Coolblue reviews

8.8
Positief92%
Neutraal4%
Negatief4%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Wendy
27-08-2019

2 x product voor reparatie

Ik heb een Xbox one aangeschaft in maart 2019.

Al snel viel de xbox uit tijdens een willekeurig spel.

Dus xbox aangemeld voor retour.

Deze is zeker 14 dagen weggeweest.

Na dat we de xbox terug is gekomen had de xbox na 2 dagen dezelfde klachten en viel dus weer uit. Daarbij kregen wij de xbox terug in een doos die waarin wij hem niet retour hadden gestuurd. Want op de site staat retouren in originele doos. Contact hierover gehad met coolblue antwoord: heel vervelend mevrouw maar wij kunnen de doos niet terug vinden. Hoezo de doos niet terug vinden?

Wij kunnen u wel een x-bedrag te goed aanbieden,maar de doos zoals ik hem heb verstuurd kan niet?

Vervolgens de xbox opnieuw geretourneerd en na 15 dagen ontvang ik een mail dat de reparatie wat langer duurt.

Ik heb contact opgenomen met coolblue klantenservice en de enige reactie die ik kreeg vervelend mevrouw maar in de mail staat duidelijk beschreven dat als hij binnen 3 weken niet gerepareerd is we een andere oplossing gaan zoeken.

Volgens mij is die de eerste keer helemaal niet gerepareerd en volgens mij doen ze dit gewoon zo om niet gelijk een nieuw product te vergoeden.

Monique
25-08-2019

Levering na 1 dag is misleiding

Op donderdagavond een grote bestelling gedaan van een koelvriescombinatie, magnetron, oven, inductie kookplaat en een pannenset. De medewerker meldde dat dit niet op vrijdag geleverd kon worden maar pas maandag. Wij waren best teleurgesteld maar we konden tegen betaling van € 19,00 wel een datum en tijdstip reserveren. Maar omdat de medewerker maandag kon garanderen hebben we niet betaald. Toen wij de factuur van de goederen betaald hadden kregen we een bevestigingsmail dat ze pas dinsdag konden leveren. Bij navraag konden we nu tegen betaling van € 29,00 een tijdstip datum/tijdstip reserveren. Wordt dit bedrag bij de volgende medewerker nu € 39,00?

Het is pure misleiding dat ze de volgende dag kunnen leveren, het is alleen maar een lokkertje. Nu nog maar afwachten óf er geleverd wordt op dinsdag en hoe de levering gaat uitvallen? Ja, alles voor een glimlach om een klant binnen te hengelen maar daarna trekken ze hun eigen plan. Triest.

Rene
22-08-2019

Het gaat steeds slechter

Het gaat steeds slechter

Een aantal jaren met plezier bij Coolblue gekocht. Het gaat echter steeds slechter met het bedrijf. De laatste ervaring is van het niveau prutsers: alles werkt langs elkaar heen en de klant staat in de kou.

Mijn eigen ervaring? Zeer recent (augustus) een aantal huishoudelijke apparaten tegelijkertijd gekocht. Wat duurder (inmiddels) dan bij anderen, maar goed. De levering is werkelijk een grote nachtmerrie: een kapot apparaat, een verkeerd apparaat en vervolgens 70 euro extra armer, zes keer vrij nemen, zes afspraken verder, zes keer meer dan een half uur aan de lijn gehangen (soms een heel uur), heel veel excuses en bijna infantiel vrolijk begrip.

Tenslotte de dubbele frustratie van de sigaar uit eigen doos vanwege het aanbod (per mail) om maar liefst (!) 50 euro retour te krijgen van de 70 die je eerder onterecht hebt betaald. Als je dan via de klacht reageert op hun antwoord, hoor je helemaal niets meer (klachten overigens naar (e-mailadres verwijderd) ) . Het aanbod is kennelijk ook nog onderweg want voorlopig nog niets gezien.

Hoezo glimlach Coolblue? Schaam je. Op korte tijd heeft meer dan 10% van je klanten je als slecht of zeer slecht beoordeeld inclusief deze trouwe klant. Het is nog nooit zo slecht geweest. Het wordt tijd dat hier wat aan gedaan wordt.

Marcus
21-08-2019

Retourneren zonder probleem

In tegenstelling to veel andere ervaringen hier ben ik tot nog toe dik tevreden over Coolblue, had een noise canceling koptelefoon gekocht van Sennheiser, maar daar kreegik enorme tinnitus van, dus teruggestuurd, binnen 7 dagen had ik mijn geld terug op mijn rekening, heel netjes allemaal. En het gemak waarmee het ging heb ik nog niet eerder met een ander bedrijf ervaren.

Anneke
18-08-2019

Coolblue gaat hard achteruit

Jarenlang heb ik probleemloos besteld bij hen maar dat is nu afgelopen. Een paar weken geleden wilde ik een vrieskast bij hen bestellen maar kwam er gelukkig in het bestelproces achter dat de levertijd 5 dagen was dus heb ik hem bij een ander besteld. Dit hebben ze als volgt opgelost: Gisteren ging de wasmachine kapot, direct een bij Coolblue besteld en tot mijn verassing zou hij vandaag, zondag, geleverd worden. Vanmorgen om 9 uur kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat de wasmachine pas woensdag geleverd kon worden. Hun enige excuus was' er werden ineens veel bestellingen geplaatst'. Coolblue heeft voor mij voorgoed afgedaan .

Wim
17-08-2019

Niet op tijd geleverd

Ze beloven de dag erna te leveren, dit gebeurd niet, ze verwittigen niet.

de dag daarna, nog niets, verwittigen niet.

klantenservice verstopt zich achter hun "partners", procedure duurt 72 uur, ze weigeren retour ondanks te adverteren dat je binnen de 30 dagen retour kan sturen.

Barbara
14-08-2019

Niet bezorgd zonder bericht - Geannuleerd - Geld terug duurt lang

Zaterdag bestelden wij een wasmachine bij coolblue. Mooie reclame dat het product de volgende dag geleverd zou worden. Eerstevolgende mogelijkheid: zaterdag een week later. Maar goed, een weekje zonder wasmachine. De nacht van vrijdag op zaterdag kregen wij bericht, de wasmachine zou er tussen half 11 en half 12 zijn. Echter om 13 uur nog niks bezorgd (bezorging in Amsterdam door Dyna Logic). Een telefoontje met de klantenservice leerde ons dat de rit was uitgevallen. Waarom we daar geen bericht over kregen was haar een raadsel. Een nieuw bezorgmoment bleek heel lastig, de eerstvolgende mogelijkheid was pas donderdag, terwijl wij dan niet konden. Op zich goed afgehandeld dachten we, wij hebben de bestelling geannuleerd, een compensatie gekregen (wasmiddelenpakket dat de volgende dag geleverd werd), en zouden binnen 3 werkdagen ons geld terug krijgen.

DIrect na de annulering bij coolblue op dezelfde zaterdag hebben we een wasmachine bij de mediamarkt besteld. Deze werd 2 dagen later zonder problemen geleverd.

4 dagen later, op woensdag krijgen we opeens 's ochtends mail, de wasmachine is onderweg en is er bijna. Weer 30 minuten in de wacht bij coolblue, de annulering was blijkbaar niet goed doorgezet naar het depot. Of we de bezorger maar weg wilde sturen. Ook kregen we te horen dat de terugbetaling pas in gang kon worden gezet als de machine retour was. Het feit dat Coolblue zelf de annulering niet goed heeft verwerkt zorgde niet voor extra coulance van hun kant. We wacht nu nog op ons geld van Coolblue, als ik de ervaring lees wordt dat ook nog een heel proces.

Marijn
14-08-2019

Gesjoemel met producten

Na een paar bestellingen bij coolblue begon een volgende bestelling fout te gaan. Ik had een lamp besteld (geen tweedekans) en toen ik de verpakking opende was deze helemaal stuk, gebruikt, en beschadigd. Ik had dus een tweede kans product. Dit heb ik nog 2x gehad en toen was bij mij de maat vol.

Ze doen niet moeilijk over terugname van goederen, maar je mag er dus zeker van zijn, dat je die producten een keer krijgt, ook al kies je voor een nieuw product. Kortom, je betaalt voor een nieuw product, maar je krijgt een tweedekans (terwijl je dit ook kan aanduiden, maar dan is de prijs minder). Zo kan je wel geld verdienen!

Onmiddellijk stoppen met bestellen bij hun, kortom, bij de Mediamarkt is het toch goedkoper.

Mathijn
12-08-2019

Geen coulance.

Coolblue is makkelijk om te bestellen en te leveren. Maar after-sales is waardeloos en men komt niet eens de verplichtingen na die je van een leverancier kan en mag verwachten.

Wij hadden een koelkast gekocht (https://www.coolblue.nl/product/711474). Na twee jaar een een paar weken doet de koelkast helemaal niets meer (precies minden in onze vakantie toen er niemand thuis was). Het antwoord van Coolblue was meerdere malen: Sorry de de garantie is verlopen. Terwijl je een levensduur van een koelkast van minimaal 5 jaar mag verwachten en over dit soort zaken zijn afspraken (https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-buiten-garantietermijn). Er zijn geen opties geboden voor alternatieven of tegemoetkomingen, helemaal niets.

Grote bedrijven met hun "service-afdelingen" laten de medewerkers een protocollen volgen en helpen hun klanten niet of nauwelijks, maar men wordt om de tuingeleid.

Ronduit onbeschoft.

Edi
10-08-2019

2x afgesproken bezorgdatum niet nagekomen!

Vrij. droger en wasmachine besteld en betaald. Zou wo. bezorgd worden. Ivm een aanvullende verzekering (die niet meer bestond) is de bestelling geannuleerd. Wij hebben hier geen enkele bericht over gekregen. We hebben wo. uren zitten wachten. Klantenservice gebeld. Duizendmaal excuses. Ze zouden de bezorging herinplannen. Aankomende zaterdag zou het met zekerheid bezorgd worden. Wederom e-mail gekregen met bezorgdatum / tijd. Vandaag (zaterdag) weer uren zitten wachten. Klantenservice gebeld. Even nachecken. Bezorging is geannuleerd. Klantenservice dame weet niet waarom. “Zullen we weer een afspraak inplannen?” Nee, dank je wel. Al 2 weken geen werkende wasmachine en droger. En of we nu even doordeweeks vrij willen vragen van werk, zodat het bezorgd kan worden. Al 2 maal toe uitstel door hun eigen fouten en geen initiatief om met een tijdige en passende oplossing te komen. Nooit. Meer. Coolblue.

Erik
10-08-2019

Beloftes zijn niets waard

Wij bestellen een gasfornuis dat echt op tijd geleverd moet worden vanwege plaatsing keuken. Telefonisch is nog bevestigd dat hij echt op tijd geleverd wordt. U kunt er op vertrouwen!

Wat gebeurt er. Cool Blue vergeet het fornuis in te laden. Kan gebeuren. Wij bellen. Het enige wat we te horen krijgen is procedure, procedure, procedure. Niet gevoelig voor feit dat wij installatie keuken moeten afbellen, geen escalatie niveau. Heel jammer voor u maar ik hem alleen weer opnieuw inplannen volgens de procedure en u moet helaas de plaatsing van de keuken naar een andere datum verzetten.

Echt heel slecht gelet op uitingen. Het gaat hier notabene om een fout van Cool Blue zelf!

DAD
07-08-2019

Coolblue maakt beloftes die zij totaal niet waar kunnen maken

Ik kan de vele negatieve reviews over Coolblue hier op ervaringen.nl helaas alleen maar beamen. Coolblue maakt gewoon beloftes die zij helemaal niet waar kunnen maken. Mijn bestelling zou geleverd worden tussen 8.30 en 9.30. Ik heb hier om 8.15 een sms over gehad en de tijd was zichtbaar in de track en trace. Echter verschoof de tijd steeds. Ik heb tot 22.00 voor niets zitten wachten. Noppes, nada niemand gezien. Na contact met de klantenservice heb ik een standaard bericht terug gekregen. Het tijdsvak van levering is geen belofte maar een verwachting volgens hun. Echter in dit geval is het helemaal niet geleverd. Men zei: 'het kan zijn dat er wat overmacht plaatsvindt'. Helaas wordt hier niet over gecommuniceerd. Daarbij bleek dat ik vervolgens een week moet wachten op mijn bestelling! Waardeloze service, communicatie en onbetrouwbaar bedrijf.

Rooster
06-08-2019

Handig dezelfde Dag bezorgen >> NIET DUS !

Zelfde Dag bezorgen

Alles voor een LEUGEN

Waardeloze afspraken over een bezorging v/d zelfde dag

Koerier was er om 22:00 uur niet en kwam ook niet meer!

vlg de track en trace had de koerier om 23:15 uitgescand als zijnde te laat

HE hoe kan dat nu? het was pas 22:15 uur op onze KLOK!

Een grote fake dus, maar goed klanten service gebeld (die kan ook de track en trace zien) ik citeer:

"Misschien is uw betaling te laat verwerkt"

Tuurlijk mevrouw, u kunt toch ook de track en trace zien?

euh ja dat klopt.tja Coolbleu heeft niet zulke goede ervaringen met DYNALOGIC.

Mevrouw laat u maar zitten.u bent goed geïnstrueerd om bij deze gevallen antwoordt te geven, u zit er niet voor niks tot 23:45 uur om NIET bezorgde bestellingen op te vangen

Wij sturen de hele order weer retour laat dat duidelijk zijn, we zijn morgen namelijk op VAKANTIE vandaar de optie dezelfde dag bezorgen!

Coolbleu alles voor een scenario drama

Charles
03-08-2019

Welke glimlach en welke service?

Voor de zoveelste keer op rij wordt de afspraak door Dynalogic niet nagekomen. Ons adres ligt blijkbaar lastig op de route, dus je ziet op de kaart de bezorger voorbij rijden en een paar uur later de bezorging op mislukt zetten omdat je niet thuis zou zijn.

Dat Dynalogic dus een waardeloze club is is duidelijk, maar erger is de reactie van CoolBlue!

Als je er niet zelf achteraan belt krijg je de 5 euro extra bezorgkosten niet terug. Maar daarvoor sta je wel minimaal 10 minuten in de acht tegen reguliere telefoonkosten, dus van die 5 euro is dan al een flink deel verdampt.

Maar dan vind men het vervolgens heel normaal dat je 's avonds voor niet hebt gewacht, en het is nog normaler dat de de volgende dag dan ook niets krijgt.

Die snelle bezorging op vrijdag avond wordt nu dus op zijn vroegst maandag(!).

Menno.
31-07-2019

Uitkijken anders wordt je geknipt en geschoren!

Heb een heggenschaar besteld en geleverd gekregen. Ging echter bij het zien van het eerste beukenblaadje al spontaan kapot. Teruggestuurd met op het retourformulier de keuze 'geld terug' aangekruist. Helaas, na 2 weken en vele mailtjes later nog geen centen teruggezien. Wel proberen ze je een tegoedbon aan te smeren. Alles voor een glimlach? Nou nee.

M. van Ginkel.

Miranda
31-07-2019

Ik voel mij niet serieus genomen

Deze website geeft reviews weer welke mij (helaas) bekend voorkomen. Het komt er op neer dat men veel beloofd, maar beloften niet na komt. Zich verschuilen achter partijen die men zelf inhuurt en niet de klant centraal zet. Ik ben al veel te lang aan het bellen en corresponderen om het volledige aankoop bedrag terug te krijgen van een product wat in een verkeerde woonplaats (onbekend adres) is afgeleverd, zo jammer.

Dienstverlening en communicatie is veel belangrijker dan een 'grappige' website. Welke overigens ook informatie bevat waar de backoffice hele tegenstrijdige en onbeschofte reactie op terug geeft.

Bij twee eerdere ervaringen was ik heel tevreden, snelle en goede levering. Maar ik heb nooit eerder te maken gehad met de klantenservice/ backoffice en die ervaar ik als incompetent en ongeïnteresseerd en dus zelfs een keer onbeschoft.

Weny
29-07-2019

Binnen 24 uur leveren. Echt niet!

Na een vakantie en een wasje gedraaid te hebben bleek de wasmachine het te begeven. Dat is best vervelend met twee pubers in huis.

Dan gelijk maar kijken voor een nieuwe. Coolblue geeft aan binnen 24 uur geleverd Super dacht ik. Bij het inplannen bleek dit echter niet zo te zijn dit bleek 3 dagen later te zijn. Ik dacht oké het kan komen door de hitte en misschien hebben ze het wel druk.

In de nacht van zondag op maandag kregen we een berichtje je pakket kun je verwachten tussen 3 en 4. Nou daar gaat mijn maandag maar goed het komt in ieder geval.

Alleen om 15.00 geen belletje om 15.30 geen belletje om 15.45 geen belletje nou dan zullen ze wel gewoon om 16.00 er zijn, maar helaas om 16.15 gaat de telefoon we kunnen je wasmachine niet leveren het is druk! Eerst volgende dag is zaterdag. Voor compensatie moesten we maar contact opnemen met klantenservice.

Ik was / ben toch een klant die ze met een glimlach helpen. Rare manier van helpen.

Rox
26-07-2019

Verschrikkelijk!

Op 25.07 heb ik een airco twv EUR 750 besteld via coolblue, de klantenservice gaf aan dat deze de volgende dag zou worden bezorgd. Ik heb vervolgens 3 e-mails en 2 sms berichten ontvangen waarbij werd bevestigd dat ik mijn bestelling de volgende dag zou ontvangen. Op 26.07 was het 38 graden buiten en mijn woning ligt aan het zuid-westen met hoge ramen aan de gehele zijde. Gevoelstemperatuur is bij mij thuis op zo’n dag 45 graden. Ik heb een baby van 4 weken oud derhalve was het dringend dat de airco geleverd zou worden op 26.07. Ik ontving op 26.07 om 10.04 een sms bericht dat de bezorger onderweg was en er binnen een half uur zou zijn. Toen de bezorger er na een half uur niet was heb ik contact opgenomen met coolblue en werd mij verteld dat de bezorger mijn adres niet kon vinden. Dit is natuurlijk onzin aangezien mijn adres in Google Maps te vinden is en daarnaast heeft elk ander bedrijf waar ik spullen heb gekocht wel weten te leveren. Tevens had de bezorger mij ook kunnen bellen als hij mijn adres niet kon vinden ook dit is niet gebeurd. Coolblue liet mij weten niks voor mij te kunnen betekenen want schijnbaar zijn zij het enige bedrijf in NL die hun eigen bezorgers niet kunnen bereiken. Ik zit nu in deze hitte met een pasgeboren baby die haar eigen lichaamstemperatuur niet kan reguleren wat een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Dit was de slechtste ervaring die ik OOIT met een bedrijf heb gehad! Hun website staat vol met onzin over klanttevredenheid en dat klant koning is en vervolgens vertellen ze je dat je dikke pech hebt en je het maar moet uitzoeken want ze kunnen hun eigen fouten niet herstellen. Ik weet nu niet wat ik moet doen want de baby is compleet versuft en ik kan in deze hitte geen kant op! Als ik dit had geweten had ik via mediamarkt besteld of wie dan ook! Dit kun je mensen niet aandoen!

Antoinet En Johan
25-07-2019

Alles voor een glimlach ? laat me niet lachen !

Alles voor een glimlach? laat me niet lachen!

op 10-07 een krultang besteld via Cool Blue levering 11-07

mijn dochter haar eerste online bestelling!

helaas niet geleverd op de 11de en ook niet op de 12 de of de 13 de

13-07 maar gebeld? waar blijft de krultang?

er zou 1 letter in de plaatsnaam fout zijn ingevuld vandaar dat wij niet leveren meneer bestel hem opnieuw u krijgt voor het einde van volgende week het geld terug

helaas het is nu 25-07 geen geld geen krultang!

dan bel je voor die bekende glimlach en krijg je "we weten niet wat hier fout gaat maar de krultang is nog niet terug"

dan vraag je stuur gewoon een nieuwe op mijn dochter vraagt elke dag hierna los het gewoon op

na overleg met de manager helaas meneer wij kunnen niks voor u doen geen glimlach geen service echt heel slecht!

Thijs
18-07-2019

Goede site

Snel en betrouwbaar

123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571572573574575576577578579580581582583584585586587588589590591592593594595596597598599600601602603604605606607608609610611612613614615616617618619620621622623624625626627628629630631632633634635636637638639640641642643644645646647648649650651652653654655656657658659660661662663664665666667668669670671672673674675676677678679680681682683684685686687688689690691692693694695696697698699700701702703704705706707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730731732733734735736737738739740741742743744745746747748749750751752753754755756757758759760761762763764765766767768769770771772773774775776777778779780781782783784785786787788789790791792793794795796797798799800801802803804805806807808809810811812813814815816817818819820821822823824825826827828829830831832833834835836837838839840841842843844845846847848849850851852853854855856857858859860861862863864865866867868869870871872873874875876877878879880881882883884885886887888889890891892893894895896897898899900901902903904905906907908909910911912913914915916917918919920921922923924925926927928929930931932933934935936937938939940941942943944945946947948949950951952953954955956957958959960961962963964965966967968969970971972973974975976977978979980981982983984985986987988989990991992993994995996997998999100010011002100310041005100610071008100910101011101210131014101510161017101810191020102110221023102410251026102710281029103010311032103310341035103610371038103910401041104210431044104510461047104810491050105110521053105410551056105710581059106010611062106310641065106610671068106910701071107210731074107510761077107810791080108110821083108410851086108710881089109010911092109310941095109610971098109911001101110211031104110511061107110811091110111111121113111411151116111711181119112011211122112311241125112611271128112911301131113211331134113511361137113811391140114111421143114411451146114711481149115011511152115311541155115611571158115911601161116211631164116511661167116811691170117111721173117411751176117711781179118011811182118311841185118611871188118911901191119211931194119511961197119811991200120112021203120412051206120712081209121012111212121312141215121612171218121912201221122212231224122512261227122812291230123112321233123412351236123712381239124012411242124312441245124612471248124912501251125212531254125512561257125812591260126112621263126412651266126712681269127012711272127312741275127612771278127912801281128212831284128512861287128812891290129112921293129412951296129712981299130013011302130313041305130613071308130913101311131213131314131513161317131813191320132113221323132413251326132713281329133013311332133313341335133613371338133913401341134213431344