Coolblue reviews

8.8
Positief92%
Neutraal4%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Arnold
16-07-2019

Misbruik maken van schaarste

Als in juni van dit jaar een hittegolf wordt aangekondigd ga ik snel opzoek naar een mobiele airco om op mijn kantoor te plaatsen. Aangezien het een grote ruimte is heb ik 1 nodig met groot vermogen. Gelukkig heeft Coolblue nog 1 op voorraad, kost wel € 999. Dat is even slikken, maar toch besteld, je moet wat als je toch door wil werken bij 37 graden.

Maar nadat ik de airco besteld heb kijk ik toch nog even verder en zie dan dat Hornbach de airco voor € 649 in de aanbieding had. En kom er dan ook achter dat de oorspronkelijke prijs slechts € 799 was. Verder blijkt dat Coolblue gelijk bij de aangekondigde hittegolf alle airco's met € 200 in prijs verhoogd heeft. Een ontzettend stijlloze actie. Ik ben jarenlang klant van Coolbue geweest, maar ben er nu helemaal klaar mee. Op mijn klachten wordt niet gereageerd. De groeten Coolblue

Jeffry
16-07-2019

Naaien je bij je garantie

Hun snelle levering en hippe spreuken op de pakjes zijn erg mooi, maar het bedrijf probeert je te naaien op hun garantie, ik had een monitor besteld in Oktober vorig jaar, nu viel hij om door de kat, een flinke breuk in de het scherm, dit valt onder val schade door een ongeval, ik heb zelf ook nog 3 jaar verzekering erbij gekocht, eerst werd er geweigerd de monitor om te ruilen voor een werkende variant, iets wat standaard is onder garantie, nee, de monitor moest opgestuurd worden ter reparatie.

Nu krijg ik 2 weken later opeens een e-mail waarin staat dat ik een kwart van de reparatie kosten moet betalen? Ik heb garantie, ik krijg geen vervangend product, en moet betalen voor een deel van de reparatie?

Humberto
16-07-2019

Nespresso machine

Ik bestel een Nesspresso machine in het zwart

volgende dag zou deze geleverd worden dit werd al maandag i.p.v. zaterdag

vervolgens krijg ik een rode machine i.p.v. een zwarte en overal staat dat dit een zwarte moet zijn.

vervolgens bel je klantenservice en je kunt deze afleveren bij een ophaalpunt.

mijn vraag wanneer ik nu eindelijk mijn Nesspresso machine krijg weet men niet eerst moet de verkeerd geleverde terug zijn

kortom bespaar je de rompslom ik denk dat daar niemand weet wat ze doen en het gemak van internet bestellen heb ik bij coolblue niet ervaren

nu heb ik als ik geluk heb mijn zwarte : KitchenAid Nespresso 5KES0503 Onyx Zwart in anderhalve week in huis

en in de mail staat "alles voor een glimlach" dit komt een beetje sarcastisch over op dit moment

ver onder de maat heel coolblue en zijn klanten service

Jamie
15-07-2019

Afspreken niet naar komen

Mijn receiver is all langer dan 6 en een halve week ter reperatie heb hem nu voor de 3de keer opgestuurd omdat ik gebeld had en er tegen mij gezegd werd dat ik me geld terug kreeg hoefde het alleen terug te sturen nu krijg ik een mail dat hij werd voor reperatie is gestuurd en me geld niet terug krijg dus nu kan ik weer 3 weken wagten dus dan ben ik langer dan 9 weken mijn product all kwijt terwijl mijn gerantie maar door gaat en mij afgesporken is dat ik hem retour kon sturen niet reperatie ik krijg mijn product met elke reperatie steeds verder kapot laatste keer dat ik hem aanslot klonk het of dat ding elk moment kortsleuting ging krijgen

Laatste keer dat ik hier wat bestel wat een verschrikelijke service

Saraaaah
14-07-2019

Garantie bij Coolblue is een leugen ?!

Ik heb minder dan twee jaar geleden een erg dure miele koelkast van Coolblue gekocht hellaas Miele apparatuur voldoet niet aan de verwachting , ik heb vanaf aankoop tot nu probleem met mijn koelkast!

Hellaas Product werkt niet goed

Mijn koelkast is binnen 2 jaar en na paar maanden na aankoop tot nu 3 keer is kapot gegaan!

De hele binnenkant van de deur valt uit elkaar. Het glas is kapot gegaan, ook waar het glas mee wordt vast gehouden zit erg los.

Er is niks geks mee gebeurd het is door normale gebruik en allemaal langzaam vanzelf gegaan.

Laaste keer ik heb van Coolblue reparatie aangevraagd en Na veel afwachten miele menteur is langs geweest en heeft voor een reparatie twee dikke factuur naar mij gestuurd! (Ongeveer €300! )

Mijn koelkast is stuk binnen de aanvullende geldige garantie! Ik heb namelijk nog 4 maanden garantie, en ik mag er ook van uitgaan dat mijn koelkast jaren lang mee gaat. Maar Dit pruduct werkt niet goed! Het word heel snel stuk!

Nu mijn vraag is : Waarom moet ik binnen de aanvullende geldige garantie ( nog 4 maanden garantie )€300 voor reparatie betalen?

Ik heb dit koelkast van Coolblue gekocht!

Coolblue altijd zegt als je pruduct binnen twee jaar word defect of werkt niet goed mag je het terug sturen?! Maar waarom nu Coolblue doet niks?

Ik verwacht nu Coolblue verantwoordelijkheid voor neemt.Ik hoef de factuurs niet te betalen

en mijn koelkast op kosten van Miele of Coolblue laten repareren want ik heb nog garantie en dit pruduct werk niet goed!

Nu ik moet Maar 4 dagen afwachten! En niemand neemt mijn klacht serieus!

Het koelkast is binnen 2 jaar 3 keer kapot gegaan! Het is helemaal niks gek gebeurd het is door normale gebruik kapot gegaan en ik heb nog 4 maanden garantie! Monteur heeft het onzin beoordeeld! Ik heb klacht dat mijn product werkt niet goed! Ik heb dit product van jullie gekocht! Ik ben jullie klant! Niet klant van miele! Ik heb via jullie reparatie aangevraagd! Uw collega voor reparatie heeft duidelijk aan mij. gezegd dat je heb garantie en het reparatie is helemaal gratis! Anders had ik reparatie niet geaccepteerd!

Waarom heb ik nu twee factuur gekregen?

Nu ik heb jullie hulp nodig! Waarom moet ik 4 dagen afwachten! Ik wil niet dit mijn Laaste bestelling bij Coolblue zijn! Ik wil jaren alles bij jullie bestellen maar ik verwacht dat jullie ook in dit situatie mij snel helpen . iedereen zegt dat moet je voor dit probleem bij verkoper zijn want verkoper is hier verantwoordelijk!

Laureen
13-07-2019

Minder geld terug na retour

Ik heb een router gekocht via Coolblue.nl, maar bleek niet goed te werken, dus weer retour gestuurd.

Na de retour werd er geld op mijn rekening gestort, het totale bedrag van de router was €91,99, uiteindelijk kregen we maar €75,24 terug.

Contact gehad met Coolblue en die zeiden dat er veel krassen op zat, aangezien ik het pakket netjes had ingepakt met dubbele doos ZONDER KRASSEN, kregen wij daarom minder geld terug, foto's van Coolblue ontvangen en die komen NIET overeen met hoe ik het opgestuurd heb!

Jammer Coolblue, ik zou jullie niet aanraden en nooit meer wat bij jullie bestellen, ik ken genoeg mensen die bij jullie wel bestellen en zou zeker afraden om hier weer wat te bestellen, advies voor iedereen, maak foto's voordat je iets opstuurt om dit soort domme dingen te voorkomen!

TB
13-07-2019

Crimineel gedrag

Nadat ik een defecte airco van 700 euro heb ontvangen, heb ik deze zelf moeten terug sturen (ruim 30kg in gewicht!) en heb alles netjes in zijn oorspronkelijke verpakking terug gezet in zijn oorspronkelijk onbeschadigde doos.Ik zou een nieuwe krijgen maar het bleek dat ze geen meer hadden . Na bijna 2 weken wachten krijg ik een bericht dat ik maar 500euro van het bedrag terug zou krijgen omdat de verpakking beschadigd zou zijn! Dit is crimineel gedrag en zal dit zeker niet accepteren!

Als ik eerder al de negatieve recensies had gelezen over coolblue, dan zou ik nooit mijn vertrouwen in coolblue gezet hebben en iets van hun besteld hebben.

Marcel
10-07-2019

Slechte aftersale

Pas op met coolblue. Na de garantieperiode echt geen garantie meer

Chef
09-07-2019

Nooit meer Coolbleu

Prachtige woorden van Coolbleu: “vandaag besteld voor 23.59, morgen in huis”. Op maandag twee Miele producten gekocht. Ze waren op voorraad. Eenmaal besteld en betaald, bleek dat Coolbleu hieraan niet kon voldoen, ook op woensdag en donderdag kon niet bezorgd worden. Telefonisch overleg met Coolbleu mocht niet baten, te druk was het antwoord. Dan maar een andere dag en tijdvak kiezen. Hier zit het addertje onder het gras, nu moet je gewoon €29, - aan bezorgkosten betalen. Coolbleu vindt dit allemaal erg vervelend, je wordt afgescheept met een tegoedbon van € 10,- alleen te besteden bij Coolbleu. Beide producten ook nog retour, waren beschadigd, maar alles voor een glimlach toch? Voor mij nooit meer Coolbleu.

Kitty
08-07-2019

Te mooi om waar te zijn

Op donderdag een tv besteld die vrijdag geleverd zou worden. Helaas "vandaag besteld, morgen in huis" zijn alleen maar mooie woorden. Tv kwam pas op maandag na eindeloos bellen met de klanten service. Ja maar u krijgt een compensatie van ons. Pff een waardebon van 15 euro te besteden bij.cool blue. Nou daar bestel ik dus echt niet meer. Meisje van de klantenservice wist niet wat ze moest zeggen en ratelde steeds maar hetzelfde riedeltje af. NIET aan beginnen dus!

Elwin
07-07-2019

Een klassieke paarse krokodilsituatie

De levering was incompleet (er miste een externe hard disc).

Na telefonisch contact, heb ik het bewijs (totale gewicht van de bestelling versus wat de bestelling had moeten wegen), direct dezelfde dag via e-mail geleverd (inclusief foto's). Opmerkelijk: men liet mij de volgende dag via een reply weten dat ik gelijk had, maar . er moest desalniettemin eerst een zogenaamd "pakketonderzoek" gedaan worden wat doorgaans 3 dagen zou duren. Nog diverse mailtjes heen en weer gestuurd en na 9 dagen ontving ik een mail met de kille mededeling:

"Op basis van de uitkomst van het pakketonderzoek hebben wij besloten om het bedrag terug te storten". Dat is ook gebeurd en ik heb de hard disc vervolgens maar bij SWW besteld (ook nog goedkoper.)

Het meest storend is dat er geen enkel excuus is gemaakt voor de fout(en) die Coolblue heeft gemaakt waardoor ik een hoop tijd/energie in het geheel moest steken om mijn recht te halen (~4-5 uur bellen/mailen; meer uren slecht humeur).

Klantenservice: Samengevat: alles voor een grimlach

Facebook werkt niet. mededeling: vanwege grote drukte duurt het minimaal 24 uur voor je een response krijgt. Niet handig voor chat-service (.)

Voor telefonisch contact moet je geduld hebben: mijn kortste wachttijd was 35 min, de langste 52 min. En dan ben ik ook nog eens in de wacht gezet voor overleg met de chef. Na 40 minuten geloofde ik dat niet meer. Terecht: na opnieuw inbellen en vragen waarom ik niet meer uit de wacht kwam werd beweerd dat IK had opgehangen.

response-tijd qua mail was beter (1-2 dagen), maar je krijgt telkens een ander die antwoord. En die nemen niet de moeite om da hele mailwisseling te bekijken en dat is ook niet handig als je beweert alles voor een glimlach te doen

Mike
05-07-2019

Zeer slecht

Zeer slecht dit, dinsdag een laptop besteld en woensdag netjes in huis. Alleen had het scherm van de laptop een flink streep er door heen lopen. (dode pixels dus). Gelijk dezelfde dag terug gestuurd met de vraag voor een vervangend product. Nu krijg ik te horen dat hij niet meer op voorraad is en ik mn geld terug krijg (moest zelf bellen voor de uitleg).

Ben je straks een week verder en heb je nog niks. Ik ga voortaan maar naar een andere retailer die niet na 1 defecte laptop zonder voorraad zit.

Agnes
04-07-2019

Grimlach na retourneren

Alles voor een glimlach, nou dat spreekt aan. We bestellen een ventilator. En inderdaad deze wordt vlot bezorgd. Helaas voldoet hij niet aan onze verwachtingen. We pakken hem, volledig ongebruikt weer snel in en sturen hem terug. Netjes ingepakt in de originele verpakking en bescherming.

Krijgen we vervolgens van Cool Blue foto's van een beschadigde geretourneerde ventilator kado met als positieve geste dat we toch nog 70% van het bedrag terug krijgen.

Dat vinden wij natuurlijk helemaal niet positief. Kloppen die foto's wel, is hij niet bij hen beschadigd. Bij ons is het niet gebeurd in ieder geval. Maar bellen, mailen het helpt allemaal niets. Retourneren is onze verantwoordelijkheid en daarmee is de kous af.

Het is wat ons betreft wel een grimlach geworden en Coolblue een klant armer.

Arnold
03-07-2019

Garantie geen garantie

Adapter van surface pro tablet binnen een jaar stuk.

Adapter zo goed als nieuw, ook volgens verkoper . Moest opgestuurd worden of het garantie was. Konden wel tijdelijk een andere meenemen a 90 euro.

Dit noemen ze garantie. Ze kennen de regels niet eens. Wel onder garantie gerepareerd. Maar eerst laten betalen, kan echt niet.

Lies
02-07-2019

Producten worden volgens afspraak niet nagekomen

Beloven binnen twee dagen te bezorgen maar iedere keer andere smoes dan heeft post nl het te druk dan heben ze weer piek in magazijn wacht nu al tien dagen op mijn bestelling heb al wel betaald heb ze gevraagt om mijn geld terug te storten ma as r daar geen reactie op gehad nooit zal ik hier weer wat bestellen

Yong
28-06-2019

Niet klantgericht

Gisteren en vanochtend heb ik geprobeerd om een MacBook Pro te bestellen en met mijn creditcard (MasterCard) te betalen (extra verzekeringen). Tevergeefs werd mijn betalingen steeds afgekeurd vanwege “creditcard fraude”. Ik dacht bij mezelf; oké, goed dat ze controleren op creditcard, mocht er iets mis zijn, dan kan dat de klant en het bedrijf een hoop tijd schelen. Voor mij was het een raadsel waarom ik de dupe was. Uit voorzorgsmaatregelen mijn creditcard rekening bekeken maar geen vreemde betalingen. Mijn kaart is ook niet geblokkeerd aangezien ik gisterenavond een paar schoenen op Zalando heb besteld en vanochtend nog kon parkeren.

Ik dacht een geniale idee te hebben om naar een Coolblue winkel te gaan zodat ik daar persoonlijk met mijn creditcard kon betalen. Je moet tenslotte een pincode invoeren en bij twijfel kunnen ze altijd nog naar mijn identificatie vragen (je bent immers wettelijk verplicht om iets van identificatie bij je te hebben). Ik mijn auto ingestapt en 30 min gereden naar de dichtstbijzijnde Coolblue aan de Gustav Mahlerlaan (Amsterdam Zuidas), tevens de duurste plek van Nederland om te parkeren.

Meneer bij de balie zag in zijn computer de melding van mijn creditcard. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met de klantenservice zodat zij deze melding konden ophevelen. Hij kon dat niet. Enfin, ik bellen met de klantenservice, na een tijdje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een mevrouw aan de lijn, in mijn verhaal gedaan. Ze probeerde een paar dingen uit maar helaas dezelfde melding. Zij kon niet zien wat de reden was, wat ik wel begrijpelijk vind vanuit de privacy kant. Dus gevraagd wie dan wel? Iemand moet die controle toch doen en eventueel ook kunnen overrulen. Mevrouw bleef volhouden dat niemand het kon zien en dat ze een melding van ging maken. Het kon 5 dagen duren voordat de blokkering opgeheven was. Ze stelde voor om in de Coolblue winkel een betaalpoging te doen. Ik weer de winkel in met de mevrouw aan de lijn en ik suggereerde op advies van mevrouw om een betaalpoging te doen met mijn creditcard. Meneer aan de balie wist niet zo goed wat hij moest doen en hij liep naar achter om met zijn manager te bespreken. Na zijn bilateraal overleg bleef hij volhouden dat het niet kon omdat mijn account geblokkeerd was. Ik stelde voor om dan op de gegevens van mijn vrouw te zetten. Dat kan maar dan hadden we de gegevens van mijn vrouw nodig. Geen probleem! ik had de paspoort van mijn vrouw bij me. De manager werd erbij gehaald en toen kwam de aap uit de mouw: ze wilden mijn creditcard niet accepteren en ik mocht het ook niet proberen. Laatste optie, ik stelde toen voor om met mijn zakelijk creditcard te betalen. Maar dat kon ook niet omdat het een American Express was. Na 40 min aan de telefoon, 30 min in de winkel en 12 euro aan parkeerkosten lichter en vol ontevredenheid en irritaties ben ik met lege handen huiswaarts vertrokken.

In de auto werd ik gebeld door de manager/medewerker die had contact opgenomen met het financiële team en ze hadden mijn blokkering opgeheven. Ik kon vanaf dat moment de bestelling online plaatsen en laten bezorgen. Als hij een beetje klantgericht was, dan had hij het al in de winkel moeten doen. Maar mijn vermoedde zegt dat hij het risico niet in zijn winkel wilde lopen. De eventuele risico is makkelijker om naar de webshop te verschuiven.

De obsessieve focus op klanttevredenheid was vandaag ver te zoeken. Had dit kunnen voorkomen of was dit sneller op te lossen?

Ja zeker, (1) een simpel oplossing was bijvoorbeeld direct te schakelen tussen de klantenservice (of iemand die de autorisaties heeft) en de medewerker/manager in de winkel om mijn identiteit te verifiëren.

(2) Van een gevestigde e-commercebedrijf als Coolblue had ik allang verwacht dat men bij creditcard betalingen een extra authenticatie hadden ingebouwd. Hierbij stuurt men de koper door naar de creditcard website om een extra code in te voeren. Dit maakt het veel moeilijker om fraude te plegen.

Kortom, ik heb vandaag 2,5 uur van mijn leven verspild en bedankt voor de irritaties!

Math
24-06-2019

Het niet naleven van levering TV

Een tv besteld op vrijdag om 17.35, volgens de site u besteld voor 24 uur, geleverd de volgende dag, helaas in de mail wordt verkondigd, dinsdag levering, na lang aan de telefoon te hangen, wordt deze dan toch zaterdag geleverd, en jawel ik zie niemand, weer gebeld, 45 min in de wacht, foutje wordt zondag geleverd, en ja hoor 30 min te vroeg werd ik gebeld de koerier de tv is er, en wat dacht je de tv was al kapot in de doos, er waren wat airco`s opgevallen, geen probleem weer een nieuwe afspraak, voor maandag tussen 11 en 12 volgens track en trace, en jawel hoor niemand gezien, wederom gebeld, de koerier heeft de opdracht op manco gezet, en wordt later geleverd, nu ten einde raad, mijn geloof in Cool blue is te niet gedaan, het was mijn eerste bestelling maar ook de laatste, ik heb mijn geld dan ook maar terug gevraagd, maar hoelang moet ik daar weer op wachten, ik wacht 3 dagen en meld het dan eens bij Kassa, een zeer bedroevende ex klant

Paula
23-06-2019

Levering tv

Vrijdag een tv besteld bij coolblue.Zou Zaterdag geleverd worden. Nou niet dus, krijg een mailje dat die pas Dinsdag geleverd zou worden. Gebeld met klantenservice, wat vervelend blabla. Zondag komen ze de tv leveren werd mij verteld tussen 14.00 en 15.00. Ik zou een half uur van tevoren een sms krijgen als ze eraan kwamen. Nou niet dus! Krijg om 13.15 een mail dat ze aan de deur waren geweest en dat ik niet thuis was! Ik ben gvd de hele dag thuis geweest! Geen sms geen briefje in de brievenbus niks . Bel weer klanten service. wat vervelend.blabla maar vandaag kunnen we niet meer komen (14 .30) terwijl ze toch eigenlijk tussen 14.00 en 15.00 zouden komen . Er is helemaal niemand hier aan de deur geweest! Ben zwaar teleurgesteld in coolblue!

Hakim
23-06-2019

Schandalig en misselijkmakend, oprotten Coolblue!

Schandalig, Coolblue probeert je gewoon te naaien. Heb een ventilator besteld, beloofd volgende dag te leveren. Eindstand pas een week later geleverd, omdat er een systeemfout is en fout ging bij het sorteren. Ronduit misselijkmakend en afgeraden.

KN
19-06-2019

Laatste keer dan maar

Normaal niks dan lof voor Coolblue. Nog geen slechte ervaringen gehad en meestal levering perfect op tijd.

Dat is dan ook het enige dat ze moeten doen, producten aanbieden en op tijd leveren.

Waar ze zich zouden kunnen onderscheiden van de concurrentie (en tevens hun meerprijs voor de producten verantwoorden) is de service na verkoop.

Onlangs trampoline Salta Premium 366 gekocht waarvan de hoes was gescheurd bij de eerste echte regen en wind. Dit was een maand na aankoopdatum. Hoes is op zich veel te zwak voor die grootte maar laten we dat terzijde.

Geprobeerd via Coolblue een vervanging hiervoor te kunnen verkrijgen aangezien er echt wel een hoes over zulke dure trampoline moet.

Coolblue trekt zich terug en geeft advies om dit via de verzekering te regelen omdat het onder stormschade valt. Mijn verzekering aanspreken voor een cover van 37 euro? Toch niet.

Het kan wel zijn dat Coolblue dit niet dekt, maar een mailtje naar Salta had al voldoende geweest om me verder te helpen en een deftige service te geven. Welk persoon scheurt er namelijk opzettelijk een hoes op 3 plaatsen na een maand gebruik?

Na twee mails met Coolblue en standaard antwoorden te ontvangen, dan maar rechtstreeks aan Salta het probleem voorgelegd. Doen totaal niet moeilijk en sturen een nieuwe cover zodat mijn trampoline weer lang kan meegaan. De volgende keer maak ik de cover niet meer vast waardoor die nog weg kan vliegen ipv kapot te scheuren.

Voor mij laatste keer Coolblue privé alsook zakelijk. Ze konden op zijn minst even bellen met Salta om te horen wat de mogelijkheden waren. Bol.com trouwens nog nooit moeilijk gedaan over een product dat niet aan de verwachtingen voldoet.

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736737738739740741742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768769770771772773774775776777778779780781782783784785786787788789790791792793794795796797798799800801802803804805806807808809810811812813814815816817818819820821822823824825826827828829830831832833834835836837838839840841842843844845846847848849850851852853854855856857858859860861862863864865866867868869870871872873874875876877878879880881882883884885886887888889890891892893894895896897898899900901902903904905906907908909910911912913914915916917918919920921922923924925926927928929930931932933934935936937938939940941942943944945946947948949950951952953954955956957958959960961962963964965966967968969970971972973974975976977978979980981982983984985986987988989990991992993994995996997998999100010011002100310041005100610071008100910101011101210131014101510161017101810191020102110221023102410251026102710281029103010311032103310341035103610371038103910401041104210431044104510461047104810491050105110521053105410551056105710581059106010611062106310641065106610671068106910701071107210731074107510761077107810791080108110821083108410851086108710881089109010911092109310941095109610971098109911001101110211031104110511061107110811091110111111121113111411151116111711181119112011211122112311241125112611271128112911301131113211331134113511361137113811391140114111421143114411451146114711481149115011511152115311541155115611571158115911601161116211631164116511661167116811691170117111721173117411751176117711781179118011811182118311841185118611871188118911901191119211931194119511961197119811991200120112021203120412051206120712081209121012111212121312141215121612171218121912201221122212231224122512261227122812291230123112321233123412351236123712381239124012411242124312441245124612471248124912501251125212531254125512561257125812591260126112621263126412651266126712681269127012711272127312741275127612771278127912801281128212831284128512861287128812891290129112921293129412951296129712981299130013011302130313041305130613071308130913101311131213131314131513161317131813191320132113221323132413251326132713281329133013311332133313341335133613371338133913401341134213431344