeld. dus chap po voor de anwb
Maandag 9 oktober 16.15 uur
Een gezellige filmmiddag bij Euroscoop met mijn moeder gehad in Tilburg. Toen ik uit de parkeergarage reed en na 50 meter mijn auto ineens uitviel dacht ik dat het de accu was. Nog geprobeerd om de auto weer te starten met startkabels. Helaas lukte dat niet! Toch maar de ANWB gebeld en het wachten begon. Zei tegen mijn moeder, nou dat kan wel een uurtje duren als we pech hebben. Echter na vijf minuten stond Marcel al bij de parkeerplaats. Wat een geweldige hulp heeft hij gegeven. Marcel is ongeveer anderhalf uur met de auto bezig geweest om de oorzaak te vinden. Wat een vakman. Hij heeft gevonden wat de oorzaak was en er voor gezorgd dat ik weer kon rijden. Heeft alles opgeschreven en uitgeprint wat er nagekeken moet worden in de garage waar mijn auto altijd naartoe gaat. Helaas mogen deze vakmannen geen fooi aannemen en heb hem toen beloofd dat ik een review zal schrijven op de site over hem. Dus Marcel, bij deze, bedankt voor je geweldige hulp die je hebt gegeven aan mijn VW Polo op de parkeerplaats van de Euroscoop in Tilburg! Hopelijk krijg je dit bericht te lezen.
Onlangs met mijn Ford Transit busje en caravan erachter met vakantie naar Frankrijk geweest en onderweg op de snelweg een klapband linksachter van mijn busje gekregen. Zo snel mogelijk de combinatie aan de kant gezet en mijn vrouw ging de ANWB bellen. Die vertelden dat ze op de snelweg, GEEN tolweg, niets mochten doen en ze moest maar telefoonnummer 17 (de politie) bellen en voor hen hield het hier op.
Na een tiental malen geprobeerd te hebben kreeg mijn vrouw steeds geen gehoor. Wij hadden het 'geluk' dat er een Poolse jongeman met een klein vrachtwagentje met een lege tank op zo'n 100 meter voor ons stond. Hij stond al twee uur op de depannage te wachten. We stonden bloedgevaarlijk op een zeer smalle vluchtstrook en de band was ook nog eens linksachter, de rijbaankant dus, geklapt. Zeer druk en 38 graden, sta je daar. Na een kwartiertje kwamen de jongens van de depannage aan en zagen wat er aan de hand was. Om kort te gaan, ze hebben erg geholpen het wiel te vervangen.
Voor de volledigheid (wat de situatie toch wel smakelozer maakt), ik ben meervoudig rugpatient, met een deels aangepast busje en dito caravan, dus kan zelf vrijwel niets. Zo heeft de ANWB ons aan ons lot over gelaten.
Op de klacht die ik thuis stuurde naar de ANWB kreeg ik een laconieke reactie van 'mooi dat die depannage er aan kwam en weer verder kon rijden'. Het is dat ik internationaal vrachtwagen chauffeur geweest ben, dus ervaren in het rijden, anders had dit heel anders kunnen aflopen. Toen ik wederom reageerde kreeg ik geen reactie meer van de betreffende ANWB medewerker, de 'heer' Pardede. Dit had hij mij bij een ander gevalletje ook al eens geflikt dus totaal ongeschikt voor deze functie.
Ontving ik vorige week van de ANWB een mail dat ik een klacht ingediend had die ik WEER moest beschrijven. Denk je dat ik nu WEL een reactie kreeg? Nee hoor, niets.
Ik zie de Wegenwacht, zeker als invalide, als een noodzakelijk kwaad, maar wel beter dan de anderen dus overstappen is niet aan de orde.
Jammer', want dit kan toch niet door de beugel.
1 okt.j.l was de dag van vertrek na een vakantie in Bretagne.'s Morgens om 06.30 u wilden we wegrijden,maar helaas,de auto startte niet. 06.45 u de ANWB pechhulp buitenland gebeld, vanwaar men hulp zou regelen.We moesten rekening houden met 11/2 a 2 uur wachttijd.Rond 07.30 u een sms-je van de ANWB: de depanneur kan over 50 min bij u zijn.Deze arriveerde met een autotransporter, heeft onze accu doorgemeten.Conclusie: kapot. Onze auto op de transporter en naar de garage,waar een nieuwe accu werd geplaatst. Om 09.45 u waren we al op weg naar Nederland,dankzij de hulp van de ANWB en het Franse garagebedrijf Du Fremu in Henansal.
Atty en Wim
Op 29-09-2016 was ik op weg naar mijn werk in Den Bosch. Rijdend over de A59 ging ter hoogte van tankstation Labbegat mijn acculampje branden en vrijwel direct was mijn stuurbekrachtiging verdwenen. Mijn multiriem bleek gesprongen. Ik ben ontzettend goed geholpen door een vriendelijke jonge wegenwachter. Hij verving na en kort telefoontje met een leverancier van auto onderdelen in Waalwijk mijn riem ter plekke. Dit was ruim een uur werk. Niks dan lof over deze sympathieke vakkundige medewerker met wagennummer 2807.
Begin juni een jas besteld. Paste niet dus retour gestuurd. Eerst in de winkel geprobeerd maar daar was een storing dus maar opgestuurd via de post. Bevestiging gehad, creditfactuur maar nu, bijna 4 maanden later nog steeds geen geld terug. Schandalig!
Daar stonden we dan vorige week vóór het rijksmuseum in a'dam. De auto viel uit en wilde niet meer starten. ANWB gebeld. Na een kort en duidelijk telefoongesprek met een aardige medewerkster zijn we lid geworden en zou er iemand langskomen binnen een uur. Peter was al binnen het half uur bij ons. Hij wist niet alleen de motor aan de praat te krijgen hij ging even kijken waar het door kwam: we mochten de accu laten vervangen bij zijn verzamelpunt/opslag. Eenmaal daar aangekomen wist hij na nog een controle dat het niet de accu was maar het startblok. Prima! Wij wisten waar we aan toe waren en konden die thuis laten vervangen. Super leuke vent. Niet te lui om er even wat werk van te maken en snelle service van de hele wegenwacht. En ja.Dat ook nog op Zondag. Zullen we eens stoppen met klagen allemaal?
Vanwege buitenlandvakantie pakket aangepast naar 'Europa'. Dan wordt dus ook gelijk het contract met een jaar verlengt. op site staat meerprijs van 3 tientjes maar de accept die je krijgt is 100 euro. Ook staat op de de site: opzegbaar per maand. Maar wat er niet bijstaat: pas na een jaar opzegbaar per maand. ik heb gelijk mn lidmaatschap weer opgezegd want het is altijd gezeur met de ANWB. Overigens mag je bij 'snelwegpech' gewoon 112 bellen. Wordt je gratis weggesleept.
Hebben wegens medische noodzaak de reis moeten afbreken op advies van de Ggd in Nederland. Waren al paar dagen bezig en de inzet van anwb hulplijn heeft wel ontzettend hun best gedaan. Alleen ging alles zo traag en werdt ik meerdere keren gebeld.Dan weer uit Spanje of een telefoonnummer uit Amerika.Zeer verwarrend. Zeker omdat er niks concreets uitkwam.Ze me naar ziekenhuis stuurde die niet kon helpen.Door lieten gaan naar Bali omdat daar wel een vaccin met Marig aanwezig zou zijn.Tijdstippen waarop telefoontjes kwamen en tijdsduur waarop gewacht moest worden op een antwoord waren erg vervelend.Jammer dat anwb niet met tijd meegaat en een app heeftvwaarop vlot gereageerd kan worden. Bali had vaccin niet. Dag moeten wachten op waar we dan heen moesten.Werdt gewoon niet teruggebeld en kon zelf via google een goed ziekenhuis zoeken voor 2e rabies shot.Gevraagd aan de ggd of ze het voor me over konden nemen.Marig moest binnen 7 dgn na eerste rabies shot maar liefst zo snel mogelijk.Anwb vondt het niet prettig dat ik dat gedaan had.Maar ze gaven zelf aan geen ervaring te hebben deze situatie.Volgende dag wilden ze me naar Bangkok sturen.Onder tussen was het dag 5 na eerste rabies shot.Had zelf gegoogled en gelezen dat Marig zeer zeldzaam is in Azie.Heb ze gevraagd om alsjeblieft terug reis te regelen.Dat was nog heel gedoe omdat ministerie van volksgezondheid ook toestemming moest geven.Paar uur later vlucht voor zelfde dag.Bij thuis komst lag door de uitstekende hulp van Ggd ,Marig klaar bij de apotheek. Wel goed geholpen door de anwb uiteindelijk.Alleen duurde alles erg lang.Waren er veel protocollen waar op gewacht moest worden.Talloze telefoontjes soms ook met gaat het goed hoe voel je je?Waarbij geen rekening werdt gehouden met het tijdsverschil en we uitgeput thuis kwamen.Laatste dagen waren erg zenuwslopend. Domper was echter de uitbetaling op mijn declaratie. Telefoon en taxi kosten naar ziekenhuis netjes betaald.Niet genoten reisdagen voor 2 personen over 10 dagen was 15 euro per dag.Met zijn tweeen.Ik wou dat ik daarvoor op vakantie kon.Geen vergoeding van betaald hotel,laatste nacht in Kuala Lumpur hotel wat niet meer te annuleren was.Vlucht naar Langkawi ook niet. Gevraagd of de vergoeding wel correct is en waarom dit niet vergoed wordt.Tot op heden nog geen antwoord.Zodra er werkelijk schade is krijg je dus maar een minimale vergoeding. Toch zou ik het niet anders gedaan hebben als ik dit van te voren wist.Met Rabies neem je geen risico.Dus mensen ent je preventief in voordat je naar Zuid-oost Azie gaat.Zwerfhonden zijn erg lief daar.Maar puppies zijn enthousiast ,en als ze je bespringen terwijl je in bikini loopt kan je lelijke bloedende krabbels over houden.
Al die keren dat wij van de ANWB gebruikt hebben gemaakt was de geleverde service uitstekend. Het lidmaatschap van de ANWB bevelen wij dan ook ieder aan.
Maandag 12 september 2016, onze eerste vakantiedag, wilde onze camper niet meer starten. Vanaf de camping in Eerbeek de ANWB gebeld. Vriendelijk te woord gestaan en er zou een monteur langskomen. Driekwartier later is hij ter plekke. Een hele jonge man stapt uit, begin twintig schat ik. Mijn man kijkt naar onze camper uit 1993 en ik zie hem denken: die camper is ouder dan de monteur. Gaat dat wel goedkomen? Je verwacht toch een oudere ervaren man. Onze monteur duikt onder de motorkap en checkt van alles. Vervolgens vraagt hij of we de camper willen starten. Er gebeurt niets. Even later nog een keer, weer niets. Ik dacht, ja hoor, zie je wel, dit wordt niets. Toen nog een keer starten en ja hoor, de camper deed het weer. Hij heeft alles onder de motorkap gecheckt en aangegeven dat de massakabel niet meer goed werkt (hij vergeleek het met een knik in een tuinslang). Hij belde een garage dichtbij en regelde dat we daar direct terecht konden voor een nieuwe kabel. Aangekomen bij de garage hielp een oudere monteur ons die de kabel op aanraden van de wegenwachtmonteur verving. En inderdaad de kabel was voor een deel verbrand. Na een uurtje waren we weer klaar en kunnen nu verder genieten van onze vakantie. Wat een geweldige jonge monteur van de wegenwacht. Vanaf nu hebben wij geen vooroordelen meer over leeftijd.