Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Op donderdag een tv besteld die vrijdag geleverd zou worden. Helaas "vandaag besteld, morgen in huis" zijn alleen maar mooie woorden. Tv kwam pas op maandag na eindeloos bellen met de klanten service. Ja maar u krijgt een compensatie van ons. Pff een waardebon van 15 euro te besteden bij.cool blue. Nou daar bestel ik dus echt niet meer. Meisje van de klantenservice wist niet wat ze moest zeggen en ratelde steeds maar hetzelfde riedeltje af. NIET aan beginnen dus!
De levering was incompleet (er miste een externe hard disc).
Na telefonisch contact, heb ik het bewijs (totale gewicht van de bestelling versus wat de bestelling had moeten wegen), direct dezelfde dag via e-mail geleverd (inclusief foto's). Opmerkelijk: men liet mij de volgende dag via een reply weten dat ik gelijk had, maar . er moest desalniettemin eerst een zogenaamd "pakketonderzoek" gedaan worden wat doorgaans 3 dagen zou duren. Nog diverse mailtjes heen en weer gestuurd en na 9 dagen ontving ik een mail met de kille mededeling:
"Op basis van de uitkomst van het pakketonderzoek hebben wij besloten om het bedrag terug te storten". Dat is ook gebeurd en ik heb de hard disc vervolgens maar bij SWW besteld (ook nog goedkoper.)
Het meest storend is dat er geen enkel excuus is gemaakt voor de fout(en) die Coolblue heeft gemaakt waardoor ik een hoop tijd/energie in het geheel moest steken om mijn recht te halen (~4-5 uur bellen/mailen; meer uren slecht humeur).
Klantenservice: Samengevat: alles voor een grimlach
Facebook werkt niet. mededeling: vanwege grote drukte duurt het minimaal 24 uur voor je een response krijgt. Niet handig voor chat-service (.)
Voor telefonisch contact moet je geduld hebben: mijn kortste wachttijd was 35 min, de langste 52 min. En dan ben ik ook nog eens in de wacht gezet voor overleg met de chef. Na 40 minuten geloofde ik dat niet meer. Terecht: na opnieuw inbellen en vragen waarom ik niet meer uit de wacht kwam werd beweerd dat IK had opgehangen.
response-tijd qua mail was beter (1-2 dagen), maar je krijgt telkens een ander die antwoord. En die nemen niet de moeite om da hele mailwisseling te bekijken en dat is ook niet handig als je beweert alles voor een glimlach te doen
Zeer slecht dit, dinsdag een laptop besteld en woensdag netjes in huis. Alleen had het scherm van de laptop een flink streep er door heen lopen. (dode pixels dus). Gelijk dezelfde dag terug gestuurd met de vraag voor een vervangend product. Nu krijg ik te horen dat hij niet meer op voorraad is en ik mn geld terug krijg (moest zelf bellen voor de uitleg).
Ben je straks een week verder en heb je nog niks. Ik ga voortaan maar naar een andere retailer die niet na 1 defecte laptop zonder voorraad zit.
Alles voor een glimlach, nou dat spreekt aan. We bestellen een ventilator. En inderdaad deze wordt vlot bezorgd. Helaas voldoet hij niet aan onze verwachtingen. We pakken hem, volledig ongebruikt weer snel in en sturen hem terug. Netjes ingepakt in de originele verpakking en bescherming.
Krijgen we vervolgens van Cool Blue foto's van een beschadigde geretourneerde ventilator kado met als positieve geste dat we toch nog 70% van het bedrag terug krijgen.
Dat vinden wij natuurlijk helemaal niet positief. Kloppen die foto's wel, is hij niet bij hen beschadigd. Bij ons is het niet gebeurd in ieder geval. Maar bellen, mailen het helpt allemaal niets. Retourneren is onze verantwoordelijkheid en daarmee is de kous af.
Het is wat ons betreft wel een grimlach geworden en Coolblue een klant armer.
Adapter van surface pro tablet binnen een jaar stuk.
Adapter zo goed als nieuw, ook volgens verkoper . Moest opgestuurd worden of het garantie was. Konden wel tijdelijk een andere meenemen a 90 euro.
Dit noemen ze garantie. Ze kennen de regels niet eens. Wel onder garantie gerepareerd. Maar eerst laten betalen, kan echt niet.
Beloven binnen twee dagen te bezorgen maar iedere keer andere smoes dan heeft post nl het te druk dan heben ze weer piek in magazijn wacht nu al tien dagen op mijn bestelling heb al wel betaald heb ze gevraagt om mijn geld terug te storten ma as r daar geen reactie op gehad nooit zal ik hier weer wat bestellen
Gisteren en vanochtend heb ik geprobeerd om een MacBook Pro te bestellen en met mijn creditcard (MasterCard) te betalen (extra verzekeringen). Tevergeefs werd mijn betalingen steeds afgekeurd vanwege “creditcard fraude”. Ik dacht bij mezelf; oké, goed dat ze controleren op creditcard, mocht er iets mis zijn, dan kan dat de klant en het bedrijf een hoop tijd schelen. Voor mij was het een raadsel waarom ik de dupe was. Uit voorzorgsmaatregelen mijn creditcard rekening bekeken maar geen vreemde betalingen. Mijn kaart is ook niet geblokkeerd aangezien ik gisterenavond een paar schoenen op Zalando heb besteld en vanochtend nog kon parkeren.
Ik dacht een geniale idee te hebben om naar een Coolblue winkel te gaan zodat ik daar persoonlijk met mijn creditcard kon betalen. Je moet tenslotte een pincode invoeren en bij twijfel kunnen ze altijd nog naar mijn identificatie vragen (je bent immers wettelijk verplicht om iets van identificatie bij je te hebben). Ik mijn auto ingestapt en 30 min gereden naar de dichtstbijzijnde Coolblue aan de Gustav Mahlerlaan (Amsterdam Zuidas), tevens de duurste plek van Nederland om te parkeren.
Meneer bij de balie zag in zijn computer de melding van mijn creditcard. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met de klantenservice zodat zij deze melding konden ophevelen. Hij kon dat niet. Enfin, ik bellen met de klantenservice, na een tijdje in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een mevrouw aan de lijn, in mijn verhaal gedaan. Ze probeerde een paar dingen uit maar helaas dezelfde melding. Zij kon niet zien wat de reden was, wat ik wel begrijpelijk vind vanuit de privacy kant. Dus gevraagd wie dan wel? Iemand moet die controle toch doen en eventueel ook kunnen overrulen. Mevrouw bleef volhouden dat niemand het kon zien en dat ze een melding van ging maken. Het kon 5 dagen duren voordat de blokkering opgeheven was. Ze stelde voor om in de Coolblue winkel een betaalpoging te doen. Ik weer de winkel in met de mevrouw aan de lijn en ik suggereerde op advies van mevrouw om een betaalpoging te doen met mijn creditcard. Meneer aan de balie wist niet zo goed wat hij moest doen en hij liep naar achter om met zijn manager te bespreken. Na zijn bilateraal overleg bleef hij volhouden dat het niet kon omdat mijn account geblokkeerd was. Ik stelde voor om dan op de gegevens van mijn vrouw te zetten. Dat kan maar dan hadden we de gegevens van mijn vrouw nodig. Geen probleem! ik had de paspoort van mijn vrouw bij me. De manager werd erbij gehaald en toen kwam de aap uit de mouw: ze wilden mijn creditcard niet accepteren en ik mocht het ook niet proberen. Laatste optie, ik stelde toen voor om met mijn zakelijk creditcard te betalen. Maar dat kon ook niet omdat het een American Express was. Na 40 min aan de telefoon, 30 min in de winkel en 12 euro aan parkeerkosten lichter en vol ontevredenheid en irritaties ben ik met lege handen huiswaarts vertrokken.
In de auto werd ik gebeld door de manager/medewerker die had contact opgenomen met het financiële team en ze hadden mijn blokkering opgeheven. Ik kon vanaf dat moment de bestelling online plaatsen en laten bezorgen. Als hij een beetje klantgericht was, dan had hij het al in de winkel moeten doen. Maar mijn vermoedde zegt dat hij het risico niet in zijn winkel wilde lopen. De eventuele risico is makkelijker om naar de webshop te verschuiven.
De obsessieve focus op klanttevredenheid was vandaag ver te zoeken. Had dit kunnen voorkomen of was dit sneller op te lossen?
Ja zeker, (1) een simpel oplossing was bijvoorbeeld direct te schakelen tussen de klantenservice (of iemand die de autorisaties heeft) en de medewerker/manager in de winkel om mijn identiteit te verifiëren.
(2) Van een gevestigde e-commercebedrijf als Coolblue had ik allang verwacht dat men bij creditcard betalingen een extra authenticatie hadden ingebouwd. Hierbij stuurt men de koper door naar de creditcard website om een extra code in te voeren. Dit maakt het veel moeilijker om fraude te plegen.
Kortom, ik heb vandaag 2,5 uur van mijn leven verspild en bedankt voor de irritaties!
Een tv besteld op vrijdag om 17.35, volgens de site u besteld voor 24 uur, geleverd de volgende dag, helaas in de mail wordt verkondigd, dinsdag levering, na lang aan de telefoon te hangen, wordt deze dan toch zaterdag geleverd, en jawel ik zie niemand, weer gebeld, 45 min in de wacht, foutje wordt zondag geleverd, en ja hoor 30 min te vroeg werd ik gebeld de koerier de tv is er, en wat dacht je de tv was al kapot in de doos, er waren wat airco`s opgevallen, geen probleem weer een nieuwe afspraak, voor maandag tussen 11 en 12 volgens track en trace, en jawel hoor niemand gezien, wederom gebeld, de koerier heeft de opdracht op manco gezet, en wordt later geleverd, nu ten einde raad, mijn geloof in Cool blue is te niet gedaan, het was mijn eerste bestelling maar ook de laatste, ik heb mijn geld dan ook maar terug gevraagd, maar hoelang moet ik daar weer op wachten, ik wacht 3 dagen en meld het dan eens bij Kassa, een zeer bedroevende ex klant
Vrijdag een tv besteld bij coolblue.Zou Zaterdag geleverd worden. Nou niet dus, krijg een mailje dat die pas Dinsdag geleverd zou worden. Gebeld met klantenservice, wat vervelend blabla. Zondag komen ze de tv leveren werd mij verteld tussen 14.00 en 15.00. Ik zou een half uur van tevoren een sms krijgen als ze eraan kwamen. Nou niet dus! Krijg om 13.15 een mail dat ze aan de deur waren geweest en dat ik niet thuis was! Ik ben gvd de hele dag thuis geweest! Geen sms geen briefje in de brievenbus niks . Bel weer klanten service. wat vervelend.blabla maar vandaag kunnen we niet meer komen (14 .30) terwijl ze toch eigenlijk tussen 14.00 en 15.00 zouden komen . Er is helemaal niemand hier aan de deur geweest! Ben zwaar teleurgesteld in coolblue!
Schandalig, Coolblue probeert je gewoon te naaien. Heb een ventilator besteld, beloofd volgende dag te leveren. Eindstand pas een week later geleverd, omdat er een systeemfout is en fout ging bij het sorteren. Ronduit misselijkmakend en afgeraden.
Normaal niks dan lof voor Coolblue. Nog geen slechte ervaringen gehad en meestal levering perfect op tijd.
Dat is dan ook het enige dat ze moeten doen, producten aanbieden en op tijd leveren.
Waar ze zich zouden kunnen onderscheiden van de concurrentie (en tevens hun meerprijs voor de producten verantwoorden) is de service na verkoop.
Onlangs trampoline Salta Premium 366 gekocht waarvan de hoes was gescheurd bij de eerste echte regen en wind. Dit was een maand na aankoopdatum. Hoes is op zich veel te zwak voor die grootte maar laten we dat terzijde.
Geprobeerd via Coolblue een vervanging hiervoor te kunnen verkrijgen aangezien er echt wel een hoes over zulke dure trampoline moet.
Coolblue trekt zich terug en geeft advies om dit via de verzekering te regelen omdat het onder stormschade valt. Mijn verzekering aanspreken voor een cover van 37 euro? Toch niet.
Het kan wel zijn dat Coolblue dit niet dekt, maar een mailtje naar Salta had al voldoende geweest om me verder te helpen en een deftige service te geven. Welk persoon scheurt er namelijk opzettelijk een hoes op 3 plaatsen na een maand gebruik?
Na twee mails met Coolblue en standaard antwoorden te ontvangen, dan maar rechtstreeks aan Salta het probleem voorgelegd. Doen totaal niet moeilijk en sturen een nieuwe cover zodat mijn trampoline weer lang kan meegaan. De volgende keer maak ik de cover niet meer vast waardoor die nog weg kan vliegen ipv kapot te scheuren.
Voor mij laatste keer Coolblue privé alsook zakelijk. Ze konden op zijn minst even bellen met Salta om te horen wat de mogelijkheden waren. Bol.com trouwens nog nooit moeilijk gedaan over een product dat niet aan de verwachtingen voldoet.
Wij hebben een wasmachine besteld bij Coolbleu. Krijg keurig een bevestiging en nog een aantal mailtjes en SMSjes wanneer er geleverd gaat worden. Tot zover prima. De chauffeur en collega waren een uur te vroeg maar geen probleem we zijn toch thuis. Bij het uitladen van de machine hangt er een afvoerslang los onder de machine. Ik wijs de chauffeur er op. O, dan nemen we deze weer mee en brengen we morgen een nieuwe. We horen niets meer. De volgende dag maar eens gebeld, "dat is vervelend voor jou" zegt de jongeman aan de telefoon. Ik spreek hem netjes met U aan maar hij blijft maar jijen en jouwen. ik vind dit zeer onbeschoft. Ik heb het geld maar terug gevraagd en koop wel een machine bij de Media Markt. Eens maar nooit meer koop ik bij Coolbleu.
Ik heb 3 jaar terug een duur toetsenbord bij coolblue besteld, en deze ging na een jaar kapot, kan gebeuren. Ik mocht hem opsturen en een week later kreeg ik een nieuwe. Helemaal top! Een half jaar later ging hij weer kapot, kreeg ik weer een nieuwe! Daarnaast nooit bezorgkosten en/ of retourkosten hoeven te betalen.
Ik heb in tegenstelling tot anderen dus hele goede service genoten, maar ik kan maar vanuit één ervaring oordelen en daarmee adviseer ik u ook goed de negatieve reviews mee te nemen, misschien deden ze hier puur het verplichtte.
Bestel je product niet hier als je verwacht dat je hem binnen krijgt binnen de tijd die op de website staat.producten kunnen niet op voorraad zijn terwijl er wordt aangegeven dat ze dat nog wel hebben. Aangezien ik 20 op 100 euro meer betaal bij cool blue ten opzichte van andere sites mag de voorraad wel bijgehouden worden. Een 2 omdat ik mijn bestelling gelijk kon annuleren maar moet nu wel dagen gaan wachten op mijn geld.
Nieuw u-led scherm gekocht. Bezorger wist er nog flink wat over te vertellen wat erg prettig was
Ik had een bosch slijptol gekocht, en een onderdeeltje- het sds click moertje- zat er niet bij. Mocht t zelf bestellen en de rekening indienen voor vergoeding. Binnen 2 dagen alles geregeld. Top service,
Fiet comp gekocht mio binnen 2 maanden kapot niet gerepareerd wegens geen serienummer geld kwijt geen garatie zaak afgedaan voor voolblue dus ik koop er nooit meer iets eendike 0 voor een glimlach
Een twee weken geleden een navigatie systeem besteld. Dit is op het verkeerde nummer bezorgt, door postNL bezorgt zo kreeg ik via de mail te zien. Hierop Coolblue op de hoogte gesteld, deze starten een onderzoek. Inmiddels na diverse telefoontjes nog steeds geen navigatie, maar wel betaald! Het onderzoek loopt wordt er gezegd. Hoelang dit gaat duren kan niemand mij vertellen. Wel betaald maar geen product! Slechte service!
Vandaag bij Coolblue Den Haag om te kijken naar een televisie.
Na goed zoeken en vergelijken besloten we een 43" tv aan te schaffen van € 850,=. Deze tv had alles wat wij wilden.
Alvorens de order daadwerkelijk te plaatsen gevraagd naar de installatie en het meenemen van de oude tv. 'Ga ik navragen, maar meestal kan dat niet' aldus de medewerkster. Wachtend op de uitkomst zien we door de hele winkel bordjes staan met de tekst 'wij bezorgen uw nieuwe tv, installeren de tv en nemen de oude tv mee terug.alles met een glimlach'. Dat zit wel goed.dachten wij.
Maar nee hoor 'uw tv is te klein, dat doen we niet' en ondanks de bordjes en de glimlach bleef het niet kunnen. Deal over.'ik geef het door' zei de medewerkster 'maar het is uw keuze'.
Wij zijn met een glimlach vertrokken, dat was eens maar nooit meer.
In mijn hele carrière heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ze blazen zo hoog van de toren met goede service, maar nee hoor. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de klacht blijft hetzelfde. Ik koop een scanner een v39 van het merk epson bij coolblue. Blij ben ik als het apparaat binnen komt, maar al snel blijkt dat het apparaat niet eens aangaat. En ik stuur het onverrichte zaken weer terug. De doos komt net terug, en nee hoor, hij doet het nog steeds niet. Ik bel. En krijg te horen, sorry mevrouw maar ik kan hem alleen weer opsturen ter reparatie. Dat ding werkt niet.waarom weer repareren, dan hebben ze het de eerste keer al niet goed gedaan toch? ophalen is niet mogelijk, nieuw is niet mogelijk.? ik zit hier dus nu met een apparaat wat niet werkt en waar ook niets meer aan gedaan wordt.