Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Als online winkel als je iets verkoop moet je wel echte reëel producten verkopen en geen troep Ik heb een tv gekocht bij coolblue voor 750 Euro, na 2 maanden doet ie het niet meer klanten service gebeld ze zeggen fabriek stuurt montuur dus gelijk na 2 maanden is je geld naar de moer Door kloten coolblue want als ie gerepareerd gaat worden dan had ik toch een 2dehands kunnen kopen. Rotte coolblue shirt nooit meer
Op zaterdag een rugzak besteld bij Coolblue. Wordt zondag al geleverd, mooi! Ik krijg een mail met een verzendbevestiging en zie dat het pakje wordt bezorgd op een adres waar mijn dochter vroeger woonde (?!). Hoe komt dat? Welnu, 2 jaar geleden heb ik eens een laptop besteld voor mijn dochter en bij haar laten afleveren. Sindsdien heb ik andere bestellingen gedaan, zijn allemaal op mijn eigen adres aangekomen. Maar goed, even rechttrekken, want mijn dochter woont daar niet meer. Coolblue gebeld en verteld wat er aan de hand is. Ze begrepen er niets van, in mijn 'persoonlijke gegevens' komt dat oude adres van mijn dochter niet eens voor. Maar ja, niets aan te doen, nee, het pakje terughalen kon niet. De bewoners van dat adres zouden het wel weigeren dachten ze, en dan zouden ze mijn geld wel terugstorten. Dag erna komt er een mail van Coolblue klantenservice. 'Vanuit mijn collega heb ik vernomen dat je je bestelling graag had willen annuleren.' Maar het pakketje is al afgeleverd, zeggen ze dan. Ik mag het gewoon terugsturen. Sukkels. Die nemen hun klanten echt niet serieus.
Laptop voor garantie opgestuurd naar coolbleu na 3 weken terug gekregen is het huis gebroken en een niet passende imitatie lader erbij waarvan de stekker niet goed past in de laptop echt schandalig gerepareerd, nu mocht ik hem weer opsturen maar ik heb gemeld dat ik daar niet mee akkoord ga, ik heb de laptop weg gegooid en een andere gekocht, ik koop nooit meer wat bij coolbleu
Bijna zes weken notebook opgestuurd i.v.m defect ssd schijf. Na zes weken kapotte doos en half gerepareerde notebook retour. Alles van de SSD schijf verwijderd. Vervolgens weer contact. Kijk maar op internet hoe je Windows er weer op krijgt. Neen ik wil me notebook gewoon zoals af fabriek. Ga geen windows opnieuw kopen en daarna nog zelf knutselen. Dan stuurt hem maar weer op gaan we nog een keer kijken. Als u 779 euro overmaakt als borg krijgt u een leen notebook. Glimlachen ga ik hier niet van. Wat een sof!
Asus 200H laptop met 32 gb intern geheugen gekocht waarop de laatste upgrade van Windows 10 die 8 gb ruimte vraagt, blijkt dat de standaard programma's duidelijk minder dan 8 gb ruimte over laten. Na veel adviezen van veel verschillende medewerkers, uiteindelijk de uitspraak gekregen "dan weten we het ook niet meer" en daarmee de bevestiging dat de laptop ondeugdelijk is. Mijn suggestie om de 200h tegen bijbetaling voor een zwaardere laptop om te ruilen wordt van de hand gewezen en men wenst men mij vervolgens een prettige dag! Geen service en geen verantwoording van Coolblue!
Ik had een tweede kans wasmachine gekocht met flinke korting. Helaas bleek deze al heel snel een defect te hebben waardoor ik begon te twijfelen aan de betrouwbaarheid van Coolblue. Ik heb het product online retour gemeld en kon aangeven of ik vervanging wilde en heb toen gekozen voor een duurdere nieuwe machine. Een dag later zag ik tot mijn verbazing dat dezelfde machine geleverd zou worden. Ik heb toen telefonisch contact gehad met een zeer vriendelijke dame en zij vertelde mij dat er een fout was gemaakt en ik inderdaad dezelfde machine geleverd krijg maar dan wel nieuw en voor dezelfde prijs. Dat is nog eens een leuke fout. Nieuw is hij nml 399 en ik had de tweede kans voor 305 gekocht. Morgen wordt de machine geleverd en de 2e kans opgehaald. Als dat alles weer soepel verloopt ben ik meer dan tevreden! Natuurlijk kan er wel eens wat fout gaan maar deze oplossing, ondanks dat het eigenlijk een foutje is omdat ik een duurdere andere wasmachine had aangegeven, is super. Een tweede kans product zal ik in de toekomst zeker nog eens kopen omdat ik vertrouwen heb in de correctheid en transparantie van dit bedrijf.
Electrische deken per ongeluk 2x besteld.Na ontvangst direct CoolBlue gebeld.Lennaart heeft mij uitgelegd hoe ik moest retourneren. Alles prima verlopen.Heeft nog een kaartje gestuurd met AANGEKAART Opgelost. Een leuke ervaring. Harry Wijsman
Vanaf 2008 koop ik al producten bij Coolbleu met alle tevredenheid.Mijn laatste aankoop is uitgelopen op een drama. 20-11-2017 aangekocht Microsoft surface met typecover,keurig bezorgd. Binnen 3 weken ging de Surface uit het niets in slaapstand dit schijnt een probleem te zijn na onderzoek op internet. Contact opgenomen met Coolbleu hierover en ik kreeg een telefoonnummer van Microsoft om te kijken of we het konden oplossen. Probleem bleef ook na herinstallatie en Microdsoft gaf aan indien probleem niet opgelost wordt dan product retour naar leverancier Coolbleu dus. Contact opgenomen met Coolbleu en er wordt een retour procedure gestart.Ik alles netjes opgestuurd in originele doos met lader en typecover op verzoek van Coolbleu.Krijg een mail Surface wordt ter reparatie aangeboden en binnen 2 weken krijg ik bericht,heb gebeld met klantenservice dat dit niet de bedoeling is en verwijs ze naar de mail van Microsoft die ze in bezit hebben,na een terugbel procedure hebben ze de mail gevonden en geven aan dat de surface niet meer leverbaar is.Ik kijk op de site en is gewoon leverbaar door Coolbleu.heb contact opgenomen hoe dat kan,uiteindelijk geeft Coolbleu aan een nieuwe Surface op te sturen.Daar ga ik mee akkoord en zeg erbij vergeet de typecover niet.Dan wordt ik terug gebeld en de typecover zit er niet bij want aankoop was actie model met typecover en konden ze niet leveren.Heel vreemd en heb aangegeven dat mijn oude Surface opgestuurd is op verzoek van medewerker met typecover en lader.Medewerker houdt voet bij stuk en ik kan kiezen of Surface zonder typecover of shop tegoed,ben met beide niet akkoord gegaan en uit frustratie mijn geld terug gevraagd.Uiteraard staat alles op papier en vol ongeloof typ ik.
Coolblue is één van de top online winkels. Dat wil niet zeggen dat er eens iets niet fout kan gaan, heb ik ook al meegemaakt, maar je gaat je toch afvragen waarom er meer negatieve ervaringen dan positieve zijn als ik en iedereen die ik ooit doorzond er super tevreden van waren. Volgens mij zijn er concurrerende online bedrijven die wat studenten inhuren om crap te verzinnen. Op die manier is het allemaal fake news natuurlijk. Wat kan je nog geloven. Maar je mag er van op aan, bij Coolblue ben ik persoon steeds goed geweest en iedereen die ik ken ook. Dus ik vermoed hier echt wel opvallend veel valse slechte reviews.
Een luchtreiniger bij Coolblue besteld met aflevering de volgende dag. De bezorger komt aanzetten met een grote TV toestel in plaats van de luchtreiniger. Meteen geweigerd en niet getekend voor ontvangst. De bezorger nam de TV weer mee terug.
Ik heb Coolblue klantenservice direct verteld in de hoop dat het goede product nu een dag later zou worden opgestuurd. Maar, niets daarvan.
Ze laten je als klant wachten op de behandeling van de retour van de door hun verkeerd toegezonden product welke niet hun systeem heeft verlaten. Ze lossen zo hun eigen probleem op in de tijd van de klant.
Ondertussen moet de klant vele dagen wachten zonder verder informatie over wanneer het goede product uiteindelijk komt. Service met een glimlach noemen ze dat.
Natuurlijk kan ik de koop annuleren. In plaats daarvan sla ik ze bij mijn volgende aankopen gewoon over. De volgende dag bezorgen doen wel meer webwinkels. Wat het verschil uitmaakt is goede service en dat is dit niet.
Coolblue.voor 23.59 besteld, volgende dag geleverd. Dus NIET. Op 18 December besteld, zou de volgende dag worden geleverd.HELAAS, tis zooooooo druk. Wordt de volgende week, na de KERST op de 27e komen wij alles brengen. Bevestigd per mail in de ochtend op de 27e.OEPS vrijgenomen!? Tja Onze chauffeurs zijn ziek, alle 2.Nou het wordt de 29e. Vrijdag komen we langs, bevestigd op vrijdagmorgen. Weer NIEMAND gezien of gehoord van CoolBlue. Coolblue houdt 0 rekening meer met hun klanten en hun afhankelijkheid van sommige produkten. Coolblue is dus vette SHIT en alleen Cool in hun reacties , je wordt er spontaan BLUE van. NOOIT MEER!
Ik had bij cool bleu een mooie tv gezien waar een kortingsbon van 130 euro van cool bleu bij zal zitten. dus ik dacht mooi tv kopen en dan wachten op de bon van 130 euro kan ik later mooie soundbar kopen. zal binnen 2 dagen een mail ontvangen om mijn kadobon te kunnen scannen en gebruiken. nat 2 dagen dus niks gehad dan maar effe bellen na paar keer in de wacht gezet te zijn krijg ik te horen dat het een foutje was van cool blue actie was niet zo bedoeld. mooie verkapte reclame dus! voor mijn nooit meer wat bij cool blue zeer slect is dit
Ik heb een Brodit autohouder besteld en een losse zwarte (platte) Belkin kabel. Deze kabel paste niet goed en daardoor brak het kabelclipje van de Brodit af. Ik heb nu niets meer aan dit product. De medewerker van de klantenservice gaf aan dat alleen de originele apple kabel wordt aangeraden voor een goede passendheid, maar dit staat nergens vermeld. Ik krijg geen nieuw exemplaar, "gebruikersschade" zo oordeelt Coolblue.
Alles voor een glimlach? Nadat 2 bestelde producten niet binnen 24 uur werden geleverd, nu ook geen service nu ik ze nodig heb. En dat terwijl ik al zoveel via Coolblue gekocht heb. Geen glimlach bij mij dus.
Tot nu toe alles nog volgens afspraak gekregen. Goeie klanten service
In de winkel aangekomen van Coolblue krijg je een nummer van een vriendelijke dame die niets weet van de producten. We moesten wachten en wachten voordat de productspecialist bij ons kwam. Na 20 minuten wachten toch maar weggegaan omdat niemand ons kon vertellen hoelang het nog ging duren. Gelijk naar de Media Markt doorgereden en het product ingeladen. Een internet bedrijf is dus niet zomaar ook een winkel.
Vaatwasser besteld en betaald. Avond voor de levering een tijdsblok van levering gekregen.Later nog een nauwkeurig tijdsblok gekregen . Overdag werd ik gebeld dat de machine niet op voorraad was.(ik had er een vrije dag voor genomen) Ik kon een ander model krijgen (duurder) met een max.korting van 30 Euro. Dus zeer slecht geregeld .Dit was mijn eerste en laatste contact met Coolblue. Nooit meer! Hele dag vrijgenomen en niets leveren terwijl op de website vermeld stond dat het artikel op voorraad was. Zeer matig dit en ik zal er nooit meer iets kopen!
Gisteren mijn bestelling gedaan, en ondanks de Sinterklaasdrukte vanmorgen ontvangen, KLASSE!
Vier dagen wachten op pakketje dat de volgende dag geleverd zou worden. Schuld geven aan een ander afdeling van Coolblue of externe partij. Compensatie toezeggen maar niets bieden. Geen enkele actie ondernemen. Elke keer een andere medewerker die met dezelfde teksten komt, maar niets doet. Mocht de bezorging niet gaan zoals verwacht, dan ben je aan je lot overgelaten. Coolblue doet niets, alleen het factuurbedrag van je rekening afschrijven.
Ik heb een pannenset besteld die teruggestuurd was door een ander klant met 14 euro korting tov de nieuwprijs. De pannenset was verder uitverkocht. De set zou compleet en onbeschadigd zijn. Bij ontvangst ontbrak een deksel. Toen ik belde werd mij verteld dat dit erbij zou hebben gestaan. Dit is niet het geval. Dat blijkt ook uit de korting: een nieuw los deksel kost 22 euro bij BK. De korting had dus hoger moeten zijn als dit bekend was. Ik neem mijn verlies en wil nooit meer zaken doen met coolblue!
Iets meer dan 2 jaar geleden een Samsung Eco Bubble wasmachine en droger gekocht. Ze zijn nu beiden kapot, wasmachine scheurt kleding in stukken en bij de droger vliegen de stukken plastic in het rond. Helaas trekt Coolblue zijn handen hier vanaf en nemen ze geen verantwoordelijkheid voor de producten die ze verkopen. Heel jammer!