Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik begrijp echt werkelijk de negatieve reacties hier. Wij hebben al meerdere malen aankopen gedaan bij Coolblue en altijd een goede service gehad.
8 december hadden we een nieuwe vaatwasser gekocht bij de Coolblue en helaas ging die 2 dagen buiten de 30 dagen bepaling, stuk. Coolblue gebeld en netjes heb ik een nieuwe vaatwasser gekregen en de oude werd opgehaald. Plus we kregen shoptegoed aangeboden.
Ik ben erg blij met Coolblue!
Kennelijk komen mensen hier alleen maar klagen over Coolblue, gezien de recente recensies en het gemiddelde cijfer. Gek, ik heb zelf namelijk totaal andere ervaringen.
Tot 2 keer toe heb ik Tweedekans artikelen gekocht die (uiteindelijk) niet (goed) werkten. Eerst een behoorlijk dure zware powerbank voor mijn MacBook, die het binnen 11 maanden begaf, daarna een HD voor mijn NAS, die bij installatie defect bleek.
Voor de powerbank kreeg ik na poging tot reparatie mijn volledige betaling als tegoed, omdat het product niet meer leverbaar was. De HD, waarvoor ik zo'n €90 minder betaalde dan de nieuwprijs, is onmiddellijk omgeruild voor een nieuwe.
Dat noem ik service en daarmee verdient Coolblue van mij de hoogste waardering.
Er zal heus wel het nodige mis gaan bij zo'n grote onderneming en natuurlijk zijn er terechte klachten. Er staan gelukkig ook heel veel positieve ervaringen tegenover.
30 december heb ik een Airfryer XXL bij Coolblue besteld. Met oudejaarsdag had ik een diner en kon een Airfryer goed gebruiken. Ik had een cadeaubon ontvangen van mijn werk. Daarbij levert Coolblue als je voor 23.59 besteld de volgende werkdag al en dat heeft voor mij de doorslag gegeven om daar te bestellen. Ook in het verleden altijd goede ervaringen met Coolblue.
Helaas kreeg ik op de dag van levering op oudejaarsdag een mail dat mijn levering niet afgeleverd kon worden door de drukte bij PostNL. De leverdag zou dan 2 dagen later worden wat te laat is. Kan gebeuren dacht ik. Even bellen met de klantenservice van Coolblue om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb aangegeven dat ik hem speciaal voor oudejaarsdag besteld heb en er ook vanuit gegaan ben dat hij ook daadwerkelijk geleverd zou worden. Coolblue gaf mij aan dat er helaas geen oplossing is om toch nog te leveren oudejaarsdag omdat zij afhankelijk zijn van PostNL. Ik heb zelf aangeven dat hij in een paar winkels wel op voorraad is en dat ik best bereid ben om hem zelf op te halen. Coolblue gaf aan dat de bestelling al onderweg is dus dan kan de order niet meer geannuleerd kan worden. De enige oplossing was dan dat ik zelf een nieuwe order kon plaatsen en uiteraard deze ook zelf betalen. De nood was hoog en heb toch die tweede maar besteld en zelf afgehaald in Eindhoven (106 KM enkele reis). Als coulance bood de medewerkster van de klantenservice wel een tegoedbon van 10 euro aan die ik kon gebruiken bij de tweede bestelling. Dat is dan toch wel netjes dacht ik.
De Airfryer is netjes geleverd door de winkel in Eindhoven en heb toch oudejaarsdag kunnen genieten van mijn nieuwe aankoop.
Later de te laat geleverde nieuwe Airfryer teruggebracht naar de winkel in Arnhem. Dit is allemaal netjes afgehandeld en prima geholpen door de medewerker die mij te woord stond. Ik vroeg hoe het zit het retour boeken van de cadeaubon van 10 euro. Werd die dan teruggezet zodat ik bij een volgende bestelling de bon weer kon gebruiken? De medewerker heeft het nog even dubbel nagevraagd aan de manager maar hij gaf mij aan dat de 10 euro cadeaubon ook bij het terug te betalen bedrag teruggestort zou worden. Echt super netjes dacht ik! Goede service.
Een paar dagen later (binnen de toegezegde termijn) kreeg ik de betaling teruggestort. Echter zonder het tegoed van de cadeaubon.
Na een telefoontje met de klantenservice van Coolblue werd mij aangegeven dat de 10 euro teruggeplaatst is in de webshop. Ik zou de korting dus kunnen gebruiken bij een volgende bestelling. Ik gaf aan dat de medewerker in de winkel mij anders heeft toegezegd. En dat ik de 10 euro bij de terugstorting zou krijgen. De medewerker van de klantenservice gaf mij daarop aan: "dan heeft de winkelmedewerker dat verkeerd verteld, een cadeaubon storten wij nooit terug".
Het gaat me niet om de 10 euro die ik nu niet teruggestort krijg maar overall ben ik niet tevreden hoe dit alles gelopen is. Zelf een nieuwe order plaatsen, zelf afhalen, 10 euro korting krijgen uit coulance en toezegging krijgen dat de 10 euro bij de extra levering gestort wordt, terwijl deze achteraf toch niet teruggestort wordt (afvallen van eigen collega's bij Coolblue) vind ik niet netjes.
Voor mij voorlopig even geen Coolblue meer.
Wasmachine binnen 2 maanden kapot,
2,5 week wachten op repatatie.
Klantenservice die niks kan/mag/wil doen.
Droger kapot binnen 2 jaar .nu 8 dagen wachten voordat er een monteur komt
Zeer slechte ervaring met coolblue heb er een nieuwe soundbar besteleld,gekocht voor nieuwprijs.
En blijkt een tweedekans te zijn de doos is behoorlijk beschadigd en de soundbar zat onder vinger afdrukken,die was dus al bij iemand anders geweest.(maar wel nieuw prijs betaald) Als er iets mis gaat bij coolblue dan is niemand thuis,ja ze proberen je af te schuiven met een tegoed bonnetje ik noem dit .vul het zelf maar in.
Ik koop er niets meer.
Een wasmachine besteld en laten bezorgen. Tevens betaald voor de service om de wasmachine aan te sluiten op een trekschakelaar. Let op; ruim een week voorafgaand aan de gewenste leverdatum besteld!
Op de dag van de bezorging krijg ik twee coolblue medewerkers die niets weten van een aansluiting op een trekschakelaar en dat ook niet voor me kunnen doen. Contact opgenomen en natuurlijk werd er alle begrip getoond voor het probleem, en “sorry” en “het spijt ons” vloog je om de oren.
Ja, er werd direct een afspraak ingepland voor de volgende dag en dan zou de wasmachine correct worden aangesloten op de trekschakelaar.
Ongelooflijk maar waar. De volgende ochtend bellen ze vanuit de bus dat ze onderweg zijn; “wat moet er eigenlijk gebeuren meneer?”
Coolblue presteert het om voor een tweede keer iemand te sturen die niet weet wat er moet gebeuren en dus ook de wasmachine niet aan kan sluiten op een trekschakelaar.
De incompetentie van Coolblue blijkt maar weer eens; zodra er ook maar iets gebeurt of gevraagd wordt buiten de “standaard” procedure zet je dan maar schrap voor een opeenstapeling van fouten, vergissingen en holle waardeloze “excuses”.
Dit bedrijf groeit te hard.
Na alleen goede ervaringen in het verleden wordt een probleem wat ik heb met een aangeschafte gaskookplaat niet opgelost.
Ook kom er geen bevestiging van de slechte recensie die ik heb gegeven op hun website.
Het lijkt er op dat ze alleen goede recensies willen ontvangen.
Heel erg jammer dat dit bedrijf zo hard achteruit gaat.
Maar dat biedt natuurlijk wel kansen voor nieuwe kleinere bedrijven die nog wel klantvriendelijk zijn.
Niet op tijd leveren! En wacht nu al 4 dagen op mn geld. Kan nog wel 4 dagen gaan duren zegt het meisje met een glimlach aan de telefoon!
Ik bestel vaak via cool blue en mijn ervaring is alleen maar positief. Je wordt goed op de hoogte gehouden van de verwachte levering. Mijn wasmachine werd bezorgd door drie jongens. Beleefd en netjes. Nieuwe geplaatst, oude meegenomen. Helemaaal niets op aan te merken!
Coolblue is zo’n typisch bedrijf wat aan de voorkant doordendert met een lollige CEO met het motto ‘alles voor een glimlach’ maar waar door groei en investeerder aan de achterkant alles in de fik staat. Koelkast gekocht en 3 x 3 uur gewacht op de levering en drie keer niet geleverd. 1 keer haalde ze het niet, 2 keer hadden ze de koelkast aan gort gereden, 3 keer zag ik lekker de bezorger een foto maken en wegrijden en daarna een ‘no show’ melden omdat ze graag op oudejaars avond naar huis willen. Zag hem letterlijk wegrijden. Het is gewoon een moe onderbetaald bedrijf geworden schijnbaar waar de klant een middel voor groei en exit geworden. Soort Apple en Tim Cook. Zakken vullen in plaats van oplossen. Er was geen escalatie niveau, de ‘manager’ kon je na drie missers nog niet spreken, ze konden niks doen. Echt zo triest om te zien. Doe dan geen grote leveringen meer Coolblue als je het niet kan en stick to kleine electronica. Triest.
Helaas vind Coolblue niet dat de beloftes die worden gemaakt door personeel in de winkel moeten worden nagekomen. Ik bestelde in de winkel een honeywell thermostaat met installatie, met de belofte dat hij deze week geïnstalleerd zou worden, maar helaas geen plek meer, het kan volgende week. Niet zoeken naar oplossingen en ook niet je tegemoet komen, alleen: nee dat hadden ze u niet mogen beloven. Dan vraag je een retour aan en dan staat er in de mail dat ik woest was, wat ongepast. Nooit meer Coolblue.
De service met een glimlach geldt alleen voor coolblue. Voor de klant geldt buk en ontspan, want je wordt van achter genaait. Een sony tv ging na twee maanden kapot. Tv werd opgehaald, in een tijdsvak. Leen toestel is niet mogelijk. Geld terug ook niet. 3 weken later is de tv terug, met een kapot beeldscherm! op dat moment hoop ik dat er meer mogelijk is. Nee hoor. Nog steeds geen leentoestel, geen geld terug mogelijk en ineens wordt de tv niet meer in een tijdsvak opgehaald. 'dit is onze oplossing en anders verbreek ik de verbinding' was de reactie van de klantenservice medewerker.
Coolblue is weer een klant kwijt. De service is nog slechter dan de man die het dak van het az stadion ontworpen heeft.
Wij bestellen best vaak iets bij Cool blue. Altijd probleemloos en altijd de volgende dag in huis.
Nu ging mijn wasmachine maandag stuk en hebben we een nieuwe wasmachine besteld. Ook bij Cool blue omdat het altijd snel geleverd wordt. Dit duurde wat langer (we konden voor vrijdag vandaag kiezen als eerste optie) dus dat werd het. Na het plaatsen van mij order was ik naar ervaringen gaan kijken van het bezorgen en plaatsen door cool blue. Want ik had tot nu toe altijd gewoon producten die door hun verzonden werden. De ervaringen die ik tegen kwam vond ik erg negatief en had dus eigenlijk verwacht dat ze vandaag niet zouden komen. Maar wij hebben zoals al in de bevestigingsmiddelen stond vanachter een email gehad met een verwachte tijd ( uur waarin ze zouden komen) gekregen. En een uur voor hun werkelijke komst een sms en 15 minuten voor hun komst een belletje. Toen kwamen ze 3 jongens. Die zich keurig hebben voorgesteld. De wasmachine hebben uitgepakt. Geplaatst. De oude hebben mee genomen informatie over gebruik van de nieuwe gegeven en de rommel (verpakkingsmateriaal iclusief kleine resten piepschuim ook netjes hebben mee genomen) ze hebben dat heel snel gedaan allemaal. Bij hun vertrek heb ik gezegd dat ik heel blij was dat ze dat zo goed en snel gedaan hadden. Was erg opgelucht, zeker na het lezen van al die negatieve reviews. Wij zijn al jaren klant en nog nooit een negatieve ervaring mee gemaakt. Maar de bezorgdienst kon zomaar anders zijn. Maar wij zijn tevreden. Ik kan weer wassen. Over de wasmachine zelf kan ik nog niet veel zeggen. Maar ze hebben ook laten weten over 30 dagen bedenktijd tijd. En daarnaast twee jaar garantie. Ik heb echt het idee dat Ze een hele goede levering hebben gedaan. En dat er misschien een hoop mensen zijn die klagen om te klagen. Onze ervaring is top. Altijd en ik vond nu dat ik dat ook wel eens kon delen als review. Bedankt Cool Blue!
Zelfs 1/10 zijn ze niet waard
Maandag een bestelling geplaatst. Zouden dit dinsdag komen leveren maar omwille van wat vertragingen konden ze niet meer langskomen. Ze beloofde me de dag nadien terug te komen.
De dag nadien geen coolblue gezien of gehoord. Nieuwe geplande levering. Vrijdag. Krijg je telefoon van de leverancier. Dat ze mijn bestelling niet bij hebben. Volgens hen stond deze in een depot in gent. Hoe in godsnaam komt dit ineens in een depot in gent?
Als je hen bent hang je 30 minuten aan de telefoon om dan te horen dat ze er alsnog niet aan kunnen doen en ze pas maandag zouden kunnen leveren.
Ik bestel nooit meer iets bij coolblue
Zeer slechte ervaring met de klantenservice:
-zaterdagavond een storing aan de koelkast gemeld
-maandag is deze opgehaald, dit was achteraf niet terecht volgens coolblue omdat de monteur naar ons toe moest komen, de koelkast moet terug naar ons
-maandag en dinsdag verder geen contact vanuit coolblue. Zelf 3x gebeld: veel excusen en er wordt direct aan gewerkt
-woensdag weer zelf getbeld en er werd mij vertelt dat ik binnen 3 dagen terugkoppeling mag verwachten!
Met het vooruitzicht van het weekend en Kerst zonder koelkast vind ik dat dit heel slecht wordt afgehandeld
Bijna een maand geleden had ik een sollicitatie bij Coolblue. Ik moest vanuit Brabant komen en had een gesprek op het kantoor in Rotterdam. Een goed gesprek met manager en recruiter. Gesprek liep soepel en vanuit beide kanten lieten we merken dat we er een goed gevoel bij hadden. Na afloop werd mij gezegd dat ik snel een terugkoppeling zou terug krijgen. Nu bijna een maand verder, geen enkele reactie ontvangen over de sollicitatie. Meerdere keren gemaild en gebeld maar geen reactie terug ontvangen. Als ik belde, werd ik doorgeschakeld naar de receptie omdat HR afdeling niet te bereiken was. Afgelopen week kreeg ik een mail dat men mij niet kon bereiken. Vind dit een zeer kwalijke zaak aangezien ik zowel telefonisch als per mail goed te bereiken ben. Ik heb inmiddels een goede baan gekregen, maar vind wel dat ik hier iets van moest zeggen.
Ik hoop dat men hier wat aan gaat doen.
Met vriendelijke groet.
Jullie zijn de meest incompetente webshop, op het gebied van retour- en ruilbeleid, die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Twee weken lang hoofdpijn. Ik heb meerdere vakantiedagen voor niks gebruikt. Het ging zo veer dat je in een toestand van ontkenning terecht komt. Doen ze dit expres? Willen ze me met opzet boos maken? Ik heb het product uiteindelijk, op eigen kosten, zelf naar de winkel in Den Haag gebracht om te ruilen. (Deze idee moest ik zelf bedenken) Hier een opsomming van de gebeurtenissen:
- 3 a 4 keer het verkeerde adres gebuikt
- 3 keer belooft dat ruilen mogelijk is en het uiteindelijk niet gedaan
- 2 a 3 keer de retourzending niet aangemeld
- Niet flexibel met afleveren naar het juiste adres ( 5min extra reistijd om op het juiste adres te zijn) Eigen Coolblue bus zoals op het video van de website te zien is? Bullshit, jullie gebruiken dynalogic.
Er zijn beloftes gemaakt om mij te compenseren voor dit drama! Niet alleen wacht ik nog op €5 die ik terug moet krijgen, maar een kortingbon of iets dergelijks heb ik nog niet ontvangen. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is en jullie nog iets voor me doen. Als dit niet gebeurd bestel ik nooit meer bij jullie en ik heb all heel wat spullen bij jullie gekocht. Oh ja, zorg dat jullie een nieuwe software pakket aanschaffen om voor een optimale communicatie en verwerking te zorgen van alle informatie die bij jullie door de ronde gaat. Zo fuckin belachelijk!
Wij hebben bij Coolblue een koelkast van ruim 600 euro gekocht , welke na 3 maanden kapot ging. Volgens Coolblue valt dit buiten de 30dagen zichttermijn, en moeten we nu maar contact opnemen met de fabrikant. Fabrikant is langs geweest na 7 werkdagen, en constateerde dat wij een nieuwe koelkast moeten krijgen omdat deze kapot is. Tot op heden hebben wij nog geen werkende koelkast, en Coolblue laat ons in de kou staan! Geen enkele service of leentoestel, wat je van zo'n bedrijf wel mag verwachten. Volgens de wet moet de verkopende partij binnen redelijke termijn zonder ernstige overlast de schade herstellen, maar we zijn inmiddels 25 dagen verder (op hun website beloven ze binnen 15 werkdagen je reparatie te verhelpen, hier houden ze zich niet aan) . Ook Sandra van het management helpt je niet verder. dus tip: koop nooit een koelkast bij Coolblue! Waardeloze service!
Gekocht 3.5 jaar geleden wasmachine van het merk Haier , storing 4 weken geleden aangemeld bij Coolblue, Probleem , pompt niet af, doet niets meer, filter schoongemaakt, watertoevoer gecontroleerd, geen resultaat.
Cool blue geeft advies om contact op te nemen met het bedrijf Haier , garantie is maar 2 jaar, uitspraak wij kunnen niets voor u doen.
Verwezen door Cool blue naar een reparatie bedrijf , Contact opgenomen met het reparatie bedrijf via Een telefoongesprek ( error codes ) kosten 175 a 200 euro,
Veel te hoge reparatie kosten voor deze machine , de machine is na bijna 4 jaar afgeschreven rijp voor de sloop !
Verschillende keren contact opgenomen met Cool blue maar geeft aan niets te kunnen doen.
Maar volgens de wet is er wel degelijk een regeling die toegepast dient te worden dat er een vergoeding ook na de garantie periode gegeven kan worden!
Het blijft stil bij coolblue , geen aanrader!