Coolblue reviews

8.7
Positief90%
Neutraal4%
Negatief6%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Pascal
03-06-2019

Waardeloos en teleurstellend

Wat een bijzonder teleurstellende ervaring heb ik vandaag gehad met dit waardeloze bedrijf. Ze pretenderen klantwaarde hoog in het vaandel te hebben maar als 't erop aankomt laten ze 't flink afweten. Mooie maar inhoudsloze beloften.

Je koopt een "tweedekans in nieuwstaat" iPad Pro van bijna € 1.000 (nieuwprijs ruim €1.200). Het gaat dus om een product wat niet meer verzegeld is, maar nog "in nieuwstaat" verkeert. Later die dag krijg je een bericht dat ze het product helaas niet in het magazijn kunnen vinden. Je biedt dus iets aan maar komt je leveringsverplichting vooralsnog niet na.

Maar dat moet toch op te lossen zijn, denk je dan. "Alles voor een glimlach" toch? Nou, dat belooft toch wat. Zeker omdat IK niet de veroorzaker ben van het probleem en IK er niet bewust voor kies om een product te bestellen en later teleurgesteld te worden omdat het onvindbaar is.

En dus het voorstel gedaan om mij dan maar het product in volledige nieuwstaat te leveren. Hoewel ik heel goed snap dat ik daarmee een onvoorzien voordeel heb (wat ik op voorhand niet had kunnen voorzien), ben IK nog steeds niet de veroorzaker van het probleem.

Maar dat ging toch echt niet werd aangegeven. Die "glimlach" op mijn gezicht toveren werd dan toch wel te duur, vonden ze. Het is natuurlijk maar wat 't je waard is om een klant tevreden te stellen.

Maar de welwillende medewerker aan de telefoon ging zijn best doen om te kijken of hij mij dan een volledig nieuw product (wat nadat ik het heb uitgepakt natuurlijk al direct in dezelfde staat verkeert als een "Tweedekans in nieuwstaat" product) met korting kon leveren. Tenslotte was het toch "deels" hun schuld wat hier gebeurde (nou Coolblue, zullen we dat "deels" maar weg laten?)

Na even wat intern overleg kwam het kortingsaanbod dan: een schamele € 50 korting kon ik krijgen op een bedrag van ruim € 1200. Beste Coolblue, als dit alles is wat jullie in deze situatie kunnen doen voor een klant, dan mag je je ronduit schamen. De slogan "Niets doen we voor een glimlach" zou jullie beter passen.

Peter
02-06-2019

Service bij garantieafwikkeling ondermaats

De laptop die ik gekocht heb was prima. Totdat ik een probleem met het scherm had en hij voor garantie/reparatie terug moest.

De garantieafhandeling van Coolblue geeft mij geen glimlach. Traag, beperkte informatie voorziening en na 3 weken nog geen alternatief of gerepareerde laptop.

Dus kijk uit met dit soort apparatuur te kopen bij Coolblue. Garantieafhandeling is drama. Wie kan er tegenwoordig nog 3 weken zonder laptop?

Willibrord
01-06-2019

Coolblue laat klant in de kou staan en een blauwtje lopen.

We hebben een pc bij Coolblue gekocht, maar de pc gaf tijdens de installatie en ook daarna blauwschermen. Blauwschermen zie je onder andere als de hardware beschadigd is.

We hebben de pc daarom teruggestuurd naar Coolblue. Vervolgens wordt vanwege een krasje €100 minder terugbetaald. Je wordt dus nog eens beboet voor het terugzenden van een ondeugdelijk product. Als consument verwacht je juist een beloning als genoegdoening na het leveren van een defect product.

Coolblue handelt in dit geval driemaal fout:

1. Coolblue handelt in strijd met het Nederlands recht dat zegt dat een consument recht heeft op terugbetaling van het volledige aankoopbedrag als het aangeschafte product ondeugdelijk is.

2. Als consument ondervind ik nadeel van een ondeugdelijk product. De installatie van de pc duurt lang, vervolgens moet ik na het zien van blauwschermen de pc deïnstalleren en terugsturen. Na al dat gedoe, dicteert Coolblue wat er gaat gebeuren: geen volledige terugbetaling.

3. Wij hebben bij Coolblue gereclameerd, maar worden na een paar telefoontjes van ons maar niet teruggebeld.

Kortom Coolblue laat de klant, zoals de naam al aangeeft, in de kou staan en een blauwtje lopen. En dat alles met glimlach voor Coolblue, niet voor de klant.

Duidelijk een bedrijf waar je als consument geen zaken mee moet doen. Coolblue handelt in strijd met Nederlands recht, is klantonvriendelijk en de klantenservice is niet op orde.

Coen
31-05-2019

Geld terug bij Retour? nee dus

Babyfoon Alecto DVM-200 teruggestuurd zorgvuldig verpakt in de originele verpakking i.v.m. zeer klein bereik. Geld teruggevraagd. Binnen 30 dagen terugsturen geen probleem geeft CoolBlue aan; wel een probleem dus. Van de betaalde 169 Euro kreeg ik nog maar 119 Euro terug omdat de babyfoon "beschadigd" zou zijn. Gevraagd naar foto's van de verpakking om te kunnen beoordelen hoe de beschadiging zou kunnen zijn veroorzaakt. Die waren er niet!

Een waardeloze afhandeling van CoolBlue! Zag later op hun site dat de door mij teruggestuurde babyfoon als gebruikt werd verkocht voor 137 Euro! Verdienen er dus op en gaan een nieuwe klant doodleuk het inferieure product aanbieden. Mij zijn ze als klant kwijt en waarschijnlijk de nieuwe eigenaar van deze babyfoon ook.

Richard
30-05-2019

Waardeloze service

Verkopen kunnen ze goed, maar als je met problemen zit, beroepen ze zich op de "wet". Ik heb bij Coolblue een HP Officejet Pro 8710 gekocht. Prima ding. Daarbij heb ik met veel haast na een week print cartridges gekocht. Toen ik de gele cartridge nodig had bleek die kapot te zijn. Ik had de bon niet meer en men kon alleen de aankoop in het systeem zien als "onbekende klant". Het was niet genoeg dat ik de week van aankoop aan kon geven en daarvoor de printer had gekocht die die specifieke cartridges neemt. "Volgens de wet" hoeft Coolblue niets te doen zonder originele verkoop bon. Ook konden ze mij geen losse gele cartridge verkopen, alleen een compleet setje van 4. Nou Coolblue Rotterdam Goudsesingel, als dat jullie zogenaamde klantvriendelijkheid is, zien jullie me er nooit meer.

Anne
30-05-2019

Zeer slechted service

2 keer voor niks vrij moeten nemen omdat ze niet op kwamen dagen, de eerste keer hadden ze niet alles bij zich en de tweede keer belde ik waar de monteur bleef maar die kwam gewoon niet! 2 keer zijn ze bij de buren geweest, wat niet was afgesproken en op de verkeerde tijd. Op het laatst heb ik alles maar mee terug gegeven, de afspraak was, TV ophangen en ze hadden nog niet eens een boor bij zich!

Toen werd ik zo ziek dat ik heb aangeven dat ze alles maar moesten komen ophalen.

En toen waren ze er wel op de afgesproken tijd.?

Joop
29-05-2019

GEWELDIGE SERVICE!

8 mei 2019 een mooie koel/vriescombinatie gekocht bij Coolblue en is de andere dag keurig afgeleverd.

Twee weken later krijgen we een nieuw huis aangeboden inclusief keuken met inbouwapparatuur dus ook een koelkast. Coolblue gebeld, het antwoord was geen enkel probleem dan komen we hem gewoon weer ophalen en krijgt u uw geld terug. 28 mei is de koel/vriescombinatie op gehaald en 29 mei stond het geld (€619,) op de rekening. Wat een geweldige SERVICE!

Ria
28-05-2019

Meer dan fantastische service!

Meer dan fantastische service

Meer dan fantastische service! De pomp van mijn oude machine was kapot gegaan waardoor deze vol met water stond en ik deze niet leeg kon laten lopen. Volgens voorschriften mag deze machine alleen zonder water worden meegenomen door de bezorgers van Coolblue. Dit is door de bezorgers fantastisch opgelost door het water buiten in de put te laten leeglopen. Zo konden ze de machine toch meenemen en sloten er een prachtig nieuwe machine voor in de plaats. Deze jongens verdienen een dikke tien!

Richard
26-05-2019

Slechte service

Ik had een wasmachine gekocht bij coolblue, deze zou naar de 2e verdieping worden gebracht en de oude wasmachine weer worden meegenomen. Nadat de Service monteurs de nieuwe wasmachine naar boven hadden gebracht wilden zij de oude niet meenemen. Te zwaar vonden zij. Nergens vind ik bij coolblue hier informatie over. Wel wij brengen en nemen de oude mee. Ik heb ze de nieuwe machine weer mee laten nemen. Het is maar dat u het weet. Coolblue doet niet wat het beloofd. Ik was eerder bijzonder gecharmeerd van hun service maar nu niet meer. Slechte reclame. R.stoffers

Mike
25-05-2019

Geen Coolbleu verpakking

Kocht een printer online bij Coolbleu, tot mijn verbazing was deze gewoon in de origine doos opgestuurd zodat iedereen kon zien wat het was, dit vind ik wel erg bijzonder, Coolbleu verstuurd toch altijd het product in een eigen doos zodat het niet zichtbaar is wat er in het pakketje zit?

Peter
24-05-2019

"We hebben je gemist"

Naar aanleiding van de vele reclames een TV besteld bij Coolblue met de montage service.

Alles gaat goed; we ontvangen de Track & Trace en de sms dat ze er bijna zijn.

Thuis zitten we naast de voordeur te wachten totdat er een mail komt van Coolblue; 'We hebben je gemist'.

Slaat nergens op; we waren thuis.

Na wat over en weer gebel blijkt dat de TV in de verkeerde bus was geplaatst. Een afleverbus in plaats van een montagebus.

Ze zeggen dat de montage nu morgen komt, maar dat moet ik nog zien.

Thomas
24-05-2019

Zeer slechte oplossing van eigen fouten

Begin april een Harman Kardon Citation Tower besteld. Zou er binnen een dag zijn, maar zonder bericht niet geleverd. Bellen met de servicedesk, het bleek dat PostNL het pakket ivm de grootte niet wilde uitleveren. Servicedesk heeft de order toen gecancelled en opnieuw geboekt, met de belofte om alsnog uit te leveren met hun eigen leverdienst. 2 dagen later is het pakket geleverd.

2 dagen later bleek er echter nog een levering gedaan te zijn terwijl ik niet thuis was. Het pakket (ter grootte van een koelkast en 50 kg) is bij de overburen buiten in de tuin achter gelaten.

Nu zat ik dus met een dubbele levering van een een enorm pakket. Servicedesk gebeld, zij zouden de volgende vrijdagmiddag het pakket ophalen. Thuis gebleven, maar Coolblue is niet op komen dagen. De week erop op vrijdagmiddag weer thuis gebleven, maar weer niet komen opdagen.

Wel kreeg ik een mail van de Coolblue bezorgdienst met de vraag of ik het pakket kon terugsturen via PostNL. Dit is dus een pakket wat te groot/zwaar is voor PostNL en wat ik zelf nauwelijks verplaatst krijg.

Servicedesk gebeld. De mail bleek een fout te zijn en kon ik negeren.

Het pakket werd inmiddels eindelijk opgehaald door Coolblue.

Een week later kreeg ik weer een mail van de bezorgdienst met de vraag waarom ik het pakket nog steeds niet terug gestuurd had!

Inmiddels wel een tegoedbon gekregen voor de late levering, maar de servicedesk wilde geen compensatie geven voor de issues rondom de dubbele levering.

Op dat moment heb ik een officiele klacht ingedient bij Coolblue.

Coolblue gaf meteen aan dat alles in het relaas inderdaad bij hun fout is gegaan en bood excuses aan met de vraag wat ik als compensatie wilde hebben.

Rare vraag om te stellen. Veel sterker is het om zelf een voorstel te doen of gewoon een bloemetje oid te sturen.

Heb aangegeven dat ik niet weet wat mijn compensatie moet zijn en heb ze om een voorstel gevraagd.

Coolblue gaf toen aan korting te kunnen geven op een product wat ik mogelijk wilde bestellen.

Ik wilde toevallig iets bij de concurrent bestellen en heb dus dat voorgesteld, met daarbij de opmerking dat het product bij Coolblue duurder op de site staat dan bij de concurrent.

Krijg ik het voorstel: ik mag het product bij ze bestellen. voor dezelfde prijs als de concurrent! Het moet niet gekker worden.

De 3 middagen thuis blijven, vele telefoontjes en mailtjes en vooral frustratie om een product wat foutief dubbel is geleverd terug te krijg bij Coolblue is blijkbaar Coolblue niets waard om een klant te houden.

John
23-05-2019

Van fraude beschuldigt door Coolblue !

Wij bestelden een wasdroger met warmtepomp via de webshop van CoolBlue en gebruikte voor de betaling onze kredietkaart met daarop voldoende saldo en van een populaire kredietmaatschappij. Deze kaart werd geweigerd en wij werden eigenlijk van een vorm van fraude beticht. Daarop met de helpdesk van CoolBlue contact opgenomen. Hier kregen wij geen enkel helder antwoord en men kon ons geen enkele pasklare oplossing bieden. Men adviseerde ons nogmaals te betalen, dit terwijl de kredietmaatschapppij de betaling 'op akkoord' had gezet. Vervolgens kregen wij een mailbericht van CoolBlue met de tekst 'bedankt voor uw bestelling en de betaling is akkoord'. Maar alles wat wij zagen verschijnen, was geen wasdroger. Dus, deze bestelling na de afgesproken leverdatum maar geannuleerd en bij een ander besteld voor € 50 goedkoper. Voor ons nooit meer CoolBlue na deze wat merkwaardige ervaring. Hun collega accepteerde onze betaling via kredietkaart zonder voorbehoud en wij worden bij deze collega van CoolBlue 'vaste' klant.

Ferry
22-05-2019

Herken me niet in de klachten, heb juist goede ervaringen

Tot op heden alleen maar goede ervaringen met Coolblue.

In 2014 had ik een mp3spelertje gekocht, ik had er 2 van hetzelfde type. Van eentje zat het schermpje een héél klein beetje scheef, maar vond het eigenlijk geen probleem, voor de zekerheid wel even gevraagd of dat oké was. Direct daarna is hij omgeruild voor een nieuwe.

In 2018 heb ik een voetenbad gekocht van Beurer. Bijna een jaar later bleek het draaiende kopje niet te werken. Ik heb het apparaat opgestuurd in de veronderstelling dat deze gerepareerd zou worden, los verpakt, want ik had de doos niet meer, maar vrijwel direct na aankomst bij Coolblue kreeg ik bevestiging dat er een geheel nieuw apparaat onderweg is, die ik morgen binnen zal krijgen.

Ik ben dus zeer te spreken over Coolblue, dat mag dus ook wel gezegd worden.

Matthijs
21-05-2019

Snelle levering; teleurstellende service.

Diverse malen bestellingen gedaan. Snelle en correcte levering.

Na reclameren vanwege een defect product (scheur in deurbel) krijg ik directe en vriendelijke reacties, waarin meegedacht wordt, maar een echte oplossing (ruilen) wordt niet geboden.

Mag het product opsturen voor reparatie, wat 2-3 weken gaat duren.

Had van Coolblue meer service verwacht.

Wendy
18-05-2019

Leveren niet en komen afspraken niet na

Wat een oplichters, beloven al 3 dagen pakket te leveren maar er komt maar niks. Meer dan 2 uur aan telefoon gezeten. Beloftes en afspraken gemaakt en wordt per mail zomaar gewijzigd met de opmerking ze zijn langs geweest maar er was niemand. Dit terwijl hele dag meerdere mensen thuis waren.

Nooit meer zal ik iets bestellen bij coolblue. Ik voel me belazerd, ik voel dat ik niks kan doen en zij alles kunnen doen wat ze willen met hun klanten want ja wij hebben al betaald. Het interesseert ze werkelijk geen moer dat jij klant bent. Oh ja de managers van de klanten service willen je niet eens te woord staan laten anderen maar het vuile werk op knappen. Super laf en totaaaaaal niet klantvriendelijk.

Richard
17-05-2019

Service nul met een glimlach

Eerste twee dagen kreeg ik een email van Coolblue dat de bezorger ons net had gemist maar alles voor een glimlach morgen proberen we het weer. We waren beide keren gewoon thuis. Ze zijn gewoon niet geweest. Ze hadden het anders wel bij de buren achter gelaten. dag drie kregen we een email we kunnen het de volgende dag na 15.00 afhalen bij een servicepunt. helaas gingen we een lang weekend weg. Dan zou je toch verwachten dat Pieter met een big smile het zelf even de volgende ochtend komt brengen maar helaas. Ook bij Coolblue is het niet altijd lachen en ook de klantenservice kan dan niks anders dan sorry, heel vervelend dat het zo gelopen is, excuses voor het ongemak etc.

Allemaal leuke filmpjes en wat hebben we het leuk en wat zijn we een geweldig bedrijf. Maar als het er op aankomt is het huilen.

Pascal
15-05-2019

Erbarmelijke service

Drie maal beroep moeten doen op de service na-verkoop van Coolblue.

Eerste keer verliezen ze, na ACHT WEKEN herstelling, het toestel.

Tweede keer: laptop van €2500. Scharnieren breken af. Ze weigeren die in herstelling te nemen want het is gebruikersschade.

Derde maal: groene schijn in gsm display. Hun oplossing: nieuwe software? Scherm vertoont natuurlijk nog altijd zelfde probleem!

Bovendien zeer onvriendelijk en UITERST ONBEHULPZAAM aan de telefoon!

Mar
13-05-2019

Loze woorden

Bi aflevering nieuwe vrieskast en wasmachineHouten vloer beschadigd en lakschade op de vrieskast.

Je hoort niets anders in de kennissenkring en op internet. NEVER ever coolblue again.

Sprookjes.

Franciska
11-05-2019

Bestelling na drie weken nog steeds niet ontvangen

Ik heb bij coolblue drie weken geleden een nieuwe telefoon besteld. De track and trace melde dat hij de volgende dag bezorgd zou worden. De volgende dag staat er dat de bezorger onderweg is. Maar nooit aangekomen. Ik heb nu al drie keer gemaild en vijf keer gebeld. Elke keer krijg ik hetzelfde te horen. We zijn er mee bezig, we nemen binnen drie werkdagen contact met u op over een oplossing. Dit gebeurt dus nooit dus elke keer moet ik weer bellen en krijg ik weer hetzelfde te horen. "oh wat vervelend voor u mevrouw ik zet het in het systeem en we bellen u terug" niet dus. Ze willen ook mn geld niet terug geven of mn telefoon als nog opsturen. Ik vind dit echt een waardeloze klantenservice. Hoe moeilijk is het nou om tot een oplossing te komen. Ik ben zeer ontevreden.

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736737738739740741742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768769770771772773774775776777778779780781782783784785786787788789790791792793794795796797798799800801802803804805806807808809810811812813814815816817818819820821822823824825826827828829830831832833834835836837838839840841842843844845846847848849850851852853854855856857858859860861862863864865866867868869870871872873874875876877878879880881882883884885886887888889890891892893894895896897898899900901902903904905906907908909910911912913914915916917918919920921922923924925926927928929930931932933934935936937938939940941942943944945946947948949950951952953954955956957958959960961962963964965966967968969970971972973974975976977978979980981982983984985986987988989990991992993994995996997998999100010011002100310041005100610071008100910101011101210131014101510161017101810191020102110221023102410251026102710281029103010311032103310341035103610371038103910401041104210431044104510461047104810491050105110521053105410551056105710581059106010611062106310641065106610671068106910701071107210731074107510761077107810791080108110821083108410851086108710881089109010911092109310941095109610971098109911001101110211031104110511061107110811091110111111121113111411151116111711181119112011211122112311241125112611271128112911301131113211331134113511361137113811391140114111421143114411451146114711481149115011511152115311541155115611571158115911601161116211631164116511661167116811691170117111721173117411751176117711781179118011811182118311841185118611871188118911901191119211931194119511961197119811991200120112021203120412051206120712081209121012111212121312141215121612171218121912201221122212231224122512261227122812291230123112321233123412351236123712381239124012411242124312441245124612471248124912501251125212531254125512561257125812591260126112621263126412651266126712681269127012711272127312741275127612771278127912801281128212831284128512861287128812891290129112921293129412951296129712981299130013011302130313041305130613071308130913101311131213131314131513161317131813191320132113221323132413251326132713281329133013311332133313341335133613371338133913401341134213431344134513461347134813491350135113521353