Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Prepaid deal gekocht, voor 10 euro zou je 30 euro beltegoed krijgen. Werkelijkheid 20 euro. Vervolgens ergens om 22:45 (de prepaid is voor/van mn dochter dus die slaapt dan) alle tegoed erdoor via data?! Heel bizar en nu alles op 0.
In hun voorwaarden reppen ze nergens over dat het een betaald nummer moet zijn. Ik heb binnen 90 dagen een sms gestuurd om voicemail aan te zetten, met de gratis ggd 0800 nummer gebeld. Ik voldoe aan de voorwaarden, maar toch vervalt mijn tegoed na 90 dagen. en als ik niet opwaardeer binnen 30 dagen ben je je geld en nummer kwijt.
https://mobile.lebara.com/medias/AlgemenevoorwaardenLebaraapril2021-en.pdf
27.3 Het Prepaid tegoed is geldig zolang u na de initiële opwaardering minimaal één keer per 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt. Indien u het beltegoed niet binnen 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt, wordt het bevroren, waardoor u alleen nog maar gebeld kan worden. Indien u binnen de opvolgende 30 dagen het beltegoed niet opwaardeert, verliest het resterende beltegoed zijn geldigheid en kan u niet langer gebruik maken van de aansluiting. Het beltegoed en het telefoonnummer komen dan automatisch te vervallen en de simkaart is dan niet meer te gebruiken. Enige vorm van compensatie is uitgesloten.
Ook in de oude NL voorwaarden staat niks over dat nummer betaald moet zijn
https://mobile.lebara.com/medias/TC-Prepaid-28-11-2018.pdf
Artikel 3 - overeenkomst
6. Het beltegoed op de sim-kaart is onbeperkt houdbaar, indien de klant na de initiële
opwaardering minimaal één keer per 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t en/of data
verbruikt. Indien de klant het beltegoed niet binnen 90 dagen opwaardeert, belt, sms’t
en/of data verbruikt wordt het bevroren, waardoor de klant alleen nog gebeld kan
worden. Indien de klant binnen 30 dagen daarna het beltegoed niet opwaardeert,
verliest het dan resterende beltegoed zijn geldigheid en kan de klant geen gebruik
meer maken van de aansluiting. Het beltegoed en het telefoonnummer komen
automatisch te vervallen, de simkaart is niet meer te gebruiken en de overeenkomst is
dan beëindigd en de klant heeft geen aanspraak op enige vorm van compensatie.
Mijn zoon had een sim only abonnement bij lebara. Maar omdat hij bij ons thuis geen bereik heeft hebben wij het abonnement afgekocht. Nu willen wij overstappen naar een andere provider en krijgen het nummerbehoud er niet door en we worden van alle kanten tegen gewerkt.
Ik heb volgens mij al meer dan 10 telefoontjes hieraan gepleegd en iedere keer wordt het nummerbehoud afgewezen.
Volgens de ene medewerker moet je het icc id kaartnummer doorgeven en volgens de andere het tot nu toe onbekende klantnummer (omdat ze mij deze niet willen doorgeven) mijn zoon is minderjarig en kan zijn zaken zelf niet regelen @#$%^%$#@
Boos heel erg boos ben ik!
In 2019 bij Belsimpel een Lebara sim only abonnement afgesloten voor een kind (minderjarig) Wil je nu zelf een sim only abonnement dan kan je niet hetzelfde e-mail adres gebruiken.
Op de site van Belsimpel staat dat je tot 5 abonnementen af kan sluiten, maar de beperking qua e-mail adressen ontbreekt hierbij.
OP 18 maart het abonnement van mijn Braziliaanse vrinden, met haar telefonische toestemming naar lebara, opgezegd, omdat ze weer naar Brazilië ging. Daarna een bevestiging gekregen van Lebara. Ondanks dat gaat de automatische incasso gewoon door. Getelefoneerd met Lebara (omdat opzeggen op een andere manier onmogelijk blijkt te zijn). Ze willen dat zei vanuit Brazilië contact op neemt om het opnieuw op te zeggen. Belachelijk! Het abonnement was al opgezegd met haar goedkeuring. Een fout van lebara waar ik nu persoonlijk achter aan moet. Ik heb de incasso nu geblokeerd! En nooit meer Lebara
We bestelde een pre payd sim kaart bij hun.
Deze kaart kwam later dan beloofd. als een klein minpuntje.
We plaatste deze kaart en activeerde hem.
Tot onze verbazing zagen we in whatsapp direct een profiel foto van een onbekende man. Enkele minuten later begonnen boze berichten binnen te stromen.
Op het moment van activeren werd een andere klant van Lebara afgesloten en kregen wij het nummer.
Deze mensen waren begrijpelijk Not amused
Jammer dat ze het nodig vonden om ons te beschuldigen en bedreigen, maar dat terzijde.
Toen ik dit op de lebara facebook pagina zette wiste ze niet hoe snel dat bericht verwijderd moest worde n.
Heb ondertussen een andere sim kaart bij andere provider besteld.
Mijn dochters, vrouw en ik zijn al jaren klant bij Lebara. Geen problemen gehad en heerlijk goedkoop aanrader.
Door omstandigheden niet binnen 30 dagen kunnen opwaarderen waardoor mijn nummer afgesloten werd. Contact opgenomen met klantenservice en met vigerende redenen uitgelegd waarom ik niet kon voldoen aan deze rare voorwaarde. Het verzoek om dit nummer terug te halen en te heractiveren evenals mijn hoge beltegoed wat daar nog op stond werd niet gehoneerd. Ineens zeggen ze dat zij dit niet kunnen veranderen wat ik niet geloof. Met de bekende makkelijke excuses proberen zij dit te vergoelijken. Ondanks dat de persoon een schijf is in dit waardeloze systeem heb ik hem ook daarover aangesproken omdat hij daar werkt en daarmee het systeem in dit bedrijf in stand houd die tegoeden van de klanten voor zich zelf houd. Niet mee in zee aan vanwege de addertjes onder het gras
Ik had bij Lebara een contract getekende maar bedoeling was voor paar maanden niet meer ik had ook vier maanden netjes betaalde toen ik wou abonnement stopzetten, omdat door financiële omstandigheden ik kan niet meer betalen, daarom ze hebben ook dienst blokkeerde, want abonnement is vooraf betalen. nu ik hoor dat abonnement hebben niet stopgezet en ik krijg rekening ook dat ik moet voor diensten dat ik nooit gebruikte heb betalen, van een kant dienst hebben blokkeerde om voor zorgen dat ik van dienst niet gebruik maken en later ook factuur sturen, ik moet nu voor diensten betalen dat ik nooit gebruikte heb. eigenlijk Lebara verdient twee keer meer van klanten, ik vraag dat andere ook actie nemen via kompas of radar programma's. Iemand moet toch zo bedrijven stopen. ik raad AUB niet in trappen en zoek een betrouwbare provider zoals KPN of Vodafone .
Ik wil mijn nieuwe nummer c.q. sim activeren . Dit gaat niet, waarom weet ik niet. Ik probeer de klantenservice te bereiken zowel met chat als telefonisch. Helaas onmogelijk.
Mijn contract zonder kosten opgezegd binnen 14 dagen na aanvang.
Meerdere malen contact gehad met dit bedrijf, waaruit blijkt dat ik niets verschuldigd ben.
Nu krijg ik alsnog een schrijven van een incassobureau en wordt lastig gevallen met per e-mail.
Lebara, niet te stoppen.inderdaad!
Wettelijk gaat de ingangsdatum voor opzeggen in op het moment dat je opzegt. Bij 1 maand opzegtermijn betekend dat dat 30 dagen later het abonnement is opgezegd.
Niet bij Lebara: volgens hun gaat de opzegging pas in op de eerste van de opvolgende maand dus wordt er altijd 1 maand extra betaald.
Niet netjes!
Lebara Simkaart is NIET geschikt in een GPS apparaat. Extra log-in code wordt naar de Simkaart gestuurd. Handig he?!
Al bijna 2 jaar praktisch altijd bereik, simkaart was netjes verstuurd en ook nummerbehoud ging prima. Nog nooit problemen gehad. en voor €10,- per maand 5gb en onbeperkt bellen is echt een heel prima deal. Enige nadeel is dat ik het in deze periode eigenlijk niet nodig heb aangezien we altijd op de wifi zitten.
Herlaadcode betaald van 10 EUR voor de prepaid van mijn dochter. Omdat ik via mijn mobiel heb besteld kan ik niet opwaarderen. Veiligheidsvragen ok, maar ik weet niet meer waar ik laatste keer heb opgewaardeerd. Dus krijg ik schofterige antwoord op mijn vraag hoe dit op te lossen: Niet! En verbinding wordt verbroken! Ik wil mijn geld terug!
Op 29-09-2020 activeerde ik een Lebara prepaid sim met tfnnr +XXXXXXXXXXX.
Ik las op de Lebara website:
Hoelang is mijn beltegoed geldig? (Prepaid)
Beltegoed van Lebara is onbeperkt houdbaar. Wel moet er eens per
90 dagen gebruik gemaakt worden van een betaalde dienst
(SMS/Bellen/Data) anders worden je diensten geblokkeerd. Daarna
heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen voordat je
telefoonnummer komt te vervallen.
Echter ontving ik een SMS van Lebara dat ik de voicemail opnieuw in moest stellen. Dat probeerde ik op 14-12-2020 te doen maar ik kreeg de melding dat ik geen beltegoed zou hebben.
14-12-2020 is ruim binnen de genoemde 90 dagen. Toch was mijn beltegoed geblokkeerd.
Ik zond een aantal e-mails naar Lebara maar mocht geen enkele reactie ontvangen.
Ik probeerde de "chat" functie herhaaldelijk maar ik werd steeds in cirkels geleid.
Uiteindelijk slaagde ik erin om contact met Lebara te leggen via de "chat" functie.
Ik zond, via de "chat" functie, een keurig bericht met alle benodigde informatie.
Helaas kon of wilde de medewerker van Lebara mijn tekst niet lezen. Hij bedreef een afschuif beleid, vertelde aperte onzin en had maar één boodschap: "Jij moet opwaarderen; opwaarderen".
Terwijl uit mijn tekst duidelijk was dat ik beltegoed had en niet gebeld of opgewaardeerd heb bleef de man vragen wanneer ik voor het laatst naar het buitenland gebeld had en wanneer ik voor het laatst opgewaardeerd had.
Toen ik de man verzocht om mijn bericht te lezen meende hij "Als jij mijn vragen niet beantwoordt kan ik jou niet helpen".
Zijn streven was er echter bepaald niet op gericht mij te helpen maar om van me af te komen. De boodschap was "Jij moet opwaarderen".
Toen ik nogmaals schreef dat ik beltegoed zou moeten hebben schreef hij mij "Jij moet opwaarderen; jij hebt nooit beltegoed gehad".
Ik schreef nog maar eens dat ik beltegoed zou moeten hebben omdat ik de SIM met beltegoed gekocht heb en dat de beltegoed computer van Lebara, na activatie van de SIM, mijn beltegoed keurig meldde.
"Nee jij hebt nooit beltegoed gehad, ik kan dat hier zien; jij moet opwaarderen; onze diensten zijn niet gratis".
Ik schreef nóg maar eens dat ik de SIM mét beltegoed gekocht had en dat de beltegoed computer van Lebara, na activatie van de SIM, mijn beltegoed keurig meldde.
"Dan moet jij maar bij de verkoper gaan klagen". "Jij moet opwaarderen".
Nadat ik uitgelegd had dat ik geen dispuut me de verkoper had maar het probleem bij Lebara zit werd de "chat" sessie zonder plichtplegingen beëindigd.
De feiten werden genegeerd en de man bleek onwillig of onbekwaam om het toch eenvoudige probleem te begrijpen. "Jij moet opwaarderen" was de boodschap.
In de hoop een andere medewerker te treffen startte ik een nieuwe "chat" sessie. Deze medewerker bleek minder beperkt maar ook daar was de boodschap "opwaarderen, want anders wordt het nummer afgesloten".
Nadat ik de kwestie nog maar eens uitgelegd had was de boodschap "We zullen het meenemen" en werd de "chat" sessie zonder plichtplegingen beëindigd.
Ook deze medewerker deed geen poging om het probleem op te lossen. Het beleid is kennelijk 'klanten wegwerken'.
Heb nooit data als ik buiten ben sind ik ben overgestapt naar lebera.
Ik gebruik al jaren lebara prepaid beltegoed en ook prepaid mobiele data.
Vorige week beltegoed opgewaardeerd voor 10 €.
Geen verdubbeling van beltegoed meer daarnaast ook prepaid data opgewaardeerd.
Maar dit giert er in n paar dagen doorheen met alleen maar WhatsApp berichten en mail checken.
Op veel plekken heb ik helemaal geen bereik terwijl ze het netwerk van KPN gebruiken.
Op de app kan ik ook nergens mijn contract vinden. Nog even en dan kan ik gelukkig overstappen.
NOOIT MEER!
Ik heb 1,5 jaar geleden een maandelijks opzegbaar afgesloten.
Vorige maand heb ik elders een nieuw abonnement afgesloten met nummerbehoud. Toen ik het abonnement wilde stoppen zag ik ineens dat mijn abonnement een aantal maanden nadat ik het het had afgesloten was omgezet naar een 24 maandelijks abonnement. Heel vreemd. uiteindelijk na veel heen en weer gebel kon ik mijn abonnement (gelukkig) alsnog beëindigen omdat ik kon bewijzen dat ik in het begin een maandelijks opzegbaar abonnement had afgesloten.
Na het opzeggen van mijn abonnement moest ik nog 2 maanden, omdat het per volgende kalender maand stopt. Toen ineens was mijn abonnement omgezet. Ik had een abonnement voor 7gb internet en onbeperkt bellen. dit was, zonder hier bericht van te hebben gehad, omgezet naar 7gb internet en 150 min bellen én ik moest 1 euro extra betalen voor onbeperkt bellen als extra optie. BELACHELIJK! Dat ze zomaar een abonnement kunnen wijzigen.
Ik ben blij dat ik volgende maand een andere provider heb.