Coolblue reviews

8.8
Positief92%
Neutraal4%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Fien
30-12-2019

Belofte maakt schuld maar niet bij coolblue

Helaas vind Coolblue niet dat de beloftes die worden gemaakt door personeel in de winkel moeten worden nagekomen. Ik bestelde in de winkel een honeywell thermostaat met installatie, met de belofte dat hij deze week geïnstalleerd zou worden, maar helaas geen plek meer, het kan volgende week. Niet zoeken naar oplossingen en ook niet je tegemoet komen, alleen: nee dat hadden ze u niet mogen beloven. Dan vraag je een retour aan en dan staat er in de mail dat ik woest was, wat ongepast. Nooit meer Coolblue.

Irma
30-12-2019

Je wordt genaait

De service met een glimlach geldt alleen voor coolblue. Voor de klant geldt buk en ontspan, want je wordt van achter genaait. Een sony tv ging na twee maanden kapot. Tv werd opgehaald, in een tijdsvak. Leen toestel is niet mogelijk. Geld terug ook niet. 3 weken later is de tv terug, met een kapot beeldscherm! op dat moment hoop ik dat er meer mogelijk is. Nee hoor. Nog steeds geen leentoestel, geen geld terug mogelijk en ineens wordt de tv niet meer in een tijdsvak opgehaald. 'dit is onze oplossing en anders verbreek ik de verbinding' was de reactie van de klantenservice medewerker.

Coolblue is weer een klant kwijt. De service is nog slechter dan de man die het dak van het az stadion ontworpen heeft.

Jolanda
27-12-2019

Altijd snelle levering of goede service

Wij bestellen best vaak iets bij Cool blue. Altijd probleemloos en altijd de volgende dag in huis.

Nu ging mijn wasmachine maandag stuk en hebben we een nieuwe wasmachine besteld. Ook bij Cool blue omdat het altijd snel geleverd wordt. Dit duurde wat langer (we konden voor vrijdag vandaag kiezen als eerste optie) dus dat werd het. Na het plaatsen van mij order was ik naar ervaringen gaan kijken van het bezorgen en plaatsen door cool blue. Want ik had tot nu toe altijd gewoon producten die door hun verzonden werden. De ervaringen die ik tegen kwam vond ik erg negatief en had dus eigenlijk verwacht dat ze vandaag niet zouden komen. Maar wij hebben zoals al in de bevestigingsmiddelen stond vanachter een email gehad met een verwachte tijd ( uur waarin ze zouden komen) gekregen. En een uur voor hun werkelijke komst een sms en 15 minuten voor hun komst een belletje. Toen kwamen ze 3 jongens. Die zich keurig hebben voorgesteld. De wasmachine hebben uitgepakt. Geplaatst. De oude hebben mee genomen informatie over gebruik van de nieuwe gegeven en de rommel (verpakkingsmateriaal iclusief kleine resten piepschuim ook netjes hebben mee genomen) ze hebben dat heel snel gedaan allemaal. Bij hun vertrek heb ik gezegd dat ik heel blij was dat ze dat zo goed en snel gedaan hadden. Was erg opgelucht, zeker na het lezen van al die negatieve reviews. Wij zijn al jaren klant en nog nooit een negatieve ervaring mee gemaakt. Maar de bezorgdienst kon zomaar anders zijn. Maar wij zijn tevreden. Ik kan weer wassen. Over de wasmachine zelf kan ik nog niet veel zeggen. Maar ze hebben ook laten weten over 30 dagen bedenktijd tijd. En daarnaast twee jaar garantie. Ik heb echt het idee dat Ze een hele goede levering hebben gedaan. En dat er misschien een hoop mensen zijn die klagen om te klagen. Onze ervaring is top. Altijd en ik vond nu dat ik dat ook wel eens kon delen als review. Bedankt Cool Blue!

Debby
20-12-2019

Slechte levering

Zelfs 1/10 zijn ze niet waard

Maandag een bestelling geplaatst. Zouden dit dinsdag komen leveren maar omwille van wat vertragingen konden ze niet meer langskomen. Ze beloofde me de dag nadien terug te komen.

De dag nadien geen coolblue gezien of gehoord. Nieuwe geplande levering. Vrijdag. Krijg je telefoon van de leverancier. Dat ze mijn bestelling niet bij hebben. Volgens hen stond deze in een depot in gent. Hoe in godsnaam komt dit ineens in een depot in gent?

Als je hen bent hang je 30 minuten aan de telefoon om dan te horen dat ze er alsnog niet aan kunnen doen en ze pas maandag zouden kunnen leveren.

Ik bestel nooit meer iets bij coolblue

Melchert
18-12-2019

Zeer slechte klachtafhandeling

Zeer slechte ervaring met de klantenservice:

-zaterdagavond een storing aan de koelkast gemeld

-maandag is deze opgehaald, dit was achteraf niet terecht volgens coolblue omdat de monteur naar ons toe moest komen, de koelkast moet terug naar ons

-maandag en dinsdag verder geen contact vanuit coolblue. Zelf 3x gebeld: veel excusen en er wordt direct aan gewerkt

-woensdag weer zelf getbeld en er werd mij vertelt dat ik binnen 3 dagen terugkoppeling mag verwachten!

Met het vooruitzicht van het weekend en Kerst zonder koelkast vind ik dat dit heel slecht wordt afgehandeld

Matthew
17-12-2019

Geen terugkoppeling sollicitatie

Bijna een maand geleden had ik een sollicitatie bij Coolblue. Ik moest vanuit Brabant komen en had een gesprek op het kantoor in Rotterdam. Een goed gesprek met manager en recruiter. Gesprek liep soepel en vanuit beide kanten lieten we merken dat we er een goed gevoel bij hadden. Na afloop werd mij gezegd dat ik snel een terugkoppeling zou terug krijgen. Nu bijna een maand verder, geen enkele reactie ontvangen over de sollicitatie. Meerdere keren gemaild en gebeld maar geen reactie terug ontvangen. Als ik belde, werd ik doorgeschakeld naar de receptie omdat HR afdeling niet te bereiken was. Afgelopen week kreeg ik een mail dat men mij niet kon bereiken. Vind dit een zeer kwalijke zaak aangezien ik zowel telefonisch als per mail goed te bereiken ben. Ik heb inmiddels een goede baan gekregen, maar vind wel dat ik hier iets van moest zeggen.

Ik hoop dat men hier wat aan gaat doen.

Met vriendelijke groet.

Martin
16-12-2019

Gewoon slecht en niet te geloven

Jullie zijn de meest incompetente webshop, op het gebied van retour- en ruilbeleid, die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt. Twee weken lang hoofdpijn. Ik heb meerdere vakantiedagen voor niks gebruikt. Het ging zo veer dat je in een toestand van ontkenning terecht komt. Doen ze dit expres? Willen ze me met opzet boos maken? Ik heb het product uiteindelijk, op eigen kosten, zelf naar de winkel in Den Haag gebracht om te ruilen. (Deze idee moest ik zelf bedenken) Hier een opsomming van de gebeurtenissen:

- 3 a 4 keer het verkeerde adres gebuikt

- 3 keer belooft dat ruilen mogelijk is en het uiteindelijk niet gedaan

- 2 a 3 keer de retourzending niet aangemeld

- Niet flexibel met afleveren naar het juiste adres ( 5min extra reistijd om op het juiste adres te zijn) Eigen Coolblue bus zoals op het video van de website te zien is? Bullshit, jullie gebruiken dynalogic.

Er zijn beloftes gemaakt om mij te compenseren voor dit drama! Niet alleen wacht ik nog op €5 die ik terug moet krijgen, maar een kortingbon of iets dergelijks heb ik nog niet ontvangen. Ik hoop dat de boodschap duidelijk is en jullie nog iets voor me doen. Als dit niet gebeurd bestel ik nooit meer bij jullie en ik heb all heel wat spullen bij jullie gekocht. Oh ja, zorg dat jullie een nieuwe software pakket aanschaffen om voor een optimale communicatie en verwerking te zorgen van alle informatie die bij jullie door de ronde gaat. Zo fuckin belachelijk!

Dani
16-12-2019

Enorm slechte reparatie-service

Wij hebben bij Coolblue een koelkast van ruim 600 euro gekocht , welke na 3 maanden kapot ging. Volgens Coolblue valt dit buiten de 30dagen zichttermijn, en moeten we nu maar contact opnemen met de fabrikant. Fabrikant is langs geweest na 7 werkdagen, en constateerde dat wij een nieuwe koelkast moeten krijgen omdat deze kapot is. Tot op heden hebben wij nog geen werkende koelkast, en Coolblue laat ons in de kou staan! Geen enkele service of leentoestel, wat je van zo'n bedrijf wel mag verwachten. Volgens de wet moet de verkopende partij binnen redelijke termijn zonder ernstige overlast de schade herstellen, maar we zijn inmiddels 25 dagen verder (op hun website beloven ze binnen 15 werkdagen je reparatie te verhelpen, hier houden ze zich niet aan) . Ook Sandra van het management helpt je niet verder. dus tip: koop nooit een koelkast bij Coolblue! Waardeloze service!

Dorus
16-12-2019

Wasmachine Haier

Gekocht 3.5 jaar geleden wasmachine van het merk Haier , storing 4 weken geleden aangemeld bij Coolblue, Probleem , pompt niet af, doet niets meer, filter schoongemaakt, watertoevoer gecontroleerd, geen resultaat.

Cool blue geeft advies om contact op te nemen met het bedrijf Haier , garantie is maar 2 jaar, uitspraak wij kunnen niets voor u doen.

Verwezen door Cool blue naar een reparatie bedrijf , Contact opgenomen met het reparatie bedrijf via Een telefoongesprek ( error codes ) kosten 175 a 200 euro,

Veel te hoge reparatie kosten voor deze machine , de machine is na bijna 4 jaar afgeschreven rijp voor de sloop !

Verschillende keren contact opgenomen met Cool blue maar geeft aan niets te kunnen doen.

Maar volgens de wet is er wel degelijk een regeling die toegepast dient te worden dat er een vergoeding ook na de garantie periode gegeven kan worden!

Het blijft stil bij coolblue , geen aanrader!

Michel
09-12-2019

Defecte aan camera valt volgens coolblue binnen de specificaties?

September een Panasonic camera bij Coolblue gekocht. Na een goede maand begon hij kuren te vertonen. Ik kan tijdens het foto’s maken op het display niet meer zien of de camera scherpstelt en door de elektronische zoeker is bijna niets meer te zien. Nu 2 keer opgestuurd naar coolblue voor reparatie maar volgens coolblue vallen mijn klachten binnen de specificaties. Ik kan de camera dus weggooien of elders laten maken. Wees gewaarschuwd voor dit bedrijf!

Hein
07-12-2019

Vervolg en conclusie printer

Vervolg en eindresultaat,

Heb na +/_ 6 weken eindelijk een nieuwe printer waar ik gewoon recht op heb.verder heb ik bijna overal en op elke review site mijn gal gespuugd op dit bedrijf en moeten dreigen met juridische stappen.

Het is ongehoord dat dit bedrijf dit zover laat komen.ook het personeel wil ik hier ook niet onverlet laten in mijn kritiek,deze mensen "moeten" weten wat er binnen en buiten dit bedrijf aan de gang is,dit personeel interesseert zich daar helemaal niets en het

Gevoel van "het zal mijn tijd wel duren" druipt er van af.

Ik wil dit even als advies aan dit personeel via dit bericht meegeven,als het hogere personeel zich geen moer aantrekt van

De vele klachten, en het personeel nu ook daarin blijkbaar meegaan

En alles maar zo laat, wacht dit personeel de bijstand en dat geld ook voor de hogere kaders. Echt heel schandalig hoe deze mensen met de problemen omgaat en sorry dat ik het zeg, maar van mij mag dit bedrijf nu meteen failliet want daar vraagt echt iedereen binnen dit bedrijf om.

Ik koop nooit meer bij coolblue,en ik waarschuw nogmaals iedereen daar heeeeeel ver vandaan te blijven.

Eva
06-12-2019

Helaas is Coolblue niet meer zoals vroeger.

Helaas is Coolblue niet meer zoals vroeger. Ik heb een televisie bij hen besteld ook al was het goedkoper bij de concurrent wegens hun betrouwbaarheid in het verleden. Ze kwamen meerdere malen hun afspraken niet na. Uiteindelijk nadat de afspraak 3 keer was veranderd en alsnog 3 uur later aangekomen, hadden ze geen tools mee om de tv te installeren (!). Ik heb mijn situatie meerdere malen besproken met de klantenservice en de na veel moeite konden ze alleen een voucher van 10 euro aan mij geven om te besteden bij Coolblue (!). Ik ben door al dit verhaal één werkdag kwijt. Daarnaast reageert de klantenservice op mijn klacht best kortaf en betuttelend.Erg jammer :(

Johannes
05-12-2019

Star hanteren retourvoorwaarden

Wij stuurden een duur koffiezetapparaat terug omdat de koffie niet smaakte. We kregen hem snel retour omdat er nog een minuscuul restantje koffie in zat.

Niet eerst overleggen maar terugzenden en er op gokken dat wij niet de moeite zouden nemen om hem opnieuw op te sturen. Wat een kinderachtig gedoe.

Ach, de naam verraadt al dat het niet het meest hartverwarmende bedrijf is. Kille cijfertjes gaan boven mensen van vlees en bloed.

Op naar de volgende zaak. Een betere? Dat sowieso!

Niet blij
04-12-2019

Voor ons geen cool blue meer!

Wij zijn ervan beschuldigd het product beschadigd te hebben en ze hebben een behoorlijke deel van het aankoopbedrag ingehouden. Wij hebben de klantenservice als zeer klantonvriendelijk en amateuristisch ervaren. Nooit meer cool blue voor ons, wij voelen ons echt belazerd.

Jelle
04-12-2019

Steeds weer afspraken niet nakomen

Ik krijg steeds vaker slechte ervaringen met coolblue. Nu 2x deze week terwijl ik er best veel bestel.

De eerste keer bestelde ik een boel SSD schijven die op voorraad waren, ook in de ochtend waren ze nog steeds op voorraad echter kreeg ik rond de middag bericht dat een collega ze niet meer kon vinden.

Gisteren wederom wat besteld, nu geven ze PostNL de schuld dat zij het zogenaamd niet op tijd konden verwerken (PostNL dus, niet Coolblue). Ook dikke onzin natuurlijk.

Ik weet niet wat er in dat bedrijf aan de hand is, maar het wordt slechter en slechter. En ter compensatie komen ze met 10 EUR vergoeding, die ze van mijn part in hun **** kunnen steken, omdat het voor mij meer schade toebrengt aan klanten doordat ik aan hun mijn belofte niet kan nakomen dan de miezerige 10 EUR die ze je voor je neus duwen waar ik persoonlijk niks aan heb.

Stefan
02-12-2019

Geen garantie en coulance

Coolblue neemt geen enkele verantwoordelijkheid en hecht ook geen waarde aan klantbehoud.

Advies: koop je producten elders.

Want verkopen dat kunnen ze maar de rest is bagger.

Super slechte service!

Heddie
01-12-2019

Garantie ?

1 1/2 jaar geleden een lg tv gekocht bij coolbleu super snel geleverd. Maar dan. Onze tv ging kapot en wij maakte aanspraak op de garantie. Onze tv was niet meer te repareren. Lg geeft akkoord op creditering van het aankoop bedrag. Wij zijn inmiddels 8 weken bezig om ons geld terug te krijgen. Inmiddels hebben wij maar een andere tv aangeschaft want dit kan nog wel maanden aangelopen en je wordt als klant bij de klantenservice maar half gehoord en geholpen. Er zit daar een team die jou mails niet eens lezen en zomaar een antwoordt geven. Voor ons nooit geen coolbleu meer . Al is hub levering nog zo snel kom je om garantie wordt het een hel.

Wij zitten dus na ruim 8 weken nog steeds met een kapotte tv waar nog niets mee gedaan is. Wat een service.

Karin
30-11-2019

Dyson stofzuiger vernietigd

Coolblue heeft zonder mijn uitdrukkelijke toestemming mijn eigendom namelijk een Dyson stofzuiger, vernietigd.

Ton
24-11-2019

Accepteert geen slechte review

Een opmerking over het niet geven van een parkeer uitrij ticket, na het kopen van een apparaat van 600 euro mocht niet in de reviews geplaatst!

Mede een slechte beoordeling over de service van Philips werd geblokkeerd.

Reshena
23-11-2019

Allemaal onzin.

Gister voor 23:59 besteld , bevestiging gehad via de mail waarin staat dat het zaterdag 23 november geleverd word. En ik maar wachten. dus ik bel en jahoor drie keer raden. “sorry mevrouw maar op een of andere manier is het pakketje nooit bij ons weggegaan” waarop ik vroeg dus wanneer komt mijn pakketje dan? “Morgen wordt er sowieso niets geleverd, dus dat word maandag” hmm oke dus dat jullie op zondag leveren is niet waar? “Niet vanuit post NL mevrouw” Dus eindstand , geen verjaardagscadeau voor de jarigejop + het weekend zit er nog even lekker tussen. “Ja mevrouw we kunnen u een voucher aanbieden voor de volgende bestelling” Euhm nee bedankt. Ik bestel hier voor het eerst en het gaat nu al fout voor mij geen tweede keer meer. Meid van de klantenservice zat zo in dr microfoon te hijgen dat het leek alsof ze in een flinke storm zat. Enorm slechte service dit. Ze mogen van mij “voor 23:59 besteld morgen in huis” wel wegschrappen, ze kunnen het namelijk niet waarmaken.

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736737738739740741742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768769770771772773774775776777778779780781782783784785786787788789790791792793794795796797798799800801802803804805806807808809810811812813814815816817818819820821822823824825826827828829830831832833834835836837838839840841842843844845846847848849850851852853854855856857858859860861862863864865866867868869870871872873874875876877878879880881882883884885886887888889890891892893894895896897898899900901902903904905906907908909910911912913914915916917918919920921922923924925926927928929930931932933934935936937938939940941942943944945946947948949950951952953954955956957958959960961962963964965966967968969970971972973974975976977978979980981982983984985986987988989990991992993994995996997998999100010011002100310041005100610071008100910101011101210131014101510161017101810191020102110221023102410251026102710281029103010311032103310341035103610371038103910401041104210431044104510461047104810491050105110521053105410551056105710581059106010611062106310641065106610671068106910701071107210731074107510761077107810791080108110821083108410851086108710881089109010911092109310941095109610971098109911001101110211031104110511061107110811091110111111121113111411151116111711181119112011211122112311241125112611271128112911301131113211331134113511361137113811391140114111421143114411451146114711481149115011511152115311541155115611571158115911601161116211631164116511661167116811691170117111721173117411751176117711781179118011811182118311841185118611871188118911901191119211931194119511961197119811991200120112021203120412051206120712081209121012111212121312141215121612171218121912201221122212231224122512261227122812291230123112321233123412351236123712381239124012411242124312441245124612471248124912501251125212531254125512561257125812591260126112621263126412651266126712681269127012711272127312741275127612771278127912801281128212831284128512861287128812891290129112921293129412951296129712981299130013011302130313041305130613071308130913101311131213131314131513161317131813191320132113221323132413251326132713281329133013311332133313341335133613371338133913401341134213431344