Coolblue reviews

8.8
Positief92%
Neutraal4%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Jefke
21-01-2019

Slecht

Ik ben zeer ontevreden over de service

Heb maar 1 keer iets bestelt en het komt te laat

bol.com is duizend keer beter

An
12-01-2019

Absoluut geen service

Miele stofzuiger gekocht en binnen garantieperiode aangegeven dat de stofzuigermond niet rolt over laminaat.

Er werd een serienummer opgevraagd vanuit de klantenservice, maar deze was niet te zien op de stofzuiger. Ik heb 4 mails gestuurd met uitleg dat die er niet op zat, telkens als antwoord dezelfde mail: wij kunnen niets voor u doen zonder serienummer, ook al heeft u factuur. Uiteindelijk moest ik maar de hele stofzuiger terugsturen werd er gezegd ook al ging het alleen om de stofzuigermond.

Dit noem ik pestgedrag.

Uiteindelijk heb ik het rechtstreeks met Miele kunnen oplossen. Ik koop nooit meer bij Coolblue.

Arie
10-01-2019

Wasmachine

We hebben een wasmachine bij coolbleu gekocht . Binnen de 2 jaar lagers er finaal uit gelopen monteur geweest weken wachten nieuwe trommel draait weer goed nu weer rare geluiden en trommel ligt er bijna los in en de deur zit er los in nu buiten de garantie laten ze weten pech meneer nou laatste keer daar wat gekocht dan kun je beter naar BCC zijn zie niet snel maar altijd een oplossing

Marike
03-01-2019

Slechte ervaring Coolbleu betreft retourzending Motorola Moto G5plus

Meer dan een maand geleden heb ik mijn Motorola van ruim anderhalf jaar oud retour gezonden omdat hij niet langer oplaadde. Hij haperde al een paar weken en plotseling maakte hij helemaal geen connectie meer, de connector was duidelijk stuk. Dat vertelde ik de klantenservice van Coolbleu en dat eerste gesprek verliep enorm vriendelijk en mij werd per gesprek en later per mail bevestigd dat de gebroken connector onder garantie viel en ik heb hem opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een foto van de lakschade ter hoogte van de insteekopening van de connector, daar waar de uitsparing van het hoesje is wat ik vanaf het begin heb gebruikt en op basis van die lakschade, wed zonder verder onderzoek geconcludeerd dat dit door foutief insteken van een kabeltje zou zijn gebeurd. Ik zou niet weten hoe je foutief een kabeltje insteekt en vindt het ronduit beledigend dat er gesuggereerd wordt dat ik moetwillig mijn telefoon zou saboteren. Ik heb gemaild met diverse Sandra's, Bens en Pieters via Coolbleu, maar niemand kijkt verder dan zijn neus lang is. Als ik de telefoon retour wilde kapot, kostte dit nog eens 40 euro en de reparatie zou meer zijn dan een neiwue telefoon. Ik ben echt zeer ontevreden over de retour service van Coolbleu en zou mensen aanraden direct zaken met de fabrikant te doen, want een foute connector valt gewoon onder de fabrieksgarantie als je Motorola direct benaderd. Ik ben mijn telefoon ruim en maand kwijt geweest om hem vervolgens kapot terug te moeten kopen. Onbegrijpelijk.

Ties
31-12-2018

Wel binnen 24 uur geleverd tegen scherpe prijs

Tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met Coolblue (Let wel, geen retour of defect ervaring). Coolblue komt in tegenstelling tot andere shops levertijd na, zelfs bij bezorging op zondag. Scherpe prijs, goede service!

Nelie Otten -
30-12-2018

Prijsverhoging

Op zaterdag een mooie pannenset van BK gezien voor €185, nadat we eerst even wat reviews over de pannen wilden lezen, zondag besloten de pannen te gaan bestellen, is dezelfde set ineens €228, dat is €43 meer in 1 dag.

Contact gehad met Coolblue, die vertelden mij dat prijzen niet vastliggen, en dat zij deze ten aller tijden kunnen aanpassen, zelfs in het weekend gaat dat door.

Natuurlijk is dat hun goed recht, maar waarom stond er dan niet bij de prijs van €185, dat deze nog maar 1 dag geldig was?.

Alles voor een glimlach?, die van de directie zeker, pannen inkopen op basis van een verkoopprijs van €185, en er dan €43 erbij op doen.

Las al op meerdere reviews dat coolblue niet meer is wat het "vroeger" was, nu denken wij er net zo over.

Gelukkig zijn zij niet de enige in de online verkopen, de concurrentie zal daar ook wel moordend zijn, maar ons zijn ze kwijt

Paul
27-12-2018

Garantiegeval

Via Marktplaats een spinbike gekocht, oorspronkelijk via Coolblue gekocht, met 24 maanden garantie. Nu is er een technisch defect maar zowel de fabrikant als Coolblue nemen hier geen verantwoordelijkheid. Coolblue schuilt zich achter het feit dat zij alleen verkopersgarantie afgeven (op de bon staat daar niets van omschreven, alleen 24 maanden garantie). Ik dien nu zelf de spinbike van 60kg maar naar Belgie op te sturen, andere oplossing is er niet. Beide bedrijven geven dus absoluut niet meer thuis.

Max
22-12-2018

Kapotte tv philips 75 pus8303

Op zondag 2e kans tv geleverd.

in de doos maar zo krom als maar kan.

maandag opgehaald ,en belooft dinsdag of woensdag

krijgt u nieuwe tv.

had al geen vertrouwen en inderdaad na heel veel telefoneren.

en nog veel meer beloftes 5 dagen later een mail

eerst nog even bij bijbetalen.

terwijl de inkoop voor hun toch hetzelfde blijft.

en gewoon alleen maar beloftes doen die ze niet waarmaken.

inderdaad coolblue met een glimlach.

die liggen toch constant te lachen over hun service.

Chris
20-12-2018

Geen pakketje wel een beschuldiging

Vandaag zou ik een pakketje ontvangen, echter die is op een ander adres afgeleverd en getekend en in de brievenbus gegooid?

Na het bellen met de klantenservice werd mij verteld dat ze binnen 24uur het oppakken en dan kan het aan de hand van de verkrijgbare info nog wel een paar dagen duren.

Heerlijke service waarbij ik ook werd beschuldigd van het wel ontvangen hebben

Dagen wachten nu

Een nieuwe bestellen gaat sneller maar ik bestel hierna nooit meer bij cool blue

Niels
14-12-2018

Slechte retourbeleid en klantenservice

Het retourbeleid en service zijn bagger! Een tandenborstel vervangen duurt 3 weken. Dat komt omdat klanten het kapot product naar Coolblue sturen en die stuurt het weer door naar de reparateur van de fabrikant. Waardoor het langer duurt vanwege de logistiek. Daarbij is de communicatie naar de klant te onduidelijk, waardoor het niet weet waar het aan toe is. De klantenservice is een lachertje. Alsof je met een club studenten te maken hebt, die dan als robots van een beeldscherm lezen. Totaal geen inlevingsvermogen!

Glenn
13-12-2018

Alles voor een glimlach.behalve met support en service!

Wij hebben in maart een stofzuiger van Philips gekocht via Coolblue. Sinds een maand zijn de wielen van de kop al versleten en wanneer je normaal kracht zet met zuigen dan schuift de stang in elkaar.

Gemeld bij Coolblue die als enige optie hadden om de stofzuiger per reparatie aan te bieden aan Philips. Dit zou enkele weken in beslag nemen. Met een jong gezin niet gewenst. Coolblue kon niet voorzien in een tijdelijk apparaat en kwam niet met een andere oplossing.

Gebeld met Philips zelf die direct zeiden dat de stofzuiger en alle onderdelen nog in garantie zitten en Philips stuurt netjes alles op. Zonder reparatie proces, wachttijd, etc.

Al met al wil je iets kopen en kunnen ze geld vangen dan doen ze alles voor je glimlach. Wordt het moeilijker en moet men buiten een proces nadenken dan voorziet Coolblue in standaard antwoorden en wordt je als klant niet juist geholpen.

Sander
10-12-2018

De eerste en de laatste keer dat ik bij Coolblue heb besteld.

Zaterdagochtend een Bosch wasmachine besteld en betaald met creditcard. Deze betaling was door een of andere niet nader te noemen reden afgewezen door Coolblue. Navraag gedaan bij mijn bank en die gaf aan dat de betaling goed was verlopen en het bedrag op gereserveerd stond (Coolblue kon het dus gewoon incasseren). Als Coolblue dus niet wil dat je via je creditcard gaat betalen, moeten ze deze optie niet aanbieden. Toen de zelfde dag alsnog via Ideal betaald en hiervan gelijk een betalingsbewijs binnen gekregen. Zondag echter geen wasmachine geleverd en hierover gelijk de klantenservice gebeld. Helaas was er iets fout gegaan en was de wasmachine niet meegegaan met transport. De klantenservice gaf aan dat de wasmachine maandag voor 100% geleverd zou gaan worden en dat het allemaal heel erg verveld was. Zondagmiddag nogmaals contact gehad met de klantenservice omdat ik nog geen enkele bevestiging/bewijs van de levering had ontvangen. Weer gaven ze aan dat de wasmachine echt maandag geleverd zou gaan worden. Gevraag om een soort van bevestiging/bewijs en dat ik deze inderdaad wilden ontvangen. Deze inderdaad gekregen en hierop stond inderdaad ook dat de wasmachine maandag geleverd zou gaan worden. Het exacte tijdslot zou uiterlijk voor 2 uur worden verstuurd. Helaas niks ontvangen en maandagochtend gelijk weer contact opgenomen met de klantenservice. Weer was het allemaal erg vervelend en ze konden ook niet aangeven wat nu het probleem precies was en waarom de wasmachine niet was meegegaan op transport. Nu maar gelijk aangeven dat ik de bestelling wilden annuleren, want ik ben echt helemaal klaar met Coolblue. Ze gaven nog wel aan dat ze het zouden uitzoeken en me hierover zouden contacten. Zal wel niks van terecht komen, want ik heb niet het idee dat ze problemen serieus nemen. Helaas moet je nu wel weer een aantal dagen wachten tot dat ze het betaalde geld terug hebben gestort. Echt een hele slecht service en naar mijn idee geen intentie om het goed op te lossen.

Meike
04-12-2018

Een groot drama.

Wasmachine besteld en betaald. Machine zou maandag geleverd worden. Niet dus. ik gebeld was de machine niet op voorraad. 2 weken gewacht toen werd eindelijk de machine gebracht. De machine werd uitgepakt en was een deukblik. weer gebeld machine ging weer mee. Nieuwe machine was weer niet op voorraad zou weer 2 weken duren. zo lang wilde ik niet meer wachten en wilde men geld terug.drama. nooit meer coolblue. Ik heb men machine bij vakhandelaar gekocht een dag erna geleverd en ik hoefde pas te betalen toen de machine geplaatst was. Kijk dat noemen ze service.nooit meer coolblue

Sander
28-11-2018

Trekstekker voor 45 euro voor de verwarming gehangen

Mijn wasmachine mhttps://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwip3snOxffeAhVPyYUKHcsGC40QFjACegQIBxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.ervaringen.nl%2Fcoolblue.nl&usg=AOvVaw09BfAPYJ4NMpviRAwlEzeyoest op de trekstekker, die speciaal gemonteerd moet worden. Hiervoor rekent CoolBlue 45 euro extra. Net nadat de bezorgers weg zijn gegaan zie ik dat de stekker vóór in plaats van achter de radiator is gemonteerd. Dit is lelijk en ook onhandig, omdat de kabel kan gaan smelten als de verwarming te heet staat. Het is overduidelijk dat dit niet gemonteerd is en onbegrijpelijk dat de bezorgers dit zo hebben gedaan. Navraag bij de klantenservice van CB leert dat ik nog een keer 45 euro moet neertellen om dit te herstellen. Bedankt jongens, 90 euro voor het ophangen van een simpele stekker. Ik zal het zelf wel oplossen.

Wim
26-11-2018

Geduld is gewenst als je pech met een apparaat hebt.

Mijn koffiezet machine gaf al na 3 maanden de geest. Nu moet ik dat zware ding opsturen, terwijl ik de originele doos niet meer heb. Ik ga hem dus maar naar de winkel in Rotterdam brengen. Buiten dat werd een reparatietermijn van 5 weken meegedeeld. Intussen geen koffie apparaat dus. Het oude verhaal : de verkoop gaat bliksemsnel, heb je pech dan is Coolblue even traag mogelijk veel trager dan de elektroboer in de buurt die een paar Euros meer voor het apparaat rekent.

Elvira
22-11-2018

Reparatie Laptop

Laptop laadde niet volledig op, verschillende medewerkers laten kijken. Conclusie: de accu moet vervangen worden. Laptop zeker 3 weken kwijt geweest zonder vervangende laptop of tegemoetkoming. Toen ik mijn laptop eindelijk terughad bleek er slechts een “software-update” uit te zijn gevoerd en geen nieuwe accu en nogsteeds hetzelfde probleem.

Absoluut niet tevreden.

Sebas
19-11-2018

Super slechte service!

Ze hebben 28 dagen nodig om een probleem op te lossen, je belt er achteraan spreekt met 20 verschillende medewerkers. Ze schuiven het probleem allemaal naar een ander, maar een oplossing bedenken kunnen ze niet.Beloftes komen ze niet na. Zo lang je maar betaald. en dan nog durven zeggen dat het toch geen probleem is waar je al ruim 20x over belt en wat 28 dagen duurt. Super slechte service niet te beschrijven hoe slecht!

Theo
29-10-2018

Weg lach

Belde maandag 29-10-2018 coolblue op om mijn Bosch vaatwasser om te laten ruilen voor een andere maar dat kon niet ivm regeltjes moest maar ruim 1 week wachten op de Bosch-monteur met geen garantie dat de vaatwasser dan gemaakt zou zijn. Heb coolblue geadviseerd om hun slogan maar te wijzigen want " alles voor Uw glimlach" is dus pure onzin. Service begint namelijk als je buiten de regeltjes kunt denken

Joes.kruijzen
28-10-2018

Superrrrr service van Eric filiaal Eindhoven ??

Ik heb mijn Fossil smart watch bij hem gekocht /Opgehaald Hij heeft deze ingesteld en ingekort ?? Super service gaf hij ! Goed alles uitgelegd op een rustige manier zodat ik (53) het goed kan oppakken in deze technologische wereld al ?

Marco
25-10-2018

Alles voor een glimlach?

Vorige week een tablet gekocht voor mijn moeder. Helaas heeft Coolblue deze naar mijn oude adres laten sturen door Post NL. Dit ondanks het feit dat de adresgegevens in mijn account gewoon goed stonden en er het afgelopen half jaar 2 bestellingen bij hen wel goed zijn bezorgd. Coolblue direct na ontvangst van de orderbevestiging gebeld. De klantenservice zou de order annuleren en terug laten sturen naar Coolblue. Daarna zou ons geld worden teruggestort en zouden we een nieuwe kunnen bestellen. Leek een prima oplossing Nu een week later nog steeds geen tablet. Post NL zegt dat de bestelling (op het oude adres) is afgeleverd. Oude buren van ons (oude mensen van 80) geven aan dat de bestelling bij hen is aangeboden en dat zij de bestelling hebben geweigerd. Nu moeten wij aangifte gaan doen van diefstal bij de politie voordat Coolblue weer iets voor ons kan betekenen. Ben nu al een week bezig met een fout van Coolblue. Kan beter aangifte gaan doen van wanprestatie door Coolblue!

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736737738739740741742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768769770771772773774775776777778779780781782783784785786787788789790791792793794795796797798799800801802803804805806807808809810811812813814815816817818819820821822823824825826827828829830831832833834835836837838839840841842843844845846847848849850851852853854855856857858859860861862863864865866867868869870871872873874875876877878879880881882883884885886887888889890891892893894895896897898899900901902903904905906907908909910911912913914915916917918919920921922923924925926927928929930931932933934935936937938939940941942943944945946947948949950951952953954955956957958959960961962963964965966967968969970971972973974975976977978979980981982983984985986987988989990991992993994995996997998999100010011002100310041005100610071008100910101011101210131014101510161017101810191020102110221023102410251026102710281029103010311032103310341035103610371038103910401041104210431044104510461047104810491050105110521053105410551056105710581059106010611062106310641065106610671068106910701071107210731074107510761077107810791080108110821083108410851086108710881089109010911092109310941095109610971098109911001101110211031104110511061107110811091110111111121113111411151116111711181119112011211122112311241125112611271128112911301131113211331134113511361137113811391140114111421143114411451146114711481149115011511152115311541155115611571158115911601161116211631164116511661167116811691170117111721173117411751176117711781179118011811182118311841185118611871188118911901191119211931194119511961197119811991200120112021203120412051206120712081209121012111212121312141215121612171218121912201221122212231224122512261227122812291230123112321233123412351236123712381239124012411242124312441245124612471248124912501251125212531254125512561257125812591260126112621263126412651266126712681269127012711272127312741275127612771278127912801281128212831284128512861287128812891290129112921293129412951296129712981299130013011302130313041305130613071308130913101311131213131314131513161317131813191320132113221323132413251326132713281329133013311332133313341335133613371338133913401341134213431344