Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik doe een bestelling, iets kleins wat in de brievenbus past. Ze versturen het verkeerde product en nu mag je als klant het terug sturen en als het dan binnen is nog 5 dagen wachten op je geld. Dan mag je daarna weer de bestelling plaatsen.Waarom niet gewoon direct het geld direct terug geven? Ik maak als klant niet de fout. maar wordt wel opgezadeld met gedoe.
Ongeveer 2 weken na afloop van de garantieperiode van twee jaar begon de accu van mijn iPad spontaan leeg te lopen. Hierover mails gestuurd naar Coolblue. De oplossingen uit de eerste mails opgevolgd (al deze oplossingen had ik zelf ook al via googelen gevonden en geprobeerd). Nadat ik weer gemaild had dat niets hielp, kwamen ze niet verder dan “Jammer! Balen voor je”
Ik heb een moederbord bij coolblue gekocht die nog in de garantie zit, in een keer deed hij het niet meer en deze heb ik toen opgestuurd naar coolblue. Die hebben zelf geconstateerd dat de moederbord defect is maar ze hebben hem ook naar de reparateur gestuurd, die heeft ook na 3 weken geconcludeerd dat hij “defect” is niks aan te doen, vanmorgen contact gehad met coolblue hun willen de moederbord naar ons ongeprepareerd terugsturen, ze zeggen jullie moeten hem nog een keer uitproberen en mocht het dat inderdaad dat hij bij jullie niet doet dan stuur hem nog een keer naar ons toe.
Wat een onzin!
Vorige week maandag twee Bose surround speakers besteld en betaald bij Coolblue en zoals gewoon en gewend van Coolblue keurig de volgende dag afgeleverd. Nadat de grote blauwe doos was geopend en ik aan het kleinere pakketje was begonnen merkte ik tot mijn grote schrik dat de inhoud van het eerste doosje geen speaker bevatte maar kapotte tegeltjes, onmiddellijk ook de tweede uitgepakt en hier ook weer gevuld met kapotte tegeltjes. Direct begonnen met foto's maken bij het verder uitpakken en alle andere doosjes bleken ook gevuld met tegeltjes en proppen papier. Direct daarop met Coolblue gebeld en de medewerkster uitgelegd wat mij was overkomen. Ze was een en al begrip en beloofde dat ik binnen 24 uur een reactie terug zou ontvangen hoe dit op te lossen. De foto's zouden op een later moment kunnen worden gestuurd. Diezelfde avond toch maar de foto's toegestuurd in de verwachting dat dit bij zou kunnen dragen aan een snelle oplossing.
Helaas binnen 24 uur geen oplossing geboden en heb ik elke gebeld met de klantenservice met de vraag hoe dit op te lossen. Telkens hetzelfde verhaal dat de afdeling bezorging moet reageren of dat de afdeling transport moet reageren, het onderzoek wel enige tijd kan duren en vandaag moet er nog op het onderzoek van PostNL worden gewacht. Heel veel begrip van alle service-medewerkers gekregen, maar schiet er niets mee op! Al met al zit ik nu een bijna een week te wachten op mijn product, is er nu nog geen oplossing en weet Coolblue ook niet wanneer een oplossing geboden gaat worden.
Volgens mij is de oplossing heel simpel; het product a.s.a.p. opsturen of geld terug. Ik vraag mij af waarom ik, als toch trouwe klant bij Coolblue, zolang moet wachten op hun interne onderzoeken! Inmiddels juridisch advies ingewonnen en kan Coolblue de doos met stenen retour verwachten!
Ik krijg voorlopig geen glimlach meer op mijn gezicht van Coolblue!
CoolBlue.inderdaad COOL, ze laten je in de kou staan!
Alles voor een lach.jaja.hun gelach!
Spiksplinternieuwe laptop opgestuurd voor garantie herstel.
- Laptop als een vod terug gekregen (het leek wel of ze ermee hebben getafeltennist), menselijk falen, stablisatie rubber scheef en uitgerekt, vlekken op scherm, residu op de bovenzijde klep/scherm!
- Workorder geen enkele gegeven was correct.
- Meegeleverde ass. kwijt.
- Geen enkele erkenning van hun fouten.
- Servicemedewerkers zeggen maar wat.
- Geen enkele klantenbinding.
- Huidige laptop niet meer leverbaar, 2x waardeloos alternatief aangeboden gekregen.
-Vervolgens zelf een alternatief aangeboden (wat nadelig was voor Coolblue omdat deze hun €300 euro zou kosten), namelijk exact dezelfde laptop alleen met een extra harddisk. Het is tenslotte hun menselijk falen die mij in deze positie heeft gebracht. Mijn laptop was €1000 euro en het alternatief € 1299 euro.
opties qua oplossing:
200 euro zelf bij betalen voor het alternatief of ontbinden of laptop opsturen, door de tafeltennissters laten herstellen en bijgeleverd item wat ze weg hebben gegooid laten voor wat het was.
Uiteindelijk koop laten ontbinden, liever die 200 euro uitgeven bij een winkel die wel zijn verantwoordelijkheid neemt.
Alles waar ze zeggen te staan is aan hun laars gelapt.
De 1e keer maar ook gelijk de laatste keer . Had een zaagtafel besteld die ik vrijwel direct nodig had , nu blijkt na ontvangst dat het product incompleet was (kan gebeuren was 2e keus) en ook nog eens niet was schoongemaakt alles zat nog vol zaagsel. Direct gemeld en netjes afgehandeld door een medewerker deze ging retour. Omdat ik het direct nodig had heb ik maar een nieuwe besteld maar deze dus ook gelijk afgerekend (2x) en netjes geleverd gekregen in de veronderstelling dat het andere geld binnen 2 a 3 werkdagen terug gestort zou worden . Nu begint de ellende pas . Het product dat retour gezonden moest worden heb ik gelijk dezelfde dag op de post gedaan ,netjes met de papieren die CoolBlue mij had toegestuurd. We zijn nu 1,5 week verder en heb dus nog steeds geen geld terug! Raar .idd want ze zijn mijn pakket kwijt , na verschillende telefoontjes werd mij verteld dat de afdeling die er over gaat het nog niet had opgepakt maar dat ik binnen 2a 3dagen toch echt mijn geld terug kreeg . Nu krijg ik deze ochtend een mail met daarin de melding dat IK de verkeerde track & Trace heb gebruikt .uhhh? ze hebben de retour bon gescand uit de mail . Weer alles nagekeken hun mail(retour zending) mijn verzend bewijs en wat blijkt alles klopt gewoon . Gemaild en toch nog maar even achterna gebeld . Ja sorry meneer u heeft gelijk .mooi dan verwacht vandaag mij geld terug .Nee dat gaat niet .We zijn u pakket zending kwijt .U krijgt u geld terug maar moeten eerst kijken waar het pakket is .Maar of we het pakket nou wel of niet vinden het geld komt retour .Nou stort het dan direct terug ,want of je het nou wel of niet vind ik krijg het toch terug .Nee dat gaat niet want hebben nu PostNL ingeschakeld om te kijken waar het is gebleven ….Ja maar of je het nou wel of niet vind ik krijg het toch terug toch? Ja maar nu niet . voor mij NOOIT geen CoolBlue meer!
Ik ben zeer ontevreden over de service
Heb maar 1 keer iets bestelt en het komt te laat
bol.com is duizend keer beter
Miele stofzuiger gekocht en binnen garantieperiode aangegeven dat de stofzuigermond niet rolt over laminaat.
Er werd een serienummer opgevraagd vanuit de klantenservice, maar deze was niet te zien op de stofzuiger. Ik heb 4 mails gestuurd met uitleg dat die er niet op zat, telkens als antwoord dezelfde mail: wij kunnen niets voor u doen zonder serienummer, ook al heeft u factuur. Uiteindelijk moest ik maar de hele stofzuiger terugsturen werd er gezegd ook al ging het alleen om de stofzuigermond.
Dit noem ik pestgedrag.
Uiteindelijk heb ik het rechtstreeks met Miele kunnen oplossen. Ik koop nooit meer bij Coolblue.
We hebben een wasmachine bij coolbleu gekocht . Binnen de 2 jaar lagers er finaal uit gelopen monteur geweest weken wachten nieuwe trommel draait weer goed nu weer rare geluiden en trommel ligt er bijna los in en de deur zit er los in nu buiten de garantie laten ze weten pech meneer nou laatste keer daar wat gekocht dan kun je beter naar BCC zijn zie niet snel maar altijd een oplossing
Meer dan een maand geleden heb ik mijn Motorola van ruim anderhalf jaar oud retour gezonden omdat hij niet langer oplaadde. Hij haperde al een paar weken en plotseling maakte hij helemaal geen connectie meer, de connector was duidelijk stuk. Dat vertelde ik de klantenservice van Coolbleu en dat eerste gesprek verliep enorm vriendelijk en mij werd per gesprek en later per mail bevestigd dat de gebroken connector onder garantie viel en ik heb hem opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een foto van de lakschade ter hoogte van de insteekopening van de connector, daar waar de uitsparing van het hoesje is wat ik vanaf het begin heb gebruikt en op basis van die lakschade, wed zonder verder onderzoek geconcludeerd dat dit door foutief insteken van een kabeltje zou zijn gebeurd. Ik zou niet weten hoe je foutief een kabeltje insteekt en vindt het ronduit beledigend dat er gesuggereerd wordt dat ik moetwillig mijn telefoon zou saboteren. Ik heb gemaild met diverse Sandra's, Bens en Pieters via Coolbleu, maar niemand kijkt verder dan zijn neus lang is. Als ik de telefoon retour wilde kapot, kostte dit nog eens 40 euro en de reparatie zou meer zijn dan een neiwue telefoon. Ik ben echt zeer ontevreden over de retour service van Coolbleu en zou mensen aanraden direct zaken met de fabrikant te doen, want een foute connector valt gewoon onder de fabrieksgarantie als je Motorola direct benaderd. Ik ben mijn telefoon ruim en maand kwijt geweest om hem vervolgens kapot terug te moeten kopen. Onbegrijpelijk.
Tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met Coolblue (Let wel, geen retour of defect ervaring). Coolblue komt in tegenstelling tot andere shops levertijd na, zelfs bij bezorging op zondag. Scherpe prijs, goede service!
Op zaterdag een mooie pannenset van BK gezien voor €185, nadat we eerst even wat reviews over de pannen wilden lezen, zondag besloten de pannen te gaan bestellen, is dezelfde set ineens €228, dat is €43 meer in 1 dag.
Contact gehad met Coolblue, die vertelden mij dat prijzen niet vastliggen, en dat zij deze ten aller tijden kunnen aanpassen, zelfs in het weekend gaat dat door.
Natuurlijk is dat hun goed recht, maar waarom stond er dan niet bij de prijs van €185, dat deze nog maar 1 dag geldig was?.
Alles voor een glimlach?, die van de directie zeker, pannen inkopen op basis van een verkoopprijs van €185, en er dan €43 erbij op doen.
Las al op meerdere reviews dat coolblue niet meer is wat het "vroeger" was, nu denken wij er net zo over.
Gelukkig zijn zij niet de enige in de online verkopen, de concurrentie zal daar ook wel moordend zijn, maar ons zijn ze kwijt
Via Marktplaats een spinbike gekocht, oorspronkelijk via Coolblue gekocht, met 24 maanden garantie. Nu is er een technisch defect maar zowel de fabrikant als Coolblue nemen hier geen verantwoordelijkheid. Coolblue schuilt zich achter het feit dat zij alleen verkopersgarantie afgeven (op de bon staat daar niets van omschreven, alleen 24 maanden garantie). Ik dien nu zelf de spinbike van 60kg maar naar Belgie op te sturen, andere oplossing is er niet. Beide bedrijven geven dus absoluut niet meer thuis.
Op zondag 2e kans tv geleverd.
in de doos maar zo krom als maar kan.
maandag opgehaald ,en belooft dinsdag of woensdag
krijgt u nieuwe tv.
had al geen vertrouwen en inderdaad na heel veel telefoneren.
en nog veel meer beloftes 5 dagen later een mail
eerst nog even bij bijbetalen.
terwijl de inkoop voor hun toch hetzelfde blijft.
en gewoon alleen maar beloftes doen die ze niet waarmaken.
inderdaad coolblue met een glimlach.
die liggen toch constant te lachen over hun service.
Vandaag zou ik een pakketje ontvangen, echter die is op een ander adres afgeleverd en getekend en in de brievenbus gegooid?
Na het bellen met de klantenservice werd mij verteld dat ze binnen 24uur het oppakken en dan kan het aan de hand van de verkrijgbare info nog wel een paar dagen duren.
Heerlijke service waarbij ik ook werd beschuldigd van het wel ontvangen hebben
Dagen wachten nu
Een nieuwe bestellen gaat sneller maar ik bestel hierna nooit meer bij cool blue
Het retourbeleid en service zijn bagger! Een tandenborstel vervangen duurt 3 weken. Dat komt omdat klanten het kapot product naar Coolblue sturen en die stuurt het weer door naar de reparateur van de fabrikant. Waardoor het langer duurt vanwege de logistiek. Daarbij is de communicatie naar de klant te onduidelijk, waardoor het niet weet waar het aan toe is. De klantenservice is een lachertje. Alsof je met een club studenten te maken hebt, die dan als robots van een beeldscherm lezen. Totaal geen inlevingsvermogen!
Wij hebben in maart een stofzuiger van Philips gekocht via Coolblue. Sinds een maand zijn de wielen van de kop al versleten en wanneer je normaal kracht zet met zuigen dan schuift de stang in elkaar.
Gemeld bij Coolblue die als enige optie hadden om de stofzuiger per reparatie aan te bieden aan Philips. Dit zou enkele weken in beslag nemen. Met een jong gezin niet gewenst. Coolblue kon niet voorzien in een tijdelijk apparaat en kwam niet met een andere oplossing.
Gebeld met Philips zelf die direct zeiden dat de stofzuiger en alle onderdelen nog in garantie zitten en Philips stuurt netjes alles op. Zonder reparatie proces, wachttijd, etc.
Al met al wil je iets kopen en kunnen ze geld vangen dan doen ze alles voor je glimlach. Wordt het moeilijker en moet men buiten een proces nadenken dan voorziet Coolblue in standaard antwoorden en wordt je als klant niet juist geholpen.
Zaterdagochtend een Bosch wasmachine besteld en betaald met creditcard. Deze betaling was door een of andere niet nader te noemen reden afgewezen door Coolblue. Navraag gedaan bij mijn bank en die gaf aan dat de betaling goed was verlopen en het bedrag op gereserveerd stond (Coolblue kon het dus gewoon incasseren). Als Coolblue dus niet wil dat je via je creditcard gaat betalen, moeten ze deze optie niet aanbieden. Toen de zelfde dag alsnog via Ideal betaald en hiervan gelijk een betalingsbewijs binnen gekregen. Zondag echter geen wasmachine geleverd en hierover gelijk de klantenservice gebeld. Helaas was er iets fout gegaan en was de wasmachine niet meegegaan met transport. De klantenservice gaf aan dat de wasmachine maandag voor 100% geleverd zou gaan worden en dat het allemaal heel erg verveld was. Zondagmiddag nogmaals contact gehad met de klantenservice omdat ik nog geen enkele bevestiging/bewijs van de levering had ontvangen. Weer gaven ze aan dat de wasmachine echt maandag geleverd zou gaan worden. Gevraag om een soort van bevestiging/bewijs en dat ik deze inderdaad wilden ontvangen. Deze inderdaad gekregen en hierop stond inderdaad ook dat de wasmachine maandag geleverd zou gaan worden. Het exacte tijdslot zou uiterlijk voor 2 uur worden verstuurd. Helaas niks ontvangen en maandagochtend gelijk weer contact opgenomen met de klantenservice. Weer was het allemaal erg vervelend en ze konden ook niet aangeven wat nu het probleem precies was en waarom de wasmachine niet was meegegaan op transport. Nu maar gelijk aangeven dat ik de bestelling wilden annuleren, want ik ben echt helemaal klaar met Coolblue. Ze gaven nog wel aan dat ze het zouden uitzoeken en me hierover zouden contacten. Zal wel niks van terecht komen, want ik heb niet het idee dat ze problemen serieus nemen. Helaas moet je nu wel weer een aantal dagen wachten tot dat ze het betaalde geld terug hebben gestort. Echt een hele slecht service en naar mijn idee geen intentie om het goed op te lossen.
Wasmachine besteld en betaald. Machine zou maandag geleverd worden. Niet dus. ik gebeld was de machine niet op voorraad. 2 weken gewacht toen werd eindelijk de machine gebracht. De machine werd uitgepakt en was een deukblik. weer gebeld machine ging weer mee. Nieuwe machine was weer niet op voorraad zou weer 2 weken duren. zo lang wilde ik niet meer wachten en wilde men geld terug.drama. nooit meer coolblue. Ik heb men machine bij vakhandelaar gekocht een dag erna geleverd en ik hoefde pas te betalen toen de machine geplaatst was. Kijk dat noemen ze service.nooit meer coolblue
Mijn wasmachine mhttps://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwip3snOxffeAhVPyYUKHcsGC40QFjACegQIBxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.ervaringen.nl%2Fcoolblue.nl&usg=AOvVaw09BfAPYJ4NMpviRAwlEzeyoest op de trekstekker, die speciaal gemonteerd moet worden. Hiervoor rekent CoolBlue 45 euro extra. Net nadat de bezorgers weg zijn gegaan zie ik dat de stekker vóór in plaats van achter de radiator is gemonteerd. Dit is lelijk en ook onhandig, omdat de kabel kan gaan smelten als de verwarming te heet staat. Het is overduidelijk dat dit niet gemonteerd is en onbegrijpelijk dat de bezorgers dit zo hebben gedaan. Navraag bij de klantenservice van CB leert dat ik nog een keer 45 euro moet neertellen om dit te herstellen. Bedankt jongens, 90 euro voor het ophangen van een simpele stekker. Ik zal het zelf wel oplossen.