Coolblue reviews

8.8
Positief92%
Neutraal4%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Ronald
26-05-2020

Alles voor een glimach? Droom verder.

Alles voor een glimlach? Uge ughe. Vorige week een hele mooie TV QE55Q82R gekocht en met 2e kans nog extra leuke aanbieding. Alleen een doos geopend zoals er stond voor mij geen probleem. Nu bleek er de CI card adapter te missen en is toch best handig om TV met een TV te kunnen kijken. Nu ben ik al vanaf donderdag bezig om dat ding nagezonden te krijgen, eerst wouden ze een tegoedbon en nu moet ik als ik daarmee niet akkoord ga de hele TV maar terug sturen en geld terug. Hier wordt dan wel nadrukkelijkop "originele staat" gewezen.Wat een slecht lezende en niet oplossingsgerichte klantenservice. Blijkbaar willen ze toch de taal reviews. helaas.

Informatie vooraf was goed en snelle levering, zou fijn zijn ook extra aandacht voor NA de koop. Het geplande macbook komt er nu niet meer vandaan, als dit ons antwoord blijft kopen wij er nooit meer wat!

Rene
24-05-2020

Slechte service, slechte communicatie en komt afspraken niet na

Woensdag 20 mei een wasmachine besteld die donderdag geleverd zou worden, daarna vrijdag en zaterdag. De support stopte met updates geven wat betreft de lever tijd. Intussen 4 dagen gewacht en thuis gebleven voor de levering. De was doen we bij onze ouders 10 km bij ons vandaan wonen. Eerste keer via een webshop zoiets aangeschaft, geeft mij wel stof tot nadenken voor een volgende bestelling. Een dikke onvoldoende voor een slechte ervaring.

Dennis
24-05-2020

Kapotte droger geleverd

Heb onlangs een droger besteld maar deze blijkt defect te zijn toen wij het geprobeerd aan te zetten na zelf te hebben geinstalleerd dus nog niet eens een paar uren oud, maar ipv deze te ruilen wilt Coolblue ons laten wachten totdat een monteur can de fabricant langskomt on te repareren. Onzin service.

Een waardeloos bedrijf zijn ze geworden. Ik ga nooit meer wat bij hun kopen.

Leonie
22-05-2020

Telefoon reparatie

Heb 2x opgestuurd voor reparatie wacht weken ben me telefoon nu al een maand kwijr en krijg mail dat er niks aan de hand is slechte geregeld allemaal stuur hem toch niet voor niets op

Rob
22-05-2020

LET OP: bezorger Coolblue tekent zelf voor ontvangst, maar bezorgt niet

Altijd fan en ambassadeur geweest van Coolblue, maar ik vrees dat ze te groot zijn geworden en inmiddels net zo log als de gevestigde bedrijven toen ze begonnen. Ik word namelijk al 1,5 week aan het lijntje gehouden (mét een glimlach, dat wel) over een koelkast, die niet bij mijn 80 jarige moeder is geleverd. Zij hebben een bewijs van levering dat getekend is door de bezorger, want het is corona tijd, dus de bezorgers tekenen zelf voor de ontvangst. En Coolblue onderzoekt al 1,5 week, elke dag, wat er met de koelkast is gebeurd. Ondertussen kan ik geen nieuwe bestellen, want ik krijg geen geld terug. En zit mijn moeder, in corona tijd, zonder koelkast. U bent gewaarschuwd voor de malafide bezorgers van Coolblue!

Anoek
19-05-2020

Garantie niet nakomen

Scherm kapot van e reader die paar maanden oud is. Netjes gebruikt in hoesje en nooit gevallen. Bij opsturen voor garantie wordt gezegd dat dit er niet onder valt.

BG
15-05-2020

1 klant minder

Ik heb in het verleden veel (dure) aankopen gedaan bij Coolblue. Altijd erg tevreden geweest over de service en snelle levering.

Nu had ik een barst in het scherm van mijn ipad. Dus ik ben gaan kijken waar ik deze zou laten repareren, het viel namelijk buiten de garantie.

Op de website van Coolblue wordt aangegeven dat je je ipad binnen 5 dagen terug hebt als je deze opstuurt. Je ipad wordt niet gerepareerd, maar je krijgt een vervangend toestel direct uit de fabriek. Kosten 425 euro.

Ik gebruik de ipad om ontwerpen op te maken voor mijn werk, dus hiervoor heb ik voor Coolblue gekozen. Ik zou hem immers maar 5 dagen kwijt zijn en elke dag zonder ipad kan ik mijn werk niet uitvoeren.

In totaal heb ik bijna 2 weken moeten wachten. Communicatie met Coolblue hierover was verwarrend. Ik kreeg 2 verschillende verhalen. 1 medewerker zei dat de ipad nog bij Coolblue was, de ander dat hij bij PostNL was. Hoe dan ook, na aflevering zou ik een compensatie krijgen.

Prima het is niet anders. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en het was ook erg druk door de corona.

De ipad is uiteindelijk geleverd, maar wat nu opvalt is dat de batterij erg snel leeg is. Ik kan er nét een halve dag mee werken, dan is ie leeg. Volgens mij is dit dus geen nieuwe ipad. Balen.

Hierover opnieuw gemaild maar geen reactie. En de compensatie heb ik ook niet gezien.

Kort samengevat:

- 3 keer zo lang moeten wachten als aangegeven

- slechte communicatie

- vervangende ipad met slechte batterij

- kosten 425 euro

Ik bestel niet meer bij Coolblue. Net een camera bij BCC besteld.

SH
10-05-2020

Geen duidelijke communicatie tijdens reparatie

Gooien het product weg/recyclen zonder eerst met mij over te hebben. ik wou ze graag terug ongeacht dat het niet gerepareerd kon worden.

slecht slecht slecht

Monique
05-05-2020

Zeer slechte aftersale

Waardeloze hulp klantenservice en reparatieservice. Computer van 9 maanden oud al 2,5 week weg voor reparatie (accu vervangen). Coolclue laat niets weten. Computer ligt al 12 dagen bij reaprateur. Dat ik niet kan werken interessert hen niet. Zegt genoeg over dit bedrijf als je niet eens een review op hun eigen site kan plaatsen. Zo zorgen zij ervoor dat de niet waar ze aan beginnen als zij daar een product kopen.

Ahmed
30-04-2020

Ondeugdelijke afspraken bij reparatie

Mobiele telefoon ingeleverd voor reparatie en daarbij duidelijke toezegging gehad over de reparatieduur. Afgesproken retourdatum was met een dag overschreden en de klantenservice was onduidelijk over de status van de reparatie. Terugbelverzoek van de winkel is nog niet opgepakt ondanks het verzoek om een vlotte reactie. Niets leek erop dat Coolblue er alles aan doet om je te helpen. Je voelt je als klant eerder een last voor Coolblue dan een gewaardeerde klant. Erg jammer

Jos
27-04-2020

Weigert te leveren

Heb bij Coolblue een product gekocht. Was op voorraad, nu krijg ik een mail met annulering omdat er geen voorraad is (tweedekans product). Coolblue weigert mee te werken om te zoeken naar een oplossing. En Wil volledige bedrag niet terugstorten op rekening. Deels betaald met kadobon die speciaal voor dit product was gekocht. Nu ze niet kunnen leveren heb ik dus niets meer aan die kadobon omdat ik niet voor hetzelfde bedrag een gelijk product kan aanschaffen.

Az
23-04-2020

Waardeloze levering en service

Afgelopen maandag een koelvries combinatie besteld bij Coolblue, deze werd de volgende dag geleverd, bij het afleveren geconstateerd dat er een deuk in de deur zat, gebeld met Coolblue en ze gaven of 7,5% compensatie of de volgende dag een nieuwe, gekozen voor nieuwe. Volgende dag hebben ze hem niet op straat uitgepakt maar in de schuim en doorzichtige folie gelaten en zo afgeleverd, desondanks zaten er deuken aan de zijkant, volgens hun hadden ze geen id hoe dit kwam, ze adviseerden te bellen met Coolblue aangezien ook deze was beschadigd.

Na de nodige sorrytjes en ooh wat vervelend meneer bood Coolblue wederom 7.5% compensatie of een nieuwe, natuurlijk koos ik voor een nieuwe in plaats van een paar tientjes, dit compenseert naar mijn id niet eens de moeite van het tot 2x toe uit en inruimen van de koelkast voor een gezin van 6. Dag later zie ik ze voor rijden, de bedoeling was dat ze een kwartiertje voor tijd zouden bellen voor ze arriveren, hebben ze net als beide keren eerder niet gedaan, en deze x waren ze zelfs vroeger dan afgesproken, meneer belt 1 keer aan, wacht 10 seconden, en voor iemand kon open doen waren ze alweer weg, koelkast tot 3x toe voor niks moeten uitruimen met de nodige ontdooide producten die helaas moesten worden weggegooid. Coolblue gebeld en opnieuw sorry en wat vervelend meneer, we plannen een nieuwe bezorg moment in voor de volgende dag, ik gaf aan dat ik hier geen boodschap aan had en dat ze nog geen 10 minuten weg zijn, en dat we de koelkast nu tot 3x toe onnodig hebben uitgeruimd, ik heb hem gevraagd ze te bellen aangezien ze nog in de buurt zijn en de bestelling af te leveren, volgens hem was dit niet mogelijk omdat de bezorgers niet te bereiken zijn, onbegrijpelijk. 1e en laatste keer Coolblue voor mij.

Kees
22-04-2020

Niet cool om klanten blauwtje te laten lopen

Zonder bericht, zonder melding op de website kan ik als zakelijke klant niet meer op rekening kopen merk ik. Erg klantvriendelijk maar niet heus!

Jolanda
22-04-2020

Helft bestelling niet in de doos, klant betaald wel ontvangt niets

Mijn dochter heeft van haar eerste echte salaris een Samsung smartwatch en earbuds besteld. Bij leveringen bleken enkel de earbuds in de doos te zitten. De smart watch is nooit ontvangen.

Ze neemt contact op met Coolblue. Klantenservice beloofd haar dat het goed zal komen. Ze stellen een onderzoek in en stellen aan de hand van camerabeelden vast dat mijn dochter de smart watch moet hebben ontvangen.

Daar dit nog steeds niet het geval is neemt zij weer contact op en ik doe dat ook nog eens voor haar omdat ze het horloge echt niet heeft ontvangen.

We zijn dan inmiddels 2 weken verder en dan wil Cool blue opeens foto's van de doos ontvangen. Die is inmiddels weggegooid, hadden ze daar direct om gevraagd hadden we die zeker gemaakt.

We zijn inmiddels een maand verder. Er is aangifte gedaan tegen Cool Blue en ook het Thuiswinkel Waarborg is in geschakeld. Cool Blue weigert enige compensatie en medewerking.

Mijn dochter is 258 euro en een illusie armer.

De winkel die klanttevredenheid zo hoog in het vaandel heeft staan moet zich diep schamen.

Als consument trek je aan het kortste eind.

Nooit meer Cool Blue

Mark
15-04-2020

Product was beperkt voorradig? Wees er snel bij.

Via deze weg wil ik mensen waarschuwen. Als de coolblue op de site heeft staan dat ze van een product nog enkele exemplaren hebben staan, dan loop je het risico dat ze een product proberen kwijt te raken waar wat aan mankeert. Ik bestelde een vriezer en bij binnenkomst had ik al een voorgevoel, maar ja, je hebt dat ding nodig. Bij controle bleek al dat het geen product was dat uit de fabrieksverpakking kwam, want ik zag al vrij snel een soort rode ketchup en alleen de binnenkant rook nog enigszins nieuw. Tevens lieten rubbers los en ik weet zeker dat dit zo niet een fabriek verlaat. Veel tijd en energie verloren door die dubieuze actie van Coolblue! Toen dagen kwamen ze de vriezer ophalen en vroegen of ik al een andere had. Ik zei ja via de Bol.com! 1 van de medewerkers ontplofte, want hoe kun je bij de Bol.com kopen? Die leverde echter wel correct en bezorgde me geen onnodige overlast. Erg blij met de Bol.com Dit was meteen het einde van het vertrouwen in Coolblue. Dit doen ze vaker. Het ligt niet aan hun, het lag aan corona! Geloof jij het?

Sjoerd
10-04-2020

Hele slechte service

Kopen gaat heel makkelijk bij Coolblue.

Vergeet echter nooit dat je soms ook gebruik moet maken van je recht op garantie. Ik kan uit ervaring zeggen dat dit bij Coolblue niet zo makkelijk is. In dit geval gaat het om een kapotte diepvries / koelkast combinatie van Whirlpool (binnen een jaar kapot). Ze laten je dan gewoon rustig meer dan een week wachten en ondertussen gaat de inhoud van je diepvries kapot. Helaas hebben wij er voor ons geslacht biologisch lamsvlees ter waarde van enige honderden euro's in liggen.

Op meermaals verzoek of ze echt niet kunnen helpen om schade te voorkomen is hun antwoord simpelweg: Nee, wij doen niets voor u. Sterker nog de klantenservice laat je eerst nog een keer 40 minuten in de wacht staan en hangt dan op.

De conclusie is nu slechts nog om er werk van te maken met een jurist, hetgeen ik dan ook ga doen maar het is toch wel teleurstellend dat men zo met klanten omgaat .

Geen Coolblue meer voor mij denk ik.

Jan
10-04-2020

Problemen met nieuw geleverde droger en direct vervangen

Uiterst tevreden over manier van werken en klantenservice bij coolblue. Problemen en beschadigingen bij nieuwe droger en deze werd zonder problemen volgende dag omgewisseld.

Michael
09-04-2020

Klantenservice waardeloos

Altijd fan geweest van coolblue en hier voor duizenden euro's gekocht in al die jaren. Tot je wat hebt proberen ze zich ervan af te maken met een bon van 15 euro en doen ze net of dat ze je een fortuin geven.

Nou die bon van 15 euro steken ze maar op die plek waar het licht niet schijnt. Ik ben klaar met coolblue en de onvriendelijk eenrichtings verkeer klantenservice.

Gelukkig hebben we ook amazon nu en ook nog goedkoper.

Nathalie
07-04-2020

Zeer slechte service

Leveren ondeugdelijk product. Het product voor de 2e keer opgestuurd, maar Coolblue is niet in staat het te repareren. Gezegd dat we de koop dan willen ontbinden. Coolblue weigert hier aan mee te werken.

Ze hebben heen held teruggestort en sturen ook de diepvries die ze ter reparatie hadden niet meer terug. Voor ons NOOIT meer Coolblue

Guus
28-03-2020

Geen service en niet oplossing gericht denken

Helaas is het oplossing gericht denken ver te zoeken bij Coolblue. Zakelijk een LAser pro printer 3 apple computers twee 3 Ipads en Mac pro gekocht

Doet de printer het niet goed omdat de filmrol defect is willen ze dat de printer wordt opgestuurd en dan sturen ze deze door naar HP duurt zeker minimaal 3 weken. Dit kan zakelijk dus niet! Oplossing is de filmrol los te bestellen en zelf te vervangen, simpel als een toner cartridge vervangen stuur deze gewoon op en stuur ik u de defecte weer op kan ik ook betalen en dan kunt u het weer crediteren na ontvangst van de defecte Filmrol. Helaas is het antwoord alleen de hel printer opsturen is de oplossing. Prive Mischien handig maar zakelijk zeker niet. Bedenk dus voor je iets zakelijk koopt bij Coolblue ze denken niet in oplossingen en gaan zekr niet voor de Glimlach ;-(

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736737738739740741742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768769770771772773774775776777778779780781782783784785786787788789790791792793794795796797798799800801802803804805806807808809810811812813814815816817818819820821822823824825826827828829830831832833834835836837838839840841842843844845846847848849850851852853854855856857858859860861862863864865866867868869870871872873874875876877878879880881882883884885886887888889890891892893894895896897898899900901902903904905906907908909910911912913914915916917918919920921922923924925926927928929930931932933934935936937938939940941942943944945946947948949950951952953954955956957958959960961962963964965966967968969970971972973974975976977978979980981982983984985986987988989990991992993994995996997998999100010011002100310041005100610071008100910101011101210131014101510161017101810191020102110221023102410251026102710281029103010311032103310341035103610371038103910401041104210431044104510461047104810491050105110521053105410551056105710581059106010611062106310641065106610671068106910701071107210731074107510761077107810791080108110821083108410851086108710881089109010911092109310941095109610971098109911001101110211031104110511061107110811091110111111121113111411151116111711181119112011211122112311241125112611271128112911301131113211331134113511361137113811391140114111421143114411451146114711481149115011511152115311541155115611571158115911601161116211631164116511661167116811691170117111721173117411751176117711781179118011811182118311841185118611871188118911901191119211931194119511961197119811991200120112021203120412051206120712081209121012111212121312141215121612171218121912201221122212231224122512261227122812291230123112321233123412351236123712381239124012411242124312441245124612471248124912501251125212531254125512561257125812591260126112621263126412651266126712681269127012711272127312741275127612771278127912801281128212831284128512861287128812891290129112921293129412951296129712981299130013011302130313041305130613071308130913101311131213131314131513161317131813191320132113221323132413251326132713281329133013311332133313341335133613371338133913401341134213431344