Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Het lijkt wel op een blokker alles is 2 of 3 keer duurder dan op een andere website
Bij het openen van mijn 4 maanden oude laptop raakte het scherm los van de behuizing. Ter reparatie aangeboden. Schurken van Coolblue vroegen EUR 475,- voor reparatie of EUR 40,- om de laptop terug te krijgen. Toen ik de foto’s zag, begreep ik waarom. Het leek alsof ze ermee hadden lopen voetballen. Dit verwacht je van een louche autohandelaar, niet van een witgoedboer.
Leveren willen ze wel, als het maar oplevert. Maar een retour ophalen is nogal een groot probleem. Je maakt een afspraak om die vervolgens te laten verknallen door coolblue. Niks kan meer, niks is mogelijk, sturen wel dubbele mail, dubbele bevestiging, dubbele afhaal code, beloven dat je een dag van te voren een dagdeel te horen krijgt, de aflever dag krijg je dan nog een tijd vak. Nou vergeet het maar. Coolblue doet lekker waar die zelf zin in heeft. Zij maken een fout en ik moet me maar aanpassen. NEVER!
Wij hebben een dure koelkast bij Coolbleu.nl gekocht.
Op de website stond dat de draairichting van de koelkastdeur was om te draaien.
In de handleiding is niet te vinden hoe dit gedaan moet dus contact opgenomen met Coolbleu.nl.
Geen probleem volgens de medewerker er komt een bedrijf langs om de draairichting om te draaien.
Volgende dag werden we gebeld door het reparatie bedrijf. Met de mededeling dat ze langs willen komen kosten 130 euro.
Ik dacht zal wel een foutje zijn dus weer gebeld met Coolbleu.nl.
Om lang verhaal kort te maken Coolbleu.nl weigert ook om iets te doen.
Geen handleiding voor ons regelen, niet de kosten van het omdraaien te vergoeden, of een deel van de kosten.
We moeten het zelf maar uitzoeken met het bedrijf LG.
At een schandalig, waardeloos bedrijf! Wij hebben een koelkast voor onze moeder besteld. Zij is op leeftijd is en net enkele weken geleden geopereerd. De koelkast werd bezorgd door een jonge bezorger. De oude koelkast stond in de hal, maar had bij de voordeur moeten staan (2-3 stappen lopen). Deze jonge heer liet vervolgens onze moeder de koelkast zelf tillen terwijl ze dat eigenlijk niet kon. Meneer had er zelf geen zin in en keek toe, schaamteloos. Verpakkingsmateriaal meenemen ho maar, ondanks aan te geven dat dit in de voorwaarde staat is het niet meegenomen. Voor ons NOOIT meer coolblue, wij blijven voortaan wel trouw aan BOL.com waar de service vele vele malen beter is!
Mijn ervaringen met coolblue zijn in het algemeen niet zo goed.
Ik had al vaker wat bij coolblue besteld. 1x een 2de kans unifi-router, 1x een unifi-camera en een week geleden een samsung monitor.
De unifi-router was echt kapot en had eigenlijk nooit een 2de kans mogen krijgen. Maar ik denk dat coolblue ‘m zonder te onderzoeken weer terug legt in het magazijn.
De unifi-camera zoals die beschreven werd op de website van coolblue deed helemaal niet wat de website zei. Was werkelijk een teleurstelling. Moet gezegd dat coolblue zonder mekkeren mijn geld terug gaf.
Maar nu die samsung monitor. Die heb ik 7 dagen geleden bij coolblue besteld. Op de website staat: “vandaag besteld morgen in huis”. Nou dat kan je wel vergeten. De dag erna zou ik ‘m volgens postnl tussen 10:00 en 13:00 ontvangen. Maar op gegeven moment ontving ik van coolblue dat er iets mis was gegaan en dat ik ‘m vandaag zou krijgen. Ze bedoelen natuurlijk morgen. En ja coolblue ziet dat het verkeerd is gegaan en stuurt me correctie mailtje waarin staat dat het morgen wordt. Dus donderdag zou ik ‘m ontvangen. Helaas donderdag komt er niks. En vrijdag staat er op de website van postnl dat ze niets ontvangen hebben. Dus ik boos coolblue gebeld. Veel beloftes weinig soelaas. Ik krijg alleen maar steeds hetzelfde verhaaltje te horen. Maar ik krijg van coolblue een “nieuw” track en trace linkje opgestuurd. Dus ik zeg tegen die gast van coolblue dat ik mijn geld terug wil. Krijg ik als antwoord: “als zij de monitor terug krijgen van postnl dan krijg ik mijn geld”. Hieruit maak ik op dat ie bij postnl ligt.
Omdat het pinksterweekend is moet ik toch dinsdag wachten. Maar ook helaas op dinsdag wordt er niets geleverd. Dus ik bel postnl. Ook een draak van een bedrijf. Maar ik wordt zeer vriendelijk geholpen door de servicedesk. Ik heb de dame gevraagd of ze het product geleverd hebben gekregen? helaas kan ze dat niet vertellen. Maar volgens haar kan ik beter even geduld hebben. Want het is momenteel een gekkenhuis bij postnl. Levertijden kunnen oplopen tot een week. Ze wist me verder te vertellen dat coolblue contractueel 3 dagen de tijd heeft om het product bij postnl af te leveren (en dat coolblue daar zelf verantwoordelijk voor is). Dus momenteel kan dus 3 + 7 = 10 dagen levertijd verwacht worden.
“vandaag besteld morgen in huis” is een leugen.
Ik bestel nooit meer wat bij coolblue.
Ik bestel al jaren bij Coolblue. Altijd super tevreden. Maar nu absoluut niet mee. Koelkast besteld. Zou vandaag komen, ook gisteren een mail gehad dat we vanmorgen voor 5 uur een bericht zouden krijgen hoe laat die kwam. Oude koolkast uit en uitgebouwd. Geen mail meer van Coolblue, niets meer gehoord. Dus bellen. Na tijden iemand aan de lijn. Ze geeft aan, een storing in het systeem, overboekingen en dus geen koelkast. En …. ze weten niet wanneer de koelkast wel bezorgd gaat worden. Foutje kan, maar ik geloof dit niet. Bestelling direct geannuleerd. Coolblue heeft een (tevreden) klant minder.
Een wasmachine gekocht. Ruim van tevoren besteld. Dag vrij genomen voor levering. Via track en trace konden wij zien wanneer de wasmachine zou komen. Een kwartier van te voren zouden wij gebeld worden conform de geweldige service van Coolblue. Gebeld werden wij niet. Ook niet ander half uur na de gesuggereerde levering. Bellen naar de klantenservice duurde ruim een half uur. Dan denk je als klant een oplossingsgerichte concessie te krijgen, niets is minder waar. Er wordt gewoon een grove leugen verteld. Namelijk dat de vrachtwagen niet is vertrokken, terwijl je online kan zien dat je bestelling onderweg is en wanneer hij bij jou komt. Vevolgens is de geweldig service dat je zo maar weer een nieuwe afspraak kan maken,dus weer een dag vrij kan nemen, of, ongelooflijk maar waar, je kan wachten op de levering van een wagen die nooit vertrokken is, volgens de medewerker was de kans echter klein dat de bestelling nog geleverd werd. Hoe hoog schat Cool Blue de intelligentie van zijn klanten in? Mag Cool Blue leugens verkopen? Mensen voor de gek houden? Wie of wat stopt deze gang van zaken?
Kansloos. Een laptop van €900,- binnen een jaar gebruiken is volledig onbruikbaar door een fout in de harde schijf. In tijden van de covid19, heb ik een laptop nodig om te thuis te werken / rekeningen te betalen en voor mijn kindje te zorgen (die ook school werk moet maken op de laptop). Dit bedrijf neemt je laptop 3 weken in ter reparatie en bied geen vervanging aan om dus tijdelijk gebruik van te maken. Ik mag het uit zoeken met een kapotte laptop of geen laptop en geen inkomen voor 3 weken. Ze moeten zich schamen. Mocht je afhankelijk zijn van een laptop ivm je werk, koop deze bij een ander bedrijf en niet hier voorkom dat je dit moet mee maken. Ik werd onbeschoft behandeld in de winkel & door de klanten service. Nooit maar dan ook nooit koop ik nog iets via deze website.
Een SMEG fornuis besteld. Op de leverdag belt de bezorger dat deze beschadigd is op het DC. Afgesproken dat de SMEG dan een paar dagen later bezorgd zou worden, op een donderdag.
Krijg ik een mail dat 'mijn retour' gearriveerd is - met retournummer en al - en dat mijn geld binnen drie dagen teruggestort zal worden.
Ik begrijp best wat er aan de hand is, maar deze manier van omgaan met klanten kan echt niet.
Geprobeerd de klantenservice te bellen, maar al de hele dag onbereikbaar.
Absoluut geen glimlach en ook geen Coolblue meer voor mij.
Geloof niet dat je 2 jaar garantie hebt zoals onderaan de factuur staat, de batterij van mijn laptop was defect en een mailtje dat alles onder garantie valt (geen clausule voor batterij) maar plots vind coolblue allerhande redenen om aan de garantie onderuit te komen en hebben de laptop dan maar 3 weken achter gehouden. De leugens en drogredenen die ze uitvinden is super, neen, coolblue, nooit meer!
Alles voor een glimlach? Uge ughe. Vorige week een hele mooie TV QE55Q82R gekocht en met 2e kans nog extra leuke aanbieding. Alleen een doos geopend zoals er stond voor mij geen probleem. Nu bleek er de CI card adapter te missen en is toch best handig om TV met een TV te kunnen kijken. Nu ben ik al vanaf donderdag bezig om dat ding nagezonden te krijgen, eerst wouden ze een tegoedbon en nu moet ik als ik daarmee niet akkoord ga de hele TV maar terug sturen en geld terug. Hier wordt dan wel nadrukkelijkop "originele staat" gewezen.Wat een slecht lezende en niet oplossingsgerichte klantenservice. Blijkbaar willen ze toch de taal reviews. helaas.
Informatie vooraf was goed en snelle levering, zou fijn zijn ook extra aandacht voor NA de koop. Het geplande macbook komt er nu niet meer vandaan, als dit ons antwoord blijft kopen wij er nooit meer wat!
Woensdag 20 mei een wasmachine besteld die donderdag geleverd zou worden, daarna vrijdag en zaterdag. De support stopte met updates geven wat betreft de lever tijd. Intussen 4 dagen gewacht en thuis gebleven voor de levering. De was doen we bij onze ouders 10 km bij ons vandaan wonen. Eerste keer via een webshop zoiets aangeschaft, geeft mij wel stof tot nadenken voor een volgende bestelling. Een dikke onvoldoende voor een slechte ervaring.
Heb onlangs een droger besteld maar deze blijkt defect te zijn toen wij het geprobeerd aan te zetten na zelf te hebben geinstalleerd dus nog niet eens een paar uren oud, maar ipv deze te ruilen wilt Coolblue ons laten wachten totdat een monteur can de fabricant langskomt on te repareren. Onzin service.
Een waardeloos bedrijf zijn ze geworden. Ik ga nooit meer wat bij hun kopen.
Heb 2x opgestuurd voor reparatie wacht weken ben me telefoon nu al een maand kwijr en krijg mail dat er niks aan de hand is slechte geregeld allemaal stuur hem toch niet voor niets op
Altijd fan en ambassadeur geweest van Coolblue, maar ik vrees dat ze te groot zijn geworden en inmiddels net zo log als de gevestigde bedrijven toen ze begonnen. Ik word namelijk al 1,5 week aan het lijntje gehouden (mét een glimlach, dat wel) over een koelkast, die niet bij mijn 80 jarige moeder is geleverd. Zij hebben een bewijs van levering dat getekend is door de bezorger, want het is corona tijd, dus de bezorgers tekenen zelf voor de ontvangst. En Coolblue onderzoekt al 1,5 week, elke dag, wat er met de koelkast is gebeurd. Ondertussen kan ik geen nieuwe bestellen, want ik krijg geen geld terug. En zit mijn moeder, in corona tijd, zonder koelkast. U bent gewaarschuwd voor de malafide bezorgers van Coolblue!
Scherm kapot van e reader die paar maanden oud is. Netjes gebruikt in hoesje en nooit gevallen. Bij opsturen voor garantie wordt gezegd dat dit er niet onder valt.
Ik heb in het verleden veel (dure) aankopen gedaan bij Coolblue. Altijd erg tevreden geweest over de service en snelle levering.
Nu had ik een barst in het scherm van mijn ipad. Dus ik ben gaan kijken waar ik deze zou laten repareren, het viel namelijk buiten de garantie.
Op de website van Coolblue wordt aangegeven dat je je ipad binnen 5 dagen terug hebt als je deze opstuurt. Je ipad wordt niet gerepareerd, maar je krijgt een vervangend toestel direct uit de fabriek. Kosten 425 euro.
Ik gebruik de ipad om ontwerpen op te maken voor mijn werk, dus hiervoor heb ik voor Coolblue gekozen. Ik zou hem immers maar 5 dagen kwijt zijn en elke dag zonder ipad kan ik mijn werk niet uitvoeren.
In totaal heb ik bijna 2 weken moeten wachten. Communicatie met Coolblue hierover was verwarrend. Ik kreeg 2 verschillende verhalen. 1 medewerker zei dat de ipad nog bij Coolblue was, de ander dat hij bij PostNL was. Hoe dan ook, na aflevering zou ik een compensatie krijgen.
Prima het is niet anders. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en het was ook erg druk door de corona.
De ipad is uiteindelijk geleverd, maar wat nu opvalt is dat de batterij erg snel leeg is. Ik kan er nét een halve dag mee werken, dan is ie leeg. Volgens mij is dit dus geen nieuwe ipad. Balen.
Hierover opnieuw gemaild maar geen reactie. En de compensatie heb ik ook niet gezien.
Kort samengevat:
- 3 keer zo lang moeten wachten als aangegeven
- slechte communicatie
- vervangende ipad met slechte batterij
- kosten 425 euro
Ik bestel niet meer bij Coolblue. Net een camera bij BCC besteld.
Gooien het product weg/recyclen zonder eerst met mij over te hebben. ik wou ze graag terug ongeacht dat het niet gerepareerd kon worden.
slecht slecht slecht
Waardeloze hulp klantenservice en reparatieservice. Computer van 9 maanden oud al 2,5 week weg voor reparatie (accu vervangen). Coolclue laat niets weten. Computer ligt al 12 dagen bij reaprateur. Dat ik niet kan werken interessert hen niet. Zegt genoeg over dit bedrijf als je niet eens een review op hun eigen site kan plaatsen. Zo zorgen zij ervoor dat de niet waar ze aan beginnen als zij daar een product kopen.