Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Na 3 maanden scheur in scherm van de aangekochte iPad. Na contact het apparaat opgestuurd ter beoordeling en reparatie. Daar begon de ellende. Steeds verschillende berichten van uw iPad is gerepareerd naar u onderweg tot het apparaat is weg, we starten een onderzoek. Na 2 maanden bellen en heel veel gedoe het apparaat ongeprepareerd retour ontvangen. De glimlach was wel verdwenen ondertussen. Voor service een dikke 1. Zeer onbetrouwbaar als er iets misgaat!
Dramatische service van Coolblue! Bij een pre order hoort een pre bonus. Deze hoort bij de leverancier, Coolblue dus, geregeld te worden. Helaas hadden wij het spel maar bij Mediamarkt gekocht, dan was dit zoals het hoort het geval geweest. Door Coolblue worden we met diverse linkjes van het kastje naar de muur gestuurd met als eindresultaat: zoek het zelf maar uit, wij kunnen hier niets aan doen. Kortom Coolblue teert wellicht op oude successen, maar reken vandaag de dag niet meer op een goede service. Wij waren een trouwe klant, maar voor ons nooit meer Coolblue!
Bar slechte service bij dit bedrijf, ga hier nooit meer iets bestellen! Wij wachten nu al bijna 2 weken op een wasmachine die geleverd zou worden. Ondertussen zijn we 5 (!) afspraken en uren bellen verder en zitten we nog steeds met bergen was van vier mensen die totaal niet verder geholpen worden door jullie bedrijf. Er zou zogenaamd iemand vanochtend langs zijn gekomen voor de wasmachine, maar dit kregen we achteraf pas te horen. Ook was iedereen gewoon thuis en is er geen 1 keer aangebeld. Kortom, verhalen die niet kloppen en afspraken die niet worden nagekomen. Hopelijk kan Coolblue dit zsm, vandaag nog, oppakken, want dit is wel bar slechte service van een bedrijf zo groot als Coolblue, en een beetje jammer dat we nu compleet in de steek gelaten worden.
TV besteld, Samsung 43 inch. 3 dagen later laten bezorgen omdat je dan thuis bent. Komen ze, de eigen coolblue bezorgdienst, met een Philips aanzetten. Dus geweigerd en de tv direct mee laten nemen. Voor de zekerheid direct gebeld met de klantenservice, kwam goed en de volgende dag (vrijdag) de juiste tv. Ja.dus eind van de middag nog even gebeld (weer 30 minuten aan de lijn) en ja misschien lukt het morgen maar anders zaterdag. Geen sms over bezorgtijd dus vrijdag weer bellen. Nee meneer, de Philips is nog niet retour gescand en de Samsung wordt pas geleverd als de Philips gescand is. Ja alsof je eigen bezorger de tv meeneemt ofzo.kansloos al!
Hele weekend niks en maandag weer bellen. Nee hoor.nog niet verzonden dus gezegd hou m maar en ik wil mijn geld terug. En na dreigen met kassa en radar had ik zowaar dinsdag het geld op mijn rekening. Wat een drama!
Ik heb een product besteld rond tussen 2230 en 2330. Het is twee keer afgeschreven, maar een order was te zien waardoor ik een heb geannuleerd en meteen had gebeld om te vragen of het goed was gegaan. Uiteindelijk was een bestelling goed gegaan maar er stond dat het pas over 2 dagen besteld zou worden, omdat de betaling niet voor 23:59 binnen was (er kan een vertraging zitten in het betalen en het ontvangen van de gelden).
Hoe dan ook, er staat nergens dat het laat in de avond bestellen en volgende dag levering afhankelijk is van meerdere factoren! 2x gebeld naar Coolblue, maar er wordt niks aan gedaan, geen compensatie, alleen maar dat is ‘helaas pech’ . dit is mij in ieder geval nooit bij Bol.com overkomen.
Twee keer moeten bellen voor TV beugel Vogels. Bij elkaar 1 uur en 7 minuten. Om er uiteindelijk achter te komen dat men totaal niet weet waar men over praat.
De eerste wist totaal hit wat het was zeeeeer slecht. Toen ik hem bestelde had ik iemand bekend met TV aan de lijn maar die is er nu ineens niet meer daar kan ik niet mee worden doorverbonden. Universele beugel gestuurd maar die past dus niet. Echter wat te lang gewacht met installeren dus er te laat achter gekomen. Maar oplossing zoeken ho maar. Zorgen voor iemand technische dienst die mij te woord kon staan neeeee dat kan niet u zal nieuwe juiste beugel moeten kopen terwijl deze door coolbleu was aangeraden dag 172 euro koop maar een andere. Nou zeker nooooit meer bij jullie ga wel naar zaak waar ze wel gekwalificeerd personeel hebben en een ander antwoord als dat weet ik niet nog nooit meegemaakt.
Online koelkast gekocht. Koelkast werd niet afgeleverd op de afgesproken dag. Hele dag aan het lijntje gehouden zelfs om 10 uur s avonds kon de klantenservice mij nog vertellen dat ze nog zouden langskomen. De schat leek het zelf te geloven ook. Volgende dag gebeld schuld werd afgeschoven naar een externe partij. Coolblue kon /wilde ook geen nieuwe afspraak maken met de externe partij dat moest ik zelf doen. Zou een kleine compensatie krijgen nooit iets gezien.
Gisteren ging ik naar Cool Blue winkel een monitor gekocht en werd door de medewerker verteld dat ik zou mijn monitor de volgende word thuus bezorgd. Ik kreeg een mail dat mijn pakket op 11/09 2019 tussen 12:45 tot 14:15 word thuis bezorg. Helaas! Geen pakket ontvangen. Later kreeg ik een mail dat ze mij om 12:40 had gemist, dus mijn pakket wordt morgen op 12/09/2019 tussen 21:45 tot 14:00 bezorgd. Ik belde post.nl met de Klantenservice met mw Dennis hierover gesproken, ze verteld met dat ze mij om 12:40 uur had gemist ,terwijl ik was gewoon thuis voor mijn pakket aan het wachten en er was ook geen bericht in mijn brievenbus achtergelaten. Ik heb voor niks thuis was gebleven. ik ben niet tevrevend met dit afspraak en service.
Ik heb al veel producten bij Coolblue gekocht. Nooit problemen gehad totdat je een kapot product wilt laten repareren. Als je drie maal een kapot product toestuurt, krijg je (volgens beleid), als het product voor een vierde keer kapot gaat een nieuwe of tegoed voor een vervangend product. Helaas is de robotstofzuiger (Roomba 605) drie keer bijna een maand kwijt geweest voor reparatie. Na het product drie keer te hebben opgestuurd, geeft de medewerker van Coolblue aan dat de fouten volgens de fabrikant niet reproduceerbaar zijn geweest waardoor deze keer niet telt voor een vierde keer. Wij moeten het product dus nogmaals (en wie weet hoe veel vaker?) opsturen en zijn dit product dus weer heel lang kwijt. Nu mij vriendin zwanger is, is dit extra vervelend. Daarnaast hebben wij video's van de 3e en 4e keer dat de stofzuiger kapot was, maar dit is kennelijk onbelangrijk omdat de fabrikant hier anders over denkt. Wij sturen een kapot product op en krijgen een werkend product met vervangende onderdelen terug, dus er is m.i. iets gerepareerd. Helaas gaat het product keer op keer opnieuw kapot. Coolblue, jammer dat jullie zo met vaste klanten omgaan. De reparatieservice bij Bol.com is vele malen beter.
Na 2 weken mijn laptop teruggekregen van reparatie. Bleek er nog meer schade aan te zijn dan voor het wegbrengen. Ik zit nu al 5 weken zonder laptop en heb hem nog steeds niet terug. Coolblue kan mij ook niet vertellen wanneer ik deze wel terugkrijg, terwijl de reparatie zelf in 1 dag mogelijk is. Ik koop hier nooit meer een laptop. De service is waardeloos.
Wat coolbleu kan verbeteren? nou heel veel. Wij hebben een wasmachine gekochten in 2016 van 1200 euro. Zelf hadden wij daar hoge verwachtingen van maar helaas na een klein jaartje is deze kapot gegaan. Binnen de garantie dus werd kosteloos gemaakt. Dit jaar is de wasmachine 3 jaar oud en in april ging hij weer kapot. Gebeld en werd gemaakt maar wij moesten de reparatie zelf betalen. In overleg hebnen wij een gedeelte betaald plus coolbleu. Mooi opgelost zou je denken maar 3 maanden later weer kapot. Hier werden wij kribbig van maar coolbleu zou nu de kosten op zich nemen, mooi zou je denken. Monteur komt sorry weer hetzelfde is kapot en kan nu niet meer gemaakt worden. Oké daar zit je dan. Contact met coolbleu opgenomen en gingen het uitzoeken maar dit gebeurde niet. Wij contact opgenomen met de leverancier van de wasmachine en die mailde ons na 2 dagen dat wij het bedrag van de wasmachine terug krijgen alleen dat gaat via coolbleu. Wij contact opgenomen met coolbleu en wij zouden ons geld terug krijgen maar hun moesten dat ook even uitzoeken. Niet gelogen ik denk 24 uur beltijd verder, 75 mails verder en na 9 weken zouden ze dan vandaag komen om de wasmachine op te halen. Gisteren nog even een mail gestuurd met de vraag hoelaat komen jullie? geen antwoord. Vanmorgen zie ik een mail met een tijdstip maar het kan bijna niet erger een verkeerd adres
ik bel uiterst vriendelijk de klantenservice op. Leg uit dat het nieuwe adres welke al 2 keer is doorgegeven en ook het adres waar de reparaties zijn uitgevoerd daar de wasmachine staat en dat dit echt een paar straten verder is maar helaas dan kunnen ze vandaag echt niet komen. Het kost mij een vrije dag, het kost ons heel veel ellende want we kunnen al die tijd ook niet thuis wassen en door hun fout en het antwoord sorry voor de miscommunicatie welke ik al 10000x heb gehoord hebben wij nog niks.
Jullie moeten je echt diep schamen hoe jullie met klanten omgaan.
Korten 1500 euro verder en je hebt nog niks. Nooit nooit nooit meer bestellen wij iets bij jullie
Ik heb een Xbox one aangeschaft in maart 2019.
Al snel viel de xbox uit tijdens een willekeurig spel.
Dus xbox aangemeld voor retour.
Deze is zeker 14 dagen weggeweest.
Na dat we de xbox terug is gekomen had de xbox na 2 dagen dezelfde klachten en viel dus weer uit. Daarbij kregen wij de xbox terug in een doos die waarin wij hem niet retour hadden gestuurd. Want op de site staat retouren in originele doos. Contact hierover gehad met coolblue antwoord: heel vervelend mevrouw maar wij kunnen de doos niet terug vinden. Hoezo de doos niet terug vinden?
Wij kunnen u wel een x-bedrag te goed aanbieden,maar de doos zoals ik hem heb verstuurd kan niet?
Vervolgens de xbox opnieuw geretourneerd en na 15 dagen ontvang ik een mail dat de reparatie wat langer duurt.
Ik heb contact opgenomen met coolblue klantenservice en de enige reactie die ik kreeg vervelend mevrouw maar in de mail staat duidelijk beschreven dat als hij binnen 3 weken niet gerepareerd is we een andere oplossing gaan zoeken.
Volgens mij is die de eerste keer helemaal niet gerepareerd en volgens mij doen ze dit gewoon zo om niet gelijk een nieuw product te vergoeden.
Op donderdagavond een grote bestelling gedaan van een koelvriescombinatie, magnetron, oven, inductie kookplaat en een pannenset. De medewerker meldde dat dit niet op vrijdag geleverd kon worden maar pas maandag. Wij waren best teleurgesteld maar we konden tegen betaling van € 19,00 wel een datum en tijdstip reserveren. Maar omdat de medewerker maandag kon garanderen hebben we niet betaald. Toen wij de factuur van de goederen betaald hadden kregen we een bevestigingsmail dat ze pas dinsdag konden leveren. Bij navraag konden we nu tegen betaling van € 29,00 een tijdstip datum/tijdstip reserveren. Wordt dit bedrag bij de volgende medewerker nu € 39,00?
Het is pure misleiding dat ze de volgende dag kunnen leveren, het is alleen maar een lokkertje. Nu nog maar afwachten óf er geleverd wordt op dinsdag en hoe de levering gaat uitvallen? Ja, alles voor een glimlach om een klant binnen te hengelen maar daarna trekken ze hun eigen plan. Triest.
Het gaat steeds slechter
Een aantal jaren met plezier bij Coolblue gekocht. Het gaat echter steeds slechter met het bedrijf. De laatste ervaring is van het niveau prutsers: alles werkt langs elkaar heen en de klant staat in de kou.
Mijn eigen ervaring? Zeer recent (augustus) een aantal huishoudelijke apparaten tegelijkertijd gekocht. Wat duurder (inmiddels) dan bij anderen, maar goed. De levering is werkelijk een grote nachtmerrie: een kapot apparaat, een verkeerd apparaat en vervolgens 70 euro extra armer, zes keer vrij nemen, zes afspraken verder, zes keer meer dan een half uur aan de lijn gehangen (soms een heel uur), heel veel excuses en bijna infantiel vrolijk begrip.
Tenslotte de dubbele frustratie van de sigaar uit eigen doos vanwege het aanbod (per mail) om maar liefst (!) 50 euro retour te krijgen van de 70 die je eerder onterecht hebt betaald. Als je dan via de klacht reageert op hun antwoord, hoor je helemaal niets meer (klachten overigens naar (e-mailadres verwijderd) ) . Het aanbod is kennelijk ook nog onderweg want voorlopig nog niets gezien.
Hoezo glimlach Coolblue? Schaam je. Op korte tijd heeft meer dan 10% van je klanten je als slecht of zeer slecht beoordeeld inclusief deze trouwe klant. Het is nog nooit zo slecht geweest. Het wordt tijd dat hier wat aan gedaan wordt.
In tegenstelling to veel andere ervaringen hier ben ik tot nog toe dik tevreden over Coolblue, had een noise canceling koptelefoon gekocht van Sennheiser, maar daar kreegik enorme tinnitus van, dus teruggestuurd, binnen 7 dagen had ik mijn geld terug op mijn rekening, heel netjes allemaal. En het gemak waarmee het ging heb ik nog niet eerder met een ander bedrijf ervaren.
Jarenlang heb ik probleemloos besteld bij hen maar dat is nu afgelopen. Een paar weken geleden wilde ik een vrieskast bij hen bestellen maar kwam er gelukkig in het bestelproces achter dat de levertijd 5 dagen was dus heb ik hem bij een ander besteld. Dit hebben ze als volgt opgelost: Gisteren ging de wasmachine kapot, direct een bij Coolblue besteld en tot mijn verassing zou hij vandaag, zondag, geleverd worden. Vanmorgen om 9 uur kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat de wasmachine pas woensdag geleverd kon worden. Hun enige excuus was' er werden ineens veel bestellingen geplaatst'. Coolblue heeft voor mij voorgoed afgedaan .
Ze beloven de dag erna te leveren, dit gebeurd niet, ze verwittigen niet.
de dag daarna, nog niets, verwittigen niet.
klantenservice verstopt zich achter hun "partners", procedure duurt 72 uur, ze weigeren retour ondanks te adverteren dat je binnen de 30 dagen retour kan sturen.
Zaterdag bestelden wij een wasmachine bij coolblue. Mooie reclame dat het product de volgende dag geleverd zou worden. Eerstevolgende mogelijkheid: zaterdag een week later. Maar goed, een weekje zonder wasmachine. De nacht van vrijdag op zaterdag kregen wij bericht, de wasmachine zou er tussen half 11 en half 12 zijn. Echter om 13 uur nog niks bezorgd (bezorging in Amsterdam door Dyna Logic). Een telefoontje met de klantenservice leerde ons dat de rit was uitgevallen. Waarom we daar geen bericht over kregen was haar een raadsel. Een nieuw bezorgmoment bleek heel lastig, de eerstvolgende mogelijkheid was pas donderdag, terwijl wij dan niet konden. Op zich goed afgehandeld dachten we, wij hebben de bestelling geannuleerd, een compensatie gekregen (wasmiddelenpakket dat de volgende dag geleverd werd), en zouden binnen 3 werkdagen ons geld terug krijgen.
DIrect na de annulering bij coolblue op dezelfde zaterdag hebben we een wasmachine bij de mediamarkt besteld. Deze werd 2 dagen later zonder problemen geleverd.
4 dagen later, op woensdag krijgen we opeens 's ochtends mail, de wasmachine is onderweg en is er bijna. Weer 30 minuten in de wacht bij coolblue, de annulering was blijkbaar niet goed doorgezet naar het depot. Of we de bezorger maar weg wilde sturen. Ook kregen we te horen dat de terugbetaling pas in gang kon worden gezet als de machine retour was. Het feit dat Coolblue zelf de annulering niet goed heeft verwerkt zorgde niet voor extra coulance van hun kant. We wacht nu nog op ons geld van Coolblue, als ik de ervaring lees wordt dat ook nog een heel proces.
Na een paar bestellingen bij coolblue begon een volgende bestelling fout te gaan. Ik had een lamp besteld (geen tweedekans) en toen ik de verpakking opende was deze helemaal stuk, gebruikt, en beschadigd. Ik had dus een tweede kans product. Dit heb ik nog 2x gehad en toen was bij mij de maat vol.
Ze doen niet moeilijk over terugname van goederen, maar je mag er dus zeker van zijn, dat je die producten een keer krijgt, ook al kies je voor een nieuw product. Kortom, je betaalt voor een nieuw product, maar je krijgt een tweedekans (terwijl je dit ook kan aanduiden, maar dan is de prijs minder). Zo kan je wel geld verdienen!
Onmiddellijk stoppen met bestellen bij hun, kortom, bij de Mediamarkt is het toch goedkoper.
Coolblue is makkelijk om te bestellen en te leveren. Maar after-sales is waardeloos en men komt niet eens de verplichtingen na die je van een leverancier kan en mag verwachten.
Wij hadden een koelkast gekocht (https://www.coolblue.nl/product/711474). Na twee jaar een een paar weken doet de koelkast helemaal niets meer (precies minden in onze vakantie toen er niemand thuis was). Het antwoord van Coolblue was meerdere malen: Sorry de de garantie is verlopen. Terwijl je een levensduur van een koelkast van minimaal 5 jaar mag verwachten en over dit soort zaken zijn afspraken (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn). Er zijn geen opties geboden voor alternatieven of tegemoetkomingen, helemaal niets.
Grote bedrijven met hun "service-afdelingen" laten de medewerkers een protocollen volgen en helpen hun klanten niet of nauwelijks, maar men wordt om de tuingeleid.
Ronduit onbeschoft.