Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Jullie grootste bottleneck is de levertijd! Stel die wat ruimer dan verras je de klant. Hartelijke groet, Jan van der Vorm Barendrecht/Vancouver
K
Vorige week een hele bestellijst 11 artikelen besteld en netjes via ideal betaald 4436 euros welteverstaan. Gisteren besloten om voor mijn ouders een 2de kans nieuwe tv te kopen, de service en beloftes aan de telefoon maakten me al superzenuwachtig over hoe de ervaring zou zijn. Natuurlijk netjes betaald en kreeg een mail met bevestiging van ordernummer en betaling succesvol. Dus ik wachten en wachten en gewoon niks he! Besloten om contact op te nemen via app ze beloofde via 30 min te antwoorden nou niet dus. Dus toen maar gebeld om te vragen waar het blijft na 8 hele minuten in de wachtrij te staan kreeg ik het volgende te horen citaat : Sorry ik kan uw niet vertellen wat er is gebeurd, maar de tv voor uw ouders zal niet komen vandaag. Maar ik kan u wel 10 hele euros shoptegoed aanbieden. Ik lachte me kapot hoe laconiek ze wel niet met je word omgegaan, dus heb mijn eigen bestelling en die van me ouders maar compleet geannuleerd. Ik betaal wel direct via ideal maar terugbetalen duurt 3 werkdagen plus minus wacht ik nu op 4900 euro van coolblue.
Vandaag 10-10-2017 werd onze vaatwasser bezorgd en aangesloten door Jerry, Thijs en Jeremiah van Coolblue. Het was een forse klus aangezien de afvoer achter het keukenblok zit en je er nauwelijks bij kunt komen. Deze heren hebben er alles aan gedaan om het toch voor elkaar te krijgen, niets was hen teveel ! We zijn ze zeer dankbaar voor deze uitmuntende service en Coolblue heeft er dankzij deze heren een vaste klant bij.
Nadat ik een product had ontvangen met een kapot onderdeel ben ik super goed geholpen. Eerst geapt met Joost die voorstelde om het hele pakket te retourneren zodat ik weer een puntgaaf artikel zou hebben daarna nog heel fijn geholpen door Nikita en als klap op de vuurpijl nog een leuk kaartje in de bus! Ik kijk niet meer verder dan naar Cool blue! Super die service. Bedankt!
Ik heb een laptop besteld. Deze zou de volgende dag tussen 1200 en 1800 geleverd worden. Ten eerste moest ik 6 uur lang wachten. Ten tweede kwam mijn levering niet, omdat de chauffeur het net alsof niet kon vinden. Mijn adres is gewoon bekend op Google maps. Niet moeilijk te vinden. Super slecht dit! Ik heb de klantenservice gebeld en die bieden geen enkele oplossing. In de mail staat: niet thuis? We komen de volgende dag weer. De klanten service zei dat ik nog maar even 2 dagen moest gaan wachten, omdat de chauffeur eerst weer "helemaal" naar Rotterdam moest rijden. Ze weigerden de bezorger te bellen om weer om te keren. De bezorger had mij ook kunnen bellen aangezien hij net alsof mijn adres niet kon vinden. Al met al enorm slecht.
Al vaak wat gekocht, prijs immers goed en snelle levering. Totdat je na 2 mnd problemen krijgt met je telefoon! Achterkant scheurt doordat het toestel steeds boller gaat staan. Retour sturen gaat prima, maar dan begint het. Pas na ruim 2 weken bericht: fabrikant heeft vastgesteld dat omhuizing kapot is dus geen garantie meer! Contact opgenomen met coolblue die zich verschuilen achter de fabrikant. Als verkopende partij doen ze dus helemaal niks voor je! Dus coolblue: prima voor artikelen waar het ontbreken van service geen probleem is!
De door mij gekochte koelvriescombinatie begon na enkele weken een ratelend geluid te maken. Op zaterdag heb ik contact opgenomen met coolblue. Diezelfde dag werd ik teruggebeld dat reparatie te lang zou duren en dat een nieuw exemplaar zou worden geleverd. De levering zal maandag plaatsvinden. Natuurlijk is het vervelend dat een nieuwe koelvriescombinatie kapot gaat maar het is toch fijn te ervaren dat zelfs in het weekend alles wordt ondernomen om de kwestie snel op te lossen. Prima service en echte garantie.
Wat een bedrijf! En wat een respect! Mijn dochter heeft een ongeluk gehad waardoor haar toekomst in duigen ligt, dus nieuwe school, nieuwe spulletjes. Laptop nodig en mams is niet echt op de hoogte dus klantenservice gebeld en prima uitleg gekregen. Alles besteld, alles netjes geleverd, helemaal prima in orde! En TOEN., toen kwam het mooiste., ligt er vandaag een kaart in de brievenbus van Dennis Cool Blue.Topper zonder glitters, veel succes met je nieuwe opleiding! Nou.kippenvel momentje had deze mama echt. Mijn dochter is een Topper maar Dennis jij en jullie allemaal bij Cool Blue zijn in mijn ogen ook TOPPERS zonder GLITTERS! Dank jullie wel. Marketing toppers met gevoel.RESPECT!
Ik had altijd een hoge pet op van Coolblue tot vandaag zaterdag ging de waterkoker van mijn vrouw kapot en in plaats van weer een goedkope te kopen dachten we we doen het nu eens goed en kopen een iets duurdere bij coolblue dan zitten we altijd goed zo gezegd wij een Princess waterkoker besteld we konden hem op zondag laten komen maar dan waren we niet thuis dus lieten we hem op maandag komen toen hij kwam ik dat ding gelijk uitgepakt en even getest wat bleek de waterkoker ging wel aan maar niet automatisch uit de knop was kapot ik dacht geen probleem ik bel even met coolblue en dan lossen we het op nou niet echt dus de klantvriendelijke oplossing zou zijn "prima meneer morgen komt een chauffeur van ons langs met een nieuwe en die ruilt hem dan om ".maar nee je krijgt van alles gemaild dan moet je alles weer inpakken en ergens bij een PostNL punt gaan brengen dan wachten tot het product bij coolblue in het magazijn is dan kijken ze het na en dan gaan ze weer eens een nieuwe opsturen dit betekend dat wij dus ongeveer een week zonder waterkoker zitten en mijn vrouw dus lekker gevaarlijk met een steelpannetje water kan gaan koken voor een kopje thee. Coolblue alles voor een glimlach staat er op de site maar dat telt dan alleen als je iets koopt en niet als er iets kapot uit de doos komt en terug moet omdat je niet betaalt voor een kapot apparaat.
Zojuist voor het eerst iets besteld bij Cool Blue. Omdat ik wat vragen had over afmetingen wat betreft een inbouw vaatwasser, de klantenservice gebeld. Medewerkster ging meteen van alles voor mij opzoeken en zocht voor mij mee naar mijn prioriteit, nl. de prijs. Zij vond zelfs nog iets wat 30 euro goedkoper was dan wat ikzelf op het oog had, dus dat is nog eens luisteren naar de wens van de klant. Ook heeft zij ter plekke voor mij de bestelling in orde gemaakt, ik heb zelf niets hoeven doen, alleen betalen, haha.en zelfs daar bood zij nog aan mee te kijken en te helpen. Klantenservice zoals je het niet vaak mee maakt en zoals het hoort.
"Alles voor een glimlach" behalve als het op service verlenen aankomt.
iPad onder garantie teruggestuurd. Eerst krijg je als reactie:
"Je Apple iPad Air 2 Wifi 128 GB Space Gray is onderzocht en we hebben besloten een specialist in te schakelen."
Of te wel: wij hebben de fout niet kunnen ontdekken. Vervolgens krijg ik het volgende bericht: "De behuizing van de iPad is behoorlijk beschadigd en is duidelijk valschade. Hiermee is de Apple Warranty komen te vervallen."
In een keer heeft het product dus schade die bij de 1ste inspectie niet zou zijn opgevallen.
Vervolgens kan je voor 425 EUR een "nieuwe kopen", dus een kleine 75 EUR onder de de nieuwprijs. Nu blijkt dat op dit product slechts de resterende garantie geldt (5 maanden) en dit product niet in de originele verpakking wordt verstuurd en zonder lader. Of te wel: je koop helemaal geen nieuwe. CB heeft op hun site tweede kansjes iPads staan voor 440 EUR waarop je dus wel volledige garantie krijgt.
"Alles voor een glimlach" geldt blijkbaar alleen voor Pietertje en investeringsmaatschappij HAL. Als het op service verlenen aankomt, geeft men niet thuis.
Onbegrip voor klant, gericht op het zo min mogelijk toegeven van eigen fouten. Slecht bedrijf en niet aan te raden voor de onwetende consument.
Al 6 maanden bezig om een werkende code voor een game te ontvangen. Game zat als code "gratis" bij een game-laptop. Na maanden van contact en bellen met de servicedesk gisteren zwart op wit ontvangen dat er binnen 24 uur contact met me zou worden opgenomen. Helaas en al bijna voorspelbaar niemand die contact op heeft genomen. Zelf maar weer gebeld maar de enige toezegging dat ze er iets mee gaan doen. Wat weet niemand. Advies, vergeet deze club met "alles voor een glimlach" Ik ben er klaar mee en koop na 6 maanden voor mijn zoontje maar elders een game.
Hallo,als cool blue beweert voor 23.59 uur besteld volgende dag geleverd dan moet wel post nl meewerken want eerst was de bezorger onderweg tussen 12.30 en14.30 word het pakket bezorgd niet dus,daarna een mailtje het word zo spoedig mogelijk bezorgd niet dus,mailtje weer veranderd pakketje word nu morgenmiddag bezorgd.zit op deze manier wel de hele middag te wachten.misschien kan cool blue post nl hier op aanspreken.
Smart tv besteld met de service dezelfde avond in huis. Wij zaten te wachten en er kwam niemand. Via de mail door het bezorgbedrijf op de hoogte gesteld in de avond dat door drukte de levering niet kon worden gedaan. Via app contact met coolblue geregeld dat dit 2 dagen later op zaterdag tussen 8-13 zou worden. De trackmail gaf om 12.00 aan dat alles in orde was en pakket zou op tijd zijn. Om 13.00 nog geen tv. Via de track stond er ineens dat het pakket wegens een sorteerfout niet ingeladen was en er geen levering plaats kon vinden. Woest wederom en Coolblue gaf aan er niets aan te kunnen doen. Overal zelfmachteraan bellen, mailen en appen terwijl je honderden euro's lichter bent omdat je zelf netjes doet wat er van je wordt gevraagd. Mijn geld wordt terug gestort wanneer het pakket weer bij hen aankomt. Het is daar nooit vandaan gegaan! Ik bestel nooit weer bij Coolblue. Dezelfde middag naar Expert gegaan en super geholpen in de winkel en met een nog mooiere tv en goedkoper de winkel uit gegaan.
Mijn laatste bestelling ging ook goed mis. Koffiezet apparaat besteld met avond levering maar bleek defect geleverd te zijn. Contact gehad met Coolblue en aangegeven dat ik een retourzending wil doen van mijn apparaat. Vervolgens het apparaat retour gestuurd en een dag of 3 later kreeg ik melding dat er een nieuw pakket onderweg was, ondanks dat ik aangegeven had dat ik geen nieuw apparaat wilde. Bij de melding direct coolblue gebeld echter kon de verzending niet geannuleerd worden. Nu moest ik het pakket maar afwachten en weigeren aan de deur of opnieuw retour sturen. Na wat gedoe het pakket geweigerd aan de deur en dan uiteindelijk na 5 verschillende mensen gesproken te hebben een deel van het bedrag retour ontvangen. De verzendkosten voor de avondlevering krijg ik namelijk niet terug ondanks dat het apparaat defect aan gekomen is (de eerste 4 mensen die ik gesproken heb zeiden van wel, de laatste weer niet). Zeer teleurstellend en al de 2e keer dat ik iets dergelijks mee maak bij Coolblue.
Zeker niet aan te bevelen !
Ronduit slecht , zeker niet aan te bevelen ! ! !
Aan coolblue , na (+- goed anderhaf jaar ) van heen en weer , garantie of geen garantie besliste u uiteindelijk mijn oude Stoommop van Philips te vervangen , daar ik deze verkeerd gebruikt zou hebben ? . . Daar deze Philips stoommop niet meer in de handel te verkrijgen is kon ik de Black&dekker stoommop kiezen , het model dat ik aderehalf jaar geleden al bij u kocht nadat de Philips stoommop het begaf na +- 2 maanden in gebruik . Toen al leverde u me de Black&dekker stoommop een model wat niet in overeenkomst was met wat u beschreef , en wat op de bestelbon en gebruiksaanwijzing blz, 4 staat , het gaat hier om een ander model van het waterreservoir, ( smal uitlopend met de vuldop aan de voorkant inhoud 430cl inhoud ! ) , alhoewel u de stoommop beschrijft met een vierkant waterreservoir met vuldop van boven met 500cl inhoud ! wat op de pagina , foto's en zelfs op video te zien is ! Tijdens ons lang gesprek heb ik u daarop aangesproken , daar u me een goed anderhalf jaar geleden probeerde af te wimpelen met zeer goedkope uitleg ! Maar kocht toen voor 12€ het juiste waterreservoir zoals beschreven bij Black&Dekker zelf , Maar kortom dit zou nu zijn aangepast in u systeem en zou verder niet meer voorkomen . Maar na goed anderhalf jaar stel ik zelf weer eens vast dat niets is aangepast , u doet gewoon verder ! en ik weer eens moest vaststellen dat coolblue niet van hun woord is , alhoewel ik de variant koos met vierkant waterreservoir , en dit ook zo op de bestelbon staat , maar kreeg de goedkope variant . Best jammer als de klant iets koop maar u beslist gewoon iets anders op te sturen dan is afgesproken ! Of is dat nu de handelswijze van coolblue . Trouwens met de prijsklasse van de black&decker stoommop zit u ongeveer 30% a 45 % hoger dan de andere leveranciers ! Deze stoommop die u me leverde is in de handel al vanaf 79 € te krijgen , maar bij u kost deze 149 € ! Men kan dan immers wel verwachten ook het besproken toestel te krijgen . Op dit soort van aankopen heeft niemand zin in , daar men bij u een kat in de zak koopt ! En uiteindelijk daar dan moet mee akkoord gaan , dit zijn praktijken die om problemen vragen !
Antwoord van coolblue
Beste meneer Gabriels, Bedankt voor jouw review. Deze werd door ons afgekeurd omdat dit eerder een klacht is dan een review. Het is zeker niet fijn wanneer je toestel niet gerepareerd kon worden onder garantie omdat werd vastgesteld dat het defect veroorzaakt werd door een andere vloeistof dan water. Wij hebben als geste jou kosteloos een Black & Decker toestel toegestuurd. Als ik het goed begrijp is het Black & Decker een volledig werkend toestel? En dat enkel de grootte van het waterreservoir foutief vermeld stond op onze website? Zo ja, onze excuses daarvoor. Het is zeker niet de bedoeling foutieve informatie mee te geven naar onze klanten. Wij werken dag en nacht om onze service te verbeteren.
Wanneer je graag het waterreservoir van 500 Cl wenst is dat uiteraard jouw eigen keuze.
Onze excuses voor het ongemak. Het is zeker lastig wanneer dingen niet naar wensen verlopen.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek één van onze winkels. Dan helpen we jou graag verder! Met vriendelijke groet, Robert van Coolblue Specialist Alles voor een glimlach
Mijn antwoord naar coolblue
Dat u deze revieuw niet plaatst bevestigd meer en meer mijn verhaal , dat u revieuws plaatst die enkel maar positief zijn vandaar deze hoge score ! , moest u deze allemaal plaatsen zou u de 5% met moeite halen .
U moet deze revieuws helemaal niet plaatsen , daar ik dit op andere platvorms wel kan en dat de mensen zo het ware gezicht van coolblue wel zullen zien , en hun handelswijze ! Dit is bedrichelijke informatie naar de klant toe , wat zeker niet gepast is , en in strijd is met het wetboek . Vandaar dat ik weer eens geen verzegelde en een geopende doos kreeg ! , met zoals u al vermelde een ( goedwerkende stoommop ) , dus als ik het nu goed begrijp is het weer eens een hersteld toestel van iemand anders ? En bovendien zonder de vloerdoeken ! Of horen die daar dan nu niet meer bij ? Dat is weer eens extra 25€ voor de 2 doeken + 12€ voor het juiste waterreservoir ! En dit voor 149€ dit is wel goed zaken doen zeker ! Bovendien als geste ! heb ik zeker geen ander goed werkend toestel gekregen van coolblue ,dit enkel maar omdat ik zou stoppen mijn revieuws te plaatsen wat voor mij helemaal geen moeite is , als u van dit standpunt verder uitgaat zal u weer de nodige revieuws kunnen lezen , zodat de mensen eens kunnen zien hoe coolblue met hun klanten omspringt . Stel u eens in mijn plaats , zou u dan zomaar akkoord gaan ? Dacht het wel ! Fijne dag verder .
Coolblue is een prima bedrijf zo lang je maar niet de intentie hebt om producten terug te sturen. In mijn bestelgeschiedenis is dit nog maar twee keer gebeurt. Beide keren netje's een mail gehad waarin staat dat het geld wordt getourneerd.
Beide keren het geld niet ontvangen. Bij nabellen geven de medewerkers aan dat het het geld nog bij hen staat. Ze kunnen geen verklaring geven dat dit zo is, maar het gebeurt verder nooit.
Dat het bij mij twee maal gebeurt is geen verklaring voor uitsluitend excuses. Mijn vertrouwen is weg.
Kreeg een gebruikte koelkast geleverd terwijl ik een nieuwe gekocht had. Zowel aan de binnen als buitenkant krassen en butjes en ook etenslucht erin. De reaktie van de klantenservice; we bieden 10 % korting. Je moet tocht iets verzinnen om als bedrijf je producten te verkopen die binnen 30 dagen teruggekomen zijn! Dus wees gewaarschuwd; je "nieuwe" product van Coolblue kan al (meerdere malen) gebruikt zijn. Klantenservice SUCKS!
Voor de eerste keer iets besteld bij Coolblue. De Eastpak Kaley trolley werd beschadigd en zeer onder de stof en vieze vlekken geleverd. Beschadigt in de doos gedaan door Coolblue. Ik heb er foto's van gemaakt. Hoe kan een medewerker dit doen? Ook al lag hij boven op de stapel, als ik bij marktplaats iets bestel, komt het in betere staat aan! De klantenservice gebeld die er natuurlijk niks aan kan doen en zegt dat ik die grote doos met tas maar terug moet sturen. Ophalen kon niet. Ik werd even in de wacht gezet en plots werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en natuurlijk konden ze me niet doorverbinden met dezelfde persoon. Guillaume vertelde me 'sorry en beterschap' en gaf me een bon voor 10 euro voor de volgende (!) bestelling. Een tegemoetkoming van maar liefst 5 euro aangezien je 5 euro korting kan krijgen wanneer je je inschrijft voor de nieuwsbrief. De volgende dag een nieuwe besteld met de tien euro korting. De postbode riep dat hij een pakketje voor me had en de doos stond voor de deur en de postbode was nergens te bekennen? Vol verwachting maak ik de nieuwe doos open en zie ik, waarschijnlijk de 2e van de stapel uit het magazijn, een nieuwe trolley vol onder de stofvlekken zitten! Niet te geloven, de klacht is dus niet doorgegeven en waarschijnlijk werkt er een medewerker die het niks kan schelen of je een beschadigde en bevuilde trolley krijgt.
Jammer en slechte service en geen klant(en) erbij.