Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Mijn koffiezet machine gaf al na 3 maanden de geest. Nu moet ik dat zware ding opsturen, terwijl ik de originele doos niet meer heb. Ik ga hem dus maar naar de winkel in Rotterdam brengen. Buiten dat werd een reparatietermijn van 5 weken meegedeeld. Intussen geen koffie apparaat dus. Het oude verhaal : de verkoop gaat bliksemsnel, heb je pech dan is Coolblue even traag mogelijk veel trager dan de elektroboer in de buurt die een paar Euros meer voor het apparaat rekent.
Laptop laadde niet volledig op, verschillende medewerkers laten kijken. Conclusie: de accu moet vervangen worden. Laptop zeker 3 weken kwijt geweest zonder vervangende laptop of tegemoetkoming. Toen ik mijn laptop eindelijk terughad bleek er slechts een “software-update” uit te zijn gevoerd en geen nieuwe accu en nogsteeds hetzelfde probleem.
Absoluut niet tevreden.
Ze hebben 28 dagen nodig om een probleem op te lossen, je belt er achteraan spreekt met 20 verschillende medewerkers. Ze schuiven het probleem allemaal naar een ander, maar een oplossing bedenken kunnen ze niet.Beloftes komen ze niet na. Zo lang je maar betaald. en dan nog durven zeggen dat het toch geen probleem is waar je al ruim 20x over belt en wat 28 dagen duurt. Super slechte service niet te beschrijven hoe slecht!
Belde maandag 29-10-2018 coolblue op om mijn Bosch vaatwasser om te laten ruilen voor een andere maar dat kon niet ivm regeltjes moest maar ruim 1 week wachten op de Bosch-monteur met geen garantie dat de vaatwasser dan gemaakt zou zijn. Heb coolblue geadviseerd om hun slogan maar te wijzigen want " alles voor Uw glimlach" is dus pure onzin. Service begint namelijk als je buiten de regeltjes kunt denken
Ik heb mijn Fossil smart watch bij hem gekocht /Opgehaald Hij heeft deze ingesteld en ingekort ?? Super service gaf hij ! Goed alles uitgelegd op een rustige manier zodat ik (53) het goed kan oppakken in deze technologische wereld al ?
Vorige week een tablet gekocht voor mijn moeder. Helaas heeft Coolblue deze naar mijn oude adres laten sturen door Post NL. Dit ondanks het feit dat de adresgegevens in mijn account gewoon goed stonden en er het afgelopen half jaar 2 bestellingen bij hen wel goed zijn bezorgd. Coolblue direct na ontvangst van de orderbevestiging gebeld. De klantenservice zou de order annuleren en terug laten sturen naar Coolblue. Daarna zou ons geld worden teruggestort en zouden we een nieuwe kunnen bestellen. Leek een prima oplossing Nu een week later nog steeds geen tablet. Post NL zegt dat de bestelling (op het oude adres) is afgeleverd. Oude buren van ons (oude mensen van 80) geven aan dat de bestelling bij hen is aangeboden en dat zij de bestelling hebben geweigerd. Nu moeten wij aangifte gaan doen van diefstal bij de politie voordat Coolblue weer iets voor ons kan betekenen. Ben nu al een week bezig met een fout van Coolblue. Kan beter aangifte gaan doen van wanprestatie door Coolblue!
Al jaren koop ik zakelijk voor 10 a 20k per jaar bij CoolBlue nu wou mijn vrouw een ontharingsapparaat en natuurlijk ging ik daarvoor naar CoolBlue. Er stond groot op de site 90 dagen op proef. Door mijn goede ervaringen met CoolBlue had ik geen twijfels en ben ik hem meteen gaan bestellen.
Dit blijkt onjuist, ik had moeten scrollen en zoeken naar een grijs kopje (niet gedaan) en daar een pdf moeten downloaden voor de voorwaarden.
Ruim 2x 30-45 minuten bellen en uitgebreide email gestuurd en antwoord is we kunnen niets doen. Ik val gewoon netjes binnen de 90 dagen en vind het echt pure misleiding. Ik ben dan ook van mening dat ik op deze manier afscheid neem van CoolBlue zowel zakelijk als privé.
Dit is pure onrecht. Ik vind dat ik niet had hoeven zoeken. Ik voldoe aan alle regels voor terug sturen maar omdat ik me niet bij Philips heb aangemeld (nooit gezien) zeggen ze nu we doen niets.
Netter zou het zijn om een nieuwe factuur op te maken, mij alsnog me laten aanmelden en zo zoeken naar een passende oplossing voor een trouwe CoolBlue klant.
Andere sites zijn soms voordeliger maar juist CoolBlue kozen wij voor gemak en service. Nu dit niet zo blijkt te zijn houd het voor mij echt op.
DE OPLOSSING 1. Excuses voor het niet eerder correct reageren en begrip tonen. Collega's aan de telefoon waren het met me eens dat het duidelijker kon / dat de 90 dagen op proef visueel in de foto leek te zitten. 2. Alsnog een positieve afronding / gepaste oplossing 3. Belangrijker nog: Daadwerkelijk iets doen met deze feedback om zo de misleiding tegen te gaan / service te verbeteren.
Snelle levering en redelijke prijzen, allemaal goed en wel . jammer dat als er wat mis gaat in garantie de klantenservice duidelijk een pak minder is. Veel 'uitstel' en standaard 'nog even geduld' antwoorden, dan verdwijnt de '(alles voor een) glimlach' al snel. Teleurstellend als trouwe klant sinds jaren.
Na drie jaar gaat mijn Samsung ecobubble wasmachine stuk. Dagdeel vrij nemen, nieuwe printplaat a 233 euro. Nog geen twee dagen daarna gaat de centrifuge gepaard met een oorverdovend lawaai. Is bekend probleem van dit apparaat volgens internet reviews. Coolbleu, nog Samsung noch het servicebedrijf Servilux geven enige coulance. Waarom produceer je deze troep als je weet dat zo'n ding het na drie jaar begeeft? Service van CoolBleu is beneden alle peil. Ze beloven je telkens alles op te lossen. Vergeet het maar. Nooit meer Cool Bleu, Nooit meer Samsung voor mij.
Ik had een product retour opgestuurd. Na 2 week wachten kreeg ik een mail dat het naar een specialist is doorgestuurd, en dat ik er binnen twee week meer van hoor en het binnen maximaal 3 week is opgelost. 4 week later nog niets gehoord dus ik stuur er een mail achteraan, zeggen ze dat ze het product niet konden repareren dus mag ik voor 199 euro een ander product bestellen. Vervolgens krijg ik de factuur waarbij ik slechts 119 tegoed kreeg en ik dus 80 euro moest bijbetalen.
Ongelooflijk slechte service. totaal niet meedenken in een oplossing ondanks meerdere mail erover. ook steeds weer iemand anders die reageert en hetzelfde vraagt
Gisteren een monitor besteld. Deze werd vandaag zonder track and trace geleverd. Bij openmaken van de doos viel mij al op dat er geen bescherming meer op het beeld zat. en dat het kunststof vet was. Bij het in elkaar zetten van de monitor ontbraken alle schroeven. Dus is onder in de doos gekeken en hier lag een retour brief van de vorige koper die hem terug had gestuurd om dat de monitor bij hem al uit de doos defect was. Alle gegevens van deze persoon staan vermeld. naam adres banknummer ect ect.
Ik heb gebeld met klantenservers en die rade mij aan om hem om te ruilen in een winkel. Terug sturen gaat namelijk lang duren volgens hen.
De optie geld terug is niet eens aan de orde gekomen.
Dit is al het 2e andermans defecte retour product dat ik van coolblue heb ontvangen.
Op 21 augustus merkte ik een defect aan mijn 43 inch monitor, het ging hier om dode pixels. de zelfde dag heb ik reparatie aangevraagd bij coolblue en de volgende dag op 22 augustus heb ik hem verzonden. Volgens track and trace is de monitor op 23 augustus door coolblue ontvangen. Op 27 augustus had ik nog geen bevestiging dus besloot ik om een mail te sturen, hier kreeg ik pas op 29 augustus antwoord op (ver over de 4 uur die op de site staat). In deze mail werd mij verteld dat de monitor binnen drie werkdagen verwerkt zou worden, helaas was dit niet het geval en hoorde ik pas op 4 september weer iets van coolblue. In dit bericht stond dat ze de monitor verwerkt hadden en dat nu de reparatie termijn van drie weken inging. Dit was voor mij veel te lang dus besloot ik op 18 september coolblue te bellen met de vraag of ik niet eerder een andere oplossing kon krijgen, dit was natuurlijk niet mogelijk dus de volgende op 19 september had ik nog een mail gestuurd met daarin de eis om het voor vrijdag de 21 optelossen hier werd ook niets mee gedaan. Pas op dinsdag 25 september (5 weken later) kon ik een andere oplossing krijgen. De aangeboden oplossingen waren de reparatie afwachten of shoptegoed, allebei waren voor mij geen optie. De oplossing die ik wou was gewoon mijn geld terug gestort op mijn rekening, hierover heb ik coolblue gebeld en toen werd er mij verteld dat ze maximaal 24 uur nodig hadden om te bepalen of ik mijn geld terug kon krijgen. Ook dit vindt ik veel te lang aangezien in dit geval mijn geld terug krijgen geen gunst is maar plicht, coolblue heeft de reparatie niet binnen een redelijke termijn opgelost en konden geen vervangend product aanbieden dus volgens consuwijzer heeft de klant dan recht op zijn geld terug. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen en bij een andere webwinkel de zelfde monitor opnieuw gekocht. Voor mij is dit rede genoeg om niks meer bij coolblue te kopen en om ze ook nooit meer aan iemand aan te raden want het argument: het is iets duurder maar de service is ook wat beter is wat mij betreft weg.
Strijkijzer gekocht bij CB! Na enkele weken beginnen alle lampjes te knipperen! Tijdje daarna lekt het apparaat water! Helaas is dat ruim 1 maand na de aankoop! Contact opgenomen met CB! Mag het apparaat retour sturen! Ze gaan kijken wat ze kunnen doen! Ben uiteindelijk 1 maand het apparaat kwijt geweest! Daarna gerepareerd retour ontvangen! Nu, nog geen maand later, beginnen weer alle lampjes te knipperen! Contact opgenomen met CB! Apparaat zal wederom gerepareerd gaan worden! Ben benieuwd of ik hem weer zo lang moet missen! Ze maken reclame dat ze voor een glimlach zorgen! Kan ik mijn strijk dan naar CB brengen?! Ik koop er niks meer! Apparaat is bijna net zo lang in mijn bezit als het bij CB is geweest ter reparatie! Ze verkopen mooie praatjes, maar service ho maar!
Koelkast besteld. Wordt volgende dag bezorgd, maar bij installatie valt de deur er af. Bezorgers klooien wat, zeggen dat het is gefixt en vertreken. Derde keer deur openen en de deur ligt er af. Dus coolblue gebeld. Ze sturen een nieuwe. Moet ik weer vrij nemen, maar goed. Volgende dag ander exemplaar, heeft een kras op de deur, nemen ze weer mee. Ik moet dan notabene zelf bellen voor een oplossing, terwijl het mijn fout niet is. Geen excuses, maar, wij vinden het ook vervelend (huh?). Ze zullen nummer drie sturen. Daarbij wil ik alleen coolblue als bezorgers, dat beloven ze. Derde dag weer vrij genomen. Bezorger is echter niet zoals afgesproken coolblue, maar een ander. Gelogen dus. Bezorger brengt derde, goed koelkast maar weigerd exemplaar met stukke deur mee te nemen. Coolblue mist hem niet. Wat doe ik nou met een koelkast met een stukke deur!
Volgens de website: "voor 15:00 besteld dezelfde dag nog in huis" (tegen betaling natuurlijk). Ze moeten geen service aanbieden die ze niet kunnen nakomen! Ik krijg van Coolblue een mailtje om 23:15 dat mijn pakket vandaag niet bezorgd wordt. Echter, staat er nergens dat ik mijn geld terug krijg die ik voor deze extra service heb betaald! Belachelijk hoe er wordt omgegaan met klanten.
Tot drie keer toe meegemaakt dat ze beloofden de dag erna te leveren als voor 23:59 besteld was. Niet dus. Elke keer niet op tijd geleverd. Dat noem ik geen foutje meer. Dat is simpelweg dingen beloven die niet nagekomen worden.
Laptop gekocht voor studie dochter. Bleek niet te functioneren, maar helaas niet tijdig gemeld aan CB. Dan ben je de lul; CB is niet thuis om mee te denken en een oplossing te verkrijgen. Zoek het maar uit. Respectloze emails door klantenservice. Ik had meer verwacht van CB. Blijkt toch weer de zoveelste dozenschuiver te zijn met een glimmend randje. Maar van binnen heel anders. Ik ben hier geen klant meer en adviseer u hier ook niet te kopen. Tenzij u niet op service zit te wachten.
Tab s4 met accessoires besteld en met credit card betaald. Bevestiging ontvangen. Volgende morgen email dat de tab toch niet op voorraad was. Gebeld om te annuleren en plots was de tab toch op voorraad. Besloten op te halen in winkel. In winkel cash betaald en de internet order werd geannuleerd en er zou geen geld van credit card afgehaald worden. Na paar dagen is toch geld van rekening afgehaald. Gebeld, excuse foutje geld wordt teruggestort. 2 dagen later pakket van coolblue met de tab s4, die dus geannuleerd zou zijn. Gebeld. U moet pakket maar terugsturen en dan wordt binnen 5 dagen geld terug gestort. Pakket teruggestuurd. Dan komt er een email dat retour ontvangen is. Binnen een paar dagen krijg ik geld teruggestort, maar.er wordt alleen gepraat over de accessoires en niet over de 650,- van de tablet. Weer gebeld, oh sorry, foutje, ja we storten het geld van de tablet ook terug.en dat duurt 5 werkdagen. Fouten worden overal gemaakt, maar de gemakzucht waarmee het wordt afgedaan vind ik Coolblue niet waardig. Excuses, ik doe geen administratie etc. Vind ik niet de juiste manier. Heel veel gekocht bim Coolblue, maar nu toch mijn account laten verwijderen.
Heel tevreden over cool blue, vaak besteld, altijd snel en gaat nooit iets fout.